Marraskuun viides

Tämä oli päivä, jolloin sinä menehdyit. Seitsemän vuotta sitten murenin palasiksi.
Sepelirouheeksi, paloiksi
sinun kyljestäsi. Peruskalliosta.

Niin kuin jäävuori murenee iäisyyden mereen
valuin minäkin vuosiksi surupinnan alle.
En enää muistanut kalenteria.
Mutta keho muisti.
Sekunnit. Kaiken.

Suru oli sukeltanut syvälle soluihin
ja soi siellä kuin synkänmusta Rahmaninov.

Mietin, mistä kyyneleet tulivat
kunnes tajusin. Oli päivä kun matkasit toiseen kotiin
ja tunsin kuinka oma elämäni valui suoraan
sormenpäiden läpi jäiseen marrasmaahan.

Ihmisestä voi lähteä eläimellinen ääni. Helvetillinen ääni.
Niin alkukantainen ja raaka, että jopa itse omaansa pelkää.

Sitten tuli pelkkää pimeää.
Lasittuneista silmistä nousi taivasta kohden jotain kaunista; sielu.
Sen näki. Minä pitelin sinua sylissä loppuun asti. Pää rintaa vasten, että
sydämenlyönnit tulisivat perille tajuntaasi.

Niin pitkälle saatoin matkaasi kuin sallittiin. Määränpääsi oli paljon kauempana,
muilta ulottumattomissa. Saattajat pysäytetään rajalla.
Minutkin nostettiin olkapäistä pois ja käteni ympäriltäsi avattiin.

Rakas, vartioin yhä sinun untasi eikä liekki sammu koskaan.
Tiedän, että tulee päivä kun kävelet minua taas vastaan.

85

1007

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Siis onko tämä nyt ihmisen vai eläimen muistolle kirjoitettu? Ei ihan auennut itse runosta.

      • Retrodonna

        Mjaa-a

        Minulle tuli mieleen murha.

        (Naurua)

        No mutta hyvin tämä sopii Rosanna Kuljun kyyneleiden ja Even haarojen levittelyn, sekä kuivien silmien kylkeen.

        Ei helvetti huomenaamuna mä en enää avaa tätä saittia.


      • oli.aikakin
        Retrodonna kirjoitti:

        Mjaa-a

        Minulle tuli mieleen murha.

        (Naurua)

        No mutta hyvin tämä sopii Rosanna Kuljun kyyneleiden ja Even haarojen levittelyn, sekä kuivien silmien kylkeen.

        Ei helvetti huomenaamuna mä en enää avaa tätä saittia.

        Vihdoin viimein.


      • Teknodonna
        oli.aikakin kirjoitti:

        Vihdoin viimein.

        Ilves-Kookoo 2-2

        (Hihitystä)


    • SoliterniuM1977

      Tosin tänään on joulukuun viides..

      • Mutta kuukausi sitten oli marraskuun viides..


    • Mariaaaaaaaaaaa

      Todella kaunis ja koskettava runo. Kiva nähdä sinuakin palstalla.

      • Tämä oli ote oikeasta elämästä.

        Sen enempää asiaa levittelemättä, marraskuut ovat aina vaikeita.
        Vaikka vuosia menisi.

        Kirjoittaminen auttaa siihenkin.


      • Mariaaaaaaaaaaa
        misspönttöuuni kirjoitti:

        Tämä oli ote oikeasta elämästä.

        Sen enempää asiaa levittelemättä, marraskuut ovat aina vaikeita.
        Vaikka vuosia menisi.

        Kirjoittaminen auttaa siihenkin.

        Ja taide. Tuosta tulee mieleen montakin työtä, jotka olen tehnyt. "Kuvas seuraa mun matkallain." Siinä on hevonen sota-alueella. Taivaalle laitoin menehtyneen hevosen tarkkailemaan tilannetta. "Enkelikoirassa" sydän on tyhjä, ja alapuolella on meri, jonka olen itkenyt. Eräässä työssä olen ottanut kissan hahmon. Kuolema kurkkii selän takana, ja taivaastakin tulee vaan käärmeitä. Tulee mieleen monta muutakin. Yksi näyttely kerran peruttiin, koska aiheeni ovat niin ahdistavia. Eivät kuulemma sopineet näyttelytilaan. :)


      • Mariaaaaaaaaaaa kirjoitti:

        Ja taide. Tuosta tulee mieleen montakin työtä, jotka olen tehnyt. "Kuvas seuraa mun matkallain." Siinä on hevonen sota-alueella. Taivaalle laitoin menehtyneen hevosen tarkkailemaan tilannetta. "Enkelikoirassa" sydän on tyhjä, ja alapuolella on meri, jonka olen itkenyt. Eräässä työssä olen ottanut kissan hahmon. Kuolema kurkkii selän takana, ja taivaastakin tulee vaan käärmeitä. Tulee mieleen monta muutakin. Yksi näyttely kerran peruttiin, koska aiheeni ovat niin ahdistavia. Eivät kuulemma sopineet näyttelytilaan. :)

        Oletko sinä suurikin taiteilija, kansainvälinen? Maalauksia, öljyväri?


