Huutava ja moittiva vaimo

Omituinenpari

Ongelmana on vaimon käytös. Huutaminen voi alkaa mistä tahansa ihan pienestä ja mitättömästä asiasta. Välillä hän käy jopa käsiksi, repii vaatteista, tuuppii ja raapii. Mieliala hänellä vaihtelee hyvin nopeasti. Hyvä mieli voi muuttua koska tahansa yhdestä ainoasta sanasta niin kotona kuin kaupungilla. Varsinaista mykkäkoulua hän ei pidä. Moittimista tulee aina joko enemmän tai vähemmän, usein jopa tunti pari putkeen monologina samoja fraaseja eri järjestyksessä toistaen, jos en voi paeta tilanteesta.

Riidan aiheet ovat mielestäi käsittämättömän pieniä kuten pieninkin epähygienia tai jonkin muun tavaran laittaminen keittiön pöydälle kuin syömiseen liittyvän. Tämmöisiä voi olla vaikka ulkona käytetty leikkikalu tai jokin minun työkalu. Saan kuulla olevani joka päivä täysi idiootti, laiskuri, joka ei koskaan tee kotona mitään eikä koskaan opi mitään. En hänen mielestään muka rakasta häntä enkä kunnioita häntä. Nyt kun poika on jo vähän kasvanut, olen huomannut, että huutoa tulee myös sillä rintamalla. Äidin ja pojan yhteiselo on pääsääntöisesti hyvin sopuisaa, mutta välillä se kuulostaa äidin puolelta käsittämättömältä meuhkaamiselta.

Sitten oma lukunsa on koskettaminen helliminen. Joskus hän jotain hiukan kaipaa, esim. hieromista, jalkojen rasvausta, jalkapohjien kovettumien hiomista. Aina hänellä on ollut niitä "älä tule melko lähelle" kausia, nyt se vaikuttaa jotenkin olevan kuin normi tila.

Hänellä on paljon asioita, jotka ovat kuin tabuja. Niistä ei saa puhua eikä kysyä. Ketään toista hänellä ei kuitenkaan ole ja tuttavapiiri hänellä on mielestäni paitsi pieni, myös pienentynyt entisestään.

Muistuu väistämättä mieleen yksi tuttavaperheessä ollut kissa. Kun sitä silitti, se sai kuin jonkin hepulin ja saattoi tarrautua koko voimallaan käteen tai jalkaan kiinni. Sitten hiukan puri ja kynsi ja juoksi karkuun. Sellainen se kissa kuulemma aina oli ollut ja käytös oli samanlainen kaikkia, myös isäntiään kohtaan.

Mikä on normaalia ja mikä on epänormaalia. Usein tulee mieleen, että vaimo tarvitsisi jotain hoitoa tai ainakin varalle jotain rauhoittavia. Pieninkin maininta semmoisesta sai aikaiseksi valtavan syyttelyn. Hänessä ei ole mitään vikaa, vaan kaikki on minun syytäni. Tuo hänen käytöksensä on jotenkin muuttunut, sanoisinko huonompaan päin, erityisesti niin, että sellaisia harmonisia jaksoja ei enää oikein vaikuta olevan ollenkaan. En ymmärrä, miten hän ei itse näe omassa käytöksessään mitään vikaa. Hän on aina oikeassa ja itse hän ei koskaan pahoittele sanomisiaan. Minkäänlaista vastustamista hän ei salli vaan siitä seuraa välittömästi tilanteen kärjistyminen ja eskaloituminen. Ainut keino on paeta tilanteesta. Ulkopuolisten ollessa läsnä, hän pystyy hillitsemään itsensä.

En kirjoittanut tätä hakeakseni oikeustusta suhteen päättämiselle. Mitään sellaisia tavoitteita minulla ei ole. Haluaisin kuulla, mitä tässä voisi olla takana ja kuinka tilanteeseen voisi saada parannusta. Onko tämmöinen kuinka normaalia ja yleistä? Voiko mitään parannusta tulla.

24

524

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 74465345

      Kyllä sinun pitää varustautua pahimpaan. Ykkösasia on lapsenne hyvinvointi ja turvallisuus. Jos eroatte, kuka valvoo, ettei vaimosi kohtele häntä kaltoin? Kenet vaimosi hankkisi poikaystäväksi tai isäpuoleksi?

      Kerää perheväkivallasta todisteita ja pidä päiväkirjaa. Keskuste lakimiehen kanssa mahdollisuudesta saada erossa yksinhuoltajuus. Jos se onnistuu, eroa. Muuten jatka perheenisänä mutta jäädytä suhde vaimoosi.

      • Omituinenpari

        Tämä nyt ei ole se linja, mihin haluaisin lähteä. En halua huolehtia pojatamme yksin. Kuten Kellerreri alla kirjoitti, tämä pätee myös meillä "onhan meillä niitä hyviäkin hetkiä."

        Eipä juuri kiinnosta lähteä tähän lakimiehiä sotkemaan. Jos tässä jotain ulkopuolista apua tarvitaan niin ensi vaiheessa jotain terapiaa tai lääkäriä.

        Sen verran haluan jatkaa, että vaimo perustelee käytöstään sillä, että hän käyttäytyy niin kuin häntä kohdellaan. Häntä pitäisi häneen mukaansa hemmotella enemmän ja lahjoa sellaisialla lahjoilla joita hän ei itse voi hankkia. Toisaalta minkään osaminen hänelle ei tahdo onnistua, kun haluaa aina kaiken valita itse, varsinkin vaatteet, kodin sistuksen jne. Viime aikona hän on ollut myös hyvin haluton kutsumaan meille vieraita. Vieraat merkitsevät hänelle toki vaivaa, kun pitää ruokia laittaa. Hän on kuitenkin todellinen mestari ruuan laitossa ja huolehtii kyllä kodista erittäin hyvin ja haluaa päättää kaiken kodin sisustuksen suhteen itse. Vieraiden ongelma on vähän siinä, että ne tuttavat ja sukulaiset keitä on jäljellä, ovat ikään kuin "minun". Minä taas en ole mikään ruuanlaittaja alkuunkaan. Ei ole tullut sellaista koskaan harrastettua.

        Meillä on taloudellisessa mielessä kaikki paremmin kuin hyvin. Vaimo ei ollut aluksi töissä ja kaikki alkoi huonontua, kun hän meni pojan kasvaessa töihin. Töissä hän tietysti väsyttää itsensä, mutta ei lomat tai muukaan vapaa-aika tähän vaikuta tuovan parannusta. Tuosta työssä käynnistä ja jaksamisesta on yritetty puhua, mutta hänelle on tullut hirvittävän tärkeäksi saavuttaa jonkinlainen itsenäisyys. Kaupassa hän käy, mutta mihinkään yhteisiin kodin kustannuksiin hän ei halua lainkaan osallistua. Mitenkään tuhlaavaiseksi en häntä voi luennehtia, enkä ymmärrä mihin hän pienestä palkastaan säästää ja itseään töissä kiduttaa.


      • TotuusSattuuQC
        Omituinenpari kirjoitti:

        Tämä nyt ei ole se linja, mihin haluaisin lähteä. En halua huolehtia pojatamme yksin. Kuten Kellerreri alla kirjoitti, tämä pätee myös meillä "onhan meillä niitä hyviäkin hetkiä."

        Eipä juuri kiinnosta lähteä tähän lakimiehiä sotkemaan. Jos tässä jotain ulkopuolista apua tarvitaan niin ensi vaiheessa jotain terapiaa tai lääkäriä.

        Sen verran haluan jatkaa, että vaimo perustelee käytöstään sillä, että hän käyttäytyy niin kuin häntä kohdellaan. Häntä pitäisi häneen mukaansa hemmotella enemmän ja lahjoa sellaisialla lahjoilla joita hän ei itse voi hankkia. Toisaalta minkään osaminen hänelle ei tahdo onnistua, kun haluaa aina kaiken valita itse, varsinkin vaatteet, kodin sistuksen jne. Viime aikona hän on ollut myös hyvin haluton kutsumaan meille vieraita. Vieraat merkitsevät hänelle toki vaivaa, kun pitää ruokia laittaa. Hän on kuitenkin todellinen mestari ruuan laitossa ja huolehtii kyllä kodista erittäin hyvin ja haluaa päättää kaiken kodin sisustuksen suhteen itse. Vieraiden ongelma on vähän siinä, että ne tuttavat ja sukulaiset keitä on jäljellä, ovat ikään kuin "minun". Minä taas en ole mikään ruuanlaittaja alkuunkaan. Ei ole tullut sellaista koskaan harrastettua.

        Meillä on taloudellisessa mielessä kaikki paremmin kuin hyvin. Vaimo ei ollut aluksi töissä ja kaikki alkoi huonontua, kun hän meni pojan kasvaessa töihin. Töissä hän tietysti väsyttää itsensä, mutta ei lomat tai muukaan vapaa-aika tähän vaikuta tuovan parannusta. Tuosta työssä käynnistä ja jaksamisesta on yritetty puhua, mutta hänelle on tullut hirvittävän tärkeäksi saavuttaa jonkinlainen itsenäisyys. Kaupassa hän käy, mutta mihinkään yhteisiin kodin kustannuksiin hän ei halua lainkaan osallistua. Mitenkään tuhlaavaiseksi en häntä voi luennehtia, enkä ymmärrä mihin hän pienestä palkastaan säästää ja itseään töissä kiduttaa.

        "Meillä on taloudellisessa mielessä kaikki paremmin kuin hyvin. Vaimo ei ollut aluksi töissä ja kaikki alkoi huonontua, kun hän meni pojan kasvaessa töihin. Töissä hän tietysti väsyttää itsensä, mutta ei lomat tai muukaan vapaa-aika tähän vaikuta tuovan parannusta."

        Voin nyt olla hakoteillä mutta luenko rivien välistä että sinä et välttämättä olisi halunnut hänen menvän toihin? Eli olisit mielummin nähnyt hänet kotia hoitavana kodin hengettärenä?
        Voisiko vaimosi käytöksessä siis olla reagoinnista ristiriitaiseen elämäntilanteeseen? Hän siis haluaisi itse olla itsenäisempi ja olla myös työroolissa mutta kokee vaikeaksi ja rankaksi työroolin ja kotiroolin yhdistämisen niin että se tyydyttäisi sinua?

        "Mitenkään tuhlaavaiseksi en häntä voi luennehtia, enkä ymmärrä mihin hän pienestä palkastaan säästää ja itseään töissä kiduttaa."

        Tästäkin paistaa hieman läpi se että et näe hänen kodin ulkopuolisella työllään todellista arvoa. Näet sen vain turhaksi ja tarpeettomaksi. Hän ei kuitenkaan todennäköisesti näe asiaa näin ja tämä voi aiheuttaa ristiriitoja välillenne. Ne sitten voivat näyttöytyä näennäisen epärationaalisista asioista valittamisena. Eli hän saa kokea itsensä tärkeäksi kun komentaa sinua kotona kun ei saa kokea olevansa tärkeä muualla.


      • jetsu
        Omituinenpari kirjoitti:

        Tämä nyt ei ole se linja, mihin haluaisin lähteä. En halua huolehtia pojatamme yksin. Kuten Kellerreri alla kirjoitti, tämä pätee myös meillä "onhan meillä niitä hyviäkin hetkiä."

        Eipä juuri kiinnosta lähteä tähän lakimiehiä sotkemaan. Jos tässä jotain ulkopuolista apua tarvitaan niin ensi vaiheessa jotain terapiaa tai lääkäriä.

        Sen verran haluan jatkaa, että vaimo perustelee käytöstään sillä, että hän käyttäytyy niin kuin häntä kohdellaan. Häntä pitäisi häneen mukaansa hemmotella enemmän ja lahjoa sellaisialla lahjoilla joita hän ei itse voi hankkia. Toisaalta minkään osaminen hänelle ei tahdo onnistua, kun haluaa aina kaiken valita itse, varsinkin vaatteet, kodin sistuksen jne. Viime aikona hän on ollut myös hyvin haluton kutsumaan meille vieraita. Vieraat merkitsevät hänelle toki vaivaa, kun pitää ruokia laittaa. Hän on kuitenkin todellinen mestari ruuan laitossa ja huolehtii kyllä kodista erittäin hyvin ja haluaa päättää kaiken kodin sisustuksen suhteen itse. Vieraiden ongelma on vähän siinä, että ne tuttavat ja sukulaiset keitä on jäljellä, ovat ikään kuin "minun". Minä taas en ole mikään ruuanlaittaja alkuunkaan. Ei ole tullut sellaista koskaan harrastettua.

        Meillä on taloudellisessa mielessä kaikki paremmin kuin hyvin. Vaimo ei ollut aluksi töissä ja kaikki alkoi huonontua, kun hän meni pojan kasvaessa töihin. Töissä hän tietysti väsyttää itsensä, mutta ei lomat tai muukaan vapaa-aika tähän vaikuta tuovan parannusta. Tuosta työssä käynnistä ja jaksamisesta on yritetty puhua, mutta hänelle on tullut hirvittävän tärkeäksi saavuttaa jonkinlainen itsenäisyys. Kaupassa hän käy, mutta mihinkään yhteisiin kodin kustannuksiin hän ei halua lainkaan osallistua. Mitenkään tuhlaavaiseksi en häntä voi luennehtia, enkä ymmärrä mihin hän pienestä palkastaan säästää ja itseään töissä kiduttaa.

        Vaimosi kiduttaa itseään vapaaehtoisesti töissä, joita et arvosta... Teillä on vähintään toistenne arvostusongelma, vaikka vaimosi käytös ei olekaan millään muodoin hyväksyttävää, ei normaalia.

        "Häntä pitäisi häneen mukaansa hemmotella enemmän ja lahjoa sellaisialla lahjoilla joita hän ei itse voi hankkia."

        Tämähän on ihan persiistä tämä väite. Ei ihmisellä ole minkäänlaista oikeutta käyttäytyä huonosti sen vuoksi, ettei saa hemmottelua tai lahjoja tarpeeksi. Aivan kammottavaa. Lapsellanne tulee olemaan vaikeaa, ellei äitinsä kokoa järkeään, saa tunnetaitojen alkeista kiinni ja ellette kykene keskenänne parempaan kommunikaatioon ja tunneilmaisuun.


    • kallerreri

      Vaimosi muistuttaa kovasti omaani, alkoi ilmetä vasta pikku hiljaa vuosien jälkeen. Sai pienestäkin riitaa aikaiseksi ja välillä sai kunnon hepuleita, se tarkoitti esim. kiroilua, haukkumista jopa joidenkin tavaroiden rikkomista esim. pikku lautasia tai laseja. Kävi kyllä käsiksi minuunkin satunnaisesti, siinä tuli sitten raja vastaan, nainen pelästyi kun otin ranteista kiinni ja painoin kevyesti seinää vasten. En ole kuitenkaan katsonut tarpeelliseksi erota ja onhan meillä niitä hyviäkin hetkiä.

    • HerraRauhallisuus

      Voi olla masennusta tai muuta sairautta. Normaalia ei ole kuitenkaan. Jos et saa puhuttua lääkäriin tai terapiaan tai jotain, eroa. Minä en jaksaisi tuommosta ollenkaan.

      • Omituinenpari

        Masennusta hänellä on ollut. On joskus valitellut.


    • tavikset

      Meillä on vähän samansuuntainen tilanne, erona vain, että kummtkin raivotaan ja huudetaan toisillemme. Välillä olen väsynyt siihen ettei me voida puhua asioista asiallisesti, vaan aina se menee vitsiksi ja huulenheitoksi. Ja sitten loanheitoksi toistemme niskaan. Olemme olleet aviossa jo yli 30 vuotta. Nyt kun poika on jo itse poissa kotoa. Niin on enemmän tilaa kummallekin olla suurimman osan omissa oloissamme. Välillä käydään toistemme luona jotain vitsiä vääntämässä ja riitelemässä. Meillä kyllä on samanlainen huumorintaju mutta ei sitä aina jaksa vitsailla ja vääntää asioist, kun mies haluaa aina olla oikeassa ja päättää joka asiasta. Mutta jos rakastatte (tykkäätte) pohjimmiltanne toisistanna. Niin menettelehän sekin, tietysti. Ellei jommalle kummalle satu sitä uutta rakkautta siihen väliin. Niitäkin meillä on ollut mutta aina olemme kuitenkin pysyneet yhdessä. Ollaan niinsanottuja samiksia vaikka riidelläänkin rajusti. Silloin kun ollaan pitkään samassa huoneessa. Ehdotan sulle jos et halua erota, ett jatkatte mutta olette vähän enemmän irti toisistanne. Kyyllä se toimii ku panee toimimaan.
      Hyvää jatkoa teille ymmärrän täysin tilanteenne.

    • oppeliini1

      Miksi valitset viettää aikaasi tuollaisen ihmisen kanssa?

      Tiedät ettet pysty henkisesti auttamaan sitä, te kumpikin voitte erittäin pahoin keskenänne. Miksi et laske häntä menemään ja keskittäydy kokoamaan itsesi , ennekuin se repii henkisen minäsi aivan kappaleiksi. Sitten vasta sinulla onkin rakennustyo koota itsesi kunnioittamaan sitä mitä korviesi välissä on.

      Tuollainen elämä on aivan liian haavoittavaa kummalekin, sinulle enemmän. Vain laske se menemään ennenkuin on liian myohäistä.

      Toivottavasti et ole alkanut lisääntymään sen kanssa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      • oppeliini1

        Voi harmi, luinkin jälkeenpäin että olette jo tehneet yhden uuden ihmisen.
        Sinä kuulosta järkevämmältä vanhemmalta. Tee kaikkesi että saat yh.n lapsestasi. Se on sinun velvollisuutesi. Aivan oman lapsesi takia. Hän on sinusta riippuvainen 18ikävuoteen saakka . Sinä täysijärkisenä voit ohjata, opettaa ja rakastaa häntä niin että saat kasvatettua hänestä yhteiskuntaa rakentavan kunnon kansalaisen.

        Muuten rikkirevitystä lapsestasi tulee liian kova hinta sekä sinun, hänen että yhteiskunnan maksaa!


    • aika.selkeätä

      Veikkaan että vaimosi on nainen, ja käytös johtuu tietenkin siitä.

    • jetsu

      Ei todellakaan ole normaalia käytöstä tuollainen. Vaimosi pitäisi saada hakeutumaan lääkärin pakeille ja sitä kautta lääkitykselle ja terapiaan. Ellei hän sitä tee, sinun on parasta hakea eroa.

    • SeksikäsSisältäPään

      Saako vaimo tarpeeksi huomiota ja pum pumia että pysyy tyytyväisenä. Ei meistä kukaan elä pelkällä vedellä ja leivällä. Joskus syy voi olla yksinkertainen.

      • Omituinenpari

        Tiedä sitten tarpeeksi, mutta hän on usein pitkiä jaksoja ihmeen pidättyväinen. Kuukautiset kestävät ja kestävät. Aluksi oli vain kuukautisviikko, nyt ehkä paremminkin vain yksi viikko kun niitä ei ole. Hänellä halut ovat usein aika kauan kateissa, ja joskus tuntuu kuin hän etsisi syitä vältetlä. Mutta kyllä tämä nyt noin suurin piirtein omia tarpeitani vastaa.


    • advice

      Olet päästänyt ämmäsi pilalle. Nyt vähän miehistä otetta. Jos kerran kaikki on sinun syytäsi niin on aika ottaa uusi suunta ja kotikuri käyttöön, eiköhän se siitä sitten.
      Et hyväksy jatkossa mitään äänen korottamista puhumattakaan mistään haukkumisesta. Asiallinen palaute sallitaan. Tietenkään et itsekään nosta ääntä etkä uhkaile tai käytä väkivaltaa. Mutta teet selväksi kenen tavalla asiat tehdään.
      Ja pidät myös hyvänä sitä vaimoasi.

    • Hormonitehkämyösvaikutta

      Mun mielestä yksi syy saattaa myös olla hormonaalinen. Jos hänellä on hormonaalinen ehkäisy, joka ei sovi ja aiheuttaa mielialanvaihteluja yms. huonoa oloa?

      • Omituinenpari

        Hän ei ole käyttänyt ehkäisyä ja nyt voisi olla jo vaihdevuodetkin.


    • Diemundo

      Sanon suoraan: vaimollasi kuulostaisi olevan jonkinlainen personaallisuushäiriö.

      Hän alistaa, halveksuu, suuttuu täysin mitättömistä asioista saadakseen syitä arvosteluusi, saa fyysisiä raivokohtauksia, ei näe itsessään mitään vikaa eikä kykene keskustelmaan tabu-asioista avoimesti ja rauhallisesti. Tuo haukkumismonologienkin pitäminen on asiatonta, ei sellaista tarvitse kenenkään kuunnella. Hän kohtelee sinua kuin vihollista kodissaan, olet kuin tiellä, aina vähintäänkin aina väärässä.

      Useilla persoonallisuushäiriöisillä ei ole ns. sairaudentuntoa. Kaikki syy omaan pahaan oloon on ympäröivissä ihmisissä. Heillä on vähän tai ei ollenkaan ystäviä, koska he eivät kykene tasapainoisiin ihmissuhteisiin ja eivätkä pysty tuntemaan kiintymystä/ rakkautta siten kuin muut ihmiset.

      Valitettavasti ratkaisua ei oikein ole, jos ihminen ei itse näe käyttäytyvänsä epätasapainoisesti. Syyt ovat usein niin syvällä, että tarvittaisiin psykoterapiaa, lääkitys ei itsellään auta mitään. Koska hän ei näe persoonassaan ongelmia tai kehittämisentarpeita, tie on pystyssä.

      Mitä sinuun tulee, energiasi kuluu arvatenkin konfliktien välttelyyn. Minäkuvasi saattaa vääristyä ja myös käsityksesi hyvästä parisuhteesta. Epänormaalista tulee normaali. Myös lapsellesi.

    • Omituinenpari

      Tätä minä olen itse alkanut epäillä: "vaimollasi kuulostaisi olevan jonkinlainen personaallisuushäiriö" Mutta mikä ?

      Jotenkin hän kuitenkin tiedostaa tilanteet, kun ympärillä on muita. Silloin hän on ihan ihmisiksi.

      • Omituinenpari

        Sitten on sellainen piirre, että hän ei kauheasti kaipaa läheisyyttä. Joskus kun menee, viereen väärään aikaan, voi saada kipakan lähdön jalasta tai kyynärpäästä. Toisaalta hän kaipaa huomiota ja sitä haluaisin antaa mutta sitten tulee sellainen ihmeen sätky, kun se ikään kuin on "liikaa". Tämä on ollut alusta saakka, mutta pahentunut. Eli ensin voi olla ihan tyytyväinen kun silittää ja rapsuttaa, mutta sitten saa yhtä äkkiä täyden hepulin, sellaisen muutaman sekunnin raivarin kuin olisi antanut sähköiskun.

        Tulee hän joskus itsekin viereen halimaan, mutta harvoin. Se on aina hyvä merkki.


      • YksKaxPax
        Omituinenpari kirjoitti:

        Sitten on sellainen piirre, että hän ei kauheasti kaipaa läheisyyttä. Joskus kun menee, viereen väärään aikaan, voi saada kipakan lähdön jalasta tai kyynärpäästä. Toisaalta hän kaipaa huomiota ja sitä haluaisin antaa mutta sitten tulee sellainen ihmeen sätky, kun se ikään kuin on "liikaa". Tämä on ollut alusta saakka, mutta pahentunut. Eli ensin voi olla ihan tyytyväinen kun silittää ja rapsuttaa, mutta sitten saa yhtä äkkiä täyden hepulin, sellaisen muutaman sekunnin raivarin kuin olisi antanut sähköiskun.

        Tulee hän joskus itsekin viereen halimaan, mutta harvoin. Se on aina hyvä merkki.

        Onhan vaimollasi käytösongelmia mutta et sinäkään ihan osaton tuossa sopassa ole. Sinulla on selkeästi varsin selkeän mustavalkoinen maailmankuva jossa sinä huolehdit perheestä taloudellisesti ja vaimo hoitaa kiltisti kodin. Hänen töissä käymisensä on sinusta turhaa ja vain rasittaa tarpeettomasti vaimoa jonka ei sinusta tarvitsisi käydä töissä lainkaan. Et siis näe hänen tarvettaa elää myös omaa elämäänsä ja määrittää omaa olemistaan ihan itse.
        En halua mitenkään puolustella vaimosi käytöstä mutta asiat eivät parannu niin että katsot itsesi jotenkin tilanteen ulkopuoliseksi jonka tekemiset tai asenteet eivät vaikuttaisi asiaan mitenkään. Suosittelen teille lämpimästi pariterapiaa jotta voitte käydä läpi kaikki suhteeseenne vaikuttavat seikat.


    • sevalinnanvaltti

      Valitsetko yhä suunnitella jatkavasi elämääsi tuon ihmisen kanssa? Vai valitsetko ottaa lepsesi ja hankkiutua eroon noin epävakaasta ja toisia huolellisesti ja harkiten haavoittavasta ihmisestä?
      Valitsetko kasvattaa lapsestasi luotettavan ja voimakkaan ihmisen vai valitsetko antaa äitinsä repiä lapsesikin täysin sekopäiseksi?

      Sinulla on nyt hyvin tärkeät valinnat edessäsi? Mitä sinä nyt valitset, vaikuttaa lapsesi koko tulevaisuuteen. Ja tietysti omaasi.

    • valintojenmerkitys

      Mun mielestä noin hankalien ihmisten ei kantsi mennä kimppaan tai pysyä yhdessä. Terapiassa käyneenäkin voin sanoa, että jos ihmisten luonteet ja ajatusmaailma ei sovi yhteen niin ei kannata väkisin saada niitä toimimaan. Nykypäivänä yritetään välillä ihan liikaakin. A studiossa oli haastateltu eroon liittyen juuri pitkään yhdessä olleita pareja ja siellä oli 60 vuotta yhdessä ollut pari, joiden mielestä jos ihmiset on luonteeltaan toisilleen hankalat ei kantsi olla yhdessä. Tuosta kommentista näki, että pari oli selvästi onnellinen yhdessä, sillä itsellenikin eräs vanhempi nainen, pitkään suhteessa ollut kertoi kuinka se, että itketään yksin ja asiat tuntuu huonolta kuuluu vaan suhteeseen. Niinpä, tuo ihminen oli vaan päättänyt hampaat irveessä olla yhdessä, ehkä on pakkokin.

    • Viisysi59

      Ongelma on mielestäni selkeästi kylmässä kasvatuksessa sekä henkilökohtaisessa älykkyydessä ja luonteessa. Meillä tilanne on varsin samanlainen, pitkä avioliitto takana enkä enää jaksa. Aivan samat eväät, pari viikkoa maalla!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6263
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      4006
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      263
      2416
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1960
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1413
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1316
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1087
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1060
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      996
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      971
    Aihe