TE patistaa hakemaan työpaikkoja mielivaltaisesti

TESucks

Sain tänään soiton TE-toimistosta ja minulle annettiin määräys hakea useaa työpaikkaa asuinpaikkakunnallani. Asun pienessä kylässä ja kunnan keskustaan on 17 kilometriä. Julkinen liikenne toimii arkisin klo 7-18.30.
1) Työpaikka: varastomies ja kaksivuorotyö arkisin klo 6-22. Työmatka edestakasin 42 kilometriä.
2) Työpaikka: kahvilantyöntekijä ja kolmivuorotyö (viikonloppuisin myös työvuoroja). Työmatka edestakaisin 30 kilometriä.

Te-virkailija kertoi, että paikkoja pitää hakea koska ne ovat alle 80 kilometrin päässä kotoani.
Miten voidaan velvoittaa hakemaan ja vastaanottomaan töitä jos päiittäinen työmatka-aika on pyörällä noin 3 tuntia ja kävellen 8 tuntia. Autoa en omista.

24

601

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Älä_ota_karenssia

      Mene nyt äkkiä tekeen se työkyvyttömyyseläkehakemus!!

    • EiHyödyksiKoPulju

      Saattaa olla että työvoimatoimistojen sulkemisen jälkeen te toimiston väki itse siirtyy etsimään töitänsä vaikka eilakaisla tmv kaltaisten firmojen kautta. en näe järkeä koko te lafkassa. turhaa palkkakulua valtiolle ja härnäämistä. koulutusta löytyy ihmiselle muutakin kautta ja henkilövuokrausfirmastakin saa enemmän työtarjouksia.

    • Ttt8

      Senku haet... hakeminen ei vielä ole sama kuin saisi työn. Tuskin saat...ja voit mainita työmatkan pituudesta haastattelussa ja sanoa, että voi olla joku päivä vaikeuksia saapua matkasta johtuen. Ei varmasti oteta töihin ja et ole kumminkaan työstä kieltäytynyt.

    • asdgadgasg

      Ilmeisesti odottelet, että asumassasi pienestä kylästä löytyisi töitä?

      • TESucks

        Olen valmis päivätöihin arkisin klo 7-18. Julkiset kulkee silloin,


    • PieniPiruVasempaan

      Miten saat 20 km työmatkaan kulumaan kolme tuntia pyörällä tai edes edestakaiseen matkaan?
      Aina voit hankkia sähköpyörän tai mopon, se ei ole rahasta kiinni.
      Monet tekevät tunnin työmatkoja suuntaansa, miksi sinä et siihen pysty?

      • talvifillari

        Yli 40 km menee se 3 tuntia. Talvella ainakin.


      • FillariFani

        Yöllä on satanut lunta 30cm,eikä lumiaurasta vielä tietoakaan.Kova pakkanen ja pilkkopimeää,vain kuu paistaa taivaalta,eväät jäätyy reppuun ja naamaan ja käsiin tulee paleltumia,oi sitä ihanuutta kun saa 2 tuntia polkea töihin..!Nämä pyöräilyasiat hoituu taajamissa vähän eritavalla kuin maaseudulla.


      • Hmmhmm

        Ei se polkupyöräily kyllä taajamassakaan talvella onnistu kun lunta tulee paljon. Ei kukaan ihminen kävele 10km töihin kun lunta 10cm pyöräteillä. Joidenkin työntekijöiden joiden palkalla pystyy auton pitämään on helppoa huudella että kyllä pystyy...vittu kun joskus tulisivat naamatusten sanomaan.


    • ykskaverivaan

      Kopioin TE palvelujen sivulta:

      Päteviä syitä erota työstä:

      Jos päivittäisen työmatkan kesto ylittää kokoaikatyössä keskimäärin kolme tuntia ja osa-aikatyössä keskimäärin kaksi tuntia, voit erota kolmen kuukauden kuluessa työsuhteen alkamisesta.

