Kirjallisuuden kuolema XII

Teknodonna

Bourne identity


Katselin muutama vuosi sitten läpi tarinan, joka jaksoi pitää yllä televisiomielenkiintoani - vaikka huoneen seinällä roikkuva laite kaikin tavoin yritti hankkiutua minusta katselijan ominaisuudessa eroon. Tarinan kantava idea oli identiteetin puute. Oli syntynyt tilanne, jossa ei oltu varsinaisesti identiteettikriisissä, vaan sen puutteessa, koska identiteetti puuttui täysin. Koin tilanteen innostavana, haastavana ja seikkailunomaisena. Suorastaan tempauduin mukaan, mutta tipahdin toisinaan ulos televisiosta, koska oma identiteettini torjui osin kokemansa. Lopulta toistuvasti kävi näin, enkä voinut todeta kuin että identiteettini oli raju mekanismi sen rikkomispyrkimyksille, vaikka tahtoni ja omat pyrkimykseni olisivat näyttäytyneet ja suuntautuneet toisin, eli identiteettiäni vastaan. Identiteetti piti pintansa, eikä laskenut irti. Olin pettynyt sekä katselijana että identiteettinä. Suljin television suuren pettymyksen vallassa.

Kirjakieli on eräänlainen identiteetittömyyspassi, jolla pääsee lähelle identiteetittömien maailmaa. Ymmärsin välittömästi meressä kelluessani, ettei minulla tällaista passia ollut. Kirjalliset ponnisteluni olivat turhia. Pysyin sinä minä olin, eikä mikään muu olisi mahdollista. Minulla oli identiteetti, kun kalastajat nostivat minut merestä alukseensa. En ole koskaan päässyt siitä eroon. Se on siellä missä minä, ja päätyy sinne minne ikinä päädyn.


(Naurua)

52

529

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sulla on varmasti identiteetti, en epäile sitä.

      Onko se kuitenkaan riittävä romaanin aiheeksi, tai edes aloituksen aiheeksi sinkut-palstalla?

      • Teknodonna

        Mjaa

        Mielestäni tänne käy mikä tahansa epäinhimillisyyttä sivuava aihe. Romaaneista en juuri välitä. Olen huono lukija.

        (Hirn)


      • Trollipeikko

        Jos jokin asia ihmetyttää tai ärsyttää itseä, sen olemassaolo kannattaa kyseenalaistaa. Näin kannattaa tehdä aina ja kaikkialla, kaikkien itseä ihmetyttävien tai ärsyttävien asioiden kanssa. Eipähän lopu tekeminen elämässä!

        (hihi)


      • Teknodonna kirjoitti:

        Mjaa

        Mielestäni tänne käy mikä tahansa epäinhimillisyyttä sivuava aihe. Romaaneista en juuri välitä. Olen huono lukija.

        (Hirn)

        Epäinhimillisyydessäsi sinä olet hyvin inhimillinen.

        Olen joskus pohtinut sinun ikääsi, vaikutathan iättömältä. Voisit olla jopa sukupolvea joka johti maamme jälleenrakentamista sotien jälkeen. Voit olla myös y-sukupolvea.


      • Trollipeikko kirjoitti:

        Jos jokin asia ihmetyttää tai ärsyttää itseä, sen olemassaolo kannattaa kyseenalaistaa. Näin kannattaa tehdä aina ja kaikkialla, kaikkien itseä ihmetyttävien tai ärsyttävien asioiden kanssa. Eipähän lopu tekeminen elämässä!

        (hihi)

        Aika kömpelösti vihjattu toive siitä että minun ei kuuluisi keskustella Donnasta.

        Donna tykkää tuoda itseään esille, joten miehenä minun tehtäväni on antaa hänelle huomiotani.


      • Teknodonna
        Palstamäki kirjoitti:

        Epäinhimillisyydessäsi sinä olet hyvin inhimillinen.

        Olen joskus pohtinut sinun ikääsi, vaikutathan iättömältä. Voisit olla jopa sukupolvea joka johti maamme jälleenrakentamista sotien jälkeen. Voit olla myös y-sukupolvea.

        Mjaa

        Jälleenrakennusprojekti on jäänyt multa kokematta, sillä Suomi sotien jälkeen ei ollut edes järin paskana. Helsingissä meni muutama talo, ja loput jäi rajan taakse muitten korjailtavaksi. Lisäksi minulla on uuvuttava vatsatauti.


      • Teknodonna kirjoitti:

        Mjaa

        Jälleenrakennusprojekti on jäänyt multa kokematta, sillä Suomi sotien jälkeen ei ollut edes järin paskana. Helsingissä meni muutama talo, ja loput jäi rajan taakse muitten korjailtavaksi. Lisäksi minulla on uuvuttava vatsatauti.

        Minunkin mielestäni tuota jälleenrakentamisen vaihetta on glorifioitu suotta. Muutama talo rakennettiin tai peruskorjattiin, sekä maksettiin muutama miljoona sotakorvauksia. Pala kakkua, eu nyhtää nykyään meiltä enemmän rahaa mitä nuo sotakorvaukset oli.

        Masu kipeänä...oletko tilannut ajan lääkärille?


      • Trollipeikko
        Palstamäki kirjoitti:

        Aika kömpelösti vihjattu toive siitä että minun ei kuuluisi keskustella Donnasta.

        Donna tykkää tuoda itseään esille, joten miehenä minun tehtäväni on antaa hänelle huomiotani.

        Annatko samanlaista huomiota reaalielämässä naisille?


      • Teknoeric
        Palstamäki kirjoitti:

        Aika kömpelösti vihjattu toive siitä että minun ei kuuluisi keskustella Donnasta.

        Donna tykkää tuoda itseään esille, joten miehenä minun tehtäväni on antaa hänelle huomiotani.

        Kukaan muu ei anna Donnalle huomiota kuin minä! Ihan tarpeeksi huomiota hän sai muilta jo 1977, kun näytti julkisesti persettään koko Point Placelle!


      • Teknodonna
        Palstamäki kirjoitti:

        Minunkin mielestäni tuota jälleenrakentamisen vaihetta on glorifioitu suotta. Muutama talo rakennettiin tai peruskorjattiin, sekä maksettiin muutama miljoona sotakorvauksia. Pala kakkua, eu nyhtää nykyään meiltä enemmän rahaa mitä nuo sotakorvaukset oli.

        Masu kipeänä...oletko tilannut ajan lääkärille?

        Mjoo

        Elän pää pöntössä.

        (Naurua)


      • Trollipeikko kirjoitti:

        Annatko samanlaista huomiota reaalielämässä naisille?

        Ai kirjoittelenko naisille viestejä?

        En.


      • Teknoeric kirjoitti:

        Kukaan muu ei anna Donnalle huomiota kuin minä! Ihan tarpeeksi huomiota hän sai muilta jo 1977, kun näytti julkisesti persettään koko Point Placelle!

        Olet laiminlyönyt velvollisuuksiasi.


      • Trollipeikko
        Teknodonna kirjoitti:

        Mjaa

        Jälleenrakennusprojekti on jäänyt multa kokematta, sillä Suomi sotien jälkeen ei ollut edes järin paskana. Helsingissä meni muutama talo, ja loput jäi rajan taakse muitten korjailtavaksi. Lisäksi minulla on uuvuttava vatsatauti.

        (silittää Donnan vatsaa varovasti)


      • Teknodonna kirjoitti:

        Mjoo

        Elän pää pöntössä.

        (Naurua)

        Ei tuo ole kovinkaan vakavaa jos et kuvittele olevasi pönttö.


      • Teknodonna kirjoitti:

        Mjaa

        Jälleenrakennusprojekti on jäänyt multa kokematta, sillä Suomi sotien jälkeen ei ollut edes järin paskana. Helsingissä meni muutama talo, ja loput jäi rajan taakse muitten korjailtavaksi. Lisäksi minulla on uuvuttava vatsatauti.

        En tiedä kärsikö rakennuksista, mutta mun sukuuni ei ainakaan jäänyt yhtään ehjää perhettä. Ei kai ne perheet maailman mittakaavassa mikään normi ole, mutta ei tämän kansan 50-luku aina niin hienoa ole ollut.


      • Trollipeikko kirjoitti:

        (silittää Donnan vatsaa varovasti)

        Onko käyty ultraäänikuvauksessa?


      • Trollipeikko
        Palstamäki kirjoitti:

        Ai kirjoittelenko naisille viestejä?

        En.

        Ei vaan onko kyseenalaistaminen sinulle tyypillinen keino osoittaa huomiota?


      • Trollipeikko kirjoitti:

        Ei vaan onko kyseenalaistaminen sinulle tyypillinen keino osoittaa huomiota?

        Myönnän että tein kömpelön aloitteen, mutta aika hyvä keskusteluhan tästäkin näyttää kehkeytyvän.


      • Teknoeric
        Palstamäki kirjoitti:

        Olet laiminlyönyt velvollisuuksiasi.

        Action-figuurit vievät joskus aikaani. Naisen pitää vain sopeutua siihen. Eikä varsinkaan kutsua niitä NUKEIKSI!


      • Trollipeikko
        Palstamäki kirjoitti:

        Onko käyty ultraäänikuvauksessa?

        Siittiöiden tuotantoni loppui edelliseen kuolemaani.


      • Teknoeric kirjoitti:

        Action-figuurit vievät joskus aikaani. Naisen pitää vain sopeutua siihen. Eikä varsinkaan kutsua niitä NUKEIKSI!

        Teille metroseksuaaleille miesten omat jutut on tärkeämpiä kuin naisten kokonaisvaltainen hyvinvointi.

        Oletko uhrannut ajatustakaan sille kuinka Donna voi?


      • Trollipeikko kirjoitti:

        Siittiöiden tuotantoni loppui edelliseen kuolemaani.

        Sekin vielä.

        Onneksi on Teknoeric.


      • Trollipeikko
        Teknodonna kirjoitti:

        Mjoo

        Elän pää pöntössä.

        (Naurua)

        Onkohan Donnalla oikeasti vatsatauti? 😢 Vaiko vain palstalla... sellainen palstavatsatauti. Peikko on hieman huolestunut. Ei ole yhtään ollenkaan mukavaa, jos Donnan vatsaan oikeasti sattuu. 🙁


      • Trollipeikko kirjoitti:

        Onkohan Donnalla oikeasti vatsatauti? 😢 Vaiko vain palstalla... sellainen palstavatsatauti. Peikko on hieman huolestunut. Ei ole yhtään ollenkaan mukavaa, jos Donnan vatsaan oikeasti sattuu. 🙁

        Teettäisin raskaustestin.

        (winkwink)


      • Teknoeric
        Palstamäki kirjoitti:

        Teille metroseksuaaleille miesten omat jutut on tärkeämpiä kuin naisten kokonaisvaltainen hyvinvointi.

        Oletko uhrannut ajatustakaan sille kuinka Donna voi?

        Kerran vastasin hänelle kun hän sanoi rakastavansa, että rakastan kakkua.

        Nyt odotan, että hän palaisi luokseni Wisconsiniin. Mutta radiouransa myötä hän tykkää nyt kierrellä Eurooppaa "viihdyttämässä" paikallisia miehiä Namu-Donnana!


      • Teknoeric kirjoitti:

        Kerran vastasin hänelle kun hän sanoi rakastavansa, että rakastan kakkua.

        Nyt odotan, että hän palaisi luokseni Wisconsiniin. Mutta radiouransa myötä hän tykkää nyt kierrellä Eurooppaa "viihdyttämässä" paikallisia miehiä Namu-Donnana!

        Kadehdin teidän elämäänne, siitä ei puutu glamouria.


      • 70s_show
        Palstamäki kirjoitti:

        Kadehdin teidän elämäänne, siitä ei puutu glamouria.

        Taitaa olla Formanin poika vierailemassa palstalla tällä kertaa.


      • 70s_show kirjoitti:

        Taitaa olla Formanin poika vierailemassa palstalla tällä kertaa.

        Siltä näyttäisi, olet hyvin pelikartalla.


      • Trollipeikko
        Palstamäki kirjoitti:

        Siltä näyttäisi, olet hyvin pelikartalla.

        Kyllä se varmaankin on muotipatriarkka Eric Forrester. Kauniista ja rohkeista. Ja Donna on Donna Logan.


      • Trollipeikko
        Trollipeikko kirjoitti:

        Kyllä se varmaankin on muotipatriarkka Eric Forrester. Kauniista ja rohkeista. Ja Donna on Donna Logan.

        Action-figuurit ovat oikeasti muotinuk... muotifiguureja.


    • Teknodonna

      Donna diminuendo



      En ole pitänyt sairastamisesta koskaan, mutta jo lapsena osasin voihkia niin että ihmiset puhkesivat kyyneliin ja kantoivat maan ääristä asti toipilaalle mansikoita. Erityisen mestarillinen olen silmien pyörittelyssä. Vähäinenkin kuumeennousu laukaisee tämän draaman kierteen.
      Mutta tämä tällainen lapsena. Nyttemmin yleisö on harventunut, vihreä tee on alkanut maistua, ja jopa hunaja, jota olen inhonnut jokaisella solullani, putoaa vaivatta. En löydä itsestäni kuin sydämen, jota ei särje. Muu riutuu raatelevassa kivussa ja säryssä. Oksentelu käy vatsalihaksiin. Aallot ovat kramppeja, noin neljän sekunnin mittaisia tyhjiä puristuksia tyhjästä vatsasta. Hiukset kiristävät päänahkaa ja korvakäytävistä huokuu höyryä kuin kadusta talvisin. Jokin sisimmässä on hajonnut. Jossain on vika. Sormeni… ne ovat kuin luurangon, silmät sopimattomat kalloon.

      Katoan peittojen alle läppärini kanssa. Yövalot palavat pitäen hirviöt poissa.

      (Y)

      • Trollipeikko

        Ei ole mukavaa. 😭😭

        (tuo Donnalle mansikoita)


      • Teknoeric

        Euroopan ilmasto ei sovi sinulle. Heti kotiin sieltä!


      • Hoitsupeikko
        Teknoeric kirjoitti:

        Euroopan ilmasto ei sovi sinulle. Heti kotiin sieltä!

        (heittää mansikalla Teknoericiä olkapäähän)


      • Teknokitty
        Hoitsupeikko kirjoitti:

        (heittää mansikalla Teknoericiä olkapäähän)

        Voi Eric! Kävikö pahasti? Ei hätää, pääset äidin kyydissä sairaalaan!


      • Hoitsupeikko
        Teknokitty kirjoitti:

        Voi Eric! Kävikö pahasti? Ei hätää, pääset äidin kyydissä sairaalaan!

        Menkää sairaalaan. Minä jään hoitamaan Donnaa.

        Teen ihan mitä vain ikinä hän keksiikin pyytää. (Mutta tulen vähän surulliseksi, jos hän käskee painua korpikuuseen.) Ja tuon hänelle ihan mitä vain hän keksiikin pyytää. Kysyn häneltä rasittavan usein, onko hän nauttinut tarpeeksi nesteitä. Joka kerta kun hän tulee takaisin puklaamasta, silittelen häntä. Ja sitten kun ruoka vihdoin pysyy sisällä, teen hänelle hänen lempiruokaansa.


      • Teknodonna
        Hoitsupeikko kirjoitti:

        Menkää sairaalaan. Minä jään hoitamaan Donnaa.

        Teen ihan mitä vain ikinä hän keksiikin pyytää. (Mutta tulen vähän surulliseksi, jos hän käskee painua korpikuuseen.) Ja tuon hänelle ihan mitä vain hän keksiikin pyytää. Kysyn häneltä rasittavan usein, onko hän nauttinut tarpeeksi nesteitä. Joka kerta kun hän tulee takaisin puklaamasta, silittelen häntä. Ja sitten kun ruoka vihdoin pysyy sisällä, teen hänelle hänen lempiruokaansa.

        Tuo vati, lämmin ja kostea pyyhe, ruoki kissat ja keitä teetä. Sammuta valot ja lue minulle omia runojani makkarin oven läpi. Pidän äänestäni.

        Mä oksennan jo pelkän pöntön näkemisestä.


      • Teknodonna
        Teknodonna kirjoitti:

        Tuo vati, lämmin ja kostea pyyhe, ruoki kissat ja keitä teetä. Sammuta valot ja lue minulle omia runojani makkarin oven läpi. Pidän äänestäni.

        Mä oksennan jo pelkän pöntön näkemisestä.

        Asetin kuvahakuun hakusanoiksi "Sick Blonde," ja sain kattauksen pipeistä naisista.

        Yksi töristeli nenää

        Toinen makasi selällään

        Etc

        Kaikki tyyli puuttui, realismi.

        (Naurua oksennus suussa)


      • Teknodonna
        Teknodonna kirjoitti:

        Asetin kuvahakuun hakusanoiksi "Sick Blonde," ja sain kattauksen pipeistä naisista.

        Yksi töristeli nenää

        Toinen makasi selällään

        Etc

        Kaikki tyyli puuttui, realismi.

        (Naurua oksennus suussa)

        Havaintoja

        Itken todella harvoin. Tämä henkilökohtainen surunosoitus, tai kollektiivinen osanotto, emootio, on jollain tasolla jäänyt todella harvaksi herkuksi.

        Oksennellessa itken.


      • Teknodonna
        Teknodonna kirjoitti:

        Havaintoja

        Itken todella harvoin. Tämä henkilökohtainen surunosoitus, tai kollektiivinen osanotto, emootio, on jollain tasolla jäänyt todella harvaksi herkuksi.

        Oksennellessa itken.

        Poikkeustapaus

        Kun Munamies vaappui lavalle ja avasi suunsa, itkin varmaan viikon.

        Siis näin ääripäänä.

        (Hihitystä)


      • Hoitsupeikko
        Teknodonna kirjoitti:

        Tuo vati, lämmin ja kostea pyyhe, ruoki kissat ja keitä teetä. Sammuta valot ja lue minulle omia runojani makkarin oven läpi. Pidän äänestäni.

        Mä oksennan jo pelkän pöntön näkemisestä.

        (Tekee kaiken, mitä Donna pyytää. Silittää kissoja.)

        Juot sitten sitä teetä tarpeeksi! Muuten haen Mörkön metsästä ja olemme hyvin vihaisia sinulle huonosti hoidetusta nesteytyksestäsi.

        (Silittää Donnaa)

        Hyvää yötä pikku potilaalle.


      • Hoitsupeikko
        Teknodonna kirjoitti:

        Tuo vati, lämmin ja kostea pyyhe, ruoki kissat ja keitä teetä. Sammuta valot ja lue minulle omia runojani makkarin oven läpi. Pidän äänestäni.

        Mä oksennan jo pelkän pöntön näkemisestä.

        Onko pikku potilaan vointi parempi kuin eilen?

        (silittää Donnan tukkaa)


    • Perkeleen novellirosvot! Mihin se "Once upon a Time in the West"-tarina on viety?

      Mä en ehkä voi elää, jos en saa tietää mitä Billy Bob:ille ja hinausautolle tapahtui. Lisäksi ehdin jo kelata läpi elokuvahistorian vaikuttavimpia autokolareita ja miettiä päätyisikö tämä niihin. Anton Chigurhin kolari on ehkäpä mulle ykkönen. Se tulee niin pyytämättä ja yllättäen.

      Ei se Billy Bob nyt ihan ohuen ohut ollut.

      • Teknodonna

        Mjaa-a

        Mua sensuroidaan rankalla kädellä.

        (Naurua)


      • Teknodonna kirjoitti:

        Mjaa-a

        Mua sensuroidaan rankalla kädellä.

        (Naurua)

        Tätä se on 2000-luvun poliittisesti korrekti maailma. Koskaan et tiedä milloin joku lovebot hyökkää paikalle ja katkoo verkkojohdon sekä sormet ja repii vielä kielen ulos, Opittepa olemaan kuten kunnon aivopestyn kuuluukin.

        #Rauha #Rakkaus #Idioluutio


      • flowersreally
        scrg kirjoitti:

        Tätä se on 2000-luvun poliittisesti korrekti maailma. Koskaan et tiedä milloin joku lovebot hyökkää paikalle ja katkoo verkkojohdon sekä sormet ja repii vielä kielen ulos, Opittepa olemaan kuten kunnon aivopestyn kuuluukin.

        #Rauha #Rakkaus #Idioluutio

        Älä reuhua siinä, tuolla se tarina on:

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/15460719/ohut-naishahmo

        (Donna vois kyllä jatkaa sitä)


      • flowersreally kirjoitti:

        Älä reuhua siinä, tuolla se tarina on:

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/15460719/ohut-naishahmo

        (Donna vois kyllä jatkaa sitä)

        Niinpä onkin ja kyllä se nyt näkyy myös profiililistauksessa. Ehkä mä vain näin harhoja tai siis olin näkemättä todellisuutta.

        Jooh, jatkoa kaivataan.

        Mä voin kuvitella että utahilainen hinausautoilija Billy Bob ei varsinaisesti ole mikään Autoliiton ja Liikenneturvan palkitsema teiden ritari. Ei sen enempää kuin pohjoispohjalainen bussikuski Jorma Kalevi, joka ajaa bussinsa moottoritierampilta rautatiekiskojen päälle tai juuri ajokortin saanut Lenni-Eemeli, jonka matka päättyy kolmen kierteellä tehdyn voltin jälkeen hyvän matkaa tiehallinnon omistaman alueen ulkopuolelle olevan halkovajan seinään. Mutta onko tämän kaltainen kusipäisyys jotain, jolle voidaan antaa diagnoosi vai jotain sen laatuista mikä nyt vaan kuuluu asiaan. Tästä samasta liemestä on kuitenkin ammennettu kaikki sorateiden sankarit ja kimiräikköset.


      • Trollipeikko
        scrg kirjoitti:

        Niinpä onkin ja kyllä se nyt näkyy myös profiililistauksessa. Ehkä mä vain näin harhoja tai siis olin näkemättä todellisuutta.

        Jooh, jatkoa kaivataan.

        Mä voin kuvitella että utahilainen hinausautoilija Billy Bob ei varsinaisesti ole mikään Autoliiton ja Liikenneturvan palkitsema teiden ritari. Ei sen enempää kuin pohjoispohjalainen bussikuski Jorma Kalevi, joka ajaa bussinsa moottoritierampilta rautatiekiskojen päälle tai juuri ajokortin saanut Lenni-Eemeli, jonka matka päättyy kolmen kierteellä tehdyn voltin jälkeen hyvän matkaa tiehallinnon omistaman alueen ulkopuolelle olevan halkovajan seinään. Mutta onko tämän kaltainen kusipäisyys jotain, jolle voidaan antaa diagnoosi vai jotain sen laatuista mikä nyt vaan kuuluu asiaan. Tästä samasta liemestä on kuitenkin ammennettu kaikki sorateiden sankarit ja kimiräikköset.

        Autoa ajaessa täytyy sulautua yhteen auton kanssa. Täytyy kokea, että auto tulee osaksi omaa kehoa ja tottelee aivojen käskyjä samalla tavalla kuin omat raajat. Silloin ajaminen tuntuu samalta kuin sulokas käveleminen ja sujuu hyvin.


      • Trollipeikko kirjoitti:

        Autoa ajaessa täytyy sulautua yhteen auton kanssa. Täytyy kokea, että auto tulee osaksi omaa kehoa ja tottelee aivojen käskyjä samalla tavalla kuin omat raajat. Silloin ajaminen tuntuu samalta kuin sulokas käveleminen ja sujuu hyvin.

        Jooh. Mulla on Toyota Yariksen sielu.

        Tuota sulautumista otaksun syyksi, siihen miksi toisten on kiirehdittävä jarruttamaan vähän aikaisemmin. Miehen on tehtävä, mitä auton on tehtävä.


      • scrg kirjoitti:

        Niinpä onkin ja kyllä se nyt näkyy myös profiililistauksessa. Ehkä mä vain näin harhoja tai siis olin näkemättä todellisuutta.

        Jooh, jatkoa kaivataan.

        Mä voin kuvitella että utahilainen hinausautoilija Billy Bob ei varsinaisesti ole mikään Autoliiton ja Liikenneturvan palkitsema teiden ritari. Ei sen enempää kuin pohjoispohjalainen bussikuski Jorma Kalevi, joka ajaa bussinsa moottoritierampilta rautatiekiskojen päälle tai juuri ajokortin saanut Lenni-Eemeli, jonka matka päättyy kolmen kierteellä tehdyn voltin jälkeen hyvän matkaa tiehallinnon omistaman alueen ulkopuolelle olevan halkovajan seinään. Mutta onko tämän kaltainen kusipäisyys jotain, jolle voidaan antaa diagnoosi vai jotain sen laatuista mikä nyt vaan kuuluu asiaan. Tästä samasta liemestä on kuitenkin ammennettu kaikki sorateiden sankarit ja kimiräikköset.

        Mjoo

        Kesti ruudulla muutaman minuutin.

        (Hihitystä)


      • Trollipeikko kirjoitti:

        Autoa ajaessa täytyy sulautua yhteen auton kanssa. Täytyy kokea, että auto tulee osaksi omaa kehoa ja tottelee aivojen käskyjä samalla tavalla kuin omat raajat. Silloin ajaminen tuntuu samalta kuin sulokas käveleminen ja sujuu hyvin.

        Joo, käytänkin noita laineja seuraavassa ratsiassa kun kysytään "kiistättekö".

        Vastaan "en, minä vain sulauduin virtaviivaisesti ajokkini kanssa yhteen, tunnen meidät samassa kehossa, liike oli nopeaa."

        Tässä kohtaa kuvittelen konstaapelin sulokkaan ilmeen. Ja itseni kamarilla
        pöydän toisella puolella
        kohdevalaisimen edessä.

        (hahah)

        Merkkiautoliikkeet tietysti kiittävät sloganista.

        https://www.stara.fi/2018/09/29/kimi-raikkonen-raivostui-ferrarin-mokasta/

        Lopuksi totean kuten Räikkösemme: "Vittu mitä säätöö"


      • scrg kirjoitti:

        Jooh. Mulla on Toyota Yariksen sielu.

        Tuota sulautumista otaksun syyksi, siihen miksi toisten on kiirehdittävä jarruttamaan vähän aikaisemmin. Miehen on tehtävä, mitä auton on tehtävä.

        Ja minulla variksen.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      26
      1346
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1282
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1196
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1194
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1173
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1171
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1167
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1139
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1130
    Aihe