Sanat ja teot ristiriidassa

Arja 42

Tein Deittinetin kautta treffit miehen kanssa.
Hän oli luonani kylässä, jäi yöksi, heitti aamulla duuniin . Sovittiin että tapaillaan
uudelleenkin. Ja tavattiinkin, oli ihanaa seksiä,
läheisyyttä, halailuja kuten ekallakin kerralla.
(olin sanonut etten halua olla kuitenkaan pelkkä
"helppo pano", ei sovi mulle, hän sanoi ettei
ajattele musta siten vaan olen ihana ihminen,
mun kanssa on mukavaa olla.)

Seuraavaksi tavattiin puolentoista viikon kuluttua, käytiin leffassa, olin iloinen,
kuvittelin että siitä voi päätellä etten ole
hänelle pelkkä pano. Kysyin häneltä, haluaako tavata vielä, hän sanoi ilman muuta tahtovansa.
No, lauantaina meidän oli määrä tavata, hän ilmoittikin tekstiviestillä että oli tullut hankaluuksia, voittamaton este. EI kysellyt mitään
milloin voitaisiin mahd. tavata uudestaan.
Sanoin ok, ymmärrän kyllä, hän kiitti ymmärryksestä ja sovittiin että otetaan viikon päästä yhteyttä (olin itse viikon muualla) .
Sunnuntaina sitten hän oli tulossa luokseni
viiden-kuuden maissa, viiden jälkeen sain puhelun,
mies ilmoitti olevansa m a h d o ll isesti saanut
vatsatautitartunnan ja "et varmaankaan halua että tulen" - vastasin etten pelkää pöpöjä. Hän lupasi
tulla...mua jäi kuitenkin vaivaamaan sen verran että laitoin tekstarin "jos et tänään jaksa/halua
tulla on ihan ok sanoa se" ..puolen tunnin kuluttua hän vastasi "no, on varmaan parasta että jään kotiin tänään" - eikä taaskaan mitään yhteydenottoa tämän jälkeen.

No, jopa minä ymmärrän että mies ei ole kiinnostunut, se on selvää. Mutta mikä logiikka on tässä : Olin parikin kertaa ilmassut hänelle että mulle VOI ihan hyvin reilusti sanoa jossei ole
kiinnostunut eikä halua enää tavata, en kuole siihen, aikuinen kun jo olen..MIKSI hän vastaili
aina tyyliin "kyllä haluan sua tavata" Miksei rehdisti mua kunnioittaen sanonut suoraan ettei
kolahtanu tällä kertaa...hä ???

Muilla samoja kokemuksia liian "kohteliaista"
ihmisistä, pidetään toinen mieluummin epätietoisena hölmönä kyselemässä kuin sanotaan
reilusti ????

A

19

4343

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Herkkää

      Jos ilmoitat miehelle ettet ole helppo pano ja kuitenkin sitä olet jo ekalla tapaamisella ni voi, voi.

      • Arja 42

        ...mutten kysynyt mielipidettä siitä, olenko
        helppo pano , vaan siitä, mikä logiikka on siinä
        että sanoo muuta kuin mitä oikeasti tarkoittaa.

        Tässä iässä (42v), aikuisena, olettaa ihmisten
        puhuvan suoraan ja rehellisesti, se on reilua.

        Niinkuin esim. sinä nyt teit, nimimerkin suojissa:)

        Tosin..olin helppo pano, enkä hänellekään sanonut
        etten olis vaan että tahtoisin olla muutakin, tällä kertaa...on kait siinä joku ero ?


      • Herkkää
        Arja 42 kirjoitti:

        ...mutten kysynyt mielipidettä siitä, olenko
        helppo pano , vaan siitä, mikä logiikka on siinä
        että sanoo muuta kuin mitä oikeasti tarkoittaa.

        Tässä iässä (42v), aikuisena, olettaa ihmisten
        puhuvan suoraan ja rehellisesti, se on reilua.

