Linja-auto pysäkki

Landella

Ylikylästä näemmä koulukyydillä kulkee hevoskärry ahkerasti koulua, tunnollisesti seisonut pysäkillä jo useamman kuukauden. Toki moni pienenkin suojelusvietin omaava kuski tästä valittaisi kärryn huoltajille, jotta ihmislapset voisivat pysäkillä turvallisesti odottaa kyytiä. Viranomaisia ei asia kiinnosta. Mahtanee olla saman sakin koulukärryläinen kuin läheisen pysäkin autokorjaamonakin toimivan pysäkin romut. Sopivasti pysäkit ovat tiettyjen talojen edessä, ei paljon jää arvailujen varaan.

25

1094

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vuosiinole

Lapsia siitä kulkenu kouluun

• Hööhöööhööö

Mikset ite ilmoita jos häiritsee moinen asia

• Fulsaattori

Ja auramies kiittää kun romuja pysäkillä.

• Kunnioitaheitä

Linja-Auto pysäkit on tehty linja-autoja varten ja siitä autoon nousevien turvallisuuden takaamiseksi ei kaatopaikaksi/romuasemaksi

• 29G

Juuri näin!

• LAPSELLISTA

Touhua ulista täällä hohhoijjaaa vaikka minkäs teet kun ei ole pokkaa suotu että kehtais sanoa kasvotusten asioita helpompi nimettömänä vikistä

• nytkolahti

Sanonta se koira ärähtää mihin keppi kolahtaa

• Sulla

Näyttää tärähtäneen ja pahasti

• Yksplus

Lapsille on taattava turvallinen koulumatka kotiovelta kouluun luokkaan asti ja takaisin,johon kuuluu myös pysäkki senkin on oltava turvallinen,esteetön näkymä kaikkiin suuntiin.

• Hesvosmies

Mitä tuosta, ennen on hyvinkin paljon kuljettu hevoskyydillä kouluun ja edes takaisin. Jos joku haluaa kustata lapsia hevosella kouluun onko siinä mitää pahaa, ei ei ei.
      Eikä ole kuljetuksissa todettavissa mitään vaaraa. Ei ilmeisesti hevonen kulje juosten, se ehkä ei olisi suotavaa, jos vaaraa syntyy turvallisuuden osalta.

• aikaentinen

Silloin 1960 luvulla kuskattiin jolloinkin lapsia kauempa hevosella,pääasiassa lapset mitkä olivat niinsanotuilta sivukyliltä asuivat asuntolassa, slloin hevoset kenellä sellainen oli olivat metsätyömailla puiden kuljetuksissa kymmenienkilometrien päässä kotoa,ei sieltä joka viikko kotiin ajelut vaan oltiin viikkoja jopa kuukausia reissussa hevonen oli leiväntuoja perheelle,kyllä silloin lapset kulki jalan tai suksilla/polkupyörällä kenellä sellaiset sattui olemaan,sitten pikkuhiljaahan ne kolukyydit alkoivat asuntola suljettiin,samoin kävi myös hevosten niitä ei tarvittu metsätyömailla tilalle tulivat traktorit,niin ne hevoset pikkuhiljaa katosivat samoin kävi myös karjan ei isännillä ollut yksinkertaisesti varaa pitää hevosta kun se ei enää tuottanut vaan kulutti.

• Merensinisyydestä

Olen ollut aikoinaan kansakoulussa ensi luokalla. Silloin useita lapsia kuoli Suomessa kurkkumätään. Muistan, kun isäni käytti hevosella koulun lapsia Säkylän Karhusuolta kurkkumätää vastaan rokotuksessa ja kyydissä oli koululaisia iso määrä. Sillä lapset suostuivat
      lähtemään rokotukseen, kun poikkeuksellisesti pääsivät hevosen kyytiin ja näinkin houkuteltiin.
      Olen pienestä lapsesta alaken kotona touhunnut hevosten kanssa ja hevoset tykkäsivät myös lapsista.
      Ei minulle ole viarasta kilpailu hevoset. Suomen paras kilpailija veljelläni oli usein Hovilohko ja sitten minulla jälkeläinen Hovivieseri. Minun harrastukseni päättyi, kun kilpailukortin omaava ajoi auton kanssa kolarin tiellä ja hevonen jouduttiin lopettamaan. Tällä alalla on ollut minulla myös luotettavia Romaaneja.
      Olen lukenut hevosella koululais kuljetuksista ja onko siinä aiheutunut vaaraa lapsille, jotka ovat olleet kyydissä. Hyvä hevonen osaa varoa oikein, kun lapsia on kyydissä ja en todella tiedä tapausta tarkemmin, vaikka olen ollut siellä vasta Urkujärven perällä.

• Semmostaso

Taisi terveiset tulla Porista. Huomaan aloittajan puhuvan hevoskärrystä linkkaripysäkillä, useamman kuukauden siinä vissii seissyt. Se ei kaiketi osaa varoa tai väistää, kärry kun on. Utkujärvi siintää tyynenä, toisin kuin ihmisten kieltenkannat täällä.

• savosta_nainen

Eikö kukhan tunne moosesta Lexus Lerppua

• Merensinisyydestä

Todellisuudessa, minä en taida tietää ihan oikein hevosasiasta. Kysyn sitä, että tuleeko joku lapsi hevosella kouluun ja onko toisia koululaisia kyydissä? Odottaako hevonen kouluajan ihan välittömässä läheisyydessa ja lähdetäänkö sitten hevosella koulusta ajelemaan kotiin.? Onko samalla hevoskyydissä useita oppilaita, tai tuoko joku hevosella lapsia kouluun, sekä edelleen hakeeko koululaiset hevosella? Ei kai lapset yksin ajele hevosella. Vai takoitetaanko, että koulun lähellä on pysäköitynä hevonen ja mitä sen olemisella tarkoitetaan ja missä paikassa? Onhan niitä joitakin mennyt hevosella työhön ja odotellut hevonen työpaikan läheisyydessä ja sillä sitten työstä on lähdetty kotiin.

• Merensinisyydestä

EU;n valvontaan ja myös rahoitukseen kuuluu, maiden pääväylät,eli tiet. Sitä ihmettelen, että Suomessa Valtatie 21;stä on aika niukasti tullut raha varallisuutta. Tien korjauksista ja rakennemuutoksista liikenne turvallisuuden eristämisestä Muonion ja Enontekiön alueella. Teiden turvallisuudesta tulee juuri sillä vastata, koska talvi on hyvin pitkä Pohjoisen Lapissa. Tästä syystä on kolari alttiudet monin kertaiset Etelä Suomeen nähden. Myös avun saanti on kolaritapahtumista, vaikeata juuri siitä syystä, että apua voidaan saada vasta hyvin kaukaa pitkiltä etäisyyksiltä Etelään verratuna.

• Merensinisyydestä

Oho kirjoitus, hyppäsi risteys ja tieasiasta toiseen kohtaan? ATK:ssa on ihme vikaa toistuen. Vaikka uusi tietokone on käsittelyssäni. Mainokset sotkevat liikaa asioiden hypähtämisissä, rikkoen ATK toimintaa.

• ilmotusta

Hevosten ja kärryjen säilytyspaikka ei ole linjaauto pysäkki ollut ees 60 luvullä eikä 20 luvula

• Lakaskaa

Omat portaanne eellä ennenkö huutelette toisista anonyyminä rohkeaa kansaa muoniolaiset edelleen! huomatkaa sarkasmi,jos edes ymmärrätte mitä se tarkoittaa.

• Anonyymi

Linja-autopysäkki on näköjään tehty peräkärrylle ja siinä kyydissä olevalle valkoiselle munapallolle parkkipaikkaksi,aura-autojen on väisteltävä niinsanottua törkyläjää,kouluun menevät lapsetkin käyttävät tätä niinsanotusti virallista pysäkkiä, vai onko se enää sitä?Eiköhän asialle ala tapahtumaan jotain kun rattaat rasvataan ja kusot kulkemaan !

• Anonyymi

Ei ole tommosia tarvinnu vielä väistellä kiitos vain ko huolehit meän auraajien työstä ehkäpä vielä näen sen munapallon ko lunta tullee kokoajan

• Anonyymi

Auraaja,Auraaja mutta mikä on auraajan nimi?

• Anonyymi

Vaikea kirjotaa sen nimi.pysäkin saa käytää hevos kärryjä koska bussi ei ole linjaa

• Anonyymi

Pysäkiltä on oltava esteetön pääsy sitä käyttävälle henkilölle/henkilöille kulkuneuvoon, (linja-autoon),opastekilpikin sen osoittaa mihintarkoitukseen levikki on tarkoitettu

• Anonyymi

Hups heijakkaa tais herne mennä nekusta pidemmälle

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruumis ojassa

Kukahan lie ollu, mistä lie löydetty. No ikävä tataus.
      Oulainen
      16
      2326
    2. Mitä piirteitä rakastat

Eniten kaivatussasi?
      Ikävä
      44
      1261
    3. Piilorikollisuutta Puolangan päätöksentekoelimissä? Kyllä! Julkisesti todistettu!

Kyösti (kesk) rehenteli julkisissa tiedotusvälineissä tehneen jo ennen vaaleja sopimuksen kokoomuksen ehdokkaiden kanssa
      Puolanka
      70
      897
    4. Anna mulle vielä tilaisuus

näyttää kuinka susta tykkään.
      Ikävä
      45
      821
    5. Miten suomalaiset miehet

On usein niin aikaansaamattomia? Odottavat prinsessapalvelua. Odottavat, että nainen tekee aloitteen, että nainen pyytää
      Ikävä
      134
      816
    6. Mitkä asiat tekevät

kaivatustasi vetovoimaisen?
      Ikävä
      59
      797
    7. Muistatko vielä

Missä nähtiin ensimmäisen kerran? Miehelle.
      Ikävä
      42
      766
    8. Eräs läheinen sanoi

Että mies kyllä ottaa aina itse yhteyttä, jos on kiinnostunut. Oli tilanne mikä hyvänsä. Kuulemma kuvittelin koko jutun.
      Ikävä
      44
      725
    9. Eduskunnassa valmistaudutaan jo persujen täydelliseen romahdukseen - Koko paska kaatuu hetkessä

– On mahdollista, että käy kuin Assadin Syyrialle tai Ceaușescun Romanialle: koko paska kaatuu aivan hetkessä, kun tarpe
      Perussuomalaiset
      161
      709
    10. Iloista ja aurinkoista pääsiäistä kaikki palstan kivat sinkut :)

Täällä on näköjään vähän huono meininki tarttunut kuin tuolta muualta mutta pidetään edelleen tämä puoli suht positiivis
      Sinkut
      130
      673
    Aihe