Kuuluisa alkoholi

Entiedämitåtehdä

Meillä on muuten hyvä suhde, mutta alkoholi sotkee kaiken, ainakin omasta mielestäni.. Itse en käytä enää alkoholia kuin tosi harvoin.

Eli ongelma on joka viikonloppuinen juominen ja se menisi vielä jos hän joisi muutaman, mutta joka kerta tulee tosi kännissä kotia. Hän ei välitä jos meillä on sovittuja yhteisiä menoja viikonlopuksi, koska haluaa juoda. Käytös minua kohtaan juotuaan on tosi välinpitämätön ja ilkeä, joka loukkaa paljon, hän on siis aivan eri ihminen silloin. Aina juomisen jälkeen hän lupaa että olisi seuraavan viikonlopun selvinpäin, mutta ei pysty lupausta pitämään. Olen koittanut vihjata pienestä alkoholi ongelmasta, mutta hänen mielestään mitään ongelmaa ei ole. Olen ihan hukassa kun en tiedä mitä tekisin tässä tilanteessa kun arkisin kaikki on hyvin ja taas joka viikonloppu saan yksin itkeä kotona pahaa oloa jos en ole töissä. (Muutin kumppanini perässä pieneen kylään, mutta en ole vielä löytänyt ystäviä.)

Joten siis ylireagoinko teidän mielestä tähän vai onko tämä ihan normaalia? Ja ei, en ajattele että puolison pitäisi kyhnöttää vieressä 24/7.

24

629

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oppeliini1

      voisitko silloin tälloin viettää viikonloput omien vanhempiesi /ystäviesi kanssa?
      Onko kylässäsi tai lähistöllä aa kerhoa johon miehesi voisi tutustua? Miehelläsi on alkoholiongelma jonka hän vain itse voi parantaa, vaikka kuinka painostat, vaadit, uhkaat, sanot hyvällä tai pahalla, se kaikki on yhdentekevää, sinä et voi häntä muuttaa.

      Usein alkoholistit herävät itse tajuamaan tuohon jota aiheuttavat itselleen ja muille, se on ahaa hetki ja parannus alkaa siitä.

      Usein myos käy niin, ettei tuota ahaa hetkeä tule ennenkuin on liian myöhäistä. Jaksatko sinä vieressä odottaa, siihen vain sinä itse pystyt vastaamaan.

      Sitä ennen , varmista ettet ala lisääntyä alkoholistn kanssa.

    • 332211

      Sanot ettet juurikaan enää käytä alkoholia.
      Kuinka käytit sitä aiemmin?

      • Entiedämitätehdä

        N. kerran kuussa join ja nykyään kerta tai kaks riittää vuodessa ja sekin kohtuudella.


    • Nykyäänonnellinen

      Ei ole kysymys ihan pienestä alkoholiongelmasta.
      Itse elin 8 v . tälläisessä suhteessa ja lähdin, kun en enää jaksanut. Viikonloput ahdisti jo etukäteen, kun tiesi mitä on tulossa.
      Ero helpotti ja nykyään odotan viikonloppuja ja vapaita, kun toinen ei ole siinä örveltämässä . Nykyinen mieheni kun ei juo 👍😊

      • harmitonta

        Yli kymmeneen vuoteen en nähnyt miestäni selvin päin. Lyhet tovit perjantaisin hänen palatessaan viikonlopuksi kotiin.
        Kotiuduttuaan mies käveli kaapille ja kaatoi ensimmäisen ryyppynsä.
        Tasainen naukkailu jatkui sunnuntaihin ja tuskin mies oli täysin ajokunnossa lähtiessään varhain maanantaisin työpaikkakunnalleen.
        Viikonloppuisin mies ei tehnyt mitään.
        Eipä tuosta ollut varsinaista harmia. Ei mesunnut eikä ilkeillyt. Tyydytti miehiset tarpeensa ottaen jopa minutkin huomioon.
        Kotiin jäätyään alkoi jokapäiväinen naukkailu jo puolen päivän tienoissa. Taaskaan ei humalaan saakka mutta kuitenkin pienessä koko ajan.
        Tuostakaan ei ollut harmia joten en herättänyt siitä keskustelua. Kolmen vuoden jälkeen mieheni havaitsi itse tavan epäterveellisyyden ja lopetti sen täysin.
        Viimeiset viisitoista vuotta hillitty naukkailu on rajoittunut matkoillemme ja jopa vähitellen vähentyen.
        Tapaukset lienevät yksilöllisiä. En nähnyt tarvetta rähjäämiseen ja näin jälkeen päin olen tyytyväinen malttiini.


      • EXÄni

        Tutun kuuloista ,mun exäni joi myös kaikki vapaat viikonloput, ei joka viikonloppu, kun oli töissä siis vuorotyö, ja poltti röökiä toista askia päivässä.
        Jos tuosta juomisesta huomautti niin suuttui ja selitti, että taas pari viikonloppua työssä, ja nyt vapaata ja haluaa rentoutua, hän ei osannut muulla tavalla viettää vapaata, aina piti olla viinaa.
        Kun hän vanheni ,niin hän tuli aina kauhean sairaaksi siis armoton krapula oksensi ja ripuloi, makasi koko sunnuntain, mutta unohti sen taas seuraavana vapaana viikonloppuna ja taas sama juttu joi ja krapuloi.
        Nyt kuulin ,että on saanut keuhkoahtautuman ,mutta ei silti ole lopettanut röökaamista ja juo samoin kun aikaisemmin, joskus kännissä soittaa mulle ja haluis tavata.
        Onneksi pääsin siitä juoposta kivuttomasti eroon.


    • mknjbhvgcf

      Laitat kovan kovaa vasten. Joko alkoholi tai sinä, mies saa valita.

    • Vertauksena

      Lääkäri sanoi minulle että minulla on alkoholi ongelma kun juon vkl. Aikana 24. Tlk. Olutta. Juttelimme monesta muustakin asiasta ja hän itse kohautti suustansa juovan pari viinipullon ja sen 24. Tlk. Olutta viikon aikana. Herää kysymys kenellä on ongelma vai onko kenelläkään. Töissä käyviä kumpikin.

      • TotuusSattuuQC

        Molemmilla teillä on ongelma.


    • Mitensä

      Minä valitten sut

    • 43-Sinkkumies

      Juopon kanssa elämäsi on paskaa. Eroa heti, on meitä selväpäisiä miehiäkin olemassa.

    • totuusontässä

      Miehelläsi on alkoholiriippuvuus. Ei hän pysty enää olemaan juomatta viikonloppuja vaikka haluaisikin. Miehesi ei kuitenkaan halua hoitoon. Se on hänen valintansa. Nalkuttamisesta ei ole mitään hyötyä. Joko hyväksyt miehesi juomisen tai eroat. Siinä ne vaihtoehdot ovat.

      • 7470

        Kevein perustein jyrkkä tuomio!
        Ei viikonloppudokaaminen ole mikään alkolismin merkki eikä se ole pakonomaista jos henkilö itse niin päättää.
        Elin vuosikaudet tuolla rytmillä. Jos oli tarvetta niin olin juomatta.
        "Varhauseläköitymiseni" jälkeen vedin 3:n vuoden putken ainoina poikkeuksina tilanteet joissa jouduin seuraavana päivänä ajamaan.
        Kun putki ei enää huvittanut niin siirryin tuurijuopotteluun. Lyhyin täyden raittiuden jakso on kestoltaan reilu 2kk, pisin muistaakseni 5,5kk.
        Kotioloissa en ota alkoa lainkaan. Espanjassa ja reisuilla se on hillittyä tissuttelua.

        Joten viikonloppujen dokaaminen ei todista mitään!


      • TotuusSattuuQC
        7470 kirjoitti:

        Kevein perustein jyrkkä tuomio!
        Ei viikonloppudokaaminen ole mikään alkolismin merkki eikä se ole pakonomaista jos henkilö itse niin päättää.
        Elin vuosikaudet tuolla rytmillä. Jos oli tarvetta niin olin juomatta.
        "Varhauseläköitymiseni" jälkeen vedin 3:n vuoden putken ainoina poikkeuksina tilanteet joissa jouduin seuraavana päivänä ajamaan.
        Kun putki ei enää huvittanut niin siirryin tuurijuopotteluun. Lyhyin täyden raittiuden jakso on kestoltaan reilu 2kk, pisin muistaakseni 5,5kk.
        Kotioloissa en ota alkoa lainkaan. Espanjassa ja reisuilla se on hillittyä tissuttelua.

        Joten viikonloppujen dokaaminen ei todista mitään!

        "Ei viikonloppudokaaminen ole mikään alkolismin merkki eikä se ole pakonomaista jos henkilö itse niin päättää."

        Jospa lukisit aloittajan jutun ajatuksella. Siitä käy ilmi että mies lupaa aina olla juomatta mutta ei pysty lupauksiaan pitämään. Tämä on täysin varma merkki alkoholismista eli hänen juomisensa on pakonomaista. Ei pysty olemaan juomatta.

        ""Varhauseläköitymiseni" jälkeen vedin 3:n vuoden putken ainoina poikkeuksina tilanteet joissa jouduin seuraavana päivänä ajamaan."

        Ihanko tosissasi väität että tuo ei ole alkoholisoituneen ihmisen elämää? Vaikka olet pystynyt sittemmin vähentämään, ei tarkoita ettet olisi ollut alkoholisti. Pelkästään se että olet oikeasti halunnut juoda 3 vuotta putkeen, kertoo melkoisesta halusta juoda ja asettaa se kaiken muun edelle.


      • 7470
        TotuusSattuuQC kirjoitti:

        "Ei viikonloppudokaaminen ole mikään alkolismin merkki eikä se ole pakonomaista jos henkilö itse niin päättää."

        Jospa lukisit aloittajan jutun ajatuksella. Siitä käy ilmi että mies lupaa aina olla juomatta mutta ei pysty lupauksiaan pitämään. Tämä on täysin varma merkki alkoholismista eli hänen juomisensa on pakonomaista. Ei pysty olemaan juomatta.

        ""Varhauseläköitymiseni" jälkeen vedin 3:n vuoden putken ainoina poikkeuksina tilanteet joissa jouduin seuraavana päivänä ajamaan."

        Ihanko tosissasi väität että tuo ei ole alkoholisoituneen ihmisen elämää? Vaikka olet pystynyt sittemmin vähentämään, ei tarkoita ettet olisi ollut alkoholisti. Pelkästään se että olet oikeasti halunnut juoda 3 vuotta putkeen, kertoo melkoisesta halusta juoda ja asettaa se kaiken muun edelle.

        En piittaa siitä olenko jonkun mielestä alkoholisti tai en!
        Dokaaaminen oli koko ajan ollut hallinnassa myös niiden 3:n vuoden ajan. Ei ollut mitään muuta haittaa kuin se, että kuntoni ja terveyteni alkoivat heikkenemään.
        Aineenvaihdunta, mm. maksa oli täysin kunnossa. Maksa-arvoni olivat hieman paremmat kuin täysin raittiin vaimoni vastaavat.

        Meillä yleensä tulkitaan dokaaminen menetelmäksi "paljon ja nopeasti" tai sitten "paljon mutta hitaasti". On myös muita vaihtoehtoja.

        Vaimoni ei huomauttanut kertaakaan tissuttelustani eikä minulla ollut tarvetta lupailla mitään.

        Toistan vielä, ettei säännöllinen viikonloppudokaaminen todista mitään mutta se saattaa jossakin tapauksissa olla ennakoiva merkki ja syy huolestumiseen.
        Mutta ei todiste!


      • TotuusSattuuQC
        7470 kirjoitti:

        En piittaa siitä olenko jonkun mielestä alkoholisti tai en!
        Dokaaaminen oli koko ajan ollut hallinnassa myös niiden 3:n vuoden ajan. Ei ollut mitään muuta haittaa kuin se, että kuntoni ja terveyteni alkoivat heikkenemään.
        Aineenvaihdunta, mm. maksa oli täysin kunnossa. Maksa-arvoni olivat hieman paremmat kuin täysin raittiin vaimoni vastaavat.

