Lisää rautaa, lisää lihasta

kanta_paan_kautta

Perustuu omiin kokemuksiin.
Olen naturaali joka haluaa vain lisää lihasta. Olen sitä yrittänyt hankkia vaihtelevin tuloksin. Tarkoitan että lihas on kasvanut ja sitten sitä hävinnyt.
Kun aloitin niin pyrin aina painojen lisäykseen ja tein jopa liikkeitä huijaamalla jotta sain lisää rautaa tankoon.
Kun luin alan artikkeleita niin tajusin että se mitä teen on väärin. Tuntumalla saa lihaksia vielä enemmän. Tuntumahomoilin vuoden ja siinä ajassa menetin lihasta useamman kilon. Muutuin pullapojaksi, enää ei ollut vahvaa keskartaloa vaan sain kuulla että olin lihonut.
Päätin että nyt loppuu homostelu.
Aloin tekemään kyykkyjä, punnerruksia, rinnallevetoa, maastanostoa kovaa. Jokaiseen sarjaan lisää painoa kunnes olen aivan poikki. Sain puolessa vuodessa kaikki takaisin ja vähän ylikin.

Unohtakaa kaikki 3x10 sarjat tuntumalla. Aloittakaa kympillä ja lisätkää painoa. Tehkää paljon vitosia, kolmosia, kakkosia tai jopa ykkösiä. Kun voima loppuu niin heijaatte painon liikkeelle.
Maailman vahvimmatkaan ei tee hauista nätisti. He tekevät sen koko kropalla.

8

888

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MarjikseIIeBanaania

      Koska sinä et osannut treenata tuntumalla oikein niin se on treenityylin vika?
      Itse asiassa harvat osaa treenata tuntumatreenillä tarpeeksi kovaa, koska se on lihakselle kovempaa kuin heijaamalla tehdyt liikkeet ja aiheuttaa huomattavasti kovempaa kipua lihaksessa. Joten pysyttele vain niissä heijarihauiksissa, jos et kestä riittävästi kipua.

      • lihasniilo

        Jaahas, itku potku raivari on taas kommentoimassa.
        Kohta alat haukkumaan ja nimittelemään muita ja sitten kun lyödään faktat pöytään niin alat poistelemaan muiden kommentteja.
        Ihan kuin muissakin viestiketjuissa.


      • MarjikseIIeBanaania
        lihasniilo kirjoitti:

        Jaahas, itku potku raivari on taas kommentoimassa.
        Kohta alat haukkumaan ja nimittelemään muita ja sitten kun lyödään faktat pöytään niin alat poistelemaan muiden kommentteja.
        Ihan kuin muissakin viestiketjuissa.

        FAKTA on se, että "tuntuma"treenilläkin kehittyy. Pitää vain osata treenata.

        Kaikki ei sovi kaikille ja toiset kehittyy pienen heijauksen sisältävällä treenillä, joka on kokonaisvaltaisesti raskaampaa. Jos keho ei syystä tai toisesta kestä suurta kokonaisvaltaista kuormaa tai joissakin liikkeissä tuntuu kipua tukikudoksissa niin tuntumatreenaus on järkevämpi vaihtoehto, jossa taas vastaavasti saa kovemman tunteen kohdelihakseen. Kumpikaan näistä ei ole parempi tai huonompi. Toinen sopii toiselle, kun toinen taas toiselle.

        Pienellä heijauksella tehtävä treeni on helpompi opetella, koska ihmiselle ei ole luontaista kuormittaa lihasta keskitetysti sen koko pituudelta.

        Mutta on turha tuomita yhtä treenisysteemiä sen takia, että itse ei sitä osaa.

        Millaisia FAKTOJA ajattelit tässä nyt sitten lyödä minulle pöytään?

        Ja tiedoksesi, yhtään ainoaa viestiä en ole poistanut, josta ei minun vastausta ole poistettu ensin. En, vaikka minua olisi nimitelty, teenhän sitä jatkuvasti itsekin. Ja "nenilleni" en ole saanut yhdessäkään ketjussa, koska pystyn aina osoittamaan faktat sanojeni takana. Sen sijaan minä saan vastauksiksi aina vaikka minkälaista huuhaata ja astrologisia vastauksia, joilla perustellaan vastakkaista näkemystä.

        Jään mielenkiinnolla odottamaan, millaisia faktoja meinaat nyt lyödä pöytään, jotka selkeästi osoittaa, että tuntumatreenillä ei muka kehittyisi, JOS vaan OSAA treenata oikein kyseisellä metodilla.


    • näinminullaoli

      Kyllä tämä aloittaja on hyvinkin oikeassa kun puhutaan naturaaleista,en osaa arvioida sitten aineiden käyttäjien tuntumaa mutta naturaalien kehitys on parempi kun tehdään raskailla painoilla.

      Olen itsekkin juuri samassa tilanteessa,veivata saa ja paljon kevyellä painoilla ,voimaa ei tule,jalat jäävät naturaalina tikuiksi jos ei ole riittävästi painoja,voima karkaa kaikkialta,paineistus voi hävitä tuntuma treeneillä.

