KAKSIHAARAISET hiukset! :`(

mörkö

Kuukauden sisällä on tullut tämä ikävä ongelma nimittäin kaksihaaraiset. Hiukset ovat tätä ennen olleet hyväkuntoiset, paksut ja vahvat. Nyt olen huomannut että kaksihaaraisia löytyy pelottavan paljon, "terveitä" hiuksia on vaikea löytää :(. Hiukset katkeilevatkin todella herkästi.

Minkälaisia tuotteita kannattaisi käyttää? Onko apteekeissa mahdollisesti jotain hyviä hiusenpesuaineita tms? Aloitin kasvissyönnin ja tämän jälkeen kaksihaaraisia alkoi ilmestyä. Voisiko kyseessä olla jonkin ravintoaineen puute?

Auttakaa tahdon hiukset takaisin :(

9

6590

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kaisa

Jos olet liharuuasta kieltäytyjiä, varmista, että saat lihassa olevia ainesosia muualta. Elimistösi tarvitsee niitä myös muutenkin kuin hiusten kannalta. Kaksihaaraisiin auttaa latvojen säännöllinen tasoitus, niin pitkällä kuin lyhyelläkin tukalla. Parturit ottavat toimenpiteestä kohtuuttoman summan rahaa, joten en suosittele sitäkään. Tasoituksen (1cm-2cm) nyt voi hyvin tehdä myös äiti tai joku muu ystäväsi. Toisekseen en suosittele silikonishampoita ja hoitoaineita, kuten pantene ja vo5, ne päällystävät hiuksen kelmulla, mutteivat korjaa ja ravitse sitä todella. Parturiliikkeistä löydät asiantuntevaa apua ja kunnon shampoita. Tietysti niistä joutuu maksamaan enemmän, mutta laatu maksaa. Itse pitkähiuksisena olen mieltynyt eritoten Paul Mitchellin tuotteisiin. Hinta on lähempänä 17 euroa. Kertapesuun ja hoitoon tarvittava ainemäärä on kuitenkin pieni, joten purkit myös kestävät kohtuullisen ajan. Tietysti kaikki tuotteet eivät sovi jokaiselle, mutta kokeilemalla löytää. Katso myös ettet kampaa/harjaa hiuksiasi liian tiheällä kammalla/harjalla. Myös kaikenlainen föönaus ja käsittelyaineiden (väriaineet, muotoilutuotteet)käyttö rasittaa hiusta. Onnea!

• tyttö

Mulla on pitkät hiukset, ja ne alko mennä huonoon kuntoon. Ostin luontaistuotekaupasta hiuksille semmosia Biotiini Proteiini- tabletteja. Ne autto, nyt mulla hiukset kiiltää ja kakshaaraset on vähentyny. Oon kuullu myös, että helokkiöljykapselit auttaisivat. Kannattaa myös ostaa helokkiöljy-shampoota ja hoitoainetta

• Malli

eli juuri tuollaiset öljyt ymn auttaa ainakin hiusten kuntoon.. Siis esim kalanmaksaöljy kapselit auttavat. Koska hiusten hyvinvointiin tarvitaan myös näitä hyviä rasvoja.
        Täällä nyt on jo suositeltu vaikka mitä shampoita ja hoitoaineita mutta kaikillehan ei kaikki tuotteet sovi, eli mikäli aikaisemmistä ei mikään ei sovi niin laitan vielä lisää ehdotuksia mitkä voi toimia:) itse olen käyttänyt kampaajalta ostettua schwatrzkopfin Constian nimistä proteiinishampoota ja saman merkkistä elvytys hoitoainetta. Ainakin mulla toimivat oikein hyvin ja kampaamosta josta mä ostin sain yhteensä ne 10e. ja kummassakin on 400ml eli melko pitkään pitäisi riittää:)

• Malli
        Malli kirjoitti:

eli juuri tuollaiset öljyt ymn auttaa ainakin hiusten kuntoon.. Siis esim kalanmaksaöljy kapselit auttavat. Koska hiusten hyvinvointiin tarvitaan myös näitä hyviä rasvoja.
        Täällä nyt on jo suositeltu vaikka mitä shampoita ja hoitoaineita mutta kaikillehan ei kaikki tuotteet sovi, eli mikäli aikaisemmistä ei mikään ei sovi niin laitan vielä lisää ehdotuksia mitkä voi toimia:) itse olen käyttänyt kampaajalta ostettua schwatrzkopfin Constian nimistä proteiinishampoota ja saman merkkistä elvytys hoitoainetta. Ainakin mulla toimivat oikein hyvin ja kampaamosta josta mä ostin sain yhteensä ne 10e. ja kummassakin on 400ml eli melko pitkään pitäisi riittää:)

eli kannattaa myös kerran viikossa käyttää jotain tehohoitoa tai öljyhoitoa.. Koska ne kosteuttaa hiusta jolloin ei pitäisi kaksihaaraisia tulla ihan niin helposti:)

• tähkäpää

mul on pitkät hiukset mut aika paljon kaks haarasii ps antakaa mulle ohjeita!!

• Kaksonen tähkäpäälle

Sama ongelma :( 12 vuotias, ruskea tukka yli puolen selän ja huonot latvat. Näyttää kuin olisi vaalennetut latvat.

• kaksihaaraiset pois

hei mörkö , mul on täsmälleen sama tilanne ! mut ne hiukset oli niin karmeet et ne oli pakko leikata ... yritän nyt kasvattaa niitä uuestaa mut ne näyttää menevän taas huonoon kuntoon .. :(

• Femme-fatale

Kannattaa varata aika kampaajalle. Hän voi suositella hiuksillesi sopivia tuotteita ja napsasta latvoista muutaman sentin, jolloin kaksihaaraiset häviävät. Muutenkin säännöllinen pistäytyminen kampaajalla auttaa.
      Kaksihaaraisia ilmestyy paljon, jos suoristaa hiuksiaan usein. Siksi kannattaisi välillä antaa hiusten olla ihan luonnollisina ja suoristaessa suihkauttaa hiuksiin ainakin lämpösuoja-ainetta.

• BrownHair?So?

Se Tresemmen uutuus kaksihaaraisille hiuksille näyttää tepsivän ainakin näihin kutreihin!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa

Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja
      Maailman menoa
      347
      2784
    2. Mikä piirre on kasvoissa tärkein?

Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?
      Ikävä
      120
      1549
    3. Suurimman myrskyilyn jälkeen

vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul
      Ikävä
      48
      1370
    4. Ruumis kanavassa

Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      15
      1026
    5. Mikä häpeä Haapaveden kaupungille

Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa
      Haapavesi
      57
      997
    6. Tojotamies törttöili taas auton eteen

Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta
      Suomussalmi
      27
      944
    7. En sano tätä pahalla

Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm
      Ikävä
      82
      923
    8. Ei mitään menetettävää

Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      149
      898
    9. Pieni nainen, paras nainen

Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      80
      898
    10. Tiedättekö miksi mies on olemassa?

Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar
      Ikävä
      205
      839
    Aihe