Jaahas kysyttäköön

Oletko pätkis vai pitkis?

Pikkukakkonen on ilmiselvästi pätkis, mutta entäs muut riittääkö pituus 150 cm ilman korkkareita?

102

1048

1Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hopitti

      150 stileteillä ja silinterihatulla.

      • Eli pätkis..mjoo next!🙄


    • miehekäsmies

      Pitkis 178 cm jalat suorana.

      • Herramunjee! Hyvä lähtöpituus. Gyllä.😃


      • Venyvä
        mazy kirjoitti:

        Herramunjee! Hyvä lähtöpituus. Gyllä.😃

        Paljonko on sitte loppupituus maaliviivalla?


      • Venyvä kirjoitti:

        Paljonko on sitte loppupituus maaliviivalla?

        No sitä just tässä koitetaan kartoittaa, joko pitkiksille katkaisuhoitoa ja pätkiksille venytyshoitoa...tarviiko sitä ees olis seuraava kysymys..☺️


      • mazy kirjoitti:

        Herramunjee! Hyvä lähtöpituus. Gyllä.😃

        Mikä on kenenkin mielestä pitkä ja lyhyt, mutta tarkkaa pituutta en halua täällä sanoa. Mutta aika saman pituinen oon itsekin.


      • DarkFear kirjoitti:

        Mikä on kenenkin mielestä pitkä ja lyhyt, mutta tarkkaa pituutta en halua täällä sanoa. Mutta aika saman pituinen oon itsekin.

        Ei huano, ihan miehen mittainen siis...kirjataan ylösh..( s ja h szuhahtaen)..😉


      • Markku_Näätä
        DarkFear kirjoitti:

        Mikä on kenenkin mielestä pitkä ja lyhyt, mutta tarkkaa pituutta en halua täällä sanoa. Mutta aika saman pituinen oon itsekin.

        Sinä olet ihmisroska-trolli, joka ei voi olla yli 160 senttinen.


      • Venyvä
        mazy kirjoitti:

        No sitä just tässä koitetaan kartoittaa, joko pitkiksille katkaisuhoitoa ja pätkiksille venytyshoitoa...tarviiko sitä ees olis seuraava kysymys..☺️

        Eli katkaisuhoitoa tiaros..mieluummin sitte istahdan lähtöpisteeseen jos muuten päädytään ceehen. Aiheuttaa huimaa tuo nopea nouseminen, tulee ylimääräisiä tähtiä horisonttiin.


      • Venyvä kirjoitti:

        Eli katkaisuhoitoa tiaros..mieluummin sitte istahdan lähtöpisteeseen jos muuten päädytään ceehen. Aiheuttaa huimaa tuo nopea nouseminen, tulee ylimääräisiä tähtiä horisonttiin.

        Hehe, fiksu veto.😏👍

        💫
        😨

        Onks palstalla manlet miehiä, kaikki on hiljaa??


    • T.Kumpulainen

      160 cm hollannikkaissa.

      • Ööö, se Kumpulainen jonka mä oon nähnyt katukuvassa on kyllä yli 180 cm pitkä ja aika raamikas.


      • mazy kirjoitti:

        Ööö, se Kumpulainen jonka mä oon nähnyt katukuvassa on kyllä yli 180 cm pitkä ja aika raamikas.

        Tunsin itteni jopa aika pieneksi, vaikken ihan pikkunen ookkaan...


      • Oma_Topisi
        mazy kirjoitti:

        Tunsin itteni jopa aika pieneksi, vaikken ihan pikkunen ookkaan...

        Kiitos kannustuksesta rakas <3


      • Oma_Topisi kirjoitti:

        Kiitos kannustuksesta rakas <3

        Voi ole hyvä...höpönassu.😝


    • Kalsareissa suosin pitkiksiä

      • Aaahhaa, entäs päälaen ja jalkapohjan välinen pituus?😃


      • mazy kirjoitti:

        Aaahhaa, entäs päälaen ja jalkapohjan välinen pituus?😃

        Yli 180, ja alle 190


      • pujotteIija kirjoitti:

        Yli 180, ja alle 190

        Ou mai, nyt notkahti polvet...tää iski nyt jotenkin luihin ja ytimiin...😳

        Ethän huijaa?😬


    • Pätkiksiä on tullut syötyä jokunen ja muutama päälle..

      • Mums mums, njom njom...mites on nuo vaikuttaneet pituuskasvuun?😁


      • oliko.jämäkkää.tavaraa

        oletko saanut tai maistanut jethron jämäkkää


      • wanhaämmä
        mazy kirjoitti:

        Mums mums, njom njom...mites on nuo vaikuttaneet pituuskasvuun?😁

        Pituus, korkeus, leveys.. Saattaahan pätkikset vaikuttaa :D


      • wanhaämmä kirjoitti:

        Pituus, korkeus, leveys.. Saattaahan pätkikset vaikuttaa :D

        Tosi kun vesi..* juoksen aina peilien ohi ja jarrutan pätkisten kohdalla*..😋


    • tinderi.kysymyksiä

      mistä tiedät pikkukakkosen kikkelin koon niin onko lähettänyt sinulle kuvia siitä vai mistä tiedät että on pieni eli pätkis ja kuinka iso sen täytyisi olla

      • Pikkuset miehet yleensä on kovia kinaamaan ( vrt. Pienet koirat äkäsempiä) ja muutenkin napoleonkompleksisia pätijöitä, joten pikkukakkosen kohdalla tuo on fakta, mutta onko se muiden kohdalla saas nähdä vaiko poikkeus vahvistaa säännön!😅

        ( juu olen provosoivalla päällä räyh)


    • Miksi tätä kysytään joka viikko? :D

      • Pikkumiesten vuoksi...yym..🙃


      • mklbgflrt
        mazy kirjoitti:

        Pikkumiesten vuoksi...yym..🙃

        Minkä ihmineen pituudelleen voi?


      • mklbgflrt kirjoitti:

        Minkä ihmineen pituudelleen voi?

        Ei niin mittään. :D

        Tuomittu on.


      • mklbgflrt kirjoitti:

        Minkä ihmineen pituudelleen voi?

        Ei minkään, siksi siitä on turhaa nurkuakaan.🤔


    • Pätkis. Miltei 160 cm tossut jalassa.

      Ja ääntä sitä enemmän.

      • Sissus siunakkoon, oon jotennin kuvitellut et oisit pitkis..ehkä se on toi ääni.😄

        Hyvät yöt kettunen!


      • mazy kirjoitti:

        Sissus siunakkoon, oon jotennin kuvitellut et oisit pitkis..ehkä se on toi ääni.😄

        Hyvät yöt kettunen!

        Joo, kuuluu vissiin teille asti ;)

        Joo, en, mutta ehkä tuo ryhti hieman harhauttaa.

        Hyvät yöt myös sulle mussukka (en viitsi huutaa rappusilta)!


      • whoo,ollaan sitten saman pituisia melkein,mä oon muutaman sentin pidempi :)


      • elisakettu kirjoitti:

        Joo, kuuluu vissiin teille asti ;)

        Joo, en, mutta ehkä tuo ryhti hieman harhauttaa.

        Hyvät yöt myös sulle mussukka (en viitsi huutaa rappusilta)!

        Kyllä se kuuluu kun kettu karjasee..

        Meidän bunkkerissa on hyvät äänieristeet...😳


    • Mjaa

      Olen pitkä, olen pätkä, mutta (noin yleisesti) jätkä.

      (Hihitystä)

      • Pituuteni herätti jo peruskoulussa hämmennystä, ja minusta tuli eräänlainen friikki.

        Mikään ei ole muuttanut muotoaan noista päivistä.


        (Naurua)


      • donnadonatello kirjoitti:

        Pituuteni herätti jo peruskoulussa hämmennystä, ja minusta tuli eräänlainen friikki.

        Mikään ei ole muuttanut muotoaan noista päivistä.


        (Naurua)

        Seitsemännellä luokalla paras ystäväni oli lähes yhtä pitkä kuin minä.

        Hän sairastui leukemiaan yhdeksännellä, ja kuoli pois.

        En itke, vaan muistelen.


      • donnadonatello kirjoitti:

        Seitsemännellä luokalla paras ystäväni oli lähes yhtä pitkä kuin minä.

        Hän sairastui leukemiaan yhdeksännellä, ja kuoli pois.

        En itke, vaan muistelen.

        Mjoo

        Siis mun pitäs oikeastaan kirjoittaa essee pituudesta, ei seksistä (eikä väreistä, persoonallisuuden muodoista).

        Pituus

        Järkyttävän erilainen sana massassa.

        (Naurua)


      • donnadonatello kirjoitti:

        Mjoo

        Siis mun pitäs oikeastaan kirjoittaa essee pituudesta, ei seksistä (eikä väreistä, persoonallisuuden muodoista).

        Pituus

        Järkyttävän erilainen sana massassa.

        (Naurua)

        Mä en edes muista, milloin tällekin sivulle eksyin.

        Edessä avautui niinkin mielenkiintoinen asia kuin mittanauha.

        (Naurua)


      • donnadonatello kirjoitti:

        Mä en edes muista, milloin tällekin sivulle eksyin.

        Edessä avautui niinkin mielenkiintoinen asia kuin mittanauha.

        (Naurua)

        Mä en keksinyt tähän muuta kuin tän joululaulun, jossa yhdistyy koko elämä onttous.

        Kerrassaan

        https://www.youtube.com/watch?v=HYMvRm86XGo


      • donnadonatello kirjoitti:

        Pituuteni herätti jo peruskoulussa hämmennystä, ja minusta tuli eräänlainen friikki.

        Mikään ei ole muuttanut muotoaan noista päivistä.


        (Naurua)

        Ihmisen pituus ja paino on hyvin käytännöllinen sovellus liittyen viisauteen, että pitää erottaa asiat joita ei voi muuttaa ja joihin voi vaikuttaa.

        Olen testannut. Pyöristyssäännön soveltaminen tuo tai vie pituudesta sentin, mutta muuten asialle ei ole mitään tehtävissä. Painoa sen sijaan saa pari kolme kiloa hyvin helposti lisää tai pois pelkästään energiankulutusta ja syömistä säätämällä.

        Edellisestä johtuen kenenkään pituus harvoin hämmentää, mutta sitäkin enemmän miksi jotkut kulkevat joka paikassa ylimääräistä taakkaa kantaen.


      • Mjoo

        Mä olen keskipitkä, välistä lyhyt ja takaa paksu.🤣


      • scrg kirjoitti:

        Ihmisen pituus ja paino on hyvin käytännöllinen sovellus liittyen viisauteen, että pitää erottaa asiat joita ei voi muuttaa ja joihin voi vaikuttaa.

        Olen testannut. Pyöristyssäännön soveltaminen tuo tai vie pituudesta sentin, mutta muuten asialle ei ole mitään tehtävissä. Painoa sen sijaan saa pari kolme kiloa hyvin helposti lisää tai pois pelkästään energiankulutusta ja syömistä säätämällä.

        Edellisestä johtuen kenenkään pituus harvoin hämmentää, mutta sitäkin enemmän miksi jotkut kulkevat joka paikassa ylimääräistä taakkaa kantaen.

        Mjaa

        Mä en tapaa kanniskella mitään taakkoja. Olen informaatio-olento.

        (Naurua)

        https://www.youtube.com/watch?v=quxPCyC5xSc


    • Mihin verrattuna?

      Lauri Markkaseen verrattuna olen pätkis. :D

      • NainenRuudunTakaa

        Näytät kuulemma Pekka Siitoimelta :)


      • NainenRuudunTakaa kirjoitti:

        Näytät kuulemma Pekka Siitoimelta :)

        Niinkö..

        Täällä on sanottu että näytän varmaan Jouni Hynyseltä. :D


      • UuIa_Poronkusi
        KonnaKettu kirjoitti:

        Niinkö..

        Täällä on sanottu että näytän varmaan Jouni Hynyseltä. :D

        Kyllä Pekka Siitoin on lähempänä.

        Samanlainen teepaitakin aina päällä. https://naamapalmu.com/file/33648


      • UuIa_Poronkusi kirjoitti:

        Kyllä Pekka Siitoin on lähempänä.

        Samanlainen teepaitakin aina päällä. https://naamapalmu.com/file/33648

        Ei mulla ole hakaristi paitaa.. :D

        Punanen CCCP kommari paita löytyy. :D


      • moramies
        UuIa_Poronkusi kirjoitti:

        Kyllä Pekka Siitoin on lähempänä.

        Samanlainen teepaitakin aina päällä. https://naamapalmu.com/file/33648

        Kuvassa on kylläkin Konnaketun iskä.


    • wanhaämmä

      Olen 160 cm. Paljon pidempi kuin useammat muut 160 senttiset ;)

      • Vallan hyvä säkäpituus, mua harmittaa kun neuvolassa olivat luvanneet mulle pituutta 176 cm, että kuka helvetti vei sen mun 10 cm!?!😦
        Jälelle jäi 166...


      • wanhaämmä
        mazy kirjoitti:

        Vallan hyvä säkäpituus, mua harmittaa kun neuvolassa olivat luvanneet mulle pituutta 176 cm, että kuka helvetti vei sen mun 10 cm!?!😦
        Jälelle jäi 166...

        Aina puuttuu 5 tai 10 senttiä. Kun yrittää ylettyä johonkin tai kaupan kassalla kysyvät tasarahan toivossa.


      • wanhaämmä kirjoitti:

        Aina puuttuu 5 tai 10 senttiä. Kun yrittää ylettyä johonkin tai kaupan kassalla kysyvät tasarahan toivossa.

        Heh, tuo on todettu täällä myös. 🤣


    • normipainoinennainen

      165 cm.Olis mukava olla kymmenen senttiä pidempi, niin vois herkutella enemmän. Mitä pidempi on, sitä vaikeampi on näyttää lihavalta kun paino jakautuu laajemmalle alueelle.

      • Mahtaaks olla noin?🤔


    • Jopas jotakin, elämä jaksaa yllättää.

      Olen aina tiennyt että ihmisen henkinen kasvu jatkuu läpi elämän, mutta huomaan että siitä kasvusta riittää myös varteen. Olen aina pitänyt itseäni 180 senttisenä, mutta nyt tekemäni mittauksen (ja kahden tarkistusmittauksen) mukaan olenkin 181 cm.

      • Huh oot kasvanut sentin salaa.☺️

        Millä systeemillä mittasit?


      • mazy kirjoitti:

        Huh oot kasvanut sentin salaa.☺️

        Millä systeemillä mittasit?

        En tiedä milloin olen kasvanut, aikuiset miehethän lopettavat mittaamisen armeijan jälkeen.

        Selkä, kantapää ja takaraivo seinään kiinni, ja 40×80 cm kokoinen levy pään päälle. Kun seison asennossa niin ohuella lyijykynällä viiva seinään. Kun viiva on seinässä, niin sitten rullamitalla mitataan matka lattiapinnasta viivaan. Tarkistin tuloksen myös taittomitalla.


      • Palstamäki kirjoitti:

        En tiedä milloin olen kasvanut, aikuiset miehethän lopettavat mittaamisen armeijan jälkeen.

        Selkä, kantapää ja takaraivo seinään kiinni, ja 40×80 cm kokoinen levy pään päälle. Kun seison asennossa niin ohuella lyijykynällä viiva seinään. Kun viiva on seinässä, niin sitten rullamitalla mitataan matka lattiapinnasta viivaan. Tarkistin tuloksen myös taittomitalla.

        Miten paksu levy?


      • mazy kirjoitti:

        Miten paksu levy?

        16 mm.


      • Palstamäki kirjoitti:

        16 mm.

        Levyn alareunan mukaan vedit viivan? Liki oman pään? Mietin et minkä verran tulee virhettä, voiko levy kallistua ja missä kohtaa olisi optimaalisin viivan paikka?


      • mazy kirjoitti:

        Levyn alareunan mukaan vedit viivan? Liki oman pään? Mietin et minkä verran tulee virhettä, voiko levy kallistua ja missä kohtaa olisi optimaalisin viivan paikka?

        Levy on pystyasennossa. 80 cm pitkä sivu seinää vasten, 40 cm pitkä sivu pääni päällä.

        Jos vetäisen viivan levyn "väärälle" puolelle olisin 2,6 metriä pitkä. Olen ammatikseni mittaillut erilaisia kappaleita, väittäisin tietäväni siitä "hivenen" enemmän kuin sinä.

        Todennäköisimmin olen kasvanut aika pian armeijan jälkeen, mutta en ole vain mittaillut itseäni.


      • Palstamäki kirjoitti:

        Levy on pystyasennossa. 80 cm pitkä sivu seinää vasten, 40 cm pitkä sivu pääni päällä.

        Jos vetäisen viivan levyn "väärälle" puolelle olisin 2,6 metriä pitkä. Olen ammatikseni mittaillut erilaisia kappaleita, väittäisin tietäväni siitä "hivenen" enemmän kuin sinä.

        Todennäköisimmin olen kasvanut aika pian armeijan jälkeen, mutta en ole vain mittaillut itseäni.

        No neuvoahan minä kysyinkin, oon miettinyt mitata lapsia jollain levyllä tai kirjan kannella...et ois tasainen reuna. En tiedä miten sä kysymykseni otit?


      • Palstamäki kirjoitti:

        Levy on pystyasennossa. 80 cm pitkä sivu seinää vasten, 40 cm pitkä sivu pääni päällä.

        Jos vetäisen viivan levyn "väärälle" puolelle olisin 2,6 metriä pitkä. Olen ammatikseni mittaillut erilaisia kappaleita, väittäisin tietäväni siitä "hivenen" enemmän kuin sinä.

        Todennäköisimmin olen kasvanut aika pian armeijan jälkeen, mutta en ole vain mittaillut itseäni.

        Nyt kyllä narraat. Normaali huonekorkeus on n. 2,5 - 2,6m ja jos siis levy on pystyasennossa on yläpää ihan katossa kiinni tai jopa sen sisällä, sinne mitää viivoja vedellä. Eikä sulla kädetkään riittäis sinne 80cm pään yläpuolelle piirtelemään.


      • mazy kirjoitti:

        No neuvoahan minä kysyinkin, oon miettinyt mitata lapsia jollain levyllä tai kirjan kannella...et ois tasainen reuna. En tiedä miten sä kysymykseni otit?

        Otin sen niinkuin kirjoitit.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Nyt kyllä narraat. Normaali huonekorkeus on n. 2,5 - 2,6m ja jos siis levy on pystyasennossa on yläpää ihan katossa kiinni tai jopa sen sisällä, sinne mitää viivoja vedellä. Eikä sulla kädetkään riittäis sinne 80cm pään yläpuolelle piirtelemään.

        Kyllä minä vedin viivan ihan siihen levyn alapintaan, juuri pään korkeudelle.

        Tarkoitus oli vain huomauttaa että olisin pystynyt hahmottamaan merkkausvirheen jos sellaisen olisin tehnyt.


      • Palstamäki kirjoitti:

        Otin sen niinkuin kirjoitit.

        Ei kun minusta sinä tulkitsit mut väärin.


      • mazy kirjoitti:

        Ei kun minusta sinä tulkitsit mut väärin.

        Kerro nyt sitten kuinka tulkitset minun tulkinneen sinua?



      • Palstamäki kirjoitti:

        Kerro nyt sitten kuinka tulkitset minun tulkinneen sinua?

        "Tarkoitus oli vain huomauttaa että olisin pystynyt hahmottamaan merkkausvirheen jos sellaisen olisin tehnyt. "

        - Näin..kun nimeomaan kysyin neuvoja, en huomautellut sun tehneen mittausvirhettä. Mutta otin sen huomioon, että sellaisenkin varmaan voi tehdä, jos levy ei ole suorassa..

        Jos levy olisi 16 mm paksu ja vaakatasossa pääsi päällä, mittausvirhe olisi sen 16 mm tai jos levy olisi kalleellaan, ehkä 19mm...

        Oon varmaan tehnyt joskus mittausvirheen, sillä mulla on ollut kirjankansi vaakatasossa päälaella ja silloinhan se voi kallistua ja mennä ikään kuin alemmas tai ylemmäs, eikö?



      • mazy kirjoitti:

        "Tarkoitus oli vain huomauttaa että olisin pystynyt hahmottamaan merkkausvirheen jos sellaisen olisin tehnyt. "

        - Näin..kun nimeomaan kysyin neuvoja, en huomautellut sun tehneen mittausvirhettä. Mutta otin sen huomioon, että sellaisenkin varmaan voi tehdä, jos levy ei ole suorassa..

        Jos levy olisi 16 mm paksu ja vaakatasossa pääsi päällä, mittausvirhe olisi sen 16 mm tai jos levy olisi kalleellaan, ehkä 19mm...

        Oon varmaan tehnyt joskus mittausvirheen, sillä mulla on ollut kirjankansi vaakatasossa päälaella ja silloinhan se voi kallistua ja mennä ikään kuin alemmas tai ylemmäs, eikö?

        Jos levy olisi 16 mm paksu ja vaakatasossa pääsi päällä, mittausvirhe olisi sen 16 mm tai jos levy olisi kalleellaan, ehkä 19mm...ja jos siis vahingossa vedät levyn yläpuolelle etkä alapuolelle viivan. Periaatteessa miinus kappaleen paksuus tulisi kai suht oikea mittaus kumminkin?


      • mazy kirjoitti:

        "Tarkoitus oli vain huomauttaa että olisin pystynyt hahmottamaan merkkausvirheen jos sellaisen olisin tehnyt. "

        - Näin..kun nimeomaan kysyin neuvoja, en huomautellut sun tehneen mittausvirhettä. Mutta otin sen huomioon, että sellaisenkin varmaan voi tehdä, jos levy ei ole suorassa..

        Jos levy olisi 16 mm paksu ja vaakatasossa pääsi päällä, mittausvirhe olisi sen 16 mm tai jos levy olisi kalleellaan, ehkä 19mm...

        Oon varmaan tehnyt joskus mittausvirheen, sillä mulla on ollut kirjankansi vaakatasossa päälaella ja silloinhan se voi kallistua ja mennä ikään kuin alemmas tai ylemmäs, eikö?

        Jos sulla on joku mittauksen apuväline latallaan pääsi päällä, virhe voi olla lähes yhtä paljon kuin tuon apuvälineen pisin sivu.



      • Palstamäki kirjoitti:

        Jos sulla on joku mittauksen apuväline latallaan pääsi päällä, virhe voi olla lähes yhtä paljon kuin tuon apuvälineen pisin sivu.

        Oukei, eli kirja tms. pitäisi aina olla pitkä sivu seinää vasten, pystyssä kirja vaikkapa? Niin silloin klappia on vähempi? Oon tuota miettinyt mikä olisi luotettavin mittaamistapa ominpäin, ilman neuvolan mittoja. Mut joo nehän laskee sen kelkan päälakea vasten ja mittaa, eli muistuttaa kappaleena tuota kuvailemaasi...

        Täytyy huomenna mitata mukulat. Tuntuu kasvaneen vaatteistaan yli..


      • mazy kirjoitti:

        Jos levy olisi 16 mm paksu ja vaakatasossa pääsi päällä, mittausvirhe olisi sen 16 mm tai jos levy olisi kalleellaan, ehkä 19mm...ja jos siis vahingossa vedät levyn yläpuolelle etkä alapuolelle viivan. Periaatteessa miinus kappaleen paksuus tulisi kai suht oikea mittaus kumminkin?

        Mittaaminen on aika simppeliä kun hallitsee perusasiat.


      • mazy kirjoitti:

        Oukei, eli kirja tms. pitäisi aina olla pitkä sivu seinää vasten, pystyssä kirja vaikkapa? Niin silloin klappia on vähempi? Oon tuota miettinyt mikä olisi luotettavin mittaamistapa ominpäin, ilman neuvolan mittoja. Mut joo nehän laskee sen kelkan päälakea vasten ja mittaa, eli muistuttaa kappaleena tuota kuvailemaasi...

        Täytyy huomenna mitata mukulat. Tuntuu kasvaneen vaatteistaan yli..

        Mikä tahansa suorakulmainen esine käy. Kirja lienee sellainen joka löytyy kaikilta.


      • Palstamäki kirjoitti:

        Mikä tahansa suorakulmainen esine käy. Kirja lienee sellainen joka löytyy kaikilta.

        Selvä, kuten huomaat en hallitse kun neuvoja kysyn. :)


      • mazy kirjoitti:

        Selvä, kuten huomaat en hallitse kun neuvoja kysyn. :)

        Ei kukaan ole seppä syntyessään.




      • Palstamäki kirjoitti:

        Tuossakin mainittiin miesten tavasta puhua armeija-ajan pituudestaan. Noinhan se menee.

        Tuo viisi senttiä taisi tarkoittaa kutistumista parhaista päivistään, ei päiväkohtaisista mittaheitoista.

        Niinhän se menee joo, eipä ole juuri tullut mittailtua intin jälkeen. Äsken olisin mitannut mutten löytänyt rullamittaa helposti niin meni ohi. Juu, siinä vissiin sitten jo sairastumista, jotain osteoporoosijuttua tai nikamamurtumaa mukana.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Niinhän se menee joo, eipä ole juuri tullut mittailtua intin jälkeen. Äsken olisin mitannut mutten löytänyt rullamittaa helposti niin meni ohi. Juu, siinä vissiin sitten jo sairastumista, jotain osteoporoosijuttua tai nikamamurtumaa mukana.

        "jotain osteoporoosijuttua tai nikamamurtumaa mukana."

        Juuri noin.



      • mazy kirjoitti:

        Ryhti voipi mennä kasaan, tuollanen 3cm kai on ihan vakio vielä? Mulla ainakin on yliliikkuvat nivelet ja ne myös painuu ja vetreenä "aukeaa", lihaskireys yms varmaan myös vaikuttaa?

        En äkkiä löytänyt mikä on "vakio" mutta varmaan kannattanee puikkuhiljaa tarkkailla ja ehkä joskus teettää luuntiheysmittaus jos alkaa menemään yli kolmen sentin vaikka niissä mitä löysin oli viidestä sentistä puhetta. Naiset vissiin lyhenee enemmän kuin miehet. Tuolla jotain vinkkiä, pitää juoda maitoa, syödä kalaa ja vähän liikkua:

        https://www.terve.fi/artikkelit/tiedatko-pituutesi-pituuden-lyhentyminen-voi-kertoa-osteoporoosista


      • Harmaaritari kirjoitti:

        En äkkiä löytänyt mikä on "vakio" mutta varmaan kannattanee puikkuhiljaa tarkkailla ja ehkä joskus teettää luuntiheysmittaus jos alkaa menemään yli kolmen sentin vaikka niissä mitä löysin oli viidestä sentistä puhetta. Naiset vissiin lyhenee enemmän kuin miehet. Tuolla jotain vinkkiä, pitää juoda maitoa, syödä kalaa ja vähän liikkua:

        https://www.terve.fi/artikkelit/tiedatko-pituutesi-pituuden-lyhentyminen-voi-kertoa-osteoporoosista

        Mä epäilen kyllä lääkärin hätäistä mittausta virheeksi. En ehtinyt kunnolla selkä seinään kiinni, kun jo huikkas pituuden...kyllä mä mussutankin kalaa ja maitotuotteita. Liikuntaa saan töissä eritoten, kohta alan kapuamaan rappuja ylös ja alas...monta rappaukäytävää. :D

        Nyt oon joinain aamuina ottanut semmosen hikitanssi spurtin, että hengästyy ja hikeentyy. Herään sen verran aiemmin ja laitan napit korviin, avot. :)

        Joku joskus sanoi, että 100 hyppyä päivässä auttas luuston kunnossa pysymiseen ainakin jaloissa?


      • mazy kirjoitti:

        Mä epäilen kyllä lääkärin hätäistä mittausta virheeksi. En ehtinyt kunnolla selkä seinään kiinni, kun jo huikkas pituuden...kyllä mä mussutankin kalaa ja maitotuotteita. Liikuntaa saan töissä eritoten, kohta alan kapuamaan rappuja ylös ja alas...monta rappaukäytävää. :D

        Nyt oon joinain aamuina ottanut semmosen hikitanssi spurtin, että hengästyy ja hikeentyy. Herään sen verran aiemmin ja laitan napit korviin, avot. :)

        Joku joskus sanoi, että 100 hyppyä päivässä auttas luuston kunnossa pysymiseen ainakin jaloissa?

        100 hyppyä? Minä kävelen päivittäin 7 kilometriä, ja matkalla on 5 portaat jotka juoksen ylöspäin. Eiköhän noissa portaissa tule se 100 "hyppyä" vaikka astunkin vain joka toiseen porrastasoon.


      • Palstamäki kirjoitti:

        100 hyppyä? Minä kävelen päivittäin 7 kilometriä, ja matkalla on 5 portaat jotka juoksen ylöspäin. Eiköhän noissa portaissa tule se 100 "hyppyä" vaikka astunkin vain joka toiseen porrastasoon.

        Niin, joku en muista kuka joskus sanoi. Tasajalkaa 100 hyppyä pitäs jalat kunnossa. :D
        Siivoojana tulee askellettua kyllä aika paljon. Porrassiivoojana vallankin 8 h mahtuu muutama askel. :D

        Mutta nyt oon kyökissä ja siellä ei paljon tuu käveltyä, tiskikoneen vieressä nosteltua kasapäin astioita pesuun. :D


      • mazy kirjoitti:

        Niin, joku en muista kuka joskus sanoi. Tasajalkaa 100 hyppyä pitäs jalat kunnossa. :D
        Siivoojana tulee askellettua kyllä aika paljon. Porrassiivoojana vallankin 8 h mahtuu muutama askel. :D

        Mutta nyt oon kyökissä ja siellä ei paljon tuu käveltyä, tiskikoneen vieressä nosteltua kasapäin astioita pesuun. :D

        Vai tasajalkaa.....teen tuossa väärin.

        Olen kyllä alkanut miettimään että pitäisi alkaa tekemään punttitreeniä, ainakin sen kerran viikossa (minimissä maastavetoa ja kyykkyä).


      • Palstamäki kirjoitti:

        Vai tasajalkaa.....teen tuossa väärin.

        Olen kyllä alkanut miettimään että pitäisi alkaa tekemään punttitreeniä, ainakin sen kerran viikossa (minimissä maastavetoa ja kyykkyä).

        Heti huomisaamusta alat hyppelemään tasajalkaa ne portaat niin eiköhän se sillä :D


      • Palstamäki kirjoitti:

        Vai tasajalkaa.....teen tuossa väärin.

        Olen kyllä alkanut miettimään että pitäisi alkaa tekemään punttitreeniä, ainakin sen kerran viikossa (minimissä maastavetoa ja kyykkyä).

        Heh, no sekin saattaa jotain auttaa mavet ja kyksyt..:)

        Kyykkääminen on tehokasta myös vattalihaksille. :D


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Heti huomisaamusta alat hyppelemään tasajalkaa ne portaat niin eiköhän se sillä :D

        Varmaan olisikin tehokasta, mutta jätän väliin kun muu väki voisi ruveta katsomaan vähän vinoon.


      • Palstamäki kirjoitti:

        Varmaan olisikin tehokasta, mutta jätän väliin kun muu väki voisi ruveta katsomaan vähän vinoon.

        Voisit vähän irrotella ja huudella ylöspäin pomppiessa "Pitää uskaltaa elää!!!", veikkaan että sinne rappusille jäisi kasa naisten sulaneita sydämiä, ne tykkää varmaan tuommosista tempuista.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Heti huomisaamusta alat hyppelemään tasajalkaa ne portaat niin eiköhän se sillä :D

        Niin ja ne kaikki portaat, ei vaan pari ensimmäistä. Ylös ja alas...mennen tullen. :)


        portaitakin voi käyttää kyykkyihin apuna...


      • mazy kirjoitti:

        Heh, no sekin saattaa jotain auttaa mavet ja kyksyt..:)

        Kyykkääminen on tehokasta myös vattalihaksille. :D

        "Kyykkääminen on tehokasta myös vattalihaksille. :D"

        Tuo on tosi, mutta vatsaa on helppo treenata kun lähes kaikissa liikkeissä tarvii vatsalihaksia.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Voisit vähän irrotella ja huudella ylöspäin pomppiessa "Pitää uskaltaa elää!!!", veikkaan että sinne rappusille jäisi kasa naisten sulaneita sydämiä, ne tykkää varmaan tuommosista tempuista.

        Eihän tommosta passaa nolostella, minäkin kun tulen kaupasta pari kolme kauppakassillista pullollaan ruokaa, niin matkalla autolle kävellessä mä nostelen niitä kuin puntteja. Niin ylös kun jaksan ja moneen kertaan...kaikesta voi tehdä jumppaa. :D

        Jotkut saattaa katella, mut so what...kotona muksut käsivarsiin roikkumaan ja nostelee niitä lattiasta irti. :D

        Mun punttisali on tommosta mitä sattuu...


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Voisit vähän irrotella ja huudella ylöspäin pomppiessa "Pitää uskaltaa elää!!!", veikkaan että sinne rappusille jäisi kasa naisten sulaneita sydämiä, ne tykkää varmaan tuommosista tempuista.

        Älä yllytä minua.

        Tosin kyllähän tuossa opintojen lomassa on alkanut huomaamaan että naiset on pirun kivoja vekottimia. Sitä huomaa jo katselevansa erilailla ympärilleen kuin puoli vuotta sitten.


      • Palstamäki kirjoitti:

        "Kyykkääminen on tehokasta myös vattalihaksille. :D"

        Tuo on tosi, mutta vatsaa on helppo treenata kun lähes kaikissa liikkeissä tarvii vatsalihaksia.

        Juu, oikeastaan kaikki on helppoa ihan arkeen ja arkisiin juttuihin yhdistää, jos ei huvita mennä salille. Vähän kekseliäisyyttä...

        No mies väitti, että sai vattapakkinsa joskus pelkillä punteilla ja kyykyillä...ja ison perseenkin..mut ollaan siitä hiljaa....


        Niinpä olenkin ollut innokas tekemään kyykkyjä aina kun mahdollista ja missä vaan voi soveltaa...


      • mazy kirjoitti:

        Juu, oikeastaan kaikki on helppoa ihan arkeen ja arkisiin juttuihin yhdistää, jos ei huvita mennä salille. Vähän kekseliäisyyttä...

        No mies väitti, että sai vattapakkinsa joskus pelkillä punteilla ja kyykyillä...ja ison perseenkin..mut ollaan siitä hiljaa....


        Niinpä olenkin ollut innokas tekemään kyykkyjä aina kun mahdollista ja missä vaan voi soveltaa...

        Tuo perse on sellainen jota ei tarvitsisi kasvatella. Ei se iso ole, muttei sen pidäkään.

        Vatsassahan oleellisinta on tietenkin rasvaprosentti, ilman 15 prosentin alittavaa rasvaprosenttia sixpackia ei vain tule. Sitten kun tuo rasvaprosenttiasia on kondiksessa, alkaa vatsalihaksetkin näkymään. Toki treenatut vatsalihakset näkyvät paremmin kuin treenaamattomat jos molemmissa vartaloissa on sama rasvaprosentti.

        Kaikessa puntti- ja kehonpainotreenissä käytetään myös vatsalihaksia, minimissään yhdistettynä valsalva-tekniikkaan (=ilmiöön).


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1545
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      15
      1374
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1321
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      30
      1277
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      33
      1238
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1156
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1106
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1096
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1094
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1072
    Aihe