Tuossa alempana oli vanha ketju hoitajien empatiakyvyttömyydestä.
Ei pelkästään se empatiakyky vaan myös äly/ järki...
Jos oikein ymmärsin, nämä mielenterveyshoitajat ovat käyneet 2-vuotisen toisenasteen lähihoitajakoulutuksen, johon nykyään ei ole soveltuvuustestejä. Nämä on niitä, jotka tulee kriisipäivystyksissä sua vastaan.
Mitä eväitä tällaisella ihmisellä on ottaa narsistin uhria vastaan? No ei mitään.
Oma kokemus aika tympeä: 1) tyypin ilme on ahnas kuin 7-päivää lehteä lukiessa, kun kerron mitä on vuosien varrella tapahtunut (narsku paikallisesti arvostettu henkilö). 2) kysyy, onko tuo totta. Kun sinä siinä niin rauhallisesti kerrot kamalia asioita, etkä itke yhtään. 3) paljonko käytät alkoholia?
Se siitä avunsaannista sitten.
Saako uhri jostain apua?
43
619
Vastaukset
- poiuytrdfgh
En tiedä kuka olet että sopiiko vastata tähän ketjuun lyhyesti, mutta että samantyyppinen kokemus minullakin, vaikka minulla ei ole kyse tunnetuista henkilöistä.
- poiuytrdfgh
Eikä se itku ainakaan auttaisi, koska sitten tulkittaisiin mieleltään järkkyneeksi, jota ei siitä syystä uskota, eli kaikki ilmevaihtoehdot on vääriä noissa tilanteissa jollakin tapaa esitit asian niin tai näin, aina sen pitäisi olla toisinpäin.
- Trallatilaa
Tottakai voit vastata.
Mun mielestä terveydenhuolto ei myöskään tunnista narsismia. Osittain siksi, että sana on kärsinyt inflaation. Sanaa käytetään niin vapautuneesti keittiöpsykologiassa kaikesta normielämän itsekkyydestä tai vain kusipäisyydestä.
Mutta se avun puute: kovetat vain mieles entisestään.
Sekin vielä että se narsisti voi olla itsekin narsistin uhri. Meillä tyyppi lopulta säikähti itseään, pääsi terapiaan (!) ja ehkä yrittää parhaansa. Toivon hänelle parasta.
Jos kunnolla sössii, saa terapiaa.
Mutta minä en ole sitä apua saanut, enkä enää viitsi yrittää. - poiuytrdfgh
Mun käsityksen mukaan koulutuskin koskien narsismia on varsin vähäistä terveydenhuollon ammattilaisillakin. (koulutus myös koskien aivovaurioita lienee keskimäärin varsin vähäistä).
Niin miksi oikeastaan jollakin joka on lukaissut muutaman sivun narsismista eikä omaa asiasta muuta kokemusta olisi mitään erityisytä taitoa auttaa asiassa ? Itse voi äkkiä lukaista enemmän ja lisäksi tuntee oman keissinsä paremmin. Mua on auttanut eniten se, etten keskustele aiheesta kenenkään kanssa. Ainoastaan monologia niin eivät pääse vielä sotkemaan päätäni ylimääräisesti. Tilanne yksinkertaistui huomattavasti näin monologilla. Kun taas lukuisten ihmisten kanssa keskustelemalla narsismista asia haarottuu aivan hallitsemattomaksi viidakoksi mikä ei liity mitään alunperäiseen asiaan ja muuttuu aivan järjettömäksi. - luutatoinen
poiuytrdfgh kirjoitti:
Mun käsityksen mukaan koulutuskin koskien narsismia on varsin vähäistä terveydenhuollon ammattilaisillakin. (koulutus myös koskien aivovaurioita lienee keskimäärin varsin vähäistä).
