Liikkenneympyrä tööttääjät

entajuatöttälijöitä

Kertokaa tööttäjät, että miten se liikenneympyrä pitää mennä. Jos mä tuun ympyrään ja pysähdyn mulla on kolmio VAROITUSKOLMIO. Tottakai mä pysähdyn ja väistän autoja ja väistän kaikkia jota mun pitääkin väistää. Silti joku painaa töttiä jos jään odotteleen ja jatkuvasti menee autoja jota mun pitää varoa? Mihkä hittoon tiellä töttäilijäöillä on kiire? Ette te voita kuin 2min jos sitäkään???

38

1324

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Se on aika ikävää, jos jokaisessa risteyksessä menettää kaksi minuuttia *per edelläajava* vain sen takia, että ihmiset eivät mene omalla vuorollaan sinne ympyrään.

      Pahimmillaan näkee sitä, että kaksikaistaisessa ympyrässä odotellaan, vaikka oma kaista olisi täysin tyhjä.

      • So_what

        On sulla rankkaa. Lähtisit joskus ajoissa liikkeelle, niin ei tarvitsisi olla niin tarkkana niiden menettyjen minuuttien kanssa.


      • So_what kirjoitti:

        On sulla rankkaa. Lähtisit joskus ajoissa liikkeelle, niin ei tarvitsisi olla niin tarkkana niiden menettyjen minuuttien kanssa.

        Montako viikkoa aiemmin pitäisi lähteä?


      • Ajan_Varastointia
        So_what kirjoitti:

        On sulla rankkaa. Lähtisit joskus ajoissa liikkeelle, niin ei tarvitsisi olla niin tarkkana niiden menettyjen minuuttien kanssa.

        Rotalla on käytössä ajan varastoimiseen jokin säkki tai laatikko. Jos työmatkalla säästää aikaa vaikka sääntöjen vastaisesti ajamalla niin tämän säästetyn ajan voi sitten laittaa tuonne pussin tai laatikkoon josta sen sitten voi tarvittaessa ottaa käyttöön. Rotta tosin ei koskaan ole kertonut onko muiden mahdollista hankkia tällainen aikaa varastoivaa pussia tai laatikkoa. Tällä hetkellä meidän muiden, normi-ihmisten ja duunareiden, kohtaloksi jää se, että vaikka jostain syystä olisimmekin työpaikalla minuuttia paria aikaisemmin niin silti pääsemme lähtemään kotiin, useimmiten klo.15.30, sen kahdeksan työpaikalla vietetyn tunnin jälkeen.


      • Ajan_Varastointia kirjoitti:

        Rotalla on käytössä ajan varastoimiseen jokin säkki tai laatikko. Jos työmatkalla säästää aikaa vaikka sääntöjen vastaisesti ajamalla niin tämän säästetyn ajan voi sitten laittaa tuonne pussin tai laatikkoon josta sen sitten voi tarvittaessa ottaa käyttöön. Rotta tosin ei koskaan ole kertonut onko muiden mahdollista hankkia tällainen aikaa varastoivaa pussia tai laatikkoa. Tällä hetkellä meidän muiden, normi-ihmisten ja duunareiden, kohtaloksi jää se, että vaikka jostain syystä olisimmekin työpaikalla minuuttia paria aikaisemmin niin silti pääsemme lähtemään kotiin, useimmiten klo.15.30, sen kahdeksan työpaikalla vietetyn tunnin jälkeen.

        > Rotta tosin ei koskaan ole kertonut onko muiden mahdollista
        > hankkia tällainen aikaa varastoivaa pussia tai laatikkoa

        Olen kertonut. Melkein kaikissa työtehtävissä on nykyään käytössä jonkinlainen liukuma ja suurimmassa osassa yhtään paermmista hommista on lisäksi työaikapankki, jonne ylimääräiset liukumat voi sijoittaa. Ei, en aio vääntää sinulle rautalangasta miten se toimii, googleta jos kiinnostaa.

        Johtajilla tietysti johtajasopimukset, eli homma toimii vielä paremmin.


      • RottaPresidentiksi
        TheRat kirjoitti:

        > Rotta tosin ei koskaan ole kertonut onko muiden mahdollista
        > hankkia tällainen aikaa varastoivaa pussia tai laatikkoa

        Olen kertonut. Melkein kaikissa työtehtävissä on nykyään käytössä jonkinlainen liukuma ja suurimmassa osassa yhtään paermmista hommista on lisäksi työaikapankki, jonne ylimääräiset liukumat voi sijoittaa. Ei, en aio vääntää sinulle rautalangasta miten se toimii, googleta jos kiinnostaa.

        Johtajilla tietysti johtajasopimukset, eli homma toimii vielä paremmin.

        Kyllä suomalainen duunari ja toimisto/virastorotta tekee 8-tuntista päivää. Teollisuudessa 07.00 - 15.30, toimistoissa 08.00 - 16.00. Iltavuorot teollisuudessa saman kaavan mukaan, joskin kellonajat eri. Ei liukuhihnalle, sorvin ääreen tai telakalle voi mennä milloin itse haluaa. Ei bussikuskiaan voi siirtää vuoronsa lähtöä miten itse haluaa. Ei bussi voi lähteä viittä minuuttia aikaisemmin tai viittä minuuttia myöhemmin riippuen siitä miten kuski haluaa aikaansa käyttää tai miten hyvin ylinopeuden ajaminen työmatkalla on onnistunut. Lääkärin on oltava huoneessaan sovittuna aikana puhumattakaan pelastusviranomaisista joiden on oltava lähtövalmiudessa juuri sovittuna aikana.
        Kyllä Rotan väitteet siitä, että työmatkoilla hosumalla liikenneympyröissä, ajamalla ylinopeutta ja/tai muutenkin rikkomalla liikennesääntöjä, voisi kuvitellulla ajansäästöllä vaikuttaa edes teoriatasolla muiden kuin marginaalisen pienen ihmisryhmän työaikoihin.


      • juoksupojat.juoksee

        Jännä on se ajatus, että muiden takia menettää aikaa liikenteessä, ja että se aika on pois työajasta. Ja sitten on ihan sallittua ottaa siitä menetettyä aikaa takaisin ajamalla typerästi.

        Eihän tuossa ole mitään järkeä.


      • juoksupojat.juoksee kirjoitti:

        Jännä on se ajatus, että muiden takia menettää aikaa liikenteessä, ja että se aika on pois työajasta. Ja sitten on ihan sallittua ottaa siitä menetettyä aikaa takaisin ajamalla typerästi.

        Eihän tuossa ole mitään järkeä.

        Muut ovat osa liikennettä. Jos he toimivat järkevästi, ei siinä sen kummemmin aikaa menetä. Jos taas toimitaan typerästi, niin aikaa menee joko vähemmän tai enemmän...

        Menetetty aika on pois jostain muualta. Työmatkaliikenteessä joko kotona tai työpaikalla vietetystä ajasta. Toki töissä voi sitten kompensoida lähtemällä myöhemmin kotiin, jos sellaisesta tykkää...

        Typerästi ajamisessa ei todellakaan ole mitään järkeä.


      • liikenteessä pitää olla silmää toisin sanoen liikennettä pitää osata lukea, eikä odotella toisesta kylästä lähtevää autoa.


      • samaa.mieltä
        TheRat kirjoitti:

        Muut ovat osa liikennettä. Jos he toimivat järkevästi, ei siinä sen kummemmin aikaa menetä. Jos taas toimitaan typerästi, niin aikaa menee joko vähemmän tai enemmän...

        Menetetty aika on pois jostain muualta. Työmatkaliikenteessä joko kotona tai työpaikalla vietetystä ajasta. Toki töissä voi sitten kompensoida lähtemällä myöhemmin kotiin, jos sellaisesta tykkää...

        Typerästi ajamisessa ei todellakaan ole mitään järkeä.

        Eli ajamalla sääntöjen mukaan ei vie kenenkään aikaa, eikä oikeuta muita ajamaan typerästi.


      • samaa.mieltä kirjoitti:

        Eli ajamalla sääntöjen mukaan ei vie kenenkään aikaa, eikä oikeuta muita ajamaan typerästi.

        Ei, vaan ajamalla järkevästi. Kuten palstan kotipoliisit voivat kertoa, jopa sääntöjen mukaan ajamalla voi perseillä.

        Typerää ajamista ei oikeuta mikään. Edes säännöt.


      • RotanOhjeillaTaivaaseen
        TheRat kirjoitti:

        Ei, vaan ajamalla järkevästi. Kuten palstan kotipoliisit voivat kertoa, jopa sääntöjen mukaan ajamalla voi perseillä.

        Typerää ajamista ei oikeuta mikään. Edes säännöt.

        Sääntöjen vastaista ajamista ei oikeuta mikään. Ei edes kiire.


      • samaa.mieltä
        TheRat kirjoitti:

        Ei, vaan ajamalla järkevästi. Kuten palstan kotipoliisit voivat kertoa, jopa sääntöjen mukaan ajamalla voi perseillä.

        Typerää ajamista ei oikeuta mikään. Edes säännöt.

        Oikeasti luulet minun menevän noin surkeaan trollaukseen?
        :D


      • RotanOhjeillaTaivaaseen kirjoitti:

        Sääntöjen vastaista ajamista ei oikeuta mikään. Ei edes kiire.

        Kyllä oikeuttaa. Pakko ja turvallisuus ovat aika hyviä vaihtoehtoja.

        Esimerkiksi tästä maasta löytyi vielä vähän aikaa sitten yksisuuntainen umpikuja. Sinä varmaan olisit viettänyt siellä autosi kanssa viikon odottelemassa, että joku tulee muuttamaan liikennejärjestelyjä?


      • TsiisusMikäPuupää
        TheRat kirjoitti:

        Kyllä oikeuttaa. Pakko ja turvallisuus ovat aika hyviä vaihtoehtoja.

        Esimerkiksi tästä maasta löytyi vielä vähän aikaa sitten yksisuuntainen umpikuja. Sinä varmaan olisit viettänyt siellä autosi kanssa viikon odottelemassa, että joku tulee muuttamaan liikennejärjestelyjä?

        Rotta on kyllä tässäkin asiassa paras eli hakemaan kirjoitustensa perusteiksi jonkun ainoa laatuaan olevan ja täysin marginaalisen asian joilla omia mielipiteitään perustelee. Jos jossain nyt kerran on joku yksisuuntainen umpikuja niin sen perustella voi sitten sääntöjä rikkoa koska kyseisestä umpikujasta ei pois pääse kuin ajamalla sääntöjen vastaisesti.
        Ei tarvitse ihmetellä miksi The Rat ei nauti kovin suuresta suosiosta ja älykön maineesta tällä palstalla.


      • TsiisusMikäPuupää kirjoitti:

        Rotta on kyllä tässäkin asiassa paras eli hakemaan kirjoitustensa perusteiksi jonkun ainoa laatuaan olevan ja täysin marginaalisen asian joilla omia mielipiteitään perustelee. Jos jossain nyt kerran on joku yksisuuntainen umpikuja niin sen perustella voi sitten sääntöjä rikkoa koska kyseisestä umpikujasta ei pois pääse kuin ajamalla sääntöjen vastaisesti.
        Ei tarvitse ihmetellä miksi The Rat ei nauti kovin suuresta suosiosta ja älykön maineesta tällä palstalla.

        Et taida oikein ymmärtää, miten falsifiointi toimii. Joku esitti väitteen, ettei sääntöjen vastaista ajamista oikeuta mikään. Väite on siinä mielessä hyvä, että se on falsifioitavissa.

        Minä esitin yhden vastaesimerkin. Se riittää, jos se hyväksytään. Sillä, onko se marginaalinen ja ainoa laatuaan oleva, ei ole yksinkertaisesti mitään väliä. Se voisi olla jopa täysin teoreettinen, eikä silläkään olisi mitään väliä.

        Kyse ei siis ole siitä, onko kyseinen tapaus marginaalinen, vaan hyväksytkö väitteen, että tuossa tapauksessa sääntöjen vastainen ajaminen on oikeutettua. Jos hyväksyt, on alkuperäinen väite osoitettu vääräksi.


      • Väkivalta-Vekke
        TheRat kirjoitti:

        Kyllä oikeuttaa. Pakko ja turvallisuus ovat aika hyviä vaihtoehtoja.

        Esimerkiksi tästä maasta löytyi vielä vähän aikaa sitten yksisuuntainen umpikuja. Sinä varmaan olisit viettänyt siellä autosi kanssa viikon odottelemassa, että joku tulee muuttamaan liikennejärjestelyjä?

        Itseni turvaamiseksi ja koska työkaveri pakottaa, pätkin muijaa turpaan illemmalla. Kun on pakko ja turvallisuus kyseessä ei tarvitse lakia noudattaa. Erittäin hyvä ohjeistus.


      • Väkivalta-Vekke kirjoitti:

        Itseni turvaamiseksi ja koska työkaveri pakottaa, pätkin muijaa turpaan illemmalla. Kun on pakko ja turvallisuus kyseessä ei tarvitse lakia noudattaa. Erittäin hyvä ohjeistus.

        Väärin, tuossa tilanteessa puhutaan itsesuojelusta ja se on lailista. Et siis rikkonut lakia.


      • Väkivalta-Vekke
        TheRat kirjoitti:

        Väärin, tuossa tilanteessa puhutaan itsesuojelusta ja se on lailista. Et siis rikkonut lakia.

        Ketä tässä suojellaan? Kenen itsesuojelusta on kyse? Työkaverit epäili etten uskalla taas pätkiä muijaa turpaan ja koska itseäni häpeältä on suojattava niin on pakko todistaa että uskallan, joten ajattelin sen homman hoitaa yöllä, heti kun tulen baarista kotiin.


      • koitas.tajuta
        TsiisusMikäPuupää kirjoitti:

        Rotta on kyllä tässäkin asiassa paras eli hakemaan kirjoitustensa perusteiksi jonkun ainoa laatuaan olevan ja täysin marginaalisen asian joilla omia mielipiteitään perustelee. Jos jossain nyt kerran on joku yksisuuntainen umpikuja niin sen perustella voi sitten sääntöjä rikkoa koska kyseisestä umpikujasta ei pois pääse kuin ajamalla sääntöjen vastaisesti.
        Ei tarvitse ihmetellä miksi The Rat ei nauti kovin suuresta suosiosta ja älykön maineesta tällä palstalla.

        Ja miksei saisi rikkoa, kun kerran sääntöjen rikkominen ei aiheuta onnettomuuksia tai edes vaaratilanteita koskaan missään. Ilmeisesti sääntöjä rikkova ajotapa on parempi vaihtoehto kuin sääntöjen mukaan ajaminen.


    • Koroitusvalmio

      Ymmärtääkseni varoituskolmio on autoissa yleensä takaboksissa, varapyörän lähellä. Ei se sieltä muille näy. Ei edes liikenneympyrässä ajaessa.

    • arkajalatSotkee

      Ei niitä tarvitse väistää joitten eteen ehdit etkä hidasta heitä. Kuskeissa vaan on sellaisia vätyksiä ja puusilmiä joilla ei ole mitään käsitystä muiden vauhdista ja aikeista. Välillä toiset pysähtyvät ihan odottamaan, että joku tulisi lähellä ympyrää että pääsisi väistelemään heitä.

      • sujuvuutta

        Muuten hyvä mutta aloituslause ei. Jos olet hitaampi kuin muut ei muuta etuoikeuttasi. Jos ympyrässä ei ole muita, voit sinne ajaa. Jos olet hidas mutta jo ympyrässä, niin ympyrään jälkeesi tullut väistää.


      • Europaean

        Ns. pelisilmän puutetta näkyy muuallakin kuin liikenneympyrässä. Maailmalla ja kai Suomessakin on sääntö että ympyrän ulommalla kaistalla ajava väistää sisemmältä kaistalta poistuvaa. Tarkkana pitää olla 3- tai useampikaistaisissa ympyröissä. Silti hyvin näyttää toimivan kuten tilan antaminen yleensä, oli sitten kyseessä normaali kaistanvaihto tai vaikka pihaliittymästä mukaan liikenteeseen tuleva.


      • turbokiertoliittymä
        Europaean kirjoitti:

        Ns. pelisilmän puutetta näkyy muuallakin kuin liikenneympyrässä. Maailmalla ja kai Suomessakin on sääntö että ympyrän ulommalla kaistalla ajava väistää sisemmältä kaistalta poistuvaa. Tarkkana pitää olla 3- tai useampikaistaisissa ympyröissä. Silti hyvin näyttää toimivan kuten tilan antaminen yleensä, oli sitten kyseessä normaali kaistanvaihto tai vaikka pihaliittymästä mukaan liikenteeseen tuleva.

        ...Suomessakin on sääntö että ympyrän ulommalla kaistalla...

        Älä viitsi arvata, jos et oikeasti tiedä. Älä ainakaan julkaise arvailujasi "totuutena".

        Liikenneympyrän kiertotila on ihan tavallista tietä siinä kuin muukin tie. Kaistanvaihtaja on väistämisvelvollinen.

        Ihan oma juttunsa on sitten sellaiset monikaistaiset ympyrät, joista voi poistua useammalta kaistalta. Ne on opastettu jo sisään tullessa niin, että kaistan valinta tehdään siellä. Ristikkäisiä ajosuuntia ei tällaisissa ympyröissä ole, ja kaistan vaihtamiseen on _tosi_ vähän tilaa. Siksi näissä on oltava tarkkana. Jos sisemmältä kaistalta saa ajaa ympyrästä ulos, ulomman kaistan käyttäjän on pakko poistua samassa kohdassa.


    • sujuvuutta

      Todella moni ottaa liikenneympyrään ajon turhan varman päälle. Esim jäädään odottamaan ympyrän tyhjenemistä suojatien taakse jolloin ympyrän tarvitsee todella olla tyhjä muista ajoneuvoista jotta ehtisi omalla vuorollaan väliin. Joku taasen odottaa edellisestä liittymästä lähestyvää ajoneuvoa ja antaa sille tilaa. Ei niitä edellisen liittymän tulijoita tarvitse odottaa. Jos ajoneuvosi keula on ympyrässä ennen edellisen liittymän tulijaa niin sinä olet ympyrässä ja se toinen väistää. Sääntö on että ympyrään tuleva väistää siellä olevia.
      Vähän ajavilla on heikompi taito lukea muiden tielläliikkujien aikeita. Harva käyttää suuntamerkkiä oikein. Siksi toisten ajoneuvojen liikkeiden lukeminen on sujuvan liikenteen ehtoja. Yli puolet ympyrästä poistuvista ei osaa käyttää suuntamerkkiä ajoissa. Ajoneuvon liikkeistä ja ajoradasta voi päätellä sen poistuvan ympyrästä ennen suuntamerkin näkymistä, usein sitä suuntamerkkiä ei käytetä lainkaan. Poistuttaessa ( ennen poistumista ) ympyrästä suuntamerkki tulisi laittaa päälle heti kun ei ole mahdollista olettaa että poistuu edeltävästä liittymästä.
      Ympyrään ajettaessa ei käytetä suuntamerkkä. Paitsi, jos poistut ympyrästä heti seuraavasta liittymästä suuntamerkin voi laittaa ajoissa päälle.

      • pakumies671

        Ehdottomasti samaa mieltä


    • Eipysäytyspakkoa

      Ennen ympyrää on kolmio. Se ei ole varoituskolmio vaan määräys väistää muita kolmion jälkeisessä risteyksessä. Se ei ole määräys pysäyttää ajoneuvoa, se ei ole STOP-merkki.
      Ennen ympyrää on yleensä suojatie, väistät mahdollisia jalankulkijoita. Annat tietä myös mahdollisille pyöräilijöille, sinullahan on kolmio. Ympyrään ajaessa väistät siellä olevia autoja.
      Jos ei ole jalankulkijoita, pyöräilijöitä tai muuta liikennettä ympyrässä, sinne tulee ajaa nopeutta jolla hallitset ajoneuvosi. Ei hitaammin eikä nopeammin.

      • VaarallinenKolmio

        Varoituskolmio o useimmilla autossa, ei liikenneympyröissä. Joskus niitä näkee tienvarsilla kun joku sellaisen on unohtanut ottaa mukaan kun rikkoontuneen auton kanssa on taas jatkanut matkaa tai auto on hinattu pois.


    • pakumies671

      Avuttomimmat kuskit pysähtyy ennen ympyrään ajoa vaikkei siellä olisi ketään jota joutuu väistämään. Sitten lähtevät liikkeelle kun ovat hetken ihmetelleet että eikö tosiaan ollut ketään väistettävää.
      Perustelevat vielä tekoaan turvalliseksi ajamiseksi.
      Se aiheeton pysähtyminen ei tee turvallisempaa liittymisestä ympyrään, sopivalla nopeudella liittyminen on mahdollista pienempään väliin muuta liikennettä häiritsemättä, eli jos tyhjään ympyräänkään ei pääse pysähtymättä, ei sinne pääse pysähtymälläkään.

      Jos ajokunto on sillä tasolla ettei osaa ennakoida tulevaa vaan pitää pysähtyä antaakseen itselle mietintätauon, ei ole rattiin asiaa.

      • mullekkinkerran

        Tää nyt ei ole mikään ympyrä tapaus,mutta kerran ruuhkaikana jumituin kolmion taakse. Jatkuvasti meni autoja ja varoituskolmio. No siihen kun jumituin hetkeksi niin joku painaa tietysti takana töttiiä.

        Ilmeisesti tän tööttäjän milestä mun pitäs vaan sitten kai lähteä komion takaa ja ajaa toista autoa päin? Ihme hätähousuja kyllä nää töttääjät. Ite kyllä katson turvallisen välin kolmion takana ja sitten menen. Ei voi olla niin kiire johkin. Vartakaa kolmio tööttääjät enempi sitä aikaa. Kyse on kuitenkin vain minuuteista!


      • pakumies671
        mullekkinkerran kirjoitti:

        Tää nyt ei ole mikään ympyrä tapaus,mutta kerran ruuhkaikana jumituin kolmion taakse. Jatkuvasti meni autoja ja varoituskolmio. No siihen kun jumituin hetkeksi niin joku painaa tietysti takana töttiiä.

        Ilmeisesti tän tööttäjän milestä mun pitäs vaan sitten kai lähteä komion takaa ja ajaa toista autoa päin? Ihme hätähousuja kyllä nää töttääjät. Ite kyllä katson turvallisen välin kolmion takana ja sitten menen. Ei voi olla niin kiire johkin. Vartakaa kolmio tööttääjät enempi sitä aikaa. Kyse on kuitenkin vain minuuteista!

        Tuskin kukaan sentään niin tyhmä on että tööttää kun et suostu ajamaan kolaria. Ehkä siinä oli sellainen väli mihin olisi hyvin ehtinyt mutta et käyttänyt sitä jostain syystä mitä takanasi oleva ei voi käsittää, ja miettii että parkkipaikat on muualla.


      • taukoa.tarvitsevat
        pakumies671 kirjoitti:

        Tuskin kukaan sentään niin tyhmä on että tööttää kun et suostu ajamaan kolaria. Ehkä siinä oli sellainen väli mihin olisi hyvin ehtinyt mutta et käyttänyt sitä jostain syystä mitä takanasi oleva ei voi käsittää, ja miettii että parkkipaikat on muualla.

        Ne on niitä mainitsemiasi ajokunnottomia ikäkuskeja joille tyhjään ympyrään/risteykseen ajo vaatii miettimistauon eli tuumaushetken, että miten tässä nyt pitikään ajaa.


    • älä.välitä

      Tööttäilijän logiikan mukaan se on sinun syytäsi, että niitä autoja tulee niin paljon. Hän ei osaa reagoida muutoin kuin metelöimällä.

    • Kfkgjgjgjg

      Todennäköisesti siellä ympyrässä olisi tilaa mennä, jonka tööttääjä on nähnyt

    • suojatienpäälle

      Vaikea tietää, mulle ei ole töötänne vielä kukaan mainitussa tilanteessa ja aika monta kertaa on tullu liikenneympyrään ajettua. Niin kuin joku veikkasi niin ehkä oottelet liikaa, sitä tilaa mitä odotat ei tule vasta kuin kello 23:00 jälkeen kun liikenteestä katoaa pikku hiljaa kaikki liikenne. Ei toki törkeesti pidä mennä eteen murjomaan mutta kun reilumpi väli on niin siihen vaan, nopeuttahan noissa paikoissa ei juurikaan ole että kerkiää helposti.

      Mutta älkää siihen suojatien päällä jumiko, ottakaa huomioon että kevytliikenne tukkeentuu silloin. Kun ei ole mitään tarvetta pysähtyä suojatien päälle ylipään melkein missään, melkein huom.

    • HieraisevaPieru

      No mutta vi**u älä osta tonttia siitä ! Autosi on noin 5m pitkä, se sopii siihen ympyrään helvetin hyvin vaikka siellä olis muitakin, reippaasti nyt vaan ;))

    • ohitavittu

      Niin niin mutta Autokoulupässit opettaa odottamaan, varsinkin nuoria naisia, kouluttaja kun ihailee reisiä... katse vasempaan päin ! ja alas...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14881
    2. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3075
    3. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3074
    4. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3070
    5. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3069
    6. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3066
    7. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3065
    8. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3065
    9. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3064
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3054
    Aihe