Mistä johtuu että vegaanit on läskiperseisiä laardivalaita?

Ihmettelen.suuresti

Juuri a-studiossa näkyy hyvä esimerkki vegaaninaisesta joka painaa pitkälti toistasataa kiloa. Mihin perustuu väittämä että vegaaniruokavalio on terveellusempää, jos vegaanit näyttää kaikki tuolta?

22

418

1Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tekopyhiäpaskoja

      Joo vitun ilmastomuutos ja muu paska selityksenä. Tuotakin akkaa pitäisi ottaa kurkusta kiinni ja työntää väkisellä sian läskipalleroita sankollinen kurkkuun.

      • terkkuja.kellikseltä

        vitun idiootti palaa sinne ala-asteelle, jossa opeteltiin äng-äänne. Se on sangollinen. Sietäisit saada sangollisen paskaa suustasi alas. SHMF STFU KYS


      • huipelottaa
        terkkuja.kellikseltä kirjoitti:

        vitun idiootti palaa sinne ala-asteelle, jossa opeteltiin äng-äänne. Se on sangollinen. Sietäisit saada sangollisen paskaa suustasi alas. SHMF STFU KYS

        Paloiko soijapojalla hermot? :D
        Hirmuinen oyhötys!


    • Lehmät vetää rehua..


      Kuinka paljon jää pellon tuotannosta jäljelle kun se muutetaan ihmiselle sopivaan muotoon..

      Ja pitää myös ottaa saatananmoinen hävikkikin huomioon.



      Naudat tapetaan pois jotta saadaan niille menevä ruoka syötettyä näille emakoille..
      Ei siinä ole mitään järkeä.

    • soijamiesonplösö
      • Totta-

        Soijapoika on nykyajan epämies.


      • Kakkossmiess

        Tuo soija- testosteroni yhteys on jo ajat sitten todistettu myytiksi.


      • muutakuinmutusi
        Kakkossmiess kirjoitti:

        Tuo soija- testosteroni yhteys on jo ajat sitten todistettu myytiksi.

        Onko sinulla jotain väitteesi tueksi?


    • Tämä-selvä

      No nehän juo paljon siideriä. Pari pullooo siideria joka ilta puolen vuoden ajan niin lihoo 15 kg

      • Klft

        Julisti silti että hänen elämäntapa on oikein ja arvostelijat on öyhöjä.


    • monenkokoisiaollaan

      Vegeilyssä on enemmänkin kyse etiikasta, mitä se nyt sitten kullekin tarkoittaakaan. Ei se roiskeläppiä vetävä kynäniska-rimpula sen terveellisempi ole vaikka olisikin alipainoinen.

    • Koskaeivätolevegejä

      Vähän sama kuin mistä muustakin vegaanin tuntee. No siitä että hän kertoo siitä itse.
      Monihan mielellään kertoo olevansa milloin mitäkin koska se on muotia. Silti todellisuudessa se läski ei rehuja vetämällä tule. Useat näistä vetävät ihan liharasva mättöäkin mutta puhuvat kaksinaismoralistisesti olevansa vegejä.
      Mulle on ihan sama vaikka söisivät piharatamoja loppuelämänsä mutta kunhan ovat tyrkyttämättä elämäntapaansa muille ainoana oikeana. Minä olen a luokan lihansyöjä ja tulen syömään lihaa hamaan loppuun saakka. Pakastearkullinen sitä tuossa muutenkin on kiitos harrastukseni. Arvostan aidosti hyvää ruokaa. Syön kyllä vihreää siinä ohessakin koska huolehdin perus ravintoympyrästä mutta kyllä liha on minun ruokani perusta. Kulutan paljon joten tarvin paljon oikeaa ruokaakin.
      Ja minä aion nauttia ruoasta. Kuten Jone Nikulakin tänään radiossa sanoi että kunniamitali ja kutsu ensivuoden linnanjuhliin sallittakoon sille joka näiden punavihreän roskasakin ruuasta saisi joskus makuakin irti niin että ruoka oikeasti olisi hyvää.
      Mutta älköön veget huolehtiko siitä mitä minä syön niin ei minuakaan kiinnosta p...n vertaa mitä te naamaanne tungette.

      • jeesustelijaolet

        Enemmän näkee tuollaista valitusta vegeilijöistä, että taitaapa olla niin päin että sinäkin yrität tuntea ylemmyyttä tuolla moralisoinnillasi eli kuulut täysin samaan kastiin muiden jeesustelijoiden kanssa.


    • 12121212121212

      Liha, kana ja kananmunat eivät ole vegaanituotteita.

      Aika monet karkit, sipsit, pullat ja alkoholijuomat ovat.

      • eimene.kaaliin

        Meinaat että terveellinen ja ravitseva perusruoka korvataan karkeilla ja mössöillä?
        Se kyllä selittääkin sen etteivät penkkiin meinaa mahtua.
        Mutta miksi he ovat niin vihaisia jos joku lausuu epäilyksen sanan heidän ruokavaliosta? Sanovat että arvostelu on öyhötystä.


    • viisvee

      suomeen pitäsi saada sokeri vero takaisin terveys syistä, kun perus ruokaa kevennetään mutta silti lihavuus lisääntyy,

    • megatatti

      Otsikko oli ehkä hieman kärjistetty, mutta kuitenkin... Ehkäpä monellakaan vegellä ei ole oikein tuo ravitsemusoppi hallussa, eli hiilihydraatit sitoo nestettä josta sitten seuraa läskiä, eikä siitä myöskään tule kylläisyyden tunnetta, kuten proteiinista joten siinä sitten niitä einespullia ja nuudeleita vedetään kärrykaupalla. Siihen vielä päälle liian vähäinen liikunta.

    • Kakkossmiess

      Vastaus kysymykseen yksi on, että jos näet lihavan vegaanin, ei kaikki ole. Ne vegeenit jotka minä tunnen ovat hoikkia

      Vastaus jälkimmäiseen kysymykseen. Tuo terveellisyys väittämä perustuu lukemattomiin tieteellisiin tutkimuksiin kasvisten terveellisyydestä. Tietysti kasvisruokakin pitää koostaa oikein. Väittäisin kuitenkin, että keskimääräinen vegaanin ruokavalio on terveellisempi kuin keskimääräinen suomalaisen sekasyöjän ruokavalio.

    • wanhaämmä

      Näyttäis siltä että suurin osa porukasta on nykyään ylipainoista. Ihan riippumatta siitä millä ideologilalla syövät.

      Mä en ole kuullut sellaisesta väittämästä, että vegaaniruoka olisi sen terveellisempää kuin sekaruokavalio. Tai väittää nyt voi mitä vaan ja kuka vaan, mutta onko oikein tutkimuksiakin asiasta?

      • Vegaaniruokavalio on ihan ookoo, jos muistaa huolehtia proteiinin saannista, eli ottaa mukaan niitä kasvikunnan tuotteita joissa on proteiinia.

        Parikymmentä vuotta sitten moni vegaaniruokavaliota noudattanut veti pelkkiä hiilareita ja lihominen johtui siitä. Tuskin monikaan enää sortuu tuohon virheeseen.


    • Ne luulee että kun ruoka on vegaania niin se ei lihota.

      Sitten ne tunkee ittensä täyteen kuin turusen pyssy.

    • gsgfdsgfdsgfdsg

      Olin aikoinaan 15v vegaani. Nykyään juon vähän maitoa ja syön juustoa. Tuohon aikaan oli vähän vegaaniruokaa tarjolla. Painoin 53kg / 168. Ei paljon voinut kodin ulkopuolella syödä. Ylipaino tulee öljyllä läträämisestä, pähkinöistä ja kuivatuista hedelmistä. Punaviini ainoa, mitä vege voi juoda. Ei siideri. En ole koskaan yrittänyt käännyttää ketään. Parisuhteessa olen aina ollut lihansyöjän kanssa. Laitan lihasta ruokaa. Ennen jopa työkseni. Eläinaktivistit antavat aiheesta negatiivisen kuvan. Suurin osa porukasta inhottavia rääkyjiä, jotka nauttivat riidoista. En ole hengannut siinä porukassa moneen, moneen vuoteen. Yksinkin voi tehdä paljon, kunhan pitää silmät auki.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      90
      3821
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      593
      3595
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      43
      3552
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      13
      2231
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      53
      2219
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      321
      1967
    7. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      123
      1947
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      187
      1756
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      27
      1413
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1352
    Aihe