Apinalauma Raamatun kimpussa?

VoiHerraJessusPerkele

Olen tullut katumapäälle. Olen ajatellut ilkeästi. Jotenkin tällaisella tavalla.

Ratkaisukristillisyys on kuin apinalaumalle olisi annettu Raamattu käteen, ja sitten ovat alkaneet ilveillä sen kanssa. Mutta tämä on väärin sanottu. Ei apinoita pitäisi pilkata tällä tavalla. Apinat saattavat oppia monenlaista, kunhan on taitavaa opetusta.

Ratkaisukristilliset ovat jankuttaneet lahkojensa oppeja kuin papukaijat. Kuin eivät osaisi erotella, mikä heidän opeissaan on Raamattua, ja mikä muuta höpötystä. Ovat istuneet lahkoissaan kuuntelemassa kaiken maailman lörpöttelyä, ja sitten on syntynyt väärä johtopäätös: luulevat lahkoissaan julistettavan (vain) Raamattua.

Esim. väite siitä, että pelastus olisi jotenkin ihmisen "ratkaistavissa" on silkkaa soopaa. Ei Raamatussa anneta ihmisille mitään vapaata tahtoa. Kerran kun tuli puhetta lahkolaisen kanssa tästä, hän yllättyi, eikö Raamatussa ole vapaata tahtoa, alkoi etsiä sitä kännykkä-Raamatustaan, eikä ilmeisesti löytänyt.

Sinä, joka kuvittelet pelastuksen voivan olla ihmisen ratkaisu tai valinta:
- valitsetko sinä kuun taivaalta?
- valitsetko sinä Intian valtameren?
- valitsetko sinä aivan mitä hyvänsä?

34

433

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ylipäätään kristinuskonharhaiset käyttäytyvät apinalauman lailla valehtelevan papin tai saarnamiehen johtaessa riekkuvaa epäjumalanpalvojalaumaa ja suurin osa ei ole viitsinyt edes lukea läpi tuota naurettavaa raamattua.

      Esimerkiksi suuronnettomuuden sattuessa ja sen kunniaksi järjestettävän jumalanpalveluksen merkityksettömyys ja uhreja pilkkaava asenne pitäisi nostaa esille kysymys 'oliko jumala paneskelemassa enkeleitä, kun ei suojellut onnettomuudeta'.

      Apinalauma ei vain käsitä edes yksinkertaisia asioita.

      • VoiHerraJessusPerkele

        Mielestäni he-ma:n joissakin kommenteissa on ollut järkeä. Jossain keskustelussa näkyi mm. sen suuntainen kysymys, että eikö rukous ole jumalanpilkkaa, jos Jumala tietää kaiken muutenkin. Periaatteessa paljon järkevämpi kysymys, kuin monien ratkaisukristillisten hörhöilyt. Niitä riittää tähänkin keskusteluun.

        Alunperin keskustelun tarkoituksena osittain oli huomauttaa, uskomattomillekin, että ei pidä luulla kristityiksi kaikkia tekopyhiä, joita palstoilla kirjoittelemassa vilisee. Ratkaisukristilliset ovat nurjia, kristinuskon armon vihollisia, ihmisyyden vihollisia, kuin susia lampaiden vaatteissa.

        Luther ja Hitler olivat tekemässä osittain oikeita havaintoja, mutta väärästä ihmisryhmästä. Mielestäni juutalaiset ovat syyttömiä siihen, että heiltä puuttuu oikeaa tietoa. Mutta nämä nykyajan ulkokullatut ratkaisujudaistit, ratkaisukristilliset ovat niitä, jotka aivan tahallaan tappelevat kristinuskoa ja armoa vastaan. Olen nähnyt ja kokenut monenlaista ratkaisukristilklisten kieroilua ja luikertelua, ja sanoisin, että se on aivan helvetin hävytöntä.

        Ratkaisukristillisiä on monissa lahkoissa. Jehovan todistajissa, Vapaakirkossa. Adventtikirkossa, helluntailaisissa... jopa luterilaisten keskuudessa. Mielestäni on huutava vääryys luokitella kristinuskoksi esim. helluntailaisuutta. Se on kristinuskon pelastussanoman vastaista, teoilla pelastumisen uskontoa, kuten muukin ratkaisukristillisyys. Erittäin väärin olisi ryhmitellä tuollaista tekouskontoa protestanttisuuden kategoriaan. Siinä nimenomaan väkisin vänkäämällä kieroillaan ja tapellaan uskonpuhdistuksen periaatteita vastaan.

        Ratkaisukristillinen on lähtenyt kuin sivuraiteelle. Teoilla pelastumisen tielle. Kohti judaismia. Näitä väittelyitä laista ja judaismista on vilissyt vuoden aikana mm. helluntailaisuuden ja adventismin palstalla.

        Ikävää on se, että ratkaisukristillisiä vilisee muuallakin. Sotkemassa ihmisten asioita, lausumassa vääriä tuomioita, yrittämässä jallittaa ihmisiä suoritususkontoon ja muuhun suorittamiseen. Raamatussa puhutaan Herodeksen hapatuksesta ja fariseusten hapatuksesta. Lienee tarkoitettu politiikkaa, jossa täytyy tienata ihmisarvoa, tai uskontoa, jossa armoa yritetään tienata.

        Mielestäni ratkaisukristilliset ovat valehtelijoita ja rikollisia. Kuin haittaeläimiä.

        Yksi todiste tästä rikollisuudesta ja nurjasta mielenlaadusta on se, miten heidän toimestaan mainitaan ja siteerataan Jaakobin toista lukua Raamatusta. Että pitää olla tekoja, Jaakobin 2.luvun mukaan. Ratkaisukristillinen on ehkä lukenut sitä kuin aivoton apina, tai on kuullut sitä selitettävän lahkossaan.

        Jos sitä Raamatun kohtaa katsotaan tarkemmin, siellä puhutaan Aabrahamin vanhurskautuneen uskon jälkeen myös teoista. Ja mitä tekoa siellä mainitaan - lain tekojako, tai rakkautta? Siellä mainitaan, kuinka Aabraham, Jumalan käskyn takia, lähti murhaamaan Iisakkia.

        Ratkaisukristilliset siis vaativat meitä ryhtymään murhaajiksi. Kuin aivottomat apinat. Pitääkö minun murhata teidät ratkaisukristilliset?

        Itse olen lukenut tuota Jaakobin 2. lukua sillä mielellä, että selvä, kristinuskon opin ja Raamatun mukaan kun pelastukseen riittää usko, niin sittenhän on sinällään totta, että pelastutaan, jos
        a) uskotaan ja mennään kasteelle, tai
        b) uskotaan ja tunnustetaan, tai
        c) uskotaan ja tehdään tekoja, olivatpa nuo teot sitten mitä hyvänsä.

        Eli se Jaakobin 2. luku on eräänlainen apinatesti. Luulisin, että ehkä apinatkin suoriutuisivat siitä paremmin kuin ratkaisukristilliset. Minä olen erittäin pahoillani apinoille edelleen, että olen syyllistynyt pilkkaamaan niin viisaita eläimiä, vertaamalla heitä ratkaisukristillisiin.


      • VoiHerraJessusPerkele kirjoitti:

        Mielestäni he-ma:n joissakin kommenteissa on ollut järkeä. Jossain keskustelussa näkyi mm. sen suuntainen kysymys, että eikö rukous ole jumalanpilkkaa, jos Jumala tietää kaiken muutenkin. Periaatteessa paljon järkevämpi kysymys, kuin monien ratkaisukristillisten hörhöilyt. Niitä riittää tähänkin keskusteluun.

