Mieli järkkyy, sekavat ajatukset

Tyhjiö

Mieli järkkyy. Syön masennuslääkkeitä, mutta tuntuu ettei ne oikeastaan auta. Tilalle on tullut järjetön ahdistus, jatkuva pelko ja paniikki enkä edes tiedä, mistä/mikä ne aiheuttaa.

Nytkin olen koko aamun toivonut, että jotenkin vain haihtuisin pois. Päässä ei liiku mikään, sydän hakkaa ja ahdistaa vain kokoajan. Mitä tämä oikein on??

Minulla on hyvä parisuhde, ihania lemmikkejä, kiva duuni ja hyviä ystäviä. Työllistymisen myötä ei enää raha asiatkaan paina mieltä ja stressaa jatkuvasti, on varaa harrastaa. Mutta jotenkin mikään ei tunnu miltään.

Lääkäriaika on varattu, mutta se on vasta ensikuun puolivälissä. Pelkään etten vain jaksa sinne asti. Aikaisempaa aikaa ei vain ollut tarjolla.

Mikä ihme voisi selittää tämän mun olotilani?

7

107

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uvb

      Kuulostaa ihan (työ)uupumukselta. Mikäli alkanut vasta loppusyksyn puolella voi olla myös kaamosmasennusta.
      Oman kaamosmasennuksen aikana viime vuonna mikään ei tuntut miltään ja kaikki ahdisti ja oli harmaata.
      Toisaalta kaamosmasennusta helpompi hoitaa esim. ruokavaliolla ja vitamiinilisillä, mutta uupumukseen yleensä paras keino on lepo. Saikkua ei siihen yleensä myönnetä, mutta työuupumukseen voi saada lyhytaikaisen saikun ja silloin myös työnantajan sekä lääkärin puolesta tarkastellaan mistä se mahdollisesti voisi johtua.

    • 7685

      Voit mennä päivystykseenkin, jos liikaa ahdistaa. Varmaan tarttee lisätä tai muuttaa lääkitystä, sitten keskusteluapua.

      • tilapahenee

        Ettei vaan ole lääkkeitten aiheuttamia haittavaikutuksia. Itsestäsikin tuntuu, etteivät lääkkeet auta, niin miksi ihmeessä niitä sitten syöt?


    • Tyhjiö

      Aloittaja täällä hei.

      Olen joka aamu lääkkeitä ottaessakin miettinyt, että miksi näitä syön mutta pelkään, että oireet menisivät vielä pahemmiksi jos en syö.

      Olen syönyt ennenkin tätä lääkettä, samalla annostuksella ja silloin meni paremmin, ei ollut tällästä ahdistusta.

      Syyskaamosta mietin itsekkin, kaikki tämä alkoi kun rupesi pimenemään. Elämässä tapahtui myös silloin paljon, muutto toiselle paikkakunnalle ja uusi työ.

      Tänään vähän parempi fiilis, pientä ahdistusta mutta yritän pitää sen matalana.

    • Hei,

      Hyvä, että kirjoitit tilaneestasi tänne! Saitkin jo hyvän vinkin hakeutua päivystykseen, jos tilanne alkaa tuntua liian ahdistavalta.

      Lisäksi on olemassa monenlaisia auttavia tahoja, joihin voi olla yhteydessä anonyymisti ja matalalla kynnyksellä. Tässä niistä muutama:

      - Verkkokriisikeskus Tukinet, https://www.tukinet.net/. Tukinetistä saa itselleen tukihenkilön, jonka kanssa voi keskustella kahden kesken mistä tahansa hankalasta elämäntilanteesta tai mielessä olevasta huolesta. Tukinetissä on myös monenlaisia keskusteluryhmiä ja chattejä, joista voi saada vertaistukea sekä ammattilaisten neuvoja.

      - Jos soittaminen tuntuu omimmalta vaihtoehdolta, niin valtakunnallinen kriisipuhelin päivystää numerossa 010 195 202 arkisin klo 09.00-07.00 sekä viikonloppuisin ja arkipyhinä klo 15.00-07.00.

      - Ympäri Suomea toimii myös kriisikeskuksia, joihin voi mennä keskustelemaan paikan päälle. Yhteystiedot löytyvät täältä: http://www.mielenterveysseura.fi/fi/tukea-ja-apua/kasvokkain/kriisikeskusverkosto

      Voimia tilanteeseesi!

      Ystävällisin terveisin
      SOS-kriisikeskus/Kata

    • VärilläVäliä

      Hommatkaa ihmiset päivänvalolamppuja 6500 K. Roskiin ne 2700 - 3000 K keltaiset valot.

    • SeOliVirhe

      Päivystyksestä lähetteellä böpilään. Elämä oli siinä. Se merkintä psykoosista ei poistu terveystiedoista, vaikka kyse oli unettomuudesta.

      Täkki päähän olisi pitänyt vetää ja nukkua yksin kotona omassa sängyssä.

      Uneton laitetaan 4 hengen huoneeseen, missä vielä pari patjalla lattialla, nukkumaan. Kaikki jotain pipipäitä. Vähänkään järjissään oleva ei siellä nuku. Ei edes yritä. Ties mitä nuo viiltelijä hörhöt napin nappaajat saa päähänsä!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      86
      6183
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2576
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      28
      2083
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      63
      1827
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1631
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1428
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1337
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1331
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1269
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1223
    Aihe