Niin miksi oikeastaan jollakin joka on lukaissut muutaman sivun narsismista eikä omaa asiasta muuta kokemusta olisi mitään erityisytä taitoa auttaa asiassa ? Itse voi äkkiä lukaista enemmän ja lisäksi tuntee oman keissinsä paremmin. Mua on auttanut eniten se, etten keskustele aiheesta kenenkään kanssa. Ainoastaan monologia niin eivät pääse vielä sotkemaan päätäni ylimääräisesti. Tilanne yksinkertaistui huomattavasti näin monologilla. Kun taas lukuisten ihmisten kanssa keskustelemalla narsismista asia haarottuu aivan hallitsemattomaksi viidakoksi mikä ei liity mitään alunperäiseen asiaan ja muuttuu aivan järjettömäksi.Et nyt osaa ajatella muuta kuin lukemista tai omakohtaista kokemusta lähikontaktissa tuossa missä viittaat narsismiin tutustumiseen.
- poiuytrdfgh
No narsismiin voi tutustua lukemalla ja empiirisesti sekä tunteita , henkisyyttä pohtmalla ja kokemalla, ja monia tieteenaloja pohtimalla , tarkkailemalla ihmisten reaktioita empäristössä aiheeseen . Mitä vielä puuttuu ?
- poiuytrdfgh
Ja tehokkaiten elämällä narsistien kanssa asiasta tietenkin saa syvimmän kokemuksen .
- luutatoinen
poiuytrdfgh kirjoitti:
No narsismiin voi tutustua lukemalla ja empiirisesti sekä tunteita , henkisyyttä pohtmalla ja kokemalla, ja monia tieteenaloja pohtimalla , tarkkailemalla ihmisten reaktioita empäristössä aiheeseen . Mitä vielä puuttuu ?
Omata laaja-alaiset tiedot asiasta, hallita kokonaisvaltainen kuva siitä mihin asioihin häriö liittyy, olla ammatillisesti orientoitunut ja hallita laajoja asiakokonaisuuksia.
- luutatoinen
Plus omata laaja näkemys elävään materiaaliin.
- poiuytrdfgh
Ammatillisesti aiheeseen orientoituneet ovat melko harvalukuiset. Se milteipä vaatii ammatilaisen omaa kiinnostusta perehtyä aiheeseen.
- ylisukupolvinen
Trallatilaa kirjoitti:
Tottakai voit vastata.
Mun mielestä terveydenhuolto ei myöskään tunnista narsismia. Osittain siksi, että sana on kärsinyt inflaation. Sanaa käytetään niin vapautuneesti keittiöpsykologiassa kaikesta normielämän itsekkyydestä tai vain kusipäisyydestä.
Mutta se avun puute: kovetat vain mieles entisestään.
Sekin vielä että se narsisti voi olla itsekin narsistin uhri. Meillä tyyppi lopulta säikähti itseään, pääsi terapiaan (!) ja ehkä yrittää parhaansa. Toivon hänelle parasta.
Jos kunnolla sössii, saa terapiaa.
Mutta minä en ole sitä apua saanut, enkä enää viitsi yrittää.Narsisti on uhri itsekin.
Suhteessa kolmannen polven narsuun.
Neljäskin on ja siinä tunnistettavia narsuja
jotka ovat melkein psykopaatteja.
Vastauksena otsikkoon tässä jotain
https://narsismi.info/mista-apua-narsistin-uhrille/
Toki voi ottaa yhtyttä ihan teekoon lääkäriin/psykologille tai esim. perheneuvolaan. Myös kirkon piiristä löytää apua eron sattuessa, väkivalllan uhkaan, kiusaamiseen yms.
https://evl.fi/apua-ja-tukea/ihmissuhteet/hae-apua-parisuhdeongelmiin- muisteletliikaanyt
Oletko ihan tosissasi, kun ehdottelet ottamista yhteyttä teekoon lääkäriin? Uskomatonta, kun ihmisiä ei hoideta edes vakavampien sairauksien vuoksi enää kunnolla teekoossa, että sitten hoitaisivat narsistin uhria? Millä vuosisadalla oikein elät?
muisteletliikaanyt kirjoitti:
Oletko ihan tosissasi, kun ehdottelet ottamista yhteyttä teekoon lääkäriin? Uskomatonta, kun ihmisiä ei hoideta edes vakavampien sairauksien vuoksi enää kunnolla teekoossa, että sitten hoitaisivat narsistin uhria? Millä vuosisadalla oikein elät?
No kyllä ihan teekoo lääkärikin pystyy jonkin verran arvioimaan avunhakijan fyysistä ja psyykkistä vointia ja pystyy ohjaamaan avunhakijan "oikeaan" osoitteeseen.
Usein siellä sitten jo tilataan sairaanhoitajan toimesta ensimmäinen aika valmiiksi.
Narsistin uhri saattaa tarvita esim. lääkitystä tai kiirellistä hoitoa mt puolelle, esim. jos vaikuttaa kovin sekavalta tai itsetuhoiselta.
Kaikilla ei ole varaa ja mahdollisuutta esim. yksityisiin sairaaloihin/psykiatri/terapia käynteihin vaan joutuu tosiaan käymään perusterveydehuollossa, saadakseen lähetteen.
Näin se vaan menee, vaikkakin narsisti varmaankin haluaa heti alkuun erikoislääkärille/erikoissairaanhoitoon, mutta tosiaan täytyy sit olla lompakko lyönnissä, kun normaalikäytännön mukaan siellä perusterveydenhuollossa arvoidaan se avun tarve.
Mitä tulee muihin sairauksiin, niin tosiaan toimenpiteet tehdään ja sairauksien hoito saatetaan aloittaa erikoissairaanhoidossa, mutta kyllä yleensä jatkot on perusterveydenhuollossa. Ts. erikoisairaanhoidossa ollaan vaan sen aikaa kun tilanne pakosta vaatii ja sieltä kyllä pyritään kotiuttamaan mahdollisimman pian joko kotiin tai kotikunnan terveyskeskukseen, koska se on kallista.
Esim. leikkauksista toivutaan teekoon vuodeosastoilla, siellä hoidetaan myös syöpäpotilaita ja monia muita vakavistakin sairauksista kärsiviä. Hyvin usein se on myös monen vakavasti sairaan viimesijainen asuinsija.- alustaaloitus
Näinhän se käytännössä on. Teekoosta se lähete annetaan esim. sairaalan poliklinikoille. Jos sitä rahaa on käyttää, niin silloinhan voi itse päättää meneekö suoraan yksityiselle lääkärille.
- perjantainlyhennetty
yhteenlaskutoimitus kirjoitti:
No kyllä ihan teekoo lääkärikin pystyy jonkin verran arvioimaan avunhakijan fyysistä ja psyykkistä vointia ja pystyy ohjaamaan avunhakijan "oikeaan" osoitteeseen.
Usein siellä sitten jo tilataan sairaanhoitajan toimesta ensimmäinen aika valmiiksi.
Narsistin uhri saattaa tarvita esim. lääkitystä tai kiirellistä hoitoa mt puolelle, esim. jos vaikuttaa kovin sekavalta tai itsetuhoiselta.
Kaikilla ei ole varaa ja mahdollisuutta esim. yksityisiin sairaaloihin/psykiatri/terapia käynteihin vaan joutuu tosiaan käymään perusterveydehuollossa, saadakseen lähetteen.
Näin se vaan menee, vaikkakin narsisti varmaankin haluaa heti alkuun erikoislääkärille/erikoissairaanhoitoon, mutta tosiaan täytyy sit olla lompakko lyönnissä, kun normaalikäytännön mukaan siellä perusterveydenhuollossa arvoidaan se avun tarve.
Mitä tulee muihin sairauksiin, niin tosiaan toimenpiteet tehdään ja sairauksien hoito saatetaan aloittaa erikoissairaanhoidossa, mutta kyllä yleensä jatkot on perusterveydenhuollossa. Ts. erikoisairaanhoidossa ollaan vaan sen aikaa kun tilanne pakosta vaatii ja sieltä kyllä pyritään kotiuttamaan mahdollisimman pian joko kotiin tai kotikunnan terveyskeskukseen, koska se on kallista.
Esim. leikkauksista toivutaan teekoon vuodeosastoilla, siellä hoidetaan myös syöpäpotilaita ja monia muita vakavistakin sairauksista kärsiviä. Hyvin usein se on myös monen vakavasti sairaan viimesijainen asuinsija.Haluan korjata virheellistä käsitystäsi. Nykyisin ei tarkkulaan tarvitse mennä jatkohoitoon, vaan monesti vakavasti sairas pääsee kotisairaalahoitoon, oletko koskaan kuullut sellaisesta. Hyvinkin toimiva ratkaisu, koska terkkulat on yleensä aivan liian kuormitettuja jo. Toivottavasti oma viimeinen leposija ei koskaan ole terkkuja, mutta ehkä sinne itse halajat, osastolle kuusi.
perjantainlyhennetty kirjoitti:
Haluan korjata virheellistä käsitystäsi. Nykyisin ei tarkkulaan tarvitse mennä jatkohoitoon, vaan monesti vakavasti sairas pääsee kotisairaalahoitoon, oletko koskaan kuullut sellaisesta. Hyvinkin toimiva ratkaisu, koska terkkulat on yleensä aivan liian kuormitettuja jo. Toivottavasti oma viimeinen leposija ei koskaan ole terkkuja, mutta ehkä sinne itse halajat, osastolle kuusi.
Kyllä joo terveyskeskukset ovat kovasti ylikuorimitettuja, että sieltä tosiaan pyritään kotiuttamaan mahd. nopeasti, et sitten ollaan omaisten ja kotisairaanhoidon varassa.
Ja nykyään on mahdollisuus myös kotisairaalahoitoon, mutta se yleensä vaatii omaisen/läheisen panosta ts. että joku on paikalla sen 24/7
Harva kuitenkaan haluaa niissä tilanteissa kovin paljon yksin olla jos kyse on vakavasta sairaudesta. Että jos läheisistä ole apuja niin joutuu sen hoitajan itse palkkaamaan.
Myös usein saattaa kuitenkin käydä niin, et ihan loppumetreillä kuitenkin halutaan sairaalaan jos tilannetta ei kotona pysytytä hallitsemaan.
Nykyäänhän jo perusterveydenhuollossakin tehdään kotikäyntejä, kotisairaanhoito käy laittamassa iv-antibioottteja ihan työikäisillekkin.
Mitä tulee sitte kenenkin "viime vaiheisiin," tai hoitoon vakavan sairastumisen sattuessa.
Niin niistä asioista kannattaa tosiaan puhua läheisten kanssa hyvissä ajoin vielä kun pystyy puhumaan ja harkitsemaan. Esim. aivoinfartikin saattaa tulla niin yllätten, et ne asiat/missä haluaa itseään hoidettavan ei ole enää itsen päätettävissä.
Että se hoitotahto kannattaa tehdä vielä kun siihen kykenee ja toivoa et omaiset/läheiset haluavat sit toimittavan sen mukaan.
Loppusi viittaa johonkin mistä minulla ei tietoa
- ihohggoiög
Ei suomessa ymmärretä perusterveydenhuollon terapiapalveluissa mitään narsismista, jos ymmärrettäisiin tajuttaisiin että ihminen/uhri ei ole psyykkisesti sairas vaan traumatisoitunut ja henkisen väkivallan uhri, joka ei ole mielenterveysongelma vaan aivan osaavalla terapialla kuntoon hoidettava tila. Sen sijaan ihmisille puoskaroidaan kaksisuuntaisen diagnoosi ja lääkkeillä pilataan uhrin mielenterveys ja kemiallisesti sidotaan tilaan jossa kärsimys jatkuu koska masennuslääkkeet, neuroleptit ym. tekee ihmisestä selkärangattoman ja päättämiskyvyttömän. tekevät apaattiseksi ja mahdollistavat lisääntyvän väkivallan uhria kohtaan koska tämä ei ikinä joudu kohtaamaan sellaista tuskaa jossa olisi pakko paeta. Lääkkeet pitää huolen siitä, että pysyt paikallasi poljettavana. Terapiapalvelut ei myöskään tunnista narsistia jos sellaisen kohtaavat, koska narsisti saa lahjattoman terapeutin nopeasti pauloihinsa ja vahvistamaan tämän uhrinäkemystä. Suomessa terapia on sellaista muka terapiaa. Käydään kertomassa mitä on tehty tänään ja onko syönyt ja sitten lähdetään kotiin, mutta mitään apua siellä ei saa mitä ei saisi vaikka puhumalla seinälle tai kukkasille.
- puhuterapeutille
Kyllähän noita vaivoja hoitaa juuri mielenterveyteen perehtyneet psykologit ja lääkärit. Vaikuttaa siltä, ettet vain ole tyytyväinen omaan hoitoosi, missä sitä lienet saavankaan.
- poiuytrdfgh
Tuollainen riski on olemassa mikäli hakee apua narsistien kanssa syntyneisiin ongelmiin terveydenhuollosta. Minulla ei ole aikomustakaan puhua narsismista terveydenhuollossa. Perehdyn itse.
- poiuytrdfgh
Sitä paitsi soittelen välillä narsistille ja psykopaatille puhuakseni heidän kanssaan hieman filosofisia. Kerroin juuri narsistilleni kuinka tasokasta hänen pohdintansa ovatkaan, käytännön toteutus vaan on nollatasolla. Tuo ei ole kokonaan narsismia vaan nähdäkseni osaltaan Aspergeria, mutta hänellä äitynyt narsismiksi koska tunne-empatian osaaminen on niin minimaalista.
- poiuytrdfgh
Kyllä me ainakin meidän perheessä osaamme itse paremmin toisiamme analysoida kuin kukaan ulkopuolinen osaisi.
- 41neurologistavaivaa
poiuytrdfgh kirjoitti:
Kyllä me ainakin meidän perheessä osaamme itse paremmin toisiamme analysoida kuin kukaan ulkopuolinen osaisi.
No oletko saanut tuloksia tähän "omahoitoosi" ja kuinka hyvin luulet parantuneesi?
- poiuytrdfgh
Aika paljon on tullut tuloksia verrattuna pahimpaan tilanteeseen.
Niin kysymykset oletko syönyt ja saanut nukutuksi kuuluvat ihan rutiinikysymyksiin. Niilläkin kartoitetan ihmisen fyysistä ja psyykkistä tilaa, kykeneekä hän huolehtimaan itsestään.
Ei sellaisista kannata suuttua.
Mutta joo, tuli tuos mieleen Vakninin teksteistä jotain tähän sopivaa, joutui vaa googlettelemaan enempi kun se suomenkielinen Vakninin sivusto ei ole löydettävissä jostain syystä
No googlen avulla City lehden jostain blogista löysin hakemani, joka kuuluu näin
"Narsisti tulkitsee minkä tahansa tarjotun avun, neuvon tai huolestuneen kysymyksen tahalliseksi nöyryytykseksi, mikä osoittaa sen, että narsisti on avun tarpeessa ja näin ollen epätäydellinen ja vähemmän kuin kaikkivaltias. Mikä tahansa yritys laatia suunnitelmia on narsistin mielestä pelottava orjuuttamisen teko. Tässä mielessä narsisti on sekä jakomielinen että vainoharhainen ja usein elää omassa maailmassaan."
https://www.city.fi/blogit/129/han tiesi mita han teki/97327
Tosiaan tekstin alkuperä on täältä, mut sinne ei ny pääse lukemaan.
http://www.healingeagle.net/Fin/Vaknin/faq58.html- poiuytrdfgh
poiuytrdfgh kirjoitti:
Aika paljon on tullut tuloksia verrattuna pahimpaan tilanteeseen.
Isänikin tänään myönsi minun olevan tietyissä muissa asioissa "oikeilla jäljillä".
- seonjopaljonse
poiuytrdfgh kirjoitti:
Isänikin tänään myönsi minun olevan tietyissä muissa asioissa "oikeilla jäljillä".
Ai että olet jo "hajulla" miten parannat itsesi.
- poiuytrdfgh
Ei vaan eräistä filosofisista näkemyksistäni, kun yllättaen niistä olinkin isäni kanssa aika samaa mieltä...joten käsitykseni isästäkin hieman parani kun hän kerrankin pystyi muutaman minuutin minulle puhumaan lyömättä luuria korvaan.
- poiuytrdfgh
yhteenlaskutoimitus kirjoitti:
Niin kysymykset oletko syönyt ja saanut nukutuksi kuuluvat ihan rutiinikysymyksiin. Niilläkin kartoitetan ihmisen fyysistä ja psyykkistä tilaa, kykeneekä hän huolehtimaan itsestään.
Ei sellaisista kannata suuttua.
Mutta joo, tuli tuos mieleen Vakninin teksteistä jotain tähän sopivaa, joutui vaa googlettelemaan enempi kun se suomenkielinen Vakninin sivusto ei ole löydettävissä jostain syystä
No googlen avulla City lehden jostain blogista löysin hakemani, joka kuuluu näin
"Narsisti tulkitsee minkä tahansa tarjotun avun, neuvon tai huolestuneen kysymyksen tahalliseksi nöyryytykseksi, mikä osoittaa sen, että narsisti on avun tarpeessa ja näin ollen epätäydellinen ja vähemmän kuin kaikkivaltias. Mikä tahansa yritys laatia suunnitelmia on narsistin mielestä pelottava orjuuttamisen teko. Tässä mielessä narsisti on sekä jakomielinen että vainoharhainen ja usein elää omassa maailmassaan."
https://www.city.fi/blogit/129/han tiesi mita han teki/97327
Tosiaan tekstin alkuperä on täältä, mut sinne ei ny pääse lukemaan.
http://www.healingeagle.net/Fin/Vaknin/faq58.htmlSemmoinen kartoitus harvoinkaan auttaa itse kartoituksen kohdetta mitenkään vaan se tulee lähinnä kartoittajan tarpeisiin ja sen kyllä siinä tilanteessa tuntee.
Ei tee mitään ravitsemusohjeilla tai ruokahalulla jos ei ole rahaa ostaa ruokaa. Luurissakin kun olin sairaana mulle opetettiin hyvien vuodevaatteiden merkitystä unelle. Mitä sillä tekee jos joutuu viimeisen risaisen pinttyneen lakanansakin pyykkäämään käsin ? - poiuytrdfgh
Mutta jatkoja. Mulla on nyt parempaa tekemistä-
poiuytrdfgh kirjoitti:
Semmoinen kartoitus harvoinkaan auttaa itse kartoituksen kohdetta mitenkään vaan se tulee lähinnä kartoittajan tarpeisiin ja sen kyllä siinä tilanteessa tuntee.
Ei tee mitään ravitsemusohjeilla tai ruokahalulla jos ei ole rahaa ostaa ruokaa. Luurissakin kun olin sairaana mulle opetettiin hyvien vuodevaatteiden merkitystä unelle. Mitä sillä tekee jos joutuu viimeisen risaisen pinttyneen lakanansakin pyykkäämään käsin ?Jaa en ole törmännyt moiseen ohjeistukseen, tarkoitin enemmänkin, et kysyjä ikäänkuin tutkailee samalla avunhakijaa.
Monet ovat tarkkanäköisiä ja huomaavat milloin toinen valehtelee.
Samoin ulkoinen olemus saattaa paljastaa totuuden, jos asiakas on esim. laihtunut silmin nähden, vaatteet roikkuu päällä ja silmien alla tumman varjot.
Tälläsistä asioista kun voi päätellä että ehkei asiakkaalla ole kaikki ookoo
Mitä sitten tulee rahan tarpeeseen jos se on syynä, niin yhdessä sitten pohditaan mistä, millä tavoin tilanne helpottuisi. Kartoitetaan mahdollisuus saada esim. toimeentulotukea ja ohjataan hakemaan apua esim. diakonia toimistosta.- poiuytrdfgh
Mulla voi kyllä saman päivän aikana olla tosi kalpean kalvahtanut naama ja sitten esim. liikkumisen tai jälkeen värikkäämpi. Että mikä on totuus ? Emotionaalinen tilakin voi muuttaa värin nopeasti.
Tosin olin 5 vuotta pötköön lakanan kalpea kuin zombie. Se kyllä kertoi jotain kun oli vakavat verenkiertohäiriöt. Nuorena kun voin paremmin minulla oli aina mustat silmän aluset. Johtui kai nenäsumutteesta jota käytin tukkoiseen nenään.
Ei nähdäkseni avun tarvetta voi kartoittaa silmänalusten värin perusteella tai että mistä se musta väri johtuu, kun syitä voi olla matala verenpaine jne. - poiuytrdfgh
Merkillepantavaa on myös että tumma silmänalusten väri erottuu sitä helpommin mitä OHUTNAHKAISEMPI on.
- poiuytrdfgh
Silmänalusten väri kertoo tarkkanäköiselle auttajalle puhuuko autettava totta ? Entä jos joku on laittanut värivoidetta tai puuteria ?
- poiuytrdfgh
Vaatteet saa roikkumaan päällä äkkiä kun laittaa liian suuret.
- poiuytrdfgh
Laihimmallakaan ei roiku jos ostaa tarvittaessa lastenvaateosastolta vaatekappaleet jotka aikuistenvaateosastoilla on liian suuria.
poiuytrdfgh kirjoitti:
Silmänalusten väri kertoo tarkkanäköiselle auttajalle puhuuko autettava totta ? Entä jos joku on laittanut värivoidetta tai puuteria ?
Ahas, lähdit saivartelemaan ja vääntelemään yksityiskohdista
Kyllä joo monillakin on tummat silmänaluset luonnostaan, mut ne saattavat kieliä myös valvomisesta.
Mutta edelleen tarkkanäköiset saattavat nähdä toisen ihmisen ilmeistä, eleistä ja kehonkielestä milloin toinen valehtelee.
Laihtumisen huomaa myös kyllä jos asiakas on tuttu, käyntejä on useita.- poiuytrdfgh
Mutta yllättävän moni luulee jonkun valehtelevan, vaikka ei valehtele....mistä se kertoo ?
Esim. minun olemukseni er ihmiset tulkitsee ihan eri tavoin. Jotkut epäilee mua aivan ja toiset nauraa että mähän en edes osais valehdella... - poiuytrdfgh
Voisiko joku kertoa mitä minun pitäisi ajatella ihmisistä joiden 100% varmasti tiedän luulevan asioita mitä ei ole ? Miten kannattaisi suhtautua ?
Minua hämmentää niin luuloiset ihmiset kun itse enemmänkin jättäydyn vain epätietoiseks jos en tiedä.... - tstst
poiuytrdfgh kirjoitti:
Voisiko joku kertoa mitä minun pitäisi ajatella ihmisistä joiden 100% varmasti tiedän luulevan asioita mitä ei ole ? Miten kannattaisi suhtautua ?
Minua hämmentää niin luuloiset ihmiset kun itse enemmänkin jättäydyn vain epätietoiseks jos en tiedä....En tiedä tuohon neuvoa. Ehkä on parempi pysyä seurassa joka tulkitsee sinua oikein. Siis hyväksyvästi, mutta kyvykkäänä antamaan selkoäköista oikeaa ja kehittävää palautetta. Sellaisia ihmisiä varmaan harvoin kohtaa, jos koskaan.
- Niin_Äsken
tstst kirjoitti:
En tiedä tuohon neuvoa. Ehkä on parempi pysyä seurassa joka tulkitsee sinua oikein. Siis hyväksyvästi, mutta kyvykkäänä antamaan selkoäköista oikeaa ja kehittävää palautetta. Sellaisia ihmisiä varmaan harvoin kohtaa, jos koskaan.
Niin. Äsken telkusta tuli elokuva jossa enkeli "huijasi" eteenpäin haluavaa tietämätöntä enkeliä tekemään tekoja maanpäällä. Kun tämä oli annetut tehtävät tehnyt, ilmestyi neuvova enkeli ja vaati vielä lisäksi eksyksissä olevaa enkeliä antamaan hänelle kaiken keräämänsä totuudenvaloan...
Tämä kohta sai minut miettimään jostain syystä tätä palstaa. Että miksi halutaan rajoittua tiettyihin aiheisiin ja pysyä niissä?
Että miten edes teoriassa pystyisi antamaan jollekin kaiken itse keräämänsä totuudenvalon? Tämä p itsekin on joskus murehtinut kun näkee niin paljon vaivaa ja sitä ei tosiasiallisesti arvosteta...
Niin onhan sitä joskus ollut niin pehmoinen minäkin että olisin sitä totuudenvaloa kantanut muille vain saadakseen tunnustusta... Enää en edes ajattele toimia niin, en varmaan ikinä täällä maallisissa. Siellä taivaan portilla sitten jos kysytään.
Toki joskus voi poiketa ja poiketaankin, mutta ei kukaan ala täällä kaikkeaan antamaan. Se on vain käännyttävä jonkin sortin ammattilaisten puoleen, mitä tämä tapaus p ei ole tainnut edes kokeilla kun ylpeys estää. - poiuytrdfgh
tstst kirjoitti:
En tiedä tuohon neuvoa. Ehkä on parempi pysyä seurassa joka tulkitsee sinua oikein. Siis hyväksyvästi, mutta kyvykkäänä antamaan selkoäköista oikeaa ja kehittävää palautetta. Sellaisia ihmisiä varmaan harvoin kohtaa, jos koskaan.
Joo kiitos rehellisen kuuloisesta neuvosta. Tuohon minun pitäisi jo nyt ryhtyä, eikä enää edes vastailla kaikenmaailman epäilijöille, epäilköön itsekseen. Onneksi kyllä heitä on olemassa ihmisiä, jotka nyt ainakin suurinpiirtein hahmottaa.
Mä vaan jumitun niihin väärin tulkitseviin siksi kun he on niiiiin outoja, että jään miettiin: Voiks tää olla totta ? Onko nuo ihmiset tosissaan vai pelleileekö vai mistä ihmeestä ilmiössä on kyse ?"
- AivanPaskanHailee
Mille palstalle kirjoittelette ja mitä. En etsi viestin viestiä. Vie ne itse lavastamasi todisteet jo joutuin viranomaisille. Vuosilymmeniä lapsiin ja naisiin kohdistuvaa väkivaltaa, halveeraamista ja hyväksikäyttöä ja paskasakki kuvittelee mun olevan kiinnostunut "jonkinlaista hajua mitä tehdä". Poliisille mars mars. En ole hiekkalaatikkoikäinen, enkä leiki hiekkalaatikkoleikkejä palstalta toiselle soirtymisineen. Mun nimissä on myös aivan turha kaipailla ja kerjätä rakkautta jotain rikollista anonyymiä, elämääni kuukumatonta kohtaan. En keskustele kanssanne muuten kuin asianajajan väityksellä. Se ei tule muuttumaan, vaikka mitä "todisteita" lavastelette. Kaikista NAURETTAVINTA on autossa istuminen ja valojen päällä pitäminen ympäristössä missä liikun. No en vittu pelkää, kun leikkinne on hiekkalaatikkotasoa. Uliluli. Yksikään teistä ei ole, eikä tule olemaan osa perheeni elämää. En ole liittymässä pedaripaskalahkoonne joukkoraiskaushuoraksi, eikä lapsenikaan vaikka millä uhkailette. Paina se liskoaivo rikollinen runqqari sinne pieneen päähäsi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv252416- 1132021
- 1131657
Syitä välttelyyn
En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?421513Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.91457Miksi kaivattunne
ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo901055Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b016120996Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt87945Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu
Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu15939Olisin halunnu vaan tutustua
Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno35937