      Päteviä syitä kieltäytyä tarjotusta työstä:
      Työ, jossa päivittäinen työmatkasi kestäisi kokoaikatyössä keskimäärin 3 tuntia tai osa-aikatyössä keskimäärin 2 tuntia. Aikaa tarkasteltaessa otetaan huomioon joukkoliikenne, polkupyörän tai oman auton käyttö sekä mahdollisuus kävellä työmatka. Oman auton hankkimista ei edellytetä.

      ***

      Työkkärin hakukäskyt sen sijaan tulee toteuttaa, jos ei tahdo karenssia. Minä tekisin siten, että hakisin työpaikkaa ja jos sattuisin sen saamaan, niin työkkäriin päin vetoaisin em. syihin työn vastaanottamisen suhteen.

    • hitostihakenut

      Onkohan tuo aloitus provo`? Jos nimittäin sulla on TE sivulle tehty oma CV hakemus, missä voit esitellä itsesi ja sen mihin työhön ja mihin aikaan haluaisit tehdä työtä, työnantajat voivat sitten ottaa sinuun yhteyttä. Lisäksi TE sivustoa jos osaa oikein käyttää, sieltä näkyy kaikki työpaikat, niin oman kunnan kuin lähikuntien, joista voi valita sellaisia mitkä kiinnostaa ja hakea niihin. Hyvässä pääsee haastatteluun, ja vaikka se ei työsuhteeseen johtaisi, kannattaa jatkaa vain sitä hakemista. Se CV pitää päivittää myös.Kukaan ei pakota ketään mihinkään sivustokin on palvelua. Työnantajiin kannattaa olla yhteydessä, koska esim tuollainen logistiikka-alan paikka on yleensä kohtuuhyvin palkattua ja säkällä saa esim. kimppakyydin jolla pääsee alkuun. Kun palkka juoksee, menee autokouluun ja hommaa kortin ja auton jne....

      • TESucks

        Minulla o.n profiili CV-netissä, yhtään työtarjousta ei ole tullut. Kirjoitukseni ei ole provo vaan TE pakottaa minut hakemaan mitä tahansa töitä paikkakunnalla. Varastomiehenmiehen työ kestää-1-3 kuukautta joten pysyvästä työpaikasta ei kyse. Lisäksi se henkilöstövuokraus yrityksen kautta.


    • työtönmies-

      Mun olis pitänyt hakee työtä jonka työmatka on 60 km edestakas ja työkkäri velvoitti että mun pitää mennä fillarilla töihin jos ei ole rahaa busssiin kuten ei ole. Fillarilla talvella raumalta euraan pimeellä pyörällä liukkaalla tiellä. Pieni pyöränvalo ei auta mitään kun polkee pikatietä pitkin.

      • miljonääri55

        Sun pitää vaikka ryömiä töihin
        Olkoon työmatka vaikka 100 kilometriä!


      • iriororroeooe

        Sä et ymmärrä mistään mitää, mene vaa sinne äidin lihapatojen ääreen ja tuu sit takas ku oot kasvanu.


    • OlenLuuseri

      No jaa. Itse olen työkyvyttömyyseläkkeellä. Olin toki ennen onnettomuutta 17 vuotta hyväpalkkaisessa duunissa. 12Km:n matka suuntaansa, kuljin polkupyörällä. Samalla nostin tietenkin matkakulukorvauksia.

      Firman puolesta oli terveydenhoito hammashuollosta lähtien. Kerran vuodessa LIITON ammattiosasto järjesti virkistysmatkoja koko perheelle. Myös työnantaja muisti lahjoa vähintään jouluisin.

      Nyt siis olen eläkkeellä ja maksan/järjestän kaiken itse. Sanon ap:lle että työ on se joka kannattaa. Myös lyhykäinenkin soppari. Kaikkeen ei tietenkään kannata, eikä pidäkkään suostua.

    • Quatermash

      Kampanja.1001 työmahdollisuutta.
      Ajatuksena on löytää työttömille töitä.
      On olemassa ns välityömarkkinat.

      Jotka antaa mahdollisuuksia jonkinlaiseen työntekoon.
      Ne ehkä voisivat johtaa myöhemmin työllistymiseen.
      Ei tietenkään mitään varmuutta asiasta taata.

      Kampanjan vetäjien mielestä.
      Harjoittelujakso voisi koostua 6 kk jaksosta palkattomasta työkokeilusta.
      Sitten perään 3-4 kk jonkinlainen työkokeilu jakso,josta ehkä maksetaan muutama euro päivässä.
      Hankkeen pääkohderyhmä olisi pitkäaikaistyöttömät, nuoret ja yli 55 vuotiaat.

      Eiköhän näitä ilmaisia työharjoittelu-työkokeilu-pakko-orjatyöitä tekeviä tässä valtakunnassa ole
      jo muutamiakymmeniätuhansia.
      Valtiovalta ja työttömyyskeskukset luovat näitä lisää.
      YT neuvotteluja käydään päivittäin.
      Kuka vähentää 30 kuka 50 kuka 400 työntekijää.
      Että näin sitä työllistetään.

    • riskipiski

      Mää asumassa jossain 1000 asukkaan kylässä ja itken kun ilmaista rahaa ei saakaan koko loppuelämän ajan, vaan pitäis ihan töitäkin etsiä. Voi jeesus mitä mätisäkkejä tää "hyvinvointivaltio" on saanut aikaan.

    • työtönmies-

      Minut ne määräsi hakemaan 5 työpaikkaa. Hain paikkoja 14.11 keskiviikkona ja jo perjantaina piti työkkäriin ilmoittaa että sainko töitä niistä paikoista vaikka ei ole edes haastatteluun kutsuttu. Hain alkuvuodesta 50 paikkaan enkä päässyt haastatteluun ollenkaan. Melkoinen tuuri käy jos joku kutsuu haastatteluun.

    • pilvpout

      Totta, että sinun pitää hakea näitä paikkoja. Mutta, kun ja jos pääset työhaastatteluun, kerro työnantajalle nämä kulkemisongelmat. Normaali ihminen kyllä ymmärtää, ettei vähävarainen ihminen pysty ostamaan autoa noin vain. Maaseudulla tuskin on auratut pyörätiet silloin kun töihin pitää lähteä. Todennäköisesti et saa paikkaa vaikka haastatteluun asti pääsisit.
      Kesällä vähän eri asia, silloin ainakin itse voisin pyöräillä noin 15 km/suunta.

      • puollustaja

        Tullut vissiin yllätyksenä ihmisille että jos asuu keskellä ei mitään ja ainoa kulkuväline on fillari, niin voi se työn hakeminen olla hieman hankalaa. Ei jeesus, ja meilläkö muka maailman paras koulujärjestelmä. Porukka ei ymmärrä edes perusasioita elämästä. Hahaha!


    • työtönmies-43

      Työkkäri pyysi hakemaan työpaikkaa joka on itä-suomessa ja itse asun länsi-suomessa. Se oli kauppaan hyllyttäjäksi se työpaikka. Hain ja sitten sieltä tuli kutsu haastatteluun, pyysin sossusta rahaa bussikuljetukseen mutteivät antaneet ja kerroins itten työkkärille etten voi mennä työhaastatteluun ja tuli karenssi sen jälkeen.

      • uskon

        Juu, niin varmaan.


    • Äläsekoileenää

      Ei TE-toimisto soita. Siellä on aina joku virkapelle, jolla on nimi. Se soittaa, koska sen pomo käski.

      Miksi olet antanut numerosi heille, oletko hullu?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      154
      2646
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1996
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      1991
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1786
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1540
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1306
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1198
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1171
    Aihe