Jumalan sekopäiset teot

VoiHerraJessusPerkele

Onko kukaan teistä elänyt sairaalloisessa perheessä tai sekopäisessä työpaikassa, jossa joudutaan pelkäämään, mitä hullua ilvettä pomo keksii seuraavaksi? Moniko on siinä tilanteessa tullut ajatelleeksi, että Jumala on tuon vouhottajan kaltainen, koska ihmiset ovat Jumalan kuvia?

Muutamia kummallisia Jumalan tekoja, jos oikein muistan:

- käski Aabrahamia murhaamaan poikansa Iisakin
- lähetti Mooseksen vapauttamaan Egyptistä kansaansa Israelia, mutta matkalla hyökkäsi Mooseksen kimppuun, kuin aikoisi tappaa hänet
- käski Jesajan kulkea perse paljaana ympäriinsä
- käski Hesekieliä syömään paskaa ja makaamaan kuukausia kyljellään
- käski Hooseaa ottamaan porttoja vaimoiksi

Maailma on luotu Jumalan sanalla ja ylläpidetään Jumalan sanalla. Olennaisena osana siinä sanassa on Jumalan hullutus, evankeliumi.

Kuinka hulluksi Jumala aikoo maailmanmenon vielä tehdä? Kuinka hulluja tekoja Jumala vielä aikoo tehdä, kuinka paljon?

15

84

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • riippuvaisiasinusta

      Sinulla pitää olla aina ässä hihassasi, jos meno äityy liian hulluksi.

      • VoiHerraJessusPerkele

        Olisivatko ne ässät tai valttikortit: Jumalan viisaus ja Jumalan rauha?
        Voidaan tarkastella, millaisia asioita nämä ovat.

        - Tuossa puhutaan Jumalan viisaudesta:
        Sananlaskut:
        8:15 Minun avullani kuninkaat hallitsevat, ruhtinaat säädöksensä vanhurskaasti säätävät.

        - Ja millaista viisautta se sitten on:
        1.Johanneksen kirje:
        5:19 Me tiedämme, että olemme Jumalasta, ja koko maailma on pahan vallassa.

        Roomalaiskirje:
        11:32 Sillä Jumala on sulkenut kaikki tottelemattomuuteen, että hän kaikkia armahtaisi.


        - Sitten voidaan katsoa, mitä sanotaan rauhasta:
        1.Korinttolaiskirje:
        14:33 sillä ei Jumala ole epäjärjestyksen, vaan rauhan Jumala. Niinkuin kaikissa pyhien seurakunnissa,

        Matteuksen evankeliumi:
        10:34 Älkää luulko, että minä olen tullut tuomaan rauhaa maan päälle; en ole tullut tuomaan rauhaa, vaan miekan.

        - Siinäkö olivat sitten ne tärkeimmät eväät? Jumalan rauha ja Jumalan viisaus? Kun Jumala ilveilee, pelleilee, sotkee asioita, tekee vääryyttä, jne. niin sitä nimitetään Raamatussa Jumalan viisaudeksi. Jumalan ilveilyä, hulluttelua nimitetään siellä viisaammaksi kuin ihmisiä.

        1.Korinttolaiskirje:
        1:25 Sillä Jumalan hulluus on viisaampi kuin ihmiset, ja Jumalan heikkous on väkevämpi kuin ihmiset.

        https://www.koivuniemi.com/raamattu/?tila=pikahaku&kokoluku=1&hakuehto=1ko 1


      • Varpulasta.puhutaan
        VoiHerraJessusPerkele kirjoitti:

        Olisivatko ne ässät tai valttikortit: Jumalan viisaus ja Jumalan rauha?
        Voidaan tarkastella, millaisia asioita nämä ovat.

        - Tuossa puhutaan Jumalan viisaudesta:
        Sananlaskut:
        8:15 Minun avullani kuninkaat hallitsevat, ruhtinaat säädöksensä vanhurskaasti säätävät.

        - Ja millaista viisautta se sitten on:
        1.Johanneksen kirje:
        5:19 Me tiedämme, että olemme Jumalasta, ja koko maailma on pahan vallassa.

        Roomalaiskirje:
        11:32 Sillä Jumala on sulkenut kaikki tottelemattomuuteen, että hän kaikkia armahtaisi.


        - Sitten voidaan katsoa, mitä sanotaan rauhasta:
        1.Korinttolaiskirje:
        14:33 sillä ei Jumala ole epäjärjestyksen, vaan rauhan Jumala. Niinkuin kaikissa pyhien seurakunnissa,

        Matteuksen evankeliumi:
        10:34 Älkää luulko, että minä olen tullut tuomaan rauhaa maan päälle; en ole tullut tuomaan rauhaa, vaan miekan.

        - Siinäkö olivat sitten ne tärkeimmät eväät? Jumalan rauha ja Jumalan viisaus? Kun Jumala ilveilee, pelleilee, sotkee asioita, tekee vääryyttä, jne. niin sitä nimitetään Raamatussa Jumalan viisaudeksi. Jumalan ilveilyä, hulluttelua nimitetään siellä viisaammaksi kuin ihmisiä.

        1.Korinttolaiskirje:
        1:25 Sillä Jumalan hulluus on viisaampi kuin ihmiset, ja Jumalan heikkous on väkevämpi kuin ihmiset.

        https://www.koivuniemi.com/raamattu/?tila=pikahaku&kokoluku=1&hakuehto=1ko 1

        Sinulla on tuo omajumalainen lukutapa, ja siksi sekoilet.
        - Tuossa puhutaan Jumalan viisaudesta:
        Sananlaskut: 8:15 Minun avullani kuninkaat hallitsevat, ruhtinaat säädöksensä vanhurskaasti säätävät. .... Ja näinhän se on. Hänen avullaan -oikeamieliset- kuninkaat juuri vanhurskaasti hallitsevat. Mutta, et ole IsostaKirjasta lukenut, että niitä väärämielisiäkin on ja he ovat Jumalantuomion alaisena.
        -- niin se on sinullekin. Jos Herran tahdon mukaan elämääsi hallitset, niin tekosi on silloin vanhurskaat, mutta jos et, niin maailma on juuri kaltaistesi käsissä.
        Eli - maailma on - pahanvallassa.
        Jako perustuu siihen, että ketä rakastaa, häntä seuraa. Lain päämäärä on rakkaus, mutta lainsäätäjä on ilmoittanut, että mitä on kun luopuu siitä OIKEASTA lain päämäärästä.
        Siitä seuraa paha. .... Niin, miksi onnut? Tietoa on.
        puhuit rauhasta.
        1.Korinttolaiskirje: 14:33 sillä ei Jumala ole epäjärjestyksen, vaan rauhan Jumala. Niinkuin kaikissa pyhien seurakunnissa,
        Näinhän se on. Eli Hengellinen huone rakentuu Kristukseen ja se on tavallaan turvakaupunki. Hengelliset -siis oikeat- rakastavat Herraa ja heidän sydämensä kautta on järjestys ja se rauha. ---- etkö tätä ole miettinyt? Onko maailma sekottanut näköalan?
        Matteuksesta mieti - maanpäällä sanaa!
        10:34 Älkää luulko, että minä olen tullut tuomaan rauhaa maan päälle; en ole tullut tuomaan rauhaa, vaan miekan. .... juurihan sinä todistat tuon totuuden.
        Eli kun LIHA ei alistu, siis miellä Jumalanlain päämäärää rakkautta, se rakastaa silloin maailmaa ja mitä maailmassa on. Maailmassa on ihmisen omajumalainen elämä.
        Ihminen rakastaa vain itseään ja kättensä työtä - riistoa jne. jne.
        Ja kun tuo Jumalan laki - osoittaa rakkauden, se siten tuomitsee rakkaudettoman sydämen, eli hänen tekonsa ja se on se MIEKKA - joka erottaa Pyhän - epäpyhästä.

        Ei Jumala ilveile, ja pelleile, juurihan tuo Sana on esiintuonut Valkeuden, että sinäkin tekisit jotain - ja lue eteenpäin. Kerran luodaan kaikki UUDEKSI.
        Siksi tämä raamatun - eli JumalanSanan kokokerronta maalaa eteemme kokonaisuuden josta rakentuu kenttä, missä ollaan.
        Eli Uudeksi rakentuu se, missä on ELÄMÄ itsessään. Ei tämä teidän epäuskoisen yllä ole elämää - eli iankaikkisen elämän armolahjaa.
        Siksi synnin, eli laittomuuden, sen maailman loppupalkka on kuolema.

        Näyttää siltä, että se sinun mittamiehenä oleminen eli että pyrit valtaistuinta pystyytämään taivaisiin ja olemaan jumala on kohdaltasi ilveilyä.
        Siihen ei voi rakentaa elämää, eikä tulevaisuutta ja siksi minä irtisanoudun pimeydestäsi.
        Ja sinäkin saat tulla valkeuteen ja astua todellisen Jumalan ja rakkauden päämäärätietoiseen elämään.
        Enkä tällä tarkoita muotojumalisia eri kirkkojen käsikirjaoppeja. Vaan itse Sanaa.
        Sana on kaksiteräinen miekka. Se on ilmaistu kirjoituksissa tämä elämänrakenne ennen luomista.
        Ja kun se on ilmaistu, että näin rakennetaan se UUSI taivas ja MAA - niin eiköhän tämä ole sinullekin vanha maa - Jaakobin painiksi itsellesi tehty, että hoksaat, ei itsejumalaiset rakenna rakkauden valtakuntaa, vaan riistävät sitä.
        Siksi on vihanmaljat, sodat jne. koska liha pyrkii rakentamaan tätä katoavaa elämänmuotoa mukamas hyväksi.

        Eli hyppääpä elämässä hieman ylemmäksi. Riisu se omapalttoo pois, ja hoksaa vaikka Sanan kieli- jolla saadaan raottaa näköalaa Uuteen taivaaseen ja maahan, sekä siihen missä se KUNINKUUS oikein ON.

        Minä kumarran sitä ja näen, että tämä aika on oppia ja opetusta niin monin havaintovälinein, ettei kukaan voi sanoa, ettei sitä tiennyt.


      • VoiHerraJessusPerkele
        Varpulasta.puhutaan kirjoitti:

        Sinulla on tuo omajumalainen lukutapa, ja siksi sekoilet.
        - Tuossa puhutaan Jumalan viisaudesta:
        Sananlaskut: 8:15 Minun avullani kuninkaat hallitsevat, ruhtinaat säädöksensä vanhurskaasti säätävät. .... Ja näinhän se on. Hänen avullaan -oikeamieliset- kuninkaat juuri vanhurskaasti hallitsevat. Mutta, et ole IsostaKirjasta lukenut, että niitä väärämielisiäkin on ja he ovat Jumalantuomion alaisena.
        -- niin se on sinullekin. Jos Herran tahdon mukaan elämääsi hallitset, niin tekosi on silloin vanhurskaat, mutta jos et, niin maailma on juuri kaltaistesi käsissä.
        Eli - maailma on - pahanvallassa.
        Jako perustuu siihen, että ketä rakastaa, häntä seuraa. Lain päämäärä on rakkaus, mutta lainsäätäjä on ilmoittanut, että mitä on kun luopuu siitä OIKEASTA lain päämäärästä.
        Siitä seuraa paha. .... Niin, miksi onnut? Tietoa on.
        puhuit rauhasta.
        1.Korinttolaiskirje: 14:33 sillä ei Jumala ole epäjärjestyksen, vaan rauhan Jumala. Niinkuin kaikissa pyhien seurakunnissa,
        Näinhän se on. Eli Hengellinen huone rakentuu Kristukseen ja se on tavallaan turvakaupunki. Hengelliset -siis oikeat- rakastavat Herraa ja heidän sydämensä kautta on järjestys ja se rauha. ---- etkö tätä ole miettinyt? Onko maailma sekottanut näköalan?
        Matteuksesta mieti - maanpäällä sanaa!
        10:34 Älkää luulko, että minä olen tullut tuomaan rauhaa maan päälle; en ole tullut tuomaan rauhaa, vaan miekan. .... juurihan sinä todistat tuon totuuden.
        Eli kun LIHA ei alistu, siis miellä Jumalanlain päämäärää rakkautta, se rakastaa silloin maailmaa ja mitä maailmassa on. Maailmassa on ihmisen omajumalainen elämä.
        Ihminen rakastaa vain itseään ja kättensä työtä - riistoa jne. jne.
        Ja kun tuo Jumalan laki - osoittaa rakkauden, se siten tuomitsee rakkaudettoman sydämen, eli hänen tekonsa ja se on se MIEKKA - joka erottaa Pyhän - epäpyhästä.

        Ei Jumala ilveile, ja pelleile, juurihan tuo Sana on esiintuonut Valkeuden, että sinäkin tekisit jotain - ja lue eteenpäin. Kerran luodaan kaikki UUDEKSI.
        Siksi tämä raamatun - eli JumalanSanan kokokerronta maalaa eteemme kokonaisuuden josta rakentuu kenttä, missä ollaan.
        Eli Uudeksi rakentuu se, missä on ELÄMÄ itsessään. Ei tämä teidän epäuskoisen yllä ole elämää - eli iankaikkisen elämän armolahjaa.
        Siksi synnin, eli laittomuuden, sen maailman loppupalkka on kuolema.

