Dieselnäkymät

ViimeinenAutoni

ja kiinnostaisi kokemuspohjalta näissä tarjolla olevien pienten 1,6 dieseleiden sopivuus moisiin
ajokkeihin koska ainaskin minusta tuntuvat kovasti pieniltä paperilla vaikkakin teholukemat isoja tilavuuteen mutta lieneekö sitten kestävyydestä pois kun mennään tuonne 200tkm lukemiin ja takuiden ulkopuolelle?

Viimeiset näistä noin 5-10v vanhoista 2l-2,5l pakuista kumminkin jo euro 5 ollen ihan tarpeeksi kuristettuja ja itsensä nokeavia kestävyyden kannalta saati nuo euro 6 joissa lisäaineistukset,pieni tilavuus hirveät litratehot.. kehitysihme miten alkujaan toimintavarmasta ikilujasta moottorityypistä saadaan tuosta vaan päästölainsäädännöllä kera aivan liian lyhellä kehitysajalla epäluotettava lyhytikäinen vaikka mitään todellista toimivaa vaihtoehtoa ei ole antaa tilalle eikä ainakaan paku tai raskaaseen kalustoon..eikä kyllä ha puolellekkaan meidän oloissa ellet asu aja vaan kaupunkialueella eli se tolppapaikka on oltava itsellä,tiedossa reitillä ja aikaa latailuun eikä sähköä ilmaiseksi tarjolla ole vaikka toki nyt täkynä näitä"lataa tunti ilmaiseksi"kauppakeskuksissa onkin mutta arvatkaa onko sitten kun sähköautoja piisaa ja kukahan taho keksii sähköautojen kyykkyverotuksen sitten kun uhreja riittävästi ,arvatkaa??

Kuka maksaa sähköverkkojen laajennukset tuhansine latauspisteineen asuntoyhtiöissä,huoltamoilla tai työpaikoilla?
Sähkön hinta kera älyttömien siirtomaksujen on nytkin kova saati sitten kun se on liikuttaa autoja....
Noh,suomipoika ja -tyttö tietty maksaa mieluusti ja maksukykyähän meillä löytyy elättää kymmeniä miljoonia muitakin muualla miksei siis pelastaakkin alle 0,5% autokannallaan jotka kaikki nykyaikaisia kat autoja.

Maailman autokantaan nähden euro 5 on jotain mitä ei Afrikassa,Venäjällä ,monissa ex itäblokin maissa tai Etelä/KeskiAmerikassa kuin useissa Aasian maissakaan edes uneksita vaan kaikki liikuva on ihan kelpo pelejä kunnosta viis ja sinne tämä vanhentuva euro päästökalusto myydään kuten kaikki tietää mutta päästöthän jää näihin maihin tai niitä ei lasketa.

Ajattelisi noiden viimeisten euro5 olevan lastentaudeista vapaita ja mielestäni hyvin varustettujakin löytyy järkihintaan ellei välttämättä tahdo tälläistä uutta " star wars" ohjaamoa täydellisin tietoliikenneyhteysin vaikka mars mönkijään.


Tietty monille pakkorakokin jos uuden tahtoo takuun toki vastatessa mahd murheista ,siis nämä dsl vielä nähdään ennenkuin alle 10v siirrymme riemulla uljaisiin sähköpakuihin "pikku välirahalla" ja jotka ajaa itse itseään kyläteilläkin Bernerin visioissa Suomi varteenotettavalla autokannalla pelastaa maapallon paitsi pikku kaskena kannossa tämä toimintasäde olosuhteissamme,moisten akkujen itse autojenkin valmistus saastuttaa valtavasti luontoa ja itse laitteen kestävyyskin arvoitus saati kukahan ostaa vanhan ensiaskeleisen sähköauton joskus...ei kukaan.

Joku toki ehdottaa dsl loppuhuumaan vielä vanhempaa dieseliä tai sitä Hiacea mutta etuveto suomeen enkä minä ainakaan halua mitään projektia käyttöautoksi,kuulosuojaimia,munakelloa kiihtyvyyteen,päästötkin toki kohtuudella kiinnostaa kuten mukavuus turvavarustelun kera.

Antaako moinen ajatelma millaisia mielipiteitä puolesta /vastaan tai peräti jatkoa omiin ajatuksiin siihen mitä itse ajattelette nykymenosta ja mikähän tässä on se ongelmien perussyy jossa EU autoilijat Suomi eturintamassa maksajina? Oisko älytön liikakansoitus mitään ja sotkun krääsän määrä kera lukemattomia kertoja muutenkin vaihtunein ilmastoin jota ihminen ehkä tai sitten ei avustaa ja nyt on hyvä keino rahastaa kunnolla vaikka taatusti olisi aloitettava näistä Intian ja Kiinan kokoluokan päästäjistä.

2

81

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ViimeinenAutoni

      Ja lisäysenä että kyllä mikä tahansa kunnossa oleva Euro 4 dieselkin melkoisen puhdas ajopeli on ja meillähän päästöt mitataan katsastuksissa sekä auton kunto muutenkin oltava hyvä.
      Huolto ratkaisee toki paljonkin millaiset käryt putkesta tulee sekä käyttäjä ajotyylillään.
      Ilmeiseti jo valmistettu auto on kumminkin huonompi vaihtoehto kuin vasta nyt tai tulevaisuudessa valmistuksessa oleva eikä tutkimusten tuloksina olevia sähköautojen kuin hybridienkin valmistamisten luonnonvarojen kulutusta lasketa,juuri lukemani mukaan keskikokoisen bensauton ajomäärä 40tkm vastaa uuden sähköhybridin pelkkää valmistamista ja 9v ajot keskikoon dieseliä...
      Kaivosteollisuus käyttää fossiilisia polttoaineita laitteissaan louhimisesta lastaukseen laivaukseen sekä jatkojalostus valtavasti hiilivoimalla tuotettua sähköä jotta metallit saadaan erotettua että päästään edes alkuun.
      Minulla ei ole mitään sähköä,hybridia tai muitakaan vaihtoehtoja vastaan jos ne toimii,eivätkä kalustohinnat siirry palveluihin tarvikkeisiin palveluihin eli meille kaikille ja asiaa ei pelkästään käytetä keppihevosena valtion kassavajeeseen joka menee ihan jos mihin muuhun kuin ilmastotalkoisiin ja minusta olisi aloitettava ihan jostain muualtapäin kuin EU kalustosta joka maailman tason nähden todella nykyaikaista lähes poikkeuksetta,kannattaa suunnata katsomaan vaikka ihan Turkkiin ja lähteä siitä levittäytymään niin näkee livenä.
      USA-Kanada,Australia,Japani,E-Korea poikkeuksia hälläväliä päästöihin autokalustoissaan EU ulkopuolella.

    • Leif.B

      Vedonlyöntikohteena olisi paras veikata niskalaukausta dieseleille ja pikkuhiljaa bensiiniautoillekkin.
      Voi olla että nyt kannattaa todellakin ostaa ja harkita se viimeinen perinteinen diesel jos semmoisen kuka haluaa ja ajaa sillä niin kauan kuin dieselöljyä myydään vapaasti huoltamoilla.
      Jos myöhästyy joutuu tyytymään vuosi vuodelta yhä vanhempaan diesel vaihtoehtoon.
      Mielenkiintoinen tapahtuma nähdään millainen kaaos porukan pakkosiirtyessä sähkövaihtoehtoihin
      joita vasta kehitellään ja mikä niiden käyttökelpoisuus ja eurohinta onkaan.
      Ducatossa on reilu satatonnia mittarissa ja eiköhän tällä vielä loppuaika mennä eläkkeelle,katotaan sitten jatkanko ufolla .

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      74
      3320
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      2872
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      24
      2709
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2648
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      21
      2534
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2355
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      210
      1823
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1767
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      37
      1640
    10. Dear mies,

      Hymyiletkö ujosti, koska näet minut? 😌
      Ikävä
      18
      1486
    Aihe