Monta rälläkkää teitil on?

rälläkkä

Miul vaa yksi, ja sekin pitää pahaa ääntä.

25

628

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jos tarkoitit kulmahiomakonetta, niin en ole koskaan sellaista suoraan omistanutkaan.

• Ai seon rälläkkä...No sitten on yksi.

• Wwuwuw kirjoitti:

Ai seon rälläkkä...No sitten on yksi.

Kulmahiomakone on kansankielellä rälläkkä.

En ole koskaan sellaista omistanut, mutta olen toki omistanut yrityksen jolla oli useampiakin "rälläköitä". En keksi laitteelle kotikäyttöä joten en usko sellaista ostavani koskaan.

• kaisanoasaa
        Palstamäki kirjoitti:

Kulmahiomakone on kansankielellä rälläkkä.

En ole koskaan sellaista omistanut, mutta olen toki omistanut yrityksen jolla oli useampiakin "rälläköitä". En keksi laitteelle kotikäyttöä joten en usko sellaista ostavani koskaan.

Kulmahiomakoneen toinen kansankielinen nimi on lentävä lautanen.

• et.ole.äiti

vaipan vaihto ja pitsi liinojen viikkaus on sinun juttusi ja naisesi sitten tekee rälläkkä vasara ym töitä eli istut kiikkustuoliin ja imetit vauvaa ja sen jälkeen tuttipullosta ja mieteit mitkä verhot jouluksi laitetaan ja vaateliina kaappin hoito vain sinulla ja nainen sai tehdä jotain muuta niin miksi et antanut naisen olla nainen ja äiti

• et.ole.äiti kirjoitti:

vaipan vaihto ja pitsi liinojen viikkaus on sinun juttusi ja naisesi sitten tekee rälläkkä vasara ym töitä eli istut kiikkustuoliin ja imetit vauvaa ja sen jälkeen tuttipullosta ja mieteit mitkä verhot jouluksi laitetaan ja vaateliina kaappin hoito vain sinulla ja nainen sai tehdä jotain muuta niin miksi et antanut naisen olla nainen ja äiti

Oliko tää kommentti minulle?

Vaippoja olen vaihtanut ja lapsia syöttänyt, mutta lasten äiti kyllä imetti molempia lapsia ensimmäisen vuoden ihan perinteisin menetelmin.

Molempien lasten vauva-aikana minä kuljin töissä ja lasten äiti hoiti lapsia kotona.

• 3, 2 isoa ja 1 pieni

• Yksi ehjä. ☺️

• trolli

Rälläkkää... tuota kun mä pyydystän silloin kyllä rälläkän käyttäjän, jos sellaista tarvitaan.

Kai joku kertoisi mihin rälläkkää tarvitaan... jatketaan juttua vasta sitten. Onks se jokin lattian hiomakone, vai?
      Lattianpesukonetta sellaista laikallista mä kyllä olen käyttänyt... ett kaipa toi rälläkkäkin tulis haltuun, jos joku näyttäis.... Eikun onks se sellainen; jolla voi avata hitsisaumaa vähän, jos on tissinen ja räkitty sauma tullut tehtyä? Sit pystyy korjaamaan niitä virheitään, ainakin silloin kun harjoittelee hitsaamista! Broidit opetti mua, pajalla hitsaamaan migillä. Puikolla oli vaikeampaa, mutt pystysaumat kyllä jotenkin menee mutt sitä lakisaumaa mä en halua edes yrittää enää. Tehkööt se joka sen osaa... sieltä kipunat lentää päälle ja ne saattaa myös polttaa.
      Äijien hommia... mutt kyllä mäkin jotain siitä hätätapauksessa osaan tehdä, toivottavasti vieläkin.

• Kyllä rälläkällä voi leikata ja hioa metallia, puuta, betonia, tiiltä...mitä nyt melkeen mieleen tulee. Sormenkin jos sille tuntuu...

Tai voihan siihin laittaa vaikka teräsharjan jolla hinkuttaa, vaikka hapettumat metallista pois. Esimerkiks.☺️

Näppärä vekotin..iskän pajalla tarvi käyttää. Ja yläasteella metallikässässä.