        Näyttää siltä, että se sinun mittamiehenä oleminen eli että pyrit valtaistuinta pystyytämään taivaisiin ja olemaan jumala on kohdaltasi ilveilyä.
        Siihen ei voi rakentaa elämää, eikä tulevaisuutta ja siksi minä irtisanoudun pimeydestäsi.
        Ja sinäkin saat tulla valkeuteen ja astua todellisen Jumalan ja rakkauden päämäärätietoiseen elämään.
        Enkä tällä tarkoita muotojumalisia eri kirkkojen käsikirjaoppeja. Vaan itse Sanaa.
        Sana on kaksiteräinen miekka. Se on ilmaistu kirjoituksissa tämä elämänrakenne ennen luomista.
        Ja kun se on ilmaistu, että näin rakennetaan se UUSI taivas ja MAA - niin eiköhän tämä ole sinullekin vanha maa - Jaakobin painiksi itsellesi tehty, että hoksaat, ei itsejumalaiset rakenna rakkauden valtakuntaa, vaan riistävät sitä.
        Siksi on vihanmaljat, sodat jne. koska liha pyrkii rakentamaan tätä katoavaa elämänmuotoa mukamas hyväksi.

        Eli hyppääpä elämässä hieman ylemmäksi. Riisu se omapalttoo pois, ja hoksaa vaikka Sanan kieli- jolla saadaan raottaa näköalaa Uuteen taivaaseen ja maahan, sekä siihen missä se KUNINKUUS oikein ON.

        Minä kumarran sitä ja näen, että tämä aika on oppia ja opetusta niin monin havaintovälinein, ettei kukaan voi sanoa, ettei sitä tiennyt.

        Sianpaskan kaltaista on sinunkin kommenttisi. Eikö ala mennä tajuntaan, että Raamatussa puhutaan todella Jumalan sekopäisistä teoista. Jumala on jopa itsekin tunnustanut tehneensä vääryyttä Jobin kirjassa. Muualla myönsi, että oli antanut käskyjä/neuvoja, jotka eivät olleet hyviä. Sinäkö aiot valheella puolustella Jumalaa, joka on itsekin jo todennut itsensä syylliseksi. Ja mitä minulle herjaa heitit, tuntemattomalle ihmiselle?

        "Sananlaskut: 8:15 Minun avullani kuninkaat hallitsevat, ruhtinaat säädöksensä vanhurskaasti säätävät. .... Ja näinhän se on. Hänen avullaan -oikeamieliset- kuninkaat juuri vanhurskaasti hallitsevat. Mutta, et ole IsostaKirjasta lukenut, että niitä väärämielisiäkin on ja he ovat Jumalantuomion alaisena.
        -- niin se on sinullekin. Jos Herran tahdon mukaan elämääsi hallitset, niin tekosi on silloin vanhurskaat, mutta jos et, niin maailma on juuri kaltaistesi käsissä.
        Eli - maailma on - pahanvallassa. "

        Tuollaista sinun selittelyäsi voitaisiin psykologian termeillä nimittää mustavalkoistamiseksi - oire jostakin sekoilusta. Eikö mene tajuntaan, että Jumala on KAIKKI sulkenut tottelemattomuuteen, ja mitä tuo Sananlaskut 8 oikeasti sanoo:

        8:15 Minun avullani kuninkaat hallitsevat, ruhtinaat säädöksensä vanhurskaasti säätävät.
        8:16 Minun avullani päämiehet vallitsevat ja ylhäiset, maan tuomarit kaikki.

        Ylhäiset, maan tuomarit kaikki. Kaikki. Ymmärrätkö, mitä se sana merkitsee?


      • VoiHerraJessusPerkele
        Varpulasta.puhutaan kirjoitti:

        Sinulla on tuo omajumalainen lukutapa, ja siksi sekoilet.
        - Tuossa puhutaan Jumalan viisaudesta:
        Sananlaskut: 8:15 Minun avullani kuninkaat hallitsevat, ruhtinaat säädöksensä vanhurskaasti säätävät. .... Ja näinhän se on. Hänen avullaan -oikeamieliset- kuninkaat juuri vanhurskaasti hallitsevat. Mutta, et ole IsostaKirjasta lukenut, että niitä väärämielisiäkin on ja he ovat Jumalantuomion alaisena.
        -- niin se on sinullekin. Jos Herran tahdon mukaan elämääsi hallitset, niin tekosi on silloin vanhurskaat, mutta jos et, niin maailma on juuri kaltaistesi käsissä.
        Eli - maailma on - pahanvallassa.
        Jako perustuu siihen, että ketä rakastaa, häntä seuraa. Lain päämäärä on rakkaus, mutta lainsäätäjä on ilmoittanut, että mitä on kun luopuu siitä OIKEASTA lain päämäärästä.
        Siitä seuraa paha. .... Niin, miksi onnut? Tietoa on.
        puhuit rauhasta.
        1.Korinttolaiskirje: 14:33 sillä ei Jumala ole epäjärjestyksen, vaan rauhan Jumala. Niinkuin kaikissa pyhien seurakunnissa,
        Näinhän se on. Eli Hengellinen huone rakentuu Kristukseen ja se on tavallaan turvakaupunki. Hengelliset -siis oikeat- rakastavat Herraa ja heidän sydämensä kautta on järjestys ja se rauha. ---- etkö tätä ole miettinyt? Onko maailma sekottanut näköalan?
        Matteuksesta mieti - maanpäällä sanaa!
        10:34 Älkää luulko, että minä olen tullut tuomaan rauhaa maan päälle; en ole tullut tuomaan rauhaa, vaan miekan. .... juurihan sinä todistat tuon totuuden.
        Eli kun LIHA ei alistu, siis miellä Jumalanlain päämäärää rakkautta, se rakastaa silloin maailmaa ja mitä maailmassa on. Maailmassa on ihmisen omajumalainen elämä.
        Ihminen rakastaa vain itseään ja kättensä työtä - riistoa jne. jne.
        Ja kun tuo Jumalan laki - osoittaa rakkauden, se siten tuomitsee rakkaudettoman sydämen, eli hänen tekonsa ja se on se MIEKKA - joka erottaa Pyhän - epäpyhästä.

        Ei Jumala ilveile, ja pelleile, juurihan tuo Sana on esiintuonut Valkeuden, että sinäkin tekisit jotain - ja lue eteenpäin. Kerran luodaan kaikki UUDEKSI.
        Siksi tämä raamatun - eli JumalanSanan kokokerronta maalaa eteemme kokonaisuuden josta rakentuu kenttä, missä ollaan.
        Eli Uudeksi rakentuu se, missä on ELÄMÄ itsessään. Ei tämä teidän epäuskoisen yllä ole elämää - eli iankaikkisen elämän armolahjaa.
        Siksi synnin, eli laittomuuden, sen maailman loppupalkka on kuolema.

        Näyttää siltä, että se sinun mittamiehenä oleminen eli että pyrit valtaistuinta pystyytämään taivaisiin ja olemaan jumala on kohdaltasi ilveilyä.
        Siihen ei voi rakentaa elämää, eikä tulevaisuutta ja siksi minä irtisanoudun pimeydestäsi.
        Ja sinäkin saat tulla valkeuteen ja astua todellisen Jumalan ja rakkauden päämäärätietoiseen elämään.
        Enkä tällä tarkoita muotojumalisia eri kirkkojen käsikirjaoppeja. Vaan itse Sanaa.
        Sana on kaksiteräinen miekka. Se on ilmaistu kirjoituksissa tämä elämänrakenne ennen luomista.
        Ja kun se on ilmaistu, että näin rakennetaan se UUSI taivas ja MAA - niin eiköhän tämä ole sinullekin vanha maa - Jaakobin painiksi itsellesi tehty, että hoksaat, ei itsejumalaiset rakenna rakkauden valtakuntaa, vaan riistävät sitä.
        Siksi on vihanmaljat, sodat jne. koska liha pyrkii rakentamaan tätä katoavaa elämänmuotoa mukamas hyväksi.

        Eli hyppääpä elämässä hieman ylemmäksi. Riisu se omapalttoo pois, ja hoksaa vaikka Sanan kieli- jolla saadaan raottaa näköalaa Uuteen taivaaseen ja maahan, sekä siihen missä se KUNINKUUS oikein ON.

        Minä kumarran sitä ja näen, että tämä aika on oppia ja opetusta niin monin havaintovälinein, ettei kukaan voi sanoa, ettei sitä tiennyt.

        "Ei Jumala ilveile, ja pelleile, juurihan tuo Sana on esiintuonut Valkeuden, että sinäkin tekisit jotain - ja lue eteenpäin. Kerran luodaan kaikki UUDEKSI."

        Kyllä on nimenomaan ilveillyt. Sitähän se Raamatun sana, hullutus tarkoittaa. Roomalaiskirjeessä nimitetään Jumalan ilveilyä tai pahuutta viisaudeksi. Jos ihmisen teolta olisi näyttänyt vastaavanlainen toiminta, eikö Jumala olisi sen halunnut tuomita?

        11:32 Sillä Jumala on sulkenut kaikki tottelemattomuuteen, että hän kaikkia armahtaisi.
        11:33 Oi sitä Jumalan rikkauden ja viisauden ja tiedon syvyyttä! Kuinka tutkimattomat ovat hänen tuomionsa ja käsittämättömät hänen tiensä!

        Tuossa on ilmiselvää, että Jumala on se otus, jota yleensä kuvitellaan erilliseksi saatanaksi. Jumala on kaiken pahuuden takana, mutta tekeytyi kuin valkeuden enkeliksi/lähettilääksi Jeesuksessa.

        Jos minä suurella Raamatun tuntemuksella olen päätynyt Jumalan rääkättäväksi ja julistamaan, että Jumala on ristiinnaulittu saatana, tai eksyttäjä, niin teidän tekopyhien pitäisi olla erittäin huolissanne. Mitä jos Jumala on teille vain saatana, mutta minulle muutakin.


    • 12____13

      Suosittelen lukemaan itse mitä Raamattu sanoo. Ateisteihin ei kannata luottaa, he vääristelevät asioita. Suosittelen myös pyytämään Jumalalta viisautta ymmärtää oikein mitä Raamattu sanoo. Se, joka pysyy totuudessa, löytää hyvän sanoman.

      • kaivaesiin

        Ateisti kaivaa totuuden esiin, olivat seuraukset millaiset tahansa.
        Uskominen luo tulevaisuuden pahoinvoinnin.


      • aivan.niin
        kaivaesiin kirjoitti:

        Ateisti kaivaa totuuden esiin, olivat seuraukset millaiset tahansa.
        Uskominen luo tulevaisuuden pahoinvoinnin.

        Aivan. Ateisti ilmeisesti hoksasi asian. Totuus on, joka tuo pahoinvoinnin, niin epäusko siihen alkuperäisen rakkauden elämään.
        Kun ihminen itse, valtaistuimeltaan elää luuloisissa onnessaan, niin siinä on huumeet, siis joka sekottaa pään. Seksualinen pahoinvointi - kaikkine ilmiöineen. Riisto, joka ottaa toisen omaa, kun se siltä tuntuu valtaistuimeltaan, että se olisi oikeutettua.
        Ja riiston jälkeen jättää se heikompiosainen ryöstettynä kadulle.
        jne. jne. jne. jne. Eli totuus, jonka voi kukin kaivaa esiin, ateistikin, voi nähdä pahoinvoinnin tässä maailmassa. Ja uskominen siihen omavoipaisuuteen, tuo tulevaisuudessakin pahoinvoinnin tälle ihmiskunnalle.


    • VoiHerraJessusPerkele

      Teidän juttunne ovat kuin kännisen apinalauman hourailua.
      Nuo aloitusviestin tapaukset ovat Raamatusta.

    • sinkola

      Abrahamia kokeiltiin, ei Jumala murhauttanut omaa poikaansa, vaan testasi uskollisuutta, ota asioista selvää, taidat olla Luziferin kaveri.

      • VoiHerraJessusPerkele

        Kun minulle päätäsi auoit, saat sianpaskan arvonimen itsellesi. Onneksi olkoon.

        Jumala käski Aabrahamia murhaamaan Iisakin. Jos et sinä ymmärrä sitä murhaamiseksi, mikä sianpaska sinä sitten olet?

        1.Mooseksen kirja:
        22:2 Ja hän sanoi: "Ota Iisak, ainokainen poikasi, jota rakastat, ja mene Moorian maahan ja uhraa hänet siellä polttouhriksi vuorella, jonka minä sinulle sanon."

        https://www.koivuniemi.com/raamattu/?tila=pikahaku&kokoluku=1&hakuehto=1mo 22


      • Varpulasta.puhutaan

        Noustaan välillä Siionin vuorelle katsomaan tätä näköalaa, jonka toit eteen.

        Ensin, huomaa se, että raamattu puhuu meille kieltä, jolla meidän ymmärrystä avataan tähän "hyvän ja pahan" taistelun näkökenttään.

        Ensin mennään Edeniin. Tapaamme Adamin. Adam kävi Jumalan kanssa keskustelun, jossa häntä neuvottiin ja ohjeistettiin elämään. Siis tavallaan myös meitä opetetaan kielellisesti näkemään se, missä pitäisi kulkea ja missä ei. ... eli pyritään nyt näkemään tämä alue - opetuksemme tähden.

        Edenissä Jumala sanoi. Syö kaikista näistä puista. Siis oli kaikki puut käytössä, myös elämänpuu. ... Siis huomaa kaikki on sangen hyvää - Jumalankädestä, ei syntiä, siis ihmisen omaa jumaluutta ja ohjeistusta läsnä. Siinä on tämä Eden.
        Ja Edenissä oli "hyvän ja pahantiedon puu" ja tuon puun hedelmätietoisuus on vain Jumalan aluetta ja HÄN hallitsee kyseistä valtaa ja voimaa. ... Okei. tämä on oppitietoa ihmiselle, tähänkin päivään.
        Siis muualta sai syödä -- puut antoivat ymmärrystä ja iloa, mutta on raja.
        Miksi on raja? Siksi, jota katson itse. Me aadameina emme pysty hallitsemaan hyvän ja pahan voimaa. Ja senhän me olemme oppineet. Tiedämme, kuten Sana sanoo - hyvän ja pahan ja tämän Herra halusi meidän sen kautta oppivan, ettemme tekisi väärin ja söisi.
        Siis meitä haluttiin tietoisesti varottaen estää, eli meillä on valinta. Tästähän on kyse.
        Ja tätä vastaan, kun rikotaan, niin kysehän on vallasta, jota haluamme käyttää.
        ME otamme ja käytämme valtaa - hyvässä ja pahassa. Ja tämähän näkyy tänä päivänäkin tässä maailmassa ja siksi on nämä "vihanmaljat" läsnä, josta kukin joutuu juomaan.
        Me olemme se juoman liemi.
        Siksi olemme alastomia emme pysty taistelemaan omin voimin syntiä - siis rakkaudettomuuttamme voittamiseksi. Sitä vastaan. Muistammehan. Lain päämäärä on rakkaus, tässä puhun Jumalan lain päämäärästä.

        Adam - ja Eva - he olivat alastomia - siis syntiä kohtaan voimattomia. He halusivat valtaa - valtaistuinta Kaikkivaltiaan rinnalle, siitähän on kyse.
        Tämä on kieli, jota me opettelemme tuon Sanan kautta.

        Siksi tuli oppi - synnin palkka on kuolema. Siksi meidän kätten hedelmät ovat kuolemaa täysi. Niin huumeen puolella, alkoholi, sodat ym. mitä mieleen tulee. Se on meidän hedelmä ja siksi tuo sijaisuhri - karitsa kuoli, jonka nahka esikuvallisesti peitti Adamin ja Evan alastomuuden.
        Eli meidän on opittava se kielen kautta ymmärtämään - ja tuosta mennä Abrahamin ja Iisakin uhrialttarille. Ja kas, se on avannut sinunkin kohdalla ahdistuksen.
        Ei näin voi tapahtua. Mutta, nostat kätesi Jumalaa kohti, koska kielesi ei ymmärrä sanomaa.
        Siitähän tuossa viestissäsi on kyse.

        Entä kuinka paljon tämä maailma ja me - ateismissa uhraamme lapsemme kuolemaan. Mietipä sitä. Siksi tullaankin raamatun puhetapaan, että me löydämme itsemme veitsen kanssa uhraamassa omia lapsiamme epäjumalan alttarille, ja sillekin on raamatussa nimi.
        Se on MOLOKILLE. No, tuntuuko vielä siltä, että syyttäisimme Jumalaa -omista teoistamme?
        Jumala kielellisesti osoitti sijaisuhrissa, kuinka paha maailma on. Abrahamin uskossa opetetaan yleisesti, että siihen rakentuu koko Herran kansan näkökyky.
        Siitä tullaan näihin uhreihin, että se antaa näköalaa totuuteen. Olemme syntisiä.
        Emme kunnioita Herraa jne. Jopa Jumala lähetti Poikansa, niin me maailma ja muotojumalisuus sanoo "Ristiinnaulitse hänet"! Eli kun Pyhälle Hengelle on annettu tehtäväksi näyttää Risti- niin Risti on meidän pahat työt ja se uhri on Jumalan Poika, joka juuri on sen Abrahamin oppi. Meidän ei pidä uhrata omia poikiamme, vaan Jumala osoitti uhrinsa, eli karitsan meille katseltavaksi, kuvastimeksi, että oppisimme näkemään juuri tämän maailman synnin syyn ja seurauksen. Olemme alastomia tässä asiassa, ellemme näe syitä ja seurauksia ja tee mielenmuutosta - samanhenkiseksi Jumalan kanssa.
        Eli Jumalan lain päämäärä on rakkaus!

        Tämä on meille läksyä, ja ohjetta, neuvoa jne. Eli juuri näkeminen asioihin, niin kirjain muuttuu eläväksi Sanaksi ja Sana siemeneksi ja siemen Uudeksi Adamiksi, eli Jumalan Pojaksi.
        Raamattu on kieli katsomaan Luomakuntaa toisesta vinkkelistä, eli Herran vinkkelistä, Jumalasta - joka istuu valtaistuimella ja näin Poika sen oikealla puolen.
        Meistä ei ole jumaliksi, vaan syömään niistä muista puista elämäksi ja Elämänpuusta.
        Hän on Kristus.
        Näin Luojalla Jumalalla on Elämä itsessään, antaa elämän Pojalla ja näin Poika antaa elämän meille, .... jos vain saa puhaltaa meihin Elämän Hengen, että meistä tulisi Elävä sielu.
        Se sielu, joka syntiä tekee, sen on kuoltava. Pahan takia.
        Mutta, Uusi Adam. Kristus, tämä sijaisuhri - katsotaan Häntä.
        Eiköhän näin käsityksemme Elämästä avaudu.
        kirjoitteli Varpulassa kasvanut Kainuun kasvatti.


      • VoiHerraJessusPerkele
        Varpulasta.puhutaan kirjoitti:

        Noustaan välillä Siionin vuorelle katsomaan tätä näköalaa, jonka toit eteen.

        Ensin, huomaa se, että raamattu puhuu meille kieltä, jolla meidän ymmärrystä avataan tähän "hyvän ja pahan" taistelun näkökenttään.

        Ensin mennään Edeniin. Tapaamme Adamin. Adam kävi Jumalan kanssa keskustelun, jossa häntä neuvottiin ja ohjeistettiin elämään. Siis tavallaan myös meitä opetetaan kielellisesti näkemään se, missä pitäisi kulkea ja missä ei. ... eli pyritään nyt näkemään tämä alue - opetuksemme tähden.

        Edenissä Jumala sanoi. Syö kaikista näistä puista. Siis oli kaikki puut käytössä, myös elämänpuu. ... Siis huomaa kaikki on sangen hyvää - Jumalankädestä, ei syntiä, siis ihmisen omaa jumaluutta ja ohjeistusta läsnä. Siinä on tämä Eden.
        Ja Edenissä oli "hyvän ja pahantiedon puu" ja tuon puun hedelmätietoisuus on vain Jumalan aluetta ja HÄN hallitsee kyseistä valtaa ja voimaa. ... Okei. tämä on oppitietoa ihmiselle, tähänkin päivään.
        Siis muualta sai syödä -- puut antoivat ymmärrystä ja iloa, mutta on raja.
        Miksi on raja? Siksi, jota katson itse. Me aadameina emme pysty hallitsemaan hyvän ja pahan voimaa. Ja senhän me olemme oppineet. Tiedämme, kuten Sana sanoo - hyvän ja pahan ja tämän Herra halusi meidän sen kautta oppivan, ettemme tekisi väärin ja söisi.
        Siis meitä haluttiin tietoisesti varottaen estää, eli meillä on valinta. Tästähän on kyse.
        Ja tätä vastaan, kun rikotaan, niin kysehän on vallasta, jota haluamme käyttää.
        ME otamme ja käytämme valtaa - hyvässä ja pahassa. Ja tämähän näkyy tänä päivänäkin tässä maailmassa ja siksi on nämä "vihanmaljat" läsnä, josta kukin joutuu juomaan.
        Me olemme se juoman liemi.
        Siksi olemme alastomia emme pysty taistelemaan omin voimin syntiä - siis rakkaudettomuuttamme voittamiseksi. Sitä vastaan. Muistammehan. Lain päämäärä on rakkaus, tässä puhun Jumalan lain päämäärästä.

        Adam - ja Eva - he olivat alastomia - siis syntiä kohtaan voimattomia. He halusivat valtaa - valtaistuinta Kaikkivaltiaan rinnalle, siitähän on kyse.
        Tämä on kieli, jota me opettelemme tuon Sanan kautta.

        Siksi tuli oppi - synnin palkka on kuolema. Siksi meidän kätten hedelmät ovat kuolemaa täysi. Niin huumeen puolella, alkoholi, sodat ym. mitä mieleen tulee. Se on meidän hedelmä ja siksi tuo sijaisuhri - karitsa kuoli, jonka nahka esikuvallisesti peitti Adamin ja Evan alastomuuden.
        Eli meidän on opittava se kielen kautta ymmärtämään - ja tuosta mennä Abrahamin ja Iisakin uhrialttarille. Ja kas, se on avannut sinunkin kohdalla ahdistuksen.
        Ei näin voi tapahtua. Mutta, nostat kätesi Jumalaa kohti, koska kielesi ei ymmärrä sanomaa.
        Siitähän tuossa viestissäsi on kyse.

        Entä kuinka paljon tämä maailma ja me - ateismissa uhraamme lapsemme kuolemaan. Mietipä sitä. Siksi tullaankin raamatun puhetapaan, että me löydämme itsemme veitsen kanssa uhraamassa omia lapsiamme epäjumalan alttarille, ja sillekin on raamatussa nimi.
        Se on MOLOKILLE. No, tuntuuko vielä siltä, että syyttäisimme Jumalaa -omista teoistamme?
        Jumala kielellisesti osoitti sijaisuhrissa, kuinka paha maailma on. Abrahamin uskossa opetetaan yleisesti, että siihen rakentuu koko Herran kansan näkökyky.
        Siitä tullaan näihin uhreihin, että se antaa näköalaa totuuteen. Olemme syntisiä.
        Emme kunnioita Herraa jne. Jopa Jumala lähetti Poikansa, niin me maailma ja muotojumalisuus sanoo "Ristiinnaulitse hänet"! Eli kun Pyhälle Hengelle on annettu tehtäväksi näyttää Risti- niin Risti on meidän pahat työt ja se uhri on Jumalan Poika, joka juuri on sen Abrahamin oppi. Meidän ei pidä uhrata omia poikiamme, vaan Jumala osoitti uhrinsa, eli karitsan meille katseltavaksi, kuvastimeksi, että oppisimme näkemään juuri tämän maailman synnin syyn ja seurauksen. Olemme alastomia tässä asiassa, ellemme näe syitä ja seurauksia ja tee mielenmuutosta - samanhenkiseksi Jumalan kanssa.
        Eli Jumalan lain päämäärä on rakkaus!

        Tämä on meille läksyä, ja ohjetta, neuvoa jne. Eli juuri näkeminen asioihin, niin kirjain muuttuu eläväksi Sanaksi ja Sana siemeneksi ja siemen Uudeksi Adamiksi, eli Jumalan Pojaksi.
        Raamattu on kieli katsomaan Luomakuntaa toisesta vinkkelistä, eli Herran vinkkelistä, Jumalasta - joka istuu valtaistuimella ja näin Poika sen oikealla puolen.
        Meistä ei ole jumaliksi, vaan syömään niistä muista puista elämäksi ja Elämänpuusta.
        Hän on Kristus.
        Näin Luojalla Jumalalla on Elämä itsessään, antaa elämän Pojalla ja näin Poika antaa elämän meille, .... jos vain saa puhaltaa meihin Elämän Hengen, että meistä tulisi Elävä sielu.
        Se sielu, joka syntiä tekee, sen on kuoltava. Pahan takia.
        Mutta, Uusi Adam. Kristus, tämä sijaisuhri - katsotaan Häntä.
        Eiköhän näin käsityksemme Elämästä avaudu.
        kirjoitteli Varpulassa kasvanut Kainuun kasvatti.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/15388178/miksi-jumala-loi-saatanan#comment-94906838

        Tuossa oli kommentoitu tuota syntiinlankeemuksen asiaa. Ei ihmisille mitään vapaata tahtoa annettu Raamatussa, tehdä mitä hyvänsä. Ja mitä sitten, jos tahto olisi ollut vapaa. Se, että joku tahtoo 90 miljoonan lottovoiton, ei vielä tarkoita, että hän muuttuisi tuolla tahtomisellaan miljonääriksi, tai hallitsisi asiat kaikkivaltiaan tavoin.

        Mistä olet tempaissut yläpuolelle tuon syytöksen, että minä muka yritän Jumalaa esittää. Vaikuttaa opeistasi päätellen siltä, että olet tekopyhä ratkaisukristillinen, joka jumaloi omia tahtomisiansa. Ja sitten olet projisoinut minulle syyllisyyden, heittänyt herjaa sille, jolle se ei kuulunut.


      • Varpulasta.puhutaan
        VoiHerraJessusPerkele kirjoitti:

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/15388178/miksi-jumala-loi-saatanan#comment-94906838

        Tuossa oli kommentoitu tuota syntiinlankeemuksen asiaa. Ei ihmisille mitään vapaata tahtoa annettu Raamatussa, tehdä mitä hyvänsä. Ja mitä sitten, jos tahto olisi ollut vapaa. Se, että joku tahtoo 90 miljoonan lottovoiton, ei vielä tarkoita, että hän muuttuisi tuolla tahtomisellaan miljonääriksi, tai hallitsisi asiat kaikkivaltiaan tavoin.

        Mistä olet tempaissut yläpuolelle tuon syytöksen, että minä muka yritän Jumalaa esittää. Vaikuttaa opeistasi päätellen siltä, että olet tekopyhä ratkaisukristillinen, joka jumaloi omia tahtomisiansa. Ja sitten olet projisoinut minulle syyllisyyden, heittänyt herjaa sille, jolle se ei kuulunut.

        Vapaa tahto on pohdinnan alla.

        Lähdetään siitä liikkeelle, joka elämälle on siunaus. Sana on "rakkaus".
        Tavallaan siinä on elämän sydän.
        Siksi Sanassa kerrotaan, että sydämestä lähtee ne ajatukset, hyvät ja pahat.
        ts. sydämen kyllyydestä -suu- puhuu! Eikös vain?

        Rakkaus on vapaehtoista. Siinä kysytään jopa avioliiton solmimisvaiheessa "tahdotko sinä ......" jne.
        Eli rakkaus on tahtokysymys.

        Tämä oli siellä Edenissä. Tullaan tavallaan lain perimmäisten kysymysten äärelle.
        Rakasta Herraa sinun Jumalaasi ..... jne.
        ja
        lähimmäistäsi kuin ...... jne.

        Se on tahtokysymys ja tämän äärellä Herra opasti tätä Adamia siinä Hänen luomassaan maassa, missä kaikki oli sangen hyvää - siihen asti, kuin ihmisen oma rakkaus riitti --- siihen rakastamiseensa.

        Adam olisi elänyt Edenissä iankaiken, jos tämä rakkaus olisi ollut sydämessä läsnä siihen kohteeseen, eli Herraan.
        Ja tavallaan meillä on aina koetinkivi elämässä. Meillä on edelleen "hyvän ja pahantiedonpuu" hedelmineen edessä. Annammeko sen Herran haltuun ja tavallaan syödään elämänpuusta - elämäksi. Tämä on vapaehtoinen rakkauskysymys.

        Jos elät avioliitossa. Odottaisitko, että puolisosi rakastaisi sinua sydämestään?

        Eikös se rakkaus ole tavallaan sitä syvintä rakkautta. Olemme sellaisena puolisomme rakkauden kohteena. Se on yhteistä, yhteistä elämää, ja toimintaa. Siinä otetaan toinen huomioon. Ollaan samanmielisiä. Opetellaan olemaan samanmielisiä.
        Eli tämä on vapaaehtoista. Saa rakastaa, mutta ei ole pakko.
        Ja kuinka paljon Suomessa näitä rakkaudesta liittoon menneitä astuu tielle, että ei rakastetakaan. Eli olla samanmielisiä. Siksi luomakunta tavallaan meille todistaa tätä Jumalan ja Adamin välistä suhdetta. Ja sitä, että kuka sen rikkoi.

        Alue on hirviän laaja kirjoitella ja tuoda esiin. Mutta, Raamattu on ikäänkuin Sanakirja, ohjein ja neuvoin, sekä kehotuksin, jossa varotetaan vaarasta, koska rakkaus haluaa varoittaa väärästä. Ohjeistaa ja neuvoo, kuinka käydään eteenpäin jne.
        Siksi myös tulevan Uuden maan näköalat kirjoitetaan ymmärrykseemme - Uusi Adam - Kristus. Hän oli kuulainen ja samanmielinen. Ja juuri Hänen kohdallaan puhutaan Yljästä.
        Hänen rinnalleen tuodaan morsian. Eli seurakunta, "Hän loi ihmisen omaksi kuvakseen - mieheksi ja naiseksi Hän heidät loi". Siis olemme jäseninämme tämä morsian, joka valmistautuu häihinsä. Ja tähän Hän pukee meidät ja siihen Hän antaa voimansakin.
        Siksi kun kaikki on valmiina - Hän tulee Kuninkaana, koska kuninkuus tarkoittaa Hallitsijan saapumista, ts. laitetaan kaikki luomisessa siihen muottiin, mihin se kuuluu. "kaikki sangen hyvää" ja morsiankin on oppinut läksynsä, ettei syö siitä väärästä puusta, vaan Elämänpuusta. Sekin kuvataan sinne Uuteen taivaaseen ja maahan.
        Tämä on Sanan kerrontaa meille, kieleksi ja mieleksi, tiedoksi. Se avaan näköalaa katoavaisuuden taakse. Ja luomakunta on rakennettu tavallaan meille puheeksi, jossa kirjain alkaa elämään ja tuo Hengen sisimpään.

        Rikkomukset ovat sydämen tilaa antautua vieraalle -herralle- eli tämänkin Sana ikäänkuin avaa - ihminen avaa - häpynsä sille siemenelle, mikä on kuolemaksi ja synnyttää synnin, eli laittomuuden siemenen. Näin ihminen on alaston, ts. voimaton syntiä vastaan.
        Siksi uskollisuus omalle Yljälle, siinä on syvin avain elämään sisälle kulkemisesta.
        Ja näillä alueilla puhutaan kaidasta tiestä ym. ym.
        Mutta, eiköhän tässä ollut tälle kerralle.
        Eli ratkaisu on meidän käsissä, tahdommeko.
        Jeesus sanoi omille opetuslapsille, sen jälkeen, kun osa loukkaantui ja läksi. Tahdotteko tekin mennä pois. Siis rakkaus ei pakota. Se on sitä rakkautta. "Sinulla on iankaikkisen elämän sanat" - Eli morsian jää Elämänlähteelle, kellä elämä on hallussa ja kuka sen antaa.
        Me henkilökohtaisesti ratkaisemme -oman- rakkaustarinan ja ylkämme, kenen rinnalla käymme. .. näin Kainuun kasvatti kertoili.


      • VoiHerraJessusPerkele
        Varpulasta.puhutaan kirjoitti:

        Vapaa tahto on pohdinnan alla.

        Lähdetään siitä liikkeelle, joka elämälle on siunaus. Sana on "rakkaus".
        Tavallaan siinä on elämän sydän.
        Siksi Sanassa kerrotaan, että sydämestä lähtee ne ajatukset, hyvät ja pahat.
        ts. sydämen kyllyydestä -suu- puhuu! Eikös vain?

        Rakkaus on vapaehtoista. Siinä kysytään jopa avioliiton solmimisvaiheessa "tahdotko sinä ......" jne.
        Eli rakkaus on tahtokysymys.

        Tämä oli siellä Edenissä. Tullaan tavallaan lain perimmäisten kysymysten äärelle.
        Rakasta Herraa sinun Jumalaasi ..... jne.
        ja
        lähimmäistäsi kuin ...... jne.

        Se on tahtokysymys ja tämän äärellä Herra opasti tätä Adamia siinä Hänen luomassaan maassa, missä kaikki oli sangen hyvää - siihen asti, kuin ihmisen oma rakkaus riitti --- siihen rakastamiseensa.

        Adam olisi elänyt Edenissä iankaiken, jos tämä rakkaus olisi ollut sydämessä läsnä siihen kohteeseen, eli Herraan.
        Ja tavallaan meillä on aina koetinkivi elämässä. Meillä on edelleen "hyvän ja pahantiedonpuu" hedelmineen edessä. Annammeko sen Herran haltuun ja tavallaan syödään elämänpuusta - elämäksi. Tämä on vapaehtoinen rakkauskysymys.

        Jos elät avioliitossa. Odottaisitko, että puolisosi rakastaisi sinua sydämestään?

        Eikös se rakkaus ole tavallaan sitä syvintä rakkautta. Olemme sellaisena puolisomme rakkauden kohteena. Se on yhteistä, yhteistä elämää, ja toimintaa. Siinä otetaan toinen huomioon. Ollaan samanmielisiä. Opetellaan olemaan samanmielisiä.
        Eli tämä on vapaaehtoista. Saa rakastaa, mutta ei ole pakko.
        Ja kuinka paljon Suomessa näitä rakkaudesta liittoon menneitä astuu tielle, että ei rakastetakaan. Eli olla samanmielisiä. Siksi luomakunta tavallaan meille todistaa tätä Jumalan ja Adamin välistä suhdetta. Ja sitä, että kuka sen rikkoi.

        Alue on hirviän laaja kirjoitella ja tuoda esiin. Mutta, Raamattu on ikäänkuin Sanakirja, ohjein ja neuvoin, sekä kehotuksin, jossa varotetaan vaarasta, koska rakkaus haluaa varoittaa väärästä. Ohjeistaa ja neuvoo, kuinka käydään eteenpäin jne.
        Siksi myös tulevan Uuden maan näköalat kirjoitetaan ymmärrykseemme - Uusi Adam - Kristus. Hän oli kuulainen ja samanmielinen. Ja juuri Hänen kohdallaan puhutaan Yljästä.
        Hänen rinnalleen tuodaan morsian. Eli seurakunta, "Hän loi ihmisen omaksi kuvakseen - mieheksi ja naiseksi Hän heidät loi". Siis olemme jäseninämme tämä morsian, joka valmistautuu häihinsä. Ja tähän Hän pukee meidät ja siihen Hän antaa voimansakin.
        Siksi kun kaikki on valmiina - Hän tulee Kuninkaana, koska kuninkuus tarkoittaa Hallitsijan saapumista, ts. laitetaan kaikki luomisessa siihen muottiin, mihin se kuuluu. "kaikki sangen hyvää" ja morsiankin on oppinut läksynsä, ettei syö siitä väärästä puusta, vaan Elämänpuusta. Sekin kuvataan sinne Uuteen taivaaseen ja maahan.
        Tämä on Sanan kerrontaa meille, kieleksi ja mieleksi, tiedoksi. Se avaan näköalaa katoavaisuuden taakse. Ja luomakunta on rakennettu tavallaan meille puheeksi, jossa kirjain alkaa elämään ja tuo Hengen sisimpään.

        Rikkomukset ovat sydämen tilaa antautua vieraalle -herralle- eli tämänkin Sana ikäänkuin avaa - ihminen avaa - häpynsä sille siemenelle, mikä on kuolemaksi ja synnyttää synnin, eli laittomuuden siemenen. Näin ihminen on alaston, ts. voimaton syntiä vastaan.
        Siksi uskollisuus omalle Yljälle, siinä on syvin avain elämään sisälle kulkemisesta.
        Ja näillä alueilla puhutaan kaidasta tiestä ym. ym.
        Mutta, eiköhän tässä ollut tälle kerralle.
        Eli ratkaisu on meidän käsissä, tahdommeko.
        Jeesus sanoi omille opetuslapsille, sen jälkeen, kun osa loukkaantui ja läksi. Tahdotteko tekin mennä pois. Siis rakkaus ei pakota. Se on sitä rakkautta. "Sinulla on iankaikkisen elämän sanat" - Eli morsian jää Elämänlähteelle, kellä elämä on hallussa ja kuka sen antaa.
        Me henkilökohtaisesti ratkaisemme -oman- rakkaustarinan ja ylkämme, kenen rinnalla käymme. .. näin Kainuun kasvatti kertoili.

        Sama se, vaikka olisit saatanan perseestä tai Kainuusta. Minä en aio vuodatuksiasi lueskella läpi orjallisesti. Näyttää olevan niin paljon paskaa jo niissäkin kohdissa, joita hiukan silmäilin.

        Näitä vapaan tahdon teorian mielettömyyksiä on niin paljon jauhettu muualla, että on tarpeetonta niitä tähän toistaa uudelleen. Raamatussa ei anneta ihmisille vapaata tahtoa, ja mitä sitten jos olisi annettu. Ei se ole mikään kaikkivaltias, joka aikaansaa mitä haluaa.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/15455146/apinalauma-raamatun-kimpussa

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/15404295/ennalta-maaratty-pelastukseen#comment-95044682

        Tämän menossa olevan keskustelun aiheena on Jumalan sekopäiset teot, joita luetellaan Raamatusta aloitusviestiin muutamia. Tekopyhillä on tapana vastata sellaiseen solvaamalla Raamatusta asioita esille tuonutta henkilöä, tuntematonta. Siinä kuvastuu juuri se, että ette ole mitään totuuden ihmisiä, ettekä totuuden rakastajia.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1898
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      134
      1883
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1838
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1630
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1442
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1256
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe