Onko paikalla muita nutraajia? Itse aloitan huomenna muutaman viikon mittaisen nutrikuurin ja olis kiva saada muita mukaan kirjottelemaan ja kertomaan kuulumisia dieetiltä. :) En oo vielä päättänyt tarkkaan kauanko aion nutrata, mutta jotain 3-10vko väliltä. Mulla on ylipainoa reippaasti eli paino tällä hetkellä n. 101kg ja pituutta 165cm (BMI 37) eli varmaan lähtee ihan hyvään tahtiin tippumaan noi kilot ainakin aluks.
Toivottavasti tulee muitakin mukaan nutrailemaan! :)
- Lissu -
Muita nutraajia?
32
398
Vastaukset
- samaveksi979652s
Ateriankorvikkeet ja laihdutustuotteet, pelkästään proteiinilla ja sokerilla rikastettuja karkkeja (Ruotsin Elintarvikelaitos)
Sokerimäärä tuotteissa:
Juomat
*330 ml Naturdiet Smoothie Blueberry: 32 grammaa sokeria (vastaa 10,5 sokeripalaa).
*330 ml Nutrilett Hunger Control Rich Chocolate Drink: 31 grammaa sokeria (vastaa 10 sokeripalaa).
*330 ml Allévo High Protein Tropic Smoothie: 27 grammaa sokeria (vastaa 9 sokeripalaa).
*236 ml Modifast RTD Chocolate: 22 grammaa sokeria (vastaa 7 sokeripalaa).
Patukat:
*Modifast Caramel bar: 21 grammaa sokeria (vastaa 7 sokeripalaa).
*Nutrilett Hunger Control Milk Chocolate & Creamy Caramel Bar: 20 grammaa sokeria (vastaa 6,5 sokeripalaa).
*Naturdiet Plus Mealbar Choklad & nougat: 19 grammaa sokeria (vastaa 6,5 sokeripalaa).
*Allévo Toffee bar: 16 grammaa sokeria (vastaa 5,5 sokeripalaa).
(1 sokeripala= 3 grammaa.)
Lähde:SVT
Jos olet masokisti (itsesi kiduttaja) etkä turhan rikas niin halvemmalla pääset kun juot OBoy kaakaota ja syöt vitamiinitabletin. Kyllähän yllämainituilla tuotteillakin laihtuu jos viihtyy nälkäisenä koko ikänsä. Korkea sokeripitoisuus semmoisenaan riittää pitämään nälätunteen jatkuvana.- Yök-sokerit
Kiitos tästä tosi hyödyllisestä listasta!
Otan sen ylös, kun matkoilla olen minäkin pitänyt "proteiinipatukoita" taskussa.
En ole halunnut mennä epähygieenisiin baareihin syömään hälinöihin.
Haluan nauttia mieluummin vahvan kotikahvini puiston penkillä proteiinin kanssa.
Taidan tehdä kahden hapankorpun väliin voi-juusto täytteen ensi kerralla.
Ne patukan kyljessä olevat sisällön listat ovat liian pieniä luettavaksi.
Valitsin vain eniten proteiinia sisältävän - siis ennen.
- lutraaja
Olen enempi lutraaja, se pitää hoikkana.
Päivä 1
Alkupaino 101,2kg
Pääsin sittenkin aloittamaan vasta tänään ja sain tavoitettakin selkeytettyä itselleni eli nutrailen siihen asti, että paino on alle 90kg ja jatkan siitä sitten ruokavaliolla laihduttamista.
Noihin aiempii kommentteihin en edes viitsi mitään vastata.
- Lissu -- hpv27
Vekun viesteistä ei tosissaan kannata välittää. Hänen mielestään täysjyvä on sokeria jne..
- Römpöti
Ketjun aloittajalle tsemppiä, sitä tulet tarvitsemaan. Ihmettelen tuon veijon kirjoitusta. ehkä nuo patukat eivät ole ihan parhaimmasta päästä. Mutta olen itse ollut Nuttrilet -dieetillä 10 viikkoa ja tulokset olivat hyviä, laihduin 8 kiloa. Pertti Mustajärvi oli lääkärinä yksi ryhmän vetäjistä. Käsittääkseni Nuttrilet on vieläkin HYKS:n laihdutusklinikalla käytössä. Ko tuotteet ostetaan apteekista, ovat samoja jauhepusseja kuin kaupoistakin, mutta puuttuu patukat ja muut nestemäiset annokset.