Nykyään en oo tarvinu mihkään..

• Per-kel

2 :)

• Mulla on kaksi. Pienempi on 115mm laikalla ja isompi 180mm laikalla.

Toi pienempi on kyllä sellanen maailmanlopun laite että huhheijaa 😄 Ostin sen muistaakseni vuonna 2011 Tokmannilta hintaan 12e ja käyttötunteja sille on kertynyt _paljon_. Tosin sen karan lukitusnappula tms. on rikkoutunut, eli kun haluaa vaihtaa laikan niin sinne reikään pitää työntää ruuvimeisseli tms. vastustamaan pyörimistä kun avaa laikan kiinnitysmutteria.

Isompi on ollut hieman vähäisemmällä käytöllä, mutta alkuperäinen hajosi ostopäivänä, joten nykyinen on saatu takuun piikkiin joskus 2011 tai 2012. Sinänsä ihan hyvin pelittänyt, mutta ei aina mahdu tarvittaviin kohteisiin.

• Hyvä homma että oot saanut halvalla hyvän. Monesti se on vähän arpapeliä että sattuuko maanantaikappale kohdalle.

Meillä Penetrators MC:n kerhotiloilla on pari 125mm laikalla olevaa, 180 millinen ja 230 millinen. Ite luotan yleensä Boschin ns. siniseen sarjaan. Tosin laatu maksaa ja yhdellä Boschilaisella voi saada melkein kymmenen halpistuotetta. Mut jos nyt otetaan esimerkiksi vaikka ton mun Silveradon tuunaaminen ja muutostyöt, niin kyllä siinä tarvittiin kunnon vehkeitä että päästiin sujuvasti ja ennen kaikkea turvallisesti haluttuun lopputulokseen.

Ja kun monta kymmentä jäsentä rassaavat prätkiään ja jyystö-truckejaan kerhon tallilla ympäri vuoden, niin äkkiäkös siinä kertyy käyttötunteja työkaluille.

• bicky_royal kirjoitti:

Hyvä homma että oot saanut halvalla hyvän. Monesti se on vähän arpapeliä että sattuuko maanantaikappale kohdalle.

Meillä Penetrators MC:n kerhotiloilla on pari 125mm laikalla olevaa, 180 millinen ja 230 millinen. Ite luotan yleensä Boschin ns. siniseen sarjaan. Tosin laatu maksaa ja yhdellä Boschilaisella voi saada melkein kymmenen halpistuotetta. Mut jos nyt otetaan esimerkiksi vaikka ton mun Silveradon tuunaaminen ja muutostyöt, niin kyllä siinä tarvittiin kunnon vehkeitä että päästiin sujuvasti ja ennen kaikkea turvallisesti haluttuun lopputulokseen.

Ja kun monta kymmentä jäsentä rassaavat prätkiään ja jyystö-truckejaan kerhon tallilla ympäri vuoden, niin äkkiäkös siinä kertyy käyttötunteja työkaluille.

Turha siitä merkistä on maksaa meinaan mä olen aina ostanut työ kaluni biltemasta ja pärjännyt hyvin niillä. Mulla on ainakin kulma hioma kone, isku pora kone, paine ilma laitteita sun muita hommattu biltemasta. Mutta aika harvoin työ kaluja tarvii jos ajelee Toyotalla. Enemmän niitä olen käyttänyt mökki remontissa.

Nyt kun on tuo kasipätkä Volvo niin piti aiemmin tänä vuonna käydä ostamassa torksi kärki sarja kun piti volvoon uusia nokka-akselin asentotunnistin.

• pääskyvuoren_jorma kirjoitti:

Turha siitä merkistä on maksaa meinaan mä olen aina ostanut työ kaluni biltemasta ja pärjännyt hyvin niillä. Mulla on ainakin kulma hioma kone, isku pora kone, paine ilma laitteita sun muita hommattu biltemasta. Mutta aika harvoin työ kaluja tarvii jos ajelee Toyotalla. Enemmän niitä olen käyttänyt mökki remontissa.

Nyt kun on tuo kasipätkä Volvo niin piti aiemmin tänä vuonna käydä ostamassa torksi kärki sarja kun piti volvoon uusia nokka-akselin asentotunnistin.

Onko muuten toiminut hyvin sulla se Kasipätkän Volvo vai onko tullut siihen mitään pikkuvikoja käytössä ollessa?

Varmaan just silloin niitä työkaluja ei pahemmin tarvitse, jos sitä ajelee Toyotalla, kun nehän tunnetusti kestävät vielä senkin jälkeen, kun niillä on ajettu yli 500 tkm:))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

• DarkFear kirjoitti:

Onko muuten toiminut hyvin sulla se Kasipätkän Volvo vai onko tullut siihen mitään pikkuvikoja käytössä ollessa?

Varmaan just silloin niitä työkaluja ei pahemmin tarvitse, jos sitä ajelee Toyotalla, kun nehän tunnetusti kestävät vielä senkin jälkeen, kun niillä on ajettu yli 500 tkm:))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

Hyvin on Volvo toiminut ja tarjoaa herraskaista kyytiä, mutta aiemmin syksyllä piti uusia tosiaan toi nokka akselin asento anturi sillä autossa oli pientä käynti häiriötä

Sen vuoksi piti käydä Biltemassa ostamassa torx-kärkisarja kun aiemmin Toyotojen kanssa sellaista ei pahemmin tarvinnut.

• wanhaämmä

Yksi. Aika rimpula tosin, parinkympin laite, mutta joten kuten asiansa ajanut. En ole muutamaan vuoteen tarvinnut kotona, jossain varaston perukoilla on tallessa. Taitaa olla 115 mm laikalle.

• Yksi iso, ollut jo useamman vuoden. Harvemmin tarvii mutta kuitenkin sen verran usein ettei viitsi mennä aina lainaamaan.
      Taitaa olla vielä kivilaikka päässä, viime kesän pihahommien jäljiltä.

• patterillavaan

Ei tällä hetkellä yhtäkään mutta olen ajatellut josko kokeilisi jotain akkumallia kun alkaa olemaan valikoimaa.

• Yksi : )

(jos tässä ei naista tarkoiteta, sitten kaksi)

• sbdsbfdbf

työnnä rälläkkä perärööriis.

• kyl-niitä

.

"Kyl niitä pari aina löytyy ellei ole just menny rikki!!!1!!!111!1!1!!" Tosin ei täällä kotioloissa

har-ha-rha-rh-ahr-ahr-ahr-ahr-ahr-ahr-ha-rha-rha-rha-hra--ahr

.

• Mietin.vaan

Kaksi kappaletta: tehokkaampi ja turvallisempi. 1200W ja 800W. Molemmat 125 mm, mutta kyllä tuo 1200 W kone on isokokoisempi peto minkä käsittely pelottaa. Mutta sillä myös saa jotain aikaankin. 800 W konetta kun käyttelee, ei ole mieletön pelko perseessä koko ajan.

Rälläkkä mikä ei pidä pahaa ääntä, on risa rälläkkä. Tai ainakin tehoton.

• Rälläkkäeläin

Mulla on niitä useampi. 115 kai kaksi, yks 125 ja löytyy 180 kokonen.

Mutta enimmäkseen mä oon käyttänyt 115 mm ja millin laikalla, jos jotain katkon. Sopii yhteen käteen ja millin laikalla uppoo kuin kuuma veitsi voihin. Samoin hiominen onnistuu yhdellä kädellä, että normaalihommissa toi 115 mm rälläkkä on paras mulle. Ja kun niitä on kaks, voi toisella katkoo ja toisella hioa, eikä tartte vaihdella laikkaa keskenkaiken. Jotain halpiskoneita, mut toimivat hyvin.

• Kävin tänään rautakaupassa, ja hypistelin käsissäni pikkuista rälläkkää.

Pohdin ostaisinko sellaisen piruuttani, hintakin oli alle 2 hunttia. En vain keksinyt mitä tekisin sellaisella...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      120
      1767
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1578
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      48
      1099
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      43
      974
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      929
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      856
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      44
      812
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      780
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      778
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      760
    Aihe