      Kiitos aloittajalle kun herätit minut,en olisi ihan heti tätä myöntänyt,on todellakin ottanut kupoliin hurjat määrät liikeitä,olen syyttänyt siitä itseäni ikääntymistäni ettei keho enään toimisi niin kuin parivuotta sitten kuin tein voimalla,ja tulosta tuli,sitten kun pidin paussia ja jouduin aloittamaan miltein alusta,niin tuntuma treeni ei vie minnekkään,se on varmasti loputon tie naturaalille,ei todellakaan jää näkyville mitään kehitystä ainakaan hevillä.

      Ainut suuri miinus jonka koin voimalla bodatessa oli ns: kehon palaminen tai kuluttaminen,hermojärjestelmä menee sekaisin tai meni,terveysviranomaiset sanoivat ylikunnoksi.

      Eli saavutin ylikunnon voima bodauksella,heidän mielestään.Tuli tauko pitkän puoleinen,ja siitä hiljalleen kuntoutin itseni,tilanteeni oli toivoton ja luulin etten voi enään koskaan treenata ,voimani riittivät 50 metrin kävelyyn kun pääsin sängystä,palautumiseen on mennyt toista vuotta,voimat ei riittäneet edes tv:ohjelmien seuraamiseen maakuulta käsin,elimistö oli täysin finaali.

      Tämän takia en ole uskaltanut enään voima painotteisesti treenata.

      Niinpä olen veivannut pitkiä toistoja vähintään 12-15 kpl määrää yleensä 4 sarjaa .

      Nyt ne on alkaneet hiipua nimittäin toistomäärät ja olemma tuossa lähellä 8-10 kiepehillä.

      Uskon aloittajan olevan nyt oikeassa kun puhutaan naturaalista,se vaan arveluttaa palautuuko keho kun ikää jo on niin kuin minulla 46v. Ei millään enään uskaltaisi joutua siihen tilanteeseen että pulssi lyö sängyssä maatenkin miltein 160 minuutissa ja sitä ei saa alas vaan jyske käy kuukausia,siinä alkaa olla hermot riekaleina.

      Turvallisempaa on treenata tuntumalla ei suurilla painoilla,tavallaan molemmat on oikeassa voima että tuntuma treeni.

    • hyvä.ketju
      • näinminullaoli

        Niin olet taatusti oikeassa tuossa.

        Nimittäin olen käyttänyt noita piuruheroja ja tulos on mielestäni aika säälittävää tasoa.

        Onko sinulla esittää mistä kaupasta voin ostaa suoraan proteiinijauhon vai tulisiko sitä käyttää olensakkaan?

        Vielä tuohon tuntuma treeniin,voisiko ikä vaikuttaa kun liikutaan juuri noilla ikäkulmilla?

        Olessani 15 vanha olin paljon paremassa kunnossa,vatsalihakset olivat timmit ja kädet, v selkä oli tuolloin jo näyttävä,treenasin tuntumalla tuolloin en käyttänyt jauhoja enkä mitään lisävitamiineja ym.

        Nyt käytän jos jonkinlaista purnukkaa,puuttuu vain kieletyt aineet joita en tietenkään käytä varsinkaan tällä ikää.

        Voimat on ihan nollissa,ei vaan jaksa enään,tuntuma nostoilla ei saa mitään painoja enään nostettua vaan lihakset menee piippuu äärimmäisen nopeasti.

        Tietynlainen jämäkkyys on tipotiessään,lihakset on velton oloiset,jalkoja on hiottu kaksin käsin ja tulos on karmeaa.

        Myönnän ettei ruokailuni ole kilpatason kavereiden tasoista,syön vain keskimäärin 350g-400g kana filettä päivittäin ja kananmunia 4-6 kpl paistettuna myös salaattia joka tosin viime aikoina on jäänyt vähiinmääriin.Kauraleipää sekä kinkkua,myös toisinaan karjalan paistia perunoiden kera myös piirakoita tulee napsittua tosinaan.

        Olen myös vaihdellut jonkin verran noita tiettyjä ravinnelisiä ja mukaanlukien noita proteiini jauhojakin.

        Enempää en kyllä purkkeja tule ostamaan,päin vastoin,jospa ne söisi pois hiljalleen ja lopettas oston.siinä menisi kreatiinit ja sinkit ja lukuisia muita joita olen käyttänyt.

        Nivelet voi kyllä hyvin siihen nähden mitä oli voimapainotteisen aikaan.

        Kovin on kevyttä,ainoastaan raskaat jalkakyykyt ja pystypunnerukset maastavedot ovat vaikeutuneet ihan niin paljon ettei tunnu enään omilta nuo nostot,ne on hyvin raskaita tuntumabodauksella ja kiloja ei saa taatusti lisättyä jos on useita toistoja sarjoissa.

        Nämä eivät siis tule painomääriltään kasvamaan.Eikä lihakset.


      • näinminullaoli

        Aloitus siis on erinomainen.

        Tuossa viime viikolla kerroin emännälle että taidan lopettaa saleilla käynit ,syy siihen tosiaan on kehitys,veivaaminen josta ei jää jäljelle välttämättä kovinkaan paljon.

        Vielä minä yritän kumminkin,oli vain mielenkiintoinen aloitus joka herätti minut ,teenkö kumminkin väärin nyt jotain ja tulisiko toistoja vähentää.


    • näinminullaoli

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2636
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      73
      1431
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      41
      1421
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      23
      1179
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1154
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1153
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1146
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1131
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1083
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      9
      1063
    Aihe