Vaimoni painaa n. 120kg ja haluaisin Jopon. Onko kellaan kokemusta miten jopon runko, vanteet jne kestaa painavamman kuskin alla?
Jopo lihavalle naiselle?
19
1576
Vastaukset
- Joponax
Fatbike.
- elopaino
Jos haluat jopon osta jopo. Eihän vaimon paino siinä mitään paina.
- Initiative
Mutta kestaako se 120kg painon?
- elopaino
Jos kuitenkin asetat vaimon jopon päälle, valinta lienee Fat-Jopo. Siinä on niin järeät renkaatkin että tuskin on päällä sotkevista kiloista moksiskaan.
- OivallistaAsiaa
Moikka
Luulen, että jopo kestää 120 kg naisen kun se kestää 90 kg vahvan miehen satunnaista käyttöä.
Siinä on ihan sama shimpan takanapa kuin vaikkapa armeijafillarissa. Rungon tai etunavan en ole koskaan kuullut hajonneen. Polkimia pyörittää 90 vahva mies paljon kovemmin kuin painavampi nainen. Vanteet tuntuu pysyvän hyvin suorana. Eli pitäisi kestää ihan hyvin sen mitä yksi jaksaa ajaa.
Satula kannattanee vaihtaa. Siinä on hyvä joustava satula kevyelle kuskille sekä kapeahkoille istuinluille. Myötäilee hyvin polkijan liikettä. 90 kg kuski saa jo kuitenkin satulan taipumaan ihan fjongalle.
Painavalle kuskille ja leveämmille naisen istuinluille sopisi jokin toinen jakkara varmasti paremmin.
Tämä mielipide tulee kahden jopon ylläpitokokemuksella. - narskis
Myös satulatolppa kannattaa vaihtaa vahvempaan, sellaiseen, jossa satula kiinitetään kahdella ruuvilla.
- Initiative
En oo koskaan tullut ajatelleeksi asiaa, mutta voisiko se satulaputki upota perseeseen jos kiinnitys pettaa. Onko kellaan kokemusta?
- Pidänsuhtpaljonsafkasta
Ite painan jotain 250 kiloo. Halusin ajaa Jopolla ja Pekkaniskasta tilasin nosturin vinssaaman mut pyörän päälle. Siinä kun laskeuduin fillarin päälle, niin koko zygä hävis persevakoon. Nykyisin välillä piereskellessä kuulee kun Jopon kello kilahtelee hanurissa.
- Initiative
Se on kylla noloa jos kello kilahtelee piereskellessa ;)
Yleensä pyörissä on tuossa mielessä heikoin lenkki kiekot eli vanteet ja niiden puolaus. Ajaa varmaan uskaltaa, mutta kannattaa seurata lähteekö vanne heittämään ja pinnoja paukkumaan. Siihen saa kyllä sitten järeämminkin puolattuja vanteita jos on tarvis.
- pulleapoju
Heikoin lenkki ovat lihavat ihmiset. Kun ilmastonmuuutos alkaa jylläämään, niin ylipainoiset eivät jaksa polkea Jopoillaan karkuun trombeja. Astmaattinen pihinä vaan kuuluu, mutta pyörä ei, perkele, kulje ja trombi imaisee ne fläskipylleröt yläilmoihin josta ne sitten satavat fläskikuuroina sukkahousumiesten päälle. Siinä hajoo maantiepyörän vanteet kun etugummi töksähtää taivaalta pudonneeseen lylleröön!
- tieltä_eksyjälle
"Vaimoni painaa n. 120kg ja haluaisin Jopon. "
Oletko kysynyt mitä vaimosi haluaa?- lihaisiapalojahyytelössä
Suklaata, voita, laardia, pullaa, silavaa... Niitä se vaimo haluaa.
- näin_se_on
Jopoja on myyty American Yhdysvaltoihinkin yli kolmesataa kiloisille perusAmerikkalaisille.
Ne ovat pannukakku-vaahterasiirappi hyväksyttyjä laitoksia.- Jaa-a
Havaintojeni mukaan yhdysvaltalaiset ovat keskimääräistä suomalaista solakampia nykyään.
- Jopo-120-Plus
Runko kestää tasaista kuormitusta kyllä, mutta runko katkeaa terävässä töyssyssä! Vanteet kestävät, jos ilmanpaine on sopiva 4-5 baria eikä aja terävään reunaan.
Töyssyjä varten runkoon tulee hitsata lisävahvikkeita - lähinnä U- ja P-lattoja - sopiviin 4 -5 rungon kohtiin. Motonet myy halvalla sekä hitsauskoneita että maalia, vahvikkeet tulee maalata aluksi pohjavärillä ja sitten Jopon sävyyn. Hitsausknöölit pitää hioa pois ennen maalausta.
Jos rungon saa kestämään, satula ja satulan kannatinputki ovat ongelma. Kova satula olisi ajon kannalta paras, mutta nyt satulan pitäisi olla voimakkaan uppoaman vuoksi riittävän leveä. Leveitä ja pehmeitä istuimia voi kysyä Vepsäläiseltä, Maskusta tai Ikeasta. Ontto kannatinputki kannattaa korvata vaikkapa 20 mm paksuisella harjateräksellä, K-Raudasta.
Jos rouvan reidet ovat erityisen vahvat, ketjuiksi voi vaihtaa moottoripyörän ketjut, tyypillisesti Kawasaki Ninja 650 ccm tarvikeketjut tai vahvemmat, nekin saa Motonetistä.
Jos intoa jollakin yrittäjäluonteella on, tästä ajatuksesta voisi tuunata myyntimielessä "Jopo 120 Plus" -mallin. Suomessa on arviolta noin 1,7 miljoonaa yli 120 kilon painoista henkilöä, joiden massa estää turvallisen pyöräilyn. Ja pyöräilyhän on hyvä ja ympäristöystävällinen harrastus, mutta sen pitää olla myös turvallista. - Anonyymi
Pinnat ne ensinmäisenä yleensä katkeilee (kaikissa pyörissä)
ja sen myötä vanteet "solmussa" ... siis ainakin +100 kiloisilla !!!- Anonyymi
Taddempyörän pyrä yhdelle
- Anonyymi
120 kg ulkoruokintaan ja itselle matka Pattayalle. Kohta huomaat vaimosi laihtuneen 70 kg.
Hämmästytä jopa Pippa Laukka.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En usko et meistä tulee jotain
Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel102580- 851950
Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"
Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei381499- 2601398
Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa
Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html2731028- 67913
Olen J-mies
Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.47881Ei sitten, ei olla enää
Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na77860- 55854
- 44765