Voiko Big Bang olla valkoinen aukko?

IhmeHiihtäjä

Valkoinen aukko on mustan aukon matemaattinen vastakohta. Valkoisia aukkoja ei ole kuitenkaan havaittu. Mutta eikö maailmankaikkeuden alku vastaa ominaisuuksiltaan tällaista aukkoa? Voiko olla niin että maailmankaikkeuden alussa oli valkoinen aukko, joka toimi vastinparina kaikille sen jälkeen syntyneille mustille aukoille? Eli maailmankaikkeus olisi ikään kuin luonut itse itsensä, tulevaisuuden mustien aukkojen synnyttäessä kaiken alussa olevan yksittäisen valkoisen aukon?

5

80

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • superfyysikko

Ei.

Kun materiaa joutuu mustaan aukkoon tulee se ulos jostakin päin universumia tähän on kaksi vaihtoehtoa

1. ulostuloreitti (valkoinen aukko) on niin kaukana meistä että sieltä tuleva säteily ei voi koskaan saavuttaa meitä koska tuolla etäisyydellä aika-avaruus laajenee valoa nopeammin eli ts. kappaleet joista voisi säteilyä tulla etääntyy meistä valoa nopeammin eli valo ei voi koskaan saavuttaa meitä, eli valkoista aukkoa ei voi siksi havaita koskaan.

2. ulostuloreitti on sama kuin sisääntuloreitti ts. musta aukko ja valkoinen aukko ovat yksi ja sama aukko, mutta koska informaatio tuhoutuu (painovoima ei) niin sisään mennyt aine ja energia(säteily) muuntuu pimeäksi aineeksi ja pimeäksi energiaksi kun se suihkuaa ulos. Siksi valkoista aukkoa ei havaita koska se ei vuorovaikuta tavallisen aineen ja fotonien kanssa.

Muita vaihtoehtoja ei voi olla mikäli yleinen suhteellisuusteoria ja kvanttimekaniikka molemmat pitävät paikkansa.

• SuomalainenDervissi

Ei ehkä täysin liity aiheeseen, mutta itse ajattelen Big bangin tapahtuneen kahden universumin välisenä tapahtumana, joista toinen koostuu antimateriasta ja matkaa ajassa päinvastaiseen suuntaan kuin omamme. Termodynamiikkahan ei kykene selittämään miksi maailmankaikkeus alkoi matalalla entropialla, vaan entropian pitäisi kasvaa ajassa molempiin suuntiin. Eri suuntiin ajassa matkaava maailmankaikkeuspari ratkaisee tämän ongelman. Havaitsemamme antimateria on sitten jäänteitä tästä alussa olleesta vuorovaikutuksesta; toisessa universumissa on vastaavasti häviävän pieni määrä tavallista materiaa.

• TolppienSiirtelyä

Mitenkäs ne kaksi universumia ovat syntyneet?

Ilmeisesti kahden universumin törmäyksestä, jotka taas ovat syntyneet kahden universumin törmäyksestä jne...

• Ei huono ajatus.

• Todennäköisemmin universumi on musta aukko kuin valkoinen, koska täällä on paljon enemmän mustaa/vakuumia kuin valkoista/ainetta. Tämän teorian nimi on Black hole cosmology, googlettakaa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä ikävöit?

Tuntomerkkejä jos täällä oikeat kohtaavat❤️
      Ikävä
      136
      2878
    2. Juniorivalmennus Jokereissa..

Mitä hittoa siellä seurassa oikein tapahtuu?? Tämän kauden U14 ikäluokkaan on mahdutettu kaksi päävalmentajaa. Tälle kau
      Nuorten jääkiekko
      57
      2288
    3. Ammuskelua taas

Keskipohjanmaa tietää kertoa että Yläpubin hujakoilla ammuskeltu lauantain vastaisena yönä.
      Kokkola
      28
      1839
    4. Et saa mua ikinä

Oma vikasi. Naiselta.
      Ikävä
      129
      1568
    5. Introverttinä osastolla

Yhdellä lääkäritapaamisella hoitaja valitti lääkärille etten tee mitään muuta kuin makaan ja ulkoilen. Kävin kuitenkin s
      364
      1338
    6. Päivämääriä

Minä päivämääränä näit kaivattusi viimeksi?
      Ikävä
      68
      1303
    7. Seksikkäin asu mikä päällä olet nähnyt kaivattusi ?

Seksikkäin asu mikä yllä olet nähnyt kaivattusi ?
      Ikävä
      73
      1302
    8. Toivotko, että

hän tulisi juttelemaan sinulle, vai lähestytkö mieluummin itse?
      Ikävä
      89
      1085
    9. VIELÄKIN NAURATTAA

Seurustelua haluais. 🤣🤣🤣🤣🤣🤣
      Ikävä
      90
      1009
    10. 131
      969
    Aihe