Tehkää itse omat kotitehtävänne!

tee.omat.läksysi

Tehkää itse omat kotitehtävänne. Ei mulla muuta.

16

316

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • liian.vaikeaako

      Niin, tehkää itse ne kotitehtävänne. Lukekaa ensin oppikirjasta tehtävää edeltävä osa jossa selitetään mistä on kysymys. Sitten vasta aloitatte tehtävän ratkaisemisen.

      • käyttäkää_päätänne

        Niin justiinsa. Nykyään pitää kaikkien vastausten tulla netistä kuin itsestään... Opetelkaa itse, sitä varten sitä koulua käydään!


      • google.ei.aina.apuna
        käyttäkää_päätänne kirjoitti:

        Niin justiinsa. Nykyään pitää kaikkien vastausten tulla netistä kuin itsestään... Opetelkaa itse, sitä varten sitä koulua käydään!

        Ehkä ne ajattelevat että kaikki vastaukset löytyy jatkossakin googlaamalla netistä. Saako ne googlata vastaukset netistä myös kokeissa, ylppäreissä, pääsykokeissa ja tenteissä?


      • Kokeiltu_on
        google.ei.aina.apuna kirjoitti:

        Ehkä ne ajattelevat että kaikki vastaukset löytyy jatkossakin googlaamalla netistä. Saako ne googlata vastaukset netistä myös kokeissa, ylppäreissä, pääsykokeissa ja tenteissä?

        Tentit voi aivan hyvin järjestää niin, että tenttijöillä on vapaa pääsy kaikkeen netin materiaaliin, vain viestien välitys sekä tenttijöiden kesken että tenttitilaisuudesta ulkomaailmaan on kielletty.

        Kysymykset on tietysti laadittu tästä lähtökohdasta. Asiat pitää osata melko hyvin, jotta vastauksia pystyy yleensä etsimään ja koostamaan rajallisen tenttiajan kuluessa.


    • ex-kouluvelvollinen

      Vielä muutama kymmenen vuotta sitten opettajat opettivat. He olivat ikään kuin esimiesasemassa suhteessa oppilaisiin. Nykyään kakarat kuulemma johtavat itseään, ja päättävät myös omista kotitehtävistään. Eräskin äiti oli ihmetellyt, kun oma poika ei ollut määrännyt itselleen mitään kotiläksyjä. Vapaasta kasvatuksesta on siirrytty nähtävästi myös vapaaehtoiseen oppimiseen.

    • MitenLie

      Varmaan osa kyselijöistä on niitä, jotka haluavat ratkoa tehtäviä kotitehtäviä laajemmin, tai muita itseopiskelijoita. Harvoin tällä palstalla saa vastauksen samana iltana, joten huomisten kotitehtävien teossa ei ole kovin hyödyllistä kysyä täältä.

      • itseopiskelija

        Kyllä opetuksesta on niin kovin säästelty, että voin omasta puolesta sanoa: meillä ei ole kirjoja, opettaja ei osaa opettaa eikä opeta, materiaali aiheisiin jotka käydään hädin tuskin edes kokonaan läpi on täysin olematonta. Niimpä vaikean paikan tullen voi olla hyvin haastavaa edes itseomistamansa kaavakirjan ja internetin syövereistä haeskelun avulla saada jotain tehtävää ratkottua. On hienoa että täältä löytyy velhoja jotka osaavat työntää oikeaan suuntaan, jopa niin velhoja jotka kertovat kaavat suoraan.

        Onneksi kaikki tulevaisuudessa varmaan löytyykin internetistä, kun ei kukaan enään mitään opeta.

        Itseoppimista on tämä päivä ja tiedon hakua. Näin se vain on.

        T. Korkeakouluopiskelija


    • entisinsinöörioppilas

      Tänne heittelee joku insinöörioppilas varmaan epätoivoissaan tehtäviään.
      Minäkin olen joskus insinöörikouua käynyt, ja silloin ei ollut olemassa mitään kirjallisuutta, luennoilla käsiteltiin aivan eri asioita , kuin mitä sitten pakollisissa laskuharjotuksissa oli tehtävänä.
      Ei siis ollut mitään mahdollisuutakaan suoriutua niistä kotitehtävistä yksistään, ja silloinkin ainoa tapa selvitä niistä oli joko saada joltain aikaisemmalta laskuharjoitusryhmältä ratkaisut, tai sitten saada jostain käsiinsä edellisvuosien laskuharjoitustehtävien ratkaisuprujuja.
      Toisekseen kaikkien insinöörioppilaiden ja insinöörien on ehdottoman tärkeätä oppia käyttämään mahdollisimman paljon konsulttiapua, ja tämähän nimenomaan on sitä insinöörin konsulttiapua. Teollisuudessa ei ainakaan insinöörit selviä mistään ilman konsultteja, voihan sen konsulttien hyväksikäyttämisen aloittaa jo opiskeluvaiheessa.

