Todellisen Jeesuksen seuraajan olemus, kerrothan?

Kerro minulle muutamalla sanalla vain , mikä on Kristuksen olemus sinussa?

Tämä tuli kokemukseeni hetki sitten ja olen lähes vakuuttunut kun olen sitä "koetellut" totuudessa.

Tämä ei ole visailu , ei raamatusta kopioitu , ei aavistus vaan suora havainto .

Vitsejä ja törkeyksiä voi mennä heitteleen muualle , kiitos

41

78

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ja jos kopioit raamatusta tekstin pätkän niin olettamus on seuraava.
      Muuhun et kykene.
      Omin pikku sanoin , oman kokemuksen turvin...

      • vedävessalähteissäis

        Kuka jätti vessan vetämättä.


      • vedävessalähteissäis kirjoitti:

        Kuka jätti vessan vetämättä.

        Vedän vessan kotona n.1 kerran päivässä säästääkseni vettä koska katsoessani kaivon veden pintaa oli se aika matalalla.


      • etoleainoa
        J.Johannes.M kirjoitti:

        Vedän vessan kotona n.1 kerran päivässä säästääkseni vettä koska katsoessani kaivon veden pintaa oli se aika matalalla.

        Olet kehitysvammainen ja elät sen mukaan.


      • etoleainoa kirjoitti:

        Olet kehitysvammainen ja elät sen mukaan.

        Kiitos kommentista :D


      • eipäkestä
        J.Johannes.M kirjoitti:

        Kiitos kommentista :D

        Toisilla on ja toisilla ei ja siihen on syy perimässä. ;(


      • eipäkestä kirjoitti:

        Toisilla on ja toisilla ei ja siihen on syy perimässä. ;(

        Perustelut? :D
        Mikä teoissani viittaa kehityvammaisuuteen?


      • tarvitsetmuita
        J.Johannes.M kirjoitti:

        Perustelut? :D
        Mikä teoissani viittaa kehityvammaisuuteen?

        Jos muut eivät kuule pylväspyhimys tempauksistasi.


      • tarvitsetmuita kirjoitti:

        Jos muut eivät kuule pylväspyhimys tempauksistasi.

        Kerro minullekin?:)


    • pohjoistuuli-

      Jesus oli kamelikansaa ei minussa ole mitään kamelikauppiasta.

      • Nyt on kyse maailmankatsomuksesta , uskosta , filosofiasta , armosta ja rakkaudesta.
        Ei asemastasi yhteiskunnassa koska sillä ei ole mitään merkitystä meille ihmisille , rakkauden määrä on sama kaikille kunhan sen uskaltaa ottaa vastaan , antautua itseään korkeammalle ja onhan selvää että kaikkeudessa suurempia voimia on .


      • enolevajakki
        J.Johannes.M kirjoitti:

        Nyt on kyse maailmankatsomuksesta , uskosta , filosofiasta , armosta ja rakkaudesta.
        Ei asemastasi yhteiskunnassa koska sillä ei ole mitään merkitystä meille ihmisille , rakkauden määrä on sama kaikille kunhan sen uskaltaa ottaa vastaan , antautua itseään korkeammalle ja onhan selvää että kaikkeudessa suurempia voimia on .

        Minä voin vetää vessan joka päivä, sillä minun kaivossa on vettä.


      • enolevajakki kirjoitti:

        Minä voin vetää vessan joka päivä, sillä minun kaivossa on vettä.

        Ok, hieno homma


      • kuseeainaulos
        J.Johannes.M kirjoitti:

        Ok, hieno homma

        Ei se ole itsestään selvyys, siihen vaaditaan jotain.


    • Silmäpari

      Jumalaan luottava mieli = vanhurskaus

      • Voisiko sitä sanoa jopa antautumiseksi? Heittäytymiseksi kohti tuntematonta kuitenkin varmana että kaikki menee juurikin niin kuin pitää ja Taivaan Isä pitää siitä huolen...


      • Silmäpari
        J.Johannes.M kirjoitti:

        Voisiko sitä sanoa jopa antautumiseksi? Heittäytymiseksi kohti tuntematonta kuitenkin varmana että kaikki menee juurikin niin kuin pitää ja Taivaan Isä pitää siitä huolen...

        Voisipa hyvinkin.
        Ydinsana on kuitenkin vanhurskaus = oikeamielisyys = oikea mielenlaatu = sama Pyhän Hengen vaikuttama lapsen kaltainen luottamus Isään Jumalaan , joka Jeesuksella oli. Mehän olemme Jumalan lapsia Jeesuksen kautta!


      • niintapaatsen
        J.Johannes.M kirjoitti:

        Voisiko sitä sanoa jopa antautumiseksi? Heittäytymiseksi kohti tuntematonta kuitenkin varmana että kaikki menee juurikin niin kuin pitää ja Taivaan Isä pitää siitä huolen...

        Kulje tai heittäydy rinteeltä alas.


      • niintapaatsen kirjoitti:

        Kulje tai heittäydy rinteeltä alas.

        Erikoista on se että miksi sinä sellaista haluat?
        Istun sohvalla juurikin ja mukavaa on :)


      • tekopyhälepää
        J.Johannes.M kirjoitti:

        Erikoista on se että miksi sinä sellaista haluat?
        Istun sohvalla juurikin ja mukavaa on :)

        Kerro se niille tytöille, jotka kohtasivat loppunsa Marokon Atlasvuorilla.
        Typerät suvakit uskovat omaan asiaansa, kuten sinäkin. Anna mennä ja usko kohtalosi
        heran haltuun, vai epäiletkö?


      • tekopyhälepää kirjoitti:

        Kerro se niille tytöille, jotka kohtasivat loppunsa Marokon Atlasvuorilla.
        Typerät suvakit uskovat omaan asiaansa, kuten sinäkin. Anna mennä ja usko kohtalosi
        heran haltuun, vai epäiletkö?

        Niin on menty jo tovi :)


      • greekmyth
        tekopyhälepää kirjoitti:

        Kerro se niille tytöille, jotka kohtasivat loppunsa Marokon Atlasvuorilla.
        Typerät suvakit uskovat omaan asiaansa, kuten sinäkin. Anna mennä ja usko kohtalosi
        heran haltuun, vai epäiletkö?

        Jumalatar Hera kirjoitetaan isolla.


      • greekmyth kirjoitti:

        Jumalatar Hera kirjoitetaan isolla.

        Herra Kristus ;)


    • Minulle se tarkoittaa anteeksiantavaa mieltä. Lisäksi rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi, eli annan itselleni anteeksi erehdykseni, annan Pyhän Hengen käsiin huoleni eli erehdykseni koska käsky kehottaa rakasta itseäsi.
      Luojaan luottavana tiedän että mitään todellista huolta ei tarvitse "hautoa"
      Toki valppaana pitää olla, eikä tässä ole pienintäkään sijaa itsekkyydelle. Itsekyyttä on myös syyllistää itsensä!

      • Omalla kohdalla anteeksi antaminen muille tuo "armahduksen" siksi en pysty samaistumaan tuohon.


      • Se vaatii vahvuutta ja ihmettä tuollaisessa tilanteessa päästää irti vihan kahleista .
        Pikemminkin ihmettä ja siksi Taivaan Isä niin mahtava onkin.


      • poito-osoittaa-sen

        Mitä ihmettä minä sanoin, Jos jokin tekee "karmaisevia " asioita sukulaisillesi niin
        sinä annat kaiken kylmästi vain anteeksi, EN VARMASTI USKO TÄHÄN


    • Eikiitosjeesus

      Jeesus oli tavallinen äpäräkersa joka myöhemmin sekosi äitinsä valehtelun vuoksi. Käytti kannabista ja viihtyi "poikaporukoissa", noin niin kun raamatun mukaan.
      Ei tuossa itsetuhoisuudessa ole seurattavaa.

      • Silti hänellä oli fiksuimmat jutut mitä maa päällään kantaa:)


      • J.Johannes.M kirjoitti:

        Silti hänellä oli fiksuimmat jutut mitä maa päällään kantaa:)

        Aivan niin
        Minä näen niin että anteeksiantamatta jättäminen lukitsee minut tuomitsemaan!
        No tiedänkö totuuden - syyt ja seuraukset lopullisesti, Suomessa korkeinoikeuskin lopulta äänestää.... sekö on ehdottomasti oikein?
        Maailma jää hitusen verran kesken minunkin jälkeeni joten annan anteeksi itselleni ja vapaudun kahleesta tuomita, siksi uskon korkeampaan Voimaan jonka tavoitan PyhänHengen avulla aivan kuten Jeesus lupasi...


      • jeesustelunhelvetti
        enkelipallo kirjoitti:

        Aivan niin
        Minä näen niin että anteeksiantamatta jättäminen lukitsee minut tuomitsemaan!
        No tiedänkö totuuden - syyt ja seuraukset lopullisesti, Suomessa korkeinoikeuskin lopulta äänestää.... sekö on ehdottomasti oikein?
        Maailma jää hitusen verran kesken minunkin jälkeeni joten annan anteeksi itselleni ja vapaudun kahleesta tuomita, siksi uskon korkeampaan Voimaan jonka tavoitan PyhänHengen avulla aivan kuten Jeesus lupasi...

        Minun ei tarvitse antaa kenellekään anteeksi, koska minun maailmassani kaikki ovat normaaleja.


    • Epäilijöile kaikki arvostus, mutta voisiko ajatella että maallinen laki, liikennesäännöt, ja sen sellaiset mekaaniset yhteiskunnan säännöt on pidettävä voimassa. Rikollinen niitä rikkova on pantava vankilaan oppimaan elämään "ihmisiksi"
      Kristuksen olemus on ylemmän tason eli mielen sääntöjä niisssä toimii anteeksianto, niitä on hyvä opiskella kiven sisässä

      • Onko ihmisellä oikeus tuomita? Jeesus puhui rakastamisesta eikä vankilaan heittämisestä.
        Valo valaisee pimeän , niin se vain menee :)


      • tulevamaailma

        Kun ihmiset tekee piiiiiip toisilleen niin se ei voi syntyä terveistä aivoista.
        Siksi normaalit saa syntyä niin ei tarvita mitään anteeksiantoa.


    • Seuraaja

      Todellisen Jeesuksen seuraajan erottaa siitä , jos hän on eronnut kirkosta. Kirkkoon kuuluvaa ei voi pitää kristittynä.
      Tästä voi erota kirkosta:
      http://www.eroakirkosta.fi

      • En minä ole kirkkoon kuulunut pitkiin aikoihin.


      • Silmäpari

        Ei Kristuksen seuraaminen negaatioiden kautta toteudu


      • Silmäpari kirjoitti:

        Ei Kristuksen seuraaminen negaatioiden kautta toteudu

        Olet oikeassa ja tuon päätöksen tein ennen kun oli edes ymmärrystä raamatun lukuun joten oletan että näin on hyvä.


    • ALL_IN_Him

      Kysymys on väärin asetettu. Kun puhutaan uskovien/uskovan Kristus-ykseydestä, ei ole mitään "minua", jossa ilmenisi Kristuksen "olemus" jonkinlaisena erotettavissa olevana piirteenä "ei-kristuksellisten" piirteiden seassa. Paavali puhuu täysin selkokielisesti, että tällainen Kristuksesta erillinen/erotettavissa oleva "minä" on kuollut, ja uusi minuus, joka nyt elää, ei ole millään tavoin erillinen tai itsenäinen, vaan Kristuksen muodostama niin kuin viiniköynnös muodostaa oksansa ja ihminen ruumiinjäsenensä. Esim. minun kädessäni ei ole jotakin ERITYISTÄ piirrettä/olemusta, joka olisi jotenkin erityisesti "minua" erotuksena jollekin käteni kohdalle, joka olisi "minua" muka jotenkin vähemmän. Näin täydelliseksi Jumala teki ristillä ja ylösnousemuksessa meidän Kristus-ykseytemme.

      • Ja kuinkas tuo ilmenee sinussa?


      • Silmäpari

        Minusta aloittajan kysymys on hyvin asetettu.
        Kysehän on sielun pelastuksesta. Näin ollen minä (eli sielu, mutta ei ruumis) pelastun Kristuksessa, hänessä, joka on antanut Henkensä minuun asumaan ja johtamaan minua kaikkeen totuuteen.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      106
      1874
    2. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      7
      1461
    3. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      81
      1447
    4. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      13
      1429
    5. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      148
      1372
    6. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      95
      1290
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      23
      1287
    8. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      648
      1219
    9. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      16
      1097
    10. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      1088
    Aihe