Mitä tämä tarkoittaa?

NollaPilkkuViisi

Kela on tehnyt minusta sosiaalihuoltolain mukaisen ilmoituksen sossuun ja kirjeessä sanotaan että pitäisi varata aika.

Olen työtön ja päällä on ns. ikikarenssi joten toimeentulotuki on ainut tulo (asumistuen lisäksi). Kirjeessä sanottiin että 12 kuukautta toimeentulotuella on tullut täyteen, vaikka se tuli täyteen jo keväällä.

Asun yksin eikä minulla ole lapsia. Hullun papereita tai muuta vastaavaa minulla ei ole.

Mitä sossu ja Kela nyt oikein hakee tällä toimenpiteellä?

15

858

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Dontworry

      Dont worry aina jostain saat rahaa. Suomessa et voi jäädä ilman rahaa vaikka mitä tekisit. No ehkä jos linnaan joutuu niin sit taitaa lähteä rahat. Tai jos töitä siellä teet taitaa saada enemmön rahaa kuin normityötön lol.

    • gjgfkhkj

      Ne muuttavat noita nimityksiään koko ajan. En ole kuullut mistään sosiaalihuoltolain mukaisesta ilmoituksesta sossuun. Arvelen, että kyse on siitä, että sinut yritetään pakottaa orjatyöhön, tekemään työtä ilmaiseksi, tai johonkin puuhasteluun, josta jollekin taholle maksetaan, kun sinut yritetään saada näyttämään jotenkin vammaiselta - vain siksi, että olet työtön.

      Vaadi heiltä kirjallinen 'viranomaispäätös' siitä, mikä 'vamma' sinussa heidän mielestään oikeuttaa heidät 'tarjoamaan' tuota pakkopalvelua sinulle. Ilmaise selvästi se, että et ole sellaista pyytänyt ja että sellaisesta olisi pelkästään haittaa sinulle. Työllistymiseen siitä ei ole apua, mutta se voi tehokkaasti pilata maineesi mahdollisten työnantajien piirissä. Kukapa ottaisi palkkatöihin ihmispolon, joka varmaan on jotenkin vammainen, koska häntä kerran 'kuntoutetaan'.

      Toivon, että selviät vain pienin henkisin vammoin. Kerro lisää, kun tiedät. Jos kiristyksen alla joudut allekirjoittamaan jotain, kirjoita nimesi viereen, että se on kiristyksellä ja uhkauksilla pakotettu sinulta.

    • Sosiaalinenvastuu

      Eivät kuitenkaan ohjanneet typ palveluiden piiriin?
      Jos olet nuori, niin sinua varmaan yritetään saattaa kehittymään johonkin suuntaan???

    • KeinotOnMonet

      Joku yrittää hyötyä sinusta rahallisesti (ja tai poliittisesti) tavalla tai toisella manipuloimalla, aivopesemällä, savustamalla, painostamalla, kiristämällä jne.

    • NollaPilkkuViisi

      Kyseessä on ilmeisesti Sosiaalihuoltolain 35. §

      https://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/2014/20141301

      "35 § Yhteydenotto sosiaalihuoltoon tuen tarpeen arvioimiseksi

      Jos [...] Kansaneläkelaitoksen tai ulosottoviranomaisen palveluksessa oleva on tehtävässään saanut tietää henkilöstä, jonka sosiaalihuollon tarve on ilmeinen, hänen on ohjattava henkilö hakemaan sosiaalipalveluja tai henkilön antaessa suostumuksensa otettava yhteyttä kunnallisesta sosiaalihuollosta vastaavaan viranomaiseen, jotta tuen tarve arvioitaisiin.

      Jos suostumusta ei voida saada ja henkilö on ilmeisen kykenemätön vastaamaan omasta huolenpidostaan, terveydestään tai turvallisuudestaan, tai lapsen etu sitä välttämättä vaatii, 1 momentissa tarkoitettujen henkilöiden on tehtävä ilmoitus sosiaalihuollon tarpeesta salassapitosäännösten estämättä viipymättä."

      Myös siinä tapauksessa kun toimeentulotukea alennetaan, kela tekee ilmoituksen sossuun (toimeentulolaki 10 §).

      Samat vanhat sossun/työkkärin metkut siellä on taas kyseessä. En ole antanut minkäänlaista suostumusta. En ole ollut missään pakkotapaamisessa puoleentoista vuoteen.

    • DiipaDaapaaDiii

      Sossu ja Kela pompottelee ihmisiä paikasta toiseen, jotta syntyy kuva siitä että ihmisen eteen on siellä kovasti töitä tehty!
      Pyydä sossussa päästä ammatinvalintapsykologille jossa on funtsaillaan ratkaisua juuri sun tilanteeseen!
      Toinen vaihtoehto on pyytää sossusta hoitamaan pääkoppa psykologille terkkariin aika, ja mennä juttelemaan sinne omista tuntemuksista ja omasta ikikarenssi tilanteesta!
      Kolmas vaihtoehto on ryhtyä lähettelemään työhakemuksii ja etsiä "töitä"!
      Itse olen vajaakuntoisena JOUTUMASSA KOLMATTA KERTAA KUNTOUTTAVAAN TYÖTOIMINTAAN (kuuden vuoden aikana) ja se ilmeisesti tarkoittaa että alkaa KOLMANNEN KERRAN työkyvyttömyyseläke papereiden kanssa huseeraaminen. KAKSI kertaa TYÖKYVYTTÖMYYSELÄKE hakemukseni on jo HYLÄTTY!
      Tätä oravanpyörääkö on eläkeikään asti tiedossa, aivan hullua touhua!
      Taidan kohta ilmoittaa olevani hullu, koska hermothan tässä menee tai on mennyt jo!

      • mitensitsuu

        Miten siellä kuntouttavassa vajaakuntoinen kuntoutuu?
        Entäs jos vajaakuntoisuus lisääntyy sen kuntouttavan johdosta?


    • NollaPilkkuViisi

      Systeemi yrittää nyt ahneuksissaan leimata työttömiä sairaiksi ja saada heidät sillä perusteellä johonkin työkkärin puolukanpoimintakurssille.

      Sosiaalihössötys voi jatkua ongelmitta kun sen piirissä on pieni ja hiljainen vähemmistö joka koostuu stereotyyppisistä avohoitopotilaista. Jos toimenpiteen kohde ei ole sellainen, hänestä pyritään tekemään sellainen "hoidon" avulla. Kaiken maksaa veronmaksaja rahallaan ja toimenpiteen kohde selkänahallaan. Kyllä systeemi on sairas.

      • AhneetPorvarit_

        Puolukanpoimintakurssien vetäjät ovat julmetun rahanahneita, härskejä ja ilkeitä kuten kunnon pesunkestävän kokkarin ja kepulin kuuluukin olla. Kaikki rahat mulle köyhien työttömien selkänahasta kurssirahoilla nyt ja heti!


      • Tulonjakomalli

        Työttömyys on perustaltaan aito tulonjako ongelma.
        Tulon ja työnjako ongelma.
        Ahneus ongelma.
        Mutta ahneet silti yrittää hoitaa työttömyyttä herjaamalla, riistämällä, ahnehtimisella, ja syyllistämällä.
        - Vain jumalatonta ahneutta ei syyllistetä. -. Jostain syystä...


      • Pekka_Kaukalo

        linkki tähän faktaan ?


    • Anonyymi

      Kela teki ilmoituksen sossulle minusta 3 kertaa syyskuussa 2022. Vittumainen sossuntekijä varasi soittoajan mulle ilman ja kysymättä suostumustani. Mielipidettäni ei kysytty ennen ajanvarauksen tekoa. Vittumainen sossuntekijä ei maininnut palvelutarpeen arviointia ajanvarauskirjeessä. Siis todellinen ajanvarauksen syy. Vittumainen sossuntekijä ilmoitti ainoastaan Kelasta tulleesta ilmoituksesta. Todellinen ajanvarauksen syy selvisi minulle kun sain tilaamani asiakirjan sossun kirjaamolta. Todellinen ajanvarauksen syy oli palvelutarpeen arviointi. Mulla oli varattu soittoaika syyskuun lopulla 2022. En suostunut soittamaan sossulle. Vittumainen sossuntekijä laittoi kirjeen mulle lokakuussa 2022. Vittumainen sossuntekijä alkoi painostamaan minua varaamaan soitto- tai tapaamisajan kun en suostunut soittamaan sossulle.

      Vittumainen sossuntekijä väitti kirjeessä, että ohjataan minut varaamaan ajan tai soittoajan ja olemaan yhteydessä sossuun. Todellisuudessa vittumainen sossuntekijä painosti minua. En aio varata soittoaikaa enkä sossun aikaa koska en suostu asioimaan soasun kanssa. En myöskään luota sossuun. En suostu asioimaan sossun kanssa koska olen kuullut, että sossu pystyy muuttamaan asiakkaan sanomaa ja vääristelemään asioita. Olen kuullut myös, että sossu leimaa asiakasta jollakin verukkeella. Sossu puuttuu asiakkaan yksityisasioihin ja holhoaa asiakasta.

      Aion tehdä valituksen laillisuusvalvojalle vittumaisen sossuntekijän menettelystä.



      Kelan tekemä ilmoitus, joka kohdistui minuun ja oli kunniaa loukkaava ja perätön. Kela tehtailee mitättömiä ja perättömiä ilmoituksia. Nykyään Kela on herkkä tekemään ilmoitusta mitättömistä asioista. Kela tekee ilmoituksen sossulle näkemättä asiakasta. Kela toimittaa huoli-ilmoituksen sossulle eTOTU-, Kelmu- ja ONNI-tietojärjestelmän kautta. Huoliseula löytyy netistä googlettamalla. Kelan huoneentaulu, jossa on otsikoidut huolen aiheet. Kelan huoneentaulu, jonka avulla Kelan etuuskäsittelijä voi tunnistaa huolen.

      Minun elämänhallinnassani ei ollut eikä ole mitään ongelmaa. Minun elämänhallintani on kunnossa. Olen hyväkuntoinen, perusterve, työnhaluinen, täysi terve, täysi toimintakykyinen ja täysi työkykyinen. Minulla ei ollut eikä ole mitään vitun sosiaalihuolon tarvetta.

      Arvoisat asiakkaat. Ei kannata suostua soittoajalle eikä tapaamiseen vaikka sossu koittaisi varata ajan. Kannattaa nauhoittaa keskustelua jos sossu soittaa sinulle varattuna soittoaikana. Kannattaa nauhoittaa keskustelua tapaamisessa myös jos joudut menemään tapaamiseen sossun painostamana. Sossu kysyy yksityisasioita asiakkaalta palvelutarpeen arvioinnin aikana. Yksityisawiat ovat esim. alkoholinkäyttö, harrastus, lääkitys, lääkärissäkäynti, konsolipelin pelaaminen, rahapelin pelaaminen, terveys, vapaa-aika yms. Muista, että älä puhu sossulle mitään yksityisasioista. Muista puolustaa oikeuksiasi jos sossu yrittää jotain. Suosittelen, että älä suostu sossun asiakkaaksi.

      • Anonyymi

        Paitsi, että pyytävät yksityisasioista tilintekoa Stasin tyyliin niin myös vaativat paljastamaan eri yritysten yrityssalaisuuksia, pankkikorjautumistietojasi esim. tunnusluvut, jotta voivat ryöstää rahasi lisäksi yrittävät kiristää tavalla tai toisella. Eli täysin rikollista toimintaa.

        Lisäksi Kelan, sossun, te-toimiston ja myös Supon ja tavallisen rivipoliisin työntekijöinä on ulkomaiden vakoojia ja kiristäjiä laidasta laitaan, murhaajia, raiskaajia, talousrikollisia, hakkereita, murtautujia, seksuaalirikollisia, dillejä jne.


    • Anonyymi

      Mikä on "ikikarenssi". Miksi ei kelpaa työpaikat? Kyllä siinä on selvittelyn tarvetta, jos nuori on vaan kotona. Hyvä on selvittää juurikin tuo konsolipelitoiminta.

      • Anonyymi

        sellaista "ikikarenssia" ei tietenkään ole olemasssakaan. Karenssilla pysyminen vain kroonistuu kun vastahankainen asiakas aina kieltäytyy annetuista tehtävistä.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5700
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3607
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      212
      1765
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1722
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      93
      1188
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      29
      1145
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      927
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      876
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      72
      849
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      838
    Aihe