      • Oppimiskonsultti

        Kuka ne osaavat konsultit opettaa? Taitavat vain pian tulla maista, joissa kouluissa ja ylemmissä oppilaitoksissa vielä opetetaan ja vaaditaan osaamista. Ymmärtävätkö Suomen "ammattilaiset" sitten sitä, mistä nämä konsultit puhuvat, kun perusteetkin ovat oppimatta?


    • 3e4rt5t

      Ketjun aloittajalle muistutukseksi, että opetusta on leikattu niin rajusti että lähiopetusta on nykyään harvoin. Ja matematiikka sekä fysiikka ei monelle aukene pelkästään nettiä selaamalla, vaan tarvitaan joku joka ohjaa oikeaan suuntaan.

      Se, että joku on auttanut minua kotitehtävissä ei poista sitä tosiasiaa, että ne tehtävät on osattava sitten tehdä siellä koetilaisuudessa missä arvosana se saadaan.

    • löpr

      Näinhän se juuri on.
      Itse ainakin menisin mielelläni kouluun oppimaan jos opetusta olisi.

    • Matka-Aasta-Beehen

      Ihan hyvä pointti. Taitaa kuitenkin isossa kuavssa olla niin, että on parempi oppia vaikkapa tätä kautta kuin ei ollenkaan.

      Kuten täällä sanottiin, erityisesti kaksi asiaa menee tässä nykyisin kaiken yli ja ohi: (1) itseohjautuvuus ja (2) omatoiminen tiedon hankinta. Opettajan rooli on muuttunut, ja jopa ammatillisessa koulutuksessa on itseopiskelupäiviä ilman opettajan tukea, osallistumispakkoa ja lähipäiviä. On selvää että sellainen ei mitenkään voi sopia kaikille. Ennen omatoimisuus kuului vain yliopistoihin, nyt sitä siirretään kaikkialle.

      Itse olen saanut keskustelufoorumeilta paljon tietoa ja apua, mutta pitää osata erottaa oikea tieto väärästä. Me olemme kaikki hieman toistemme opettajia, eikä kukaan ole saari. Osa minkä tahansa foorumin - myös tämän - vastauksista on parempia kuin hyvänkään opettajan antamat: oikeita, selkeitä sekä selittäviä tarvittaessa linkkeineen ja lähteineen. Jos jollakin tällainen taito on ja tahto auttaa, on vain hyvä, että toisia autetaan.

      Pelkkä vastaus ei kuitenkaan auta juuri ketään, vaan erityisesti reitti sinne. Ihan kuin oikeassakin elämässä usein.

    • tee.omat.läksysi

      Jos teillä on ongelma jonkun fysiikan tehtävän kanssa niin kertokaa mitä olette jo yrittäneet ja miksi ei ongelma ratkea. Tehtävän huolimaton kopiointi tänne ja vastausta kerjäämään jääminen ei kuulu palstalle.

    • Anonyymi

      Muistutetaan asiasta kun tuntuu joiltakin jo unohtuneen.

      • Anonyymi

        Moneenko säikeeseen Kollimaattori haluaa asiasta muistuttaa?


      • Tuon yllä mainitun muistutuksen klo 13:57 tein minä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Eikö Marin ollut oikeassa kokoomuksen ja persujen toiminnasta

      Ennen vaaleja Marin kertoi mitä kokoomus tulisi hallituksessa tekemään ja tietysti persut suostuu kaikkeen, mitä kokoomu
      Maailman menoa
      223
      1898
    2. Seiska: Konsta Hietanen ja Aami-rakas iltamenoissa - Salkkareista Aami täräyttää: "Sarja oli..."

      Konsta Hietanen jätti Salatut elämät -draamasarjan tänä syksynä. Konstaa kyllä kaivataan vieläkin Salkkareissa! Lue li
      Suomalaiset julkkikset
      2
      1292
    3. Kohuttu Iida Vainio mursi hiljaisuuden -Näin raskaus vaikutti Farmi-kuvauksissa: "Saattoi ruveta..."

      Ihanaa odotusta, tsemppiä ja voimia Iida! Iida Vainio ja Archie Cruz eli Arttu Kuosmanen asuvat yhdessä Helsingissä ja o
      Suomalaiset julkkikset
      12
      1159
    4. Minkälainen ihminen

      kaivattusi on?
      Ikävä
      80
      1113
    5. Avoin kirje sinulle

      Rakas, Kirjoitan sinulle nyt, vaikka sanat tuntuvat niin vaatimattomilta siihen, mitä sydämeni on kantanut sisällään ni
      Ikävä
      28
      872
    6. Mitä mies teet

      näin iltasella? 👾
      Ikävä
      53
      771
    7. Nainen, jos luet kirjoituksiani

      niin sano minulle jotain?
      Ikävä
      49
      756
    8. Sullahan oli ihan valtavat t...., nainen

      Aivan suunnattomat ja hyvin muodostuneet. Luulisi että olisit uskaltanut tehdä selvän aloitteen jos jotain haluat. Miksi
      Ikävä
      53
      719
    9. Numerosi 3. ja 4.

      viimeinen numero. Ei uskalla muuten.
      Ikävä
      38
      716
    10. On ikävä häntä

      Ollut pitkän aikaa
      Ikävä
      37
      704
    Aihe