Olen muuttunut

harmaasyksy

Olen mies, perheellinen ja ikää vajaa 50v. Sama nainen jo 26 vuotta, himot ja rakkaus poissa, jäjellä kiintymys ja kaveruus. Kun sanoin naiselle että tunnen välillämme elämän kumppanuutta ja kaveruutta meni naisen otsa vähän kurttuun, tuo viimeinen sana ei ollut naisen mieleen. Totta se on, en tunne enää seksuaalista halua häntä kohtaan, arki rullaa tosin omalla painollaan. Kun nainen kävelee alastomana eteeni tai ohitse mitään ei herää, oli aika jolloin ei saanut pidettyä näppejään erossa. Mua myöskin ärsyttää kun nainen yrittää välillä kovinkin ottaa mua kädestä kiinni kun ollaan jossakin, toinen asia että saattaa pyydellä että pussaan häntä esim. ostoksilla ollessa, olen sanonut että se oli normaalia nuorina ei enää. Myös kaikenlainen hiplailu ärsyttää nykyään kun nainen sitä harrastaa ja olen yrittänyt vältellä kauniisti, itse tiedostan muuttuneeni. Nainen haluaa suhteelta läheisyyttä mulla ei ole samaa mielenkiintoa. Jännä kyllä en kaipaa mitää eroakaan mulle vaan tällainen sopii, sopiiko naiselle jatkossa on toinen juttu.

17

542

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Herääpahvi

      Mitähän mahdat menettää, jos pussaisit vaimoasi?????? Tai, että kävelisit käsikädessä. On todella vaikeaa ymmärtää tuollaista pihtaamista.

      • i.feel.you.ap

        Sinä et ymmärrä, että kun aloittaja ei vaan halua sitä. Kun fiilis on mennyt pussailu yms. tuntuu lähes vastenmieliseltä vaikka toisesta välittääkin ystävyyden ja kumppanuuden tasolla. Rakkaus ja seksuaalinen halu on eri asia, kun välittäminen.


    • 7470

      Tietenkin ensimmäiseksi tulee mieleen kysymys terveydestäsi ja kunnostasi! Elintavat ml. kuntoilu, alkoholi tupakka?
      Terveyden perusindikaattirit?
      Testotasot?
      Elämäntilanne? Stressiä?

      Jos nuo todellakin ovat kunnossa niin sitten tilanne vaikuttaa vaikeammalle.
      Kunnossa olemisella tarkoitan luotettavia laboratoriokokeita ja terveystarkastusta. Minä luotan urheilulääkäriin tk-lekurin asemesta.
      Pelkkä oma tuntemus ja käsitys tilanteesta on usein pettävä.

      Tietysti psyykepuolen merkitys. Fantasioita? Täyttymättömiä toiveita? Jotain muuta "turn on" asiaa?

      Vaimoni tietää minun "turn on" kohtani mutta hänkään ei pidä käsikkäin kävelemisestä eikä julkipussailusta. Niissä on keinotekoista sävyä enkä minäkään näe niissä mitään mieltä.

      Terveys? Elintavat? Turn on? Eipä tämä nyt suurempaa nerokkuutta osoita joten luultavasti olette miettineet nämäkin asiat!

      • TapansaKullakin

        Mistähän johtuu, että usein he, jotka eivät kävele käsi-kädessä, pitävät sitä "keinotekoisena" ja jopa "esittämisenä"? En minäkään ajattele parista, joka ei kävele käsikkäin, että ovat varmasti kohta eroamassa...
        Minä ja mieheni olemme onneksi kumpikin sellaisia, että haluamme koskea toisiamme.
        Ihmisten ilmoilla se tietysti jää käsikkäin kävelyyn, halailuun ja pusutteluun.
        Yhdessä olemme olleet 25v.


      • vbnvbvb
        TapansaKullakin kirjoitti:

        Mistähän johtuu, että usein he, jotka eivät kävele käsi-kädessä, pitävät sitä "keinotekoisena" ja jopa "esittämisenä"? En minäkään ajattele parista, joka ei kävele käsikkäin, että ovat varmasti kohta eroamassa...
        Minä ja mieheni olemme onneksi kumpikin sellaisia, että haluamme koskea toisiamme.
        Ihmisten ilmoilla se tietysti jää käsikkäin kävelyyn, halailuun ja pusutteluun.
        Yhdessä olemme olleet 25v.

        Ihanaa, sillä minäkin haluaisin kulkea käsikädessä, mutta vain ensi tapaamisen yhteydessä kuljettiin käsikädessä. Kun olen kysynyt, että miksi ei käsikädessä, niin hän puhuu juurikin tuota näyttelemistä ja esittämistä muille. Kun oli se lapsirumba niin ei tuollaisia sitten ehtinyt enää miettimään ja oli parempikin, että joku ei kädestä pitänyt siinä tiimellyksessä. Nyt kun on aikaa ja elämä on koetellut, on tullut tarve pohtia kaikkea liikaa. Pilaako se ehkä koko suhteen? Kuvittelee, että kädestäpitäjillä on jotain parempaa ja ihanampaa. Pitkän suhteen etu on siinä, että on nähnyt toisen vanhemmat ja saattanut heidät ehkä viimeiselle matkallekin ja siten nähnyt, että millaista se puolison vanhempien elämä oikein oli. Kyllä sitä on voinut tulla sitten mieleen sellaistakin, että minkä mallin sitä on kotoaan saanut, niin se vain vanhemmiten sitten korostuu. Ns. kylmä avioliitto tuottaa tietynlaisia, ei sille voi mitään. Alkaa ymmärtämään, miksii anoppi oli aina niin hiljainen, tuskin puhui mitään. Mihin tästä enää pyristelisi, yrittäisi nyt vain elää näiden muutosten kanssa? Isänpäivänä kuulin lapseltani jotain erikoista, nyt hän ymmärtää, miksi pärjään hänen kanssaan, kun ajattelen, ettei se ole vika, vaan ominaisuus ja on vain osattava toimia ominaisuuden vaatimalla tavalla. Ja niinhän se hittovie onkin, siinä se ydin on ts. on hyväksyttävä toinen vikoineen päivineen, sillä harva meistä on itsekään täydellinen.


      • Rakastunutyhä
        TapansaKullakin kirjoitti:

        Mistähän johtuu, että usein he, jotka eivät kävele käsi-kädessä, pitävät sitä "keinotekoisena" ja jopa "esittämisenä"? En minäkään ajattele parista, joka ei kävele käsikkäin, että ovat varmasti kohta eroamassa...
        Minä ja mieheni olemme onneksi kumpikin sellaisia, että haluamme koskea toisiamme.
        Ihmisten ilmoilla se tietysti jää käsikkäin kävelyyn, halailuun ja pusutteluun.
        Yhdessä olemme olleet 25v.

        Hyvä, juuri näin. Kun on tarpeeksi vanhoillinen ja juurtunut omaan asenteensa, kaiken lainen "muu" , mitä itsekin toivoisi tekevänsä tai osaavansa, määritellään keinotekoiseksi tai "ei mitään mieltä" asioiksi. Tämähän on se ennenaikainen "Happamia, sanoi kettu pihlajanmarjoista"

        Me, mieni 63, minä 60 kävelemme iltakävelyt käsikädessä, moiskautamme pusut silloin kun siltä tuntuu ja muutoinkin pidämme toisiamme hyvänä. Ei ole tullut mieleenkään, että se olisi jotain keinotekoista! Mutta ruttunaamoja on meidänkin ympärillämme ja heidän ajatuksensa, no jaa.....


    • UusiAlkutoiselle

      Puhu asia naiselle suoraan ja kysy, haluaako hän enää platonisessa kaveruussuhteessa. Se olisi reilua, koskapa myös hänellä on valinnanvapaus.

      Itse olen pian 48v., rakkaus, seksi ja läheisyys on mulle parisuhteessa todella tärkeää. Jos mies kertoisi, ettei tunne enää minua kohtaan sellaisia tunteita, haluaisin kuulla sen suoraaan jotta en odottaisi ja toivoisi turhaa enää asioiden muuttuvan. Minä nuolisin haavat ja sitten lähtisin eteenpäin enkä tuhlaisi aikaani enää kuolleessa suhteessa.

    • jetsu

      Kannattaisi miettiä mikä on TODELLA muuttunut. Suosittelen myös perusteellista terveystarkastusta, kuten tuossa jo ehdotettiin. Tai sitten terapiaa, jos fyysinen terveys ok.

      Voihan tietysti olla, ettet edes halua jatkaa parisuhdettanne. Siksi yrität tehdä kaikkesi, että vaimosi ei viihtyisi suhteessa ja sanoisi morjens.

    • MattijaTeppo

      Samanlaisia erilaisia kokemuksia näkemyksiä mutta mennään näillä.

    • outoa_meininkiä

      26 v ja sama nainen. Vaihda nyt hyvä mies jo toiseen!

    • harkittuon

      Toisesta voi välittää ja pitää tärkeänä ihmisena arjessa ilman että tuntee seksuaalista halua tai kipinää. Tällä viikolla tulee kuluneeksi 27 vuotta kun tavatiin naisen kanssa. Kyllä on hellitty, naitu, rakasteltu milloin missäkin paikoissa. On oltu aika ajoin kuin yhteen sulatetut vartalot, huumaa ja intohimoa, seksiä, se kaikki on kuitenkiin historiaa tai mennyttä aikaa. Itse tiedän terveyteni kuin omat taskuni, ei tarvita erektio pillereitä tai muutakaan, kun ei enää vaan kiinnosta kumppanin vartalo niin ei vai syökö joku samaa ruokaa koko elämänsä, eihän se kiinnostumattomuus tarkoita että haluaisin erota, eikä sitä halua nainenkaan, puhuttu on. vaihtelu ehkä tekisi hyvää se on toinen juttu mitä se pitää sisällään. Voin sanoa että vieraat naiset kiinnostaa siinä mielessä mutta pettää en aio kun kumppani on. On ihme jos ei pareilla suhde muutu varsinkin jos jo nuorena aloitetaan se yhteinen taival kuten me.

    • TotuusSattuuQC

      Parisuhde toimii kun kummatkin haluavat jotain suunnilleen yhtä paljon tai yhtä vähän. Aina jos esiintyy huomattavaa epäsuhtaa toiveissa tai haluissa niin ongelmia voi olla tiedossa.

    • jokketheman

      Sanoisin näin, että runkkaa vähemmän. Luulisi kiinostavan siinä vaiheessa kun on pussit täynnä.
      Mikäli näin ei käy, niin ongelma on kyllä 100% varmuudella alle viitteiden painuneella testosteronitasolla.
      Ihmiset selittävät vaikka mitä sun paskaa itselleen, että sama akka jne. , mutta vetäähän ihmiset samaan käteenkin vuodesta toiseen ja aina se vaan futaa. Kyllä ongelma on jossain toisaalla..

    • KuihtuvaAkka

      Kirjoituksesi oli kuin oman mieheni kirjoittama (ellei olekkin).
      Kyllä tuntuu pahalle, todella pahalle. Mieheni ei ole noita asioita minulle ääneen sanonut, mutta kyllähän sen käytöksestä huomaa. Kun tulee torjutuksi, henkisesti ja fyysisesti... Mutta ei kuulemma halua erota, miksi ei??? Mitä tässä tilanteessa nyt pitäisi tehdä, minä haluaisin että parisuhteemme säilyy, iän myötä tietenkin asiat ovat muuttuneet niinkuin mekin. Mutta en minä missään kaverisuhteessa pelkästään halua elää, kaipaan lämpöä, läsnäoloa ja kosketusta.

      • vaitoehtonakovieraat

        Kuulostat ihan muijaltani vaan et ole, hänkin haluaa läheisyyttä ja lämpöä mutta ikävä kyllä ei seksiä. Ja kun ei ole seksiä en halua läheisyyttä enkä hellyyttäkään.


    • KuihtuvaAkka

      miten tästä jaksaa eteenpäin, mistä voimia enään kun ei kelpaakkaan ihmiselle kenen kanssa luuli jatkavansa elämänsä ehtoopuolelle saakka? En todellakaan pysty olemaan pelkkä kämppis, himoja ja rakkautta riittää vielä. En rupea itseäni muuttamaan miksikään meikkipelleksi joka kulkee kireä mekko päällä aamut illat tai muuta vastaavaa, keskustella haluaisin ja ydessä yrittää miettiä mitä tehtäisiin asialle.

    • saatkomistään

      Mahtava tilanne vaimo vonkuu ja vinkuu eikä sulta saa kun "kiltisti väistät. Eikö seksiäkään ole teillä? Aika tunteeton olet. Nyt vaan sitten hakemaan panopuu jota voit yrittää salata ja jäädä kiinni nolosti. Liian monta kakkosta joista "tiedetään odottaa jotta kotona tuo ukkomies sen eron viimein ottaa..... nyt moni kakkonen kieli pitkällä tämän luettuaan toivoo että on oma hoidettava" aika mikä tilanne!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      52
      5056
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3327
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1462
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      182
      1307
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      1000
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      898
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      867
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      806
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      748
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe