Olen 23v nainen. Pituudelta ja painoltani 163cm/60kg. Minulla on teini-ikäisestä saakka ollut tämä vaiva eli mun ei tarvii istua kuin puolisen tuntia niin varpaat ja jalkaterät alkaa muuttumaan violetin värisiksi, verisuonet näkyy selvästi pinnassa ja kädellä kun koitan varpaita niin viileät ovat. Kun nousen seisomaan ja kävelen muuttuvat normaalin värisiksi, lenkillä ollessa varpaita alkaa kuumottaa ja kun tuun kotiin, otan sukat pois niin ovat punaisen väriset. Suihkussa muuttuvat violetinmustiksi/punaisiksi, tunnottomuutta esiintyy joissakin varpaissa välillä. Makuuasennossa normaalin väriset. Olen käynyt lääkärissä, mutta kukaan lääkäri ei ota tätä vaivaa tosissaan, pelkään että violetti väri viittaa kuolion kehittymiseen! Miten pääsen tästä vaivasta eroon?
joskus jalkateräni ovat turvonneet myös todella pahasti!
Sekin on outoa että kesällä mulla myös varpaat sinertää istuessa vaikka on lämmin ilma!
Suonenvetoja mulla joskus on jaloissa, mutta suonikohjuja ei kuitenkaan. Mummolla on suonikohjut. En tiedä ketään muuta sukulaista jolla jalkaterät ja varpaat muuttuis violetin värisiksi!
Yhdeltä sukulaiselta amputoitiin vanhana molemmat jalat, jäljelle jäi vaan pienet tyngät. Hänellä oli tietääkseni myös diabetes, suvussamme on paljon tätä sairautta, ensiksi oli tullut varpaaseen haava joka ei ollut lähtenyt parantumaan ja päädyttiin varpaan poistoon mutta jos haava oli vaan toisen jalan varpaassa niin miksi piti amputoida lopulta molemmat jalat polven yläpuolelta?
Äiti on kertonut mulle että minä olin laiska liikkumaan lapsena, en noussut pienenä jalkojen päälle sillon kun ois pitänyt siis tarkotan tällä kävelyn opettelemista.. mitään kipuja mulla ei koskaan oo jaloissa ollut, kaverit huomautellu kyllä ylitaipuvista polvista, enkä oo kovin notkea jaloistakaan kun venyttelyä on pitänyt tehdä...
Istuessa varpaat sinertää - Mistä johtuu??
Julia-Daniela
0
500
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta663412Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh463222Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1282887- 462589
- 311973
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271860- 481646
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä871525- 391340
Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k391331