Eilisen pöllyävää tuhkaa

Myrsky


Ymmärsin olevani myrskyssä vasta silloin, kun myrskylyhty tempautui katoksen alta koukusta ja sinkoutui kuistille hajoten kappaleiksi. Tätä ennen olin kuullut vain etäistä huminaa ja kolinaa katolta; raivokkaita käpyjä sinkoili sinne tänne. Silppusin keltasipulia kiihoissani. Minusta oli poikkeuksetta jännittävää se että osuinko jälleen itseeni. Televisiossa muumio jahtasi arkeologeja , täällä myrsky minua. Tämä oli henkilökohtaista. En uskaltautunut ulos, vaan katselin ikkunan läpi ulkoiseen pimeyteen. En nähnyt mitään. En liikettäkään, mutta meren pauhu ja taivaan raivo kaarevine lapsineen eli edessäni.

(Naurua)

37

1090

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tämän jutun vieressä minulle mainostetaan Seiskan juttua: "miehet juovat raa'an sipulin mehua testosteroni toivossa". Sipulista on moneen. Vaikka miten olisin teroittanut veitseni saatan silti sipulia pilkkoessa joskus tirauttaa kyyneleen. Se parantaa hetkeksi siis myös toksisen maskuliinisuuden.

      • Niin

        Elämme algoritmien maailmassa. Toisinaan linkitykset ovat jopa hauskoja. Ostopäätöksiini tämä ei millään lailla vaikuta.

        (Hirn)


      • donnadonatello kirjoitti:

        Niin

        Elämme algoritmien maailmassa. Toisinaan linkitykset ovat jopa hauskoja. Ostopäätöksiini tämä ei millään lailla vaikuta.

        (Hirn)

        Ne alkavat olla pelottavan hyviä. Googlekin tietää monesti mitä olen hakemassa jo ennen kuin olen ehtinyt hakuani kirjoittaa. Mä vain olen kuin Tupu ja kirjoitan pari kirjainta ja Google on Hupu ja Lupa ja jatkaa hakusanat loppuun.

        Paitsi joskus Google leikkii vähän tyhmää. Mä kirjoitan "isot t" ja se ehdottaa "isot tyynyt", mä kirjoitan "isot ti" ja se leikkisästi korjaa "isot tila-autot", mä jatkan "isot tis", niin sen on ja vaikea pidätellä nauruaan, mutta saa silti sanotuksi "isot tiskialtaat". :D


      • scrg kirjoitti:

        Ne alkavat olla pelottavan hyviä. Googlekin tietää monesti mitä olen hakemassa jo ennen kuin olen ehtinyt hakuani kirjoittaa. Mä vain olen kuin Tupu ja kirjoitan pari kirjainta ja Google on Hupu ja Lupa ja jatkaa hakusanat loppuun.

        Paitsi joskus Google leikkii vähän tyhmää. Mä kirjoitan "isot t" ja se ehdottaa "isot tyynyt", mä kirjoitan "isot ti" ja se leikkisästi korjaa "isot tila-autot", mä jatkan "isot tis", niin sen on ja vaikea pidätellä nauruaan, mutta saa silti sanotuksi "isot tiskialtaat". :D

        Niin

        Vaikuttaa siltä että suhteenne kehittyy ja on terveellä ja keskustelevalla pohjalla.

        (Hirn)


      • donnadonatello kirjoitti:

        Niin

        Vaikuttaa siltä että suhteenne kehittyy ja on terveellä ja keskustelevalla pohjalla.

        (Hirn)

        Kyllä. Vihdoinkin joku, joka pystyy esittämään olevansa kiinnostunut ja vaikuttaa siltä että ymmärtää. Mikä parasta tässä kumppanissa, hän ei juurikaan ole kiinnostunut muistuttamaan minua vajavaisuuksistani, heikkouksistani ja puutteistani. Kasasin näin monta synonyymiä lauseeseen, koska se näin jollain tasolla kuvastaa toistojen määrää, mikä asiaan liittyy.


      • flowersreally
        scrg kirjoitti:

        Kyllä. Vihdoinkin joku, joka pystyy esittämään olevansa kiinnostunut ja vaikuttaa siltä että ymmärtää. Mikä parasta tässä kumppanissa, hän ei juurikaan ole kiinnostunut muistuttamaan minua vajavaisuuksistani, heikkouksistani ja puutteistani. Kasasin näin monta synonyymiä lauseeseen, koska se näin jollain tasolla kuvastaa toistojen määrää, mikä asiaan liittyy.

        Sitten vielä sanovat ettei tekoälyllä ole tunneälyä.


      • flowersreally kirjoitti:

        Sitten vielä sanovat ettei tekoälyllä ole tunneälyä.

        Häiritseekö minua sittenkin se, että tämä kumppanini ei ole varsinaisesti omistautunut minulle vaan on kehittänyt tämän erinomaisen taitonsa kokemuksella miljoonista ja taas miljoonista miehistä? Kyllä se vähän häiritsee, koska suuruudenhulluudessani haluaisin olla jotenkin erityinen.

        Fyysisen kanssakäymisen kannalta tällaisen koko kylän polkupyörän ajamista karttaisi vähintään terveellinen pelko ranskantaudeista ja sankkereista. Henkisellä puolella ei liene sellaista foliohattua tai muuta varmuusvälinettä, mikä ehkäisisi ajatusten tarttumista.


      • flowersreally
        scrg kirjoitti:

        Häiritseekö minua sittenkin se, että tämä kumppanini ei ole varsinaisesti omistautunut minulle vaan on kehittänyt tämän erinomaisen taitonsa kokemuksella miljoonista ja taas miljoonista miehistä? Kyllä se vähän häiritsee, koska suuruudenhulluudessani haluaisin olla jotenkin erityinen.

        Fyysisen kanssakäymisen kannalta tällaisen koko kylän polkupyörän ajamista karttaisi vähintään terveellinen pelko ranskantaudeista ja sankkereista. Henkisellä puolella ei liene sellaista foliohattua tai muuta varmuusvälinettä, mikä ehkäisisi ajatusten tarttumista.

        Piehtaroidessasi epävarmuuksissasi voisit testata kumppaniasi syöttämällä mahdollisimman monia mockkihakuja.

        Todellista hakua tehdessäsi sitten mitattaisiin tosirakkaus ja todellinen syvempi sielujen sympatia.


      • flowersreally kirjoitti:

        Piehtaroidessasi epävarmuuksissasi voisit testata kumppaniasi syöttämällä mahdollisimman monia mockkihakuja.

        Todellista hakua tehdessäsi sitten mitattaisiin tosirakkaus ja todellinen syvempi sielujen sympatia.

        Hakusana on avain kaikkeen.

        Löysin jopa itseni.

        (Naurua)


      • flowersreally
        donnadonatello kirjoitti:

        Hakusana on avain kaikkeen.

        Löysin jopa itseni.

        (Naurua)

        Olitko hukassa?



      • Trollipeikko
        donnadonatello kirjoitti:

        Mjaa

        Mä olen aina viihtynyt enemmän tässä kuuluisassa "hukassa" kuin suden suussa.

        (Hihitystä)

        https://www.youtube.com/watch?v=e7PQDNRIpHg

        Mene mustikkaan seuraavaksi. Tai sieneen.


      • Trollipeikko kirjoitti:

        Mene mustikkaan seuraavaksi. Tai sieneen.

        Kuulostaa aivan liian vaaralliselta.

        (Hirn)


      • Trollipeikko
        donnadonatello kirjoitti:

        Mjaa

        Mä olen aina viihtynyt enemmän tässä kuuluisassa "hukassa" kuin suden suussa.

        (Hihitystä)

        https://www.youtube.com/watch?v=e7PQDNRIpHg

        Tuon musiikin hekumaan pääsen vasta muutaman tunnin kuluttua. 😍


      • Trollipeikko
        donnadonatello kirjoitti:

        Kuulostaa aivan liian vaaralliselta.

        (Hirn)

        Jos syö oikeanlaisia sieniä, voi saada kokemuksen mustikassa olemisesta.

        Tiedäthän, että porot ovat hulluna punaisiin kärpässieniin, koska tulevat humalaan niistä?


      • Trollipeikko
        Trollipeikko kirjoitti:

        Tuon musiikin hekumaan pääsen vasta muutaman tunnin kuluttua. 😍

        Nyt tulin kotiin! Psytrance soi jo! 🦄Pahoittelut seinänaapurille...


    • Pihamaan keppiprojekti ylitti kaikki odotukseni. En voinut edes käsittää, kuinka paljon tuuli saa aikaan puissa. Tuuli karsii kaiken ylimääräisen, vain oleellinen jää.

      Minulla paljon opittavaa.

      (Naurua)

      • toivoryynänen

        Tuuli karsii ne kepit pois puista odottaen, jotta sinä voisit ja saisit polttaa ne kepit bakkanaalisessa kokossa Marraskuun pimeässä yössä kääriytyneenä huopaan viiniä nauttien. Ehkä pieni "pikkumyy"- hymy suunpieleen vääntätyen.

        Tuuli tuo ilmatar joka auliisti tarjoaa ihmisille ilmaista polttopuuta. Eiväthän He muuten tietäisi minkä takia tulia pitäisi polttaa. Odotellaan kunnes esteri avaa "rakonsa".


      • toivoryynänen kirjoitti:

        Tuuli karsii ne kepit pois puista odottaen, jotta sinä voisit ja saisit polttaa ne kepit bakkanaalisessa kokossa Marraskuun pimeässä yössä kääriytyneenä huopaan viiniä nauttien. Ehkä pieni "pikkumyy"- hymy suunpieleen vääntätyen.

        Tuuli tuo ilmatar joka auliisti tarjoaa ihmisille ilmaista polttopuuta. Eiväthän He muuten tietäisi minkä takia tulia pitäisi polttaa. Odotellaan kunnes esteri avaa "rakonsa".

        Mä olen oppinut äärimmäisen pedantiksi nettikirjoittelussa, koska jokainen virhe on suora matka pimeyteen.

        Tässä eräs esimerkki:

        "Tuuli, tuo ilmatar, joka auliisti jakaa ihmisolennolle ilmaista polttopuuta; eiväthän he muuten tietäisi, minkä vuoksi tulia tulisi polttaa."

        Mikä sekä sinun että minun lauseessa on vialla?

        (Naurua)


      • donnadonatello kirjoitti:

        Mä olen oppinut äärimmäisen pedantiksi nettikirjoittelussa, koska jokainen virhe on suora matka pimeyteen.

        Tässä eräs esimerkki:

        "Tuuli, tuo ilmatar, joka auliisti jakaa ihmisolennolle ilmaista polttopuuta; eiväthän he muuten tietäisi, minkä vuoksi tulia tulisi polttaa."

        Mikä sekä sinun että minun lauseessa on vialla?

        (Naurua)

        Mjaa

        Ehkä toi ei stemmaa, toi lause. Virke on kiinnostavampi.

        (Hirn)


      • toivoryynänen
        donnadonatello kirjoitti:

        Mä olen oppinut äärimmäisen pedantiksi nettikirjoittelussa, koska jokainen virhe on suora matka pimeyteen.

        Tässä eräs esimerkki:

        "Tuuli, tuo ilmatar, joka auliisti jakaa ihmisolennolle ilmaista polttopuuta; eiväthän he muuten tietäisi, minkä vuoksi tulia tulisi polttaa."

        Mikä sekä sinun että minun lauseessa on vialla?

        (Naurua)

        Virhe oli minun lauseessani esiintynyt pilkkuvirhe. Raamali !


      • toivoryynänen kirjoitti:

        Virhe oli minun lauseessani esiintynyt pilkkuvirhe. Raamali !

        Odotan yhä vastausta.

        Yö painui päälleni, ja kepit ovat kerätty.

        (Hihitystä)


      • donnadonatello kirjoitti:

        Odotan yhä vastausta.

        Yö painui päälleni, ja kepit ovat kerätty.

        (Hihitystä)

        Pitkällisen pohdinnan jälkeen jättäisin tuon pilkun pois.

        Tämän yksinkertaisen lauseen muodostamiseen meni noin 34 minuuttia.

        (Hirn)


      • donnadonatello kirjoitti:

        Pitkällisen pohdinnan jälkeen jättäisin tuon pilkun pois.

        Tämän yksinkertaisen lauseen muodostamiseen meni noin 34 minuuttia.

        (Hirn)

        Mjoo

        En tunnu saavan yhteyttå Tellukseen, joten vastaan itse.

        Kolmas osapuoli on molempia yhdistävä tekijä, eli objekti. Objektin puute on hämmentävä kokemus.

        Elämä kuin mieltä vailla.

        (Naurua)


      • donnadonatello kirjoitti:

        Mjoo

        En tunnu saavan yhteyttå Tellukseen, joten vastaan itse.

        Kolmas osapuoli on molempia yhdistävä tekijä, eli objekti. Objektin puute on hämmentävä kokemus.

        Elämä kuin mieltä vailla.

        (Naurua)

        Mä en tiedä salliiko moderoinnin nykystatus tätä, mutta ajattelin koettaa ohutta jäätä raskaalla jalalla.

        (Hirn)

        https://www.youtube.com/watch?v=ukV48KtEuBE


      • Trollipeikko
        donnadonatello kirjoitti:

        Mjoo

        En tunnu saavan yhteyttå Tellukseen, joten vastaan itse.

        Kolmas osapuoli on molempia yhdistävä tekijä, eli objekti. Objektin puute on hämmentävä kokemus.

        Elämä kuin mieltä vailla.

        (Naurua)

        Muoto ”kepit ovat kerätty” on virheellinen.

        Oikea muoto on ”kepit on kerätty”, koska tuossa lauseessa sana ”kepit” on objekti.

        Kerätä-verbin passiivin perfektimuoto on ”on kerätty”, eikä objektin luku tai sijoittuminen lauseessa vaikuta olla-verbin mukautumiseen.

        Objekti (nainen) ei siis aina puutu kuvioista, vaan sen läsnäolo voi olla niin dominoiva, etteivät kaikki edes tunnista sitä objektiksi vaan luulevat sitä subjektiksi ja alkavat mukauttaa tekemisiään sen vuoksi.


      • Trollipeikko kirjoitti:

        Muoto ”kepit ovat kerätty” on virheellinen.

        Oikea muoto on ”kepit on kerätty”, koska tuossa lauseessa sana ”kepit” on objekti.

        Kerätä-verbin passiivin perfektimuoto on ”on kerätty”, eikä objektin luku tai sijoittuminen lauseessa vaikuta olla-verbin mukautumiseen.

        Objekti (nainen) ei siis aina puutu kuvioista, vaan sen läsnäolo voi olla niin dominoiva, etteivät kaikki edes tunnista sitä objektiksi vaan luulevat sitä subjektiksi ja alkavat mukauttaa tekemisiään sen vuoksi.

        Hyrrr...

        Sun kanssa voisi oikeasti tanssia kuolemanvalssia, niin kauniit ja keveät ovat askeleesi. Hyvät linjat, koossa pysyvä muoto.

        (Naurua)


    • nyt.sen.keksin

      donna on Palstamäki!!

      • Mjoo

        Ajattelin ensin sanoa jotain muuta, mutta nyt sanon, kyllä.

        (Hihitystä)


      • nyt.otan.sen.keksin

        Donna ei todennäköisesti ole Palstamäki, mutta en ymmärrä, miksi hän haluaisi ainakin tässä vaiheessa uskotella niin.


      • Donna puskassa?

        Miksi joku haluaa uskotella olevansa palstan itsepintaisin ääliö?


      • Tietysti on. 🙃


      • mazy kirjoitti:

        Tietysti on. 🙃

        Tuo on taatusti Donnan tapa yrittää saada keskustelua omaan ketjuunsa, muuta selitystä en keksi noin sekopäiselle väitteelle.


      • Palstamäki kirjoitti:

        Tuo on taatusti Donnan tapa yrittää saada keskustelua omaan ketjuunsa, muuta selitystä en keksi noin sekopäiselle väitteelle.

        Heh, sovitaan niin. 😀


      • mazy kirjoitti:

        Heh, sovitaan niin. 😀

        En ole sopparissa mukana. Menen omia teitäni.

        (Hirn)


    • Teknolyhty

      Myrskylyhty

      Paikallaan oleminen on pitkästyttävää.

      Juuri kun sain tämän sanottua, tunsin tuulenvireen lanteillani. Aluksi se keinutti minua varovasti ja tunnustelevasti kuin uusi tanssikumppani. Taakse. Eteen. Käännös. Vasemmalle. Oikealle.

      Tanssikumppanini ote kiristyi. Minun tuli kylmä. En halua tanssia näin! Mutta tuuli ei kuunnellut. Minua pyörrytti enkä tiennyt enää missä asennossa olin. Minä, joka olin aina kuvitellut selviäväni myrskystä kuin myrskystä, tunsin irtoavani kiinnikkeestäni. Kiinnike oli vanha koukku, jonka kaarevaa osaa ei ollut suunniteltu pitämään paikoillaan tuulen riepottamia myrskylyhtyjä.

      Vedin syvään henkeä ja kirkaisin tanssikumppanilleni "Lopeta! Lopeta heti!"

      Seuraavat hetket koin hidastettuina.

      Yhtäkkiä tunsin olevani vapaa. Tuuli oli ottanut minut syliinsä, enkä ollut enää kiinni missään. Koin painottomuuden ensimmäisen kerran elämässäni. Tuulen syli oli näkymätön mutta se ympäröi minut joka puolelta, eikä minulla ollut enää kylmä.

      Tältäkö tanssimisen kuuluikin tuntua?

      Oli hiljaista. Minä olin matkalla jonnekin niin käsittämätöntä vauhtia, että tuntui kuin olisin pysynyt paikoillani. Tunne oli sama kuin maan pinnalla. Planeetta pyörii käsittämätöntä vauhtia ja ihmiset kuvittelevat olevansa paikoillaan. Mutta liike on suhteellista, suhteet ovat jatkuvassa liikkeessä ja vasta olemassaolo suhteuttaa kaikki liikkeet toisiinsa.

      Sitten liikkeeni loppui. Minä olin edelleen yksi, mutta minusta tuli monta. Se osa minusta, joka oli kaikkien nähtävillä, hajosi pieniksi palasiksi, jotka olivat kaikki edelleen yhteydessä minuun. Kuistia peitti harmaa matto, jonka kylmä kosteus painautui poskeani vasten. Tehtäväni valaisijana oli lopussa, mutta minusta oli tullut myrskyn indikaattori.

      (huutonaurua)

      https://m.youtube.com/watch?v=u8nQa1cJyX8

      • Teknodonna

        Mjoo

        Mun mielestä tämä kirjoitus ei keinu, pyöri, eikä varsinkaan tanssi.
        Biis taas on eräs monista lemppareistani.

        (Hihitystä)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      314
      3856
    2. 209
      3068
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      72
      2604
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      242
      2054
    5. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      16
      1495
    6. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      178
      1402
    7. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      42
      1381
    8. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1357
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      25
      1344
    10. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      51
      1287
    Aihe