Mies valehtelee usein

Mitähänkettua

Kertokaas mulle, varsinkin miehet, mutta naistenkin näkökulma oikein tervetullut, että onko miehen valehtelu, joka toistuu usein vain konsti saada ero aikaan mun puolelta suhteessa, jossa olen itse painottanut rehellisyyden olevan mulle kaikista tärkein. Elämme vieläpä vapaasti. Oon ihmeissäni ja hämilläni.

14

986

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • HeiHaloo

Mitä ihmettä? Tottakai sinä lopetat suhteen ihmiseen joka ei halua olla rehellinen sulle.
      Ihan sama mistä syystä mies valehtelee. Etsi parempi kumppani, niin ei tarvitse enää ihmetellä muuta kuin sitä, miksi siedit valehtelua alunperin päivääkään.

• Mitähänkettua

Niinhän se on. Mies on mulle muuten huomioiva ja mukava. Jotenkin oon kai tottunut elämän varrella siihen, että kehenkään ei voi luottaa. Enemmin tai myöhemmin toinen pettää tavalla tai toisella. Siksi katsellut tilannetta ja tullut osittain turraksi. Ollaan kuitenkin tietyllä tapaa niin ystävystyneet ja on sellaista sielujen sympatiaa, rakkauttakin. Kai siksi ihmettelen, että haluaako mies sitten, että lähden.

• HeiHaloo

Ei sinun pidä sietää jatkuvaa valehtelua yhtään enempää siksi, että sua on kohdeltu ihmissuhteissa aiemmin väärin. Näet asian nyt jotenkin hullunkurisesti ja uhriudutkin.
        Sinä itse valitset miten annat itseäsi kohdeltavan.

Me tavallisetkin hyväntahtoiset ihmiset tehdään virheitä, räikeitäkin, joten liian ehdoton ei kuitenkaan saa olla. Anteeksikin pitää antaa ja osata unohtaa kokemansa paha, jotta voi mennä eteenpäin ja uskoa ihmisten hyvyyteen jatkossa. Muuten jää elämän jalkoihin ja katkeroituu.
        Mene siis eteenpäin ja etsi kumppani joka arvostaa sinua; semmoinen ihminen ei valehtele päin naamaa joka käänteessä.

• niinkinvoikäydä

Musta olis kiva tietää, että onko sellanen ihminen oikeesti heilahtanut, joka ei ota vadtuuta tekemisistään eli mulle kun toinen jnyt valehtelusta kiinni ja kun on terapiankin kautta yritetty selvittää niin toisen kommentti kerta toisen jälkeen on, että ihan kuin hän koko ajan valehtelisi eikä todellakaan ymmärrä sanomassaan mitään väärää. Loppunhan tällaiset asiat helposti vie. Ehkä sitä sitten umpiväsyneenä voi päästä sairaalasn lepäämään.

• jänskäjätkä

Siis oikeesti, ihan terapiassakin ootte jo käyneet miehen valehtelun takii.

Mitä tarkoittaa; elätte ihan vapaasti?
      Onko se sitä, että kumpikin voi tehdä mitä haluaa, ottaa olutta kotonaan, käydä naapurin leskirouvan/ukon kanssa viihteellä lähipubissa ihan kaverina vaikka joka viikko tiistaina, tai pitää siinä teidän seukkusuhteen rinnalla vakipanoa jonka kanssa homma ei oo vakavaa, mutta kaikesta mitä tekee, mistä muiden ihmisten kanssa juttelee, pitää kertoo toiselle rehellisesti ja oma-aloitteisesti , etkä sinä eikä mies suutu kuulemistaan asioista, kunhan vaan ollaan rehellisii ja avoimii, niinkö?

Vai valehteleeko mies jossain pienissä asioissa kun sä tenttaat mitä päivän aikana on tapahtunu tyyliin; en oo käyny missään vaikka kävi lähikuppilassa yhdellä oluella tai haki kaupasta leipää ja makkaraa ja osti siinä samalla pari sidukkaa mutta ei sano sitä sulle.

Ehkä se valehtelee, kun tietää, että siitä tulee noottia sun puolelta jos se on tehnyt jotain josta sä vedät herneen nenukkaasi kuitenkin. Oikee vapaus olis sitä, että kummankaan ei tarttee kaikkee kumppanille kertoo, asioita saa pitää itsellään, riittää kun sanois, että tää on henk.koht.juttu ja thats it toinen hyväksyy sen eikä ala oleen naama norsun veellä että yhyy sä oot valehtelija.

• niinkinvoikäydä

Joo, mä en oo alottaja, mutta terapiassa on käyty toki muidenkin ongelmien vuoksi. En mä rupee tässä purkamaan valehtelua enempää, voin vain sanoa kuinka ikävää se on päin näköä. Ensinnäkään mistään kertomattomuudesta en puhu, sillä semmoistahan ei tiedä edes kukaan, en myöskään sitä tarkoita, että kaikki pitäis toiselle kertoa. Harvemmin muuten puhuu muutenkaan tapahtumista ja asioistaan, koska mitään ihmeempää ei tapahdu, mutta tää ei luo tietty muutakun jonkinlaista kommunikaatio-ongelmaa. Oon huomannut, että turha selittää tätä ihmisille, jotka ei oo ite kokenut sitä. Sanoisin vielä, että yhdessä eläessä elämässä nyt sattuu olemaan joitakin muitakin tärkeitä asioita kuin seksi tai pettäminen. Voi olla, että täällä ihmiset, erityisesti se vastakkaisen sukupuolen edustaja nähdään vain seksin kautta.
        Voisiko joku avata minulle vielä yhtä asiaa jota en ymmärrä: miksi valehdella päin naamaa asiasta, jota ei edes tarvitsisi puhua?

• TotuusSattuuQC
        niinkinvoikäydä kirjoitti:

Joo, mä en oo alottaja, mutta terapiassa on käyty toki muidenkin ongelmien vuoksi. En mä rupee tässä purkamaan valehtelua enempää, voin vain sanoa kuinka ikävää se on päin näköä. Ensinnäkään mistään kertomattomuudesta en puhu, sillä semmoistahan ei tiedä edes kukaan, en myöskään sitä tarkoita, että kaikki pitäis toiselle kertoa. Harvemmin muuten puhuu muutenkaan tapahtumista ja asioistaan, koska mitään ihmeempää ei tapahdu, mutta tää ei luo tietty muutakun jonkinlaista kommunikaatio-ongelmaa. Oon huomannut, että turha selittää tätä ihmisille, jotka ei oo ite kokenut sitä. Sanoisin vielä, että yhdessä eläessä elämässä nyt sattuu olemaan joitakin muitakin tärkeitä asioita kuin seksi tai pettäminen. Voi olla, että täällä ihmiset, erityisesti se vastakkaisen sukupuolen edustaja nähdään vain seksin kautta.
        Voisiko joku avata minulle vielä yhtä asiaa jota en ymmärrä: miksi valehdella päin naamaa asiasta, jota ei edes tarvitsisi puhua?

"Voisiko joku avata minulle vielä yhtä asiaa jota en ymmärrä: miksi valehdella päin naamaa asiasta, jota ei edes tarvitsisi puhua?"

Ongelma on siinä että yrität ymmärtää asiaa joka ei ole rationaalinen. Ei toisella siis ole välttämättä mitään syytä valehdella mutta hän tekee niin koska hänen toimintatapansa on vinksahtanut niin että hän ei voi valehtelulle mitään. Joku on jossain elämän vaiheessa mennyt vikaan ja hän on oppinut tavan jossa asioiden kertominen totuudenmukaisesti tuntuu hankalalta ja jotenkin vaaralliselta. Hän suojelee itseään ja sisintään valehtelemalla vaikka siinä ei olisi mitään järkeä.

• tiedoksisullekakkonen

Älä huoli minäkin olen vuosia elänyt miehen kanssa joka valehtelee. Minun ha se oli päätös tehdä eroanko vai hyväksynyt nuo valheet. Se mikä minua vaivaa on se että muilla näkyy menevän läpi nuo valheet mitä jopa meistä kertoo. Tiedän että on sairas ja keksii elämänsä tarinat miten saa itsensä näyttämään hyvältä" ja kuinka häntä voi kadehtia. Nuo valehtelut menee niin pitkälle ja jos omat lapset kuulisivat totuuden olisi järkytys liian suuri kannettavaksi. Siispä suostuin jäämään ja voi pojat kuinka monta valhetta olen joutunut muille selittelemään mitä oli niille kertonut. Nyt jo osaan ja tiedän miten toimin sairaan miehen kanssa. Koska nuokin kohteet jotka ovat sen kanssa leikkineet tulevat totuuden kuulemaan. Sairaushan tämä on ja minun tulee päättää mitä tai miten hoidan sairaan miehen niin ettei lapset kärsi. Upeita kertomuksia kertoo kylillä kyllä täytyy myöntää. Toki kotona iltaisin nolona monesti olen ja katson miehen selkää ja säälin. Näillä mennään ja ihan itse tähän suostuin.

• avoinavoimuus

Ihan sama kuule miksi mies valehtelee. Tärkeintä on äkkiä päästä eroon hänestä.

• enhyväksy

Valehtelu ei ole hyväksyttävää.

• joseimuutenymmärrä

Mun mielestä luottamuksen pettäminen toistuvasti tai toisen tunteilla leikkiminen on asioita, joissa toivon vastapuolen saavan sen kaiken itselleen takasin, sillä se rikkoo ihmisen niin pahasti. En toivo enempää enkä vähempää kuin, että semmonen ihminen oikeesti tuntis vahvasti johonkin, luotrais tuohon ja tämä pyyhkäsis luotramuksen pois.

• 7470

Parisuhde perustuu luottamukseen. En ymmärrä miten kuvaamasi kaltainen voisi jatkua.
      Jotain voi olla kertomatta mutta tietoinen totuuden vääristely ei käy!

• joseimuutenymmärrä

Mäkin ehkä kommentissani kuulostin karmealta, mutta oikeesti se oli melko tunteeton kommentti, lähinnä maailmankuvani mukainen toteamus. Ite en pysty noin pahasti toimimaan mutta eiköhän niitä löydy muita, jospa sellanen sit.

• nainen-66

Pakonomainen valehtelu on sairaus. Sillä pyritään sisäiseen tasapainoon, itsensä suojaamiseen (henkisen puolen "hätävarjelun liioittelua") yms.

"elämme vieläpä vapaasti"

Elät siis vapaasti valehtelevan miehen kanssa. Miksi? Mikä ja millainen on teidän välinen suhde? Ethän voi tietää millainen mies oikeasti on, kun hän valehtelee. Olet miehelle vain välineellinen ihmissuhde, et todellinen, aito.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      152
      2954
    2. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      368
      2050
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      41
      1805
    4. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      37
      1772
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      32
      1421
    6. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      93
      1221
    7. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      54
      1173
    8. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      328
      975
    9. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      110
      948
    10. Annan meille mahdollisuuden

Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil
      Ikävä
      53
      792
    Aihe