- veijo6309863w
hpv27 kirjoitti:
Vekun viesteistä ei tosissaan kannata välittää. Hänen mielestään täysjyvä on sokeria jne..
hpv
Täysjyvä on suurimmaksi osaksi sokeria. - yök-sokerit
Römpöti kirjoitti:
Ketjun aloittajalle tsemppiä, sitä tulet tarvitsemaan. Ihmettelen tuon veijon kirjoitusta. ehkä nuo patukat eivät ole ihan parhaimmasta päästä. Mutta olen itse ollut Nuttrilet -dieetillä 10 viikkoa ja tulokset olivat hyviä, laihduin 8 kiloa. Pertti Mustajärvi oli lääkärinä yksi ryhmän vetäjistä. Käsittääkseni Nuttrilet on vieläkin HYKS:n laihdutusklinikalla käytössä. Ko tuotteet ostetaan apteekista, ovat samoja jauhepusseja kuin kaupoistakin, mutta puuttuu patukat ja muut nestemäiset annokset.
Apteekista saa monenlaisia myrkkyjä sivuvaikutuksineen.
Sokeri lasketaan valkoisiin myrkkyihin, joka tuhoaa mm. aivot!
- Nimimerkkion
Tsemppiä LissuK. Kesällä laihdutin nutraamalla 12 kiloa 87 kg:stä 75 kiloon ja parin kuukauden normidieetin jälkeen paino ei ole noussut. Koska ylipainoa on bielä 159 cm varteen reippaasti, otan nyt ennen joulua 6 viikon ponnistuksen ennen joulua ja tavoitteena on alle 70 kg: n paino. Keväällä sitten jatkan normipainon tavoittelua.
- Pömppis
Täällä yksi. Tänään 4. Päivä menossa. Olen syönyt 3 valmis pirtelöä (niitä tetroja) ja yhden pienen salaattiannoksen proteiinilla päivässä. Lähtö bmi 43 joten tiputettavaa löytyy. Lääkärin määräyksestä - 25kg pitäisi mahdollisimman nopeasti saada toimenpidettä varten pois, joten sen vuoksi aloitin tämän. Tiän kyllä ettei painonpudotus ole pysyvä jos tämän jälkeen palaa entiseen ruokavalioon, mutta tarkoitus on päästä nopeasti toimenpiteeseen ja jatkaa terveellisellä ruokavaliolla sen jälkeen. 10 viikon päästä kontrolli käynti lääkärillä ja toivon ainaki 10-15kg tiputusta.
- yök-sokerit
Monet laihduttavat lyhyessä ajassa jopa kymmeniä kg:ä - päästäkseen
vatsa laukkunsa pienennykseen.
Ihmettelen, että miksi eivät jatka samaan tahtiin sitä laihdutustaan,
koska kerran kykenevät. Säästyisivät monilta riskeiltä ja jälkihoidoilta.
- veijo73098732
Tarkoitit kai että jos olisi muitakin huijattuja?
Osta tavallisia karamelleja-tulee halvemmaksi ja laihduttaa yhtä hyvin. - Vale-Maria
Hullusti kävi: olen laihtunut yli 60 kiloa, mutta sairastuin ksän lopussa masennukseen ja olen syksyn aikana onnistunut lohduttamaan itseäni suklaalla parinkymmenen kilon verran. Sitten tajusin hakea lääkkeitä lääkäriltä - ja sain neuvon kokeilla nopeahkoa painon pudotusta vlcd-tuotteilla. Tutkimuksissa se kun on todettu tehokkaaksi ja motivoivaksi - ja aion ensi kesänä mahtua viime kesän vaatteisiin.
Aloitin Nutrilettin suklaapussukoilla tänään ja tilasin jotain sekapakkauksia eilen illalla nettikaupasta, tilausseurannan mukaan ovat maanantaina perillä.
Pidin laihduttamani painon poissa siis pari vuotta ihan normaalilla ruokavaliolla, ja siihen on tarkoitus palata. Nyt kun masennuslääkkeet ovat alkaneet vaikuttaa,tuntuu aivan hullta ajatella sitä makean määrää, jonka ehdin n. viidessä kuukaudessa herkutella. Mieliala oli hirveä, hetkellisesti se unohtui sohvalla suklaan kanssa, mutta samalla fyysinen olo paheni päivä päivältä. Lihomisesta rankaisin ja lohdutin itseäni syömällä - olen ollut todella sairas. Nyt on kovin erilainen olo.
Koska joulu on edessä, nutraan nyt ensin viikon. Sitten pari viikkoa olen perheeni kanssa ja ylläpidän 5:2 -dieetillä, joka oli muuten pääkeinoni alkuperäisessä laihdutuksessani. Suomalaiset jouluruoathan ovat ihan ok-syötävää, jos jättää välipalat ja suklaat pois. Rosollia, laatikkoja, kalaa, kiisseliä. Sitten loppiaisen jälkeen enelle ehkä kuudeksi viikoksi. Tavoite olisi helmikuun lopussa olla 10 kiloa kevyempi ja kesällä, vaikka juhannuksena, 20.
Kiva olisi vaihtaa kokemuksia muiden vlcd-tuotteita käyttävien kanssa. - Pömppis
Kiva että muitakin löytyy. Itsellä lähti nyt kolmas viikko käyntiin nutrausta. Osanutrauksella mutta melko tiukalla sellaisella on menty. Jouluaattona saa hieman syödä mutta sitten jatketaan :) Tsemppiä vale-maria aloitukseen!
- Liianlihava
Aloitin nutraamisen tänään. Paino on 120 kg ja pituutta 177cm. Kumma kun sitä vielä 80 kiloisena kuvitteli olevansa hyvinkin lihava. Aina dieetillä... No nyt on aihettakin. Sellaiset 40 kg pitäisi pudottaa.
- anonyymi_qzw
Moi
Vieläkö täällä on nutraajia paikalla? Itse aloitin lauantaina ja tässä ensimmäisen 5pv aikana lähtenyt 4,5kg. Melkein kauhistuttaa. Ja harmittaa kun en ole aiemmin tätä tehnyt.
Eli lähtö oli 26.1. ja 101.3kg ja 171cm. Täysin pirtelöhommaa. Sortumiset on olleet 2 viipaletta suolakurkkua, 1 lohko mandariinia ja tänään 1 hedelmäkarkki ':D Mutta tosi hyvin menee ja pirtelöt on kyllä älyttömän hyviä :)
Miten muilla menee? Voi kun sais jonkun whatsapp ryhmän missä vois jakaa fiiliksiä...Minä olen osanutrauksella ja parissa viikossa on pudonnut n. 5 kg. Facebookissa on ryhmä nutrilett pudottajat missä saa paljon tsemppiä
- eee23
Catlady1966 kirjoitti:
Minä olen osanutrauksella ja parissa viikossa on pudonnut n. 5 kg. Facebookissa on ryhmä nutrilett pudottajat missä saa paljon tsemppiä
Kukaan ei pysty oikeasti laihtumaan viikossa kuin yhden kilon oikeaa läskiä.
4 kg kuukaudessa on jo huippusuoritus,ja siihenkin pitää tehdä paljon työtä,Itse laihdutan terveellisesti välillä 2 kg paljolla liikunnalla,ja korkeahiilihydraattisella ravinnolla. Ihmiset ja tavat pudottaa painoa on erilaisia. Joten tiedään kyllä itse mikä on minulle paras tapa pudottaa painoa.
- sdfsdfsdfsdfsdfsdfsdf
Hyvähän se on saada ylimääräiset nesteet kehosta liikkeelle.
Varsinaista rasvaa on elimistöstäsi poistunut ehkä 500 grammaa.
Mutta hyvä aloitus, siitä se etenee ja hidastuu kun nesteet on veks. - sdfsdfsdfsdfsdfsdfsdf
eee23 kirjoitti:
Kukaan ei pysty oikeasti laihtumaan viikossa kuin yhden kilon oikeaa läskiä.
4 kg kuukaudessa on jo huippusuoritus,ja siihenkin pitää tehdä paljon työtä,Itse laihdutan terveellisesti välillä 2 kg paljolla liikunnalla,ja korkeahiilihydraattisella ravinnolla.Suurimmalle osalle laihduttajia riittää se, että paino laskee. Ihan sama miksi se laskee, pääasia että laskee.
Niin ne nesteet sitten vatkaa kerta toisensa jälkeen. Ensin lähtee se 3 - 5 kiloa viikossa ja ollaan ihan innoissaan, sen jälkeen ei lähdekään kuin 0,3 kg viikossa ja masennutaan, aloitetaan lohtusyöminen ja todetaan että antaa olla.
Sen verran se painonhallinta on insinööritieteitä että pönäköityneen keski-ikäisen yyhoon on vaikea ymmärtää sen perusteita, joten mennään sieltä missä fiilis on hyvä, eli nesteenpoistolla. - sdfsdfsdfsdfsdfsdfsdf
sdfsdfsdfsdfsdfsdfsdf kirjoitti:
Suurimmalle osalle laihduttajia riittää se, että paino laskee. Ihan sama miksi se laskee, pääasia että laskee.
Niin ne nesteet sitten vatkaa kerta toisensa jälkeen. Ensin lähtee se 3 - 5 kiloa viikossa ja ollaan ihan innoissaan, sen jälkeen ei lähdekään kuin 0,3 kg viikossa ja masennutaan, aloitetaan lohtusyöminen ja todetaan että antaa olla.
Sen verran se painonhallinta on insinööritieteitä että pönäköityneen keski-ikäisen yyhoon on vaikea ymmärtää sen perusteita, joten mennään sieltä missä fiilis on hyvä, eli nesteenpoistolla.HEI ANTEEEEKSI !!!!
Tämähän oli tukirymä-palsta.... Ei olisi pitänyt tollasta kirjoitella, anteeksi oikeesti.
Vaikka asia nyt totta olikin.... Sori sori, kaikille halauksia. - anonyymi_VFA
sdfsdfsdfsdfsdfsdfsdf kirjoitti:
HEI ANTEEEEKSI !!!!
Tämähän oli tukirymä-palsta.... Ei olisi pitänyt tollasta kirjoitella, anteeksi oikeesti.
Vaikka asia nyt totta olikin.... Sori sori, kaikille halauksia.Eikö se toden kuvaaminen ole paras tapa auttaa toista saamaan hyviä tuloksia?
Minulta lähtee alussa heti kaksi kiloa ja olen niiiiin iloinen;-D
Sitten, kun voimistelee, niin tietää, että se kaksi kg:tä tulee takaisin ja
olen vielä iloisempi! Keho elää ja vastaa toimintaan.
Kun on sadan kg:n keijukainen, niin niistä karisevista kg:stä saa nauttia kauan.
Kun on normaalipainon keskivälissä, ei voi odotella samaa painon putoamista
sinne normaalipainon alinpaan kg:n. Mutta voi koko ajan hyvin.
- veijo73098372as
Ja huijattavia piisaa,
Rahat pois lurjuksilta. - Siiri77
Olen ollut nyt 10 päivää osanutraamisella. Syön yhden aterian päivässä ja 4 pussia pirtelöä. Paino tippunut yli 4 kiloa. Ajattelin siirtyä huomenna kokonaan pusseihin.
Oliskiva kun tän ketjun sais henkiin, nutraajat 2019!
Tiputettavaa on noin 20kg - Manwithoutfat
Hei
Lähtöpaino 142 kg, bmi 42 eli sairaalloinen lihavuus.
Kevensin pariviikkoa syömisiä alle 1200 kcl, nyt varsinaisella nutrilett-dieetillä ollut viikon.
Nutrilett nimenomaan siksi kun saa kaikki vitamiinit- ja hivenaineet puutostilojen ehkäisemiseksi.
Lisäksi berocca monivitamiinilisä ja omega tabletti aamuisin.
Paino tippunut noin 10 kg tähän mennessä.
Tarkoitus olisi jatkaa vähintään 100 kg rajoille, josta sitten jatkaisi kevyellä ruokavaliolla ja lisäisi liikuntaa eri muodoissa. Ajattelin hankkia lihaksia jotta tuolloinen saavutettu paino pysyisi paremmin plus että ei näyttäisi laihaläskiltä.
Mansikka ja suklaa uppoavat parhaiten itselleni.
En ymmärrä miten joillekkin näiden tuotteiden maku on niin ylitsepääsemätön seikka, senkus kumoaa vain kurkkuun sen kummemmin maistelematta. Mansikasta tulee mieleen esim. Joku lidlin halpiskeksin täyte.
Välillä olo on ollut epätodellinen normaalisyömisen jäätyä pois, tyyliin "mitä ihmettä olen oikein tekemässä".
Ei tämä ruusuilla tanssimista ole, mutta terveyshyödyt painavat puntarissa enemmän. On polvirikkoa, uniapneaa ja mitähän muuta.
Jottei kaikki lihas lähtisi, heitän pirtelöihin proteiinilisää mukaan. Pieni vinkki: tehosekoitin on ihan ehdoton. Aamusta survon kaikki pussit suoraan koneeseen, vettä litra perään ja sitten jääkaappiin tekeytymään. Siitä sitten päivän mittaan otan annoksia. Vesikannun avulla on hyvä seurata veden juomista, olin aiemmin todella huono juomaan vettä, muita nesteitä sitten liikaakin. Veden juomista ei voi tarpeeksi suositella, sillä välttää ummetuksen. Myös kuitulisä voi olla paikallaan, varsinkin jos ei niitä sallittuja kasviksia syö.
Mietityttää hiusten lähtö, sitä ei ole vielä itselleni tapahtunut, ilmeisesti nutrauksen aiheuttama elimistön paastotila saa sen aikaan. Onneksi sekin kuulemma on sitten väliaikaista kun joskus palaa normiruokavalioon, mene ja tiedä. Tätä ei tietenkään kaikille tapahdu.
Ei erityisen energinen olo kyllä ole ollut, väsymys hiipii välillä keskellä päivää. Mutta kohentuvaa terveyttä ajatellen jaksaa kyllä. Nutrausta en suosittele kenellekkään, joilla bmi alle 30.
Mielelläni kuulisin onnistumistarinoita ihmisiltä, joilla tiputettavana ollut vähintään kaksinumeroisia lukuja. Miten käy, rupeaako nahka roikkumaan? Mitkä fiilikset, pysyikö saavutettu paino ja jos ei, niin miksi? Itse tiedostan sen, että varsinainen työ alkaa kun tavoitepaino on saavutettu.
Mutta eikun tsemppiä vain jokaiselle ja ois tosiaan mukavaa jos tämäkin palsta sais eloa hiukkasen :) - Manwithoutfat
19.03 lähtenyt 3 kg lisää
Täällä aloitellaan kans n. 3 viikon rutistusta täysnutrauksella, jos vaan itsekuri pitää. Toiveena saada hyvä, motivoiva alkuboosti elämäntapamuutokselle. Lähtötilanne 160/66kg. Päivittelen tänne tilannetta :)
- Manwithoutfat
Tsemppiä! Tule kiloklubin sivuille, siellä on nutraajille oma palsta, paljon mielenkiintoisia juttuja sekä onnistumisia, jotka auttaa välillä kadonnutta motivaatiota nostamaan.
Itsekin päivitän tänne kiloja välillä, täältä helppo tarkistaa ja laskea omia tuloksia kun ei niitä tuu mihinkään paperille laitettua ylös
- Anonyymi
Moikka. Täällä uusi täysi nutraa ja. Tänään alkoi 8päivä. Painoa lähtenyt 2,3kg. Tarkoitus 2-3viikkoa yhteensä olla täysi nutrauksella ja sitten jatkaa osa nutrausta. - Anna
- Anonyymi
Hei, minulla alkaa huomenna 6 päivä täydellä nutrauksella. Painoa on pudonnut 2.2 kiloa. Ymmärtääkseni en ole vielä saavuttanut ketoosia. Välillä on tosi nälkä ja väsyttää. Aion jatkaa vielä n. 2 viikkoa. Lähtö painoni oli 64.4kg ja nyt se on 62.2 kg. Pituutta minulla on 157 cm. Tavoitteen vielä saada n. 5kg pois.
- Anonyymi
Huijattavia näyttää piisaavan.
Voit ostaa fazerin sinistä yhtä hyvin ja halvemmalla. Lopputulos on yhtä heikko.
Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606004- 1003101
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.242386- 212048
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3451741Kaikki menevät kouluu tai töihin
Hyvää huomenta vaan. 😊 Minä menen kohta uudelleen nukkumaan. Se on kuin laittaisi rahaa pankkiin. 😊☕🎄🧡🐺3911737Et varmaan edes sitä uskoisi
Mutta varattunakin sydämeni on pohjimmiltaan aina kuulunut sinulle. Toivottavasti vielä jonain päivänä saan viimein oll791656- 261582
Huh, huh. Aitolehti eronnut?
Osui Gekkosessa silmiini uutinen, jossa vihjataan, että Aitolehti olisi kenties eronnut kihlatustaan, joka on viimeksi o691511Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua
Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n2231374