Vahvistaako tämä palsta uskoasi? Jos vastaus on ei, on syytä vetäytyä tältä palstalta. Olla lukematta tätä ja olla kirjoittamatta tälle. Jätettäköön tämä palsta kriitikkojen, herjaajien ja ateistien omaksi palstaksi. Luterilaisuus-palsta, jolle jokainen voi suoltaa mitä päähän tulee, mutta jota kukaan kristitty luterilaiseen kirkkoon kuuluva ei lue. Se on tämän palstan kohtalo.
Vahvistaako tämä palsta uskoasi?
104
1517
Vastaukset
Minusta on kiva keskustella attejen kanssa koska en missään tapaa tälläisiä valehtelijota kuin täällä 😂
Lisäksi tämä on hyvää harjoitusta kun uskovia aletaan todenteolla vainoamaan ja työntämään kaaappeihin😉- Pudis55
Juuri näin, "uskovia" valehtelijoita täällä riittää. Onneksi meitä liberaaleja on enemmistö Suomen kansasta, muuten näitä uskiksia lyötäisiin joka kadunkulmassa.
Heh. Että valehtelijoita. No niitä täällä kyllä riittää. Minustakin on valehdeltu vaikka kuinka paljon.
Pudis55 kirjoitti:
Juuri näin, "uskovia" valehtelijoita täällä riittää. Onneksi meitä liberaaleja on enemmistö Suomen kansasta, muuten näitä uskiksia lyötäisiin joka kadunkulmassa.
Olet kuin pikkulapsi 😂 eipäs kun sinä, sinäpäs 😂😂😂
Usko.vainen ja muuta muu uskovainen ovat kirjoituksillani vahvistaneet uskoani tai ainakin saattaneet satunnaisesti terveesti ajattelemaan uskosta. MIelestäni täältä tullut kannustus Raamatun kuuntelemiseen ja lukemiseen vahvistaa uskoa. Tärkeimpää on kyllä liikkua uskovien parissa muualla. Tänään uskoani taisi vahvistaa luterilainen raamattupiiri yhden nuoren naisen luona ja kirkossa käyminen. Se muu uskonnollinen elämä on tärkeämpää kuin täällä kirjoittelu uskon kannalta??
Faith.Hope.Love kirjoitti:
Usko.vainen ja muuta muu uskovainen ovat kirjoituksillani vahvistaneet uskoani tai ainakin saattaneet satunnaisesti terveesti ajattelemaan uskosta. MIelestäni täältä tullut kannustus Raamatun kuuntelemiseen ja lukemiseen vahvistaa uskoa. Tärkeimpää on kyllä liikkua uskovien parissa muualla. Tänään uskoani taisi vahvistaa luterilainen raamattupiiri yhden nuoren naisen luona ja kirkossa käyminen. Se muu uskonnollinen elämä on tärkeämpää kuin täällä kirjoittelu uskon kannalta??
Hienoa, siunausta sinulle👍🏽
usko.vainen kirjoitti:
Hienoa, siunausta sinulle👍🏽
Hyvää yötä, sillä taidan lopetella tämän illan osalta. Jumalan siunausta yöhön ja alkavaan viikkoon! :)
Faith.Hope.Love kirjoitti:
Hyvää yötä, sillä taidan lopetella tämän illan osalta. Jumalan siunausta yöhön ja alkavaan viikkoon! :)
Sitä samaa veljeni🤓
Kerrotko tälläkertaa mitä olen valehdellut ja kieroillut vai valehtetko ja kieroiletko taas kuten aina 😂❓
- viimeinen.tuomio.2
Vain sinun logiikallasi voit sanoa tätä "harjoitukseksi kun uskovia aletaan todenteolla vainoamaan ja työntämään kaaappeihin"
Ai niin. sinä edustat sitten niitä, jotka vainoavat. "Kaappeihin työntelyhän" kiinnostaisi jo sinua ihan homona, jos sinulla olisi munat. - viimeinen.tuomio.2
Minä taas olen ihan samaa mieltä sinusta.
- Takapenkkiläinen
Jotkut uskovaiset eivät edes ymmärrä, kuinka kieroutuneita he itse ovat.
Moni omasta mielestään uskonsoturi tuntee olevansa oikeassa ja katsoo, että voi latoa millaisia valheita tahansa omien kummallisten asenteittensa tueksi.
Sääli on lähinnä se tunne, jota lukija kokee. - saanko.kysyä
Takapenkkiläinen kirjoitti:
Jotkut uskovaiset eivät edes ymmärrä, kuinka kieroutuneita he itse ovat.
Moni omasta mielestään uskonsoturi tuntee olevansa oikeassa ja katsoo, että voi latoa millaisia valheita tahansa omien kummallisten asenteittensa tueksi.
Sääli on lähinnä se tunne, jota lukija kokee.Mikä estää sinua näkemästä omaa kieroutuneisuuttasi?
- MitäRäyhäätRäyhis
'Minusta on kiva keskustella attejen kanssa koska en missään tapaa tälläisiä valehtelijota kuin täällä 😂'
Etkö enää käy Patmoksessa? MitäRäyhäätRäyhis kirjoitti:
'Minusta on kiva keskustella attejen kanssa koska en missään tapaa tälläisiä valehtelijota kuin täällä 😂'
Etkö enää käy Patmoksessa?Toni käyn koska sinä et käy 😉
usko.vainen kirjoitti:
Toni käyn koska sinä et käy 😉
Eli et kävisi Patmoksessa, jos siellä kävisi myös henkilöitä, joita haluat karttaa.
- Tämäonsyntini
Tiedän että tämä palsta ei ole hyväksi, mutta olen koukussa, tämä on kuin huumetta.
- aina.vain.vahvempaa
Uskoni ateistien pölkkypäisyyteen on vahvistunut. Kun tulin nettiin, suhtautumiseni oli täysin neutraali: ateistit olivat täysin yhdentekeviä. Se on tosiaan muuttunut.
Sama täällä. Mutta niin päin, että täällä on aivan kummallisia uskovia, jollaisia ei ole elävässä elämässä tavattukaan. Osa on ihan tolloja: yksikin on äärimmäisen kiinnostunut eriskummallista "avioliitoista".
- onko.arka.aihe
'Kun tulin nettiin, suhtautumiseni oli täysin neutraali: ateistit olivat täysin yhdentekeviä.'
Yllättäin ateisti-Timin kehittämä 'netti' eli www kelpaa sinulle näin mainiosti. Uskovaisten tieteilijöiden huomassa saisit internetin n. vuonna 2367. Juuri nyt olisit huolissasi ruuan riittämisestä talveksi.
- 9090
Ei tämän palstan tarkoitus ole koskaan ollut uskon vahvistaminen. Tarkoitus on ollut levittää luterilaista propagandaa ja lässyttää homoseksuaalisuudesta.
- hapatusta
torre12 kirjoitti:
Näin on. Tulin vuonna 2009 Kirkko kuulolla- palstalle ja samat aiheet jo silloin tapetilla.
Sinun on aika poistua....
- JuicenBiisi
torre12 kirjoitti:
On teilläkin isänpäivän puheet!
Tunnetko Juicet biisin?
JuicenBiisi kirjoitti:
Tunnetko Juicet biisin?
En ihan tarkkaan muista. Mutta kun satun olemaan hyvin hygieeninen. Pesen käsiäkin koko ajan.
JuicenBiisi kirjoitti:
Tunnetko Juicet biisin?
Juicen biisin tarkoituksena oli tehdä pilaa äärioikeistosta eli just tästä samasta lössistä joka täälläkin riekkuu ja rellestää.
😂 🤣😂 🤣😂 🤣
https://www.youtube.com/watch?v=9QjV85pNkOc- TietojaSinusta
KTS kirjoitti:
Juicen biisin tarkoituksena oli tehdä pilaa äärioikeistosta eli just tästä samasta lössistä joka täälläkin riekkuu ja rellestää.
😂 🤣😂 🤣😂 🤣
https://www.youtube.com/watch?v=9QjV85pNkOcSinähän olet homoseksuaaIi, eikö niin? Mikset ole työelämässä?
TietojaSinusta kirjoitti:
Sinähän olet homoseksuaaIi, eikö niin? Mikset ole työelämässä?
En ole homoseksuaali mutta olen silti työelämässä. Meillähän ei suljeta heteroita työmarkkinoiden ulkopuolelle. 🤣
- TietojaSinusta
KTS kirjoitti:
En ole homoseksuaali mutta olen silti työelämässä. Meillähän ei suljeta heteroita työmarkkinoiden ulkopuolelle. 🤣
Miksi valehtelet? Et ole työelämässä etkä myöskään hetero.
Miksi pidät paskapaperiksi vain kelpaavaa Palestiinan lippua kuvanasi? - nöhnöf-nöf-fiiiii
TietojaSinusta kirjoitti:
Sinähän olet homoseksuaaIi, eikö niin? Mikset ole työelämässä?
Otappas nyt usko.vainen kiltisti lääkkeesi.
Nimimerkki uskopistevainen on trolli, jonka tarkoituksena on saattaa todelliset uskovaiset naurunalaiseksi. Hän käyttää myös muita nikkejä herjatakseen ja hämmentääkseen.
- MuutaKäyttöäEiOle
Palestiina lipun päälle on hyvä kusta.
- MuutaakäyttöäEiOle
KTS kirjoitti:
Kokeilepa tuohon yläpuolelle niin saat koneesi oikosulkuun.
🤣 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣Palestiinan lippu kelpaa myös paskapaperiksi. Olet siis samaa mieltä tästä.
MuutaakäyttöäEiOle kirjoitti:
Palestiinan lippu kelpaa myös paskapaperiksi. Olet siis samaa mieltä tästä.
En tiedä kun olen käyttänyt siihen Israelin lippua ja ollut varsin tyytyväinen. En vaihda.
🤣 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣- LisääTietoaSinusta
KTS kirjoitti:
En tiedä kun olen käyttänyt siihen Israelin lippua ja ollut varsin tyytyväinen. En vaihda.
🤣 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣Olet siis antisemitisti. Hyvä että tämäkin tuli selväksi ja saimme lisää tietoa sinusta.
En suinkaan. Ethän sinäkään ole palestiinalaisvihaaja vaikka pyyhitkin suolesi Palestiinan lippuun.
🤣 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣🤣 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣🤣 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣
- serious
"Vahvistaako tämä palsta uskoasi? Jos vastaus on ei, on syytä vetäytyä tältä palstalta. Olla lukematta tätä ja olla kirjoittamatta tälle."
Ei selvinnyt miksi sinun mielestäsi uskovien pitäisi jättää tämä foorumi? Minä en ainakaan hae täältä uskolleni vahvistusta - jotkin kirjoitukset pistävät kovasti huokaamaan,
Kirjoitan harvakseltaan, kun jokin asia tuo mieleeni Raamatun opetuksen siihen, Joskus kerron uskostani Jeesukseen ja miten olen kokenut Hänet, Tämä on aina mieleistä.
Ateistinen ja jälkikristillinen liberaali menttaliteetti on minulle kummajainen. Yritän tajuta n'iden ihmisten ajatuksenjuoksua. Jotkin heistä on Jumala laittanut sydämelleni rukousaiheeksi.
Uskovien kanssa tulee harvemmin juttua, Silloin voisi rakentuakin yhteisestä uskosta, Joidenkin nimimerkkien kirjoituksia luen mielelläni, viimeeksi ArtoTT;n. Kirjoittajan aito persoona ja kunnioitus muita kohtaan kutsuu lukemaan, olipa heidän vakaumuksensa sitten mikä tahansa. - evita-ei.kirj
Tämä on hieman ristiriitainen palsta näin uskovan näkökulmslta. Täällä helposti tarttuu sama kielen kärkkeys, mikä palstalla on, vaikka näin rauhallisena ihmisenä yritänkin sitä välttää.
Toisaalta eikö Jeesus lähettänytkin opetuslapsensa niinkuin lampaat susien keskelle. Ei Hän mitään helppoa elämää luvannutkaan, vaan voimaa kestää koettelemusten keskellä.
Onko tämä palsta sitten sellainen, että tänne uskovan väenväkisin tulee pakkautua. Tuskinpa. Itse näen toisaalta tämän mahdollisuutena olla yhteydessä ulkomaailmaan, siihen todellisuuteen, missä ihmiset elävät. Toisaalta näen myöskin sen ristiriidan. Eihän kukaan käytä tuntattomille ihmisille tälläistä kieltä, mitä täällä esiintyy. Vai onko se sitä, että täällä voi sanoa sellaistakin, mitä muuten ei kehtaa.
Sydämen kyllyydestä suu puhuu. Ihmisen raadollisuus tulee ilmi.Olen huomannut saman itsessäni. En ole koskaan elämäni aikana puhunut pahasti. mutta näillä palstoilla on ollut aivan järkyttävää kielenkäyttöä, ja olen oppinut vastaamaan samaan tyyliin. Aluksi minua syytettiin matkimisesta, koska minä käytin samoja sanoja kuin mitä minulle oli kirjoitettu,
- mielipiteeni
Sinä ja usko.vainen olette täällä parhaat kirjoittajat.
- hyvä.laji.sarkasmi
mielipiteeni kirjoitti:
Sarkasmia, sarkasmia.
mielipiteeni kirjoitti:
evita ja usko.vainen.
He ovat kyllä niin erityylisiä, ettei heitä molempia voi millään parhaina kirjoittajina pitää, evita on tässä parissa aivan ylivoimainen.- HyviäMolemmat
torre12 kirjoitti:
evita ja usko.vainen.
He ovat kyllä niin erityylisiä, ettei heitä molempia voi millään parhaina kirjoittajina pitää, evita on tässä parissa aivan ylivoimainen.Tottakai uskovat ovat erilaisia ja persoonia. Mistä päähäsi olet saanut, että he olisivat joku persoonaton massa?
Hyviä tyyppejä molemmat. HyviäMolemmat kirjoitti:
Tottakai uskovat ovat erilaisia ja persoonia. Mistä päähäsi olet saanut, että he olisivat joku persoonaton massa?
Hyviä tyyppejä molemmat.Toinen on asiallinen, toinen herjaa.
Itse arvostan asiallisia tyyppejä.- OletLuusereidenLuuseri
mielipiteeni kirjoitti:
Usko.vainen on kirkkaasti paras. Analyyttinen, tietävä, oppinut, kunnioittava, rauhallinen, provosoitumaton, jokaisella nickillään! Hän saisi ehkä kirjoittaa vähän lyhyemmin ja tiiviimmin, jotta palstan hitaampi 999 ‰ pysyisi valurautaisten factojen ja ajatuksen kiljukotkamaisen lennon perässä. – Kiva muutenkin, että naiset ovat aktiivisia täällä.
OletLuusereidenLuuseri kirjoitti:
Usko.vainen on kirkkaasti paras. Analyyttinen, tietävä, oppinut, kunnioittava, rauhallinen, provosoitumaton, jokaisella nickillään! Hän saisi ehkä kirjoittaa vähän lyhyemmin ja tiiviimmin, jotta palstan hitaampi 999 ‰ pysyisi valurautaisten factojen ja ajatuksen kiljukotkamaisen lennon perässä. – Kiva muutenkin, että naiset ovat aktiivisia täällä.
Tuo oli kai herjaa?
"provosoitumaton"- joka ensimmäisenä heittelee pilkkakirveitä, kun saa mielestään ikävän kommentin.
Jos tiedon valo ei kiinnosta tai on liian kirkas niin menkää ihmeessä peiton alle takaisin, siellä on pimeää lämminta ja turvallista, aivan kuin äitin mahassa.
- viimeinen.tuomio.2
Kohta siis aletaan keskustella "peiton alla olevien" aborteista... ei mennä sille tielle :DDDD
- oxfjord
Tämän palstan suurin arvo on sen viihdearvossa. Vain uskovaiset itse voivat esittää uskonnon niin täydellisen naurettavassa valossa kuin se tällä palstalla esillä on. Joskin vielä paremmat naurut saa kreationismi-palstalta sillä siellä on muutama todella hauska kretupelle vauhdissa melkein aina. Ja kyllähän tällä palstalla uskov.ainen pitää huolen siitä että naurunaiheita riittää. Hän taitaa nauttia siitä kun saa esitellä typeryyttään kaikelle kansalle.
- oxfjord
usko.vainen kirjoitti:
Ei sinuakaan vakavasti voi ottaa 😂😂😂
Ei ole tarkoituskaan. Lohkaisepa taas jotain hauskaa Jessuksesta ja jumalastasi.
oxfjord kirjoitti:
Ei ole tarkoituskaan. Lohkaisepa taas jotain hauskaa Jessuksesta ja jumalastasi.
Lohkaisit jo 😂😂😂
- muistisi.petti
usko.vainen kirjoitti:
Lohkaisit jo 😂😂😂
Sinunhan piti sanoa jotain. Kerro jeesusvitsi.
usko.vainen kirjoitti:
Ei sinuakaan vakavasti voi ottaa 😂😂😂
Sinä nyt ole esimerkki uskovasta, joka on pelleilymielellä. Et ota mitään vakavasti. Pidät huolta vain omaisuudestasi.
- SeRäyhääAina
torre12 kirjoitti:
Sinä nyt ole esimerkki uskovasta, joka on pelleilymielellä. Et ota mitään vakavasti. Pidät huolta vain omaisuudestasi.
Usko.vaisen norsunkorvien välissä on omaisuus jota voimme vain vihreinä kadehtia.
Palstalla notkuessani luterilaisuuteni on vaan vahvistunut. Nykyjään olen niin luterilainen työhullu että emäntä on uhannut tilata pyöreän auton & valakotakkiset pihhaan kun pittää yölläkin hommailla... Sitä se teetättää se luterilaisuus. Röitä. Vuorotta.
- Eenokki12
Palsta ei vahvista uskoani, mutta minä vahvistan palstaa.
”Luterilaisuus-palsta, jolle jokainen voi suoltaa mitä päähän tulee, mutta jota kukaan kristitty luterilaiseen kirkkoon kuuluva ei lue.”
Juu, tämä on Suomi24 keskustelu palsta, joka on avoin kaikille. Tänne siis voi kirjoitella kaikki halukkaat. Olemassa on myös monia kristillisiä palstoja sekä kommentointi mahdollisuus monissa lehdissä.
Onneksi täällä on myös meitä luterilaisen kirkon jäseniä. Muutoin täällä on paljon uskovia, jotka tulevat muista kristinuskon suuntauksista, juutalaisiakin taitaa olla, sitten on mm. juutalaiskristillisiä, sekä toki ateisteja sekä agnostikkoja.
”Vahvistaako tämä palsta uskoasi?”
Olet aivan oikeassa siinä, että jos kokee että tällä palstalla käsitellyt asiat horjuttavat sitä omaa uskoa, niin silloin ehkä ei kannata täällä käydä?
Mikäli uskosi on riittävän vahva, ei tällaiset keskustelut sitä juuri horjuta. Ehkä päinvastoin toisinaan.- dshsryuj5
Luterilainen kirkko on täynnä ateisteja.
dshsryuj5 kirjoitti:
Mitä ateistit kirkossa tekevät. Onko pääsi aivan sekaisin?
dshsryuj5 kirjoitti:
Jos on, se on oikein hieno juttu että ovat myönteisiä Jumalan sanallle.
mummomuori: "Onneksi täällä on myös meitä luterilaisen kirkon jäseniä. Muutoin täällä on paljon uskovia, jotka tulevat muista kristinuskon suuntauksista, juutalaisiakin taitaa olla, sitten on mm. juutalaiskristillisiä, sekä toki ateisteja sekä agnostikkoja."
Tämä oli hyvin sanottu, sillä näin taitaa olla.
"”Vahvistaako tämä palsta uskoasi?”"
mummomuori: "Olet aivan oikeassa siinä, että jos kokee että tällä palstalla käsitellyt asiat horjuttavat sitä omaa uskoa, niin silloin ehkä ei kannata täällä käydä? Mikäli uskosi on riittävän vahva, ei tällaiset keskustelut sitä juuri horjuta. Ehkä päinvastoin toisinaan."
Itse kirjoittelin toisella nimimerkillä vuonna 2016 ateisti-palstalla. Se kävi vähän uskon päälle, sillä siellä ei saanut julistaa samalla tavalla luterilaista ilosanomaa Jeesuksesta niin kuin täällä. Täällä saa lainata Raamattua ja tehdä monta muuta asia. Ateisti-palstalla olin vähemmistössä, mutta täällä luterilaisuus- palstalla en ole samanlaisessa vähemmistössä vaan monesti muut uskovaiset saattavat esittää niitä uskoa vahvistavia näkökulmia. Minusta tuntuu siltä, että ajoittain ateisti ovat täällä vähemmistöstä ja heidän näkemyksensä eivät siksi pääse vähentämään uskovaisen käsitystä Jumalasta ja hänen olemassa olostaan.Faith.Hope.Love kirjoitti:
mummomuori: "Onneksi täällä on myös meitä luterilaisen kirkon jäseniä. Muutoin täällä on paljon uskovia, jotka tulevat muista kristinuskon suuntauksista, juutalaisiakin taitaa olla, sitten on mm. juutalaiskristillisiä, sekä toki ateisteja sekä agnostikkoja."
Tämä oli hyvin sanottu, sillä näin taitaa olla.
"”Vahvistaako tämä palsta uskoasi?”"
mummomuori: "Olet aivan oikeassa siinä, että jos kokee että tällä palstalla käsitellyt asiat horjuttavat sitä omaa uskoa, niin silloin ehkä ei kannata täällä käydä? Mikäli uskosi on riittävän vahva, ei tällaiset keskustelut sitä juuri horjuta. Ehkä päinvastoin toisinaan."
Itse kirjoittelin toisella nimimerkillä vuonna 2016 ateisti-palstalla. Se kävi vähän uskon päälle, sillä siellä ei saanut julistaa samalla tavalla luterilaista ilosanomaa Jeesuksesta niin kuin täällä. Täällä saa lainata Raamattua ja tehdä monta muuta asia. Ateisti-palstalla olin vähemmistössä, mutta täällä luterilaisuus- palstalla en ole samanlaisessa vähemmistössä vaan monesti muut uskovaiset saattavat esittää niitä uskoa vahvistavia näkökulmia. Minusta tuntuu siltä, että ajoittain ateisti ovat täällä vähemmistöstä ja heidän näkemyksensä eivät siksi pääse vähentämään uskovaisen käsitystä Jumalasta ja hänen olemassa olostaan.Niin, eri palstat ovat luonnollisesti painottuneet eri tavoin. Täällä Suomi24:ssä on kyllä valinnanvaraa vaikka kuinka.
Ja kiva, että olet tällä palstalla. Kirjoituksissasi on paljon hyvää annettavaa.mummomuori kirjoitti:
Niin, eri palstat ovat luonnollisesti painottuneet eri tavoin. Täällä Suomi24:ssä on kyllä valinnanvaraa vaikka kuinka.
Ja kiva, että olet tällä palstalla. Kirjoituksissasi on paljon hyvää annettavaa.mummomuoti: "Ja kiva, että olet tällä palstalla. Kirjoituksissasi on paljon hyvää annettavaa."
Kiitos näkemyksestäsi. Sitä samaa voisi sanoa Sinusta. Itse asiassa "sinkut"-palstalla oli viime viikolla kysely minusta: siitä olenko "trolli vai typerys". Se kyllä sai jostain syystä olla sillä palstalla, mutta täältä sellainen kysely olisi ilmeisesti poistettu. Siellä "sinkut" typeryyttä tuntui olevan uskovaisuus. Täälläkin ateistit kirjoittavat niin, että uskovaisuus olisi jollain tavoin typeryyttä. Kiitos siitä, että olen pitämässä kirjoituksillasi uskovaisten lippua korkealla. :)mummomuori kirjoitti:
Niin, eri palstat ovat luonnollisesti painottuneet eri tavoin. Täällä Suomi24:ssä on kyllä valinnanvaraa vaikka kuinka.
Ja kiva, että olet tällä palstalla. Kirjoituksissasi on paljon hyvää annettavaa.Joo. Olen ollut monella foorumilla kirjoittajana, mutta vain täällä on jatkuvaa ilkeilyä.
Te kaksi olette hyviä poikkeuksia.- eri.kokemus
torre12 kirjoitti:
Joo. Olen ollut monella foorumilla kirjoittajana, mutta vain täällä on jatkuvaa ilkeilyä.
Te kaksi olette hyviä poikkeuksia.No mummosta on kyllä muillakin palstoilla näkynyt kommentteja ilkeänä ja jankkaavana kirjoittajana. Onhan se täälläkin tullut selväksi. Itse en ole noin pahoin jankkaukseen, valheisiin ja toisten tekstien vääristelyyn addiktoitunutta kirjoittajaa tavannut. Ja joka ei koskaan ole pyytänyt anteeksi vääriä tietojaan, vaikka ne on suoraan hänelle osoittanut, esimerkkinä viime ajoilta oli väitteensä, ettei islamisaatiota ole, että se on äärioikeiston keksimää! Vaikka islamisaatio on käsitteenä ollut käytössä jo vuosikymmeniä ja samaa tarkoittavat muslimisaatio ja arabisaatio käytössä ennen vuotta 1940. Hän vain katoaa vähin äänin ja jatkaa seuraavassa ketjussa samaa vänkäämistä, joskus näyttää ihan pelkän vänkäämisen vuoksi. Itseäni tuollainen kummeksuttaa, koska jos viesteissäni on ollut vääriä tietoja, olen pyytänyt anteeksi ja joskus olen itsekin huomannut omat virheeni ja ilmoittanut ja korjannut ne. Miksi sitä ei voi pyytää anteeksi, jos on jonkun faktatiedon antanut virheellisesti, edes myöntää sitä. Siinähän tekee itsestään narrin kun ensin pää punaisena jankkaa vastaan ja kun faktat iskee eteen, häviää vähin äänin. Itse en ainakaan kehtaisi tulla enää palstalle, jos olisin niin harhaisia käsityksiä laukonut ja vastaan vängännyt ja sitten vain vaiennut.
No kyllähän Ateismi-palstalla on ilkeämielisyyttä ja ateistit ovat tuoneet sitä tännekin. eri.kokemus kirjoitti:
No mummosta on kyllä muillakin palstoilla näkynyt kommentteja ilkeänä ja jankkaavana kirjoittajana. Onhan se täälläkin tullut selväksi. Itse en ole noin pahoin jankkaukseen, valheisiin ja toisten tekstien vääristelyyn addiktoitunutta kirjoittajaa tavannut. Ja joka ei koskaan ole pyytänyt anteeksi vääriä tietojaan, vaikka ne on suoraan hänelle osoittanut, esimerkkinä viime ajoilta oli väitteensä, ettei islamisaatiota ole, että se on äärioikeiston keksimää! Vaikka islamisaatio on käsitteenä ollut käytössä jo vuosikymmeniä ja samaa tarkoittavat muslimisaatio ja arabisaatio käytössä ennen vuotta 1940. Hän vain katoaa vähin äänin ja jatkaa seuraavassa ketjussa samaa vänkäämistä, joskus näyttää ihan pelkän vänkäämisen vuoksi. Itseäni tuollainen kummeksuttaa, koska jos viesteissäni on ollut vääriä tietoja, olen pyytänyt anteeksi ja joskus olen itsekin huomannut omat virheeni ja ilmoittanut ja korjannut ne. Miksi sitä ei voi pyytää anteeksi, jos on jonkun faktatiedon antanut virheellisesti, edes myöntää sitä. Siinähän tekee itsestään narrin kun ensin pää punaisena jankkaa vastaan ja kun faktat iskee eteen, häviää vähin äänin. Itse en ainakaan kehtaisi tulla enää palstalle, jos olisin niin harhaisia käsityksiä laukonut ja vastaan vängännyt ja sitten vain vaiennut.
No kyllähän Ateismi-palstalla on ilkeämielisyyttä ja ateistit ovat tuoneet sitä tännekin.mummomuori esittää yleensä tekstiä, joka on muualla netissä/wikipediaa. Siis jollain lailla tekstiä, jossa on enemmän tietoa kuin mielipiteissä.
Itse en jaksa olla ateismipalstalla, koska siellä on kaikkein tolloimmat uskovat esittämässä kantojaan. Toinen syy se, että siellä on niin fiksuja ateisteja, etten aina ymmärrä heidän esityksiään. En ole itse mikään tieteellinen nero.torre12 kirjoitti:
mummomuori esittää yleensä tekstiä, joka on muualla netissä/wikipediaa. Siis jollain lailla tekstiä, jossa on enemmän tietoa kuin mielipiteissä.
Itse en jaksa olla ateismipalstalla, koska siellä on kaikkein tolloimmat uskovat esittämässä kantojaan. Toinen syy se, että siellä on niin fiksuja ateisteja, etten aina ymmärrä heidän esityksiään. En ole itse mikään tieteellinen nero.# on kaikkein tolloimmat uskovat esittämässä kantojaan. #
Teeskentelyä jotta pilkka olisi mahdollisimman purevaa. Vale uutisia.enkelipallo kirjoitti:
# on kaikkein tolloimmat uskovat esittämässä kantojaan. #
Teeskentelyä jotta pilkka olisi mahdollisimman purevaa. Vale uutisia.Tuskin on teeskentelyä. Tosissaan he esittävät mitä hulluimpia juttuja.
Eihän ateistit sellaisia usko!eri.kokemus kirjoitti:
No mummosta on kyllä muillakin palstoilla näkynyt kommentteja ilkeänä ja jankkaavana kirjoittajana. Onhan se täälläkin tullut selväksi. Itse en ole noin pahoin jankkaukseen, valheisiin ja toisten tekstien vääristelyyn addiktoitunutta kirjoittajaa tavannut. Ja joka ei koskaan ole pyytänyt anteeksi vääriä tietojaan, vaikka ne on suoraan hänelle osoittanut, esimerkkinä viime ajoilta oli väitteensä, ettei islamisaatiota ole, että se on äärioikeiston keksimää! Vaikka islamisaatio on käsitteenä ollut käytössä jo vuosikymmeniä ja samaa tarkoittavat muslimisaatio ja arabisaatio käytössä ennen vuotta 1940. Hän vain katoaa vähin äänin ja jatkaa seuraavassa ketjussa samaa vänkäämistä, joskus näyttää ihan pelkän vänkäämisen vuoksi. Itseäni tuollainen kummeksuttaa, koska jos viesteissäni on ollut vääriä tietoja, olen pyytänyt anteeksi ja joskus olen itsekin huomannut omat virheeni ja ilmoittanut ja korjannut ne. Miksi sitä ei voi pyytää anteeksi, jos on jonkun faktatiedon antanut virheellisesti, edes myöntää sitä. Siinähän tekee itsestään narrin kun ensin pää punaisena jankkaa vastaan ja kun faktat iskee eteen, häviää vähin äänin. Itse en ainakaan kehtaisi tulla enää palstalle, jos olisin niin harhaisia käsityksiä laukonut ja vastaan vängännyt ja sitten vain vaiennut.
No kyllähän Ateismi-palstalla on ilkeämielisyyttä ja ateistit ovat tuoneet sitä tännekin.”…vaikka ne on suoraan hänelle osoittanut, esimerkkinä viime ajoilta oli väitteensä, ettei islamisaatiota ole, että se on äärioikeiston keksimää!”
:D Kuhan se nyt vääristelee ja laittaa toisen suuhun jotain, mitä toinen ei ole ilmaissut? :D :D
”…jos olisin niin harhaisia käsityksiä laukonut ja vastaan vängännyt ja sitten vain vaiennut.”
Et siis oikeasti ole lainkaan lukenut niitä lukuisia kommenttejani? Kun taitaa olla, että niiden jälkeen sitten onkin se ”hiljaisuus”, ja liuetaan paikalta vähin äänin. Kunnes sitten käydään jossain ketjussa persoonaan kiinni…
- kylläkyllä
Kyllä vahvistaa ja kiitän Jumalaa, että olen uskossa. Saatana tekee karmeaa työtään omissaan.
Jumalasta en sano mitään, joskus kyllä välähtää usko saatanaan kun lukee kaikkein kiihkeimpien fundisuskovien kirjoituksia, mutta koitan olla vahvana ja urhoollina torjuakseni sen.
- serious
torre12 kirjoitti:
Itse en tunne Jumala enkä Saatanaa. Miten sinä ne tunnet?
Kerronpa oman kokemukseni hengistä. Olin kerran huoneessa, jossa oli ei kylläkään Saatanaa, mutta hänen monilukuinen pahojen henkien joukkionsa. Jumalan Henki tuli ja voitti koko porukan.
Noiden ero oli tällainen
Pahojen henkien äärimmäinen viha, pelkäsin niin että hampaat löi loukkua.
Jumalan Henki oli äärimmäinen rakkaus, sen lämpö vei pelon välittömästi, rauhaa ja turva.
Pahat henget pakenivat Jumalan Henkeä, voimasuhteet olivat aivankuin yöllä ja päivällä. Jos valoisan ja pimeän huoneen välinen ovi avataan, niin pimeys ei lankea koskaan valoisaan huoneeseen vaan valo pimeään.
En ole taipuvainen näkemään näkyjä, mutta tuo hengellinen tapaus oli silmiä avaava. sage8 ilmeisestikin puhui saatanasta vain "kuvaannollisesti". Pyydän Isältä että hän antaisi sinulle sen kaipaamasi oikean hengellisen kokemuksen. - eri.kokemus
serious kirjoitti:
Kerronpa oman kokemukseni hengistä. Olin kerran huoneessa, jossa oli ei kylläkään Saatanaa, mutta hänen monilukuinen pahojen henkien joukkionsa. Jumalan Henki tuli ja voitti koko porukan.
Noiden ero oli tällainen
Jumalan Henki oli äärimmäinen rakkaus, sen lämpö vei pelon välittömästi, rauhaa ja turva.
Pahat henget pakenivat Jumalan Henkeä, voimasuhteet olivat aivankuin yöllä ja päivällä. Jos valoisan ja pimeän huoneen välinen ovi avataan, niin pimeys ei lankea koskaan valoisaan huoneeseen vaan valo pimeään.
En ole taipuvainen näkemään näkyjä, mutta tuo hengellinen tapaus oli silmiä avaava. sage8 ilmeisestikin puhui saatanasta vain "kuvaannollisesti". Pyydän Isältä että hän antaisi sinulle sen kaipaamasi oikean hengellisen kokemuksen.Olenpa kuullut erään srk:n johtajan sanovan, että se on uskonasia, että pahuuden voimat on olemassa. Itsekin pahuuden voimat konkreettisesti kokeneena ihmettelen, ettei srk:n johtaja ole kokenut konkreettisesti niitä voimia, ihan eturintamassa kun on.
Pahat voimat ovat kyllä ihan kauheita, niiden kanssa ei ole leikkimistä, ne voittaa ihmisen leikiten, onneksi meillä on vahvempi Puolustaja. serious kirjoitti:
Noiden ero oli tällainen
En ole taipuvainen näkemään näkyjä, mutta tuo hengellinen tapaus oli silmiä avaava. sage8 ilmeisestikin puhui saatanasta vain "kuvaannollisesti". Pyydän Isältä että hän antaisi sinulle sen kaipaamasi oikean hengellisen kokemuksen.No onneksi minulla sentään on jalat maassa, enkä saa outoja kokemuksia.
- serious
torre12 kirjoitti:
No onneksi minulla sentään on jalat maassa, enkä saa outoja kokemuksia.
En minäkään pyytänyt tuota kokemusta, en ollut herkässä mielentilassa, enkä hihhulijoukkiossa, vaan yksin jalat maassa. Kun annetaan - niin minkäs teet.
serious kirjoitti:
En minäkään pyytänyt tuota kokemusta, en ollut herkässä mielentilassa, enkä hihhulijoukkiossa, vaan yksin jalat maassa. Kun annetaan - niin minkäs teet.
No en minä kyllä millään edes voisi saada mitään kokemusta. En ole yhtään sen luonteinen, että joku saatana siinä olisi. Ei mene minun kaaliin.
- serious
torre12 kirjoitti:
No en minä kyllä millään edes voisi saada mitään kokemusta. En ole yhtään sen luonteinen, että joku saatana siinä olisi. Ei mene minun kaaliin.
Kuulostat aivan vaimoni professori-isältä. Sanoo olevansa täysin uskonnoton. .
Minulle on kyllä Jumalan armonvalinta mysteeri - toinen uskoo ja toine ei millään. En näe itsessäni mitään ominaisuutta uskovaisuuteen ja tässä ollaan kokemuksineni. Appiukko taas, jolla on juuret herännäisyyden johtomiehissä ei usko kirveelläkään. Meillä on kyllä ihan hyvät välit. serious kirjoitti:
Kuulostat aivan vaimoni professori-isältä. Sanoo olevansa täysin uskonnoton. .
Minulle on kyllä Jumalan armonvalinta mysteeri - toinen uskoo ja toine ei millään. En näe itsessäni mitään ominaisuutta uskovaisuuteen ja tässä ollaan kokemuksineni. Appiukko taas, jolla on juuret herännäisyyden johtomiehissä ei usko kirveelläkään. Meillä on kyllä ihan hyvät välit.Vaikea sanoa: itse olin kymmeniä vuosia avoin valmis uskomaan ja kokemaan mitä tahansa.
Mitään ei tapahtunut. Erosin avioliitostakin sitten, ja minusta tuli lopulta ateisti. Elän tunteella ja kokemuksista. Jumala jäi kokematta.- serious
torre12 kirjoitti:
Vaikea sanoa: itse olin kymmeniä vuosia avoin valmis uskomaan ja kokemaan mitä tahansa.
Mitään ei tapahtunut. Erosin avioliitostakin sitten, ja minusta tuli lopulta ateisti. Elän tunteella ja kokemuksista. Jumala jäi kokematta.Ehkäpä sinulla vieläkin on valmius uskoa ja kokea? Jotakin normaalin aistimaailman ulkopuolista! Itse hylkäsin puhtaan naturalistisen maailmankuvan, juuri sen hmm... kylmyyden takia. Eikä se antanut mielestäni hyviä vastauksia yliluonnollisiin kokemuksiinikaan.
serious kirjoitti:
Ehkäpä sinulla vieläkin on valmius uskoa ja kokea? Jotakin normaalin aistimaailman ulkopuolista! Itse hylkäsin puhtaan naturalistisen maailmankuvan, juuri sen hmm... kylmyyden takia. Eikä se antanut mielestäni hyviä vastauksia yliluonnollisiin kokemuksiinikaan.
No en enää usko Jumalan olevan olemassa. Usko tietenkin palautuisi, jos jotain tapahtuisi.
Ja tavallaan, jos on ollut kyse Israelin Jumalasta, niin se on kuollut jo ajat sitten. Raamattu kertoo hänestä, että oli Jerusalemissa asuva mies, ja johti jumalien kokouksia. Kaikilla kansoilla kun oli siihen aikaan oma jumalansa.- serious
torre12 kirjoitti:
No en enää usko Jumalan olevan olemassa. Usko tietenkin palautuisi, jos jotain tapahtuisi.
Ja tavallaan, jos on ollut kyse Israelin Jumalasta, niin se on kuollut jo ajat sitten. Raamattu kertoo hänestä, että oli Jerusalemissa asuva mies, ja johti jumalien kokouksia. Kaikilla kansoilla kun oli siihen aikaan oma jumalansa.Joo.. pyydän että Jumala "valistaisi kasvonsa" sinulle ja voisit kutsua häntä Isäksi.
Oma kokemukseni on että tuo Jerusalemin Jumala on ainoa todellinenn, elää ja vaikuttaa tänäänkin täällä.
Ja avuksesi huuda minua hädän päivänä, niin minä tahdon auttaa sinua,..." (Psalmit 50:15 [FinPR])
Kysymyksesi, miksei Jumala ilmoittaudu vaikkapa uutislähetyksessä, on pohdituttanut minua. Vain Aabraham, vain Israel, vain Jeesus... Ja Jeesuskin sitten sanoo: "Monet ovat kutsutut, mutta harvat ovat valitut-" tai miksi hän kielsi parantuneita kertomasta itsestään?
Pitää mennä hommiin. Näkemisiin... serious kirjoitti:
Joo.. pyydän että Jumala "valistaisi kasvonsa" sinulle ja voisit kutsua häntä Isäksi.
Oma kokemukseni on että tuo Jerusalemin Jumala on ainoa todellinenn, elää ja vaikuttaa tänäänkin täällä.
Ja avuksesi huuda minua hädän päivänä, niin minä tahdon auttaa sinua,..." (Psalmit 50:15 [FinPR])
Kysymyksesi, miksei Jumala ilmoittaudu vaikkapa uutislähetyksessä, on pohdituttanut minua. Vain Aabraham, vain Israel, vain Jeesus... Ja Jeesuskin sitten sanoo: "Monet ovat kutsutut, mutta harvat ovat valitut-" tai miksi hän kielsi parantuneita kertomasta itsestään?
Pitää mennä hommiin. Näkemisiin...Ai. Mutta se Israelin Jumala ei ole enää asunut Jerusalemissa. Minne on muuttanut, kun ei ole missään kerrottu?
Panit runoilijan lausahduksen avun huutamisesta.
Tuossa sitten romutat esimerkiksi omat mahdollisuuteni: "Vain harvat ovat valitut"- eikä valinta ole kohdistunut minuun vaikka olen jo 61 v.
Raamatun mukana tosi moni kyllä tietää Jeesuksesta, myös kuinka paransi jopa väentungoksessa. Ei hänen toimintansa ollut salaista.
- Kyllä_ei
uskoasi? MIHIN
- ga435qw4tzsdfg
2 Piet 2:9 Näin Herra tietää pelastaa jumaliset kiusauksesta, mutta tuomion päivään säilyttää rangaistuksen alaisina väärät,
2:10 ja varsinkin ne, jotka lihan jäljessä kulkevat saastaisissa himoissa ja ylenkatsovat herrauden. Nuo uhkarohkeat, itserakkaat eivät kammo herjata henkivaltoja,
2:11 vaikka enkelitkään, jotka väkevyydeltään ja voimaltaan ovat suuremmat, eivät lausu heitä vastaan herjaavaa tuomiota Herran edessä.
2:12 Mutta niinkuin järjettömät, luonnostaan pyydystettäviksi ja häviämään syntyneet eläimet, niin joutuvat myös nämä, kun herjaavat sitä, mitä eivät tunne, häviämään omaan turmelukseensa,jumaliset, henkivaltoja, enkelit, Herra.
Kuka tuommoinen Pietari on oikein, kun tuollaisia on päästänyt.
- Eikiitosjeesus
Niinpä, sillä vain pään työntäminen pensaseen ja omassa kuplassa eläminen takaa lapsellisen uskon säilymisen. Ei pidä antaa tosiasioiden häiritä vinksahtanutta maailmankuvaa. Oikomishoito sattuu jos merkittävä osa elämästä on huvennut jeesustellessa.
Miksi tämän palstan pitäisi vahvistaa jonkun uskoa? Tämän tarkoitus on olla keskustelun alusta. Uskjon vahvistamiselle lienee omat paikkansa?
Olet aivan oikeassa. Kun keskustelee muiden ihmisten kanssa, ei silloin kysellä sitä, miten se vahvistaa tai heikentää sitä uskoa. Kyllä ne vähän toisaalta haetaan.
- Kerrokokemus
"Kerronpa oman kokemukseni hengistä. Olin kerran huoneessa, jossa oli ei kylläkään Saatanaa, mutta hänen monilukuinen pahojen henkien joukkionsa. Jumalan Henki tuli ja voitti koko porukan."
Voisitko kertoa tästä tapahtumasta tarkemmin. Minua kiinnostaa kuulla, mitä tapahtui ja missä tilanteessa. - zoukki
Kristinusko on juutalaisuuden lahko. Muhammadin kuulemat asiat muuttuivat islamiksi paimentolaisyhteiskunnassa -ja nyt he elävät uskonsa renessanssia, milloin kristityt alkoivat polttaa ns.vääräuskoisia roviolla. Rooman valtakunnan tärkeät naiset totes että kun me kaikki yritämme pitää yhden miehen, niin kaikki menee aika ok! Eli Rooman valtakunnan varakkaat naiset sementoi kristinuskon! Kuka vielä puhuu et naisia ei voi olla pappina?
Ketjusta on poistettu 29 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 783588
Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t292334Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä842033Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian191570- 281431
Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja271413Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni71374Noh joko sä nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu671337Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik101237Kerro nainen
Milloin huomasit, että kyse ei ole ihastumisesta vaan jostain selvästi vakavammasta.531085