PAAVALIN rooli

Paaaavali

Monet fb opettajat kuten Paavola lainaa Paavalin opetuksia runsaammin kuin Jeesuksen. Paavalin aggressiiviset naisasemaopetukset on uskovien miesten suosio.

Miksei voitais ottaa meille vain Jeesuksen opit. Messiaaniset ei rakasta Paavalia.

81

583

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • petskupaavolansivulta

      Jeesus sekä Paavali molemmat arvostivat naisia todella paljon ja sen tähden myös meidän tulee arvostaa naisia todella paljon. Jeesus sekä Paavali eivät kuitenkaan opettaneet naisjohtajuutta, eikä meidänkään tule sen takia opettaa naisjohtajuutta. Jumalan säätämä järjestys luo turvallisuutta, mutta Hänen asetuksiensa rikkominen vaurioittaa seurakuntaa sekä meitä itseämme. Älkäämme riidelkö Jumalan sanasta, vaan tehkäämme sen mukaan mitä Raamattu opettaa. Rakastakaamme toisiamme sisaret ja veljet Jeesuksen Kristuksen rakkaudella.

    • j.umalaton

      Paavali oli öykkäri ja kiroaja, joka yritti omia itselleen yksinoikeuden määritellä evankeliumin sisältö:

      Gal. 1:9 Toistan sen, minkä olen ennenkin sanonut: jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä minkä olette saaneet, hän olkoon kirottu.

      Kuitenkin hän itsekin kirjoittaa, muodostaen selvän ristiriidan:

      1. Kor. 4:5 Älkää siis tuomitko ennenaikaisesti, ennen kuin Herra tulee. Hän valaisee pimeyden kätköt ja tuo esiin sydänten ajatukset, ja silloin itse kukin saa kiitoksen Jumalalta.

    • uudenliitonapostoli

      Paavali on uuden liiton opettaja siinä mitä uusi liitto tarkoittaa käytännössä. Jeesuksen aikaan ei ollut uutta liittoa, koska se syntyi vasta ristinkuoleman ja Pyhän Hengen kautta. Siksi Jeesuksen opetukset eivät ole niin käytännönläheisiä kuin Paavalin. Jeesus puhui vertauksin juuri siitä syystä. Selkeästi hän puhui kun haukkui fariseuksia, kirjanoppineita ja sekä ulkokultaisia uskovia, jotka pitivät näyttäviä julkisia rukouksia, antoivat näyttävästi almuja ja jotka kuvittelivat tietävänsä kaiken kuten tietää tuli.

      • j.umalaton

        Paavalilaisuus on kuitenkin vain yksi varhaisen kirkon suuntauksista.


    • Jeesus opetti ja puhui vain juutalaisille joilla oli tietämys kirjoituksita oman uskonsa kautta. Mutta Paavali opetti ja puhui ummikko pakanoille. Siinä ero miksi puhuivat eri lailla ja eri asioista 😉

      • juuri.näin

        Totta.


      • Jisreel

        Jeesus tarkoitti opetuksensa koko ihmiskunnalle.
        Paavali täsmensi ja opetti, niin juutalaisia, kuin kaikkia kansoja.


      • j.umalaton
        Jisreel kirjoitti:

        Jeesus tarkoitti opetuksensa koko ihmiskunnalle.
        Paavali täsmensi ja opetti, niin juutalaisia, kuin kaikkia kansoja.

        Jeesus yleensä suuntasi opetuksensa juutalaisille, esim. "Teille on opetettu tämä isille annettu käsky" on selkeä viittaus juutalaisuuteen eikä päde kansojen ihmisen kohdalla - eihän heidän isille (tai meidän isillemme) ole Mooseksen lakia annettu.

        Toisaalta Jeesus sanoi, että evankeliumi tultaisiin julistamaan kaikille kansoille. Mikä oli Jeesuksen tarkoittaman evankeliumin sisältö? Sisältyikö siihen Mooseksen lain noudattaminen vai ei?

        Mark. 1:
        14 Kun Johannes oli vangittu, Jeesus palasi Galileaan ja julisti Jumalan evankeliumia.
        15 Hän sanoi: "Aika on täyttynyt, Jumalan valtakunta on tullut lähelle. Kääntykää ja uskokaa hyvä sanoma!"


      • olensamaamieltä
        Jisreel kirjoitti:

        Jeesus tarkoitti opetuksensa koko ihmiskunnalle.
        Paavali täsmensi ja opetti, niin juutalaisia, kuin kaikkia kansoja.

        Luukkaan evankeliumi:
        16:16 Laki ja profeetat olivat Johannekseen asti; siitä lähtien julistetaan Jumalan valtakuntaa, ja jokainen tunkeutuu sinne väkisin.

        Galatalaiskirje:
        3:19 Mitä varten sitten on laki? Se on rikkomusten tähden jäljestäpäin lisätty olemaan siihen asti, kunnes oli tuleva se siemen, jolle lupaus oli annettu; ja se säädettiin enkelien kautta, välimiehen kädellä.

        Joka uskoo se pelastuu.


    • judaistille

      " Miksei voitais ottaa meille vain Jeesuksen opit. Messiaaniset ei rakasta Paavalia. "

      Sellaiset "messiaaniset" siis vihaavat oikeasti Sanaa eli Kristusta, jotka eivät usko Paavalin sanoja !

      Siis Paavalin opetti ja ohjeisti Jeesus, eli Paavalin sanat ovat Jeesuksen sanoja.

      Tälläiset ymmärtämättömät kommentit siis kertovat paljon kirjoittajasta itsestään !

    • PasiToivonen

      >>Jeesus sekä Paavali molemmat arvostivat naisia todella paljon ja sen tähden myös meidän tulee arvostaa naisia todella paljon.>>

      7. Mutta epäpyhiä ämmäin taruja karta ja harjoita itseäsi jumalisuuteen.

      • Jisreel

        Tässä tarkoitettiin vanhoihin lakeihin ja perinteisiin takertuvaa juttua, jota yleensä vanhat naiset vaalivat.
        Oikeampi ja asiaa kuvaavampi käännös olisi, vanhojen naisten, tai vanhojen vaimojen tarut.


      • tienviittaaja
        Jisreel kirjoitti:

        Tässä tarkoitettiin vanhoihin lakeihin ja perinteisiin takertuvaa juttua, jota yleensä vanhat naiset vaalivat.
        Oikeampi ja asiaa kuvaavampi käännös olisi, vanhojen naisten, tai vanhojen vaimojen tarut.

        1.Timoteuksen kirje:
        2:12 mutta minä en salli, että vaimo opettaa, enkä että hän vallitsee miestänsä, vaan eläköön hän hiljaisuudessa
        2:15 Mutta hän on pelastuva lastensynnyttämisen kautta, jos hän pysyy uskossa ja rakkaudessa ja pyhityksessä ynnä siveydessä.


      • Kirjakäärö

        2:12 Mutta en minä salli waimon opetta/ engä miestäns wallita/ waan että hän on hiljaisudes. 2:15 Mutta cuitengin hän lasten synnyttämisen cautta autuaxi tule/ jos hän pysy uscos ja rackaudes/ ja pyhydes/ siweyden cansa. Siis ei pyhyyden ja siveyden vaan pyhyyden siveyden kanssa.


    • Dogmatik

      Paavali ja Jeesuksen opetuksissa ei ole ristiriitaa. Katsotaan muutama kohta.

      Jeesus: "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan. Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut." (Matt 5:17,8)

      Paavali: "Kumoammeko me siis lain vetoamalla uskoon? Emme suinkaan, me päinvastoin vahvistamme sen mitä laki sanoo." (Room 3:31)

      Jeesus: "Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi." (Matt 5:19)

      Paavali: "Ne, jotka ovat tehneet syntiä lakia tuntematta, myös tuhoutuvat laista riippumatta. Ne taas, jotka ovat lain tuntien tehneet syntiä, myös tuomitaan lain nojalla. Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia." (Room 2:12,13)

      Jeesus: "Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?' Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'." (Matt 7:21-23)

      Paavali: "Ja luonnostaan ympärileikkaamaton, joka täyttää lain, on tuomitseva sinut, joka lainkirjaiminesi ja ympärileikkauksinesi olet lainrikkoja." (Room 2:27)

      Jeesus: "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti." (Matt 28:19,20)

      Paavali: "On yhdentekevää, onko ihminen ympärileikattu vai ei; tärkeää on Jumalan käskyjen noudattaminen." (1 Kor 7:19)

      Jeesus: "Sitten Jeesus puhui väkijoukolle ja opetuslapsilleen: "Mooseksen istuin on nyt lainopettajien ja fariseusten hallussa. Tehkää siis niin kuin he sanovat ja noudattakaa heidän opetustaan. Älkää kuitenkaan ottako oppia heidän teoistaan, sillä he puhuvat yhtä ja tekevät toista. " (Matt 23:1-3)

      Paavali: "sillä Paavali torjui syytökset ja sanoi: "Minä en ole mitään rikkonut juutalaisten lakia enkä pyhäkköä enkä keisaria vastaan". (Ap.t 25:8)

      Raamattua osaamattomat ja epävakaasti mieltää muuttavat saarnaajat vääristelevät Paavali kuten Pietari on varoittanut. Yksi sellainen on Petri Paavola. Aiheesta on hyvä aloitus, joka kannattaa lukea. Kopioin siitä tekstin tähän perään (jatkuu)...

      • Lainattu_Olli_Mäkelää

        (2 Piet 3:15-17) ram.38 käännös

        ... ja lukekaa meidän Herramme pitkämielisyys pelastukseksi, josta myös meidän rakas veljemme Paavali hänelle annetun viisauden mukaan teille on kirjoittanut; niinkuin hän tekee kaikissa kirjeissään, kun hän niissä puhuu näistä asioista, vaikka niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, jota tietämättömät ja vakaantumattomat vääntävät kieroon niinkuin muitakin kirjoituksia, omaksi kadotuksekseen. Koska te siis, rakkaani, tämän jo edeltäpäin tiedätte, niin olkaa varuillanne, ettette rietasten eksymyksen mukaansa tempaamina lankeaisi pois omalta lujalta pohjaltanne...

        Pietari varoittaa ja käskee olemaan varuillaan, sillä on ihmisiä jotka vääristelevät opetuksessaan sitä mitä rakas veljemme Paavali on puhunut ja kirjoittanut. Pietaari sanoo että "tietämättömät ja vakaantumattomat vääntävät kieroon apostoli Paavalin kirjeitä, kuin muitakin Raamattun kirjoituksia, omaksi kadotuksekseen".

        Tietämätön = ihminen joka esittää tietävänsä asian, vaikka hänellä ei ole totuuden mukaisia perusteita väitöksilleen.

        Vakaantumaton = ihminen joka horjuu/vaihtelee kantaansa muiden ihmisten antamien mielipiteiden ja ajatuksisen välillä (on ihmisten vietävissä)
        Jae 17 antaa selityksen mihiin heidän vääristelyy johdattaa joka on
        "rietasten eksymyksen".

        Mikä on "rietasten eksymys"(athesmōn planē) , jonka Pietari mainitsee jakeessa 17? Englannin ja ruotsinkieliset raamatut kääntävät sanan athesmōn planē oikein (laglös, lawlessness ) mutta ei suomenkielinen raamattu. Athesmōn planē= , laittomuuden harhakäsityksen eli laittomuus!!!!!!

        Ihmiset käyttävät Paavalin kirjeitä syyksi hylkäämään Jumalan lakia, ja tähän eksytyksen perustuu koko nykyinen kristinusko. Jeesus kun palaa takaisin Hän sanoo erityisesti tietylle ihmisjoukolle; "Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät (Anomia)" Matt 7. Anomia = lainrikkojat ja hylkääjät. Tämä on se kylmä ja armoton totuus.

        Tällä palstalla monet syyttävät muutamia tiettyjä kirjoittajia että he opettavat lakia, ikään kuin se olisi vääriin opettaa lakia. Jeesus ITSE SANOI joka opettaa ja noudattaa lakia kutsutaan taivasten valtakunnassa SUUREKSI. Kuka teistä kristityistä haastaa Hänen sanoja?

        Jos Paavalin kirjeillä sanotte ja väitätte ja oletatte ja opetatte, ettei Jumalan lakia tarvitse nuodatta niin olette täyttänyt Pietarin varoituksen ihmisistä jotka ovat tietämättömät ja vakaantumattomat ja jotka vääristelevät raamattua laittomuuteen. Ja tää oli 2000 vuotta sitten sanottu, tää on se kylmä ja armoton totuus!!!!

        Lähde: https://keskustelu.suomi24.fi/t/15482657/pietarin-varoitus-paavalin-kirjeista


      • j.umalaton

        Mutta jos Mooseksen lakia täytyy edelleen noudattaa, sehän tarkoittaa käytännössä sitä, että pitää kääntyä ensin juutalaiseksi voidakseen kääntyä kristityksi / Jeesuksen opetuslapseksi. Tällainen suunnitelma ei olisi ollut Jeesukselta kovinkaan realistinen "maailmanvalloitusta" ajatellen.


      • niinpäniiin
        j.umalaton kirjoitti:

        Mutta jos Mooseksen lakia täytyy edelleen noudattaa, sehän tarkoittaa käytännössä sitä, että pitää kääntyä ensin juutalaiseksi voidakseen kääntyä kristityksi / Jeesuksen opetuslapseksi. Tällainen suunnitelma ei olisi ollut Jeesukselta kovinkaan realistinen "maailmanvalloitusta" ajatellen.

        Tie taivaaseen on kapea ja harva sinne pääsee. Moni helluntailainen, katolinen, luterilainen jne. yrittää päästä sisälle, mutta ei voi. Laittomuuden tekijät eivät pelastu, vaikka sanoisivat Jeesukselle Herra, Herra, koska Jeesus edellytti parannuksen tekoa laittomuudesta.


      • judaistille
        niinpäniiin kirjoitti:

        Tie taivaaseen on kapea ja harva sinne pääsee. Moni helluntailainen, katolinen, luterilainen jne. yrittää päästä sisälle, mutta ei voi. Laittomuuden tekijät eivät pelastu, vaikka sanoisivat Jeesukselle Herra, Herra, koska Jeesus edellytti parannuksen tekoa laittomuudesta.

        Oletko itse siis uudestisyntynyt ?

        3 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa".
        4 Nikodeemus sanoi hänelle: "Kuinka voi ihminen vanhana syntyä? Eihän hän voi jälleen mennä äitinsä kohtuun ja syntyä?"
        5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
        6 Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.
        7 Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä.
        8 Tuuli puhaltaa, missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee; niin on jokaisen, joka on Hengestä syntynyt."
        9 Nikodeemus vastasi ja sanoi hänelle: "Kuinka tämä voi tapahtua?"
        10 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Sinä olet Israelin opettaja etkä tätä tiedä!
        11 Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: me puhumme, mitä tiedämme, ja todistamme, mitä olemme nähneet, ettekä te ota vastaan meidän todistustamme.
        12 Jos ette usko, kun minä puhun teille maallisista, kuinka te uskoisitte, jos minä puhun teille taivaallisista?


      • laki.on.hengellinen
        judaistille kirjoitti:

        Oletko itse siis uudestisyntynyt ?

        3 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa".
        4 Nikodeemus sanoi hänelle: "Kuinka voi ihminen vanhana syntyä? Eihän hän voi jälleen mennä äitinsä kohtuun ja syntyä?"
        5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
        6 Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.
        7 Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä.
        8 Tuuli puhaltaa, missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee; niin on jokaisen, joka on Hengestä syntynyt."
        9 Nikodeemus vastasi ja sanoi hänelle: "Kuinka tämä voi tapahtua?"
        10 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Sinä olet Israelin opettaja etkä tätä tiedä!
        11 Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: me puhumme, mitä tiedämme, ja todistamme, mitä olemme nähneet, ettekä te ota vastaan meidän todistustamme.
        12 Jos ette usko, kun minä puhun teille maallisista, kuinka te uskoisitte, jos minä puhun teille taivaallisista?

        Sinä et näytä olevan uudestisyntynyt.

        Jokaisen tulee uudestisyntyä vedestä ja Hengestä. Laki on Hengellinen. Liha on vihollisuutta Kristusta vastaan, koska liha ei alistu noudattamaan lakia. Jos joku ei tee Jeesuksen vaatimuksen mukaan parannusta lain rikkomisesta, hän ei ole uudestisyntynyt.

        "Me tiedämme, että laki on hengellinen." (Room 7:14)

        "Lihan pyrkimykset tuottavat kuoleman, Hengen pyrkimykset elämän ja rauhan. Lihan pyrkimykset sotivat Jumalaa vastaan, sillä ne eivät alistu Jumalan lakiin eivätkä voikaan alistua. Ne, jotka elävät turmeltuneen luontonsa mukaisesti, eivät voi olla Jumalalle mieleen. Te ette kuitenkaan elä oman luontonne vaan Hengen alaisina, jos kerran Jumalan Henki asuu teissä. Mutta se, jolla ei ole Kristuksen Henkeä, ei ole hänen omansa." (Room 8:6-9)

        "Laki itse on silti pyhä, ja käsky on pyhä, oikea ja hyvä." (Room 7:12)


      • judaistille
        laki.on.hengellinen kirjoitti:

        Sinä et näytä olevan uudestisyntynyt.

        Jokaisen tulee uudestisyntyä vedestä ja Hengestä. Laki on Hengellinen. Liha on vihollisuutta Kristusta vastaan, koska liha ei alistu noudattamaan lakia. Jos joku ei tee Jeesuksen vaatimuksen mukaan parannusta lain rikkomisesta, hän ei ole uudestisyntynyt.

        "Me tiedämme, että laki on hengellinen." (Room 7:14)

        "Lihan pyrkimykset tuottavat kuoleman, Hengen pyrkimykset elämän ja rauhan. Lihan pyrkimykset sotivat Jumalaa vastaan, sillä ne eivät alistu Jumalan lakiin eivätkä voikaan alistua. Ne, jotka elävät turmeltuneen luontonsa mukaisesti, eivät voi olla Jumalalle mieleen. Te ette kuitenkaan elä oman luontonne vaan Hengen alaisina, jos kerran Jumalan Henki asuu teissä. Mutta se, jolla ei ole Kristuksen Henkeä, ei ole hänen omansa." (Room 8:6-9)

        "Laki itse on silti pyhä, ja käsky on pyhä, oikea ja hyvä." (Room 7:12)

        Elät pahassa harhassa !

        Ihminen eli uudestisyntynyt uskovakaan ei kykene ITSE ITSEÄÄN PARANTELEMAAN/PYHITTÄMÄÄN !!!

        Se Pyhitys on Jumalan tekoa, eikä ihminen sitä itse kykene aikaan saamaan !!!

        Mutta sinä siis harhoissasi kuvittelet kykeneväsi itse itseäsi parantelemaan ja pyhittelemään ja lakia täyttämään !

        Mutta se on siis suurta harhaa sellainen väärä kuvittelu itsestään ja omista voimistaan.

        Eli kaltaisesi laista kerskaaja siis tekee juuri niitä LIHAN TEKOJA, eli OMIA TEKOJAAN, eli yrittää epätoivoisesti itse itseään parantelemaan ja pyhittämään.

        Mutta tätä asiaa umpisokea siis ei itse tajua, kuten eivät ulkokultaiset fariseukset ja kirjanoppineetkaan ymmärtäneet, vaan hekin kuvittelivat olevansa Jumalan asialla, vaikka he siis vainosivat Kristusta, kuten Saul teki eli sittemmin Paavali !

        1 Mutta Saulus puuskui yhä uhkaa ja murhaa Herran opetuslapsia vastaan ja meni ylimmäisen papin luo
        2 ja pyysi häneltä kirjeitä Damaskon synagoogille, että keitä hän vain löytäisi sen tien vaeltajia, miehiä tai naisia, ne hän saisi tuoda sidottuina Jerusalemiin.
        3 Ja kun hän oli matkalla, tapahtui hänen lähestyessään Damaskoa, että yhtäkkiä valo taivaasta leimahti hänen ympärillänsä;
        4 ja hän kaatui maahan ja kuuli äänen, joka sanoi hänelle: "Saul, Saul, miksi vainoat minua?"
        5 Hän sanoi: "Kuka olet, herra?" Hän vastasi: "Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat.

        Eli siis LIHALLINEN vainoaa ja vihaa Hengellistä !

        Näin on aina ollut ja tulee olemaan !

        Ja siksi te ette siedä uudestisyntyneitä, vaan hyökkäätte heitä ja siten Kristusta vastaan !

        Mutta sille olette siis umpisokeita ihan kuten Paavali silloin kun hän yhä oli Saul ja lain kiivailija innokkainta lajia !


    • Paavali oli Jumalan apostoli. Tunnen paljon messiaanisia, ja he kaikki uskovat Paavalin kirjoitusten olevan Jumalan sanaa. Paavalin kirjoituksia on vääristelty kristittyjen toimesta, tästä johtuu, että jotkut (huom. ei kaikki) sitten tyrmäävät Paavalin. Kristityt lukevat Paavalia Luther-lasien läpi.

      • lopeta.jo.antikristus

        Sinä et ymmärrä edes käsitettä "messiaaninen" !

        Siis messiaanis käsitettä käytetään vain ja ainoastaan juutalaisesta joka on uudestisyntynyt eli ottanut Vapahtajan vastaan ja siis on syntynyt Hengestä !

        Pakanasta ei sellaista nimitystä voi käyttää siis !

        Toisaalta Raamattu ei opeta eikä käytä sitä sanontaa ja Paavali taisteli tuollaista väärä luokittelua vastaan, siis noin jaetaan Kristusta eli Seurakuntaa kahteen eri leiriin ja se on aivan väärää touhua se !

        Paavali siis painottaa hyvin selvästi sitä, että on vain yksi lauma ja yksi perheväki !

        1. Kor. 1:24 mutta joka niille, jotka ovat kutsutut, olkootpa juutalaisia tai kreikkalaisia, on Kristus, Jumalan voima ja Jumalan viisaus.

        1. Kor. 12:13 sillä me olemme kaikki yhdessä Hengessä kastetut yhdeksi ruumiiksi, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, ja kaikki olemme saaneet juoda samaa Henkeä.

        Niin ja sinun kaltaisistasi toraisteista ja judaisteista Raamattu kertoo hyvin ja oikein, eli teillä ei ole laseja päässä vaan PEITE !

        2. Korinttolaiskirje 3
        14 Mutta heidän mielensä paatuivat, sillä vielä tänäkin päivänä sama peite, vanhan liiton kirjoituksia luettaessa, pysyy poisottamatta, sillä vasta Kristuksessa se katoaa.
        15 Vielä tänäkin päivänä, kun Moosesta luetaan, on peite heidän sydämensä päällä;
        16 mutta kun heidän sydämensä kääntyy Herran tykö, otetaan peite pois.
        17 Sillä Herra on Henki, ja missä Herran Henki on, siinä on vapaus.
        18 Mutta me kaikki, jotka peittämättömin kasvoin katselemme Herran kirkkautta kuin kuvastimesta, muutumme saman kuvan kaltaisiksi kirkkaudesta kirkkauteen, niinkuin muuttaa Herra, joka on Henki.


      • lopeta.jo.antikristus kirjoitti:

        Sinä et ymmärrä edes käsitettä "messiaaninen" !

        Siis messiaanis käsitettä käytetään vain ja ainoastaan juutalaisesta joka on uudestisyntynyt eli ottanut Vapahtajan vastaan ja siis on syntynyt Hengestä !

        Pakanasta ei sellaista nimitystä voi käyttää siis !

        Toisaalta Raamattu ei opeta eikä käytä sitä sanontaa ja Paavali taisteli tuollaista väärä luokittelua vastaan, siis noin jaetaan Kristusta eli Seurakuntaa kahteen eri leiriin ja se on aivan väärää touhua se !

        Paavali siis painottaa hyvin selvästi sitä, että on vain yksi lauma ja yksi perheväki !

        1. Kor. 1:24 mutta joka niille, jotka ovat kutsutut, olkootpa juutalaisia tai kreikkalaisia, on Kristus, Jumalan voima ja Jumalan viisaus.

        1. Kor. 12:13 sillä me olemme kaikki yhdessä Hengessä kastetut yhdeksi ruumiiksi, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, ja kaikki olemme saaneet juoda samaa Henkeä.

        Niin ja sinun kaltaisistasi toraisteista ja judaisteista Raamattu kertoo hyvin ja oikein, eli teillä ei ole laseja päässä vaan PEITE !

        2. Korinttolaiskirje 3
        14 Mutta heidän mielensä paatuivat, sillä vielä tänäkin päivänä sama peite, vanhan liiton kirjoituksia luettaessa, pysyy poisottamatta, sillä vasta Kristuksessa se katoaa.
        15 Vielä tänäkin päivänä, kun Moosesta luetaan, on peite heidän sydämensä päällä;
        16 mutta kun heidän sydämensä kääntyy Herran tykö, otetaan peite pois.
        17 Sillä Herra on Henki, ja missä Herran Henki on, siinä on vapaus.
        18 Mutta me kaikki, jotka peittämättömin kasvoin katselemme Herran kirkkautta kuin kuvastimesta, muutumme saman kuvan kaltaisiksi kirkkaudesta kirkkauteen, niinkuin muuttaa Herra, joka on Henki.

        Väärin. Messiaanista käytetään nimityksenä niistä uskovista, jotka seuraavat Jeesusta ja uskovat Tooran olevan edelleen voimassa, mutta jotka eivät seuraa kristillisen kirkon harhaoppeja. Messiaaninen juutalainen toki tarkoittaa juutalaista, mutta messiaaninen ilman määretty juutalainen voi tarkoittaa ketä tahansa pakanaa.

        Ai on vain yksi lauma, no siinä olet aivan oikeassa, kristityt eivät ole osa tätä laumaa, koska syövät saastaista ja häpäisevät sapatin.

        Tuossahan sanotaan, että Kristuksessa peite otetaan pois, koska minä olen Kristuksessa, ei minulla ole mitään peitettä. Mutta voitko rehellisesti sanoa, että kristityillä, jotka uskovat että Mooseksen laki on kumottu, ja jotka tästä syystä pitävät Mooseksen lakia roskana, ei ole peitettä silmillä?


      • lopeta.jo.antikristus
        Kristitty.net kirjoitti:

        Väärin. Messiaanista käytetään nimityksenä niistä uskovista, jotka seuraavat Jeesusta ja uskovat Tooran olevan edelleen voimassa, mutta jotka eivät seuraa kristillisen kirkon harhaoppeja. Messiaaninen juutalainen toki tarkoittaa juutalaista, mutta messiaaninen ilman määretty juutalainen voi tarkoittaa ketä tahansa pakanaa.

        Ai on vain yksi lauma, no siinä olet aivan oikeassa, kristityt eivät ole osa tätä laumaa, koska syövät saastaista ja häpäisevät sapatin.

        Tuossahan sanotaan, että Kristuksessa peite otetaan pois, koska minä olen Kristuksessa, ei minulla ole mitään peitettä. Mutta voitko rehellisesti sanoa, että kristityillä, jotka uskovat että Mooseksen laki on kumottu, ja jotka tästä syystä pitävät Mooseksen lakia roskana, ei ole peitettä silmillä?

        Älä nyt viitsi valehdella !

        Yleisessä käytössä se tarkoittaa juuri uudestisyntynyttä juutalaista !!!

        Mutta sinä itse omassa sekapäisyydessäsi haluat siis olla niin messiaanista niin messiaanista, että !

        Olet sekoittanut siis omassa harhaisessa päässäsi jopa nämä käsitteet ja niiden merkitykset !

        Tuo sinun sapatti papatuksesi ja saastaisen syömis juttusi paljastavat juuri sen, että sinä et ole Kristuksen oma, sillä paksu peite on yhä pääsi päällä, joten olet yhä umpisokea :

        2. Korinttolaiskirje 3
        14 Mutta heidän mielensä paatuivat, sillä vielä tänäkin päivänä sama peite, vanhan liiton kirjoituksia luettaessa, pysyy poisottamatta, sillä vasta Kristuksessa se katoaa.
        15 Vielä tänäkin päivänä, kun Moosesta luetaan, on peite heidän sydämensä päällä;
        16 mutta kun heidän sydämensä kääntyy Herran tykö, otetaan peite pois.
        17 Sillä Herra on Henki, ja missä Herran Henki on, siinä on vapaus.
        18 Mutta me kaikki, jotka peittämättömin kasvoin katselemme Herran kirkkautta kuin kuvastimesta, muutumme saman kuvan kaltaisiksi kirkkaudesta kirkkauteen, niinkuin muuttaa Herra, joka on Henki.

        Ei siis ole peite kadonnut, ja se kertoo sinusta PALJON !


      • laki.on.hengellinen
        lopeta.jo.antikristus kirjoitti:

        Älä nyt viitsi valehdella !

        Yleisessä käytössä se tarkoittaa juuri uudestisyntynyttä juutalaista !!!

        Mutta sinä itse omassa sekapäisyydessäsi haluat siis olla niin messiaanista niin messiaanista, että !

        Olet sekoittanut siis omassa harhaisessa päässäsi jopa nämä käsitteet ja niiden merkitykset !

        Tuo sinun sapatti papatuksesi ja saastaisen syömis juttusi paljastavat juuri sen, että sinä et ole Kristuksen oma, sillä paksu peite on yhä pääsi päällä, joten olet yhä umpisokea :

        2. Korinttolaiskirje 3
        14 Mutta heidän mielensä paatuivat, sillä vielä tänäkin päivänä sama peite, vanhan liiton kirjoituksia luettaessa, pysyy poisottamatta, sillä vasta Kristuksessa se katoaa.
        15 Vielä tänäkin päivänä, kun Moosesta luetaan, on peite heidän sydämensä päällä;
        16 mutta kun heidän sydämensä kääntyy Herran tykö, otetaan peite pois.
        17 Sillä Herra on Henki, ja missä Herran Henki on, siinä on vapaus.
        18 Mutta me kaikki, jotka peittämättömin kasvoin katselemme Herran kirkkautta kuin kuvastimesta, muutumme saman kuvan kaltaisiksi kirkkaudesta kirkkauteen, niinkuin muuttaa Herra, joka on Henki.

        Ei siis ole peite kadonnut, ja se kertoo sinusta PALJON !

        >>Tuo sinun sapatti papatuksesi ja saastaisen syömis juttusi paljastavat juuri sen, että sinä et ole Kristuksen oma<<

        Päinvastoin, sapattia ja muita lain käskyjä noudattavat uskovat ovat Kristuksen omia. Paavalin sanojen ne eivät ole Kristuksen omia, jotka eivät alistu noudattamaan lakia. Liha ei alistu noudattamaan lakia, mutta Kristuksen omat noudattavat lakia, koska he ovat täyttyneet Pyhästä Hengestä.

        "Me tiedämme, että laki on hengellinen." (Room 7:14)

        "Lihan pyrkimykset tuottavat kuoleman, Hengen pyrkimykset elämän ja rauhan. Lihan pyrkimykset sotivat Jumalaa vastaan, sillä ne eivät alistu Jumalan lakiin eivätkä voikaan alistua. Ne, jotka elävät turmeltuneen luontonsa mukaisesti, eivät voi olla Jumalalle mieleen. Te ette kuitenkaan elä oman luontonne vaan Hengen alaisina, jos kerran Jumalan Henki asuu teissä. Mutta se, jolla ei ole Kristuksen Henkeä, ei ole hänen omansa." (Room 8:6-9)

        "Laki itse on silti pyhä, ja käsky on pyhä, oikea ja hyvä." (Room 7:12)


      • lopeta.jo.antikristus
        laki.on.hengellinen kirjoitti:

        >>Tuo sinun sapatti papatuksesi ja saastaisen syömis juttusi paljastavat juuri sen, että sinä et ole Kristuksen oma<<

        Päinvastoin, sapattia ja muita lain käskyjä noudattavat uskovat ovat Kristuksen omia. Paavalin sanojen ne eivät ole Kristuksen omia, jotka eivät alistu noudattamaan lakia. Liha ei alistu noudattamaan lakia, mutta Kristuksen omat noudattavat lakia, koska he ovat täyttyneet Pyhästä Hengestä.

        "Me tiedämme, että laki on hengellinen." (Room 7:14)

        "Lihan pyrkimykset tuottavat kuoleman, Hengen pyrkimykset elämän ja rauhan. Lihan pyrkimykset sotivat Jumalaa vastaan, sillä ne eivät alistu Jumalan lakiin eivätkä voikaan alistua. Ne, jotka elävät turmeltuneen luontonsa mukaisesti, eivät voi olla Jumalalle mieleen. Te ette kuitenkaan elä oman luontonne vaan Hengen alaisina, jos kerran Jumalan Henki asuu teissä. Mutta se, jolla ei ole Kristuksen Henkeä, ei ole hänen omansa." (Room 8:6-9)

        "Laki itse on silti pyhä, ja käsky on pyhä, oikea ja hyvä." (Room 7:12)

        Lueppa Raamattuasi edes vähän enemmän !

        5 Mutta käskyn päämäärä on rakkaus, joka tulee puhtaasta sydämestä ja hyvästä omastatunnosta ja vilpittömästä uskosta.
        !!!
        6 Muutamat ovat hairahtuneet niistä pois ja poikenneet turhiin jaarituksiin,
        7 tahtoen olla lainopettajia, vaikka eivät ymmärrä, mitä puhuvat ja minkä varmaksi väittävät.
        !!!
        8 Mutta me tiedämme, että laki on hyvä, kun sitä lain mukaisesti käytetään
        9 ja tiedetään, että lakia ei ole pantu vanhurskaalle, vaan laittomille ja niskoitteleville, jumalattomille ja syntisille, epähurskaille ja epäpyhille, isänsä tappajille ja äitinsä tappajille, murhamiehille,
        10 haureellisille, miehimyksille, ihmiskauppiaille, valhettelijoille, valapattoisille ja kaikelle muulle, mikä on tervettä oppia vastaan-
        11 autuaan Jumalan kirkkauden evankeliumin mukaisesti, joka on minulle uskottu.


      • laki.on.hengellinen
        lopeta.jo.antikristus kirjoitti:

        Lueppa Raamattuasi edes vähän enemmän !

        5 Mutta käskyn päämäärä on rakkaus, joka tulee puhtaasta sydämestä ja hyvästä omastatunnosta ja vilpittömästä uskosta.
        !!!
        6 Muutamat ovat hairahtuneet niistä pois ja poikenneet turhiin jaarituksiin,
        7 tahtoen olla lainopettajia, vaikka eivät ymmärrä, mitä puhuvat ja minkä varmaksi väittävät.
        !!!
        8 Mutta me tiedämme, että laki on hyvä, kun sitä lain mukaisesti käytetään
        9 ja tiedetään, että lakia ei ole pantu vanhurskaalle, vaan laittomille ja niskoitteleville, jumalattomille ja syntisille, epähurskaille ja epäpyhille, isänsä tappajille ja äitinsä tappajille, murhamiehille,
        10 haureellisille, miehimyksille, ihmiskauppiaille, valhettelijoille, valapattoisille ja kaikelle muulle, mikä on tervettä oppia vastaan-
        11 autuaan Jumalan kirkkauden evankeliumin mukaisesti, joka on minulle uskottu.

        Niin siinä Paavali sanoo, että laki on hyvä, joka kuuluu Jeesuksen evankeliumiin. Paavali myös sanoi, ettet ole vanhurskas, jos et noudata lakia. Paavalin sanojen mukaan sinä et ole vanhurskas, koska sinä kiellät lain.

        "Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia." (Room 2:13)

        Paavali sanoi, että lain rikkojat joutuvat helvettiin. Pelastus edellyttää parannuksen tekoa lain kieltämisestä ja välinpitämättömästä rikkomisesta.

        "Ne, jotka ovat tehneet syntiä lakia tuntematta, myös tuhoutuvat laista riippumatta. Ne taas, jotka ovat lain tuntien tehneet syntiä, myös tuomitaan lain nojalla. (Room 2:12)

        "Ja luonnostaan ympärileikkaamaton, joka täyttää lain, on tuomitseva sinut, joka lainkirjaiminesi ja ympärileikkauksinesi olet lainrikkoja." (Room 2:27)

        Jeesus sanoi, että hänen valtakunnassa suuria ovat lain noudattajat. Helvettiin joutuu lakia vastaan puhuvat kirjanoppineet.

        "Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa. Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan." (Matt 5:19,20)


      • lopeta.jo.antikristus
        laki.on.hengellinen kirjoitti:

        Niin siinä Paavali sanoo, että laki on hyvä, joka kuuluu Jeesuksen evankeliumiin. Paavali myös sanoi, ettet ole vanhurskas, jos et noudata lakia. Paavalin sanojen mukaan sinä et ole vanhurskas, koska sinä kiellät lain.

        "Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia." (Room 2:13)

        Paavali sanoi, että lain rikkojat joutuvat helvettiin. Pelastus edellyttää parannuksen tekoa lain kieltämisestä ja välinpitämättömästä rikkomisesta.

        "Ne, jotka ovat tehneet syntiä lakia tuntematta, myös tuhoutuvat laista riippumatta. Ne taas, jotka ovat lain tuntien tehneet syntiä, myös tuomitaan lain nojalla. (Room 2:12)

        "Ja luonnostaan ympärileikkaamaton, joka täyttää lain, on tuomitseva sinut, joka lainkirjaiminesi ja ympärileikkauksinesi olet lainrikkoja." (Room 2:27)

        Jeesus sanoi, että hänen valtakunnassa suuria ovat lain noudattajat. Helvettiin joutuu lakia vastaan puhuvat kirjanoppineet.

        "Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa. Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan." (Matt 5:19,20)

        Te olette sitten niin umpisokeita !

        Ei ole kyse siitä, etteikö Jumalan lapsen tulisi vaeltaa Jumalan hyvässä tahdossa !!!

        Kyse on pelkästään siitä, että MITEN SE ON MAHDOLLISTA JA MITEN EI !!!

        Siis lain kirjaimen kautta, se EI ONNISTU MILLÄÄN !!!

        Uuden liiton uskova vaeltaa Hengessä, eli Hengen johdossa ja ohajuksessa, joka toteutuu Pyhän Hengen avaaman Elävän Sanan kautta ja avulla !

        2. Kor. 3:6 joka myös on tehnyt meidät kykeneviksi olemaan uuden liiton palvelijoita, EI KIRJAIMEN, VAAN HENGEN; sillä kirjain kuolettaa, mutta Henki tekee eläväksi.

        Gal. 5:16 Minä sanon: vaeltakaa Hengessä, niin ette lihan himoa täytä.

        Gal. 5:25 Jos me Hengessä elämme, niin myös Hengessä vaeltakaamme.

        Mutta eihän sellainen "uskova" mitään näistä tajua, jolla ei ole Henkeä opettajana ja oppaana, siis joka ei ole uudestisyntynyt ollenkaan vaan on luonnollinen ihminen vain !

        Siis ei lain lukija ole vanhurskas, vaan vain se jolle ainoastaan on mahdollista vaeltaa Hengessä eli siis Hengellisellä !

        Siis uudestisyntymätön ei kykene tekemään yhden yhtä Jumalalle kelpaavaa tekoa !!!

        Jumalalle kelpaavat vain Hänen itsensä teot, eli ne jotka Hän on ennalta valmistanut, että me niissä vaeltaisimme !

        Siis homman pitää mennä näin:

        Fil. 2:13 sillä Jumala on se, joka teissä vaikuttaa sekä tahtomisen että tekemisen, että hänen hyvä tahtonsa tapahtuisi.

        Mutta ihmisen omat lain täyttämis yritykset ovat vain ihmisen omia tekoja, eli lihan tekoja, jotka eivät Jumalalle kelpaa, ne ovat pelkkiä omavanhurskauden pystyttely yrityksiä !

        Mutta lain orja siis kuvittelee harhaisessa päässään kykenevänsä omilla teoillaan kelpaavansa Jumalalle, mutta Herra tulee heille siis sanomaan, että " EN OLE KOSKAAN TEITÄ TUNTENUT !"

        21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'


      • lopeta.jo.antikristus kirjoitti:

        Te olette sitten niin umpisokeita !

        Ei ole kyse siitä, etteikö Jumalan lapsen tulisi vaeltaa Jumalan hyvässä tahdossa !!!

        Kyse on pelkästään siitä, että MITEN SE ON MAHDOLLISTA JA MITEN EI !!!

        Siis lain kirjaimen kautta, se EI ONNISTU MILLÄÄN !!!

        Uuden liiton uskova vaeltaa Hengessä, eli Hengen johdossa ja ohajuksessa, joka toteutuu Pyhän Hengen avaaman Elävän Sanan kautta ja avulla !

        2. Kor. 3:6 joka myös on tehnyt meidät kykeneviksi olemaan uuden liiton palvelijoita, EI KIRJAIMEN, VAAN HENGEN; sillä kirjain kuolettaa, mutta Henki tekee eläväksi.

        Gal. 5:16 Minä sanon: vaeltakaa Hengessä, niin ette lihan himoa täytä.

        Gal. 5:25 Jos me Hengessä elämme, niin myös Hengessä vaeltakaamme.

        Mutta eihän sellainen "uskova" mitään näistä tajua, jolla ei ole Henkeä opettajana ja oppaana, siis joka ei ole uudestisyntynyt ollenkaan vaan on luonnollinen ihminen vain !

        Siis ei lain lukija ole vanhurskas, vaan vain se jolle ainoastaan on mahdollista vaeltaa Hengessä eli siis Hengellisellä !

        Siis uudestisyntymätön ei kykene tekemään yhden yhtä Jumalalle kelpaavaa tekoa !!!

        Jumalalle kelpaavat vain Hänen itsensä teot, eli ne jotka Hän on ennalta valmistanut, että me niissä vaeltaisimme !

        Siis homman pitää mennä näin:

        Fil. 2:13 sillä Jumala on se, joka teissä vaikuttaa sekä tahtomisen että tekemisen, että hänen hyvä tahtonsa tapahtuisi.

        Mutta ihmisen omat lain täyttämis yritykset ovat vain ihmisen omia tekoja, eli lihan tekoja, jotka eivät Jumalalle kelpaa, ne ovat pelkkiä omavanhurskauden pystyttely yrityksiä !

        Mutta lain orja siis kuvittelee harhaisessa päässään kykenevänsä omilla teoillaan kelpaavansa Jumalalle, mutta Herra tulee heille siis sanomaan, että " EN OLE KOSKAAN TEITÄ TUNTENUT !"

        21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'

        "Siis lain kirjaimen kautta, se EI ONNISTU MILLÄÄN !!!"

        "Vaan sana on sinua aivan lähellä, sinun suussasi ja sydämessäsi, niin että voit sen täyttää." (5. Moos. 30:14)

        Raamattu sanoo, että me voimme täyttää lain, joten miten ihmeessä Jumalan pyhän tahdon noudattaminen ei onnistuisi lain kautta? Miten muuten on mahdollista noudattaa Jumalan pyhää tahtoa, kuin noudattamalla Jumalan pyhää, vanhurskasta ja hyvää lakia?

        Ja se helluntailaisten "hengessä" vaeltaminen on nähty, katos kuinka täynnä haureutta ja syntiä seurakunnat ovat, jokin mättää käytännössä. Minä voin paljastaa mikä se on - Jumalan pyhää lakia ei kunnioiteta eikä arvosteta.

        Miten kehtaatkin lainata näitä Jeesuksen sanoja, että on ole koskaan teitä tuntenut? Lue koko jae loppuun: te laittomuuden tekijät. Eli siis laittomuuden tekijöitä ei Jeesus ole koskaan tuntenut, eli siis niitä, jotka rikkovat Jumalan pyhää lakia.


      • lopeta.jo.antikristus
        Kristitty.net kirjoitti:

        "Siis lain kirjaimen kautta, se EI ONNISTU MILLÄÄN !!!"

        "Vaan sana on sinua aivan lähellä, sinun suussasi ja sydämessäsi, niin että voit sen täyttää." (5. Moos. 30:14)

        Raamattu sanoo, että me voimme täyttää lain, joten miten ihmeessä Jumalan pyhän tahdon noudattaminen ei onnistuisi lain kautta? Miten muuten on mahdollista noudattaa Jumalan pyhää tahtoa, kuin noudattamalla Jumalan pyhää, vanhurskasta ja hyvää lakia?

        Ja se helluntailaisten "hengessä" vaeltaminen on nähty, katos kuinka täynnä haureutta ja syntiä seurakunnat ovat, jokin mättää käytännössä. Minä voin paljastaa mikä se on - Jumalan pyhää lakia ei kunnioiteta eikä arvosteta.

        Miten kehtaatkin lainata näitä Jeesuksen sanoja, että on ole koskaan teitä tuntenut? Lue koko jae loppuun: te laittomuuden tekijät. Eli siis laittomuuden tekijöitä ei Jeesus ole koskaan tuntenut, eli siis niitä, jotka rikkovat Jumalan pyhää lakia.

        Siis kuten jo edellä kirjoitin, niin uudestisyntymätön ei kykene millään lakia täyttämään, sillä se on ihmiselle täysin mahdotonta !

        Eli te olette siis niitä laittomia !!!

        Siis ei teidän lain lukemisenne ja siitä vaahtoamisenne tee teistä lain täyttäjiä, olette yhtälailla laittomia ja siis ulkokultaisia, kuten olivat Jeesuksen ajan fariseukset ja kirjanoppineetkin !

        Tämän samanhenkisyytesi vuoksi, sinä halveksut todellisia uskovia ja hyökkäät heitä vastaan, ihan kuten Paavali teki silloin, kun hän oli Saul !


      • lopeta.jo.antikristus kirjoitti:

        Siis kuten jo edellä kirjoitin, niin uudestisyntymätön ei kykene millään lakia täyttämään, sillä se on ihmiselle täysin mahdotonta !

        Eli te olette siis niitä laittomia !!!

        Siis ei teidän lain lukemisenne ja siitä vaahtoamisenne tee teistä lain täyttäjiä, olette yhtälailla laittomia ja siis ulkokultaisia, kuten olivat Jeesuksen ajan fariseukset ja kirjanoppineetkin !

        Tämän samanhenkisyytesi vuoksi, sinä halveksut todellisia uskovia ja hyökkäät heitä vastaan, ihan kuten Paavali teki silloin, kun hän oli Saul !

        "uudestisyntymätön ei kykene millään lakia täyttämään, sillä se on ihmiselle täysin mahdotonta !"

        Osaatko sinä lukea? Mitä tämä kryptinen Raamatun jae sanoo?

        "Vaan sana on sinua aivan lähellä, sinun suussasi ja sydämessäsi, niin että voit sen täyttää." (5. Moos. 30:14)

        Raamattu sanoo, että me voimme täyttää lain. Tämä on Jumalan sana. Mutta ei sitten ilmeisesti mene ollenkaan perille niille, jotka vaeltavat "hengessä" ja "hengessä" tutkivat kaikki kirjoitukset. Ilmeisesti "hengessä" tässä sanotaan, että kukaan ei voi täyttää lakia.

        Huuda vain (!!!) se kertoo siitä, että sinulla ei ole rauhaa.


      • lopeta.jo.antikristus
        Kristitty.net kirjoitti:

        "uudestisyntymätön ei kykene millään lakia täyttämään, sillä se on ihmiselle täysin mahdotonta !"

        Osaatko sinä lukea? Mitä tämä kryptinen Raamatun jae sanoo?

        "Vaan sana on sinua aivan lähellä, sinun suussasi ja sydämessäsi, niin että voit sen täyttää." (5. Moos. 30:14)

        Raamattu sanoo, että me voimme täyttää lain. Tämä on Jumalan sana. Mutta ei sitten ilmeisesti mene ollenkaan perille niille, jotka vaeltavat "hengessä" ja "hengessä" tutkivat kaikki kirjoitukset. Ilmeisesti "hengessä" tässä sanotaan, että kukaan ei voi täyttää lakia.

        Huuda vain (!!!) se kertoo siitä, että sinulla ei ole rauhaa.

        Sinä itse luet ja tulkitset kaiken pieleen !

        Sinulle tuo sana on aivan varmasti siis kryptinen !

        Tuo Raamatunkohta kertoo tulevasta uudesta liitosta !

        1 "Jos sinä silloin, kun tämä kaikki sinua kohtaa, siunaus tai kirous, jotka minä olen asettanut sinun valittavaksesi, painat sen sydämeesi kaikkien kansojen keskellä, joiden luo Herra, sinun Jumalasi, on sinut karkoittanut,
        2 ja palajat Herran, sinun Jumalasi, tykö ja kuulet hänen ääntänsä kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi, sinä itse ja sinun lapsesi, kaikessa, niinkuin minä tänä päivänä sinua käsken,
        3 niin Herra, sinun Jumalasi, kääntää sinun kohtalosi ja armahtaa sinua; Herra, sinun Jumalasi, kokoaa sinut jälleen kaikista kansoista, joiden sekaan hän on sinut hajottanut.
        4 Vaikka sinun karkoitettusi olisivat taivaan äärissä, niin Herra, sinun Jumalasi, kokoaa ja noutaa sinut sieltäkin.
        5 Ja Herra, sinun Jumalasi, tuo sinut siihen maahan, jonka sinun isäsi ovat omistaneet, ja niin sinä otat sen omaksesi; ja hän tekee sinulle hyvää ja antaa sinun lisääntyä enemmän kuin isiesi.
        6 Ja Herra, sinun Jumalasi, ympärileikkaa sinun sydämesi ja sinun jälkeläistesi sydämet, niin että rakastat Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi, että eläisit.
        7 Ja Herra, sinun Jumalasi, antaa kaikkien näiden kirousten kohdata sinun vihollisiasi ja vihamiehiäsi, jotka sinua vainosivat.
        8 Ja sinä kuulet jälleen Herran ääntä ja pidät kaikki hänen käskynsä, jotka minä tänä päivänä sinulle annan.
        9 Herra, sinun Jumalasi, antaa sinulle ylen runsaasti hyvää kaikissa sinun kättesi töissä, hän tekee sinun kohtusi hedelmän, karjasi hedelmän ja maasi hedelmän ylen runsaaksi. Sillä niinkuin Herra iloitsi sinun isistäsi, hän jälleen iloitsee sinusta, siitä, että tekee sinulle hyvää,
        10 kun sinä kuulet Herran, sinun Jumalasi, ääntä ja noudatat hänen käskyjänsä ja säädöksiänsä, jotka ovat kirjoitetut tähän lain kirjaan, ja kun sinä palajat Herran, sinun Jumalasi, tykö kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi.
        11 Sillä tämä käsky, jonka minä tänä päivänä sinulle annan, ei ole sinulle vaikea täyttää eikä liian kaukana.
        12 Se ei ole taivaassa, eikä sinun tarvitse sanoa: 'Kuka nousisi meidän puolestamme taivaaseen noutamaan sen meille ja julistaisi sen meille, että me sen täyttäisimme?'
        13 Se ei ole meren takana, eikä sinun tarvitse sanoa: 'Kuka menisi meidän puolestamme meren taakse noutamaan sen meille ja julistaisi sen meille, että me sen täyttäisimme?'
        14 Vaan sana on sinua aivan lähellä, sinun suussasi ja sydämessäsi, niin että voit sen täyttää.

        Tässä uuden testamentin puolelta Paavali selittää tuota:

        Roomalaiskirje 10
        !!!
        1 Veljet, minä toivon sydämestäni ja rukoilen Jumalaa heidän edestänsä, että he pelastuisivat.
        2 Sillä minä todistan heistä, että heillä on kiivaus Jumalan puolesta, mutta ei taidon mukaan;
        3 sillä kun he eivät tunne Jumalan vanhurskautta, vaan koettavat pystyttää omaa vanhurskauttaan, eivät he ole alistuneet Jumalan vanhurskauden alle.
        4 Sillä Kristus on lain loppu, vanhurskaudeksi jokaiselle, joka uskoo.
        !!!
        5 Kirjoittaahan Mooses siitä vanhurskaudesta, joka laista tulee, että ihminen, joka sen täyttää, on siitä elävä.
        6 Mutta se vanhurskaus, joka uskosta tulee, sanoo näin: "Älä sano sydämessäsi: Kuka nousee taivaaseen?" se on: tuomaan Kristusta alas,
        7 tahi: "Kuka astuu alas syvyyteen?" se on: nostamaan Kristusta kuolleista.
        8 Mutta mitä se sanoo? "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme.
        9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
        10 sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
        11 Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään".
        12 Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä; sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat.
        13 Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu".

        Lue tämä vielä tuosta:

        5 Kirjoittaahan Mooses siitä vanhurskaudesta, joka laista tulee, että ihminen, joka sen täyttää, on siitä elävä.
        6 Mutta se vanhurskaus, joka uskosta tulee, sanoo näin: "Älä sano sydämessäsi: Kuka nousee taivaaseen?" se on: tuomaan Kristusta alas,
        7 tahi: "Kuka astuu alas syvyyteen?" se on: nostamaan Kristusta kuolleista.
        8 Mutta mitä se sanoo? "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme.

        Kaksi eri toimintatapaa, eli kukaan ihminen ei kyennyt lakia täyttämään Raaamatun mukaan !

        Eli ohi Kristuksen ristintyön, ei yhäkään kukaan pelastu, kuten tuossa kerrotaan kuvainnoillisesti, eli kukaan meistä ei ole noussut taivaaseen tuomaan sieltä pelastusta, eikä kukaan meistä ole astunut syvyyteen nostamaan kuolleista ketään, vaan Kristuksen vain me voimme luottaa ja Hänen ristintyöhönsä siis !

        Eli tuotakaan Raamatun paikka ja sen todellista sanomaa, et sinä ymmärtänyt !


    • Paavali siteeraa Tooraa suoraan yli sata kertaa, joten on kerrassaan irvokasta väittää, että Paavali muka olisi opettanut Tooraa vastaan. Toora oli Paavalille yhtä kuin pyhät kirjoitukset ja saarnansa Paavali aloitti aina Mooseksen laista.

      "Ja näille hän aamuvarhaisesta iltaan saakka selitti ja todisti Jumalan valtakunnasta, lähtien Mooseksen laista ja profeetoista, saadakseen heidät vakuutetuiksi Jeesuksesta." (Apt. 28:23)

      "ja koska jo lapsuudestasi saakka tunnet pyhät kirjoitukset, jotka voivat tehdä sinut viisaaksi, niin että pelastut uskon kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa. Jokainen kirjoitus, joka on syntynyt Jumalan Hengen vaikutuksesta, on myös hyödyllinen opetukseksi, nuhteeksi, ojennukseksi, kasvatukseksi vanhurskaudessa," (2. Tim. 3:15,16)

      "Sillä minä annoin teille ennen kaikkea tiedoksi sen, minkä itse olin saanut: että Kristus on kuollut meidän syntiemme tähden, kirjoitusten mukaan, ja että hänet haudattiin ja että hän nousi kuolleista kolmantena päivänä, kirjoitusten mukaan," (1. Kor. 15:3,4)

      "Paavali, Jeesuksen Kristuksen palvelija, kutsuttu apostoli, erotettu julistamaan Jumalan evankeliumia, jonka Jumala on edeltä luvannut profeettainsa kautta pyhissä kirjoituksissa," (Room. 1:1,2)

    • Pakanain.apostoli
      • ristiriita.puheissanne

        Miksi päästätte Turun Kristilliseen toimintakeskukseen Petri Paavolan puhumaan, koska hän kumoaa Jeesuksen opetuksen Paavalilla sanoja vääristellen?


    • usko.ja.pyhity

      Tosiuskova ei anna Paavalin tai Paavolan höpötyksille mitään arvoa.

      • niinpäniiin

        Paavalin kirjoitukset ovat Jumalan sanaa, kuten Pietarikin on todennut PISTE.


      • aikainmerkit
        niinpäniiin kirjoitti:

        Paavalin kirjoitukset ovat Jumalan sanaa, kuten Pietarikin on todennut PISTE.

        Paavalin kirjoitukset ovat silkkaa paskaa ja PISTE.


    • Paavaliolilainpuolella

      Kun Paavali noudatti lakia ja Tooraa, hän vainosi Jeesuksen seuraajia. Siitä näemme sen mitä lain noudattamisesta seuraa. Hän oli kiihkofariseus eikä sen enemmän voi Tooraa ja lakia noudattaa. Hän vielä uskoon tultuaankin sanoi että eteni siinä lain noudattamisessa pidemmälle kuin monet muut.

      Lainkiivailijat ovat kuin Paavali ennen Jeesuksen kohtaamista. Heillä on sama mieli ja samat ajatukset kun he herjaavat muita uskovia, että nämä laittomuuden tekijät eivät pelastu. He ovat tosiaan kuten Paavali oli. Sillä erotuksella ettei nykyisin vainoaminen jää vain sanan asteelle. Rikoslaki tulee väliin.

      • Käännyttyään Jeesuksen puoleen Paavali noudatti edelleen Tooraa:

        ”Ota ne luoksesi ja puhdista itsesi heidän kanssansa ja maksa kulut heidän puolestaan, että he saisivat leikkauttaa tukkansa; siitä kaikki huomaavat, ettei ole mitään perää siinä, mitä heille on kerrottu sinusta, vaan että sinäkin vaellat lain mukaan ja noudatat sitä.” (Apt. 21:24)

        ”Mutta sen minä sinulle tunnustan, että minä sitä tietä vaeltaen, jota he lahkoksi sanovat, niin palvelen isieni Jumalaa, että minä uskon kaiken, mitä on kirjoitettuna laissa ja profeetoissa, ” (Apt. 24:14)

        ”Minä en ole mitään rikkonut juutalaisten lakia enkä pyhäkköä enkä keisaria vastaan” (Apt. 25:8)

        ”Miehet, veljet! Vaikka en ole mitään tehnyt kansaamme tai isiemme tapoja vastaan, annettiin minut kuitenkin Jerusalemista vankina roomalaisten käsiin” (Apt. 28:17)


    • käännykristuksenpuoleen

      Kun me puhumme Paavalista, unohdamme että ihmisen tulee tulla uskoon Jeesuksessa. Ei riitä että tutkii sanaa ja noudattaa lakia. Silti voi palvella paholaista kuten Paavalin tapauksessa. Hän tosiaan oli mitä kiihkein fariseus ja laki oli hänelle pyhä. Juuri siksi hän vainosi Jeesuksen seuraajia, koska he elivät hengessä eivätkä kuolevassa kirjaimessa.

      Kiihkofariseuksen tuli kohdata Jeesus jotta hänestä tulisi Jumalan mies. Paavalin tapauksessa se tapahtui kaiken lisäksi voimakkaasti ilmestyksessä jossa hän sokeutui. Lainkiivailijat ovat niin paatuneita etteivät he käänny hurskaudessaan Jeesuksen puoleen ja siksi Paavalin kohdalla kääntymys oli niin raju. Siksi hänestä myös tuli hengen mies, joka kirkasti Kristusta sekä elämää hänessä.

      • Kerro missä kohtaa Raamattua kerrotaan Paavalin käännyttyään Jeesuksen puoleen rikkoneen ainuttakaan Tooraan käskyä?


    • Muutin.Turkuun
      • ei.kiinnosta

        Ei tarvitse kertoa. Hän julkaisee niistä aina videon. Olen muutaman katsonut ja pari artikkelia tarkistanut. Niissä on paljon asiavirheitä ja Paavolan omien mielipiteiden mukaista väärää evankeliumia konservatiivisesti ajattelevien korvasyyhyyn.


      • onkooikeaavaiväärää

    • Nörttiläinen
    • PasiToivonen
    • weijolaiset

      Weijo on perustanut oman puolueensa, eli siihen kuuluvat vain ne, jotka uskovat kuten Weijo sanoo !!!

      Varokaa tälläisiä lahkoja ja eriseuroja !

    • weijolaiset

      Niin ja Weijolla on todella paha harhaoppi riesanaan !

      Hän siis väittää uudestisyntynyttä uskovaa, jota ei ole aikuiskastettua, uskosta osattomaksi !

      Siis hän ei päästä Pyhien yhteys ja muistoaterialle eli ehtoolliselle sellaista uudestisyntynyttä, jota ei ole aikuisena kastettu !

      Se siis käytännön tasolla tarkoittaa Suomeksi sitä, että hän ei pidä kastamatonta uudestisyntyneenä Jumalan lapsena ja Seurakuntaan kuuluvana, vaan uskosta osattomana !

      Eli hänen oppinsa mukaan siis vesikaste pelastaa, eikä Hengestä syntyminen ole yhtään mitään !

      Näin vakava harhaoppi on siis kyseessä !

      Joten VAROKAA !

      • niin.on

        Ilman uskovien upotuskastetta ei ole pelastusta Mark 16:15,16, Ap.t 8:26-28 (1992).


      • weijolaiset
        niin.on kirjoitti:

        Ilman uskovien upotuskastetta ei ole pelastusta Mark 16:15,16, Ap.t 8:26-28 (1992).

        Eli Paavali siis jätti pelastamasta laajalti uskovia ???

        !!!
        14 Minä kiitän Jumalaa, etten ole kastanut teistä ketään muita kuin Krispuksen ja Gaiuksen,
        !!!
        15 niin ettei kukaan saata sanoa, että te olette minun nimeeni kastetut.
        16 Kastoinhan tosin Stefanaankin perhekunnan; sitten en tiedä, olenko ketään muuta kastanut.
        !!!
        17 Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan-ei puheen viisaudella, ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi.
        !!!

        Eli Jeesus itse opetti Paavalin ja tässäkin Paavali kertoo sen, että mitä tekemään Hän lähetti Paavalin eli pakanoiden apostolin !!!

        No, jos uskoisimme Weijoa ja sinua, niin tässä pitäisi Paavali hävetä silmät päästään juuri siksi, että on jättänyt kastamatta vedellä !!!

        Mutta sen sijaan hän siis KIITTÄÄ Jumalaa juuri siksi, että ei kastanut !

        Luetaan uudestaan:

        17 Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan-ei puheen viisaudella, ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi.

        Evankeliumin Sanan kautta uudestisynnytään ja pelastutaan, eikä minkään vesikasteen kautta ja avulla !!!

        1. Kor. 4:15 Sillä vaikka teillä olisi kymmenentuhatta kasvattajaa Kristuksessa, niin ei teillä kuitenkaan ole monta isää; sillä minä teidät synnytin evankeliumin kautta Kristuksessa Jeesuksessa.

        Jos alat vetoamaan tähän Sanaan, niin siinä ei lue VESI sanaa:

        Mark. 16:16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.

        Tässä puhutaan siitä Hengellä kastamisesta jonka siis Jeesus suorittaa uudestisyntyvälle !

        Matt. 3:11 Minä kastan teidät vedellä parannukseen, mutta se, joka minun jäljessäni tulee, on minua väkevämpi, jonka kenkiäkään minä en ole kelvollinen kantamaan; hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tulella.

        Mark. 1:8 Minä kastan teidät vedellä, mutta hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä."

        Mutta jos siis se Usko ei synny, ei Herra kasta Hengelläkään, eli ihminen jää yhä kuolleeseen tilaan !

        Niin ja vesi ei ole meidän pelastuksemme sinetti vaan Pyhä Henki:

        13 Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti,
        14 sen, joka on meidän perintömme vakuutena, hänen omaisuutensa lunastamiseksi-hänen kirkkautensa kiitokseksi.

        Ef. 4:30 Älkääkä saattako murheelliseksi Jumalan Pyhää Henkeä, joka on teille annettu sinetiksi lunastuksen päivään saakka.

        Joten paljon on opetuksessa pielessä, näillä vesikasteeseen luottavilla !


      • niin.on
        weijolaiset kirjoitti:

        Eli Paavali siis jätti pelastamasta laajalti uskovia ???

        !!!
        14 Minä kiitän Jumalaa, etten ole kastanut teistä ketään muita kuin Krispuksen ja Gaiuksen,
        !!!
        15 niin ettei kukaan saata sanoa, että te olette minun nimeeni kastetut.
        16 Kastoinhan tosin Stefanaankin perhekunnan; sitten en tiedä, olenko ketään muuta kastanut.
        !!!
        17 Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan-ei puheen viisaudella, ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi.
        !!!

        Eli Jeesus itse opetti Paavalin ja tässäkin Paavali kertoo sen, että mitä tekemään Hän lähetti Paavalin eli pakanoiden apostolin !!!

        No, jos uskoisimme Weijoa ja sinua, niin tässä pitäisi Paavali hävetä silmät päästään juuri siksi, että on jättänyt kastamatta vedellä !!!

        Mutta sen sijaan hän siis KIITTÄÄ Jumalaa juuri siksi, että ei kastanut !

        Luetaan uudestaan:

        17 Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan-ei puheen viisaudella, ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi.

        Evankeliumin Sanan kautta uudestisynnytään ja pelastutaan, eikä minkään vesikasteen kautta ja avulla !!!

        1. Kor. 4:15 Sillä vaikka teillä olisi kymmenentuhatta kasvattajaa Kristuksessa, niin ei teillä kuitenkaan ole monta isää; sillä minä teidät synnytin evankeliumin kautta Kristuksessa Jeesuksessa.

        Jos alat vetoamaan tähän Sanaan, niin siinä ei lue VESI sanaa:

        Mark. 16:16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.

        Tässä puhutaan siitä Hengellä kastamisesta jonka siis Jeesus suorittaa uudestisyntyvälle !

        Matt. 3:11 Minä kastan teidät vedellä parannukseen, mutta se, joka minun jäljessäni tulee, on minua väkevämpi, jonka kenkiäkään minä en ole kelvollinen kantamaan; hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tulella.

        Mark. 1:8 Minä kastan teidät vedellä, mutta hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä."

        Mutta jos siis se Usko ei synny, ei Herra kasta Hengelläkään, eli ihminen jää yhä kuolleeseen tilaan !

        Niin ja vesi ei ole meidän pelastuksemme sinetti vaan Pyhä Henki:

        13 Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti,
        14 sen, joka on meidän perintömme vakuutena, hänen omaisuutensa lunastamiseksi-hänen kirkkautensa kiitokseksi.

        Ef. 4:30 Älkääkä saattako murheelliseksi Jumalan Pyhää Henkeä, joka on teille annettu sinetiksi lunastuksen päivään saakka.

        Joten paljon on opetuksessa pielessä, näillä vesikasteeseen luottavilla !

        Ei Paavali kastetta kumonnut. Raamattu kertoo, että Paavali kastoi. Paavali ei vain pitänyt seurakuntaan tulleista oppiriidoista kasteeseen liittyen. Jokainen uskoon tullut kastettiin Paavalin aikana.

        Raamatussa on selvä opetus, ettei ilman uskovien upotuskastetta saa syntejään anteeksi. Kastetta ei voi erottaa uskosta, joten uskovien upotuskaste on hyvä määritelmä tälle asialle.

        Mark 16:
        15 Hän sanoi heille: "Menkää kaikkialle maailmaan ja julistakaa evankeliumi kaikille luoduille. [Mark. 13:10 ]
        16 Joka sen uskoo ja saa kasteen, on pelastuva. Joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen. [Joh. 3:18,36; Ap. t. 16:31; Room. 1:16; 1. Piet. 3:21]

        Ap.t 2:
        38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen. [Matt. 3:11 ]

        Ap.t 8:
        36 Matkan jatkuessa he tulivat paikkaan, jossa oli vettä. Silloin hoviherra sanoi: "Tässä on vettä. Estääkö mikään kastamasta minua?"
        37 Filippos sanoi hänelle: "Jos koko sydämestäsi uskot, se on mahdollista." Hoviherra vastasi: "Minä uskon, että Jeesus Kristus on Jumalan Poika."
        38 Hän käski pysäyttää vaunut, ja he molemmat, Filippos ja hoviherra, astuivat veteen, ja Filippos kastoi hänet.

        Sosiaaliseen mediaan on tullut nyt eriskummallisia eksyttäjiä, jotka yrittävät puhua ihmiset ympäri uskomaan, ettei upotuskastetta tarvita pelastuakseen. Jeesuksen käskyn mukaan tarvitaan. Sen takia nämä nettieksyttäjät ovat vaarallisia, koska he yrittävät johdattaa ihmiset harhaan, etteivät he pelastuisi.

        Luuk. 7:
        29 "Kaikki, jotka kuulivat Johannesta, publikaanitkin, taipuivat tunnustamaan, että Jumalan vaatimus oli oikea, ja ottivat Johannekselta kasteen. [Matt. 21:32; Luuk. 3:12, Luuk. 18:14, Luuk. 19:9]
        30 Mutta fariseukset ja lainopettajat asettuivat Jumalan tahtoa vastaan eivätkä ottaneet Johannekselta kastetta. [Ap. t. 1:5 ]


      • weijolaiset
        niin.on kirjoitti:

        Ei Paavali kastetta kumonnut. Raamattu kertoo, että Paavali kastoi. Paavali ei vain pitänyt seurakuntaan tulleista oppiriidoista kasteeseen liittyen. Jokainen uskoon tullut kastettiin Paavalin aikana.

        Raamatussa on selvä opetus, ettei ilman uskovien upotuskastetta saa syntejään anteeksi. Kastetta ei voi erottaa uskosta, joten uskovien upotuskaste on hyvä määritelmä tälle asialle.

        Mark 16:
        15 Hän sanoi heille: "Menkää kaikkialle maailmaan ja julistakaa evankeliumi kaikille luoduille. [Mark. 13:10 ]
        16 Joka sen uskoo ja saa kasteen, on pelastuva. Joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen. [Joh. 3:18,36; Ap. t. 16:31; Room. 1:16; 1. Piet. 3:21]

        Ap.t 2:
        38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen. [Matt. 3:11 ]

        Ap.t 8:
        36 Matkan jatkuessa he tulivat paikkaan, jossa oli vettä. Silloin hoviherra sanoi: "Tässä on vettä. Estääkö mikään kastamasta minua?"
        37 Filippos sanoi hänelle: "Jos koko sydämestäsi uskot, se on mahdollista." Hoviherra vastasi: "Minä uskon, että Jeesus Kristus on Jumalan Poika."
        38 Hän käski pysäyttää vaunut, ja he molemmat, Filippos ja hoviherra, astuivat veteen, ja Filippos kastoi hänet.

        Sosiaaliseen mediaan on tullut nyt eriskummallisia eksyttäjiä, jotka yrittävät puhua ihmiset ympäri uskomaan, ettei upotuskastetta tarvita pelastuakseen. Jeesuksen käskyn mukaan tarvitaan. Sen takia nämä nettieksyttäjät ovat vaarallisia, koska he yrittävät johdattaa ihmiset harhaan, etteivät he pelastuisi.

        Luuk. 7:
        29 "Kaikki, jotka kuulivat Johannesta, publikaanitkin, taipuivat tunnustamaan, että Jumalan vaatimus oli oikea, ja ottivat Johannekselta kasteen. [Matt. 21:32; Luuk. 3:12, Luuk. 18:14, Luuk. 19:9]
        30 Mutta fariseukset ja lainopettajat asettuivat Jumalan tahtoa vastaan eivätkä ottaneet Johannekselta kastetta. [Ap. t. 1:5 ]

        Tästä viestistäsi näkee sen, että kuinka vähän olet perehtynyt kasteasioihin ja kuinka vähän sinä olet opetusta Herralta tähän asiaan liittyen saanut.

        Kaikki on sekaisin, eli olet uskonut vain vanhinten perinnäis sääntöjä, itse koettelematta niitä kunnolla Sanalla.

        Tässä ei yhäkään lue, että kyseessä on vesikaste !!!

        16 Joka sen uskoo ja saa kasteen, on pelastuva. Joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.

        Olisi hyvä myös ymmärtää se, että Jeesuksen ajan juutalaiset siis tunnustautuivat vanhan liiton vesikasteella Jeesuksen uskoviksi, eli ainoat vedellä kastetut pakanat Raamatussa olivat Kornelius huonekuntineen ja heidät siis Pietari ihan turhaan kastoi vedellä, siis tottumuksesta vanhaan liittoon ja sen järjestykseen.

        Juutalaisten kohdalla oli selvästi eri järjestys, eli ensin vesikaste ja sitten vasta he saivat Pyhän Hengen apostolien kätten päällepanon kautta.

        Korneliuksen kohdalla meni ihan päinvastoin, eli evankeliumin Sanalla Pietari heidät synnytti ja he saivat siis siinä uudestisyntymän hetkessä Pyhän Hengen, eli he TULIVAT KASTETUIKSI, MUTTA SIIS PYHÄLLÄ HENGELLÄ !

        Paavalikin siis kastoi muutamia juutalaisia, jotka kasteelle halusivat, mutta ei siis kuin pari harvaa Korinton seurakunnasta, eli selvästikkin pakanat jätettiin kastamatta, sillä vesikaste siis kuului vanhan liiton järjestykseen, eikä se kuulunut pakanoille.

        Pakanoille ei laitettu noudatettavaksi vanhan liiton "pesoja" eli vanhan liiton parannuksen kastetta, se tulee apostolien neuvottelusta selvästi ilmi:

        Ap. t. 21:25 Mutta uskoon tulleista pakanoista me olemme päättäneet ja kirjoittaneet, että heidän on välttäminen epäjumalille uhrattua ja verta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu, ja haureutta."

        Jos uuteen liittoon kuuluisi vesikaste, niin se vesikaste oli siis parannuksen kaste, eli silloin kuten vanhassa liitossa meidän uudessakin tulisi käydä useastikin vesikasteella eikä yksi kerta riittäisi mihinkään !

        Mutta uudessa liitossa ei parannusta tehdä enää ulkoisilla lihan teoilla eli ulkoisilla vesipesoilla !

        Uudessa liitossa parannuksen teko on sisäistä toimintaa:

        1. Joh. 1:9 Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.

        Niin ja Johanneksen kaste oli siis silkka parannuksen kaste, hän ei kastanut Jeesuksen nimessä:

        Matt. 3:11 Minä kastan teidät vedellä parannukseen, mutta se, joka minun jäljessäni tulee, on minua väkevämpi, jonka kenkiäkään minä en ole kelvollinen kantamaan; hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tulella.

        Mark. 1:8 Minä kastan teidät vedellä, mutta hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä."

        Luuk. 3:16 niin Johannes vastasi kaikille sanoen: "Minä kastan teidät vedellä, mutta on tuleva minua väkevämpi, jonka kengänpaulaakaan minä en ole kelvollinen päästämään; hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tulella.

        Eli tästäkin käy ilmi se jako, eli:

        1) Vanha liitto Johannes Kastaja ja vedellä kastaminen !

        2) Uusi liitto ja uuden liiton Välimies Jeesus, joka siis kastaa Pyhällä Hengellä !

        Mutta tämäkin Johannes asia näytti sen, että kuinka vähän oikeasti olet itse asioita Raamatusta tutkinut !

        Olet siis toiminut ihan samoin kuin kirkkokuntiin kuuluvat, hekin vain toistelevat muiden heille syöttämiä oppeja ja uskovat niihin sokeasti.

        Sinä taas olet vain sokeasti omaksunut, omilta "vanhemmiltasi", nuo omat vesikaste opit ja toistelet siis muiden ihmis oppeja vain sokeasti siis !

        Ja et nyt siis tajua sitäkään, että vaikka varmasti arvostelet ja ylenkatsot kirkkokunta uskovia jotka uskovat vauvakaste oppiin eli pelastuvansa vesikasteen kautta ja avulla ja ansiosta, niin sinähän itse uskot samoin vesikasteen pelastavan, eikä Kristuksen !

        Minä säälin teitä, sillä nyt olisi aika oppia ja palata takaisin alkuseurakunnan terveisiin opetuksiin ja sitä kautta toimintaan.


      • weijolaiset
        niin.on kirjoitti:

        Ei Paavali kastetta kumonnut. Raamattu kertoo, että Paavali kastoi. Paavali ei vain pitänyt seurakuntaan tulleista oppiriidoista kasteeseen liittyen. Jokainen uskoon tullut kastettiin Paavalin aikana.

        Raamatussa on selvä opetus, ettei ilman uskovien upotuskastetta saa syntejään anteeksi. Kastetta ei voi erottaa uskosta, joten uskovien upotuskaste on hyvä määritelmä tälle asialle.

        Mark 16:
        15 Hän sanoi heille: "Menkää kaikkialle maailmaan ja julistakaa evankeliumi kaikille luoduille. [Mark. 13:10 ]
        16 Joka sen uskoo ja saa kasteen, on pelastuva. Joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen. [Joh. 3:18,36; Ap. t. 16:31; Room. 1:16; 1. Piet. 3:21]

        Ap.t 2:
        38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen. [Matt. 3:11 ]

        Ap.t 8:
        36 Matkan jatkuessa he tulivat paikkaan, jossa oli vettä. Silloin hoviherra sanoi: "Tässä on vettä. Estääkö mikään kastamasta minua?"
        37 Filippos sanoi hänelle: "Jos koko sydämestäsi uskot, se on mahdollista." Hoviherra vastasi: "Minä uskon, että Jeesus Kristus on Jumalan Poika."
        38 Hän käski pysäyttää vaunut, ja he molemmat, Filippos ja hoviherra, astuivat veteen, ja Filippos kastoi hänet.

        Sosiaaliseen mediaan on tullut nyt eriskummallisia eksyttäjiä, jotka yrittävät puhua ihmiset ympäri uskomaan, ettei upotuskastetta tarvita pelastuakseen. Jeesuksen käskyn mukaan tarvitaan. Sen takia nämä nettieksyttäjät ovat vaarallisia, koska he yrittävät johdattaa ihmiset harhaan, etteivät he pelastuisi.

        Luuk. 7:
        29 "Kaikki, jotka kuulivat Johannesta, publikaanitkin, taipuivat tunnustamaan, että Jumalan vaatimus oli oikea, ja ottivat Johannekselta kasteen. [Matt. 21:32; Luuk. 3:12, Luuk. 18:14, Luuk. 19:9]
        30 Mutta fariseukset ja lainopettajat asettuivat Jumalan tahtoa vastaan eivätkä ottaneet Johannekselta kastetta. [Ap. t. 1:5 ]

        Niin ja Johannes Kastaja siis oli vanhan liiton viimeinen profeetta, eikä uuden liiton !

        Sitten pitää tarkentaa hieman tuota toka vikaa lausetta:

        Ja et nyt siis tajua sitäkään, että vaikka varmasti arvostelet ja ylenkatsot kirkkokunta uskovia jotka uskovat vauvakaste oppiin eli pelastuvansa vesikasteen kautta ja avulla ja ansiosta, niin sinähän itse uskot samoin vesikasteen pelastavan, eikä Kristuksen sijais kuolemaan ja kalliiseen sovintovereen!

        Siis Paavali sanoi juuri sen, miksi Herra ei lähettänyt häntä vedellä kastamaan:

        17 Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan-ei puheen viisaudella, ETTEI KRISTUKSEN RISTI MENISI MITÄTTÖMÄKSI !

        Eli te vesikasteeseen luottavat siis mitätöitte opillanne/uskollanne Kristuksen TÄYDELLISTÄ ja TÄYTETTYÄ ristintyötä !

        Siis se Kristuksen sijais uhri kuolema ei riitäkkään mihinkään, vaan sitä siis pitää paikkalilla vanhan liiton pesolla eli vesikasteella !

        Näin se Kristuksen ristintyön mitätöinti siis näkyy !


      • weijolaiset
        niin.on kirjoitti:

        Ei Paavali kastetta kumonnut. Raamattu kertoo, että Paavali kastoi. Paavali ei vain pitänyt seurakuntaan tulleista oppiriidoista kasteeseen liittyen. Jokainen uskoon tullut kastettiin Paavalin aikana.

        Raamatussa on selvä opetus, ettei ilman uskovien upotuskastetta saa syntejään anteeksi. Kastetta ei voi erottaa uskosta, joten uskovien upotuskaste on hyvä määritelmä tälle asialle.

        Mark 16:
        15 Hän sanoi heille: "Menkää kaikkialle maailmaan ja julistakaa evankeliumi kaikille luoduille. [Mark. 13:10 ]
        16 Joka sen uskoo ja saa kasteen, on pelastuva. Joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen. [Joh. 3:18,36; Ap. t. 16:31; Room. 1:16; 1. Piet. 3:21]

        Ap.t 2:
        38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen. [Matt. 3:11 ]

        Ap.t 8:
        36 Matkan jatkuessa he tulivat paikkaan, jossa oli vettä. Silloin hoviherra sanoi: "Tässä on vettä. Estääkö mikään kastamasta minua?"
        37 Filippos sanoi hänelle: "Jos koko sydämestäsi uskot, se on mahdollista." Hoviherra vastasi: "Minä uskon, että Jeesus Kristus on Jumalan Poika."
        38 Hän käski pysäyttää vaunut, ja he molemmat, Filippos ja hoviherra, astuivat veteen, ja Filippos kastoi hänet.

        Sosiaaliseen mediaan on tullut nyt eriskummallisia eksyttäjiä, jotka yrittävät puhua ihmiset ympäri uskomaan, ettei upotuskastetta tarvita pelastuakseen. Jeesuksen käskyn mukaan tarvitaan. Sen takia nämä nettieksyttäjät ovat vaarallisia, koska he yrittävät johdattaa ihmiset harhaan, etteivät he pelastuisi.

        Luuk. 7:
        29 "Kaikki, jotka kuulivat Johannesta, publikaanitkin, taipuivat tunnustamaan, että Jumalan vaatimus oli oikea, ja ottivat Johannekselta kasteen. [Matt. 21:32; Luuk. 3:12, Luuk. 18:14, Luuk. 19:9]
        30 Mutta fariseukset ja lainopettajat asettuivat Jumalan tahtoa vastaan eivätkä ottaneet Johannekselta kastetta. [Ap. t. 1:5 ]

        Pahimmillaan siis käy niin kuin monille on käynyt ja miten he sitten muitakin opettavat, eli:

        Vesikaste pelastaa !

        Enää ei siis pelasta Kristus !

        Vaan ihmisen oma teko pelastaa, eli se vesikasteelle meno siis pelastaa ja on pelastuksen sinettinä ja vakuutena, vaikka Raamatun mukaan se sinetti ja vakuus pelastuksesta on juurikin se uudestisyntymässä saatava Pyhä Henki, joka saadaan siis Herramme Hengellä KASTAMISEN kautta vain ja ainoastaan:

        13 Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti,
        14 sen, joka on meidän perintömme vakuutena, hänen omaisuutensa lunastamiseksi-hänen kirkkautensa kiitokseksi.

        Ef. 4:30 Älkääkä saattako murheelliseksi Jumalan Pyhää Henkeä, joka on teille annettu sinetiksi lunastuksen päivään saakka.

        Lisäksi siis Weijo on siirtänyt syntymisen ajankohdan siis vesikasteeseen !

        1. Kor. 4:15 Sillä vaikka teillä olisi kymmenentuhatta kasvattajaa Kristuksessa, niin ei teillä kuitenkaan ole monta isää; sillä minä teidät synnytin evankeliumin kautta Kristuksessa Jeesuksessa.

        Eli Weijon opin mukaan tässä lukeekin seuraavaa:

        1. Kor. 4:15 Sillä vaikka teillä olisi kymmenentuhatta kasvattajaa Kristuksessa, niin ei teillä kuitenkaan ole monta isää; sillä minä teidät synnytin VESIKASTEEN kautta Kristuksessa Jeesuksessa.


      • niin.on
        weijolaiset kirjoitti:

        Tästä viestistäsi näkee sen, että kuinka vähän olet perehtynyt kasteasioihin ja kuinka vähän sinä olet opetusta Herralta tähän asiaan liittyen saanut.

        Kaikki on sekaisin, eli olet uskonut vain vanhinten perinnäis sääntöjä, itse koettelematta niitä kunnolla Sanalla.

        Tässä ei yhäkään lue, että kyseessä on vesikaste !!!

        16 Joka sen uskoo ja saa kasteen, on pelastuva. Joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.

        Olisi hyvä myös ymmärtää se, että Jeesuksen ajan juutalaiset siis tunnustautuivat vanhan liiton vesikasteella Jeesuksen uskoviksi, eli ainoat vedellä kastetut pakanat Raamatussa olivat Kornelius huonekuntineen ja heidät siis Pietari ihan turhaan kastoi vedellä, siis tottumuksesta vanhaan liittoon ja sen järjestykseen.

        Juutalaisten kohdalla oli selvästi eri järjestys, eli ensin vesikaste ja sitten vasta he saivat Pyhän Hengen apostolien kätten päällepanon kautta.

        Korneliuksen kohdalla meni ihan päinvastoin, eli evankeliumin Sanalla Pietari heidät synnytti ja he saivat siis siinä uudestisyntymän hetkessä Pyhän Hengen, eli he TULIVAT KASTETUIKSI, MUTTA SIIS PYHÄLLÄ HENGELLÄ !

        Paavalikin siis kastoi muutamia juutalaisia, jotka kasteelle halusivat, mutta ei siis kuin pari harvaa Korinton seurakunnasta, eli selvästikkin pakanat jätettiin kastamatta, sillä vesikaste siis kuului vanhan liiton järjestykseen, eikä se kuulunut pakanoille.

        Pakanoille ei laitettu noudatettavaksi vanhan liiton "pesoja" eli vanhan liiton parannuksen kastetta, se tulee apostolien neuvottelusta selvästi ilmi:

        Ap. t. 21:25 Mutta uskoon tulleista pakanoista me olemme päättäneet ja kirjoittaneet, että heidän on välttäminen epäjumalille uhrattua ja verta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu, ja haureutta."

        Jos uuteen liittoon kuuluisi vesikaste, niin se vesikaste oli siis parannuksen kaste, eli silloin kuten vanhassa liitossa meidän uudessakin tulisi käydä useastikin vesikasteella eikä yksi kerta riittäisi mihinkään !

        Mutta uudessa liitossa ei parannusta tehdä enää ulkoisilla lihan teoilla eli ulkoisilla vesipesoilla !

        Uudessa liitossa parannuksen teko on sisäistä toimintaa:

        1. Joh. 1:9 Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.

        Niin ja Johanneksen kaste oli siis silkka parannuksen kaste, hän ei kastanut Jeesuksen nimessä:

        Matt. 3:11 Minä kastan teidät vedellä parannukseen, mutta se, joka minun jäljessäni tulee, on minua väkevämpi, jonka kenkiäkään minä en ole kelvollinen kantamaan; hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tulella.

        Mark. 1:8 Minä kastan teidät vedellä, mutta hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä."

        Luuk. 3:16 niin Johannes vastasi kaikille sanoen: "Minä kastan teidät vedellä, mutta on tuleva minua väkevämpi, jonka kengänpaulaakaan minä en ole kelvollinen päästämään; hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tulella.

        Eli tästäkin käy ilmi se jako, eli:

        1) Vanha liitto Johannes Kastaja ja vedellä kastaminen !

        2) Uusi liitto ja uuden liiton Välimies Jeesus, joka siis kastaa Pyhällä Hengellä !

        Mutta tämäkin Johannes asia näytti sen, että kuinka vähän oikeasti olet itse asioita Raamatusta tutkinut !

        Olet siis toiminut ihan samoin kuin kirkkokuntiin kuuluvat, hekin vain toistelevat muiden heille syöttämiä oppeja ja uskovat niihin sokeasti.

        Sinä taas olet vain sokeasti omaksunut, omilta "vanhemmiltasi", nuo omat vesikaste opit ja toistelet siis muiden ihmis oppeja vain sokeasti siis !

        Ja et nyt siis tajua sitäkään, että vaikka varmasti arvostelet ja ylenkatsot kirkkokunta uskovia jotka uskovat vauvakaste oppiin eli pelastuvansa vesikasteen kautta ja avulla ja ansiosta, niin sinähän itse uskot samoin vesikasteen pelastavan, eikä Kristuksen !

        Minä säälin teitä, sillä nyt olisi aika oppia ja palata takaisin alkuseurakunnan terveisiin opetuksiin ja sitä kautta toimintaan.

        Sinä olet eksyttäjä ja Raamatun vääristelijä.

        Kuten sanoin, niin uskoa ja upotuskastetta ei voi erottaa toisistaan. Upotuskasteen ottaminen on Jeesuksen käskyn noudattamista uskossa häneen. Johanneksen kasteen ja uuden liiton kasteen ero on vain yhdessä kohdassa. Uuden liiton upotuskaste otetaan Herran Jeesuksen Kristuksen nimeen. Jos sitä ei ota, ei ole syntien anteeksisaamista.

        Mark 16:
        15 Hän sanoi heille: "Menkää kaikkialle maailmaan ja julistakaa evankeliumi kaikille luoduille. [Mark. 13:10 ]
        16 Joka sen uskoo ja saa kasteen, on pelastuva. Joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen. [Joh. 3:18,36; Ap. t. 16:31; Room. 1:16; 1. Piet. 3:21]

        Ap.t 2:
        38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen. [Matt. 3:11 ]


      • weijolaiset
        niin.on kirjoitti:

        Sinä olet eksyttäjä ja Raamatun vääristelijä.

        Kuten sanoin, niin uskoa ja upotuskastetta ei voi erottaa toisistaan. Upotuskasteen ottaminen on Jeesuksen käskyn noudattamista uskossa häneen. Johanneksen kasteen ja uuden liiton kasteen ero on vain yhdessä kohdassa. Uuden liiton upotuskaste otetaan Herran Jeesuksen Kristuksen nimeen. Jos sitä ei ota, ei ole syntien anteeksisaamista.

        Mark 16:
        15 Hän sanoi heille: "Menkää kaikkialle maailmaan ja julistakaa evankeliumi kaikille luoduille. [Mark. 13:10 ]
        16 Joka sen uskoo ja saa kasteen, on pelastuva. Joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen. [Joh. 3:18,36; Ap. t. 16:31; Room. 1:16; 1. Piet. 3:21]

        Ap.t 2:
        38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen. [Matt. 3:11 ]

        Jatkat vain samaa jankutustasi !

        En jatka enää turhaa auttamis yritystäni, sillä sinä olet oman tiesi itse valinnut.

        Sen vain haluan sanoa vielä, että katsotaan sitten Herran edessä sitten se, että mikä olikaan Totuus !

        Siis se Totuus jonka Herrani Jeesus jakoi ja opetti Paavalillekin, ja josta hän meille on kirjoittanut.

        17 Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan

        Siis Paavalin apostolina piti olla esimerkillinen niin opetuksessa kuin tekemisessä, joten tässä asiassa ei ole mitään epäselvää !


    • Kertokaa missä kohtaa Raamattua Paavali rikkoo ainuttakaan Tooran käskyä tai opettaa ketään rikkomaan Tooraa? Ja jos Paavali opetti vastoin Tooraa, miksi juutalaiset eivät syyttäneet häntä tästä opetuksesta? Ai niin, kyllähän he syyttivät, mutta Raamattu sanoo, että näissä syytöksissä ei ollut mitään perää:

      ”Ota ne luoksesi ja puhdista itsesi heidän kanssansa ja maksa kulut heidän puolestaan, että he saisivat leikkauttaa tukkansa; siitä kaikki huomaavat, ettei ole mitään perää siinä, mitä heille on kerrottu sinusta, vaan että sinäkin vaellat lain mukaan ja noudatat sitä.” (Apt. 21:24)

    • Herätys.meneillään
      • weijolaiset

        En ole mikään kirkkolainen !

        Niin ja näköjään Weijo on teille jumala, sillä Weijon oma opetus on totuus !

        Näin se menee kun lähdetään ihmistä seuraamaan eli siitä ihmisestä tulee tälle häntä seuraavalle siis jumala !


    • Tutkin.lisää

      Sanoitte valheita. Weijo Lindroosin opetus kasteesta on oikein. Ote kirjoituksesta, "Kasteet vedessä ja Hengessä".
      http://Jeesus-on-Herra.com/kasteet-vedessa-ja-hengessa/

      "Mutta ensin he siis tulivat uskoon, joka tarkoitti Pyhän Hengen sinetin saamista pelastusvarmuudeksi. ”.. kun tulitte uskoon.” Ef. 1:13. / ”Jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole Hänen omansa!” Room. 8:9."

      • weijolaiset

        Niin se menee, että kun on itselle kasteasiat opetettu jotenkin ihmisten taholta, niin sitä sitten pidetään totuutena, vaikka se onkin vain ihmisten omaa tulkintaa.

        Raamatusta pitäisi uskovan selvittää se, että mikä oikeasti on Totuus, eli jo opitut asiat eli ihmisten opettamat asiat pitää kyseenalaistaa ja koetella Sanalla pohjia myöten !

        Mutta kun sitä ei tehdä, niin ei vapauduta selvistäkään valheista !

        Niin ja Weijon todellinen näkemys siis näkyy sen hänen ehtoollis määräyksensä kautta ja avulla !

        Siis hän kieltää uudestisyntyneiltä ehtoollisen, joka siis on muisto ja YHTEYS ateria, eli jokainen uudestisyntynyt uskova kuuluu Seurakuntaan ja on osallinen Kristuksen ruumiiseen ja vereen, ja siten täysin kelvollinen pyhien yhteiselle ehtoolliselle !

        Mutta Weijon opin ja käytännön toimien mukaan, uudestisyntyminen ei riitä, eli Kristus ei riitä !

        Weijon opin mukaan siis uudestisyntyminen ja Seurakuntaan liittyminen oikeasti tapahtuu vasta vesikasteessa eli vesikaste siis pelastaa.

        Weijolla siis ei olisi mitään syytä estää ehtoolliselle osallistumista ketään Jumalan lasta !!!


    • Aloittaja esittää vakavaa harhaoppia, että vain Jeesuksen opetukset tulisi hyväksyä, Paavalin opetukset hylätä. Raamattu sanoo, että Paavali on Jumalan apostoli, tämä on Jumalan sana.

    • Yksi.kaste
      • weijolaiset

        Luetko muuten kunnolla sen YKSI KASTE asian ?

        Siinä ei lue KAKSI KASTETTA !

        Siinä lukee siis YKSI kaste !

        Mutta jos vesikaste kuuluisi uuden liiton uskovalle, niin siinä lukisi 2 kastetta !

        Kumman kasteen siis valitset ja kumpi siis pelastaa ja kumman kautta saadaan Pyhä Henki Sinetiksi ja pelastuksen vakuudeksi ???

        1) Vesikaste ?

        2) Herran suorittama Pyhällä Hengellä kastaminen ?

        Siis kumpi on se uuden liiton YKSI kaste ?

        Vai ettekö osaa vielä edes kahteen laskea ?

        Ef. 4:5 yksi Herra, yksi usko, YKSI kaste;


      • Dogmatik
        weijolaiset kirjoitti:

        Luetko muuten kunnolla sen YKSI KASTE asian ?

        Siinä ei lue KAKSI KASTETTA !

        Siinä lukee siis YKSI kaste !

        Mutta jos vesikaste kuuluisi uuden liiton uskovalle, niin siinä lukisi 2 kastetta !

        Kumman kasteen siis valitset ja kumpi siis pelastaa ja kumman kautta saadaan Pyhä Henki Sinetiksi ja pelastuksen vakuudeksi ???

        1) Vesikaste ?

        2) Herran suorittama Pyhällä Hengellä kastaminen ?

        Siis kumpi on se uuden liiton YKSI kaste ?

        Vai ettekö osaa vielä edes kahteen laskea ?

        Ef. 4:5 yksi Herra, yksi usko, YKSI kaste;

        Pietari käski Corneliuksen perhettä menemään vesikasteelle, kun he olivat ensin saaneet Pyhän Hengen kasteen. Tämä sen takia, ettei Pyhän Hengen kaste korvaa upotuskastetta veteen. Ilman upotuskastetta ei ole pelastusta (Mark 16:15,16).

        "Kuka voi estää kastamasta vedellä näitä, jotka ovat saaneet Pyhän Hengen niin kuin mekin?" Hän käski kastaa heidät Jeesuksen Kristuksen nimeen. " (Ap.t 10:47,48)


      • Dogmatik
        weijolaiset kirjoitti:

        Luetko muuten kunnolla sen YKSI KASTE asian ?

        Siinä ei lue KAKSI KASTETTA !

        Siinä lukee siis YKSI kaste !

        Mutta jos vesikaste kuuluisi uuden liiton uskovalle, niin siinä lukisi 2 kastetta !

        Kumman kasteen siis valitset ja kumpi siis pelastaa ja kumman kautta saadaan Pyhä Henki Sinetiksi ja pelastuksen vakuudeksi ???

        1) Vesikaste ?

        2) Herran suorittama Pyhällä Hengellä kastaminen ?

        Siis kumpi on se uuden liiton YKSI kaste ?

        Vai ettekö osaa vielä edes kahteen laskea ?

        Ef. 4:5 yksi Herra, yksi usko, YKSI kaste;

        Kukaan ei voi uudestisyntyä, jos hän ei synny VEDESTÄ ja Hengestä. Jeesus sanoo tässä myös vedestä. Sen takia Pietarikin käski menemään Pyhän Hengen saaneita vesikasteelle. Ilman upotuskastetta veteen ei ole pelastusta.

        "Nikodemos kysyi: "Miten joku voisi vanhana syntyä? Miten joku voisi mennä takaisin äitinsä kohtuun ja syntyä toisen kerran?" Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan." (Joh 3:4,5)


      • weijolaiset
        Dogmatik kirjoitti:

        Kukaan ei voi uudestisyntyä, jos hän ei synny VEDESTÄ ja Hengestä. Jeesus sanoo tässä myös vedestä. Sen takia Pietarikin käski menemään Pyhän Hengen saaneita vesikasteelle. Ilman upotuskastetta veteen ei ole pelastusta.

        "Nikodemos kysyi: "Miten joku voisi vanhana syntyä? Miten joku voisi mennä takaisin äitinsä kohtuun ja syntyä toisen kerran?" Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan." (Joh 3:4,5)

        Pietari ei vain ymmärtänyt kunnolla uutta liittoa vielä silloin !

        Siis eihän hän tajunnut pelastuksen kuuluvan pakanoille, kuin vasta kaiken sen Jumalan opetuksen kautta, jota hän matkalla Korneliuksen luo vasta sai !

        Pietari siis kastoi vedellä ihan turhaan ne pakanat !

        Niin ja lueppa se "vedestä ja Hengestä" asia kunnolla ja ajatuksella !

        Olet uskonut muita ihmisiä, etkä ole tutkinut tai edes lukenut niitä sanoja kunnolla !

        Joh. 3:6 Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.

        Eli vedestä syntyminen tarkoittaa siis luonnollista syntymää !


      • yui
        weijolaiset kirjoitti:

        Pietari ei vain ymmärtänyt kunnolla uutta liittoa vielä silloin !

        Siis eihän hän tajunnut pelastuksen kuuluvan pakanoille, kuin vasta kaiken sen Jumalan opetuksen kautta, jota hän matkalla Korneliuksen luo vasta sai !

        Pietari siis kastoi vedellä ihan turhaan ne pakanat !

        Niin ja lueppa se "vedestä ja Hengestä" asia kunnolla ja ajatuksella !

        Olet uskonut muita ihmisiä, etkä ole tutkinut tai edes lukenut niitä sanoja kunnolla !

        Joh. 3:6 Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.

        Eli vedestä syntyminen tarkoittaa siis luonnollista syntymää !

        Sinulla kommenttisi on täyttä puuta heinää. Sinua ei ota kukaan vakavasti.


      • weijolaiset
        yui kirjoitti:

        Sinulla kommenttisi on täyttä puuta heinää. Sinua ei ota kukaan vakavasti.

        Minä en pakota ketään uskomaan siihen, mitä Raamattu opettaa !

        Kukin siis valitsee itse sen, että pyrkiikö OMAKOHTAISESTI löytämään Totuuden kaiken valheen seasta.


    • Älkäähän.vääristelkö

      Linkin kautta löytyi tällaista W.L.n tekstiä. Osa kirjoituksesta:

      "Jumala armahtaa pelastusta etsivän ihmisen. Kiitämme rukouksessa Jeesusta Hänen armo-lupauksistaan: Joh. 1:12. 8.37. 11:28-32. Room. 10:13. Ja vastaan ottaessaan Jeesuksen omaksi henkilökohtaiseksi Vapahtajakseen ihminen kokee uudestisyntymisen Pyhästä Hengestä. Pyhä Henki tulee hänen sydämeensä pelastuksen sinetiksi. Efes. 1:13.
      Seuraava askel on parannuksen tekeminen ja kasteelle tuleminen. ”Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen..” Apt. 2:38. Parannuksen tekeminen tarkoittaa elämän suursiivousta, sisäistä ajattelutavan muutosta, sekä myös ulkoisia tekoja. Tämä parannus on pohja loppuelämän projektille kasvaa uskossa täysi-ikäiseksi kristityksi. Efes. 4:11-16. Hebr. 5:14."

      http://Jeesus-on-Herra.com/aloita-rukoillen/

      Ei paremmasta väliä.

      • weijolaiset

        Älä nyt viitsi !

        Kysy siltä Weijolta sitä, että pääseekö uudestisyntynyt mutta aikuiskastamaton ehtoolliselle vai ei !

        Jos ei pääse, niin silloin hän oman oppinsa ja sen käytännön sovelluksen kautta väittää uudestisyntynyttä uudestisyntymättömäksi ja uudestisyntyminen siis tapahtuu vasta vesi kasteessa !

        Niin ja se parannus tehdään siinä kohtaa kun uudestisynnytään !

        Ei vesikasteessa !

        Siis ei voi uudestisyntyä, jos ei tunnusta ja kadu syntejään ja pyydä niitä anteeksi Kristuksen Nimessä ja Veressä, eli se on se parannuksen tekeminen tarkoittaa, eikä mitään "vesikaste parannista" !

        Niin ja vanhan liiton juutalaiset siis tekivät parannusta EPÄUSKOSTAAN, eli siitä, että eivät uskoneet Jeesukseen Vapahtajanaan !


      • näin.lukee.Raamatussa
        weijolaiset kirjoitti:

        Älä nyt viitsi !

        Kysy siltä Weijolta sitä, että pääseekö uudestisyntynyt mutta aikuiskastamaton ehtoolliselle vai ei !

        Jos ei pääse, niin silloin hän oman oppinsa ja sen käytännön sovelluksen kautta väittää uudestisyntynyttä uudestisyntymättömäksi ja uudestisyntyminen siis tapahtuu vasta vesi kasteessa !

        Niin ja se parannus tehdään siinä kohtaa kun uudestisynnytään !

        Ei vesikasteessa !

        Siis ei voi uudestisyntyä, jos ei tunnusta ja kadu syntejään ja pyydä niitä anteeksi Kristuksen Nimessä ja Veressä, eli se on se parannuksen tekeminen tarkoittaa, eikä mitään "vesikaste parannista" !

        Niin ja vanhan liiton juutalaiset siis tekivät parannusta EPÄUSKOSTAAN, eli siitä, että eivät uskoneet Jeesukseen Vapahtajanaan !

        Aikuiskastamaton on aina uudestisyntymätön. Lapsena kastettu ei ole ollut uskossa eikä tunnustanut uskovansa Jumalan Poikaan, joten hän ei ole saanut kastetta olenkaan.

        Joh 3:
        5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.

        Ap.t 8:
        36 Matkan jatkuessa he tulivat paikkaan, jossa oli vettä. Silloin hoviherra sanoi: "Tässä on vettä. Estääkö mikään kastamasta minua?"
        37 Filippos sanoi hänelle: "Jos koko sydämestäsi uskot, se on mahdollista." Hoviherra vastasi: "Minä uskon, että Jeesus Kristus on Jumalan Poika."
        38 Hän käski pysäyttää vaunut, ja he molemmat, Filippos ja hoviherra, astuivat veteen, ja Filippos kastoi hänet.


      • weijolaiset
        näin.lukee.Raamatussa kirjoitti:

        Aikuiskastamaton on aina uudestisyntymätön. Lapsena kastettu ei ole ollut uskossa eikä tunnustanut uskovansa Jumalan Poikaan, joten hän ei ole saanut kastetta olenkaan.

        Joh 3:
        5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.

        Ap.t 8:
        36 Matkan jatkuessa he tulivat paikkaan, jossa oli vettä. Silloin hoviherra sanoi: "Tässä on vettä. Estääkö mikään kastamasta minua?"
        37 Filippos sanoi hänelle: "Jos koko sydämestäsi uskot, se on mahdollista." Hoviherra vastasi: "Minä uskon, että Jeesus Kristus on Jumalan Poika."
        38 Hän käski pysäyttää vaunut, ja he molemmat, Filippos ja hoviherra, astuivat veteen, ja Filippos kastoi hänet.

        No nyt myönsit siis itsekkin sen, että aikuiskaste pelastaa, eikä Jeesuksen ristintyö ja sijais uhriveri !

        "Aikuiskastamaton on aina uudestisyntymätön. "

        Näin pitkälle siis voidaan mennä Kristuksen sovitustyön mitätöinnissä !

        Ja Pyhä Henki ei siis olekkaan uskovalla sinettinä ja pelastuksen vakuutena, vaan sen vakuutena on vesikaste !

        Eli on täysin sama siis uudestisytntyminen, sillä vain vesikaste tarvitaan ja se mukamas on vakuus uudestisyntymisestä.

        Eli ei tarvita muuta kuin aikuskaste, sillä se vasta pelastaa !

        Joten turhaan on Jeesus kärsinyt ja kuollut !

        Et sinä siis usko Jeesuksen vaan vesikasteeseen eli ihmisen omaan tekoon ja tekoihin vain siis !

        Mutta KIITOS, sinä nyt selvästi näytit toteen sen, mistä olen edellä kirjoittanut !


      • niinpäniiin
        weijolaiset kirjoitti:

        No nyt myönsit siis itsekkin sen, että aikuiskaste pelastaa, eikä Jeesuksen ristintyö ja sijais uhriveri !

        "Aikuiskastamaton on aina uudestisyntymätön. "

        Näin pitkälle siis voidaan mennä Kristuksen sovitustyön mitätöinnissä !

        Ja Pyhä Henki ei siis olekkaan uskovalla sinettinä ja pelastuksen vakuutena, vaan sen vakuutena on vesikaste !

        Eli on täysin sama siis uudestisytntyminen, sillä vain vesikaste tarvitaan ja se mukamas on vakuus uudestisyntymisestä.

        Eli ei tarvita muuta kuin aikuskaste, sillä se vasta pelastaa !

        Joten turhaan on Jeesus kärsinyt ja kuollut !

        Et sinä siis usko Jeesuksen vaan vesikasteeseen eli ihmisen omaan tekoon ja tekoihin vain siis !

        Mutta KIITOS, sinä nyt selvästi näytit toteen sen, mistä olen edellä kirjoittanut !

        >>No nyt myönsit siis itsekkin sen, että aikuiskaste pelastaa, eikä Jeesuksen ristintyö ja sijais uhriveri !<<

        Olet nettitrolli, joka vääristelee toisten sanomisia.


    • uskoaeilakia

      Kun Paavali ei rikkonut ainuttakaan Tooran käskyä, niin mitä eroa oli entisellä Paavalilla, jota hän itse häpesi ja uskoon tulleella Paavalilla?

      Täydellisen käskyjen noudattajan piti tulla uskoon, että hän noudattaisi vielä täydellisemmin käskyjä.

      Kun uskomme perustuu lakihenkisyyteen, niin silloin eivät vain Tooran kaikki käskyt ole taakkana, vaan meitä koskee kaikki Jeesuksen sanat fariseuksista. Eihän se voi tarkoittaa ketään muita kuin niitä, jotka mielestään pitävät käskyt täydellisesti ja vaativat sitä muilta. Jotka kumoavan näin Jeesuksen sovintotyön sekä Pyhän Hengen voiman muuttaa ihminen. Juuri se mistä Paavali julisti ja oli ilmielävä todiste siitä että myös lakihenkinen fariseus voi tulla uskoon. Vaikeaa se on, mutta ei mahdotonta. He ovat paljon paatuneempia kuin syntiset ihmiset. He saattavat katua syntejään, mutta ei fariseus mitään kadu, vaan pitää itseään täydellisenä ja muita laittomuuden tekijöinä.

      • näin.lukee.Raamatussa

        Jeesus ei koskaan arvostellut lain noudattamista. Jeesus arvosteli fariseuksia ja lainopettajia nimenomaan lain kumoamisesta ja rikkomisesta. Tooran noudattajat ovat Kristuksen valtakunnassa suuria ja Tooran kieltäjät tuomitaan helvettiin.

        Matt 5:
        19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi. [5. Moos. 28:1; Jaak. 2:10]
        20 Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan.

        Room 2:
        13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia. [Luuk. 11:28; Jaak. 1:22]

        Lain täyttänen ei ole raskas taakka, vaan kevyt täyttää.

        Room 2:
        27 Ja luonnostaan ympärileikkaamaton, joka täyttää lain, on tuomitseva sinut, joka lainkirjaiminesi ja ympärileikkauksinesi olet lainrikkoja.

        1 Joh 5:
        3 Sitähän Jumalan rakastaminen on, että pidämme hänen käskynsä, eivätkä ne ole raskaita noudattaa. [Matt. 11:30]


    • lupausten_perillinen

      Miten ympärileikkaamaton voi täyttää Mooseksen lain? Mooseksen lain mukaan kaikki Israelissa asuvat miehet piti ympärileikata.
      Onko esim. tämä käsky helppo ja kevyt täyttää: Jos jollakin on uppiniskainen ja kovakorvainen poika, joka ei ota kuullakseen, mitä hänen isänsä ja äitinsä sanovat, eikä tottele heitä, vaikka he kurittavat häntä, niin hänen isänsä ja äitinsä ottakoot hänet ja viekööt kaupunkinsa vanhinten eteen, asuinpaikkansa porttiin... Silloin kaikki hänen kaupunkinsa miehet kivittäkööt hänet kuoliaaksi. Poista paha keskuudestasi, ja koko Israel kuulkoon sen ja peljätköön.

      • niinpäniin

        >>Miten ympärileikkaamaton voi täyttää Mooseksen lain? Mooseksen lain mukaan kaikki Israelissa asuvat miehet piti ympärileikata.<<

        Et ymmärrä Raamattua, koska et osaa edes lain sisältöä oikein.


    • onkooikeaavaiväärää

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2486
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      38
      1399
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      61
      1372
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1156
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1144
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1136
    7. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1133
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1101
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1073
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      6
      1032
    Aihe