        Alunperin keskustelun tarkoituksena osittain oli huomauttaa, uskomattomillekin, että ei pidä luulla kristityiksi kaikkia tekopyhiä, joita palstoilla kirjoittelemassa vilisee. Ratkaisukristilliset ovat nurjia, kristinuskon armon vihollisia, ihmisyyden vihollisia, kuin susia lampaiden vaatteissa.

        Luther ja Hitler olivat tekemässä osittain oikeita havaintoja, mutta väärästä ihmisryhmästä. Mielestäni juutalaiset ovat syyttömiä siihen, että heiltä puuttuu oikeaa tietoa. Mutta nämä nykyajan ulkokullatut ratkaisujudaistit, ratkaisukristilliset ovat niitä, jotka aivan tahallaan tappelevat kristinuskoa ja armoa vastaan. Olen nähnyt ja kokenut monenlaista ratkaisukristilklisten kieroilua ja luikertelua, ja sanoisin, että se on aivan helvetin hävytöntä.

        Ratkaisukristillisiä on monissa lahkoissa. Jehovan todistajissa, Vapaakirkossa. Adventtikirkossa, helluntailaisissa... jopa luterilaisten keskuudessa. Mielestäni on huutava vääryys luokitella kristinuskoksi esim. helluntailaisuutta. Se on kristinuskon pelastussanoman vastaista, teoilla pelastumisen uskontoa, kuten muukin ratkaisukristillisyys. Erittäin väärin olisi ryhmitellä tuollaista tekouskontoa protestanttisuuden kategoriaan. Siinä nimenomaan väkisin vänkäämällä kieroillaan ja tapellaan uskonpuhdistuksen periaatteita vastaan.

        Ratkaisukristillinen on lähtenyt kuin sivuraiteelle. Teoilla pelastumisen tielle. Kohti judaismia. Näitä väittelyitä laista ja judaismista on vilissyt vuoden aikana mm. helluntailaisuuden ja adventismin palstalla.

        Ikävää on se, että ratkaisukristillisiä vilisee muuallakin. Sotkemassa ihmisten asioita, lausumassa vääriä tuomioita, yrittämässä jallittaa ihmisiä suoritususkontoon ja muuhun suorittamiseen. Raamatussa puhutaan Herodeksen hapatuksesta ja fariseusten hapatuksesta. Lienee tarkoitettu politiikkaa, jossa täytyy tienata ihmisarvoa, tai uskontoa, jossa armoa yritetään tienata.

        Mielestäni ratkaisukristilliset ovat valehtelijoita ja rikollisia. Kuin haittaeläimiä.

        Yksi todiste tästä rikollisuudesta ja nurjasta mielenlaadusta on se, miten heidän toimestaan mainitaan ja siteerataan Jaakobin toista lukua Raamatusta. Että pitää olla tekoja, Jaakobin 2.luvun mukaan. Ratkaisukristillinen on ehkä lukenut sitä kuin aivoton apina, tai on kuullut sitä selitettävän lahkossaan.

        Jos sitä Raamatun kohtaa katsotaan tarkemmin, siellä puhutaan Aabrahamin vanhurskautuneen uskon jälkeen myös teoista. Ja mitä tekoa siellä mainitaan - lain tekojako, tai rakkautta? Siellä mainitaan, kuinka Aabraham, Jumalan käskyn takia, lähti murhaamaan Iisakkia.

        Ratkaisukristilliset siis vaativat meitä ryhtymään murhaajiksi. Kuin aivottomat apinat. Pitääkö minun murhata teidät ratkaisukristilliset?

        Itse olen lukenut tuota Jaakobin 2. lukua sillä mielellä, että selvä, kristinuskon opin ja Raamatun mukaan kun pelastukseen riittää usko, niin sittenhän on sinällään totta, että pelastutaan, jos
        a) uskotaan ja mennään kasteelle, tai
        b) uskotaan ja tunnustetaan, tai
        c) uskotaan ja tehdään tekoja, olivatpa nuo teot sitten mitä hyvänsä.

        Eli se Jaakobin 2. luku on eräänlainen apinatesti. Luulisin, että ehkä apinatkin suoriutuisivat siitä paremmin kuin ratkaisukristilliset. Minä olen erittäin pahoillani apinoille edelleen, että olen syyllistynyt pilkkaamaan niin viisaita eläimiä, vertaamalla heitä ratkaisukristillisiin.

        Huomauttaisin, että raamatu on kokonaan ihmismiesten mielikuvituksen tuotetta ja siten siis fiktiivinen sepustus.

        Tuolla opuksella ei ole mitään merkitystä, lukuunottamatta siihen uskovien heikkomielistä epäjumalanpalvontaa.

        Sama koskee koraania ja muitakin mukapyhiä kirjoituksia, joihin uskovat uskonharhaiset häpäisevät koko ihmiskunnan arvoa.


    • Eikiitosjeesus

      Sellaista se on uskien touhu, ja on ollut jo kirjoitusvaiheessa.

    • YksinHiihtelijä

      Määrittele nyt se pelastus. Kastettu kätkytkuollut on pelastunut ( kummittelu-uralta ) vai miten se nyt on?

      Ikuinen elämä eli jälleensyntymä; pelastus siitä kierrosta? Ikiunessa ( taivaassa )?

      Vai pelastus tietämättömyydestä eli ateismista? Syntinen kokiessaan armon saa uskon lahjaksi.

      Siunaamatta hautaaminen, kuolo ennen kuin on ehtinyt sovittaa teoin syntinsä, ikuinen kadotus jos ei ehdi pyytämään anteeksi heiltä joita vastaan eläessään teki.

      Pelastuksen voi mieltää olevan se kun ihminen syntyy. Silloin on uusi elämä, uusi tuore keho, uudet vanhemmat, uusi koulumaailma, uusi työura, uusi puoliso, uusi mahdollisuus synnyttää uusi ihminen.

      Se uskooko jälleensyntymään vai haluaako olla tätä " kerran me vaan eletään " -väkeä niin se ON VAPAAVALINTA.

      Minä synnyin pelastuessani tähän Helvettiin eli Suomeen. Te olette onneksi kanssani täällä. Yksin en pärjäisi. Tämä on hirvittävä paikka johon tottuu ja huumori on tärkeä osa arkea. Kuten hiihtoharrastus!

      Helvetissä on isäntä jonka nimeä en nyt sano.

    • otan.osaa

      Sedällä viiraa taas.

    • niinse.on

      Apina on ainutlaatinen eläin, jonka näkee sen silmistä, nimittäin sen että se on eläin. Kuitenkaan se ei ole ikinä alkanut muokkaantumista ihmiseksi, eikä eläintä voi muuttaa ihmiseksi, ja vaikka jostakin tulisi järjetön, ei se silti muokkaannu apinaksi.

      • VoiHerraJessusPerkele

        Etkö sinä usko, että apinalle voidaan antaa Raamattu käteen? Kyllä apinoita on luokiteltu kädellisiksi.
        https://yle.fi/aihe/artikkeli/2015/03/02/avara-luonto-kadelliset-sukulaisemme

        "Kolmannessa jaksossa selviää, että ihmisen kädellisiltä sukulaisilta löytyy älyä ja oivallusta. Kädelliset serkkumme osaavat käyttää työkaluja ja ratkoa ongelmia ja ne pystyvät ilmentämään tunteitaan aivan kuten ihmisetkin."

        Osaavat ratkoa ongelmia! Osaavat tehdä ratkaisuja! Tuolla perusteella voisi päästä ratkaisukristilliseen lahkoon jäseneksi! Hurraa, apinat!


      • evoluutiohyppii

        Siihen vaiheeseen pääseminen kestää apinoilta 10 miljoonaa vuotta, että he kuuluvat sydämessään Jumalan kutsun. Että vapautuvat ahdistavasta elämästä valittaa ja kettuilla lajitovereille täyttyen Jumalan rakkaudella.

        Joskin aina on mahdollista tapahtua evoluutiohyppäys. Ja siihenhän me tietenkin uskomme kun emme välitä niin suuresta pelastuksesta mikä meille on tarjolla.


      • VoiHerraJessusPerkele
        evoluutiohyppii kirjoitti:

        Siihen vaiheeseen pääseminen kestää apinoilta 10 miljoonaa vuotta, että he kuuluvat sydämessään Jumalan kutsun. Että vapautuvat ahdistavasta elämästä valittaa ja kettuilla lajitovereille täyttyen Jumalan rakkaudella.

        Joskin aina on mahdollista tapahtua evoluutiohyppäys. Ja siihenhän me tietenkin uskomme kun emme välitä niin suuresta pelastuksesta mikä meille on tarjolla.

        Ahaa, että se on ratkaisukristillisen mielestä oman kehityksen tulosta, että "kuullaan Jumalan kutsu" - kun ollaan tarpeeksi kehittyneitä. Ja sitten tehdään omia tekoja, että niillä pelastusta tavoiteltaisiin. Raamatun mukaan sellaista evoluutiota ei tule omalla kehityksellä. Missä kohtaa Raamatussa sanotaan, että "Jumala kutsuu", kun kehitytään tarpeeksi? Ei missään. Melkoisia satusetiä olette, ratkaisukristilliset. Että Jumala kyttää jossain puskissa, milloin ollaan tarpeeksi kehittyneitä. Kaikkea sitä kuuleekin.

        Room 3:10 niinkuin kirjoitettu on: "Ei ole ketään vanhurskasta, ei ainoatakaan,
        3:11 ei ole ketään ymmärtäväistä, ei ketään, joka etsii Jumalaa;
        3:12 kaikki ovat poikenneet pois, kaikki tyynni kelvottomiksi käyneet; ei ole ketään, joka tekee sitä, mikä hyvä on, ei yhden yhtäkään.
        3:13 Heidän kurkkunsa on avoin hauta, kielellänsä he pettävät, kyykäärmeen myrkkyä on heidän huultensa alla;
        3:14 heidän suunsa on täynnä kirousta ja katkeruutta.
        3:15 Heidän jalkansa ovat nopeat vuodattamaan verta,
        3:16 hävitys ja kurjuus on heidän teillänsä,
        3:17 ja rauhan tietä he eivät tunne.
        3:18 Ei ole Jumalan pelko heidän silmäinsä edessä."

        Jobin kirjassa on etsikkoaika mainittu sellaisen selittäjän suulla, että Jumala sanoi näiden selittäjien puhuneen väärin Jumalasta. Mutta Jobin sanoneen oikein. Ratkaisukristillisten tapana on selittää "Jumala kutsuu, tee ratkaisu" oppejaan perustellen tuolla Jobin kirjan kohdalla. Jossa on Jumalan itsensä mukaan väärinselittäjän selityksiä.

        https://www.koivuniemi.com/raamattu/?tila=pikahaku&kokoluku=1&hakuehto=job 33


      • Kiroat.Vapahtajaamme
        VoiHerraJessusPerkele kirjoitti:

        Ahaa, että se on ratkaisukristillisen mielestä oman kehityksen tulosta, että "kuullaan Jumalan kutsu" - kun ollaan tarpeeksi kehittyneitä. Ja sitten tehdään omia tekoja, että niillä pelastusta tavoiteltaisiin. Raamatun mukaan sellaista evoluutiota ei tule omalla kehityksellä. Missä kohtaa Raamatussa sanotaan, että "Jumala kutsuu", kun kehitytään tarpeeksi? Ei missään. Melkoisia satusetiä olette, ratkaisukristilliset. Että Jumala kyttää jossain puskissa, milloin ollaan tarpeeksi kehittyneitä. Kaikkea sitä kuuleekin.

        Room 3:10 niinkuin kirjoitettu on: "Ei ole ketään vanhurskasta, ei ainoatakaan,
        3:11 ei ole ketään ymmärtäväistä, ei ketään, joka etsii Jumalaa;
        3:12 kaikki ovat poikenneet pois, kaikki tyynni kelvottomiksi käyneet; ei ole ketään, joka tekee sitä, mikä hyvä on, ei yhden yhtäkään.
        3:13 Heidän kurkkunsa on avoin hauta, kielellänsä he pettävät, kyykäärmeen myrkkyä on heidän huultensa alla;
        3:14 heidän suunsa on täynnä kirousta ja katkeruutta.
        3:15 Heidän jalkansa ovat nopeat vuodattamaan verta,
        3:16 hävitys ja kurjuus on heidän teillänsä,
        3:17 ja rauhan tietä he eivät tunne.
        3:18 Ei ole Jumalan pelko heidän silmäinsä edessä."

        Jobin kirjassa on etsikkoaika mainittu sellaisen selittäjän suulla, että Jumala sanoi näiden selittäjien puhuneen väärin Jumalasta. Mutta Jobin sanoneen oikein. Ratkaisukristillisten tapana on selittää "Jumala kutsuu, tee ratkaisu" oppejaan perustellen tuolla Jobin kirjan kohdalla. Jossa on Jumalan itsensä mukaan väärinselittäjän selityksiä.

        https://www.koivuniemi.com/raamattu/?tila=pikahaku&kokoluku=1&hakuehto=job 33

        No et sinä ainakaan ole ylhäältä uudestisyntynyt kristitty.
        Päättelen niin harhaisen houruisista kyhäilyistäsi.
        Ne paljastavat sinut sekopääksi, joka yrittää ihmisviisaudella kumota Raamatun totuuksia.
        Tätä tullaan näkemään yhä enenevässä määrin näinä lopun aikoina, kunnes Jeesuksen morsiusseurakunnan tempauksessa kaltaisesi saavat muuta ajateltavaa.


      • VoiHerraJessusPerkele
        Kiroat.Vapahtajaamme kirjoitti:

        No et sinä ainakaan ole ylhäältä uudestisyntynyt kristitty.
        Päättelen niin harhaisen houruisista kyhäilyistäsi.
        Ne paljastavat sinut sekopääksi, joka yrittää ihmisviisaudella kumota Raamatun totuuksia.
        Tätä tullaan näkemään yhä enenevässä määrin näinä lopun aikoina, kunnes Jeesuksen morsiusseurakunnan tempauksessa kaltaisesi saavat muuta ajateltavaa.

        Kiitos kohteliaisuudesta ja takaisin samalla mitalla: sinä olet tekopyhä paskaläjä, sianpaska jolla ei ole mitään rahkeita minua arvostella millään tavalla. Viestistäsi näkyy, ettei siinä ole asiallista asiaa nimeksikään, vaan ratkaisukristillisille tyypillistä mieletöntä herjanheittoa. Sitä he tekevät, kun ovat alakynnessä, ja kun on tullut ilmi: heidän uskontonsa on tekopyhyyttä, he ovat valheveljiä, valehtelijoita, teeskentelijöitä. Näin yksinkertaista se on. Minä olen ainoa, joka tähän keskusteluun toistaiseksi olen tuonut mitään raamatunkohtaa esille, ja sitten ratkaisukristillinen sianpaska kehtasi väittää, että se on Raamatun kumoamista. Juuri tällaisella mielettömällä tavalla ratkaisukristilliset toimivat tuomioissaan ja arvosteluissaan: kääntäen asioita ylösalaisin, kuin väittäisivät mustaa valkoiseksi.

        Jumalan kiroamista ei ole se, että todetaan Jumala saatanaksi. Ei ole kiroamista sanoa apinaa apinaksi, eikä saatanaa saatanaksi. Tämä asia on todistettu moneen kertaan monessa keskustelussa - Raamatulla.

        Yksi asia on se, että ratkaisukristillisyys on tekopyhää harhaoppia, kuin uskomaton yrittäisi teeskennellä uskovaa. Toinen asia on se, että Jumala on kusipää saatana. Sinä olet sotkenut asioita.


      • sääliksi.käy
        VoiHerraJessusPerkele kirjoitti:

        Kiitos kohteliaisuudesta ja takaisin samalla mitalla: sinä olet tekopyhä paskaläjä, sianpaska jolla ei ole mitään rahkeita minua arvostella millään tavalla. Viestistäsi näkyy, ettei siinä ole asiallista asiaa nimeksikään, vaan ratkaisukristillisille tyypillistä mieletöntä herjanheittoa. Sitä he tekevät, kun ovat alakynnessä, ja kun on tullut ilmi: heidän uskontonsa on tekopyhyyttä, he ovat valheveljiä, valehtelijoita, teeskentelijöitä. Näin yksinkertaista se on. Minä olen ainoa, joka tähän keskusteluun toistaiseksi olen tuonut mitään raamatunkohtaa esille, ja sitten ratkaisukristillinen sianpaska kehtasi väittää, että se on Raamatun kumoamista. Juuri tällaisella mielettömällä tavalla ratkaisukristilliset toimivat tuomioissaan ja arvosteluissaan: kääntäen asioita ylösalaisin, kuin väittäisivät mustaa valkoiseksi.

        Jumalan kiroamista ei ole se, että todetaan Jumala saatanaksi. Ei ole kiroamista sanoa apinaa apinaksi, eikä saatanaa saatanaksi. Tämä asia on todistettu moneen kertaan monessa keskustelussa - Raamatulla.

        Yksi asia on se, että ratkaisukristillisyys on tekopyhää harhaoppia, kuin uskomaton yrittäisi teeskennellä uskovaa. Toinen asia on se, että Jumala on kusipää saatana. Sinä olet sotkenut asioita.

        Eipä ole mieleltään terveen ihmisen tekstiä.
        Voit heitellä tänne vaikka kuinka paljon Raamatun jakeita, mutta jos et tee parannusta, Jeesuskaan ei sinua pelasta.
        Ainoa toivosi pelastumisesi suhteen on se, että kiroamasi Jumala katsoo sinut syyntakeettomaksi.
        Mutta jos et sitä ole, joudut vastuuseen sanoistasi ja palkkasi on sen mukainen.


      • Henki.todistaa
        VoiHerraJessusPerkele kirjoitti:

        Kiitos kohteliaisuudesta ja takaisin samalla mitalla: sinä olet tekopyhä paskaläjä, sianpaska jolla ei ole mitään rahkeita minua arvostella millään tavalla. Viestistäsi näkyy, ettei siinä ole asiallista asiaa nimeksikään, vaan ratkaisukristillisille tyypillistä mieletöntä herjanheittoa. Sitä he tekevät, kun ovat alakynnessä, ja kun on tullut ilmi: heidän uskontonsa on tekopyhyyttä, he ovat valheveljiä, valehtelijoita, teeskentelijöitä. Näin yksinkertaista se on. Minä olen ainoa, joka tähän keskusteluun toistaiseksi olen tuonut mitään raamatunkohtaa esille, ja sitten ratkaisukristillinen sianpaska kehtasi väittää, että se on Raamatun kumoamista. Juuri tällaisella mielettömällä tavalla ratkaisukristilliset toimivat tuomioissaan ja arvosteluissaan: kääntäen asioita ylösalaisin, kuin väittäisivät mustaa valkoiseksi.

        Jumalan kiroamista ei ole se, että todetaan Jumala saatanaksi. Ei ole kiroamista sanoa apinaa apinaksi, eikä saatanaa saatanaksi. Tämä asia on todistettu moneen kertaan monessa keskustelussa - Raamatulla.

        Yksi asia on se, että ratkaisukristillisyys on tekopyhää harhaoppia, kuin uskomaton yrittäisi teeskennellä uskovaa. Toinen asia on se, että Jumala on kusipää saatana. Sinä olet sotkenut asioita.

        " Kuka ikinä Jumalaansa kiroaa, se joutuu syynalaiseksi." 3.Moos. 24:15

        Luuletko, että kukaan uudestisyntynyt kristitty pystyy suhtautumaan sinuun vakavasti, kun Jumalaasi ja Jeesusta noin riettaasti kiroat?


      • VoiHerraJessusPerkele
        Henki.todistaa kirjoitti:

        " Kuka ikinä Jumalaansa kiroaa, se joutuu syynalaiseksi." 3.Moos. 24:15

        Luuletko, että kukaan uudestisyntynyt kristitty pystyy suhtautumaan sinuun vakavasti, kun Jumalaasi ja Jeesusta noin riettaasti kiroat?

        Jos sinä et yhtään tiedä edes, mitä Raamattu tarkoittaa kirouksella, niin et ole pätevä siitä asiasta luennoimaan, etkä varsinkaan langettelemaan mitään tuomioita. Kirouksia luetellaan varsinkin 5. Mooseksen kirjan 28. luvussa.

        https://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=pikahaku&hakuehto=KIROU&kirjat=kr

        Jos sinä ratkaisukristillinen tekopyhä yrität jotakuta tuomita tai arvostella kiroamisesta, sinun pitäisi ensin itsesi opiskella ja ymmärtää, mitä Raamattu tarkoittaa kiroamisella. Se, että kansankielellä käytetään sanoja, kuten helvetti tai saatana, on yksi asia.

        Aivan eri asia on se, mitä Raamattu tarkoittaa KIROUKSELLA. Ihmisten kirouksilla ei välttämättä ole mitään merkitystä (jos ei se tulkita kuin Jumalan profetiaksi ihmisen suun kautta). Eri asia, jos Jumala järjestää sinulle kirousta, esim. sukukirousta tai jotain muuta. Mutta tuollainen hössötys, että aletaan taivastella saatana-sanan esiintymistä jossakin, vaikuttaa tekopyhältä hienohelman touhulta, sellaisen joka ei tiedä asioiden todellisesta laidasta, tai haluaa omien kuvitelmiensa mukaan tuomaroida, tekopyhästi.

        Minä en ole keskustelun aiheena, vaan tekopyhien ratkaisukristillisten uskonto on aiheena. Se ei ole kristinuskoa. Eikä tuokaan oppi, että omilla teoilla pelastutaan. Sinä olet harhaoppinen, et kristitty. Arvostelusi kuuluisi kohdentaa sinuun itseesi.

        Asia on niin päin, että minä olen kristillinen, ei omien tekojen kautta, vaan uskon kautta, ja te ratkaisupellet olette tekopyhiä, jotka yritätte teeskennellä pelastuvanne teoilla. Täysin eri asia sitten on se, jos minulla on kokemukseen ja raamatuntuntemukseen perustuva mielipide Jumalasta myös, uskon lisäksi.

        Nimenomaan tuo ei ole mieleltään tervettä psykologian määritelmien mukaan, että ratkaisukristillinen väänsi asian ylösalaisin ja ryhtyi minua arvostelemaan Raamatun kumoamisesta juuri silloin, kun olin tuonut sitä esille! Se on jokin kummallinen inversio, harha, tai projisointia.

        Itse te olette Raamattua vastaan tappelemassa. Minä kun olen korostanut, että Jumala hallitsee, niin ratkaisukristilliset marisevat, ei kun meidän ratkaisumme, vapaa tahto! Hävyttömiä valehtelijoita ja sikamaisia!


      • JumalanViha
        VoiHerraJessusPerkele kirjoitti:

        Kiitos kohteliaisuudesta ja takaisin samalla mitalla: sinä olet tekopyhä paskaläjä, sianpaska jolla ei ole mitään rahkeita minua arvostella millään tavalla. Viestistäsi näkyy, ettei siinä ole asiallista asiaa nimeksikään, vaan ratkaisukristillisille tyypillistä mieletöntä herjanheittoa. Sitä he tekevät, kun ovat alakynnessä, ja kun on tullut ilmi: heidän uskontonsa on tekopyhyyttä, he ovat valheveljiä, valehtelijoita, teeskentelijöitä. Näin yksinkertaista se on. Minä olen ainoa, joka tähän keskusteluun toistaiseksi olen tuonut mitään raamatunkohtaa esille, ja sitten ratkaisukristillinen sianpaska kehtasi väittää, että se on Raamatun kumoamista. Juuri tällaisella mielettömällä tavalla ratkaisukristilliset toimivat tuomioissaan ja arvosteluissaan: kääntäen asioita ylösalaisin, kuin väittäisivät mustaa valkoiseksi.

        Jumalan kiroamista ei ole se, että todetaan Jumala saatanaksi. Ei ole kiroamista sanoa apinaa apinaksi, eikä saatanaa saatanaksi. Tämä asia on todistettu moneen kertaan monessa keskustelussa - Raamatulla.

        Yksi asia on se, että ratkaisukristillisyys on tekopyhää harhaoppia, kuin uskomaton yrittäisi teeskennellä uskovaa. Toinen asia on se, että Jumala on kusipää saatana. Sinä olet sotkenut asioita.

        " Kiitos kohteliaisuudesta ja takaisin samalla mitalla: sinä olet tekopyhä paskaläjä, sianpaska jolla ei ole mitään rahkeita minua arvostella millään tavalla. "

        Sä osoitat sun omilla kirjoituksilla sen että sä et rakasta Jumalaa.

        " Asia on niin päin, että minä olen kristillinen, ei omien tekojen kautta, vaan uskon kautta, ja te ratkaisupellet olette tekopyhiä, jotka yritätte teeskennellä pelastuvanne teoilla. "

        Raamatun mukaan Jumalan poika saarnasi lihassa ollessaan että : " kääntykää ja tehkää parannus ! ". Millä tavalla tuo kääntyminen ja parannuksen tekeminen näkyy sun elämässä?


      • VoiHerraJessusPerkele
        JumalanViha kirjoitti:

        " Kiitos kohteliaisuudesta ja takaisin samalla mitalla: sinä olet tekopyhä paskaläjä, sianpaska jolla ei ole mitään rahkeita minua arvostella millään tavalla. "

        Sä osoitat sun omilla kirjoituksilla sen että sä et rakasta Jumalaa.

        " Asia on niin päin, että minä olen kristillinen, ei omien tekojen kautta, vaan uskon kautta, ja te ratkaisupellet olette tekopyhiä, jotka yritätte teeskennellä pelastuvanne teoilla. "

        Raamatun mukaan Jumalan poika saarnasi lihassa ollessaan että : " kääntykää ja tehkää parannus ! ". Millä tavalla tuo kääntyminen ja parannuksen tekeminen näkyy sun elämässä?

        "Millä tavalla tuo kääntyminen ja parannuksen tekeminen näkyy sun elämässä?"

        On näkynyt monin tavoin. Muun muassa rajanvetona ratkaisukristillisiin tekopyhiin päin. Se on erittäin terveellistä. Ei ole syytä uskovan mennä ratkaisukristillisten lahkoihin, eikä heidän uskonnollisiin tilaisuuksiinsa, ettei syntyisi väärinkäsitys, kuin oltaisiin muka samaa uskontoa.

        Parannuksen tekemisestä on tosin monenlaisia käsityksiä. Joidenkin ratkaisukristillisten mielestä parannuksentekeminen on vain ratkaisua ja vesikastetta. Pohjimmiltaan luterilainen eksytys ja ratkaisukristillisyyden eksytys ovat tässä kohdassa saman tekopyhyyden eri muotoja. Vesikasteella käyminen on olevinaan monilla pelastuksen peruskalliona muka.


      • VoiHerraJessusPerkele
        JumalanViha kirjoitti:

        " Kiitos kohteliaisuudesta ja takaisin samalla mitalla: sinä olet tekopyhä paskaläjä, sianpaska jolla ei ole mitään rahkeita minua arvostella millään tavalla. "

        Sä osoitat sun omilla kirjoituksilla sen että sä et rakasta Jumalaa.

        " Asia on niin päin, että minä olen kristillinen, ei omien tekojen kautta, vaan uskon kautta, ja te ratkaisupellet olette tekopyhiä, jotka yritätte teeskennellä pelastuvanne teoilla. "

        Raamatun mukaan Jumalan poika saarnasi lihassa ollessaan että : " kääntykää ja tehkää parannus ! ". Millä tavalla tuo kääntyminen ja parannuksen tekeminen näkyy sun elämässä?

        "Sä osoitat sun omilla kirjoituksilla sen että sä et rakasta Jumalaa."

        Ei ole mikään Jumalaa rakastamisen testi ja mitta se, että rakastaako tekopyhää sianpaskaa. Eivät ratkaisukristilliset mitään rakastettavia jumalia ole, vaikka heidän haaveilu-uskontonsa kyllä vaikuttaa sellaisen kuvittelemiselta. Että omilla ratkaisuilla kuvittelevat pelastavansa itsensä. Sitten, muita omia tekoja puuhaamaan. Siihen verrattuna vaikuttavat jo huomattavasti viisaammilta ne ehkä juutalaiset, jotka kysyivät Jeesukselta, mitä tekisimme, että tekisimme Jumalan tekoja.

        https://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=pikahaku&hakuehto=jumalan teko&kirjat=kr

        Se, että rakastanko Jumalaa vai en, on minun yksityisasiani, eikä ole keskustelun aiheena. Jos se on minun ja jumalan välinen asia, en ymmärrä, miksi sitten kukaan tekopyhä siihen väliin tulisi päätään aukomaan. Onko olevinaan joku erinomainen välimies itse. Mutta ratkaisukristillisten uskonto on täysin julkinen asia, ja sitä sopii julkisesti myös ruotia ja arvostella. Se ei ole kristinuskoa, vaan vastakkaista. Ratkaisukristillisiä voi verrata henkilöihin, joita Jeesus arvosteli ulkokullatuiksi tai tekopyhiksi Uudessa testamentissa. Ja pilkkaajiin, joista puhutaan VT:ssa. Mutta tämä ei tarkoita, että syntisyyden raja tai olemus kulkisi tasan vain ratkaisukristillisten kohdalla. Toki syntisiä on muitakin. Täysin uskomatonkin ihminen saattaa olla tavallaan tekopyhä tai narsisti.

        https://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=pikahaku&hakuehto=ulkokul&kirjat=kr


      • setä.taas.sekoilee
        VoiHerraJessusPerkele kirjoitti:

        "Sä osoitat sun omilla kirjoituksilla sen että sä et rakasta Jumalaa."

        Ei ole mikään Jumalaa rakastamisen testi ja mitta se, että rakastaako tekopyhää sianpaskaa. Eivät ratkaisukristilliset mitään rakastettavia jumalia ole, vaikka heidän haaveilu-uskontonsa kyllä vaikuttaa sellaisen kuvittelemiselta. Että omilla ratkaisuilla kuvittelevat pelastavansa itsensä. Sitten, muita omia tekoja puuhaamaan. Siihen verrattuna vaikuttavat jo huomattavasti viisaammilta ne ehkä juutalaiset, jotka kysyivät Jeesukselta, mitä tekisimme, että tekisimme Jumalan tekoja.

        https://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=pikahaku&hakuehto=jumalan teko&kirjat=kr

        Se, että rakastanko Jumalaa vai en, on minun yksityisasiani, eikä ole keskustelun aiheena. Jos se on minun ja jumalan välinen asia, en ymmärrä, miksi sitten kukaan tekopyhä siihen väliin tulisi päätään aukomaan. Onko olevinaan joku erinomainen välimies itse. Mutta ratkaisukristillisten uskonto on täysin julkinen asia, ja sitä sopii julkisesti myös ruotia ja arvostella. Se ei ole kristinuskoa, vaan vastakkaista. Ratkaisukristillisiä voi verrata henkilöihin, joita Jeesus arvosteli ulkokullatuiksi tai tekopyhiksi Uudessa testamentissa. Ja pilkkaajiin, joista puhutaan VT:ssa. Mutta tämä ei tarkoita, että syntisyyden raja tai olemus kulkisi tasan vain ratkaisukristillisten kohdalla. Toki syntisiä on muitakin. Täysin uskomatonkin ihminen saattaa olla tavallaan tekopyhä tai narsisti.

        https://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=pikahaku&hakuehto=ulkokul&kirjat=kr

        Sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan. Room. 10:10
        Tekstisi on kiihkomielisen ihmisen mustaa, irvokasta ja kieroutunutta sekoilua, ja sen perusteella johtopäätös on se, että et rakasta etkä kunnioita Jumalaa ja Hänestä ainutsyntyistä poikaansa Jeesusta Kristusta joka kuoli Golgatan ristillä sinunkin syntiesi sovitukseksi.
        Omaksi kadotustuomioksesi kiroat sekä Jumalaa, että hänen ainokaista poikaansa.
        Tee parannusta synneistäsi, ennen kuin on liian myöhäistä.


      • VoiHerraJessusPerkele
        setä.taas.sekoilee kirjoitti:

        Sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan. Room. 10:10
        Tekstisi on kiihkomielisen ihmisen mustaa, irvokasta ja kieroutunutta sekoilua, ja sen perusteella johtopäätös on se, että et rakasta etkä kunnioita Jumalaa ja Hänestä ainutsyntyistä poikaansa Jeesusta Kristusta joka kuoli Golgatan ristillä sinunkin syntiesi sovitukseksi.
        Omaksi kadotustuomioksesi kiroat sekä Jumalaa, että hänen ainokaista poikaansa.
        Tee parannusta synneistäsi, ennen kuin on liian myöhäistä.

        Tuohon oppiasiaan otin kantaa ylempänä. Sinä vastaat omista herjoistasi Jumalan edessä. Väitän että Jumala kostaa sinulle ja muille erittäin raskaasti, mitä yritätte kieroilla tai vääryyttä tehdä minulle. Sikäli kun edes koskaan tekemiseen asti pääsette.

        Minä väitän edelleen, että on minun yksityisasiani, mikä uskonto minulla on, ja mitä kunnioitan, mitä en. Keskustelun aiheena on ratkaisukristillisyyden vääryys ja tekopyhyys. Se arvosteluni ei ole mitään tuulesta temmattua herjaa, eikä sekopäisyyttä, vaan Raamatun tuntemusta ja paljon muutakin - havaintoja, kokemusta. Ei sanottu hetken äkkipikaistuksessa, vaan olen näitä ilmiöitä seurannut jo useita, useita vuosia.
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/15455146/apinalauma-raamatun-kimpussa#comment-95642054


      • VoiHerraJessusPerkele
        setä.taas.sekoilee kirjoitti:

        Sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan. Room. 10:10
        Tekstisi on kiihkomielisen ihmisen mustaa, irvokasta ja kieroutunutta sekoilua, ja sen perusteella johtopäätös on se, että et rakasta etkä kunnioita Jumalaa ja Hänestä ainutsyntyistä poikaansa Jeesusta Kristusta joka kuoli Golgatan ristillä sinunkin syntiesi sovitukseksi.
        Omaksi kadotustuomioksesi kiroat sekä Jumalaa, että hänen ainokaista poikaansa.
        Tee parannusta synneistäsi, ennen kuin on liian myöhäistä.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/15455146/apinalauma-raamatun-kimpussa#comment-95536850

        Oletko sinä sellainen itsepäinen ratkaisukristillinen, ettet osaa lukea, tai et ymmärrä, etkä opi, vaan toistat jankutat samaa hölmöä syytöstä, joka on jo käsitelty hieman ylempänä. Että se on kertakaikkiaan typerä. Tässäkin apina taas vaikuttaisi viisaammalta, koska nehän kuulemma voivat oppia jotain.

        Tuo Room 10, että sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.

        Jaetta on käytetty paljon ratkaisukristillisten toimesta, kuin se olisi jokin uusi laki, jota suorittamalla pelastus muka tienataan. Ei se niin mene. Ette te perkeleet saa mitään pelastusta itsellenne ostettua millään suorituksilla. Te juuri olette niitä sianpaskoja, jotka ette kunnioita Jeesuksen uhria, vaan teeskentelette ja valehtelette ja kieroilette selvää Jumalan sanaa vastaan. Edelleen tuo syytösviestisi todistaa ratkaisukristillisen nurjasta mielenlaadusta: syytökset sille, joka ei niitä ansaitse, ja ratkaisukristillinen mennä vouhottaa eteenpäin jääräpäänä mitään oppimatta, tai tahallaan valehtelee ja kieroilee edelleen. Ei mitään parannuksentekoa näkyvissä.

        Jos tuo suun tunnustuksen asia oikein ymmärretään, niin kyse on implikaatiosta. Ensin usko, sitten voi olla uskon mukaisia tekoja. Ilman uskoa tekosi ovat fariseusten ulkokultaisuutta, samaa tekopyhää höpöhöpöä kuin maailman uskomattomien kuvitelmat, että taivaaseen mennään muka pyykinpesulla ja liikennesääntöjä noudattamalla.

        Te saatanan sianpaskat ratkaisukristilliset opetatte ihmisille tekopyhyyttä: miten tullaan enemmän ja enemmän tekopyhiksi. Mutta kun Raamatussa puhutaan, että uskovat rakastavat "veljiä", se tarkoittaa: toisiaan. Ei se tarkoita tekopyhiä. Ei se tarkoita, että uskovan pitää sietää ja suvaita tekopyhien saatanan perseläpien paskaisia oppeja. Teitä saatanan persereikiä, jotka suollatte palstat ja mediat täyteen paskaa.

        Tuossa puhutaan uskovista, ei tekopyhistä saatanan ratkaisukristillisistä perserei'istä:

        Ef 2:8 Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta - se on Jumalan lahja -
        2:9 ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi.


    • 12____13

      > Ei Raamatussa anneta ihmisille mitään vapaata tahtoa.

      Millä perusteella? Ihmisillähän selvästi on vapaa tahto, eikä Raamattu sitä kiistä. Päin vastoin, sanotaan mm.

      "Jos te pysytte minun sanassani, niin te totisesti olette minun opetuslapsiani; ja te tulette tuntemaan totuuden, ja totuus on tekevä teidät vapaiksi".
      Joh. 8:31-32

      Jeesuksen opetuslapset ovat vapaita, mutta ehkä syntiset on synnin orjia. Jos haluaa olla vapaa, se on mahdollista.

      • VoiHerraJessusPerkele

        Voi surkeiden surkeutta. Ei tuossa Raamatunkohdassa anneta ihmisille vapaata tahtoa. Sinä itse olet jotain sellaista kuvitellut. Erottele omat kuvitelmasi siitä, mitä olet lukemassa, vai oletko harhainen, joka ei sellaiseen erotteluun pysty. - Olitko myös tuon kiroat.vapahtajaamme-viestin kirjoittaja? Teeskenteletkö, että sinua vapahtaa omalla tahdollasi jokin sellainen vapahtaja, joka on sinun tahtosi orja ja alainen, eikä kaikkivaltias?

        Tässä seuraavassa kohdassa puhutaan uskovista, ei tekopyhistä ratkaisukristillisistä, jotka uskovat omaan vapaaseen tahtoon:

        Fil 2:13 sillä Jumala on se, joka teissä vaikuttaa sekä tahtomisen että tekemisen, että hänen hyvä tahtonsa tapahtuisi.

        Jumala siis on uskovien tahdon yläpuolella, eikä sen sen orja. Tekopyhät ovat Jumalan pilkkaajia, kääntämässä asioita ylösalaisin. Uskova voi kyllä olla vapaa suhteessa ihmisiin, mutta ei kukaan ihminen ole vapaa suhteessa Jumalaan. Mitä ovat ne saatanan apinat, jotka jatkuvasti haluavat inttää, että heidän erinomainen vapaaksi kuviteltu tahtonsa on Jumalan yläpuolella? Eivätkö nämä ole ratkaisukristillisiä, uskomattomia, tekopyhiä? Teidän pitäisi lakata teeskentelemästä uskovaa. Tässä edelleen puhutaan uskoville, ei ratkaisukristillisille:

        1. Kor 7:23 Te olette kalliisti ostetut; älkää olko ihmisten orjia.


    • Silmäpari

      Vapaasta tahdostasiko näitä täällä kirjoitat vai oletko jonkin indoktrinaation uhri?

      • VoiHerraJessusPerkele

        Indoktrinaation uhri? Ei vaan erittäin kyllästynyt siihen, että tekopyhiä vilisee tuputtamassa paskaisia oppejaan kaikenlaisiin medioihin, hääräävät politiikassa ja muualla.

        Edellä tuli esimerkki, miten ratkaisukristillinen lukee ja siteeraa Raamattua. Mistä oli vääntänyt tuollaisen väitteen, että synnintekijä on "ehkä" synnin orja? Siitä, että ratkaisukristillinen ei hyväksy eikä usko kristinuskon perusoppeja. Perisynti (Room 5), ihmisten kelvottomuus pelastaa itsensä (Room 3), ja se, että uskomattomia on nimitetty jopa (hengellisesti) kuolleiksi Raamatussa (Ef 2). Näitä asioita ratkaisukristillinen vastustaa yrittäessään selitellä pelastumista tekojen kautta. Siihen uskontoon näyttää kuuluvan vapaan tahdon oppi, mutta kristinuskoa se ei ole.

        Mitä järkeä oli yllä siinä ajatuskulussa, että ratkaisukristillinen kysyi "Millä perusteella", kun olin tuonut esiin, ettei Raamatussa anneta ihmisille vapaata tahtoa? Jos joku sanoo, että paloturvallisuusohjekirjassa ei ole ruokareseptejä kaalikääryleiden valmistukseen, niin pitäisikö siihen vastata "Millä perusteella?", tai "Todista väitteesi". Ratkaisukristillisyys jos mikä, vaikuttaa opilta, joka vie ihmistä erittäin syvälle valheelliseen tekopyhään kiemurteluun, ehkä myös räyhäämiseen, jollaisesta tulee mieleen, että apinakin saattaa olla fiksumpi.

        Olen siis pahoillani apinoille. Ratkaisukristilliset saavat apinat näyttämään viisailta. Apina voisi olla mainio eläin, kouluttaa kuljettamaan Raamattuja. Mutta ratkaisukristilliset taistelevat ja kieroilevat Raamattua ja kristinuskoa vastaan tavalla, joka näyttää paikoin aivan hölmölän logiikalta. Kuin yksi sanoisi, Hernekeitossa ei ole saippuaa. Ja toinen vastaisi, Millä perusteella?

        Joh 8:31 Niin Jeesus sanoi niille juutalaisille, jotka uskoivat häneen: "Jos te pysytte minun sanassani, niin te totisesti olette minun opetuslapsiani;
        8:32 ja te tulette tuntemaan totuuden, ja totuus on tekevä teidät vapaiksi."
        8:33 He vastasivat hänelle: "Me olemme Aabrahamin jälkeläisiä emmekä ole koskaan olleet kenenkään orjia. Kuinka sinä sitten sanot: 'Te tulette vapaiksi'?"
        8:34 Jeesus vastasi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: jokainen, joka tekee syntiä, on synnin orja.

        Efesolaiskirje:
        2:1 Ja Jumala on eläviksi tehnyt teidät, jotka olitte kuolleet rikoksiinne ja synteihinne,
        2:2 joissa te ennen vaelsitte tämän maailman menon mukaan, ilmavallan hallitsijan, sen hengen hallitsijan, mukaan, joka nyt tekee työtään tottelemattomuuden lapsissa,
        2:3 joiden joukossa mekin kaikki ennen vaelsimme lihamme himoissa, noudattaen lihan ja ajatusten mielitekoja, ja olimme luonnostamme vihan lapsia niinkuin muutkin;
        2:4 mutta Jumala, joka on laupeudesta rikas, suuren rakkautensa tähden, jolla hän on meitä rakastanut,
        2:5 on tehnyt meidät, jotka olimme kuolleet rikoksiimme, eläviksi Kristuksen kanssa - armosta te olette pelastetut -
        2:6 ja yhdessä hänen kanssaan herättänyt ja yhdessä hänen kanssaan asettanut meidät taivaallisiin Kristuksessa Jeesuksessa,
        2:7 osoittaakseen tulevina maailmanaikoina armonsa ylenpalttista runsautta, hyvyydessään meitä kohtaan Kristuksessa Jeesuksessa.
        2:8 Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta - se on Jumalan lahja -
        2:9 ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi.


      • Silmäpari
        VoiHerraJessusPerkele kirjoitti:

        Indoktrinaation uhri? Ei vaan erittäin kyllästynyt siihen, että tekopyhiä vilisee tuputtamassa paskaisia oppejaan kaikenlaisiin medioihin, hääräävät politiikassa ja muualla.

        Edellä tuli esimerkki, miten ratkaisukristillinen lukee ja siteeraa Raamattua. Mistä oli vääntänyt tuollaisen väitteen, että synnintekijä on "ehkä" synnin orja? Siitä, että ratkaisukristillinen ei hyväksy eikä usko kristinuskon perusoppeja. Perisynti (Room 5), ihmisten kelvottomuus pelastaa itsensä (Room 3), ja se, että uskomattomia on nimitetty jopa (hengellisesti) kuolleiksi Raamatussa (Ef 2). Näitä asioita ratkaisukristillinen vastustaa yrittäessään selitellä pelastumista tekojen kautta. Siihen uskontoon näyttää kuuluvan vapaan tahdon oppi, mutta kristinuskoa se ei ole.

        Mitä järkeä oli yllä siinä ajatuskulussa, että ratkaisukristillinen kysyi "Millä perusteella", kun olin tuonut esiin, ettei Raamatussa anneta ihmisille vapaata tahtoa? Jos joku sanoo, että paloturvallisuusohjekirjassa ei ole ruokareseptejä kaalikääryleiden valmistukseen, niin pitäisikö siihen vastata "Millä perusteella?", tai "Todista väitteesi". Ratkaisukristillisyys jos mikä, vaikuttaa opilta, joka vie ihmistä erittäin syvälle valheelliseen tekopyhään kiemurteluun, ehkä myös räyhäämiseen, jollaisesta tulee mieleen, että apinakin saattaa olla fiksumpi.

        Olen siis pahoillani apinoille. Ratkaisukristilliset saavat apinat näyttämään viisailta. Apina voisi olla mainio eläin, kouluttaa kuljettamaan Raamattuja. Mutta ratkaisukristilliset taistelevat ja kieroilevat Raamattua ja kristinuskoa vastaan tavalla, joka näyttää paikoin aivan hölmölän logiikalta. Kuin yksi sanoisi, Hernekeitossa ei ole saippuaa. Ja toinen vastaisi, Millä perusteella?

        Joh 8:31 Niin Jeesus sanoi niille juutalaisille, jotka uskoivat häneen: "Jos te pysytte minun sanassani, niin te totisesti olette minun opetuslapsiani;
        8:32 ja te tulette tuntemaan totuuden, ja totuus on tekevä teidät vapaiksi."
        8:33 He vastasivat hänelle: "Me olemme Aabrahamin jälkeläisiä emmekä ole koskaan olleet kenenkään orjia. Kuinka sinä sitten sanot: 'Te tulette vapaiksi'?"
        8:34 Jeesus vastasi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: jokainen, joka tekee syntiä, on synnin orja.

        Efesolaiskirje:
        2:1 Ja Jumala on eläviksi tehnyt teidät, jotka olitte kuolleet rikoksiinne ja synteihinne,
        2:2 joissa te ennen vaelsitte tämän maailman menon mukaan, ilmavallan hallitsijan, sen hengen hallitsijan, mukaan, joka nyt tekee työtään tottelemattomuuden lapsissa,
        2:3 joiden joukossa mekin kaikki ennen vaelsimme lihamme himoissa, noudattaen lihan ja ajatusten mielitekoja, ja olimme luonnostamme vihan lapsia niinkuin muutkin;
        2:4 mutta Jumala, joka on laupeudesta rikas, suuren rakkautensa tähden, jolla hän on meitä rakastanut,
        2:5 on tehnyt meidät, jotka olimme kuolleet rikoksiimme, eläviksi Kristuksen kanssa - armosta te olette pelastetut -
        2:6 ja yhdessä hänen kanssaan herättänyt ja yhdessä hänen kanssaan asettanut meidät taivaallisiin Kristuksessa Jeesuksessa,
        2:7 osoittaakseen tulevina maailmanaikoina armonsa ylenpalttista runsautta, hyvyydessään meitä kohtaan Kristuksessa Jeesuksessa.
        2:8 Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta - se on Jumalan lahja -
        2:9 ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi.

        Olet siis indoktrinaation negaatio, mutta et vapaa.


      • VoiHerraJessusPerkele
        Silmäpari kirjoitti:

        Olet siis indoktrinaation negaatio, mutta et vapaa.

        Jos olisi vapaa tahto, niin mitä sitten? Moni ateisti tai uskomatonkin jopa tietää ja ymmärtää, että eihän ihminen saa tahtonsa läpi kaikessa. Täysin mahdotonta on kaikkien tahtojen toteutua samaan aikaan, jos yksi tahtoo hellettä, ja toinen luistelukeliä. Mutta tuo vapaan tahdon haaveilu on ratkaisukristillisen uskonnon kulmakivi, jolla haluavat viisastella, ja jallittaa lahkoihin uusia jäseniä: tekemään ratkaisuja, menemään kasteelle, jne.

        Periaatteessa apinoita voitaisiin trreenata - jos tuo yllä mainittu YLE-artikkeli pitää paikkansa - apinoita voitaisiin opettaa viittaamaan, nostamaan kätensä aina kun penkkirivissä edessä istuvan ihmisen käsi nousee. Tällainen koulutettu apinalauma voitaisiin sitten pukea pukuihin, antaa heille Raamatut käteen, ja mennä heidän kanssaan helluntailaisten salille kuulemaan herätyssaarnaajaa. Apinat voisivat olla kauniisti yhdessä penkkirivissä, ja ohjaaja heidän edessään. Kuin saarnaaja sanoisi, että onko paikalla ketään joka haluaa tehdä ratkaisun, nostakaa käsi ylös, niin sitten ohjaaja voisi nostaa kätensä, ja opetetut apinat sitten myös. Näin heistä voisi tulla lahkon oppien mukaisia "uskovia". Mutta eri asia, onko sillä mitään tekemistä kristinuskon kanssa.


    • voittajatperillä

      Lukekaa nyt Apostolien tekoja, jolloin voitte ymmärtää, miten raamatullisesti viedääm Ilosanomaa, evankeliumia, Suomenkin pakanoille. Tuo apostolien töimintatapa kaikkein paras mahdollinen. Se ei ole mitään hissuttelua ja sen seurauksena 11 apostolia mestattiin, mutta he ovatkin olleet sen jälkeen paratiisissa. Ikuinen ilo näiden miesten osa. Pyrkikäämme myös me, ettemme joudu kerran vaivan paikkaan , kun täältä lähdemme.

      • VoiHerraJessusPerkele

        Apostolien teoissa Raamatussa ei ole tuollaisia tarinoita, että heidät mestattiin, ja ovat paratiisissa, ja ikuinen ilo osanansa.

        Vaivan paikkaan joutumisen välttäminen ei tule omien tekojen kautta. Pelastus kristinuskon mukaan. Raamatun mukaan. Teoilla pelastuksen tienaamisen uskonto ei ole kristinuskoa.


    • Eikiitosjeesus

      Älkää loukatko apinoita vertaamalla heitä uskovaisiin.

    • kaksi_ropoa

      Uskon isäkin, Aaraham teki ratkaisun: Herra sanoi Abramille: "Lähde maastasi, suvustasi ja isäsi kodista siihen maahan, jonka minä sinulle osoitan. Niin Abram lähti, niinkuin Herra oli hänelle puhunut, ja Loot meni hänen kanssansa. Abram oli Harranista lähtiessänsä seitsemänkymmenen viiden vuoden vanha.
      Uskon tie on matkalle lähtö.

      • VoiHerraJessusPerkele

        Aabrahamin "ratkaisu" ei ollut millään tavalla vapaan tahdon kanssa tekemisissä: se että Jumala komensi, ja vaikutti tahtomisen ja tekemisen. Ei siinä Aabrahamin tahtomisia edes kyselty.

        Usko ei tullut seurauksena tekojen ansiosta/ jälkeen, vaan mieluummin päinvastoin.


    • kaksi_ropoa

      VoiHerraJessusPerkele, olet ottanut kamalan nikinkin .Myös sanomasi on kamala. Siis Jumala ei pakottanut Abrahamia lähtemään, ainoastaan kutsui.
      Jumala puhui koko Abrahamin suvulle. Aabrahamin isä oli se joka ensin kuuli Jumalan äänen. Aabrahmin isästä on kirjoitettu: Terahin ikä oli kaksisataa viisi vuotta; sitten Terah kuoli Harranissa. Teherahin usko kantoi ainoastaan Harraniin asti.
      Aabrahamista on kirjoitettu: Uskon kautta oli Aabraham kuuliainen, kun hänet kutsuttiin lähtemään siihen maahan, jonka hän oli saava perinnöksi, ja hän lähti tietämättä, minne oli saapuva.

      • VoiHerraJessusPerkele

        Hallitseeko teidän ratkaisukristillisten "jumala" yhtikäs mitään? Missä Raamatun paikassa sanotaan, että Jumala puhui Terahille tai koko Aabrahamin suvulle? Tässä siitä, että ihmiset ehkä haaveilevat ja suunnittelevat monenlaista, mutta Jumala ohjaa askeleet:
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/15388178/miksi-jumala-loi-saatanan#comment-94906838

        Onko niin, että ratkaisukristillisen haaveuskonnon mukaan Jumala ei lainkaan käskenyt Aabrahamia, eikä ohjannut hänen askeleitaan, eikä hallinnut hänen tahtoaan, vaan katselee myhäilee vain, miten ihmiset puuhastelevat itsekseen, kuin omalla voimalla ja omilla ratkaisuilla?

        Tottakai nikki on kamala, niinkuin Jumala myös on kamala. Ei Jumala ole mikään miellyttävä pelle, joka koko ajan miettii, miten ihmisiä viihdyttelisi ja toteuttaisi heidän ratkaisuitaan.

        Hebrealaiskirje:
        12:29 sillä meidän Jumalamme on kuluttavainen tuli.
        https://www.koivuniemi.com/raamattu/?tila=pikahaku&kokoluku=1&hakuehto=heb 12


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8316
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2529
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2253
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1929
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1654
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1489
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe