a-talkissa taas kolme demaria yhtä persua vastaan

dfg7

Kansa jakaantuu - me vastaan ne

Yhdysvalloissa kansa jakaantuu, Euroopassa vanhan vallan rakenteet tutisevat. Miten "me vastaan ne" -kehitys saadaan pysäytettyä? Vieraina meppi Miapetra Kumpula-Natri (sd.), PS-nuorten puheenjohtaja Samuli Voutila, John Morton -keskuksen johtaja Benita Heiskanen ja akatemiatutkija Oula Silvennoinen. Juontajana Annika Damström

https://areena.yle.fi/1-4233725

Oli huvittavaa seurata kun kolmella suulla syytettiin Voutilaa siitä mitä itse juuri ohjelmassakin tekivät.
Sananvapautta ollaan ilmeisesti rajoittamassa nyt sillä, että ei saisi olla mistään eri mieltä vasemmiston kanssa.

81

618

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Turha keskustella myönteisesti Trumpista tai persuista koska palstan vassarit poistattavat kaikki ne aloitukset.

      • Keskustellaan vain. Sinä et ikävä kyllä oikein ole ollut kykenevä siihen.


      • MInä en voi kuluttaa sitä koska työssä käyville ei makseta työttömyyskorvausta. Mutta onneksi palkkani on niin hyvä, etten pysty sitäkään kokonaan kuluttamaan.


      • usko.vainen kirjoitti:

        MInä en voi kuluttaa sitä koska työssä käyville ei makseta työttömyyskorvausta. Mutta onneksi palkkani on niin hyvä, etten pysty sitäkään kokonaan kuluttamaan.

        Esitin kysymykseni siksi, että kun heittää laillasi tyhmiä tekstejä kehiin, saa vastauksiksi yhtä tyhmiä.

        Sinulla on aika lailla suuret puheet ottaem huomioon, että et omaa riittävästi kanttia kertoa edes työtehtävääsi. Se meitä erottaa: Sinusta on vain pään aukomiseen.


      • Kuules Rakas Ystäväni. Älä viitsi edes alkaa herjaa heittämään kansssani. Olet TÄYSIN amatööri sillä sektorilla.

        Sinä itse luokittelet ihmisiä hyvin mustavalkoisesti. Aloit aukoa päätäsi minulle tuossa ylempänä ja tavoitteesi oli vain ja ainoastaan saada minut kiukustumaan. Ei onnistunut. Tunnen vain sääliä - kuten ennenkin.

        Sinun työtehtävistäsi minulla ei ole MITÄÄN epäilystä. Sinä et tee mitään vaativaa tehtävää. Et ole erityisen koulutettu. Sanavarastosi on keskitasoa ellei peräti hieman sen alapuolella oleva. Et ole edes järin taitava suomen kielen käyttäjä, sillä teet toistuvasti suuret määrät kirjoitusvirheitä. Niitä putkahtelee varsinkin silloin, kun Sinulla on kiire. Epäilen oikeastaan sitä, oletko suorittanut muuta kuin jonkin koulupohjaisen tutkinnon. Olet varsin lyhtjänteinen ihminen. Et edes kykene teeskentelemään jaksavasi keskittyä oikeasti keskustelemaan. Vittuilu on lempipuuhaasi.

        Et ehkä ymmärrä sitä, miten tavattoman helppoa Sinun persoonasi on määritellä toimiesi ja valtavien tekstimääriesi perusteella.


      • Jos alat juudella siitä, miten toinen nenuunsa saanut, se ON kyllä päänaukomista.

        Minusta on hyvä, että minulla on päivällä järkevää tekemistä. Surullista olisi se, jos viettäisin valveillaoloajastani 90 % täällä, vai mitä? Siinähän Sinun aikasi kuluu.


      • Höpön höpön, uskis. Sinun "työsi" on tuottaa tänne paskaa joka päivä ja suuri osa siitä ajasta, minkä valveilla olet.

        Se, että välttelet kertomasta itsestäsi, kertoo kaiken. Minä en ammattiani häpeä. Joku Sinutkin on kirjoittamaan opettanut, vaikka koville on tainnutkin ottaa.


      • InhottavaRealisti kirjoitti:

        Höpön höpön, uskis. Sinun "työsi" on tuottaa tänne paskaa joka päivä ja suuri osa siitä ajasta, minkä valveilla olet.

        Se, että välttelet kertomasta itsestäsi, kertoo kaiken. Minä en ammattiani häpeä. Joku Sinutkin on kirjoittamaan opettanut, vaikka koville on tainnutkin ottaa.

        Älä nyt pelihousujasi revi kun et saa tahtoasi läpi. Tämä ei kuule ole mikään treffipalsta eikä minun ole tarve kertoa sinulle yhtään mitään itsestäni.


      • usko.vainen kirjoitti:

        Älä nyt pelihousujasi revi kun et saa tahtoasi läpi. Tämä ei kuule ole mikään treffipalsta eikä minun ole tarve kertoa sinulle yhtään mitään itsestäni.

        Tuo sama juttu on tullut luettua tuotamanasi loputtoman monta kertaa.

        Sinulla ei TIETENKÄÄN ole velvoitetta yhtään mihinkään. Kyse onkin siis vain siitä, onko Sinulla ylipäätään ottaen pokkaa yhtään mihinkään muuhun kuin räksyttämään ja huutelemaan puskista. Kyse on siitä, uskallatko puhua minkään asian suhteen totta. Normikansalainenhan ei häpeä ammattiaan. Luultavasti oletat, että uskottavuutesi kärsisi, jos puhuisit sen asian suhteen totta. Älä sure: uskottavuutesi on nollassa ihan muutenkin.

        Nyt olen kuitenkin sekä kuluttanut kanssasi liikaa aikaa että vajonnut Sinun tasollesi. Valitan.

        Moi moi.


      • InhottavaRealisti kirjoitti:

        Tuo sama juttu on tullut luettua tuotamanasi loputtoman monta kertaa.

        Sinulla ei TIETENKÄÄN ole velvoitetta yhtään mihinkään. Kyse onkin siis vain siitä, onko Sinulla ylipäätään ottaen pokkaa yhtään mihinkään muuhun kuin räksyttämään ja huutelemaan puskista. Kyse on siitä, uskallatko puhua minkään asian suhteen totta. Normikansalainenhan ei häpeä ammattiaan. Luultavasti oletat, että uskottavuutesi kärsisi, jos puhuisit sen asian suhteen totta. Älä sure: uskottavuutesi on nollassa ihan muutenkin.

        Nyt olen kuitenkin sekä kuluttanut kanssasi liikaa aikaa että vajonnut Sinun tasollesi. Valitan.

        Moi moi.

        tuotamanasi ?

        Miten muka minä huutelen puskista sen enempää kuin sinäkään?

        Sinun pitää oppia elämään aikuisten maailmassa.


      • kelasta.iltaa
        usko.vainen kirjoitti:

        MInä en voi kuluttaa sitä koska työssä käyville ei makseta työttömyyskorvausta. Mutta onneksi palkkani on niin hyvä, etten pysty sitäkään kokonaan kuluttamaan.

        "MInä en voi kuluttaa sitä koska työssä käyville ei makseta työttömyyskorvausta."
        Paitsi jos on osa-aikatyössä ja tulot eivät ole tarpeeksi suuret.


      • kelasta.iltaa kirjoitti:

        "MInä en voi kuluttaa sitä koska työssä käyville ei makseta työttömyyskorvausta."
        Paitsi jos on osa-aikatyössä ja tulot eivät ole tarpeeksi suuret.

        Harmi jos sinun tilanteesi on sellainen.


      • kelasta.iltaa
        usko.vainen kirjoitti:

        Harmi jos sinun tilanteesi on sellainen.

        Ei ole, mutta tiedän miten asiat ovat, toisin kuin sinä.


      • usko.vainen kirjoitti:

        Harmi jos sinun tilanteesi on sellainen.

        Kerropa uskis: millainen koulutustausta Sinulla on?


      • Se katsos antaa perspektiiviä. Sinunkin ajatuksiasi alkaa oppia ymmärtämään, jos kuulee sen, millainen pohjasivistys taustallasi on.

        Rohkenetko kertoa?


    • lasten.tähden

      Olen samaa mieltä kuin minäkin.

      • kulttuurinsa.mukaan

        Ehdottomasti näin. Tässä voi käydä nyt kuinka vaan.


    • muikunpäälle

      On pantava merkille, että asioita tapahtuu. Joka ei tätä ymmärrä, on vaikeassa asemassa.

    • äärivassulle

      Itse korostaisin mahdollisuuksien suurta kirjoa joka suuntaan. Lihansyöjiä luultavasti kaikki, vaikka nyt pitäisi siirtyä kohti kasvaimia.

      • soita_Pasille

        Laita vielä viides kommentti viidellellä nikilläsi.


      • satiainen_

        Hyvä huomio!


    • HuhHuhHuh

      Jos neljästä keskustelijasta yksi on Persu niin sehän on selkeä yliedustus. Melkeinpä positiivista syrjintää. Kansasta kun Persuja kannattaa vain 7% joten neljästä keskustelijasta vain 0.28:n pitäisi olla persu. YLE siis suosii melkein nelinkertaisesti Persuja!

      • Jos aiheena on Trump niin eikös kannattajia ja vastustajia tulisi olla sama määrä keskustelussa. Toki toinen Trumpin kannattaja olisi voinut olla mistä puolueesta tahansa.


      • esimerkkiä.homottajille
        usko.vainen kirjoitti:

        Jos aiheena on Trump niin eikös kannattajia ja vastustajia tulisi olla sama määrä keskustelussa. Toki toinen Trumpin kannattaja olisi voinut olla mistä puolueesta tahansa.

        Noin TV7 toimii, aina on tasapuolisesti keskustelijoita puolesta ja vastaan. Yle saisi hävetä!


      • usko.vainen kirjoitti:

        Jos aiheena on Trump niin eikös kannattajia ja vastustajia tulisi olla sama määrä keskustelussa. Toki toinen Trumpin kannattaja olisi voinut olla mistä puolueesta tahansa.

        Trumpin kannattajia on Suomessa tosin vielä vähemmän kuin persuja (6 vs 8 %). 😃


      • esimerkkiä.homottajille kirjoitti:

        Noin TV7 toimii, aina on tasapuolisesti keskustelijoita puolesta ja vastaan. Yle saisi hävetä!

        Minä en nyt keksi yhtään debaattia TV7:lta...... Mitähän ohjelmaa tarkoitat?


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        Trumpin kannattajia on Suomessa tosin vielä vähemmän kuin persuja (6 vs 8 %). 😃

        Ei pidä paikkaansa vaikka Yle, Hesari ja muu valtamedia on tehnyt parhaansa Trumpin solvaamisessa, Repeliini.


      • kummallista.lääkettä
        usko.vainen kirjoitti:

        Minä en nyt keksi yhtään debaattia TV7:lta...... Mitähän ohjelmaa tarkoitat?

        Et ymmärrä sarkasmia, selvä. :D


      • kummallista.lääkettä kirjoitti:

        Et ymmärrä sarkasmia, selvä. :D

        Mikä tuossa oli sitä sarkasmia?


      • usko.vainen kirjoitti:

        Mikä tuossa oli sitä sarkasmia?

        Onko TV7:n ohjelmissa paljonkin skeptikkoja tai ateisteja kommentoimassa?

        Kun tarkastelet Persujen kannatusta, näyttääkö siltä, että puolet kansasta olisi heidän kannattajiaan?

        Ovatko näissä vaihtoehtomedioissa useinkin äänessä eri näkökantojen edustajat?


      • InhottavaRealisti kirjoitti:

        Onko TV7:n ohjelmissa paljonkin skeptikkoja tai ateisteja kommentoimassa?

        Kun tarkastelet Persujen kannatusta, näyttääkö siltä, että puolet kansasta olisi heidän kannattajiaan?

        Ovatko näissä vaihtoehtomedioissa useinkin äänessä eri näkökantojen edustajat?

        Miksi olisi? TV7 ei ole varovaroin toimiva kanava.


      • usko.vainen kirjoitti:

        Miksi olisi? TV7 ei ole varovaroin toimiva kanava.

        Ei niin. Se toimii verovaroin, kuten moni muukin vastaava yhtiö ympäri Eurooppaa. Heh...
        '
        En siltikään ymmärrä sitä, miksi jonkin pienpuolueen edustajia pitäisi olla ehdottomasti keskustelemassa jossakin ohjelmassa puolet? Osaatko perustella?


      • InhottavaRealisti kirjoitti:

        Ei niin. Se toimii verovaroin, kuten moni muukin vastaava yhtiö ympäri Eurooppaa. Heh...
        '
        En siltikään ymmärrä sitä, miksi jonkin pienpuolueen edustajia pitäisi olla ehdottomasti keskustelemassa jossakin ohjelmassa puolet? Osaatko perustella?

        Ylen toimintaa rahoittavat kaikki veronmaksajat joten sen tulisi olla tasapuolinen.


      • usko.vainen kirjoitti:

        Ylen toimintaa rahoittavat kaikki veronmaksajat joten sen tulisi olla tasapuolinen.

        Ja tasapuolisuus edellyttää, että keskusteluohjelmissa on oltava puolet Persuja?


      • InhottavaRealisti kirjoitti:

        Ja tasapuolisuus edellyttää, että keskusteluohjelmissa on oltava puolet Persuja?

        Jos nyt vaivaudut lukemaan niin minä puhuin kahden eri näkökulman edustajien samasta määrästä käsiteltävään aiheeseen nähden.


      • usko.vainen kirjoitti:

        Jos nyt vaivaudut lukemaan niin minä puhuin kahden eri näkökulman edustajien samasta määrästä käsiteltävään aiheeseen nähden.

        Miksi niin pitäisi olla? Koetas nyt keksiä jotakin järkevämpää. Alan jo tyksistyä.


      • InhottavaRealisti kirjoitti:

        Miksi niin pitäisi olla? Koetas nyt keksiä jotakin järkevämpää. Alan jo tyksistyä.

        Onko sana tasapuolisuus tuttu?


      • usko.vainen kirjoitti:

        Onko sana tasapuolisuus tuttu?

        Onko Sinulle tuttu käsite "vastata kysymyksiin"?


      • InhottavaRealisti kirjoitti:

        Onko Sinulle tuttu käsite "vastata kysymyksiin"?

        Onko sinulle tuttu käsite "niin metsä vastaa kuin sinne huutaa"?


      • usko.vainen kirjoitti:

        Onko sinulle tuttu käsite "niin metsä vastaa kuin sinne huutaa"?

        On, mutta Sinulle ei.


      • InhottavaRealisti kirjoitti:

        On, mutta Sinulle ei.

        Oletpa heikoilla kun laitat taas sanoja suuhuni.


      • usko.vainen kirjoitti:

        Oletpa heikoilla kun laitat taas sanoja suuhuni.

        Itse Sinä kuoppasi kaivoit.

        En oikein viitsi tuhlata ammuksiani tyyppiin, joka saa tuotettua maksimissaan kymmenen sanaa...


      • InhottavaRealisti kirjoitti:

        Itse Sinä kuoppasi kaivoit.

        En oikein viitsi tuhlata ammuksiani tyyppiin, joka saa tuotettua maksimissaan kymmenen sanaa...

        Sinä sieltä kuopasta kuitenkin huutelet....


      • usko.vainen kirjoitti:

        Ei pidä paikkaansa vaikka Yle, Hesari ja muu valtamedia on tehnyt parhaansa Trumpin solvaamisessa, Repeliini.

        Näytä ihmeessä mielipidetutkimus joka näyttää toista. Se ainoa tietämäni joka tuotakin tutki antoi kannatukseksi 6 %.

        Kukas ne Trumpin itsensä jatkuvasti nolaavat twiitit lähettää jos se ei ole Trump? Kuka pitää ne myötähäpeälliset, infantiilit ja jopa järjettömät presidentin puheenvuorot ellei Trump?


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        Näytä ihmeessä mielipidetutkimus joka näyttää toista. Se ainoa tietämäni joka tuotakin tutki antoi kannatukseksi 6 %.

        Kukas ne Trumpin itsensä jatkuvasti nolaavat twiitit lähettää jos se ei ole Trump? Kuka pitää ne myötähäpeälliset, infantiilit ja jopa järjettömät presidentin puheenvuorot ellei Trump?

        Ei siinä mitään tutkimusta tarvita kun vaan katsot Ylen uutisia ja luet Hesaia niin eihän siellä muita "uutisia" Trumpista ole kuin solvaavia.


      • usko.vainen kirjoitti:

        Ei siinä mitään tutkimusta tarvita kun vaan katsot Ylen uutisia ja luet Hesaia niin eihän siellä muita "uutisia" Trumpista ole kuin solvaavia.

        Sanoit kylläkin ihan selvästi ettei Trumpin 6 % kannatus Suomessa pidä paikkaansa... 😜

        No, vastaa: Kukas ne Trumpin itsensä jatkuvasti nolaavat twiitit lähettää jos se ei ole Trump? Kuka pitää ne myötähäpeälliset, infantiilit ja jopa järjettömät presidentin puheenvuorot ellei Trump?

        Vääristääkö joku nuo aina ennen kuin ne päätyvät kaikkien näkyville ja kuuluville?


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        Sanoit kylläkin ihan selvästi ettei Trumpin 6 % kannatus Suomessa pidä paikkaansa... 😜

        No, vastaa: Kukas ne Trumpin itsensä jatkuvasti nolaavat twiitit lähettää jos se ei ole Trump? Kuka pitää ne myötähäpeälliset, infantiilit ja jopa järjettömät presidentin puheenvuorot ellei Trump?

        Vääristääkö joku nuo aina ennen kuin ne päätyvät kaikkien näkyville ja kuuluville?

        Yle vaitsee "uutisikseen" vain Trumppia solvaavia uutisia. Ei se sen kummempaa ole kun halutaan antaa yksipuolinen kuva hänestä,


      • multiräyhälle
        usko.vainen kirjoitti:

        Ylen toimintaa rahoittavat kaikki veronmaksajat joten sen tulisi olla tasapuolinen.

        Puolet persuja ja kristillisiä kaikkiin keskusteluihin tai jumalauta kansa nousee parrikaadeille!


      • multiräyhälle kirjoitti:

        Puolet persuja ja kristillisiä kaikkiin keskusteluihin tai jumalauta kansa nousee parrikaadeille!

        Yritä nyt ymmärttää, että jos debaatissa käsitellään jotain asiaa, on oltava tasapuilisuuden nimissä yhtä monta asian kannattajaa kuin sen vastustajaakin.
        Ihan sama ovatko he poliittiselta tai uskonnolliselta kannaltaan mitä tahansa😉

        Simppeliä, eiks vaan 😉❓


      • RupuRinne
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Trumpin kannattajia on Suomessa tosin vielä vähemmän kuin persuja (6 vs 8 %). 😃

        Paljonkos Persujen kannatus on tästä noussut ja RupuRinteen johtaman demareitten laskenut?


      • valkovuotoako
        usko.vainen kirjoitti:

        Yritä nyt ymmärttää, että jos debaatissa käsitellään jotain asiaa, on oltava tasapuilisuuden nimissä yhtä monta asian kannattajaa kuin sen vastustajaakin.
        Ihan sama ovatko he poliittiselta tai uskonnolliselta kannaltaan mitä tahansa😉

        Simppeliä, eiks vaan 😉❓

        'Simppeliä, eiks vaan 😉❓'

        On ja juuri noin TV7 toimiikin.


    • Menossa uusintana nytten.

    • Persut.marginaalia

      Ei Suomen kansa ole jakautunut. Persut ovat sirpalepuolue, jolla ei tule olemaan poliittista vaikutusvaltaa. Persujen Huhtasaari sai alle 7% ääniä viime presidentinvaaleissa. Jokainen voi miettiä onko Huhtasaaren gradun kopiointi ja lapsia vastaan masinoima vihakampanja nostanut vai laskenut hänen kannatustaan sen jälkeen.

      • Kyllä Suomen kansa on jakautunut kun kaikki eivät halua olla vihervassuja - on se niin väärin.


      • Persuilijat töhertävät kovin mielellään kuvaa, jossa kansa olisi "jakautunut". Se on jakautunut vähän samaan tapaan kuin luonnontiedeyhteisö, jossa alle 1 % tutkijoista tuntee jotain kreatonismisympatioita. Persuja on sentään peräti 8 %!

        Räyhisporukoitten kaksoisstandardeista onkin mainio esimerkki, kun "Yhdysvaltain kansa valitsi Trumpin demokraattisesti presidentikseen" 49 prosentilla 51:tä vastaan pääehdokkaiden äänistä laskettuna, mutta kun heillä menee kotona koko ajan päin Helvettiä, jopa muutama prosentti riittää edustamaan lähes kansan puolikasta. 😆


      • Persut.marginaalia
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Persuilijat töhertävät kovin mielellään kuvaa, jossa kansa olisi "jakautunut". Se on jakautunut vähän samaan tapaan kuin luonnontiedeyhteisö, jossa alle 1 % tutkijoista tuntee jotain kreatonismisympatioita. Persuja on sentään peräti 8 %!

        Räyhisporukoitten kaksoisstandardeista onkin mainio esimerkki, kun "Yhdysvaltain kansa valitsi Trumpin demokraattisesti presidentikseen" 49 prosentilla 51:tä vastaan pääehdokkaiden äänistä laskettuna, mutta kun heillä menee kotona koko ajan päin Helvettiä, jopa muutama prosentti riittää edustamaan lähes kansan puolikasta. 😆

        Persujen agenda on suoraan populismin käsikirjasta. Populismin ytimessä on ajatus, että olisi "moraalinen enemmistö" eli kansan "hiljainen enemmistö", jonka kollektiivinen traditio edustaa oikeaa ja "hyveellistä". Tätä kuvitteellista enemmistöä populistit kuvittelevat tai selittävät edustavansa riippumatta siitä miten pieni osa kansaa heitä kannattaa.

        Tuossa ylempänä nimimerkki usko.vaisen kömpelö yritys esittää, että olisi populistit ja toisaalta kuviteltu "vihervasemmisto" on tyypillinen populistinen dikotomia, jolla he yrittävät perustaa ja oikeuttaa käsityksen että he edustaisivat enemmistöä. Populismi elää mustavalkoisesta vastakkainasettelusta: me ja vihervasemmisto, me ja suvakit jne. Todellisuudessa on lukuisia erilaisia näkemyksiä, joista populistit ovat Suomen tapauksessa hyvin pieni vähemmistö eikä "ei-populistit" ole mikään yhtenäinen blokki, vaan arvomaailmojen kirjo.


      • oikeus.voittaa
        Persut.marginaalia kirjoitti:

        Persujen agenda on suoraan populismin käsikirjasta. Populismin ytimessä on ajatus, että olisi "moraalinen enemmistö" eli kansan "hiljainen enemmistö", jonka kollektiivinen traditio edustaa oikeaa ja "hyveellistä". Tätä kuvitteellista enemmistöä populistit kuvittelevat tai selittävät edustavansa riippumatta siitä miten pieni osa kansaa heitä kannattaa.

        Tuossa ylempänä nimimerkki usko.vaisen kömpelö yritys esittää, että olisi populistit ja toisaalta kuviteltu "vihervasemmisto" on tyypillinen populistinen dikotomia, jolla he yrittävät perustaa ja oikeuttaa käsityksen että he edustaisivat enemmistöä. Populismi elää mustavalkoisesta vastakkainasettelusta: me ja vihervasemmisto, me ja suvakit jne. Todellisuudessa on lukuisia erilaisia näkemyksiä, joista populistit ovat Suomen tapauksessa hyvin pieni vähemmistö eikä "ei-populistit" ole mikään yhtenäinen blokki, vaan arvomaailmojen kirjo.

        Populismi on haukkkumasana, joka alkaa menettää merkitystään kun sitä väärinkäytetään. Oikeus voittaa lopulta aina, nimitellään sitä miksi tahansa. Ja yleensä ne totuudenpuhujat saavat suurimman haukunnan juuri siksi, että ovat kivenä epädemokraattisten kengissä.

        http://hankamaki.puheenvuoro.uusisuomi.fi/225870-mita-on-populismi


      • EntäpäSinä
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Persuilijat töhertävät kovin mielellään kuvaa, jossa kansa olisi "jakautunut". Se on jakautunut vähän samaan tapaan kuin luonnontiedeyhteisö, jossa alle 1 % tutkijoista tuntee jotain kreatonismisympatioita. Persuja on sentään peräti 8 %!

        Räyhisporukoitten kaksoisstandardeista onkin mainio esimerkki, kun "Yhdysvaltain kansa valitsi Trumpin demokraattisesti presidentikseen" 49 prosentilla 51:tä vastaan pääehdokkaiden äänistä laskettuna, mutta kun heillä menee kotona koko ajan päin Helvettiä, jopa muutama prosentti riittää edustamaan lähes kansan puolikasta. 😆

        Mites sinulla vanhalla kommarilla ja staIinistilla muuten menee tai puolueellasi?


      • EntäpäSinä kirjoitti:

        Mites sinulla vanhalla kommarilla ja staIinistilla muuten menee tai puolueellasi?

        Minun puolueeni keikkuu gallupien ykkösenä, kiitos kysymästä. 👍
        Sinä usko.vainenhan olet kristillisten jäsen ja "evankelioit" täällä kannatusta kattoon. Jos Suomessa olisi maailmalla yleinen neljän prosentin kynnys, pääsisimme jengistäsi eroon kokonaan. 😀


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        Minun puolueeni keikkuu gallupien ykkösenä, kiitos kysymästä. 👍
        Sinä usko.vainenhan olet kristillisten jäsen ja "evankelioit" täällä kannatusta kattoon. Jos Suomessa olisi maailmalla yleinen neljän prosentin kynnys, pääsisimme jengistäsi eroon kokonaan. 😀

        Repeliini Mussukainen, onko sinulla minusta taas vajetta kun näet minut joka paikassa🤗❓


    • uusi-persu_äänestäjä

      En yhtään ihmettele tämän EU esustaja Kumpula Natrin kiihkeää pakolaisten Suomeen ottamisen puolustelua,koska hänen miehensä on mukana pakolaisbisneksessä jumalattoman hyvällä palkalla.

      On se kyllä ihmeellinen asetelma näissä keskusteluissa,aina on lauma koottu yhtä persua vastaan,tuoko on sitä demokratiaa.
      Jos mitään muuta syytä en keksi persujen äänestämiseen seuraavissa vaaleissa,niin tämä helvetin teatteri mitä yle harjoittaa "muka demokratian" nimissä minulle riittää hyvin syyksi.

      On tämä omituista muilutusta yhtä kansanosaa kohtaan.

    • eisairautta

      En huomannut katsoa mutta arvaan että ohjelma oli armotonta vihanlietsontaa Trumpia ja häntä puolueettomasti arvioijia vastaan. Varsinkin Benita Heiskasen Trump- viha on mennyt ihan sairaisiin mittasuhteisiin kuten liberaalien USA:ssa.

      Joku oli ilmoittanut että lokakuussa Trump oli valehdellut ainakin 1000 kertaa, mutta yhtäkään valhetta ei ole todistettavasti kyetty esittämään. Olisin kiinnostunut tarkastelemaan näitä "valheita".

    • disinfo1

      Yle : Pittburghissa oli tuhansia mielenosoittajia ....

      Todellisuu: Korkeintaan tuhat jotka häiritsivät juutalaisten hartaushetkeä ...

    • ddiii

      Se vaan on kuulkaas, jos vihervasemmisto nousee valtaan, niin meillä Suomessa alkaa sellainen alamäki, että oksat pois. Se olis maallemme ja sen yrittäjille sellainen isku, lisääntyvän työttömyyden ja velan kasvun myötä, että oikeen hirvittää ja hävettää jo etukäteen, kun muut pohjoismaat menevät eteenpäin, rikastuvat ja työllisyys paranee entisestään. Siis eisunkaan kukaan halua palata aikaan ennen edellisiä vaaleja, kyllä se on todella hoopoa edes ajatella sellaista. Ei meidän hyvinvointipalveluja pystytä vihervasemmiston opeilla pelastamaan. Kyllä se on nähty koko maailman sivu.

      • homoutta.se.on

        'Siis eisunkaan kukaan halua palata aikaan ennen edellisiä vaaleja, kyllä se on todella hoopoa edes ajatella sellaista.'

        Et halua kokoomusjohtoista hallitusta, tämä selvä nyt.


      • Kaikki.harmaan.sävyt

        Suomessa on SDP, Kokoomus, Kepu, Vihreät, Vasemmistoliitto, Kristillisdemokraatit, RKP ja sitten populistiset Perussuomalaiset. Sinisistä ei vielä ota Erkkikään selvää mitä he ovat. Ehkä populisteja ehkä ei.

        Populistien kauppaama dikotomia "vihervasemmistoon" ja "kansallismielisiin" ei mitenkään vastaa todellisuutta. Suomessa on monia erilaisia puolueita ja sitten on yksi pieni ja melko varmasti rökäletappion ensi eduskuntavaaleissa kokeva populistipuolue.


      • Totuuskomissio1

        Katsoin tuon eilisen A-Talkin minäkin ja kyllä siihen oli taas valittu väkeä Ylen mitalla.

        Persujen nuorisosiiven edustaja keskustelujen perusteella ainoa täysin asiallinen osallistuja.

        Helsingin Yliopiston "pojanlanttua" näkyi kiristävän kaikki mikä vihervasemmiston mielipiteitä ei orjaile, miltei kuumeni joka kerran kun jotain järjen valoa oli näkyvillä .

        Kumpula-Natri on tunnetusti laittoman maahanmuuton kannattaja.

        Asiantuntijoita riittää, mutta puolueettoman viileitä ei ollenkaan.

        Pakkoveroilla mälläävä Yle on joka päivä sotajalalla Amerikan nykyistä presidenttiä vastaan, mätä Ylen vihapuhekampanja on jatkunut katkeamattomana siitä asti kun Trump valittiin.

        Tämä on jotain sellaista muistamani historian valossa, johon Suomen Yleisradio ei ole koskaan ennen Trumpin valintaa syyllistynyt, ei edes silloin, kun sotahullu Reagan ja sotahullut Bushit hallitsivat.

        Jälkimmäiset aloittivat Lähi-Idän sotkemisen ja Obama jatkoi samaa rataa ja kalleimman hinnan maksaa nyt Eurooppa ja Suomi.

        Tämä ei kylläkään Ylen "tutkivalle" toimittelija joukolle kelpaa, totuus ei kiinnosta laisinkaan.

        Tehokas on ollut Ylen toimittelijoiden aivopesu, hallintoneuvoston pitäisi puuttua tämän itsetyytyväisen, ylimääräisen "epäoikeuslaitoksen" puolueelliseen linjaan, mutta taitaa olla turha toivo?


      • Totuuskomissio1
        Kaikki.harmaan.sävyt kirjoitti:

        Suomessa on SDP, Kokoomus, Kepu, Vihreät, Vasemmistoliitto, Kristillisdemokraatit, RKP ja sitten populistiset Perussuomalaiset. Sinisistä ei vielä ota Erkkikään selvää mitä he ovat. Ehkä populisteja ehkä ei.

        Populistien kauppaama dikotomia "vihervasemmistoon" ja "kansallismielisiin" ei mitenkään vastaa todellisuutta. Suomessa on monia erilaisia puolueita ja sitten on yksi pieni ja melko varmasti rökäletappion ensi eduskuntavaaleissa kokeva populistipuolue.

        En olisi ihan varma rökäletappiosta, vaikka valinnat joutuukin tekemään ruton ja koleran välillä.

        Mädätys on jatkunut liian kauan ja on tuhoisaa valtiontalouden kannalta, mutta ennenkaikkea yhteiskuntarauha ja yhteen hiileen puhaltaminen on kokenut kovia suvakkihaihattelijoiden unelmien vuoksi.

        Rikollisuuden ja väkivallantekojen määrän tuntuva nousu ja juuri ulkomaalaisten henkilöiden toimesta, sekään ei Suomen suvakkien päissä saa hälytystä aikaan.

        Miten paljon tämän maan asioiden on oltava päin h-vettiä, ennenkuin luupäisimmätkin ymmärtää, siinä sitä on vaalipuheen tynkää malliksi.


      • vangitkaa.kaikki.heti
        Totuuskomissio1 kirjoitti:

        En olisi ihan varma rökäletappiosta, vaikka valinnat joutuukin tekemään ruton ja koleran välillä.

        Mädätys on jatkunut liian kauan ja on tuhoisaa valtiontalouden kannalta, mutta ennenkaikkea yhteiskuntarauha ja yhteen hiileen puhaltaminen on kokenut kovia suvakkihaihattelijoiden unelmien vuoksi.

        Rikollisuuden ja väkivallantekojen määrän tuntuva nousu ja juuri ulkomaalaisten henkilöiden toimesta, sekään ei Suomen suvakkien päissä saa hälytystä aikaan.

        Miten paljon tämän maan asioiden on oltava päin h-vettiä, ennenkuin luupäisimmätkin ymmärtää, siinä sitä on vaalipuheen tynkää malliksi.

        Rikollisuus on Suomessa vähentynyt melko tasaisesti vuodesta 1992.


      • Lslslsl
        vangitkaa.kaikki.heti kirjoitti:

        Rikollisuus on Suomessa vähentynyt melko tasaisesti vuodesta 1992.

        Ei suinkaan vaan rikoslakia on muutettu. Homostelun rikoksetkin loppui heti kun lakia muutettiin.


    • oikeus.voittaa

      Haloo nikit usko.vainen, InhottavaRealisti, kelasta.iltaa ym. yksilausetöräyttelijät. Olette melkein koko ketjun täyttäneet toistenne haukkumisella. Taas kerran. Turhauttaa ja suututtaa pitkän ketjun selaaminen, josta ei järkeviä viestejä löydä. Ettekö ole jo saaneet haukuntakiintiötänne täyteen? Keskustelkaa aloituksen aiheesta, älkää heti juosko sivuraiteelle räksyttämään jonninjoutavaa toistenne persoonista, aikuiset miehet haloo! Hillitkää itsenne, harrastakaa itsekasvatusta ja kieltäytykää himosta vastata henkilösolvauksilla. Älkää takertuko lapsellisesti kirjoitusvirheisiin jääden niistä jankkaamaan. Itselleni tulee kirjoitusvirheitä näppiksen takia, joka ei aina piirrä kirjainta ja kun alan lukemaan kirjoittamaani tekstiä, hämmästyttää miten paljon joskus virheitä on ja saan tsiikata tarkkaan monta kertaa ja aina ei ehdi tai huomaa virheitä ja niitä jää vahingossa.

      • Totuuskomissio1

        Juu, tärkeintä on sisällön rehellisyys ja yritys parantaa ontuvaa maailmaa, tai kansakunnan asemaa ihmisineen. Joskus ylivoimainen tehtävä ajanvirrassa, toivotonkin.

        Parempi se on kuitenkin iskeä "sanan säilällä", kuin tosielämässä jollain oikeaa murhetta tuottavalla.


    • Retropop laulaa biisissään Tää ilta menee putkeen, että "viisi kepulaista voittaa yhden kommarin".

    • Näinseasiaon

      Tuon helkatin Reporadion saisi kokonaan lopettaa, survoa jauhelihamyllyssä, polttaa, kusta päälle ja haudata tuhkatkin valtameren syvyyteen. Mokomakin valemedia!

    • syö.homo.pääs

      'Sananvapautta ollaan ilmeisesti rajoittamassa nyt sillä, että ei saisi olla mistään eri mieltä vasemmiston kanssa.'

      Hienointa on se, että tämän teki oikeistohallitus.

    Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Minä haluun vaa oikeesti kuulla

      Että sulla on kaikki hyvin. Ihan oikeasti haluan. Ehkä meitä ei sit ollu tarkotettu yhteen, mut oot mulle äärettömän tär
      Ikävä
      73
      1786
    2. Olisikin se meidän tapaaminen jo liian jännää

      Näin pitkän ajan jälkeen.
      Ikävä
      73
      1176
    3. Melko hyvin tunnen jo hänet

      Hän ei ole sopiva. Jotain hyvää tässä palstan seuraamisessa on ollut. Omien ajatusten ja tunteiden jäsentämisen lisäksi
      Ikävä
      85
      1064
    4. Mitä tapahtunut?

      Ken tietää mitä viitostiellä betonin kohilla käynyt punaisen auton kanssa?
      Suomussalmi
      14
      960
    5. Ikävöin kyllä

      En voi ottaa nyt yhteyttä, joten puran tänne järjetöntä ikävääni. Tunteeni sinua kohtaan ovat valtaisat.
      Ikävä
      33
      876
    6. Eläkeläisiltä leikataan jo asumistukeakin, osalla loppuu kokonaan!

      https://yle.fi/a/74-20102928 Hallitus varmaan vihaa eläkeläisiä, nyt ollaan kajoamassa eläkeläisten asumistukeenkin, os
      Maailman menoa
      261
      822
    7. Tiedätkö sinä

      Miten lähellä tänään oli että olisin pyytänyt sua treffaamaan. Olin täysin valmistunut siihen, mutta en löytänyt sinua t
      Ikävä
      19
      789
    8. Mies, riittääkö sulle näkemään vilauksen musta?

      Etkö halua ottaa minua kiinni?
      Ikävä
      61
      758
    9. Hesari tunnustaa että Ukraina on häviämässä sodan - Suomen poliittinen eliitti housut kintuissa

      Oliko aivan pakko sitoutua politiikkaan jossa pumpattiin älyttömät summat rahaa Kankkulan Kaivoon eli Kiovan natseille?
      Maailman menoa
      210
      739
    10. Ken leikkiin ryhtyy

      Se leikin kestäköön. Ei mulle tarvitse kiukutella jos en lähde leikkiin mukaan. Eiköhän se oo molemmille helpoin kun lop
      Ikävä
      66
      736
    Aihe