Kummi vai kummitus?

kummivaikummitus

Mun pitkäaikainen entinen työkaveri on saamassa lapsen lähiaikoina. Me ollaan jossain määrin irtaannuttu toisistamme ja olen ehkä tarkoituksellakin ottanut etäisyyttä, kun olen joutunut toimimaan miessuhteiden selvittelijänä lähinnä. EI olla nähty melkein vuoteen ja yhtäkkiä kaveri kertoi olevansa raskaana. Noh, käytiin syömässä yhdessä ja näin hänen miehensä toista kertaa. Ei tunneta siis entuudestaan hänen miehensä kanssa. Nyt sitten sain kaverilta viestiä, että hän haluisi mut ja mun miesystävän kenties esikoisensa kummiksi? Että sopiiko meille, kun me kuulutaan kai kirkkoon. Hänen sisarukset kun aikovat erota kirkosa lähiaikoina.

Öö, siis ensinnäkin kaveri oli pitkään exänsä kanssa, joka oli väkivaltainen. Sitten hän eksyi treffeille miehen kanssa, jolla on rikollistaustaa. Noh, nyt sitten vuoden suhteesta on tulossa vauva, iso asunto on ostettu ja naimisiin ovat menneen. Itse olen aika jalat maassa henkilö ja harkitsevainen asioissa, siis ihan eri maata kuin kaverini, joka tekee extempore juttuja. Ei siinä kait mitään pahaa ole, että tekee, mutta kun ne ovat usein päätyneet huonosti ja mä sitten selvittelen niitä juttuja.

Toisaalta tykkään lapsista, mutta en tykkää kaverini tavoista toimia ja mennä kuin tuuliviiri. Ei siinä, pidin hänen nykyisestä miehestään kun näin hänet, mutta olen nähnyt hänet vain kahdesti ja mun miesystävä ei ollenkaan. Nyt vähän hämää tämä kaikki, kun miesystäväänikin ollaan kummiasioihin otttamassa mukaan, vaikkei ole isääkään nähnyt. Olenko kamala ihminen kun epäröin tätä asiaa.

1

412

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eirikki

Kun luin tota, niin muakin alkoi epäilyttää. Jos olet joutunut tämän kaverisi asioita selvittelemään ennenkin, niin hankalalta näyttää. Kummilapsen takia joutuisit taas olemaan mukana erinäisissä selvittelyissä. Siis ehkä, eihän tuota varmaksi voi tietenkään tietää.
      Sanotaan, että kummiudesta ei voi kieltäytyä, mutta totta kai voi.
      Kirjoituksestasi on sen verran aikaa, että olet varmaan päätöksesi tehnyt. Joko olet kummi tai ei.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia

"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoaine­tuki­järjestelmän, kun energianhinnat nousi
      Maailman menoa
      36
      2749
    2. Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta

🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs
      Maailman menoa
      12
      2537
    3. 100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman

Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es
      Maailman menoa
      37
      2258
    4. Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin

Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks
      Maailman menoa
      20
      1861
    5. Iso poliisioperaatio Lapualla

Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo
      Lapua
      35
      1518
    6. Olen aika varma

että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa
      Ikävä
      50
      1518
    7. Oletko nähnyt hänet ilman...

Vaatteita!?
      Ikävä
      38
      1453
    8. Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys

Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä
      Maailman menoa
      25
      1353
    9. Oon niin surullinen

Ettei meistä tullut sitä mitä toivoin
      Ikävä
      24
      1138
    10. Mitä sitten odotat

Jos seurailet vain tekemisiäni
      Ikävä
      18