      • Mariaaaaaaaaaaa
        misspönttöuuni kirjoitti:

        Oletko sinä suurikin taiteilija, kansainvälinen? Maalauksia, öljyväri?

        En missään tapauksessa. Olen huono ja kömpelö. Tunsin joskus paljon taiteilijoita ympäri maailmaa. Enää ainoastaan parhaan ystäväni Slovakiassa, koska kyllästyin facebookkiin. Yhden kansainvälisesti kuuluisan taiteilijan kanssa ystävystyin kerran ihan sattumalta. Tunsin aluksi pitkään hänen vaimonsa. En aluksi edes tiennyt, kuinka kuuluisa hän on. Hyvin nöyrä ja vaatimaton mies. Genre on dark art.


      • Mariaaaaaaaaaaa kirjoitti:

        En missään tapauksessa. Olen huono ja kömpelö. Tunsin joskus paljon taiteilijoita ympäri maailmaa. Enää ainoastaan parhaan ystäväni Slovakiassa, koska kyllästyin facebookkiin. Yhden kansainvälisesti kuuluisan taiteilijan kanssa ystävystyin kerran ihan sattumalta. Tunsin aluksi pitkään hänen vaimonsa. En aluksi edes tiennyt, kuinka kuuluisa hän on. Hyvin nöyrä ja vaatimaton mies. Genre on dark art.

        "Tunsin joskus paljon taiteilijoita ympäri maailmaa."

        "Yhden kansainvälisesti kuuluisan taiteilijan kanssa ystävystyin kerran ihan sattumalta."

        Nimiä pöytään!

        No ei nyt vaisiskaan. Nauti taiteilijaelämästäsi.

        Itse piirtelin paljon lapsena ja kävin 6-15-vuotiaana kuvataidekoulun. Sittemmin on jäänyt.


      • Mariaaaaaaaaaaa
        palstalutka kirjoitti:

        "Tunsin joskus paljon taiteilijoita ympäri maailmaa."

        "Yhden kansainvälisesti kuuluisan taiteilijan kanssa ystävystyin kerran ihan sattumalta."

        Nimiä pöytään!

        No ei nyt vaisiskaan. Nauti taiteilijaelämästäsi.

        Itse piirtelin paljon lapsena ja kävin 6-15-vuotiaana kuvataidekoulun. Sittemmin on jäänyt.

        Ei kai tuo ole mikään salaisuus. Matt Lombard: https://www.google.fi/search?rlz=1CASMAE_enFI825&biw=910&bih=385&tbm=isch&sa=1&ei=JegHXLayJMLQswGRmpM4&q=matt lombard art&oq=matt lombard art&gs_l=img.12..35i39j0i19.53583.54698..58259...0.0..0.93.243.3......1....1..gws-wiz-img.9GGYZJnePJ8


      • Mariaaaaaaaaaaa
        Mariaaaaaaaaaaa kirjoitti:

        Ettore Aldo del Vigo: https://www.youtube.com/watch?v=GL-CZnT4A3M Hänet tunsin varsin pinnallisesti.

        Häntä minulla ei ole koskaan ollut kunnia tuntea. Huomasin kyllä, että hän kävi usein profiilissani hakemassa inspiraatiota. En uskaltanut ottaa koskaan sen enempää yhteyttä, koska kunnioitan häntä niin paljon. Mielestäni maailman toiseksi lahjakkain taiteilija Z Beksinskin jälkeen. https://www.google.fi/search?q=jose luis lopez galvan art&rlz=1CASMAE_enFI825&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwi7s8i0_YjfAhWC2SwKHYHEDCwQ_AUIDigB&biw=910&bih=385


      • Mariaaaaaaaaaaa
        Mariaaaaaaaaaaa kirjoitti:

        Häntä minulla ei ole koskaan ollut kunnia tuntea. Huomasin kyllä, että hän kävi usein profiilissani hakemassa inspiraatiota. En uskaltanut ottaa koskaan sen enempää yhteyttä, koska kunnioitan häntä niin paljon. Mielestäni maailman toiseksi lahjakkain taiteilija Z Beksinskin jälkeen. https://www.google.fi/search?q=jose luis lopez galvan art&rlz=1CASMAE_enFI825&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwi7s8i0_YjfAhWC2SwKHYHEDCwQ_AUIDigB&biw=910&bih=385

        Kysyin kerran eräältä suomalaiselta taitelijailta rehellistä arviota taiteestani. Hän sanoi, ettei taiteellani ole koskaan minkäännäköistä arvoa. Olin kiitollinen palautteesta. Hän myös selitti, miten tullaan kuuluisaksi taiteilijaksi. Se vaatii korkeaa koulutusta alalle, ja taidepiireissä verkostoitumista. Näyttelyityitä kuuluisissa gallerioissa. Silloin museot ja sijoittajat kiinnostuvat. Muuta tietä ei ole.


      • Mariaaaaaaaaaaa
        Mariaaaaaaaaaaa kirjoitti:

        Kysyin kerran eräältä suomalaiselta taitelijailta rehellistä arviota taiteestani. Hän sanoi, ettei taiteellani ole koskaan minkäännäköistä arvoa. Olin kiitollinen palautteesta. Hän myös selitti, miten tullaan kuuluisaksi taiteilijaksi. Se vaatii korkeaa koulutusta alalle, ja taidepiireissä verkostoitumista. Näyttelyityitä kuuluisissa gallerioissa. Silloin museot ja sijoittajat kiinnostuvat. Muuta tietä ei ole.

        Toivon, että Suomessa löisi läpi joku uusi kaikkien rakastama megastara. Lahjakkaita ihmisiä on paljon. Palmu on kuuluisa sotkuisen yksityiselämänsä takia, "sen ankkataiteilijan" ihmiset tuntevat myös. Odotan paljon Manuela Boscolta ja valokuvataiteen puolella Meeri Koutaniemeltä.


      • Mariaaaaaaaaaaa

        Galleria ja näyttely kuulostavat hienoilta, mutta esim. kirjastoihin kuka tahansa saa näyttelyn. On paljon muitakin paikkoja. Lopputulos on se, että ihmiset vaan vilkaisevat ohimennen, ja unohtavat seuraavana päivänä. Vieraskirjaan kirjoitetaan ehkä jotain positiivista, tai negatiivista. Ihan järjetön työ, joka ei johda mihinkään. En ikävä kyllä pysty laittamaan mitään vinkkiä siitä mitä teen. Kukaan muu tässä maailmassa ei näytä käyttävän samaa tekniikkaa.


      • Mariaaaaaaaaaaa kirjoitti:

        Toivon, että Suomessa löisi läpi joku uusi kaikkien rakastama megastara. Lahjakkaita ihmisiä on paljon. Palmu on kuuluisa sotkuisen yksityiselämänsä takia, "sen ankkataiteilijan" ihmiset tuntevat myös. Odotan paljon Manuela Boscolta ja valokuvataiteen puolella Meeri Koutaniemeltä.

        Minä tykkäsin jo lapsena yhdestä amerikkalaisesta miehestä joka otti erilaisia kuvia weimarinseisojastaan, yhdessä kuuluisimmista koira on traktorissa ratin takana ja sillä on heinähattu päässä. Nimeä en muista.


      • 5miles_out_of_Vegas
        Mariaaaaaaaaaaa kirjoitti:

        Häntä minulla ei ole koskaan ollut kunnia tuntea. Huomasin kyllä, että hän kävi usein profiilissani hakemassa inspiraatiota. En uskaltanut ottaa koskaan sen enempää yhteyttä, koska kunnioitan häntä niin paljon. Mielestäni maailman toiseksi lahjakkain taiteilija Z Beksinskin jälkeen. https://www.google.fi/search?q=jose luis lopez galvan art&rlz=1CASMAE_enFI825&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwi7s8i0_YjfAhWC2SwKHYHEDCwQ_AUIDigB&biw=910&bih=385

        Sulla on sitten sellainen inspiraatioprofiili? Onko se tarkoitettu vain dark art -ihmisille? Minun inspiraationi dada-taiteen tekemiseen on Donald Trump. Lopetin dokaamisen, jotta saisin Trumpista kaiken irti. Mieti, mikä uhraus!

        (Raketit taivaalle)


      • Mariaaaaaaaaaaa
        5miles_out_of_Vegas kirjoitti:

        Sulla on sitten sellainen inspiraatioprofiili? Onko se tarkoitettu vain dark art -ihmisille? Minun inspiraationi dada-taiteen tekemiseen on Donald Trump. Lopetin dokaamisen, jotta saisin Trumpista kaiken irti. Mieti, mikä uhraus!

        (Raketit taivaalle)

        Ei. :) Kyllä siinä oli tarkoitus tuoda myös omaa taidettani esille. Se oli tarkoitettu ihan kaikille luovuudesta kiinnostuneille ihmisille laidasta laitaan. Sinulla on paljon kilpailijoita erityisesti memejen suhteen, jos kohteesi on DT. :) Fb on hyvä paikka selvittää, kuinka hyvä on. Töitäni jaettiin hyvin harvoin. Jos olisin hyvä, niitä olisi jaettu tuhansia - kymmeniä tuhansia.


      • Mariaaaaaaaaaaa
        Mariaaaaaaaaaaa kirjoitti:

        Ei. :) Kyllä siinä oli tarkoitus tuoda myös omaa taidettani esille. Se oli tarkoitettu ihan kaikille luovuudesta kiinnostuneille ihmisille laidasta laitaan. Sinulla on paljon kilpailijoita erityisesti memejen suhteen, jos kohteesi on DT. :) Fb on hyvä paikka selvittää, kuinka hyvä on. Töitäni jaettiin hyvin harvoin. Jos olisin hyvä, niitä olisi jaettu tuhansia - kymmeniä tuhansia.

        Taiteella ei niin väliä. Ikävä kyllä. Memet kiinnostanat enemmän. Olen tehnyt niitä esimerkiksi Edelfeltin töistä.


      • Mariaaaaaaaaaaa
        palstalutka kirjoitti:

        Minä tykkäsin jo lapsena yhdestä amerikkalaisesta miehestä joka otti erilaisia kuvia weimarinseisojastaan, yhdessä kuuluisimmista koira on traktorissa ratin takana ja sillä on heinähattu päässä. Nimeä en muista.

        Tiedän hänet, mutta en itsekään ikävä kyllä muista nimeä. Muistan ainoastaan sen, että hän todella rakasti koiraansa, ja tuli kuuluisaksi kauan sitten. Yllättävää kyllä -en koskaan käy näyttelyissä. Museum of Modern Artin (NYC) jälkeen mikään ei tunnu miltään.


      • Mariaaaaaaaaaaa
        Mariaaaaaaaaaaa kirjoitti:

        Tiedän hänet, mutta en itsekään ikävä kyllä muista nimeä. Muistan ainoastaan sen, että hän todella rakasti koiraansa, ja tuli kuuluisaksi kauan sitten. Yllättävää kyllä -en koskaan käy näyttelyissä. Museum of Modern Artin (NYC) jälkeen mikään ei tunnu miltään.

        Tämä on ainoa poikkeus: http://www.artbank.fi/?lang=fi_FI
        Kunnioitan Ted Wallinia niin paljon, etten ole uskaltanut mennä. :) Jännää nähdä mitä tapahtuu, kun kaksi surrealistia kohtaavat toisensa.


    • Marraskuu
      eilen torin laitaan kasvoi
      mandoliinipuu

      Marraskuu
      nyt on sen kuoreen kirjoitettu
      beibi i love you
      mä kapakassa juopottelin
      sylissäni dinosauriin luu

      Marraskuu
      tänään huoneeni mä sotkin
      kun sua taas niin ikävöin
      nyt kaipuun kaatopaikkaa täällä
      kuivakurkku rotta isännöi

      Ohi syyskuun
      läpi repaleisen lokakuun
      kaipuun kaljakori kilisee
      yli taivaan
      päivät niinkuin varisparvi
      raahautuu
      mua vaivaa
      ikävistä ikävin
      milloin beibi palaat takaisin
      etkö tiedä
      voi yksinäisen miehen viedä
      marraskuu

      Marraskuu
      taas TV syliin paiskoo
      palavia halkojaan
      Marraskuu
      käy ihmiskunta sormi suussa
      kansakouluaan
      vaan eihän täällä liekit uhkaa
      täällä pikkuhiljaa pohjaan poltetaan

      Marraskuu
      kaiken tämän keskellä sua
      hiljaa ikävöin
      mä topin kanssa kellarilla
      ristinollaa pelaan päivin öin


      On muuten hyvä kappale, parhaita suomenkielisiä.

      • miksikähän

        Hyvä biisi.
        Sulla on karsee nikki.


      • miksikähän kirjoitti:

        Hyvä biisi.
        Sulla on karsee nikki.

        Sopii palstan tyyliin, puhun viimein vakipalstalaisten kanssa samaa kieltä.


      • "Koska jumala päättää millaisia olemme, annoin nimimerkkini palstan kiistattoman jumalan näkemysten perusteella."

        Tuohan oli hauska :D No meillähän on jo palstajeesus dissi mutta kuka on se kiistaton jumala mihin viittaat? Itse luulen että tuossa asiassa palstalla on useita jumalia, vähän niin kuin hindulaisuudessa.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        "Koska jumala päättää millaisia olemme, annoin nimimerkkini palstan kiistattoman jumalan näkemysten perusteella."

        Tuohan oli hauska :D No meillähän on jo palstajeesus dissi mutta kuka on se kiistaton jumala mihin viittaat? Itse luulen että tuossa asiassa palstalla on useita jumalia, vähän niin kuin hindulaisuudessa.

        Nallukka.


      • Mariaaaaaaaaaaa

        Tämä on oma suosikkini. :) Juicelta.

        Pyhä toimitus

        Maailman kyliin mä väsyin,
        Ota syliin
        Sun kätes otsaani viilentää
        Sano jotain näin
        Katveessa sotain
        Niin pääsen lähemmäksi elämää

        Naura vähän ja painaudu tähän, kun ihollamme on hämärää
        Oot niin avoin
        Sä miljoonin tavoin
        Mua kiskot lähemmäksi elämää

        Ota viini ja juo se on elämä mun
        Anna ruumiisi tuo niin mä rauhoitun
        Luodut emme me olleet toisillemme,
        Me kaiken loimme, loimme elämää

        Ota viini ja juo se on elämä mun
        Anna ruumiisi tuo niin mä rauhoitun
        Pääsen sisään näin voimaani lisään
        Näin liikun lähemmäksi elämää



        Kyynel valuu ja taas alkaa paluu
        On tämä kaikki hyvin tärkeää
        Vaivut uneen mun näät rauhoittuneen
        Näin oomme lähempänä elämää


      • miksikähän
        palstalutka kirjoitti:

        Sopii palstan tyyliin, puhun viimein vakipalstalaisten kanssa samaa kieltä.

        Tuli vain mielikuva siitä,että alennat ja halvennat itseäsi ja ihmisarvoasi. Jos motiivi on puhua samaa kieltä "vakipalstalaisten" kanssa niin tekeekö tuo nikki sinusta samanarvoisen täällä wc:ssä? Ilman nikkiäkin voi suoltaa skeidaa.


      • miksikähän kirjoitti:

        Tuli vain mielikuva siitä,että alennat ja halvennat itseäsi ja ihmisarvoasi. Jos motiivi on puhua samaa kieltä "vakipalstalaisten" kanssa niin tekeekö tuo nikki sinusta samanarvoisen täällä wc:ssä? Ilman nikkiäkin voi suoltaa skeidaa.

        Ei se lutka nimimerkkinä tarkoita että lutkittelisin itseäni muuten. Ei nimi miestä pahenna eikä nimimerkki naista.

        Niin missä wc:ssä? Toivon että tuo on lyhennys jostain muusta kuin mikä ekaksi tulee mieleen :D

        Kyllästyin suoltamaan skeidaa ilman nikkiä kaikenmaailman enempi vähempi toimimattomien kuvantunnistussysteemien takia.


    • Suruonjotainmuuta

      Niin. Rahmaninovista tulee aina mieleen Marilyn. Sorry. Varsinkin tässä yhteydessä.
      Marilyn kylläkin oli hyvä.
      Less is more pätee tähänkin.
      Oksennuksena ehkä ymmärrettävä tai sormiharjoituksena.

    • Kylläpä ketjusta on muotoutunut sangen kummallinen...

      • Nämä ovat hauskimpia mistä ei koskaan tiedä mitä joku seuraavaksi sanoo.


      • palstalutka kirjoitti:

        Nämä ovat hauskimpia mistä ei koskaan tiedä mitä joku seuraavaksi sanoo.

        Tyydyn seuraamaan.

        Jotenkin jäkispeli oli sellainen, mikä ei rimmannut.

        Muuten luen taideasiaa ilomielin.


      • palstalutka kirjoitti:

        Nämä ovat hauskimpia mistä ei koskaan tiedä mitä joku seuraavaksi sanoo.

        Kuka sinä olet? : )


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Kuka sinä olet? : )

        Minä? Öhm lyhyesti luonnehdittuna viimeistä vaille 30-vuotias entinen palstailija joka teki comebackin. Vela naissinkku.


      • Mariaaaaaaaaaaa
        misspönttöuuni kirjoitti:

        Tyydyn seuraamaan.

        Jotenkin jäkispeli oli sellainen, mikä ei rimmannut.

        Muuten luen taideasiaa ilomielin.

        Jos tarkoitat minua, niin en häiriköi enempää. Uskon kerralla, enkä häiriköi sen jälkeen enää koskaan kenenkään palstap....ssä. :)


      • Mariaaaaaaaaaaa
        misspönttöuuni kirjoitti:

        Kuka sinä olet? : )

        Muistan Maijan. Hän on ihan mukava.


      • palstalutka kirjoitti:

        Minä? Öhm lyhyesti luonnehdittuna viimeistä vaille 30-vuotias entinen palstailija joka teki comebackin. Vela naissinkku.

        Mjaha. Hauska tavata, ja tervetuloa! : )


      • Mariaaaaaaaaaaa kirjoitti:

        Jos tarkoitat minua, niin en häiriköi enempää. Uskon kerralla, enkä häiriköi sen jälkeen enää koskaan kenenkään palstap....ssä. :)

        Kukas sinä olet? : )


      • Mariaaaaaaaaaaa kirjoitti:

        Muistan Maijan. Hän on ihan mukava.

        Mukavaa, että naisosasto vahvistuu.


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Mjaha. Hauska tavata, ja tervetuloa! : )

        Kiitos, samma här. Lähden nyt nukkumaan kun väsyttää, joten hyviä öitä.


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Kukas sinä olet? : )

        Aika tungetteleva kysymys.


      • palstalutka kirjoitti:

        Kiitos, samma här. Lähden nyt nukkumaan kun väsyttää, joten hyviä öitä.

        Hyviä unia, nähdään! : )

        Pitäisi tästä itsekin, antibiootit väsyttävät...


      • Palstis kirjoitti:

        Aika tungetteleva kysymys.

        Aha.

        Tässä tapauksessa.

        Tungettelen.

        (naurua)


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Aha.

        Tässä tapauksessa.

        Tungettelen.

        (naurua)

        Hups, meni väärään ketjuun...


      • Palstis kirjoitti:

        Hups, meni väärään ketjuun...

        Ei mennyt. Kyllä mariaaaaaaaaaaa on ollut pitkään tuttu.

        (naurua polvillaan)

        Sitä s attuu, sitä sattuuu


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Ei mennyt. Kyllä mariaaaaaaaaaaa on ollut pitkään tuttu.

        (naurua polvillaan)

        Sitä s attuu, sitä sattuuu

        Kultapieni, puhuttaisko meistä?


      • Mariaaaaaaaaaaa
        Mariaaaaaaaaaaa kirjoitti:

        Muistan Maijan. Hän on ihan mukava.

        .. Ja todella kaunis. Tätä ei voi kukaan muu muistaa kuin sellainen, joka on ollut palstalla todella kauan. Paljon ennen Pertsaa.


      • Mariaaaaaaaaaaa kirjoitti:

        .. Ja todella kaunis. Tätä ei voi kukaan muu muistaa kuin sellainen, joka on ollut palstalla todella kauan. Paljon ennen Pertsaa.

        Samaa mieltä. Mulla ei ole mitään käryä siitä kuka on Maija, mutta pikaisesti laskemalla sanoisin että hän aloitti palstailun 15-vuotiaana.


      • Palstis kirjoitti:

        Kultapieni, puhuttaisko meistä?

        Mitä meistä?


      • ReBourne
        Palstis kirjoitti:

        Samaa mieltä. Mulla ei ole mitään käryä siitä kuka on Maija, mutta pikaisesti laskemalla sanoisin että hän aloitti palstailun 15-vuotiaana.

        Dorka

        Maija on alias, jonka oikea nimi on Roy Miller, joka etsii totuutta Bagdadissa.

        (Hirn)


      • ReBourne kirjoitti:

        Dorka

        Maija on alias, jonka oikea nimi on Roy Miller, joka etsii totuutta Bagdadissa.

        (Hirn)

        Joo ja minä olen Donald Trump, joka etsii punaista skragaansa.


      • Mariaaaaaaaaaaa
        Palstis kirjoitti:

        Samaa mieltä. Mulla ei ole mitään käryä siitä kuka on Maija, mutta pikaisesti laskemalla sanoisin että hän aloitti palstailun 15-vuotiaana.

        Ei sentään. Kun tulin tänne, täällä vaikuttivat mm. Tarralenkkari, Eräkettu, Marrrnie, Sönkkö, Ex-pua, 12121212, Ikis_M, Darkfear, Naisasialooseri , Teoriamies, Erkki-Täti, Rumamaija, Pete pnj. jne. Emme siis voida olla sama henkilö. Tulit paljon myöhemmin tänne.


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Mitä meistä?

        No ketä kiinnostaa Mariaaaaaaaaa (en edes tiedä montako aata).

        Boring..


      • Mariaaaaaaaaaaa kirjoitti:

        Ei sentään. Kun tulin tänne, täällä vaikuttivat mm. Tarralenkkari, Eräkettu, Marrrnie, Sönkkö, Ex-pua, 12121212, Ikis_M, Darkfear, Naisasialooseri , Teoriamies, Erkki-Täti, Rumamaija, Pete pnj. jne. Emme siis voida olla sama henkilö. Tulit paljon myöhemmin tänne.

        Kauanko sinä ole kirjoitellut?


      • Palstis kirjoitti:

        No ketä kiinnostaa Mariaaaaaaaaa (en edes tiedä montako aata).

        Boring..

        Hahah..

        Mua kiinnostaa jos hän on MIES.

        Onhan täällä nähty, että palstalla herttainen mummelikin voi olla raavas hunksi.

        (naurua)


      • Mariaaaaaaaaaaa
        misspönttöuuni kirjoitti:

        Hahah..

        Mua kiinnostaa jos hän on MIES.

        Onhan täällä nähty, että palstalla herttainen mummelikin voi olla raavas hunksi.

        (naurua)

        Kiitos tästä palautteesta. En tuhlaa enää aikaani hetkeäkään kumpaankaan. Koskaan.


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Hahah..

        Mua kiinnostaa jos hän on MIES.

        Onhan täällä nähty, että palstalla herttainen mummelikin voi olla raavas hunksi.

        (naurua)

        Olen nähnyt Mariaaaaan kuvan.

        Sääret kiinnitti positiivisesti huomion, ja varsi oli muutenkin edustuskelpoinen. Nainen ilman epäilystäkään..


      • Mariaaaaaaaaaaa kirjoitti:

        Kiitos tästä palautteesta. En tuhlaa enää aikaani hetkeäkään kumpaankaan. Koskaan.

        Olet todella tutun kuuloinen tapaus, ei tsaa aina hepuloida hihih :D


      • Palstis kirjoitti:

        Olen nähnyt Mariaaaaan kuvan.

        Sääret kiinnitti positiivisesti huomion, ja varsi oli muutenkin edustuskelpoinen. Nainen ilman epäilystäkään..

        Mä pidän Mariaaaaaaaaaaasta kaikilla A-kirjaimilla

        : )


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Mä pidän Mariaaaaaaaaaaasta kaikilla A-kirjaimilla

        : )

        Jahas.

        Alat käydä hermoilleni.


      • Palstis kirjoitti:

        Jahas.

        Alat käydä hermoilleni.

        En sano muuta kuin,

        Kur.

        (köpöttää antibioottipurkilleen)


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        En sano muuta kuin,

        Kur.

        (köpöttää antibioottipurkilleen)

        Oletko taas kipeänä?


      • Palstis kirjoitti:

        Oletko taas kipeänä?

        Olen. Kuumeessa ja keuhkoputkentulehdus taas, loppuviikon levossa. Passittivat röntgeniin, jotain siellä näkyy. Kuume nousi yöllä. Rasittavaa. Melkoinen kierre.


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Olen. Kuumeessa ja keuhkoputkentulehdus taas, loppuviikon levossa. Passittivat röntgeniin, jotain siellä näkyy. Kuume nousi yöllä. Rasittavaa. Melkoinen kierre.

        Ehkä palstailu rasittaa elimistöäsi?

        Mazyllä sama juttu, ja myös Donnan seksielämä kärsii.

        Palstailu on ehkä enempi meidän äijien juttuja.


      • Palstis kirjoitti:

        Ehkä palstailu rasittaa elimistöäsi?

        Mazyllä sama juttu, ja myös Donnan seksielämä kärsii.

        Palstailu on ehkä enempi meidän äijien juttuja.

        (naurahdus)

        Voi olla. Enpäs muistanut mainita lääkärille...

        Ehkei tämä sovellu naisille. : )


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        (naurahdus)

        Voi olla. Enpäs muistanut mainita lääkärille...

        Ehkei tämä sovellu naisille. : )

        Otappa seuraavalla kerralla puheeksi.

        Naisille palstailu voi aiheuttaa hormoonitoiminnan muutoksia ja ne johtavat pahimmoillaan muutoksiin solutasolla (veikkaisin noin maallikkona).


      • Palstis kirjoitti:

        Otappa seuraavalla kerralla puheeksi.

        Naisille palstailu voi aiheuttaa hormoonitoiminnan muutoksia ja ne johtavat pahimmoillaan muutoksiin solutasolla (veikkaisin noin maallikkona).

        Pätevä vastaus.


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Pätevä vastaus.

        Hakee loogisuudessaan vertaansa.


      • Mariaaaaaaaaaaa
        misspönttöuuni kirjoitti:

        Mä pidän Mariaaaaaaaaaaasta kaikilla A-kirjaimilla

        : )

        Bye bye. Jaksan olla n. 5% tekemissä niiden ihmisten kanssa, jotka haluaisivat olla tekemisissä kanssani irl. En tosiaankaan itke krokotiilinkyyneitä tämän takia.


      • Mariaaaaaaaaaaa
        Mariaaaaaaaaaaa kirjoitti:

        Muistan Maijan. Hän on ihan mukava.

        Ja todella kaunis. Muistan hänen kuvansa. Kenenkään muun feikkikuvista en ole vakuuttunut.


      • Mariaaaaaaaaaaa kirjoitti:

        Ja todella kaunis. Muistan hänen kuvansa. Kenenkään muun feikkikuvista en ole vakuuttunut.

        Hops!

        Avasin vahingossa väärän riimun.

        (Hirn)



      • donnadonatello
        donnadonatello kirjoitti:

        Mjoo

        Siis Jeesus teitä pellejä.

        Elämä on lihaa ja tuhkaa, nautintoja.

        https://www.youtube.com/watch?v=UiHmeHZAc0s

        Ei mulla mikään pakkomielle ole Evoihin, mutta silti.

        Let's play it Green.


        (Hihitystä)


      • Mariaaaaaaa
        donnadonatello kirjoitti:

        Mjoo

        Siis Jeesus teitä pellejä.

        Elämä on lihaa ja tuhkaa, nautintoja.

        https://www.youtube.com/watch?v=UiHmeHZAc0s

        No joo. Tiedän 100% varmuudella, että rumamaija on kaunis nainen. Kukaan muu ei vakuuta. Pelkkää sanahelinää ja trollausta. Kuvat ovat joko feikkejä tai trollausta. Liian helppoa nykyään.


      • homppelipuuhaa
        Palstis kirjoitti:

        Kultapieni, puhuttaisko meistä?

        Ymmärrän kuvasi, pönttistähän sanoit mieheksi viime sodassa.


      • 36gg
        Palstis kirjoitti:

        Olen nähnyt Mariaaaaan kuvan.

        Sääret kiinnitti positiivisesti huomion, ja varsi oli muutenkin edustuskelpoinen. Nainen ilman epäilystäkään..

        Siksi et kiinnostunutkaan mutta pönttis on mies joten sua kiinnostaa.


      • trollll
        Mariaaaaaaa kirjoitti:

        No joo. Tiedän 100% varmuudella, että rumamaija on kaunis nainen. Kukaan muu ei vakuuta. Pelkkää sanahelinää ja trollausta. Kuvat ovat joko feikkejä tai trollausta. Liian helppoa nykyään.

        Sun palstikselle lähettämäsi kuva oli siis myös trolli?


      • syöpäkasvain
        Palstis kirjoitti:

        Ehkä palstailu rasittaa elimistöäsi?

        Mazyllä sama juttu, ja myös Donnan seksielämä kärsii.

        Palstailu on ehkä enempi meidän äijien juttuja.

        Ketähän voisi syyttää, mitä ajattelisit, jos palstailu rasittaa pönttiksen elimistöä niin että kurkkuun on kehittynyt kasvain?


    • Sydäntuupertui

      Miss sinulla on kaunis sielu.Helppoa elää
      Tasapainossa.Olet mahtava.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      55
      2190
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      59
      1851
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      53
      1685
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      3
      1612
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1584
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1504
    7. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      135
      1483
    8. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1347
    9. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      Hämähäkit, kotilot ja hyönteiset
      7
      1311
    10. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      1
      1208
    Aihe