VAROKAA MIEHET JATKOA

1977Helmikuu

Eli, te miehet. Muista eron tullessa niin sovitte kaikki asiat ja laitatte ne paperille. 2 kpl ja molemmat allekirjoittavat paperit ja kummallekin osapuolelle oma kappale asiakirjasta.

Älkää hätäilkö asiassa vaan suunnitelkaa asiat esnsin omissa oloissa ja laittakaa ne paperille muistiin mitä sopimuksessa haluatte olevan tärkeätä.

Niinkuin avioliitossa ilot ja surut on jaettava mutta muistettava Aina lasten parasta.

Tulot ja kustannukset jaatte niin vaate, koulutus ja myös tulot esim.lapsilisä.

Koittakaa asua lähellä toisianne jotta lapsi/lapset voi tulla koska haluavat.

Vuosittain lapsi on kirjoilla toisen puolison luona ja toisena vuonna lapsen henkikirjoitus siirtyy toisen toisen osapuolen luo. Siirtopäivän sovitte keskenänne esim. 1 kesäkuuta tai 1 tammikuuta.

Jos nytten voitte erotessanne sopia asiat niin siten ei tartte olla siinä vaiheessa kun toiselle tulee uusi puoliso jolla voi olla omat näkökulmat asioista.

KIITOS

14

574

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rtuytud

      Varokaa naiset miehiä erossa. Sopikaa paperilla kaikki asiat = lastenvalvojalla. Katsokaa tarkkaan mitä allekirjoitatte. Mies ajattelee usein vain ja ainoastaan omaa parastaan. Ei tarvitse eron jälkeen jakaa suruja, ei iloja. Menee kontrolloinnin puolelle tuollainen.

      Eron jälkeen kummallakin on omat tulonsa. Toinen maksaa toiselle elareita. Lapsilisät on aina luettu lähivanhemman tuloksi.

      • y15

        Varokaa naiset miehiä erossa. Sopikaa paperilla kaikki asiat = lastenvalvojalla. Katsokaa tarkkaan mitä allekirjoitatte. Mies ajattelee usein vain ja ainoastaan omaa parastaan. KIRJOITUKSESSA MIELESTÄNI HUOMIOITIIN PELKÄSTÄÄN LASTEN ETUJA Ei tarvitse eron jälkeen jakaa suruja, ei iloja. LASTEN ASIOISTA ON KYETTÄVÄ SOPIMAAN, MYÖS ILOT JA SURUR Menee kontrolloinnin puolelle tuollainen.ET EDELLEENKÄÄN YMMÄRRÄ ETTÄ LAPSILLA ON ÄITI JA ISÄ, OLET VAINOHARHAINEN JA ITSEKÄS.

        Eron jälkeen kummallakin on omat tulonsa. MUTTA LAPSET OVAT EDELLEEN YHTEISIÄ Toinen maksaa toiselle elareita. NÄINHÄN SE MENEE JOS VANHEMMILTA PUUTTUU INHIMILLISYYS LAPSIA KOHTAAN, VASTUULLISE VANHEMMAT HOITAVAT VELVOITTEENSA TILANTEIDEN VAATIMALLA TAVALLA Lapsilisät on aina luettu lähivanhemman tuloksi. MIKSI VASTUSTAT NOIN KOVASTI LASTEN ETUJA??


      • nimiM
        y15 kirjoitti:

        Varokaa naiset miehiä erossa. Sopikaa paperilla kaikki asiat = lastenvalvojalla. Katsokaa tarkkaan mitä allekirjoitatte. Mies ajattelee usein vain ja ainoastaan omaa parastaan. KIRJOITUKSESSA MIELESTÄNI HUOMIOITIIN PELKÄSTÄÄN LASTEN ETUJA Ei tarvitse eron jälkeen jakaa suruja, ei iloja. LASTEN ASIOISTA ON KYETTÄVÄ SOPIMAAN, MYÖS ILOT JA SURUR Menee kontrolloinnin puolelle tuollainen.ET EDELLEENKÄÄN YMMÄRRÄ ETTÄ LAPSILLA ON ÄITI JA ISÄ, OLET VAINOHARHAINEN JA ITSEKÄS.

        Eron jälkeen kummallakin on omat tulonsa. MUTTA LAPSET OVAT EDELLEEN YHTEISIÄ Toinen maksaa toiselle elareita. NÄINHÄN SE MENEE JOS VANHEMMILTA PUUTTUU INHIMILLISYYS LAPSIA KOHTAAN, VASTUULLISE VANHEMMAT HOITAVAT VELVOITTEENSA TILANTEIDEN VAATIMALLA TAVALLA Lapsilisät on aina luettu lähivanhemman tuloksi. MIKSI VASTUSTAT NOIN KOVASTI LASTEN ETUJA??

        Mitä hemmettiä taas vouhkaat?
        "
        Eron jälkeen kummallakin on omat tulonsa. MUTTA LAPSET OVAT EDELLEEN YHTEISIÄ Toinen maksaa toiselle elareita. NÄINHÄN SE MENEE JOS VANHEMMILTA PUUTTUU INHIMILLISYYS LAPSIA KOHTAAN, VASTUULLISE VANHEMMAT HOITAVAT VELVOITTEENSA TILANTEIDEN VAATIMALLA TAVALLA Lapsilisät on aina luettu lähivanhemman tuloksi. MIKSI VASTUSTAT NOIN KOVASTI LASTEN ETUJA?? "


        Missä on järkesi? Se, että kummallakin on eron jälkeen omat tulonsa ei mitenkään poissulje sitä, etteikö lapset edelleen ole yhteisiä. Siis: eron jälkeen molemmilla omat tulot, oma tili, joita kumpainenkin yksin hallitsee. Silti lapset ovat yhteisiä.

        Toinen maksaa toiselle elareita. Se on täysin normaalikäytäntö ja nimenomaan lasten etu. Elareita maksamalla toinen vanhempi hoitaa velvoitteitaan. Se on inhimillistä lasta kohtaan.

        Tuo viimeinen "Lapsilisät on aina luettu lähivanhemman tuloksi. MIKSI VASTUSTAT NOIN KOVASTI LASTEN ETUJA??"

        oli täysin kaistapäinen kommentti. Mikä ihme sinulla viiraa? Lapsilisä maksetaan toiselle vanhemmalle, jonka tuloksi se huomioidaan määrättäessä toisen vanhemman elatusapua. Elatusapu on mitä suurimmassa määrin lasten etu.


      • y15
        nimiM kirjoitti:

        Mitä hemmettiä taas vouhkaat?
        "
        Eron jälkeen kummallakin on omat tulonsa. MUTTA LAPSET OVAT EDELLEEN YHTEISIÄ Toinen maksaa toiselle elareita. NÄINHÄN SE MENEE JOS VANHEMMILTA PUUTTUU INHIMILLISYYS LAPSIA KOHTAAN, VASTUULLISE VANHEMMAT HOITAVAT VELVOITTEENSA TILANTEIDEN VAATIMALLA TAVALLA Lapsilisät on aina luettu lähivanhemman tuloksi. MIKSI VASTUSTAT NOIN KOVASTI LASTEN ETUJA?? "


        Missä on järkesi? Se, että kummallakin on eron jälkeen omat tulonsa ei mitenkään poissulje sitä, etteikö lapset edelleen ole yhteisiä. Siis: eron jälkeen molemmilla omat tulot, oma tili, joita kumpainenkin yksin hallitsee. Silti lapset ovat yhteisiä.

        Toinen maksaa toiselle elareita. Se on täysin normaalikäytäntö ja nimenomaan lasten etu. Elareita maksamalla toinen vanhempi hoitaa velvoitteitaan. Se on inhimillistä lasta kohtaan.

        Tuo viimeinen "Lapsilisät on aina luettu lähivanhemman tuloksi. MIKSI VASTUSTAT NOIN KOVASTI LASTEN ETUJA??"

        oli täysin kaistapäinen kommentti. Mikä ihme sinulla viiraa? Lapsilisä maksetaan toiselle vanhemmalle, jonka tuloksi se huomioidaan määrättäessä toisen vanhemman elatusapua. Elatusapu on mitä suurimmassa määrin lasten etu.

        JÄLLEEN PÄTKIT TEKSTIÄ TAHALLISESTI JA ALOITIT OMAN SELITTELYN, MIKSI. HALUAT PELKÄSTÄÄ RIITAA, ETKÄ KYKENE KOMMUNIKOIMAAN REHELLISESTI.

        KASVA AIKUISEKSI JA KIRJOITA REHELLISESTI YHDELLÄ NIMIMERKILLÄ.


        Varokaa naiset miehiä erossa. Sopikaa paperilla kaikki asiat = lastenvalvojalla. Katsokaa tarkkaan mitä allekirjoitatte. Mies ajattelee usein vain ja ainoastaan omaa parastaan. KIRJOITUKSESSA MIELESTÄNI HUOMIOITIIN PELKÄSTÄÄN LASTEN ETUJA Ei tarvitse eron jälkeen jakaa suruja, ei iloja. LASTEN ASIOISTA ON KYETTÄVÄ SOPIMAAN, MYÖS ILOT JA SURUR Menee kontrolloinnin puolelle tuollainen.ET EDELLEENKÄÄN YMMÄRRÄ ETTÄ LAPSILLA ON ÄITI JA ISÄ, OLET VAINOHARHAINEN JA ITSEKÄS.

        Eron jälkeen kummallakin on omat tulonsa. MUTTA LAPSET OVAT EDELLEEN YHTEISIÄ Toinen maksaa toiselle elareita. NÄINHÄN SE MENEE JOS VANHEMMILTA PUUTTUU INHIMILLISYYS LAPSIA KOHTAAN, VASTUULLISE VANHEMMAT HOITAVAT VELVOITTEENSA TILANTEIDEN VAATIMALLA TAVALLA Lapsilisät on aina luettu lähivanhemman tuloksi. MIKSI VASTUSTAT NOIN KOVASTI LASTEN ETUJA??


    • Tasaus

      Naiset huomioikoon tämän. Esimerkiksi mies ei voi myydä yhteistä omaisuutta (vaikka se olisi hänen perintöä) omaan lukuunsa kysymättä vaimolta suostumusta tai antamatta vaimolle osuutta jos ei ole avioehtoa.
      Mies voi itse pitää asiaa vähäpätöisenä tekemättä valtakirjaa, mutta lain mukaan se ei sitä ole vaan tarvitaan vaimolta valtakirja. Jos tässä tilanteessa vaimo päättääkin tehdä pesäeron, on miehen maksettava puolet näistä myynnissä saaduista tuloista vaimolle eron ollessa tapahtumassa.

    • puoletononnestamun

      Kyllä nämä on käyty läpi mutta paperia ei suostunut allekirjoittamaan joten tasan omistetaan ja veloista ollaan. Oli perintöä tai muuta omaisuutta omistan puolet. Kuten puolisokin puolet. Varoa ei mielestäni tarvi kun yhteiset tilit ja muut toiminnot. Eron tullessa puolittuu kaikki ei se vaikeaa ole eikä siinä toista pysty tai kykene huijaamaan. Se joka tienaa paremmin maksaa myös paremmin mikä tässä on teillä ongelmaa?

    • nimiM

      Erossa ei ole kyse muistamisesta ja sopimisesta vaan siitä mitä halutaan tehdä. Jos toinen ei halua sopia ja ehdottelee mahdottomia, niin sinä sitä ollaan. Paras turvautua oikeuspalveluihin omaisuuden suhteen.

      • y15

        Kirjoituksestasi ilmenee selvästi kenen vuoksi oikeuspalveluja tarvitaan


    • Osa-aikaeläkeläinen

      Minun ex eukkoni ei antanut minulle jääneen talon avaimia, vaikka juuri tehtiin paperi että kaikki on jaettu. Akka kävi varkaissa talossani kunnes sanoin että ilmoitan poliisille. Hän kun opettajana ja pankinjohtajan tyttärenä tunsi olevansa parempaa väkeä kuin minä.

    • varoitusonilmassa

      Toki varoitan ajoissa tästä. Olenhan kertonut jo valmiiksi mitä saa jos pettää ja kuinka paljon se maksaa ja jos vaan kyllästyy maksaa se sekin ja sillekin hinta kerrottu. Eli olen varoittanut miestä hyvissä ajoin jos....Tai kun..... Ihan itse valitsee sitten.

    • Muistakaa miehet (ja naiset), että lapsiakoskevat sopimukset eivät ole päteviä ilman, että lastenvalvoja on ne vahvistanut.

      • p.blondi

        Nimenomaan. Lastenvalvojalle sopimaan lasten asiat.
        Ja lakihenkilön pakeille sopimaan ositus.

        Näin asiat tulee hoidettua ja sovittua hyvin, ei tarvitse kinata.


    • RapatessaRallallaa

      Voi herramunjee, taasko täällä meuhkaat?
      Sinä et ole ymmärtänyt, että erossa etävanhempi tulee elatusvelvolliseksi maksamaan lapsilisää eikä hänellä ole oikeutta lasten elämän päätöksiin. Koska olit niin typerä, ettet aikoinaan tuota vaivautunut selvittämään niin päätät sitten itkeä pahaa oloasi täällä jatkuvasti, kun ilmeisesti äitiäsikään ei enää kiinnosta kuunnella ison lapsen itkua.

      Mene terapiaan tai hakkaa päätäsi vaikka seinään jos se auttaisi.

      • Tarkennusta

        Lapsilisät maksetaan Kelasta, elarit maksaa etähuoltaja.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      55
      1553
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1334
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      123
      1228
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1044
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      897
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      337
      831
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      734
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      646
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      643
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      602
    Aihe