Kirjailijattaren kuolema II

Hypotermia



On aamu. Se avautui erilaisina harmaan väreinä, ja kaareutui grafiitinharmaan meren yli kuin likainen helmi. Merenkäynti oli tyyntynyt, eikä pauhua enää kuullut kuin vartavasten sitä kuuntelemalla. Lattialla seisoi viinipullo lapsilasinsa kanssa. Vuode mytyssä ja eräs matka päättynyt, seuraava alkanut. Muuten näyttämö oli entisenlainen, tyhjä ja hiljainen, paikoillaan pysyvä. Sisäiset tuntemukset heilahtelivat laidasta laitaan. Elohopeaa. Sulaa tinaa. Reisien iho arka. Hän ei tiennyt syytä. Öistä orgasmia ei ollut tullut, vaikka hän oli yrittänyt. Sitten elimistö kytki itsensä pois päältä ja syvä hiljaisuus saapui. Yö otti omansa haltuun ja hiljensi tämän pyrkimykset, saatteli valtakuntaansa ja peitteli lapsen itsellään. Ei mainittavia unimuistoja. Kuollut yö.

Kirjoitus oli tietokoneella edistynyt, mutta varmuuden vuoksi kirjailijatar pyyhki kaiken pois. Viinin luomat sanat olivat pateettisia, tunteet yliampuvia ja maalailevia, suorastaan kammottavia. Itseinho tuntui vain kasvavan, eikä nälkää näkynyt missään. Jatkuva kylmyys tuntui jäädyttävän luut lihan alla ytimiään myöten, ja ainoa liikehtivät seikka sisimmässä oli tuo läikehtiminen, kun kauhu kävi mielen rannoilla ne huuhtomassa puhtaaksi, sitten vetäytyi jälleen olevaisuuden mereen keräämään voimiaan. Kaislojen tuoksu huumasi mielen, tuuli kasvoilla puhdisti, mutta ydinasioille nekään eivät voineet mitään. Luonto oli naisen ulkopuolella, mahdollisuus. Sisin sen sisällä kuin vanki etsien ulospääsytietä. Raapi muureja kyntensä verillä silmät tuskasta laajenneina sanat juuttuneina kurkkuun.

Nainen seisoi kalliolla katsellen merelle. Hän oli avojaloin ja vapisi kylmästä. Hän oli päättänyt jäätyä, jäädä niille aloilleen ilman aamupalaa, tai ilman mitään. Puiden läsnäolo muistutti ihmisistä, rantakivet todellisuudesta ja taivas tulevaisuudesta, kodista. Vapina yltyi hetki hetkeltä. Tuuli kiersi pitkin kehoa. Uupumatta.

(Naurua)

19

419

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Huivin kuolema





      Lahjaksi saamani kaulahuivi oli kadonnut. En löytänyt sitä mistään. Lopulta olin täysin varma siitä, että jätin sen kuistin kaiteelle tullessani paikalle. Teko oli ollut täysin järjetön, sillä myrsky oli voimistuva alati. Palestiinalaishuivi, eli shemagh, oli tiessään. Alastomuus tuntui iholla, petos. Olin syyllistynyt heitteillejättöön. Huivi oli enemmän kuin huivi. Se oli kokonainen tarina. Kokonainen elämä. Harhailin metsissä aina rantoja myöten, mutta liinasta ei näkynyt jälkeäkään. Se oli vihreä. Oliivinvihreä. Seisoin toivottomana mättäällä ja toivoin. Ei mitään. Ei sanaakaan.

      Pihan haravointi sujui hyvin. Suurin ongema oli ollut saada aitan ovi auki. Avain roikkui niinkin yksinkertaisessa paikassa kuin pääni yläpuolella räystään alla. Misteli.
      Aitta tuoksahti ummehtuneelta ja siellä makasi, lojui, sekalainen joukko elämän instrumentteja, kuten: lapio, harava, rautakanki, nuukahtanut uimapatja, suuri polkupyörän pumppu, katiska, nippu onkia, sekä syksyn lehdet (HS). Lisäksi paikalla oli kottikärryt; detaljeina lihalaatikoittain irtorojua ja itse polkupyörä. En ollut ajelun tarpeessa, sillä olin orientoitunut hyödyllisyyteen. Ohjeistuksena oli ollut, ”Yritä olla jollain tavalla hyödyksi”. Rapsuttelin pihaa suurella innolla.

      Vartin kuluttua päättelin polun olevan tasolla, jolla saattoi kävellä kompuroimatta. Polku, millä ei ollut mitään käyttöä.
      Tämän maahan piirtyneen uran se osa, joka oli jäänyt haravoimatta, kiinnosti minua eniten. Luonnolla oli ihmeellinen tyyli luoda harmoniaa joka ikisellä pienellä osasellaan. Jokainen havunneulanen ja kaarnanpalanen tuntui olevan täysin oikeassa paikassa täysin oikeaa aikaan. Sommitelma. Jos itse koskin – tai muutin asetelmassa mitään – harmonia hajosi. Periaatteessa pilasin kaiken haravoimisellani. Vein haravan takaisin aittaan ja avasin takin. Ulkona oli lämpimämpi kuin sisällä jääkaapissa. Maailma oli aivan sekaisin, mutta järkeä täynnä.


      (Hirn)

      • Trollipeikko

        Pidän teksteistäsi.

        Mutta missä on päivän musiikki? 😂
        Tulin kotiin, ja kaiutin huutaa tyhjyyttään.


      • Trollipeikko kirjoitti:

        Pidän teksteistäsi.

        Mutta missä on päivän musiikki? 😂
        Tulin kotiin, ja kaiutin huutaa tyhjyyttään.

        Seuraavaksi teemaksi ajattelin tyylin Gb Highway stradaa (draamaa).

        Pienenä alakommenttina "pelielämä".

        (Naurua)

        https://www.youtube.com/watch?v=ajLelMTsP-s


      • Trollipeikko

      • Teknodonna
        Trollipeikko kirjoitti:

        Kiitos.

        Mutta myöhästyit. Tänään on Suede-ilta.

        https://m.youtube.com/watch?v=xqovGKdgAXY

        (Laulua)

        Mjaa

        Mähän olen enemmän visuaalinen kuin tonaalinen ekskursio.

        Aika löysät kalvot basarissa.

        (Hihitystä)


      • Trollipeikko
        Teknodonna kirjoitti:

        Mjaa

        Mähän olen enemmän visuaalinen kuin tonaalinen ekskursio.

        Aika löysät kalvot basarissa.

        (Hihitystä)

        ”Mähän olen enemmän visuaalinen kuin tonaalinen ekskursio”

        Sama täällä. Tai ainakin joskus olin.

        Kun olin teini-ikäinen, eräs henkilö pystyi pelkän pukeutumiseni perusteella päättelemään, että pidän Suedesta. Se oli hämmentävää.

        Tänään olen pukeutunut harmaaseen ylä- ja alaosaan. En uskalla edes ajatella, mitä se kertoo minusta nykyään.

        🐭


      • Teknodonna
        Trollipeikko kirjoitti:

        ”Mähän olen enemmän visuaalinen kuin tonaalinen ekskursio”

        Sama täällä. Tai ainakin joskus olin.

        Kun olin teini-ikäinen, eräs henkilö pystyi pelkän pukeutumiseni perusteella päättelemään, että pidän Suedesta. Se oli hämmentävää.

        Tänään olen pukeutunut harmaaseen ylä- ja alaosaan. En uskalla edes ajatella, mitä se kertoo minusta nykyään.

        🐭

        Mjoo

        Kuuntele, pälli, mitä sulle puhutaan.

        Mä en täällä paskaa puhu.

        (Hirn)


      • Trollipeikko
        Teknodonna kirjoitti:

        Mjoo

        Kuuntele, pälli, mitä sulle puhutaan.

        Mä en täällä paskaa puhu.

        (Hirn)

        "Kuuntele, pälli, mitä sulle puhutaan."

        Liikaa tulkintamahdollisuuksia.

        Voisi viitata mainitsemaani pukeutumisepisodiin kun olin teini-ikäinen, mutta minä kyllä kuuntelin siihen liittyvää henkilöä.

        Voisi viitata johonkin aikaisempaan kommenttiisi. Mutta jos sinun juttujasi alkaisin kuunnella, en olisi enää trollipeikko. 🤓

        Voisi viitata tulevaisuuteen. En ole vielä päättänyt, kuuntelenko muita ihmisiä tulevaisuudessa vaiko en.


      • Trollipeikko
        Trollipeikko kirjoitti:

        "Kuuntele, pälli, mitä sulle puhutaan."

        Liikaa tulkintamahdollisuuksia.

        Voisi viitata mainitsemaani pukeutumisepisodiin kun olin teini-ikäinen, mutta minä kyllä kuuntelin siihen liittyvää henkilöä.

        Voisi viitata johonkin aikaisempaan kommenttiisi. Mutta jos sinun juttujasi alkaisin kuunnella, en olisi enää trollipeikko. 🤓

        Voisi viitata tulevaisuuteen. En ole vielä päättänyt, kuuntelenko muita ihmisiä tulevaisuudessa vaiko en.

        Peikko on väsynyt. Se kömpii korpikuusen kannon alle. Siellä on peikolla pehmoinen olo. Viimeisenä ajatuksenaan ennen nukahtamistaan se miettii kirjailijattaren kohtaloa.


      • Teknodonna
        Trollipeikko kirjoitti:

        Peikko on väsynyt. Se kömpii korpikuusen kannon alle. Siellä on peikolla pehmoinen olo. Viimeisenä ajatuksenaan ennen nukahtamistaan se miettii kirjailijattaren kohtaloa.

        Mjoo

        Katso nyt se vitun raina läpi ajatuksella ja ymmärrä huumoria.

        (Hihitystä)


      • Trollipeikko
        Teknodonna kirjoitti:

        Mjoo

        Katso nyt se vitun raina läpi ajatuksella ja ymmärrä huumoria.

        (Hihitystä)

        Huomenna katson.

        Eikä minun huumorintajuni puutteesta tarvitse koskaan olla huolissaan. Mutta onhan se hyvä, ettei minun yksin tarvitse aina olla huolissani muiden huumorintajun puutteesta.


      • Trollipeikko
        Teknodonna kirjoitti:

        Mjoo

        Katso nyt se vitun raina läpi ajatuksella ja ymmärrä huumoria.

        (Hihitystä)

        ”Katso nyt se vitun raina läpi ajatuksella ja ymmärrä huumoria.”

        S**keli kun sinun kanssa jutellessa täytyy käyttää googlea, jotta ymmärtää noita italialaisperäisiä lainasanojasi... Sen sain selville, että raina tarkoittaa kuvanauhaa.

        Laitetaanpas nyt ”Voices in my head” pyörimään ja yritetään orientoitua viikonloppuun. Mörrimöykyn kolossa on uudet (värilliset!) led-valot, jotka yhdessä ”Voices in my head” -musiikin kanssa tekevät olon todennäköisesti psykedeelisemmäksi kuin yksikään kärpässieni.

        Et varmaankaan tarkoittanut rainalla sitä Sueden kuvanauhaa. Sen olen osannut kuva kuvalta ulkoa jo kauan, eikä sitä sen vuoksi enää tarvitse juurikaan katsoa.

        Ach, übrigens. Tämänpäiväisen, uusimman kirjallisen teoksesi olen kokenut solutasolla ja energiakehossani jo lounastauolla.


      • Trollipeikko
        Trollipeikko kirjoitti:

        ”Katso nyt se vitun raina läpi ajatuksella ja ymmärrä huumoria.”

        S**keli kun sinun kanssa jutellessa täytyy käyttää googlea, jotta ymmärtää noita italialaisperäisiä lainasanojasi... Sen sain selville, että raina tarkoittaa kuvanauhaa.

        Laitetaanpas nyt ”Voices in my head” pyörimään ja yritetään orientoitua viikonloppuun. Mörrimöykyn kolossa on uudet (värilliset!) led-valot, jotka yhdessä ”Voices in my head” -musiikin kanssa tekevät olon todennäköisesti psykedeelisemmäksi kuin yksikään kärpässieni.

        Et varmaankaan tarkoittanut rainalla sitä Sueden kuvanauhaa. Sen olen osannut kuva kuvalta ulkoa jo kauan, eikä sitä sen vuoksi enää tarvitse juurikaan katsoa.

        Ach, übrigens. Tämänpäiväisen, uusimman kirjallisen teoksesi olen kokenut solutasolla ja energiakehossani jo lounastauolla.

        Makoilin sohvalla ja kuuntelin. Silmät kiinni.

        Kohta 31:32 muutti kuuntelukokemuksen. Siinä laulettiin ”You fill my empty room with starlight.”

        Aloin tuntea romanttista rakkautta.

        Hetken aikaa siinä kelluttuani aloin tuntea universaalia rakkautta. Koin lyhyen planeetaltapoistumiskokemuksen. (Ilman kärpässieniä.) Tässä vaiheessa vasen aivopuoliskoni toimi enää hyvin huonosti, joten en kyennyt enää erottamaan musiikin yksityiskohtia. Mutta tunsin musiikin kauneuden.

        Vielä hetki... ja aloin tuntea, että minä OLEN rakkaus. Se oli kaunis tunne. 😍

        Aivan liian pian musiikki loppui. Olin taas kehossani. Vankina, minä ajattelin. Varsinkin, kun juuri nyt kehooni sattuu. Mutta sitten ajattelin solujani, jotka väsymättömästi aina jaksavat korjata itsensä.

        Mitä jos suurinta onkin... rakkaus? 🧐 😂

        Se oli sellainen raina.


      • nytonlokakuujaminäolen

        Puhuttelit minua.

        Minulla oli joskus aikoinaan yhteys erääseen ihmiseen. Se alkoi tosi oudolla tavalla. Siitä tuli kuitenkin uskomattoman merkityksellinen ja tärkeä.

        Siinä oli sanoja.Yhteyttä.Kokemuksia.Hylkäämistä.Tarvitsevuutta.Surua.Iloa ja mitä kaikkea muuta helvetin paljon.
        Niin paljon hajottavaa ja koskettavaa...

        Voi vittu. Sanon minä.
        Oli se.
        Kaipaan vaan. Vieläkin.

        On se.
        Ettei mee ohikaan.


      • Trollipeikko kirjoitti:

        Huomenna katson.

        Eikä minun huumorintajuni puutteesta tarvitse koskaan olla huolissaan. Mutta onhan se hyvä, ettei minun yksin tarvitse aina olla huolissani muiden huumorintajun puutteesta.

        Mjoo


        Täsmälleen kohdassa 0:25.

        Bufferi?

        (Hirn)


      • Trollipeikko
        donnadonatello kirjoitti:

        Mjoo


        Täsmälleen kohdassa 0:25.

        Bufferi?

        (Hirn)

        Hämmentävää. En ole koskaan nähnyt löysän kalvon huvittavan ketään noin paljon. 😂

        Toisalta, kun mietin, millainen ääni tuollaisesta kalvosta tulisi, minuakin alkaa naurattaa...

        Mutta koristehan se on. Aivan selvästi. Kuka laittaisi koristeen paikkaan, jossa se häiritsee äänen muodostumista? Taiteilija. Videon vuoksi. Annetaanko nyt anteeksi se löysä kalvo vaiko ei? 😂


    • EiPidäJäätyäMihinSattuu

      Abdullah Mohammed näki kalliolla liikkumatta makaavan naisen. Irakista lähdöstään asti hän oli kärsinyt pakottavasta hätatilanteesta, jonka jokainen suvaitsevainen ja sivistynyt vihervasemmistolainen tuomari oikeudessa ymmärtäisi. Abdullah ei ollut yhtynyt yli kahteen kuukauteen, ja hän oli joutunut jättämään aasinsa kotimaahan. Hän oli etsimässä hämärän suojassa itselleen lammasta, mutta tajuttomaksi jäätynyt kirjailitar oli todellinen Allahin lahja tälle piinatulle matkalaiselle. Ja sinä yönä Abdullah rikastutti kulttuuria yhdellä teollaan enemmän kuin tämä omahyväisyyteensä kyllästynyt kirjailitar koskaan koko kirjallisen uransa aikana.

      • HuivikinLöytyi

        Abdullah nosteli housujaan, kun näki maassa tutun oloisen terroristi huivin. Huivi oli ilmeisesti ollut piilossa naisen kohmeisen vartalon olla, mutta tullut sieltä esiin Abdullahin ottaessa sotasaalistaan. Kautta profeetan parran juuri tällaista terroristihuivia hänen isänsäkin oli käyttänyt ennen kuin oli räjäyttänyt itsensä marttyyrinä tappaen kymmeniä vääräuskoisia koiria. Kyyneleet kohosivat Abdullahin silmiin hänen nostaessaan huivia maasta. Abdullah pyyhki kyyneleensä huiviin ja niisti siihen juuri vuotamaan alkaneen nenänsä. Lopuksi hän pyyhki siihen valloittajan miekkansa, kuten valloittajilla sotaretkillä oli tapana, ja lopuksi hän laittoi huivin kaulalleen kuin voitonmerkkinä päästäen yön hiljaisuuden rikkovan sotahuudon: "Allahu Akbar, uliuliuliuli".


      • Jenseits_der_Klöster
        HuivikinLöytyi kirjoitti:

        Abdullah nosteli housujaan, kun näki maassa tutun oloisen terroristi huivin. Huivi oli ilmeisesti ollut piilossa naisen kohmeisen vartalon olla, mutta tullut sieltä esiin Abdullahin ottaessa sotasaalistaan. Kautta profeetan parran juuri tällaista terroristihuivia hänen isänsäkin oli käyttänyt ennen kuin oli räjäyttänyt itsensä marttyyrinä tappaen kymmeniä vääräuskoisia koiria. Kyyneleet kohosivat Abdullahin silmiin hänen nostaessaan huivia maasta. Abdullah pyyhki kyyneleensä huiviin ja niisti siihen juuri vuotamaan alkaneen nenänsä. Lopuksi hän pyyhki siihen valloittajan miekkansa, kuten valloittajilla sotaretkillä oli tapana, ja lopuksi hän laittoi huivin kaulalleen kuin voitonmerkkinä päästäen yön hiljaisuuden rikkovan sotahuudon: "Allahu Akbar, uliuliuliuli".

        Maa-planeetta on siitä erikoinen ympäristö, että täällä kauneus ja ei-kauneus kulkevat sulassa sovussa käsi kädessä ja muodostavat erikoisia yhdistelmiä. Monissa muissa ulottuvuuksissa olentojen kehitystaso määrittää olosuhteet ja ilmapiirin, jotka usein ovat homogeenisemmät kuin täällä.

        Kommenttiesi kehittymättömyys vain alleviivaa Donnan tekstien kauneutta ja herkkyyttä. Joskus kauneus kertaantuu, kun sen viereen asettaa jotain ei-kaunista.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      298
      3381
    2. 202
      2931
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      71
      2514
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      231
      1986
    5. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      16
      1415
    6. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      42
      1371
    7. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1327
    8. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      24
      1308
    9. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      166
      1271
    10. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      51
      1267
    Aihe