Huippua että tänne on kirjoitettu tästä! Itselleni ei ole amalgaamipaikat mutta muovia ja juurihoitoainekset suussa!! Mitä myrkkyjä. Ja aivopesu ja painostus toimii hammaslääkäreihin ja asiakkaisiin. Harhaanjohdettuja, tietämättömiä yms.
Nyt hammaslääkäri ei suostu poistamaan hammasta siitä syystä että on juurihoidettu.
Perustelut miksi niin haluan.
En ole saanut kunnon varmuutta täytteiden vaarattomuudesta.
Hammas on karieksen peitossa ja pitää yllä pahojabakteereja.. paikallisesta ientulehduksesta sen huomaan.
Poistosta ei ole esteettistä haittaa.
Laittoi ehdon. Implantti tilalle. Ei kiitos. En tarvitse enkä pelottelua yms vaan varmaa tietoa ja todistusta oikeista lähteistä mitä lääketiede ei ole kyennyt antamaan. Mistä oikein on kysymys kun vaikutti kovinkin fiksulta? Hammaslääketiede ja kulttuuri ei selvästikään aja potilaan terveyttä Suomessa vai oliko vikaa vain tässä lääkärissä?
Toista oli aikoinaan kiertävä mieshammaslääkäri jolta ei edes tarvinnut pyytää juurihoidetun poistamista kun jo nappasi pois kun tiesi että pian tulee ongelmia kuitenkin. Nimeä en muista mutta todella isotpropsut hänelle!!
Amalgaami ja hampaan poisto
6
393
Vastaukset
- iuyguihojk
Mene kunnalliselle hammaslääkärille niin saat hampaan poistettua eikä pakkomyydä implanttia.
- Jappe52
Kunnalliselle on vaikea päästä. Biohammaslääkärit tietävät sellaiset vaihtoehdot, jotka eivät ole potilaalle vaarallisia. Amalgaamien poiston jälkeen moni amalgaamisairas on poistanut myös juurihoidettuja.
- uyftyugfytfuyj
Jappe52 kirjoitti:
Kunnalliselle on vaikea päästä. Biohammaslääkärit tietävät sellaiset vaihtoehdot, jotka eivät ole potilaalle vaarallisia. Amalgaamien poiston jälkeen moni amalgaamisairas on poistanut myös juurihoidettuja.
Kunnalliselle pääsee nopeastikin (samana tai viimeistään seuraavana päivänä) jos kyse on akuuttihoidosta. Aloittaja antoi ymmärtää että hampaassa on paha karies ja ientulehdus, joten luulisi olevan akuuttitapaus. Mutta kun kyselee mielipiteitä ja on käynyt yksityiselläkin, niin eiköhän jaksa odotella sen maksimissaan puoli vuotta jonka kiireetön jonotus kunnalliselle voi kestää.
- PAPAIJAksi
Juu siis kunnallisella juuri pitkinhampain antoi uudenajan mutta perui ajan edellispäivänä jännästi.. ensin laittoi viestin että "muista aika.." sitten tunti myöhemmin että Aika peruttu. Uusi aika Seuraavina kuukausina.. yksityiseen ei varaa ja en ole käynyt.
Otti jo kuvat mutta harkitsin että ottaisin itse hampaan pois koska se on hirveä murheenkryyni ja jos tulee ongelmia niin särkypäivystykseen? Tämä hammas on jo rassattu ja täysin kuollut. - Vaara-kaikkialla
Humpuukia, nuo tällä palstallla mainosteut Biohammaslääkärit. Sellaista lääkärikuntaa ei ole olemassakaan, ainakaan itse en ole nähnyt kenenkään mainostavan itseään tuollaiseksi.
Amalgaamissa elohopea on jo reagoituneessa muodossa. Ei siis puhdasta elohopeaa, näin ainakin itse olen asian ymmärtänyt. Reagoituneessa muodossa oleva elohopea ei ole ymmärtääkseni ihmiselle vaarallitsa. Ja sitäpaitsi pitää muistaa, että esimerkiksi joissakin yleisissä rokotteissa käytetään säilöntä-aineena elohopeaa. Ja siitä huolimatta ihmiset ottavat näitä rokotteita, jopa vuosittain.
Muovipaikoissakin on sitäpaitsi vaaransa. Nehän sisältävät ihmiselle vaarallista Bisfenoli-A-nimistä kemikaalia, joka on haitallista ihmiselle. - hammaslääkäri
Hampaan juuritäytösaine on yleensä vaaraton guttaperka-materiaali joka ei liukene elimistöön.
Hammaslääkärinä tiedän että aika useasti myös juurihoidettu hammas voi tulehtua uudelleen - erityisesti poskihampaat - vaikka juurihoito on tehty oikein kaikin osin.
Jos kyseinen hammas oireilee ja ei ole näkyvällä paikalla niin hampaan poisto on hyvä hoitotoimenpide.
Implantti on myös OK tietyissä tapauksissa mutta en usko että itse haluaisin satsata rahaa sellaiseen, olen törmännyt sen verran moneen potilaaseen joilla implantti ei ole toiminut ja lopputulos on ollut implantin poisto.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 713125
- 922885
- 512125
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201595- 151359
Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..51348- 191314
Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131311Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein131283Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin241242