Ketkä palstan

wanhaämmä

Naisista ovuloivat nyt näin isänpäivän kunniaksi?

30

335

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • diibadaabadaa

      Tiedätkö nimimerkkivaras edes, mitä tarkoittaa ovulointi?

      • helmiä.sioille

        wanhallaämmällä taitaa olla ovulaatioajat kaukana takanapäin ;)


      • wanhaämmä

        Ei se taida tietää. Kuittailin sille tuossa yhdessä ketjussa hienoisesta kehittymisestä, niin eiköhän tuo onnistunut etsimään jonkun naiseuteen liittyvän sanan netistä juorulehtien luvun ohessa ;)


      • wanhaämmä
        helmiä.sioille kirjoitti:

        wanhallaämmällä taitaa olla ovulaatioajat kaukana takanapäin ;)

        Ei sentään... tuttavapiirissä mun ikäiset saa vielä lapsia. Munasolun irtoaminen on muuten aika ikävän tuntuista.


    • voiteitä

      Hahah! Liner vähän näpäytti toisessa ketjussa ja nyt haetaan hyvitystä.

    • tämä-selvä

      Peppupupu ja trolli ovuloivat parastaikaa.

      • Peppupupu ei ovuloi kuin Pääsiäisenä kun pääsee Joulupukin perseestä ulkoilemaan.


      • minkkilaukku kirjoitti:

        Peppupupu ei ovuloi kuin Pääsiäisenä kun pääsee Joulupukin perseestä ulkoilemaan.

        on se aika pukki joo vaikka pitääkin mua orjana..mä saan hipelöidä sen lahjasäkkejä ;)


    • Teknodonna

      Mjoo

      Mun piti katsoa Googlesta mitä ovulaatio oikein tarkoittaa. Kuulostaa kuitenkin todella epämiellyttävältä.

      Kaikenlaista paskaa sitä onkin.

      (Naurua)

      • Teknodonna

        Äitini opetti minulle kuinka keitetyn kananmunan erottaa raa'asta niitä rikkomatta.

        Hän on hyvin viisas nainen.

        (Hirn)


      • Teknodonna kirjoitti:

        Äitini opetti minulle kuinka keitetyn kananmunan erottaa raa'asta niitä rikkomatta.

        Hän on hyvin viisas nainen.

        (Hirn)

        Äitisi ei ollut aamupalavastaavana Renkomäen abc:llä eräänä toukokuisena keskiviikkoaamuna armon vuonna 2016.

        Jostakin syystä tuona aamuna paikassa tarjottiin raakoja kananmunia keitettyjen sijaan.


      • Teknodonna
        Palstamäki kirjoitti:

        Äitisi ei ollut aamupalavastaavana Renkomäen abc:llä eräänä toukokuisena keskiviikkoaamuna armon vuonna 2016.

        Jostakin syystä tuona aamuna paikassa tarjottiin raakoja kananmunia keitettyjen sijaan.

        Tuskin

        Olen yhden ainokaisen kerran ollut äitini kanssa ABC:llä, ja tämä kyseinen putiikki oli jossain Lahden pohjoispuolella. Otimme ruokaa seisovasta pöydästä. Söimme ja jatkoimme matkaa.

        Tullessamme viikon kuluttua takaisin, samaa reittiä, niin hän huoltamon kohdalla sanoi näin:

        - Vittu miten paskaa ruokaa.


        (Hihitystä)


      • Palstamäki kirjoitti:

        Äitisi ei ollut aamupalavastaavana Renkomäen abc:llä eräänä toukokuisena keskiviikkoaamuna armon vuonna 2016.

        Jostakin syystä tuona aamuna paikassa tarjottiin raakoja kananmunia keitettyjen sijaan.

        Hyi saatana.


      • Teknodonna kirjoitti:

        Tuskin

        Olen yhden ainokaisen kerran ollut äitini kanssa ABC:llä, ja tämä kyseinen putiikki oli jossain Lahden pohjoispuolella. Otimme ruokaa seisovasta pöydästä. Söimme ja jatkoimme matkaa.

        Tullessamme viikon kuluttua takaisin, samaa reittiä, niin hän huoltamon kohdalla sanoi näin:

        - Vittu miten paskaa ruokaa.


        (Hihitystä)

        Äitisi on selkeästi viisas nainen ja oppii virheestä kerralla. Onko sulla muuten nuorempia sisaruksia?

        Minä olen töideni takia joutunut syömään paljon erilaisissa ravitsemusliikkeissä (myös ABC:eet), ja pakko sanoa että Suomesta on raivostuttavan vaikea löytää kohtuuhintaista ja -tasoista ruokapaikkaa (tasoa E.T. Charlie Espoon Haukilahdessa).

        Meillä on hyviä kokkeja, mutta he lämmittävät asiakkaille paskoja ruokia. Ei mitään järkeä.


      • Trollipeikko
        Teknodonna kirjoitti:

        Äitini opetti minulle kuinka keitetyn kananmunan erottaa raa'asta niitä rikkomatta.

        Hän on hyvin viisas nainen.

        (Hirn)

        Minua on aina ihmetyttänyt, miten keitetty ja keittämätön kananmuna voisivat mennä sekaisin. Kai olen elänyt vain kotitalouksissa, joissa niitä säilytetään eri paikoissa.

        Tarkoituksenani ei ole väheksyä äitisi viisautta tai sen siirtämistä sinulle.

        Minua vain kovasti hämmentävät ihmisten kananmunien säilytyskäytänteet.


      • Palstamäki kirjoitti:

        Äitisi on selkeästi viisas nainen ja oppii virheestä kerralla. Onko sulla muuten nuorempia sisaruksia?

        Minä olen töideni takia joutunut syömään paljon erilaisissa ravitsemusliikkeissä (myös ABC:eet), ja pakko sanoa että Suomesta on raivostuttavan vaikea löytää kohtuuhintaista ja -tasoista ruokapaikkaa (tasoa E.T. Charlie Espoon Haukilahdessa).

        Meillä on hyviä kokkeja, mutta he lämmittävät asiakkaille paskoja ruokia. Ei mitään järkeä.

        Mjoo

        Larussa Burma (Vai oliko se Borneo) on ihan hyvä mesta. En saanut mitään kanamunamyrkytystä, ja olo oli ruokailun jälkeen seesteinen ja kevyt, ilmava.

        Oletko menossa siskoni kanssa naimisiin?

        (Naurua)


      • sulokas.d
        Palstamäki kirjoitti:

        Äitisi on selkeästi viisas nainen ja oppii virheestä kerralla. Onko sulla muuten nuorempia sisaruksia?

        Minä olen töideni takia joutunut syömään paljon erilaisissa ravitsemusliikkeissä (myös ABC:eet), ja pakko sanoa että Suomesta on raivostuttavan vaikea löytää kohtuuhintaista ja -tasoista ruokapaikkaa (tasoa E.T. Charlie Espoon Haukilahdessa).

        Meillä on hyviä kokkeja, mutta he lämmittävät asiakkaille paskoja ruokia. Ei mitään järkeä.

        Olen riittänyt mainiosti ilman sisaruksia.

        Pidän sitä suurena saavutuksena ettei minua päästy ohittamaan.

        Edes yritetty.

        (hih)


      • Trollipeikko kirjoitti:

        Minua on aina ihmetyttänyt, miten keitetty ja keittämätön kananmuna voisivat mennä sekaisin. Kai olen elänyt vain kotitalouksissa, joissa niitä säilytetään eri paikoissa.

        Tarkoituksenani ei ole väheksyä äitisi viisautta tai sen siirtämistä sinulle.

        Minua vain kovasti hämmentävät ihmisten kananmunien säilytyskäytänteet.

        Mjaa-a

        Mun käsittääkseni keittämättömät säilytetään huoneenlämmössä, ja keitetyt jääkaapissa, koska jääkaappikylmiä kanamunia vaaditaan tarjoiltavaksi. Huoneenlämpöinen keitetty kananmuna tökkää joillakin ihmisillä, kuten minulla.

        (Hirn)


      • sulokas.kananmuna
        donnadonatello kirjoitti:

        Mjaa-a

        Mun käsittääkseni keittämättömät säilytetään huoneenlämmössä, ja keitetyt jääkaapissa, koska jääkaappikylmiä kanamunia vaaditaan tarjoiltavaksi. Huoneenlämpöinen keitetty kananmuna tökkää joillakin ihmisillä, kuten minulla.

        (Hirn)

        Hait tätä.

        Muna 'tökkää' lähes aina.

        Mutta raaka muna,
        se ei pyöri koskaan.

        Vaikka se olisi aseteltu mihin nurkkaan tahansa.

        Keittiössä.

        Ei paikkasidonnaisuutta.

        (hah)

        Munaa on hyvä välttää. Lääkärini kielsi.


      • Musti.Hintikka kirjoitti:

        Hyi saatana.

        Aika moni rikkoi munansa sotkien itsensä. Minä laitoin munan pöydälle ja kokeilin kuinka se pyörii pöydällä vaaka-akselinsa ympäri kun laitan siihen liikettä. Ei se pyörinyt, ja siitä tajusin senkin olevan raaka joten en rikkonut sitä.


      • Teknodonna kirjoitti:

        Äitini opetti minulle kuinka keitetyn kananmunan erottaa raa'asta niitä rikkomatta.

        Hän on hyvin viisas nainen.

        (Hirn)

        Klonkun isoäiti opetti sen imemään munia, jotenkii oon aina löytäny tuon kohdan Hobitissa hauskaksi.


      • Trollipeikko
        donnadonatello kirjoitti:

        Mjaa-a

        Mun käsittääkseni keittämättömät säilytetään huoneenlämmössä, ja keitetyt jääkaapissa, koska jääkaappikylmiä kanamunia vaaditaan tarjoiltavaksi. Huoneenlämpöinen keitetty kananmuna tökkää joillakin ihmisillä, kuten minulla.

        (Hirn)

        Keitettyjen ja keittämättömien munien erottelu voi toki perustua lämpötilaan. Itse ajattelen, että kananmuna on todennäköisesti raaka, jos sitä on säilytetty kennostomaisessa esineessä suippo puoli alas päin.

        Kokkeli on parempaa kuin keitetty kananmuna. Se ei myöskään mene sekaisin keittämättömän munan kanssa. Kananmunien kanssa olen valikoiva: vain luomumunat maistuvat hyviltä. Muuten en osta luomuruokaa. Kokkelin päälle ripottelen ruohosipulia tai persiljaa. Yummy.

        Kanalta kestää noin 24 tuntia valmistaa kananmuna kehossaan. Minulta kestää vain muutama minuutti nauttia kahdesta munasta valmistettu kokkeli. Siinä menee 48 tuntia hyvin valmistettua slow foodia parempiin suihin. Niinpä kiitän syvästi aina kananmunia syödessäni niitä kanoja, jotka valmistivat munat minulle kohduissaan. 😍 Mutta kanat eivät kuule kiitostani.

        Kanoille saattaa tulla paha mieli siitä, että joku vie niiden munat. Erään tuttavani vanhemmilla oli ollut kanoja, ja ne olivat ilmeisesti olleet aika vihaisia aina, kun ihminen oli mennyt hakemaan aamiaistarpeitaan niiden pesistä. 😭

        Miten kanoille voisi kertoa, että munat käytetään ihmisten ravinnoksi eikä niitä viedä pesistä sen vuoksi, että ihminen haluaisi väheksyä kanan lähes loputonta 24 tunnin munanvalmistusprosessia?


      • donnadonatello kirjoitti:

        Mjoo

        Larussa Burma (Vai oliko se Borneo) on ihan hyvä mesta. En saanut mitään kanamunamyrkytystä, ja olo oli ruokailun jälkeen seesteinen ja kevyt, ilmava.

        Oletko menossa siskoni kanssa naimisiin?

        (Naurua)

        Näkyy olevan Borneo. Täytyy laittaa paikka mieleen, oikeasti hyvät ja kohtuuhintaiset ruokamestat on kiven alla. Kilim Tapiolassa on myös yksi suosikeistani, jos liikut lännessä päin niin kannattaa kokeilla.

        Vai siskoasi kauppaat? Kuva olisi hyvä nähdä ensin.


    • missä.se.ämmä

      Pönttöuuni oli kuuluisa siitä. Pönttiksellä kesto-ovulaatio.

    • Halalteurastamo

      Tuskin monikaan. Palstakurpat ovat yleensä niin iäkkäitä ettäei ovulaatio ole ollut ajankohtaista enää vuosiin. Ei noilla vanhoilla, rumilla akoilla ole muuta tekemistä kuin kitistä tällä palstalla. Voisivat nämä sikanaudat painua muualle kun ei meitä inceleitä niiden rutinat kiinnosta.

      • kananmuna.kurppa

        Munimme palstalla.


      • kananmuna.kurppa kirjoitti:

        Munimme palstalla.

        Kultamunabassokerho

        (Hihitystä)


      • kananmuna.kurppa
        donnadonatello kirjoitti:

        Kultamunabassokerho

        (Hihitystä)

        Munivaa kanaa (kurppaa) ei saa häiritä

        sanovat ornitologit

        (tsih)

        Munimisrauhaa


    • isänpäivän.kunniaksi

      Ilmoitan, että ovulaatio alkaa nyt.

    • pitkätukka-68

      Oiskohan pitänyt eilen juhlia sitä, että tyttäreni sai alkunsa isänpäivänä 2013.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      191
      1905
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      62
      1320
    3. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      58
      1073
    4. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      150
      970
    5. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      52
      958
    6. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      81
      934
    7. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      54
      808
    8. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      82
      790
    9. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      739
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      320
      698
    Aihe