        Niinkuin esim. sinä nyt teit, nimimerkin suojissa:)

        Tosin..olin helppo pano, enkä hänellekään sanonut
        etten olis vaan että tahtoisin olla muutakin, tällä kertaa...on kait siinä joku ero ?

        En tarkottanut pahalla, mutta näin se toimii. Miehelle jokainen nainen joka suostuu sänkyyn ekalla treffillä on helppo pano. Mä olen samanikäinen nainen ku sinä ja kun kysyin nykyiseltä mieheltäni (tunnettu reilu 2 v) et miks mä sain jäädä tähän ku muut joutu häipymään hyvin lyhyiden suhteiden jälkeen oli vastaus, et sä olit semmonen harvinaisuus, jota ei saanu heti sänkyyn ja se oli upeaa. Tassutellaan eteenpäin vaan elämässä me aikuiset naiset!!


      • tita

        On se kumma kun vieläkin yhä uudestaan ja uudestaan törmää tuohon "helppo pano " juttuun. Voisittekko arvon miehet tajuta että MEKIN käytämme teitä...aika on näes muutunut jos et ole huomannut.......


    • Saija

      Niinpä niin, onpas tutun kuuloista toimintaa..tässä yli 30 vuotta eläneenä olen samaan ilmiöön törmännyt, ja todellakin ei voi kuin ihmetellä missä on se selkäranka miehillä? miksi ei tosiaan voi ilmoittaa ja tehdä selväksi ettei pidempiaikaiseen/vakavampaan suhteeseen ole toiveita?

      Itselläni tapaus parin kk:n takaa: tapaan miehen baarissa, seksiä ei heti ensi tapaamisella mutta toisella kerralla kyllä. Itse en muuten tajua tätä ns. miesten logiikkaa ettei voisi syntyä vakavampaa suhdetta jos "antaa" ensimmäisenä iltana. Kuitenkin sitä vongataan, lähes poikkeuksetta. Ja mielestäni toinen on hyvä ns. testata, koska ainakin minulle on tärkeää että seksi sujuu!

      No, tapailimme pari-kolme kertaa viikossa, mies myös soitti ja meilaili silloin tällöin. Vietimme aikaa yhdessä ja mielestämme kaikki sujui ihan hyvin. Valitettavasti en tajunnut (?) kysyä noita kysymyksiä mahd. jatkosta, vaan tyhmänä oletin että tottakai tästä jatketaan kun (ilmeisesti) molemmista hyvältä tuntuu. Vaan niinpä kerran kun oli sovittu tapaaminen minun luokseni, ei miehestä kuulukkaan mitään. Tekstarilla kysyn onko tullut esteitä, jotain epämääräistä työkiireistä selittää. Ei siis voinut edes ennakkoon ilmoittaa ettei tulekkaan vaan pisti turhaan odottelemaan. Tämän jälkeen ajattelin heti että antaa olla, jos kiinnostaa vielä tavata niin ilmoittakoon itsestään. Kuten arvata saattaa, hiljaisuus miehen puolelta ja suuri pettymys minun puolelta.

      Olkaa siis miehet hiukan rehellisempiä näissä asioissa, ei nainen voi arvata mitä teidän päässä liikkuu! Ilmoittakaa reilusti jos tuntuu ettei tästä sen vakavampaa tule koskaan, säästyy molemmat turhalta ajantuhlaukselta ja ainakin toinen sydänsuruilta.

      • Arja 42

        ..mäkin koin pettymystä, hyljätyksi tulemista
        ja lisäksi tunnen olevani hölmö kun uskoin
        että ihmiset tarkoittavat mitä sanovat.

        Nöyryyttävältä tuntuu olla kuin teini-ikäinen,
        toiveineen ja hekkäuskoisuuksineen.

        Helpottaa kuulla että toisetkin tuntevat näitä
        samoja tunteita. Helposti vielä alkaa inhota
        ja vähätellä i t s e ä ä n , vaikka tajuaa toisen,
        esim. sun tapauksesta että mies oli se, joka
        oli "huono", kykenemätön rehellisyyteen.

        Kauheeta kun arvottaa itseään sen mukaan kenelle "kelpaa", oispa sellainen itsetunto ettei
        kenenkään perään tarvitsisi kysellä.

        Oon ollu aikoinani 20v aviksessa, muistaakseni mulla ja exällä oli seksiä ekana iltana...mun on niin helvetin vaikea käsittää että on miehiä joille ekalla kerralla "antaminen" jo tarkoittaa
        sitä ettei nainen kelpaa "oikeaan" suhteeseen.

        Ihme, ihme juttu. Ajatteleeko tosiaan miehet, siis k a i k k i aikuiset miehet nykyään näin ?

        Pitäisikö naisen jo s i i t ä , että seksiä
        oli ekalla tapaamisella, automaattisesti ymmärtää
        että on turha odottaa mitään kestävämpää?

        Herkkää..voi, voi sanon nyt minäkin !


      • Mies, 47v.
        Arja 42 kirjoitti:

        ..mäkin koin pettymystä, hyljätyksi tulemista
        ja lisäksi tunnen olevani hölmö kun uskoin
        että ihmiset tarkoittavat mitä sanovat.

        Nöyryyttävältä tuntuu olla kuin teini-ikäinen,
        toiveineen ja hekkäuskoisuuksineen.

        Helpottaa kuulla että toisetkin tuntevat näitä
        samoja tunteita. Helposti vielä alkaa inhota
        ja vähätellä i t s e ä ä n , vaikka tajuaa toisen,
        esim. sun tapauksesta että mies oli se, joka
        oli "huono", kykenemätön rehellisyyteen.

        Kauheeta kun arvottaa itseään sen mukaan kenelle "kelpaa", oispa sellainen itsetunto ettei
        kenenkään perään tarvitsisi kysellä.

        Oon ollu aikoinani 20v aviksessa, muistaakseni mulla ja exällä oli seksiä ekana iltana...mun on niin helvetin vaikea käsittää että on miehiä joille ekalla kerralla "antaminen" jo tarkoittaa
        sitä ettei nainen kelpaa "oikeaan" suhteeseen.

        Ihme, ihme juttu. Ajatteleeko tosiaan miehet, siis k a i k k i aikuiset miehet nykyään näin ?

        Pitäisikö naisen jo s i i t ä , että seksiä
        oli ekalla tapaamisella, automaattisesti ymmärtää
        että on turha odottaa mitään kestävämpää?

        Herkkää..voi, voi sanon nyt minäkin !

        ...jos "antaa" heti ekoilla treffeillä. Itse olen lähes poikkeuksetta "antanut" naisille heti ekoilla treffeillä ja he vastaavasti minulle.
        Ei seksiä voi saada - ellei itsekin anna!

        Kaikki pitkäaikaiset suhteeni ovat aina alkaneet intohimoisella seksillä ja jos sekin puoli on sujunut hyvin, niin jatkoakin on aina ollut luvassa. Jos seksiä ei ole ollut heti ensitapaamisen aikana, niin ei jatkoakaan ole yleensä seurannut. Nykyisen vaimoni kanssa rakastelimme myös heti ekoilla treffeillä ja siitä alkoikin vuosisadan romanssi, joka jatkuu edelleen hyvin romanttisissa, onnellisissa ja kiihkeissä merkeissä. :-) Vaimoni on sanonutkin, että hän olisi ollut hyvin pettynyt, jos seksiä ei olisi ollut heti ekoillakin treffeillä ja pettynyt olisin ollut itsekin. Ekan viikonlopun aikana rakastelimme yhdeksän kertaa, vaikka vaimollani olikin kuukautiset juuri pahimmassa vuotovaiheessa ja lakanapyykkiä siis riitti, mutta konehan ne pesi, joten naurussa suin me vaihdoimme lakanoita sänkyyn, vaikka tiesimme, että kohta sekin taas menee pestäväksi... ;-))

        Näin vakituisessa suhteessa on seksin määrä tietenkin asettunut rauhallisempiin uomiinsa. Nykyisin rakastelemme noin 5-7 kertaa viikossa ja tässä iässä se on ihan sopiva määrä.


      • arja 42
        Mies, 47v. kirjoitti:

        ...jos "antaa" heti ekoilla treffeillä. Itse olen lähes poikkeuksetta "antanut" naisille heti ekoilla treffeillä ja he vastaavasti minulle.
        Ei seksiä voi saada - ellei itsekin anna!

        Kaikki pitkäaikaiset suhteeni ovat aina alkaneet intohimoisella seksillä ja jos sekin puoli on sujunut hyvin, niin jatkoakin on aina ollut luvassa. Jos seksiä ei ole ollut heti ensitapaamisen aikana, niin ei jatkoakaan ole yleensä seurannut. Nykyisen vaimoni kanssa rakastelimme myös heti ekoilla treffeillä ja siitä alkoikin vuosisadan romanssi, joka jatkuu edelleen hyvin romanttisissa, onnellisissa ja kiihkeissä merkeissä. :-) Vaimoni on sanonutkin, että hän olisi ollut hyvin pettynyt, jos seksiä ei olisi ollut heti ekoillakin treffeillä ja pettynyt olisin ollut itsekin. Ekan viikonlopun aikana rakastelimme yhdeksän kertaa, vaikka vaimollani olikin kuukautiset juuri pahimmassa vuotovaiheessa ja lakanapyykkiä siis riitti, mutta konehan ne pesi, joten naurussa suin me vaihdoimme lakanoita sänkyyn, vaikka tiesimme, että kohta sekin taas menee pestäväksi... ;-))

        Näin vakituisessa suhteessa on seksin määrä tietenkin asettunut rauhallisempiin uomiinsa. Nykyisin rakastelemme noin 5-7 kertaa viikossa ja tässä iässä se on ihan sopiva määrä.

        ..kiitos, mannaa sielulle nähdä ettei kaikki
        miehet todellakaan ajattele niin että nainen
        on heti "pois laskuista" jos seksiä on ekana
        iltana.

        Lämmitti, inhimillinen viesti :)


    • Paha Suvi

      Eikös olekin hassua tuo miehen logiikka ;-)

      Itsekin olen siinä mielessä vanhanaikainen ihminen että väkisin ei mitään kenenkään tarvitse ryhtyä tekemään, edellyttäen että on sen verran rohkeutta että pystyy myös sanomaan sen suoraan.

      Miesten suhteen tämä "avoimmuus" taas ei millään tasolla ole koskaan toiminut.

      Lyhyt johdatus aiheeseen:

      -Kun miehelle sanoo että "väkisin ei tarvi mun kanssa olla, sanot sitten kun alkaa kyllästyttämään/ muutoin riittää hengailu/ menojalka vipataan tuonne naapurin puolelle jne" se tarkoittaa miesten jargonilla että nainen ei välitä pätkän vertaa miehestä tai sen ..ööh.. tunteista..(?)
      -tästä taas seuraa että mies kaikin tavoin ryhtyy tekemään itseään tykö; siis urmaamaan naista tunnetasolla.
      -kun n. X -ajanjakson jälkeen mies on saanut naisen kiinnostumaan itsestään tunnetasolla, mies kokee että nyt on aika lähteä koska nainen jää suremaan perään ja ikävöimään.. (?)

      Eli:
      -jos miehelle tekee selväksi että on vapaa lähtemään missä vaiheessa vaan, se ei lähde koska siinä ei ole mitään haastetta.

      Outooa.. mutta ah niin huvittavaa puuhastelua :-)

      • samson

        jos naiset kerran tietää, ettei miehet pidä ekailtana antamisesta, ja jopa mahdollisesti testaavat sen avulla, niin miksi ihmeessä teidän pitää sitten antaa ? ettekö pysty hilitsemään itseänne toisen teatraalisen vonkumisen edessä ? eikö antaminen tiedostaen riskit sitten ole tupla-hölmöyttä ? teilläkin on kieltäytymisen mahdollisuus.


      • Paha Suvi
        samson kirjoitti:

        jos naiset kerran tietää, ettei miehet pidä ekailtana antamisesta, ja jopa mahdollisesti testaavat sen avulla, niin miksi ihmeessä teidän pitää sitten antaa ? ettekö pysty hilitsemään itseänne toisen teatraalisen vonkumisen edessä ? eikö antaminen tiedostaen riskit sitten ole tupla-hölmöyttä ? teilläkin on kieltäytymisen mahdollisuus.

        Mä en ainakaan anna ekana iltana kenellekään... Mä otan ;-)

        *nauraa*


      • Hyvä Kesä
        Paha Suvi kirjoitti:

        Mä en ainakaan anna ekana iltana kenellekään... Mä otan ;-)

        *nauraa*

        ..niin mäkin, ihanaa jos mies antaa heti ekana iltana :D

        Ei tarvi tuhlata aikaa turhiin tylsiin keskusteluihin tai toimintaleffan katsomiseen :D

        Tupu


      • Nainen 36v.
        samson kirjoitti:

        jos naiset kerran tietää, ettei miehet pidä ekailtana antamisesta, ja jopa mahdollisesti testaavat sen avulla, niin miksi ihmeessä teidän pitää sitten antaa ? ettekö pysty hilitsemään itseänne toisen teatraalisen vonkumisen edessä ? eikö antaminen tiedostaen riskit sitten ole tupla-hölmöyttä ? teilläkin on kieltäytymisen mahdollisuus.

        Minä ainakaan en periaatteesta lähde pelailemaan pelejä, vaan menen sänkyyn siinä vaiheessa, kun sen aika on. Ja milloin se tapahtuu, on tapauskohtaista. Jos mies "hylkää" minut, koska annoin/en antanut ekalla/tokalla/kolmannella jne. tapaamiskerralla, on se hänen häpeänsä. Odotan mieheltä hieman aikuismaisempaa suhtautumista seksiin. Ja jos miehen mielestä ekana iltana sänkyyn meno ei ole hyvä juttu, on silloin parasta olla itsekin vonkaamatta.

        Mielestäni toisen tunteminen ennen sänkyyn hyppäämistä ei ole ollenkaan huono asia, mutta joskus vetovoiman ja synkkaamisen aistii jo ensimmäisenä iltana. Ensimmäinen liittoni alkoikin nuorena "yhden yön suhteesta", eikä se vaikuttanut suhtautumiseemme toisiimme millään lailla. Nykyisen mieheni kanssa taas yhdessä päätimme, ettei meillä ole kiirettä edetä. Silti hän pitää naurettavana ajatusta, että ekana iltana antava olisi jotenkin huonompi kumppaniehdokas. Syyt päätökseemme edetä hitaasti seksin suhteen olivat muut kuin moralistiset.


      • Mies 40+
        Nainen 36v. kirjoitti:

        Minä ainakaan en periaatteesta lähde pelailemaan pelejä, vaan menen sänkyyn siinä vaiheessa, kun sen aika on. Ja milloin se tapahtuu, on tapauskohtaista. Jos mies "hylkää" minut, koska annoin/en antanut ekalla/tokalla/kolmannella jne. tapaamiskerralla, on se hänen häpeänsä. Odotan mieheltä hieman aikuismaisempaa suhtautumista seksiin. Ja jos miehen mielestä ekana iltana sänkyyn meno ei ole hyvä juttu, on silloin parasta olla itsekin vonkaamatta.

        Mielestäni toisen tunteminen ennen sänkyyn hyppäämistä ei ole ollenkaan huono asia, mutta joskus vetovoiman ja synkkaamisen aistii jo ensimmäisenä iltana. Ensimmäinen liittoni alkoikin nuorena "yhden yön suhteesta", eikä se vaikuttanut suhtautumiseemme toisiimme millään lailla. Nykyisen mieheni kanssa taas yhdessä päätimme, ettei meillä ole kiirettä edetä. Silti hän pitää naurettavana ajatusta, että ekana iltana antava olisi jotenkin huonompi kumppaniehdokas. Syyt päätökseemme edetä hitaasti seksin suhteen olivat muut kuin moralistiset.

        Näin juuri minäkin ajattelen.
        Kerron ajatukseni ja odotan vastaavasti, että minulle kerrotaan.


      • ttt
        Nainen 36v. kirjoitti:

        Minä ainakaan en periaatteesta lähde pelailemaan pelejä, vaan menen sänkyyn siinä vaiheessa, kun sen aika on. Ja milloin se tapahtuu, on tapauskohtaista. Jos mies "hylkää" minut, koska annoin/en antanut ekalla/tokalla/kolmannella jne. tapaamiskerralla, on se hänen häpeänsä. Odotan mieheltä hieman aikuismaisempaa suhtautumista seksiin. Ja jos miehen mielestä ekana iltana sänkyyn meno ei ole hyvä juttu, on silloin parasta olla itsekin vonkaamatta.

        Mielestäni toisen tunteminen ennen sänkyyn hyppäämistä ei ole ollenkaan huono asia, mutta joskus vetovoiman ja synkkaamisen aistii jo ensimmäisenä iltana. Ensimmäinen liittoni alkoikin nuorena "yhden yön suhteesta", eikä se vaikuttanut suhtautumiseemme toisiimme millään lailla. Nykyisen mieheni kanssa taas yhdessä päätimme, ettei meillä ole kiirettä edetä. Silti hän pitää naurettavana ajatusta, että ekana iltana antava olisi jotenkin huonompi kumppaniehdokas. Syyt päätökseemme edetä hitaasti seksin suhteen olivat muut kuin moralistiset.

        "Odotan mieheltä hieman aikuismaisempaa suhtautumista seksiin. Ja jos miehen mielestä ekana iltana sänkyyn meno ei ole hyvä juttu, on silloin parasta olla itsekin vonkaamatta."

        Olen aivan samaa mieltä. Miksi ihmeessä mies pyytää, jos ei ilmeisestikään halua saada?? Tämäkö on miehen logiikkaa? Ei ymmärrä.


    • Paukku

      Aika selvää....miehellä on ollut pyörityksessä toinenkin nainen samaan aikaan. Aloit vaan jäädä taka-alalle...kylmä totuus.....

      • ei ota aina selvää

        Toinenkin nainen tai perhe. Mies ei itsekään tiedä missä menee ja mitä tuntee minnekin suuntaan. Epävarma. Kaikkea ei voi saada. Kai me kaikki tiedämme sen, mutta kuka siihen uskoo..


    • Jörgen

      Se mies on tietenkin VARATTU. Kuten noin kolme neljännestä muistakin DeittiNet-vonkaajista.

    • Minitubut

      Mullekkin tuli heti ekaks mieleen että miehellä todennäköisesti on jo vaimo tai peräti perhe, ja koska ei halua jäädä kiinni niin joutuu toisinaan perumaan tapaamiset. Helppo tavata esim. Silloin kun vaimo on matkalla tai vaikka sairaalassa, mutta vaimon ollessa kotona kiinnijäämisen pelko ja valehtelu tunkee voimakkaammin alitajuntaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      17
      1455
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1295
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1192
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1082
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1025
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1013
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe