Miten uskaltaa luottaa?

pelokäävä

En uskalla luottaa kumppaniini. Hän ei ole tehnyt mitään miks en uskaltaisi luottaa. Mua on satutettu aiemmin aina todella pahasti ja pelkään, että niin käy nytkin. Koko ajan odotan alitajuisesti, että milloin hän kertoo löytäneensä jonkun toisen tai ettei halua muusta syystä enää jatkaa. Voin fyysisesti pahoin näiden omien pelkojeni takia ja pelkään kertoa näistä hänelle. Pelkään, että hän näkee minussa herkän nynnyn, eikä vahvaa miestä. Olemme tapailleet nyt noin kuukauden ja molemmat olemme jo myöntäneet, että tunne toiseen on erittäin vahva. Uskaltaako tässä jo puhua rakkaudesta näin nopeasti, mutta vahvaa toisesta pitämistä kuitenkin. En haluaisi omalla toiminnalla ja peloilla tuhota tätä nyt. Mitä teen?

3

203

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Samasamatäällä

      Jokainen ihmissuhde on aina riski. Vanhat kokemukset voi vaikuttaa todella vahvasti, olen käynyt läpi itsekin eron jälkeen kaksi suhdetta läpi ja sydämeni särkenyt. Nyt kolmannen kanssa olen tosi varovainen, ehkä liiankin. Mutta kannattaa puhua silläkin riskillä, että toinen ei heti ymmärrä. Tee päätös että otat heti alusta alkaen puheeksi kaikki mikä vaivaa. Ajan kanssa asiat vaan paisuu ja puhuminen on vaikeampaa. Tsemppiä!

    • niinpäsvaan

      Sun kantsii selvittää asiaa. Psykologisesti sanoisin, että tietyn tyyppinen kumppani voi olla sinulle väärä vaikka rakastaisitkin. Ihminen, joka ei osaa ottaa sinun heikkoa ja kipeää kohtaa tukien ja auttaen ei tule olemaan sitä myöhemminkään eli selvitä mahdollisimman pian ja heivaa pois ennenkuin vaikeutuu. Rakkaus ei välttämättä ole lainkaan hyvä perusta suhteelle vaan helppous ja kiva oleilu. Toisaalta, jos rakkaus ja intohimo on tärkeää niin opettele nopea ihsstuminen kevyesti ja fyysinen läheisyys pian ja mahdollisimman nopeasti heivaat pois, niin et ehdi kiintyä. Tommosen kompromissin monet laimeassa, ihan kivassa suhteessa olevatkin monesti ottaa, mutta suhteen aikana se vaatii kyllä pettäjäluonnetta.

    • Nainenvastailee

      Sanoisin näin, että ajattele niitä entisiä suhteitasi opetuksina, kokemuksina. Sinä voit poistua tuosta uudesta suhteesta milloin vain. Olet vahva. Mutta älä nyt ajattele että kaikki naiset olisivat pahoja, emme ole. Jos tuntuu hyvältä, vietä aikaa hänen kanssaan. Tutustu häneen. Kerro hänelle kokemuksistasi ja yritä selvittää että onko teillä sama suunta (unelmat). Meihin kaikkiin sattuu aina välillä. Itse kamppailen vähän saman ongelman kanssa, koska minua on kohdeltu todella kaltoin myös (olen nainen) ja olen nyt hiljattain tavannut aivan ihanan miehen. Pelkään kyllä koko ajan että muhun sattuu, mutta haluan myös vielä uskoa rakkauteen ja siihen, että nyt osaan vähän paremmin varoa. En anna kenenkään kohdella mua kaltoin enää.

      En usko että nainen pitäisi sua nynnynä siksi että kerrot kokemuksistasi. Me naiset arvostamme (ainakin me kiltit naiset) sitä että mieskin uskaltaa kertoa kokemuksistaan ja olla epävarma ja herkkä. Ainakin minun sydämeni sulaa sellaiselle. <3 Ole rohkeasti oma itsesi vaan, ja toivon koko sydämestäni että nyt onnistut ja saat olla naisen kanssa joka arvostaa sinua ja rakastaa sinua ja kohtelee sua hyvin! <3

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1913
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1486
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1421
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      17
      1408
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      16
      1398
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1375
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1347
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1290
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1220
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1207
    Aihe