Connect Only pähkinä

17

256

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • Heh, aika hyvä. Sain 4/10.


      • minkkilaukku kirjoitti:

        Heh, aika hyvä. Sain 4/10.

        Tuo eka olikin vaikea, ainakin minulle. Sain vain sen ryhmän kasaan, jonka yhdistävä tekijä oli sanan konkreettinen sisältö. Ne muut olikin sitten sanaleikkejä.


      • 7/10

        Miten niin vain seiska? Mähän sain kaikki oikein...


      • scrg kirjoitti:

        Tuo eka olikin vaikea, ainakin minulle. Sain vain sen ryhmän kasaan, jonka yhdistävä tekijä oli sanan konkreettinen sisältö. Ne muut olikin sitten sanaleikkejä.

        Siinä kai piti ajatella sanoja englanniksi...esim Britannia, mother, toe, pie...yhdistävä sana olis queen.

        En mee vannomaan.


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Siinä kai piti ajatella sanoja englanniksi...esim Britannia, mother, toe, pie...yhdistävä sana olis queen.

        En mee vannomaan.

        Ihan suomea on yhdistävä tekijä, mutta siis sana, joka ei ole siellä. Ei se mikä on.


      • Wwuwuw
        Wwuwuw kirjoitti:

        Siinä kai piti ajatella sanoja englanniksi...esim Britannia, mother, toe, pie...yhdistävä sana olis queen.

        En mee vannomaan.

        Ei mother vaan apple..


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Ei mother vaan apple..

        Piirakka-ryhmä taas perustuu sanojen kirjoitusasuun, ei merkitykseen.


      • scrg kirjoitti:

        Ihan suomea on yhdistävä tekijä, mutta siis sana, joka ei ole siellä. Ei se mikä on.

        Ahas...
        http://www.puzzgrid.com/grid/16757

        Tossa näkyy ne vastaukset..en tiedä linkkiä, eikä enempää ole nyt aikaa..


      • scrg kirjoitti:

        Ihan suomea on yhdistävä tekijä, mutta siis sana, joka ei ole siellä. Ei se mikä on.

        Mies? Varvas..puuttuu ukko...Menikö oikein? Britannia voi olla naisen nimi...äiti ja mikä se yksi nyt olikaan..omena?.. juu en keksi muuta.


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Mies? Varvas..puuttuu ukko...Menikö oikein? Britannia voi olla naisen nimi...äiti ja mikä se yksi nyt olikaan..omena?.. juu en keksi muuta.

        Ukkovarvas ja mitäs ne teikäläisten kauppakeskukset olikaan: Itäkeskuksessa Mogadishu, Leppävaarassa Kora ja Matinkylässä Ukko-Omena. Tämä oli enää yhden pisteen vihje.

        Mä itse yritin vain kaksi kertaa ja katsoin sitten vastaukset. Mutta tuo oli tehtävänä varsin ovela: Alus etenkin johtaa helposti väärille jäljille. "Sarka" voisi olla jonkinlainen avain tuohon ryhmään.

        Oletko sä pelannut Aliasta?


      • scrg kirjoitti:

        Ukkovarvas ja mitäs ne teikäläisten kauppakeskukset olikaan: Itäkeskuksessa Mogadishu, Leppävaarassa Kora ja Matinkylässä Ukko-Omena. Tämä oli enää yhden pisteen vihje.

        Mä itse yritin vain kaksi kertaa ja katsoin sitten vastaukset. Mutta tuo oli tehtävänä varsin ovela: Alus etenkin johtaa helposti väärille jäljille. "Sarka" voisi olla jonkinlainen avain tuohon ryhmään.

        Oletko sä pelannut Aliasta?

        Mä ole vaan kuullut siitä pelistä..


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Mä ole vaan kuullut siitä pelistä..

        No mäkin nyt kurkkasin ne vastaukset...
        Kyllä sanaristikot ja sudokut on kivempia, pitsi se sun tehtävä. Seoli hyvä, koska jopa mä arvasin ne..🤣


      • Wwuwuw kirjoitti:

        No mäkin nyt kurkkasin ne vastaukset...
        Kyllä sanaristikot ja sudokut on kivempia, pitsi se sun tehtävä. Seoli hyvä, koska jopa mä arvasin ne..🤣

        Täällä on muuttunut ulkoasu..Jotain muutoksia nyt tulossa, se rekkauspakko?


      • Wwuwuw kirjoitti:

        7/10

        Miten niin vain seiska? Mähän sain kaikki oikein...

        Ai, mä kirjotin linkiksi Peris..

        Tulkaas tyypit muutkin tekemään..tää.

        Äh, mä teen täst oman aloitukse..


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Täällä on muuttunut ulkoasu..Jotain muutoksia nyt tulossa, se rekkauspakko?

        Kun Berners-Lee ym. kehittivät www:n, ideana oli että hyperteksti kuvaa vain sivujen sisällön, ei sitä miltä ne tarkalleen kenenkin käyttämällä laitteella näyttävät. Mä elän siinä mielessä edelleen tuossa vanhassa ja menneessä maailmassa, että haluaisin kaiken yksinkertaisimmassa mahdollisessa muodossaan: tekstin vain tekstinä, kuvana sen mihin teksti ei riitä, liikkuvana kuvana vain sen mitä ei still-kuvana voi esittää ja ääntä vain silloin kun se tuo jotain uutta. Ja mitä tekee tubettaja-sukupolvi? Tekee kaiken juuri päinvastoin.

        En siis ole huomannut ulkoasumuutosta:)

        Aliaksessa idea on selittää sanoja sanomatta itse sanaa, niin että toinen/muut arvaa sanan mahdollisimman nopeasti. Erityyppisille sanoille toimivat erilaiset selitykset: Logiikka voi vaihdella. Riittää, että vihje toimii. Voi sanoa, "isä ja ..." => äiti, "Lumikki söi ..."=>omena, "Ei sormi vaan ..." => varvas, jne..., "Toinen nimi englannille, iso-..." =>

        Ja tähän logiikkaa perustuu väitteeni, että "sarka" oli avain. Koska sellaisenaan sana tuskin on kovin yleisessä käytössä, mutta "sarkahousut" on tunnettu yhdyssana. Mutta se joka ratkaiseen tuon tehtävän 3 minuutissa on aika guru.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1104
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      824
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      649
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      616
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      68
      577
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      104
      574
    7. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      54
      537
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      522
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      48
      503
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe