Halusinkin miehen, joka olisi perheen pää.

Tuuliviirifemakko

Siinähän se tuli otsikossa. En halua johtaa tätä perhettä. Se vie jännitteen parisuhteesta, nainen on kuin mies ja mies kuin vässykkä. Voi kun voisi aloittaa alusta. Ihmiset valitkaa kunnolla kenen kanssa teette lapsia.

18

402

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Homofobinen

      Ja mies haluaa vaimon joka ei käyttäydy kuten miehet. Kannattaa erota niin molemmat voivat saada sellaisen josta tykkää.

    • 7470

      Feministit tulkitsevat tuon alisteisuudeksi!

      Vaimoni on 49 vuotta ollut tyytyväinen meidän asetelmamme. Minä olen aina vastannut perheen hyvinvoinnista ja kaikinpuolisesta turvallisuudesta.
      Vaimoni on aina tiennyt, että halutessaan hän saa minulta päätöksen. Useimmat ovat yhteisiä ja osa, kuten sisustusta koskevat ja muut vaimoni itresseissä olevat , minun taholtani "juu, juu" asioita.
      Ennen nettiaikaa kaikki maksuliikenne oli vaimon vastuulla. Kaikki omaisuuteen liittyvä on aina ollut yhteistä.

      Koskaan vaimoni ei ole kyseenalaistanut kykyäni hoitaa vastuitani!
      Selvyyden vuoksi on mainittava, etten ole koskaan kontrolloinut vaimoni rahan käyttöä enkä kyseenalaistanut hänen ratkaisujaan.
      Päätökset ovat syntyneet malliin "mitä mieltä olist jos --" jolloin koskaan ei joudun asetelmaan "napit vastakkain" koska, jos on toinen suunnitellut jotain päällekkäistä, niin on joustava mahdollisuus muuttaa suunnitelmia.

      Joku tuttavamme on säälitellyt vaimoni kohtaloa. Joku toinen on säälitellyt minua. Antaa akalle avoimen valtakirjan ja 5000€:n kortin jatkuvaan, elinikäiseen käyttöön eikä edes estele naisen omia ulkomaan matkojakaan.

    • Tuuliviirifemakko

      Onnellinen on vaimosi!

      • 7470

        Kuvan täydentämiseksi tai monipuolistamiseksi. Päätän myös pikkuasioista kuten ruokailustamme. Päätän mitä syödään minäkin päivänä. Päätän sen syödäänkö samaa perättäisinä päivinä vai mukaelenko jämät uuteen uskoon.
        Teen ostokset ja hoidan koko höskän marketista valmistuksen kautta pöytään.
        Olen päättänyt ottaa menussa huomioon vaimoni rajoitukset. Ei liikaa K-vitamiinia eikä rautaa. Silakalle hän on allerginen.
        Vaimo ostaa omat banaaninsa ja leipänsä. Minä en syö hänen suussa taikinoituvia muhkuloitaan.
        Vaimoni ollessa omilla matkoillaan minä herkuttelen kaaliruuilla, silakoilla ja sisäelimillä.

        Päätän myös milloin käsittelen matot ja toteutan totunnaisen imurointijärjestykseni.

        Matkustelun suhteet ovat mieltymyksemme saman suuntaisia joten minun ei tarvitse uhrata energiaa niiden suunnitteluun.

        Reviirini on edellä kuvattuakin laajempi.


      • Tuuliviirifemakko

        Mitäs vaimosi tekee? Itse kyllä jättäisin lähinnä isot asiat miehen päätettäviksi. En jaksa selvittää ainoana remonttiasioita tai auton korjauksia, enkä asummeko edes täällä vai muutammeko. Säästämmekö minne rahaa vai ei. Miten kasvatamme lapsemme ja mitä he tarvisevat päivittäisessä elämässä. Harrastammeko tänä iltana seksiä vai ei. Olemmeko yhdessä vai emme ole. Omat kaljansa hän saa hankkia itse, sitä en päätä.


      • 09090
        Tuuliviirifemakko kirjoitti:

        Mitäs vaimosi tekee? Itse kyllä jättäisin lähinnä isot asiat miehen päätettäviksi. En jaksa selvittää ainoana remonttiasioita tai auton korjauksia, enkä asummeko edes täällä vai muutammeko. Säästämmekö minne rahaa vai ei. Miten kasvatamme lapsemme ja mitä he tarvisevat päivittäisessä elämässä. Harrastammeko tänä iltana seksiä vai ei. Olemmeko yhdessä vai emme ole. Omat kaljansa hän saa hankkia itse, sitä en päätä.

        "En jaksa selvittää ainoana... Olemmeko yhdessä vai emme ole. "


        Pääset tuosta kaikesta johtamisesta parhaiten eroon, kun päätät erota. Ellei miehelläsi ole mitään käänteentekevää ehdotusta ongelmaan. Miksi miehesi viisveisaa remonttiasioista, auton korjauksista, asumisesta, säästämisestä, lasten kasvatuksesta jne? Entä mitäpä jos menisitte oikein asiantuntijan pakeille pulmanne kanssa? Sopisitte siellä molempien vastuista?


      • 09090
        7470 kirjoitti:

        Kuvan täydentämiseksi tai monipuolistamiseksi. Päätän myös pikkuasioista kuten ruokailustamme. Päätän mitä syödään minäkin päivänä. Päätän sen syödäänkö samaa perättäisinä päivinä vai mukaelenko jämät uuteen uskoon.
        Teen ostokset ja hoidan koko höskän marketista valmistuksen kautta pöytään.
        Olen päättänyt ottaa menussa huomioon vaimoni rajoitukset. Ei liikaa K-vitamiinia eikä rautaa. Silakalle hän on allerginen.
        Vaimo ostaa omat banaaninsa ja leipänsä. Minä en syö hänen suussa taikinoituvia muhkuloitaan.
        Vaimoni ollessa omilla matkoillaan minä herkuttelen kaaliruuilla, silakoilla ja sisäelimillä.

        Päätän myös milloin käsittelen matot ja toteutan totunnaisen imurointijärjestykseni.

        Matkustelun suhteet ovat mieltymyksemme saman suuntaisia joten minun ei tarvitse uhrata energiaa niiden suunnitteluun.

        Reviirini on edellä kuvattuakin laajempi.

        Mitä vaimosi tekee?

        On tietysti hyvä sopia kaikenlaisesta. Samalla on huomioitava, ettei se mikä sopii itselle, ei sovi välttämättä kumppanille. Parasta on kun tietää mikä ei ainakaan sovi.

        Minulle ei sovi esim. se, että mies kun päättää että koko perhe siivoaa yhdessä, niin kaikkien on lopettavat juuri sillä hetkellä mitä ikinä ovat tekemässä. Kuten joogan. Lapsi nopeasti pois suihkusta siivoamaan. Eikä sekään, että mies haluaa vaimolla olevan pitkät rakennekynnet. Tämän vuoksi mies ei anna vaimonsa tiskata käsin, vaan tiskaa itse. Aina. Jälkimmäisessä kaksi vikaa - mies ei päätä minun kynsistä eikä voi kieltää tiskaamista.


      • 7470
        Tuuliviirifemakko kirjoitti:

        Mitäs vaimosi tekee? Itse kyllä jättäisin lähinnä isot asiat miehen päätettäviksi. En jaksa selvittää ainoana remonttiasioita tai auton korjauksia, enkä asummeko edes täällä vai muutammeko. Säästämmekö minne rahaa vai ei. Miten kasvatamme lapsemme ja mitä he tarvisevat päivittäisessä elämässä. Harrastammeko tänä iltana seksiä vai ei. Olemmeko yhdessä vai emme ole. Omat kaljansa hän saa hankkia itse, sitä en päätä.

        Koska vastasin vuosikaudet yksin perheen tuloista niin oli itsestään selvää, että tarvittaessa muutimme työni perässä mutta kotimaassa. Vanhempi lapsemme oli vuoden ikäinen ja seuraava oli tulossa kun vuoden sisällä muutimme paikkakuntaa kolmannen kerran niin silloin vaimoni sanoi, että hänestä olisi mukava viipyä tässä hieman pitempään. Siispä viivyimme pari vuotta.
        Lapsemme lähestyivät kouluikää joten rakensimme omakotitalon jossa asustelimme kunnes työvoima = lapsemme lähtivät opiskelemaan.

        Meille oli myös selvää, ettei vaimoni puuttunut auto- tai myöhemmin omakotitalon asioihin muuten kuin pintamateriaalien ja värien valinnassa. oOen itse värisokea.

        Avioliittomme aikana olen tuonut perheen tuloista noin 80% ja myös tehnyt kaikki sijoitusratkaisut. Vaimollani on omat pankkitunnukset ja halutessaan hän voisi tyhjentää molemmat Suomalaiset tilimme ja realisoida notariaatin sijoitukset.
        Espanjan omaisuus ja siellä oleva D-B:n tili ovat vain minun nimissäni.

        Vaimoni istui päivittäistavarakaupan kassalla 22 vuotta ja sanoi, että hän on nähnyt ruokaa riittävästi. Minulle se on harrastus.
        Rätteihin ja sisustukseen en halua puuttua. Koskee myös vaimoni rättihankintoja. Toki hän aina ylpeänä esitelee uutuutensa ja minä yritän näyttää kiinnostuneelta.
        Lasten kasvatuksen periaatteet olivat aidosti identtiset.

        Valmistautuessani täyteen laiskuuteen sisältyi 12 vuoden jakso jolloin minä en tehnyt kotona yhtään mitään. Olin pelkkä oloasu viikonloppuisä ja muutaman viimeisen vuoden sellainen puoliso.

        Koskaan vaimoni ei ole valittanut, että elämämme olisi ollut yksitoikkoista. Ei edes viimeisten 18 eläkevuoden aikana.

        Nyt perjantaina kaatui fillarilla ambulanssi > sairaala kuntoon. Ilmoitti lopettavansa pyöräilyn ja yrittää toipua kipulääkityksen avustuksella ollen estynyt menemästä harrastuksiinsa tai entisten työkavereidensa istuntoihin eikä tuosta ole minullekaan mitään iloa. Olemme vakuuttuneita, ettei olotila ole pysyvä.


    • 09090

      Ellet halua johtaa, lopeta. Keskustele miehesi kanssa. Mitä hän haluaa?

    • yläfemma

      Minä sanosin jotta niin ihmiset nykyään tekeekin eli miettii kunnolla, kenen kanssa niitä lapsia kannattaa tehdä. Ja fakta lopputulemahan tästä pohdiskelusta on, että eipä niitä kannata juur kenenkään kanssa todellakaan tehdä. Ja syntyvyys laskee.

      Olisivatpa menneet sukupolvetkin miettineet enemmän kuin panneet. Ei olis vittu näitä ongelmia niin paljon mitä nyt on.

    • Lähtökohta

      ETTÄ SILLÄ TAVALLA

      Voisin antaa ensialkuun kunnon ojennuksen ja sitten saat puhua

      • Tuuliviirifemakko

        Kyllä herra :)
        Harvassa kai niitä on miehiäkin jotka haluis johtaa. Kyllästyttää päättää kaikki töissä ja kotona. Mutta mitäs läksin..
        Enpä tiennyt itsekään että oikeasti oisin halunnu olla kotiorja. :D


    • tapansakullakin

      Meillä ei kumpikaan halua olla perheen pää, näin sanoo nainen, no muija hoitaa tietyt asiat ja minä toiset. Kyllähän tuo nainen yrittää pomotella se on vaan sen tyyli. Nainen päättää koska seksiä, mitä ruokaa ostetaan, raha asiat hoitaa myös ilman kyselyjä. Minä vastaa autosta ja muista miehen töistä.

    • jetsu

      Turha ja vanhanaikainen käsitys tuo perheenpää. Parisuhteessa pitää sopia miten asiat hoidetaan, kumpi hoitaa noudattaa sopimusta. Ja se siitä. Suhteeseen tulee kivempi ja rennompi jännite, kun molemmilla on vastuita.

    • MasaMulli

      Jännitettä löytyy mutta ei tähän aikaan enää. Kesällä sitten uudestaan.

    • TotuusSattuuQC

      " Se vie jännitteen parisuhteesta, nainen on kuin mies ja mies kuin vässykkä. "

      Ei kai mies ole vässykkä jos asioista sovitaan ihan yhdessä? Tietysti silloin jos toisella on asiaan huomattavasti enemmän asiantuntemusta (vaikapa miehellä remontista tai naisella verhojen valinnasta), päätös jätetään sille joka paremmin tietää. Muut asiat sovitaan keskustelemalla ja sopimalla.
      En ymmärrä mitä jännitettä (paitsi negatiivista) saadaan aikaan sillä että toinen päättää kaikesta, tiesi asiasta jotain tai ei.

      • Tuuliviirifemakko

        Ehkä meidät on rakennettu erilailla. Minulta puuttuu varmaan kunnioitus miestäni kohtaan. Tämän myötä kiinnostus lopahtaa. Ei meistä varmaan kumpikaan osannut mitään kotoa pois muuttaessa mutta minä olen opetellut ja ottanut selvää. Remppahommat yms. En minä osaa kaikkea mutta enpä tiedä mitä mieheni osaisi paremmin kuin minä. Paitsi siivoushommat. Minä haluaisin vaan tehdä ne.
        Mies ei voi perehtyä mihinkään mutta ois kait se pitäny ymmärtää jo siitä ettei ole koulunakaan jaksanut käydä.


      • loveX
        Tuuliviirifemakko kirjoitti:

        Ehkä meidät on rakennettu erilailla. Minulta puuttuu varmaan kunnioitus miestäni kohtaan. Tämän myötä kiinnostus lopahtaa. Ei meistä varmaan kumpikaan osannut mitään kotoa pois muuttaessa mutta minä olen opetellut ja ottanut selvää. Remppahommat yms. En minä osaa kaikkea mutta enpä tiedä mitä mieheni osaisi paremmin kuin minä. Paitsi siivoushommat. Minä haluaisin vaan tehdä ne.
        Mies ei voi perehtyä mihinkään mutta ois kait se pitäny ymmärtää jo siitä ettei ole koulunakaan jaksanut käydä.

        Heipä hei
        Kunnioitus miestäsi kohtaan puuttuu, juuri näin. Ongelma on teidän vuorovaikutuksessa. Tuossa ei ole kyse niinkään osaamisesta, vaan tunteista ja yhteispelistä. Mitä enemmän sinä olet opetellut ja häärännyt eri asioiden kanssa, sitä loitommaksi miehesi on joutunut suhteessanne.

        Vuorovaikutus lähtee siitä, että molemmat huomioivat toisensa, puhuvat ja kuuntelevat toisiaan, hoitavat yhteisiä asioita, ja sopivat niistä. Viisain neuvo niin parisuhteessa kuin muissakin suhteissa kuuluu "antakaa toistenne loistaa".


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      0
      7937
    2. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      177
      1755
    3. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      77
      1114
    4. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1113
    5. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      62
      1031
    6. Persut petti duunarit

      Kyllä persujen kuuluu nyt mennä häpeämään kun äänestivät lakkolakien puolesta. Vielä muka kehutaan olevan työväenpuolue,
      Perussuomalaiset
      193
      945
    7. Persuille kovaa kyytiä YLEn kannatusmittaus

      https://yle.fi/a/74-20085866 Näin se menee persueliitti. Pettäjän tie on karu, persujen äänestäjät ovat nyt reagoineet
      Maailman menoa
      182
      920
    8. Lindtman runnonut demarit huimaan nousukiitoon!

      Palkansaajat – siis Suomen käynnissä pitävä kansanosa – ei näemmä arvosta EK/SY-sätkyakka Purran saksipelleilyä. Niin
      Maailman menoa
      271
      886
    9. Mitä ajattelen sinusta

      Että olit erilainen kuin muut ja jollakin kummalla tavalla samanlainen kanssani, vaikka ei tunnetukaan. Sinun kanssa tu
      Ikävä
      35
      823
    10. Itkisikö onnesta

      Jos panisin sua kunnolla?
      Ikävä
      86
      707
    Aihe