        Meillä yleensä tulkitaan dokaaminen menetelmäksi "paljon ja nopeasti" tai sitten "paljon mutta hitaasti". On myös muita vaihtoehtoja.

        Vaimoni ei huomauttanut kertaakaan tissuttelustani eikä minulla ollut tarvetta lupailla mitään.

        Toistan vielä, ettei säännöllinen viikonloppudokaaminen todista mitään mutta se saattaa jossakin tapauksissa olla ennakoiva merkki ja syy huolestumiseen.
        Mutta ei todiste!

        "En piittaa siitä olenko jonkun mielestä alkoholisti tai en!"

        Siitä ei ollut kyse vaan siitä että sinun mielestäsi aloittajan mies ei ole alkoholisti.

        "Dokaaaminen oli koko ajan ollut hallinnassa myös niiden 3:n vuoden ajan. Ei ollut mitään muuta haittaa kuin se, että kuntoni ja terveyteni alkoivat heikkenemään."

        Tietysti jos et näe kolmen vuoden putkessa mitää haittaa niin se on sinun asiasi. SInulla on luultavasti keskimääräistä kestävämpi elimistö mutta valitettavasti kaikki eivät pääse noin helpolla.

        "Vaimoni ei huomauttanut kertaakaan tissuttelustani eikä minulla ollut tarvetta lupailla mitään."

        Hyvä teillä. Mutta kuvin moni muu ei mielellään katsele aina juovaa puolisoa.

        "Toistan vielä, ettei säännöllinen viikonloppudokaaminen todista mitään mutta se saattaa jossakin tapauksissa olla ennakoiva merkki ja syy huolestumiseen."

        Kyse olisikin siitä että mies oli jo tilanteessa jossa näki kyllä asian jo ongelmana (ja lupaili koko ajan lopettavansa) mutta ei kyennytkään siihen vaan rikkoi lupauksensa kerta toisensa jälkeen. Ja tämä kertoo jo aika karua kieltä siitä että ongelma on päässyt riippuvuuden asteelle. Se on aivan selvä merkki asiasta.


      • 7470
        TotuusSattuuQC kirjoitti:

        "En piittaa siitä olenko jonkun mielestä alkoholisti tai en!"

        Siitä ei ollut kyse vaan siitä että sinun mielestäsi aloittajan mies ei ole alkoholisti.

        "Dokaaaminen oli koko ajan ollut hallinnassa myös niiden 3:n vuoden ajan. Ei ollut mitään muuta haittaa kuin se, että kuntoni ja terveyteni alkoivat heikkenemään."

        Tietysti jos et näe kolmen vuoden putkessa mitää haittaa niin se on sinun asiasi. SInulla on luultavasti keskimääräistä kestävämpi elimistö mutta valitettavasti kaikki eivät pääse noin helpolla.

        "Vaimoni ei huomauttanut kertaakaan tissuttelustani eikä minulla ollut tarvetta lupailla mitään."

        Hyvä teillä. Mutta kuvin moni muu ei mielellään katsele aina juovaa puolisoa.

        "Toistan vielä, ettei säännöllinen viikonloppudokaaminen todista mitään mutta se saattaa jossakin tapauksissa olla ennakoiva merkki ja syy huolestumiseen."

        Kyse olisikin siitä että mies oli jo tilanteessa jossa näki kyllä asian jo ongelmana (ja lupaili koko ajan lopettavansa) mutta ei kyennytkään siihen vaan rikkoi lupauksensa kerta toisensa jälkeen. Ja tämä kertoo jo aika karua kieltä siitä että ongelma on päässyt riippuvuuden asteelle. Se on aivan selvä merkki asiasta.

        En kiinnittänyt huomiota tuohon "lupailuun" jonka havaitsin luettuani aloituksen uudelleen.

        Minua vaan hieman ärsyttää se, että viikonloppu tissutteluun suhtaudutaan "joko/tahi" asenteella.
        Toistan itseäni väittäessäni, ettei se ole mikään alkoholismin merkki mutta tuo "lupailu" jos siihen mennään, niin se on sitten ehdotonta ja kerrasta poikki. Nautiskelijan tulisi itse havaita milloin menee överiksi vaikkapa vain kumppania häiritseväksi ja lopettaa ilman kehoituksia tai lupailuja.

        Tuo asetelma ei vaan mahdu ajatusmaailmaani.
        Tuntemani dokut ovat olleet lajinsa täydellisyyttä hipovia esimekkejä, ja lyhytikäisiä.


      • TotuusSattuuQC
        7470 kirjoitti:

        En kiinnittänyt huomiota tuohon "lupailuun" jonka havaitsin luettuani aloituksen uudelleen.

        Minua vaan hieman ärsyttää se, että viikonloppu tissutteluun suhtaudutaan "joko/tahi" asenteella.
        Toistan itseäni väittäessäni, ettei se ole mikään alkoholismin merkki mutta tuo "lupailu" jos siihen mennään, niin se on sitten ehdotonta ja kerrasta poikki. Nautiskelijan tulisi itse havaita milloin menee överiksi vaikkapa vain kumppania häiritseväksi ja lopettaa ilman kehoituksia tai lupailuja.

        Tuo asetelma ei vaan mahdu ajatusmaailmaani.
        Tuntemani dokut ovat olleet lajinsa täydellisyyttä hipovia esimekkejä, ja lyhytikäisiä.

        "Minua vaan hieman ärsyttää se, että viikonloppu tissutteluun suhtaudutaan "joko/tahi" asenteella."

        Joo, ei säännöllinen viikonlopputissuttelu sinällään vielä alkoholismia ole. Toisaalta itse kyllä näen sen sellaiseksi elämäntapavalinnaksi jota en haluaisi kumppanini kanssa jakaa. Mutta jos se on molemmille ok niin ei siinä mitään.


      • 7470
        TotuusSattuuQC kirjoitti:

        "Minua vaan hieman ärsyttää se, että viikonloppu tissutteluun suhtaudutaan "joko/tahi" asenteella."

        Joo, ei säännöllinen viikonlopputissuttelu sinällään vielä alkoholismia ole. Toisaalta itse kyllä näen sen sellaiseksi elämäntapavalinnaksi jota en haluaisi kumppanini kanssa jakaa. Mutta jos se on molemmille ok niin ei siinä mitään.

        Miksi et siedä? Haluatko päättää kaikesta kumppanisi käyttäytymiseen liittyvästä?
        Jos ryhtyisi etsimään niin ehkä sinunkin viikkorutiineistasi löytyisi jotain johon kumppanisi ei ole ihastunut mutta joka sinänsä harmittomana ei ole edes keskustelun arvoinen.


      • 7470
        TotuusSattuuQC kirjoitti:

        "Minua vaan hieman ärsyttää se, että viikonloppu tissutteluun suhtaudutaan "joko/tahi" asenteella."

        Joo, ei säännöllinen viikonlopputissuttelu sinällään vielä alkoholismia ole. Toisaalta itse kyllä näen sen sellaiseksi elämäntapavalinnaksi jota en haluaisi kumppanini kanssa jakaa. Mutta jos se on molemmille ok niin ei siinä mitään.

        Miten suhtaudut ennakoitavaan dokaamiseen?
        Tissuttelujakso 21. - 27. 2018.
        Seuraavan jakson alku 16.04. 2019. Pahimmassa tapauksessa tuohon väliin saattaa osua viikon tai kahden takaisku.
        Eikö ole käsittämätöntä, ettei vaimoni todellakaan kiusaannut moisesta vaikka itse ei nauti alkoholia lainkaan?


      • ValinnanIhanaVapaus
        7470 kirjoitti:

        Miksi et siedä? Haluatko päättää kaikesta kumppanisi käyttäytymiseen liittyvästä?
        Jos ryhtyisi etsimään niin ehkä sinunkin viikkorutiineistasi löytyisi jotain johon kumppanisi ei ole ihastunut mutta joka sinänsä harmittomana ei ole edes keskustelun arvoinen.

        Minäkään en katselisi tissuttelevaa miestä. Ei kiitos!

        Miten se liittyy MINUN päätökseeni onko mies juomatta vai ei? Enhän minä sitä päätä vaan mies ihan itse. Tosin asiaa kannattaa seurata jo seurusteluaikana jotta saa haluamansalaisen (onko tuo oikea sana?) miehen/naisen.

        Rutiineja on monenmoisia, mutta tissuttelua ei voi ihan kaikkiin verrata.
        On aivan sama jos toinen heittelee sukat pitkin kämppää kuin että toinen tissuttelee lasittunein silmin. Jos vieraat soittavat, että ollaan tulossa varttin päästä, niin sukat kyllä saa nopeasti kerättyä, mutta mites on se kaljalle/viinille käryävä puoliso?

        Itse olen valinnut vain raittiita miehiä. Vaikka olikin monikossa niin yksi silti vaan kerrallaan, tämä nykyinen yli 20v.


      • 7470
        ValinnanIhanaVapaus kirjoitti:

        Minäkään en katselisi tissuttelevaa miestä. Ei kiitos!

        Miten se liittyy MINUN päätökseeni onko mies juomatta vai ei? Enhän minä sitä päätä vaan mies ihan itse. Tosin asiaa kannattaa seurata jo seurusteluaikana jotta saa haluamansalaisen (onko tuo oikea sana?) miehen/naisen.

        Rutiineja on monenmoisia, mutta tissuttelua ei voi ihan kaikkiin verrata.
        On aivan sama jos toinen heittelee sukat pitkin kämppää kuin että toinen tissuttelee lasittunein silmin. Jos vieraat soittavat, että ollaan tulossa varttin päästä, niin sukat kyllä saa nopeasti kerättyä, mutta mites on se kaljalle/viinille käryävä puoliso?

        Itse olen valinnut vain raittiita miehiä. Vaikka olikin monikossa niin yksi silti vaan kerrallaan, tämä nykyinen yli 20v.

        Näet kyllä tuon asian erittäin musta-valkoisena! "Lasittunein silmin"?!
        Jollekin "käryävä" puoliso?!
        Siis koko/tahi!
        Otan osaa karmeiden kokemustesi johdosta!


    • Eulaalia68

      Teillä on yhteinen koti. Kodissa pitää olla rauha.
      Anna ukon juoda niin paljon kuin huvittaa, mutta koska hän kännissä on ilkeä, tee selväksi, ettei kotiin ole tulemista kännissä, eikä kotona myöskään juoda.
      Meillä oli vastaava tilanne aikoinaan ja katselin absolutistina touhua pari vuotta. Juominen ei minua haitannut, mutta jostain syystä ilkeä sanallinen arkku aukesi ukolta lopulta joka kerta kun joi, ja se todella haittasi. Selvin päin ei koskaan ollut ilkeä.
      Tein ehdottoman päätöksen siitä, että minulla on oikeus olla kotonani rauhassa ilman juopottelijan ilkeyksiä, joten tässä talossa ei enää juoda. Ikinä.Piste.
      Niin siinä sitten kävi, että ukko joi muualla ja tuli vasta selvittyään kotiin. En vastannut ainoaankaan puheluun tai textariin, jotka ukko lähetti kännissä.
      Rauha palasi taloon. Haukkumiset loppuivat siihen.
      Tästä on nyt viisi vuotta ja hyvin menee. Ukkoa ei enää juurikaan juominen kiinnosta, koska se on aina yhteisestä ajastamme pois . Ennen joi vähintään joka toinen viikonloppu. Ei häntä enää kiinnosta kylillä ja toisten nurkissa päätään selvitellä. Tätä nykyä hän juo ehkä enää 3-4 krt vuodessa.
      Hän onkin sanonut, ettei sellaisessa entisenlaisessa ryyppäämisessä ollut mitään järkeä. On jopa kiitollinen siitä, että vedin rajat.

    • Sori vaan, mutta teidän jutusta ei tule kunnon suhdetta vaikka mitä
      tekis. Puolisosi ei pysty koskaan pitämääm lupauksiaan, vaan viina vie aina. Saat uskoamitä tahansa, mutta se ei koskaan tule toimimaan. Oikeesti kannattaa jättää suhde sikseen, et pysty koskaan muuttamaan puolisoasi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      16
      1449
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1295
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1192
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1082
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1015
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1013
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe