Kehitys kehittyy ja sähköautolla ajetaan kohta talvella ilman taukoja Hangosta Nuorgamiin, peräkärry perässä, jossa kaksi moottorikelkkaa, 140km/h keskinopeudella ja mitä muita asioita olikaan, johon savuttavilla dieseldinoilla tänä päivänä pystyikään:
https://www.tivi.fi/Kaikki_uutiset/uusi-tekniikka-lupaa-4000-kilometria-jaksavia-sahkoautoja-ja-10-vuorokauden-akkukestoa-puhelimiin-6752011
"Teknologian etuna on järkyttävästi nykyistä litiumioniakkua parempi energiatiheys, eron kerrotaan olevan jopa kymmenkertainen. Esimerkiksi sähköautolla pystyisikin täydellä akulla ajamaan 4000-5000 kilometriä - tai puhelimen akun saisi kestämään reilun viikon yhdellä latauksella"
4000 kilometriä jaksavia sähköautoja
26
230
Vastaukset
- Kohta....jäätyy
Kohta on sama kuin 20 vuotta.
Sätkäkone on pyörillä kulkeva pakastin. Valitettavasti. - Ooooooooss
Joo, tekniikka ei siis toimi ja hinta olisi hirveä.
Tenohihhulien olisi syytä ymmärtää, etteivät kaikki tekniset toiveet koskaan toteudu.- Ighncyek
"etteivät kaikki tekniset toiveet koskaan toteudu"
Mitä tarkoitat? - Oooollllloos
Ighncyek kirjoitti:
"etteivät kaikki tekniset toiveet koskaan toteudu"
Mitä tarkoitat?Sitä, että se, että nyt haaveillaan tuollaisista akuista, ei tarkoita, että sellaisia välttämättä koskaan onnistuttaisiin kehittämään kuluttajakäyttöön sopiviksi.
Tätä ei sitten pidä myöskään lukea kehitysvastaisuudeksi, paljon sellaista on onnistuttu kehittämään, mitä harva uskoi mahdolliseksi vielä muutama vuosikymmen sitten. Mutta ei nopea kehitys tietyillä aloilla myöskään takaa, että kaikki haaveiltu toteutuisi. Monissa asioissa kehitys pysähtynyt tai edennyt odotettua hitaammin.
Eli en tiedä tuleeko tuollaisia akkuja ja jos tulee, niin milloin? Eikä varmaan tiedä kukaan muukaan. - lkklklkl
Oooollllloos kirjoitti:
Sitä, että se, että nyt haaveillaan tuollaisista akuista, ei tarkoita, että sellaisia välttämättä koskaan onnistuttaisiin kehittämään kuluttajakäyttöön sopiviksi.
Tätä ei sitten pidä myöskään lukea kehitysvastaisuudeksi, paljon sellaista on onnistuttu kehittämään, mitä harva uskoi mahdolliseksi vielä muutama vuosikymmen sitten. Mutta ei nopea kehitys tietyillä aloilla myöskään takaa, että kaikki haaveiltu toteutuisi. Monissa asioissa kehitys pysähtynyt tai edennyt odotettua hitaammin.
Eli en tiedä tuleeko tuollaisia akkuja ja jos tulee, niin milloin? Eikä varmaan tiedä kukaan muukaan.Kirjoitit kuitenkin "etteivät kaikki tekniset toiveet koskaan toteudu", tarkoittaen tietysti sitä, että kaikki tekniset toiveet eivät koskaan toteudu.
Väitän, että jotkut toteutuvat. - Ooooooolllooons
lkklklkl kirjoitti:
Kirjoitit kuitenkin "etteivät kaikki tekniset toiveet koskaan toteudu", tarkoittaen tietysti sitä, että kaikki tekniset toiveet eivät koskaan toteudu.
Väitän, että jotkut toteutuvat.Äidinkieli.
”Kaikki tekniset toiveet eivät toteudu” ei tarkoita samaa kuin ”mikään tekninen toive ei toteudu”. - opiuoiu
Ooooooolllooons kirjoitti:
Äidinkieli.
”Kaikki tekniset toiveet eivät toteudu” ei tarkoita samaa kuin ”mikään tekninen toive ei toteudu”.Mutta "etteivät kaikki tekniset toiveet koskaan toteudu" tarkoittaa kuitenkaan samaa kuin "kaikki tekniset toiveet eivät koskaan toteudu".
- Oooosssss
opiuoiu kirjoitti:
Mutta "etteivät kaikki tekniset toiveet koskaan toteudu" tarkoittaa kuitenkaan samaa kuin "kaikki tekniset toiveet eivät koskaan toteudu".
Niin tarkoittaa. Siinä juuri sanomani.
Et vissiin osaa suomea sen paremmin kuin ymmärrä talouttakaan?
- 1-Markkinat
Sitten, kun on "4000km akkuja" ....
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/toroidion-sahkoauton-kehittajan-le-mans-haave-on-toteutumassa/1092bad7-b77b-3915-95c1-bf219ab232f8 - kallista-on
Sitten kun nuo akut tulee ei niiden keksijä ilmaiseksi anna niitä. Vähintään tupat tulee maksamaan kuluttajalle.Eli jos nyt sähköauto maksaa 50 000 niin uuden akun myötä 75000€ sillä akuston hintä lähes puolet auton hinnasta. Ja ne halvimmat jotka maksaa pikkasen alle 30 000 maksaa sitten lähes 45000€ ja päälle suomen autoverot jotka nousee sähköautoilla sitä mukaan kun ne yleistyy ja polttomoottoriautot vähenee sillä verokiertymä pysyy aina samana. 2030 on jo käyttövoimaverokin sähköautossa ja kiloihin perustuva tietenkin.
- nnnnvn
"Eli jos nyt sähköauto maksaa 50 000 niin uuden akun myötä 75000€ sillä akuston hintä lähes puolet auton hinnasta"
Ei mikään ongelma, inflaatio laukkaa sellaista vauhtia. Toki palkkakehitys pitää olla sellainen että se pysyy inflaation edellä, kaikilla köyhillä ei ole, mutta paremmalla väellä tietysti on ja tuleekin olla. - Oooooolllllsss
nnnnvn kirjoitti:
"Eli jos nyt sähköauto maksaa 50 000 niin uuden akun myötä 75000€ sillä akuston hintä lähes puolet auton hinnasta"
Ei mikään ongelma, inflaatio laukkaa sellaista vauhtia. Toki palkkakehitys pitää olla sellainen että se pysyy inflaation edellä, kaikilla köyhillä ei ole, mutta paremmalla väellä tietysti on ja tuleekin olla.Voiv vitun ekonomi.
Jos puhutaan jonkun laitteen kalleudesta, niin puhutaan sen reaalihinnasta, ei inflaation syömästä hinnasta. Eli inflaatio huomioiden se akku tulee sitten maksamaan vaikka 150 000e. Tosin viime vuodet inflaatio on ollut vähäistä.
Tuonne autoveroilla pelottelevalle: jos valtio haluaa sähköautoilua yleistää, niin ei se tietenkään voi verottaa sitä vastaavasti kuin polttomoottoreita. Tai sitten polttomoottorit on kiellettävä kokonaan. - 767667
Oooooolllllsss kirjoitti:
Voiv vitun ekonomi.
Jos puhutaan jonkun laitteen kalleudesta, niin puhutaan sen reaalihinnasta, ei inflaation syömästä hinnasta. Eli inflaatio huomioiden se akku tulee sitten maksamaan vaikka 150 000e. Tosin viime vuodet inflaatio on ollut vähäistä.
Tuonne autoveroilla pelottelevalle: jos valtio haluaa sähköautoilua yleistää, niin ei se tietenkään voi verottaa sitä vastaavasti kuin polttomoottoreita. Tai sitten polttomoottorit on kiellettävä kokonaan.Onneksi en ole, sitä en kestäisi.
Mutta 75000€ sähköauton hintana sitten kun tuo ihmeakku siinä on, mihin menee vähintään 10 vuotta, ei kuulosta yhtään pahalta. Palkkani on tuolloin vähintään tuplaantunut ellei enemmän ja maksan auton muutaman kuukauden nettopalkalla. - Oussiys
767667 kirjoitti:
Onneksi en ole, sitä en kestäisi.
Mutta 75000€ sähköauton hintana sitten kun tuo ihmeakku siinä on, mihin menee vähintään 10 vuotta, ei kuulosta yhtään pahalta. Palkkani on tuolloin vähintään tuplaantunut ellei enemmän ja maksan auton muutaman kuukauden nettopalkalla.Se on sitten sinun palkannousuasi, ei inflaatiota.
Ja jos sinä tienaatkin kymppitonneja kuukaudessa, niin ei se nyt oikeastaan anna keskustelulle mitään. Joku tienaa miljoonia ja ostaa uuden Ferrarin kuukausittain. Ei sillä ole mitään yleisempää mielenkiintoa. No toki ymmärrän, jos ei muualta meinaa arvostusta ja kateutta saada, niin kai se on S24:stä haettava. - Oooooaaaass
767667 kirjoitti:
Onneksi en ole, sitä en kestäisi.
Mutta 75000€ sähköauton hintana sitten kun tuo ihmeakku siinä on, mihin menee vähintään 10 vuotta, ei kuulosta yhtään pahalta. Palkkani on tuolloin vähintään tuplaantunut ellei enemmän ja maksan auton muutaman kuukauden nettopalkalla.Ja siis isompien sähköautojen hinnat ovat nyt vanhanaikaisilla akuilla tuota 75000e luokkaa tai oikeastaan kymppitonnin enemmän, alkaen hinnat. Sillä uudella akulla siis enemmän. Elleivät sitten akkujen hinnat samaan aikaan laske, mikä toki mahdollista.
Kuitenkaan ei nyt vielä ole mitään tietoa koko akun tulemisesta.
- olemassajo
Kenellä lienee nykyään Aatami Rymättylän akkupatentti? Hänhän testaili ihmeakkuaan sähkökäyttöisessä moottorikelkassa.
- KunhanNäkis
"4000 kilometriä jaksavia sähköautoja"
Kunhan näkis vaan sen päivän! - Hybris
Noita ihmeakkuja on julkistettu jo 20 vuoden ajan muutama vuodessa. Eipä ole vaan näkynyt markkinoilla. Taisi se paljon kohkattu Toroidionkin olla kupla - ei ole ainakaan vuoteen siitä mitään kuulunut.
Täyssähköautoilu on muutenkin huuhaata. Mistä löytyisi latauspaikat miljoonille sähköautoille? Entä siirtoverkko ja tuotantokapasiteetti? Kuka sähköistää, ja kenen rahoilla, parkkipaikat kadunvarsilla kaupunkien keskustoissa ja vanhoissa lähiöissä?
Olisi jo viherhöpertäjienkin aika tajuta, että toimiva ratkaisu on oikein mitoitettu pistokehybridi ja/tai biokaasu. Noin 30 kWh akulla ajaa talvellakin sen keskimääräisen alle 100 km päivämatkan ja lataa sen sitten yöllä nykyisestä lämmitystolpasta. Jos ei ehdi tai voi ladata, tai lähtee pidemmälle reissulle, on käytössä polttomoottori, joka voi toimia myös biokaasulla. Biokaasuahan syntyy hyvin monessa paikassa sivutuotteena, ja sen talteenotto olisi todella kannattavaa. - 1-Markkinat
100% sähkö on voittaja. Ainoastaan idiootti väittää vastaan.
Muutosvastarinta on vahvaa.
Erään puhelinyhdistyksen edesmennyt johtaja väitti! Vahvasti, että "radiopuhelin ei voi koskaan syrjäyttää puhelinta"
Nämä tarinat toistuu. Anttonen ja Kalliokoski halua jatkaa VÄÄRÄN TIEDON linjalla. Motiivi on selvä. Se on RAHA !
Saharan muuttaminen on myös utopiaa. Kuten bensiinin myynnin turvattu tulevaisuus. - 1-Markkinat
Näen, että 4000 km akut on utopiaa.
Nykyisen kehityskaaren avulla........... 1000km akut voi olla totta 20 vuoden kuluessa. - vfrtgbvfgh
Mulla on 10 vuotta vanha Nokia simpukka puhelin, ja akku kestää 2 viikkoa.
- 1-Markkinat
Aasialainen akkutekniikka takaa meille ne 1000km sähköautot.
Aasia on jo matkapuhelinteollisuuden johdossa.
https://mobiili.fi/2018/08/31/kirin-980/
https://www.aamulehti.fi/raha/huawein-tutkimusyksikko-aloitti-tampereella-palkannut-jo-kymmenia-ihmisia-23918612
https://consumer.huawei.com/fi/phones/mate20-pro/?gclid=EAIaIQobChMI9rmJ0tGg3wIVVIuyCh38XgqtEAMYASAAEgJl0_D_BwE - 10vuodenpäästä.ehkä
No, ehkä sitten voin ostaa sähköauton, kun akuilla pääsee 4000km. Ja ne kestää väh 10 vuotta.
Eli todennäköisesti tuohon menee menee vielä ainakin lähemmäs 10 vuotta että ne tulee tuotanto autohin. Siihen asti bensa, diesel, tai biopolttaine palaa autoni moottorissa.- 1-Markkinat
Tuo ei onnistu sadassakaan vuodessa. Kemian ja fysiikan rajat on vastassa.
- 1-Markkinat
Nykyisillä PARHAILLA sähköautoilla pääsee 500 km. Pikalataus kehittyy ja nyt BMW ja Porsche pystyy lataamaan sähköauton 15 minuutissa.
Voidaan kysyä onko 1000 km akuissa mitään järkeä, kun siitä ei ole TODELLISTA hyötyä.
Kehitys menee, että se tavallinen 500 km akusto KEVENEE ja HALPENEE. tämä on WIN WIN tilanne ja se hyödyttää kaikkia.
Kakaramainen epärealismi on nykysuomessa kirous.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/15483815/vaasan-akkutehdas-on-lintilan-ykkosprioriteetti-japanissa-!
https://keskustelu.suomi24.fi/t/15462019/sauli-niinisto-ei-usko-vaasan-akkuihmeeseen!
Akku ja matkapuhelinteollisuus on Aasiassa.
Saksassa BMW pysyy pinnalla automaation ja sähköauto-osaamisen avulla.
https://edition.cnn.com/videos/business/2018/11/28/on-germany-bmw-orig.cnn-business - Robotiti
Voi voi ja diesel tekniikkaan on hukattu potentiaalia jonkin verran?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 494995
Tappo Kokkolassa
Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap233277Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti
Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei281412Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?
Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei1811255- 75957
MAKEN REMPAT
Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna24878Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan
5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee49857Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille
Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel215731Mulla on kyllä
Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..35728Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta
Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt482707