Jännärentut ulosottotarinoiden...

...takana:

https://www.is.fi/perhe/art-2000005931114.html?ref=rss

Eka:

"Tanjalla on taustallaan rankka kokemus väkivaltaisesta parisuhteesta, joka ajoi äidin ja lapset lopulta pakoon naisten turvakotiin.

– Kun olimme lähteneet, jäivät talomme laskut maksamatta, sähköt katkaistiin ja laskut menivät perintään. Mitään yhteyttä exään ei ollut. Talo meni myyntiin ja paniikissa se sitten myytiin 20 000 euroa alle jäljellä olevan lainamäärän."


Toka:
"Kahden lapsen äiti kertoo olleensa aikaisemmin erittäin tarkka laskujen kanssa. Elämään tullut mies kuitenkin muutti kaiken.

– Hän osti kaikkea minun nimiini, koska hänellä itsellään ei ollut luottotietoja. Hänen selityksensä luottotietojen menetykseen ei tietenkään liittynyt mitenkään hänen omiin toimiinsa."

Kolkki:
"Myös Liisalla (nimi muutettu), 28, on taustallaan vastaava kokemus. Nykyään taaperoikäisen lapsen äiti kertoo joutuneensa ulosoton asiakkaaksi entisen kumppaninsa toimien vuoksi.

– Exä oli ottanut nimissäni reippaasti pikavippejä ja siirtänyt ne omalle tililleen sillä aikaa, kun kävin kaupassa. Siitä se kierre sitten alkoi, kun ei ollut varaa maksaa laskuja. Jouduin ottamaan opintolainan, että pystyin edes jotenkin elämään."


Mitenhän meni noin niin kuin noiden omasta mielestä miesvalinnat? Ei sitten kelvannut kiltti & kunnollinen asiansa hoitava mies?

Tanja siellä esittää vastuullista vanhempaa:

"Tanja haluaa äitinä painottaa myös teini-ikäisille lapsilleen raha-asioiden hoitamisen tärkeyttä."

Boah, hyvinpä itse veti jännänsä kanssa, varmaan tyttäret toistaa saman kuvion.

Henna valittaa:

"On hankalaa näyttää toteen, ettei itse ollut syypää. Suurimmat hankinnat, kuten pyykkikone, ovat olleet hankalia, kun osamaksua ei ole voinut käyttää."

No kuka se syypää sitten on? jännärenttu pakkonaitettiin hennalle, niinkö?

30

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jokumies83

      Olen tuon huomannut kun naisilla joita olen tapaillut on ollut lähes poikkeuksetta velkaa ja isojakin summia. Itse kun elelen hiljoksiin niin ettei velkaa ole yhtään ja jos olen kulutusluottoa joskus ottanut niin maksanut aina lyhyessä ajassa pois. Talouden hallinnassa monella tuntuu olevan vaikeaa, ei se vaikeaa ole.. kun käyttää vain sen verran kuin tulee ja jos jotain haluaa isompaa niin miettii onko vara maksaa velka pois.

    • Todella ihmettelen naisten miesmakua, varsinkin silloin kun puhutaan rehellisyydestä. Ihmettelen myös sitä kuinka kusipäitä jotkut miehet voivat olla, kun tämä on pikemminkin naisten tapa.

    • noh,mun kiltti miehestä tuli peliongelmainen jännämies ja kuseen jouduttiin. mistäpä tota olis sillon voinut tietää kun esitys päällä.

      • Naiset on aika huonoja tulkitsemaan väittäisin. jossain miesporukoissa yleensä hyvin nopeasti huomataan mitä kukin on miehiään, naiset taas tuntuu olevan päinvastoin että mitä p..mpi luonne sen paremmin niiden kanssa pärjää.

        No onhan se toisinkinpäin, kyllä jotkut tyypit ihan uskomattomien naisten kanssa voi seurustella, perustaa perhettä, olla avosuhteessa, aviossa jne. Taitaa ollakin aika monesti niin että toinen on k & k ja toinen p..ka, joku ihme luonnon laki vaikka parempi ois että ois K & K ja K & K keskenään kuten myös p..ka & p..ka.


    • Toivotaan ettei toi jännene olisin muuten aikas shokissa.
      Entä jos sinä jännäksi muutut?

      • En minä muutu, en usko ainakaan. Esim. jo lapsuudesta tutuista kavereista sen näkee hyvin, ne on aina pysyneet samanlaisina perusluonteeltaan joka on ja pysyy muuttumattomana varmaan läpi elämän.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        En minä muutu, en usko ainakaan. Esim. jo lapsuudesta tutuista kavereista sen näkee hyvin, ne on aina pysyneet samanlaisina perusluonteeltaan joka on ja pysyy muuttumattomana varmaan läpi elämän.

        Miehellä oli kyllä luottotiedot mennyt aiemmin mutta johtui siitä kun masentu.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        En minä muutu, en usko ainakaan. Esim. jo lapsuudesta tutuista kavereista sen näkee hyvin, ne on aina pysyneet samanlaisina perusluonteeltaan joka on ja pysyy muuttumattomana varmaan läpi elämän.

        Mutta velkaa syillä ei enää ole ja luottotiedot kunnossa. Suurin osa on minun nimissä. Vähän sillein outoa.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        En minä muutu, en usko ainakaan. Esim. jo lapsuudesta tutuista kavereista sen näkee hyvin, ne on aina pysyneet samanlaisina perusluonteeltaan joka on ja pysyy muuttumattomana varmaan läpi elämän.

        Haluan pois nimistäni, ettei minun tarvi puhua kun se on inhottavaa virallisia puheluita puhua.


      • valtakunta kirjoitti:

        Miehellä oli kyllä luottotiedot mennyt aiemmin mutta johtui siitä kun masentu.

        Joo no, joku tuommonen tervydellinen seikka voi vaikuttaa että tulee rahanmenokierrettä mutta noin muuten luulen että ei ois välttämättä tullut, toivottavasti otti opikseen siitä niin ettei enää velkaannu liiaksi.


      • valtakunta kirjoitti:

        Haluan pois nimistäni, ettei minun tarvi puhua kun se on inhottavaa virallisia puheluita puhua.

        Juu, aina paree jos pääsee mahdollismman vähiin velkojen kaa, helpompi hengittää jos ei joo jatkuvaa taakkaa niistä niskassa, siks kannattee aatella aina etukäteen mitä oikeesti tarvii ja hankkii sellasta, jättää kaiken turhan hankkimatta.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        En minä muutu, en usko ainakaan. Esim. jo lapsuudesta tutuista kavereista sen näkee hyvin, ne on aina pysyneet samanlaisina perusluonteeltaan joka on ja pysyy muuttumattomana varmaan läpi elämän.

        Tuntuu kamalalta päättää asioista puhumalla kun ei jää miettimiseen varaan kerran sanoin sähkölaitoksen miehelle että lähetä tarjous sähköpostilla, että voin verrata.


      • valtakunta kirjoitti:

        Tuntuu kamalalta päättää asioista puhumalla kun ei jää miettimiseen varaan kerran sanoin sähkölaitoksen miehelle että lähetä tarjous sähköpostilla, että voin verrata.

        Toi on just hyvä että aina kirjallisena ja siten että ajan kaa miettii. Ite en noita sähkötarjouksia ikinä ota kun kt:ssa aika pieni lasku ja siirto menis kuitenkin sitten paikallisesta ´niin siinä ei saa mitään säästöjä juuri ja joutus maksaan kahteen paikkaan sitten. Yleensäkään en ikinä ota mitään puhelimessa tarjottua nykyään, sanon heti kohteliaasti "sorry, oon sulle huono asiakas enkä osta mitään, ois tässä ny vähän kiireitä" niin ei jää niille oikeen tilaa jaaritella mahtitarjouksiaan.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Juu, aina paree jos pääsee mahdollismman vähiin velkojen kaa, helpompi hengittää jos ei joo jatkuvaa taakkaa niistä niskassa, siks kannattee aatella aina etukäteen mitä oikeesti tarvii ja hankkii sellasta, jättää kaiken turhan hankkimatta.

        Ukkoseni ei tykkää enää leikki mun kanssa, koki itsensä liian vanhaksi. Harmi sinäänsä kun aloin miettimään mitä ”mun imeminen” tarkoittaa. Kun ukko sen sanoi. Kun ymmärsin ”hän imee minua tai sitten imen sitä”
        Naureskelin sitä pitkään kun en yhtään tiennyt mitä tarkoitti.


      • Pillujen--asiantuntija

        Nainen voi aina myydä persettä toisille jännämiehille että saa rahaa velkojen maksuun. Ei siis ole mikään ongelma tienata rahaa.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Toi on just hyvä että aina kirjallisena ja siten että ajan kaa miettii. Ite en noita sähkötarjouksia ikinä ota kun kt:ssa aika pieni lasku ja siirto menis kuitenkin sitten paikallisesta ´niin siinä ei saa mitään säästöjä juuri ja joutus maksaan kahteen paikkaan sitten. Yleensäkään en ikinä ota mitään puhelimessa tarjottua nykyään, sanon heti kohteliaasti "sorry, oon sulle huono asiakas enkä osta mitään, ois tässä ny vähän kiireitä" niin ei jää niille oikeen tilaa jaaritella mahtitarjouksiaan.

        Mitä sinun mielestä se tarkoittaa?
        🤔


      • valtakunta kirjoitti:

        Mitä sinun mielestä se tarkoittaa?
        🤔

        Veikkaan että tarkotti että siinä imet ja hän luovuttaa. Mutta oot vissiin niin kylttymätön että kokee välillä raskaaks. Voi siinä olla sjotain testosterin laskuakin mutta kun teillä paljon porukkaa ja varmaan touhua ihan riittävästi niin luultavimmin on vaan väsyny, sen pitäis saada hyvin nukkua muutamana yönä peräjälkeen niin on taas energiat kohdillaan.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Veikkaan että tarkotti että siinä imet ja hän luovuttaa. Mutta oot vissiin niin kylttymätön että kokee välillä raskaaks. Voi siinä olla sjotain testosterin laskuakin mutta kun teillä paljon porukkaa ja varmaan touhua ihan riittävästi niin luultavimmin on vaan väsyny, sen pitäis saada hyvin nukkua muutamana yönä peräjälkeen niin on taas energiat kohdillaan.

        Meille on tulossa poika tällä kertaa, saii ihmetellä miten ihmeessä 7 putkeen vuorotellen lapset tulleet. Mies vaan puhuu miten pienestä todennäköisyydestä mennään. Ollaan pian jossain guesiin ennätysten kirjassa vielä.😱


      • valtakunta kirjoitti:

        Meille on tulossa poika tällä kertaa, saii ihmetellä miten ihmeessä 7 putkeen vuorotellen lapset tulleet. Mies vaan puhuu miten pienestä todennäköisyydestä mennään. Ollaan pian jossain guesiin ennätysten kirjassa vielä.😱

        No eihän siinä mitään, hyvä vaan kun tuolleen, onneks olkoon vaan. Joku vertaus tais olla sellanen että jos tulee tyttöjä niin mies on nauttinu enemmän tekemisestä ja jos poikia niin nainen (tai sitten se oli toisinpäin en muista) mutta teillä on vissiin mennyt sitten aika tasan.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Veikkaan että tarkotti että siinä imet ja hän luovuttaa. Mutta oot vissiin niin kylttymätön että kokee välillä raskaaks. Voi siinä olla sjotain testosterin laskuakin mutta kun teillä paljon porukkaa ja varmaan touhua ihan riittävästi niin luultavimmin on vaan väsyny, sen pitäis saada hyvin nukkua muutamana yönä peräjälkeen niin on taas energiat kohdillaan.

        Noh tällä kertaa säästin molempien sukupuolen edustajien vaatteet joten on säilössä😁

        Tuntuu että paussi kyllä olisi paikallaan kun ei sit mennytkään päälle vuotta kun edellisten välissä meni toi ehkäisyn käyttö vaan epämukava mikään ei tunnu sopivan.

        Edellinen piti katsoa jo milloin ovuloin ja tämän kohdalla se sit tarttui heti , ilman mitään tauluja katsoa.
        Kaksi vuoden välein haastavat.


      • valtakunta kirjoitti:

        Noh tällä kertaa säästin molempien sukupuolen edustajien vaatteet joten on säilössä😁

        Tuntuu että paussi kyllä olisi paikallaan kun ei sit mennytkään päälle vuotta kun edellisten välissä meni toi ehkäisyn käyttö vaan epämukava mikään ei tunnu sopivan.

        Edellinen piti katsoa jo milloin ovuloin ja tämän kohdalla se sit tarttui heti , ilman mitään tauluja katsoa.
        Kaksi vuoden välein haastavat.

        Juu ja kyllähän se sun kropalle on aika raskasta kun ei jää palautumisaikaa juur yhtään ja entissäkin sulla paimennettavaa niin ihan sun jaksamisen kannalta ois hyvä tulla sitten jo taukookin välillä. Tai sitten jos päätätte että ny on pirtti täynnä ja piuhat poikki jommaltakummalta, iso päätöshän se on mutta ois sitten huoletonta tavallaan myös.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Juu ja kyllähän se sun kropalle on aika raskasta kun ei jää palautumisaikaa juur yhtään ja entissäkin sulla paimennettavaa niin ihan sun jaksamisen kannalta ois hyvä tulla sitten jo taukookin välillä. Tai sitten jos päätätte että ny on pirtti täynnä ja piuhat poikki jommaltakummalta, iso päätöshän se on mutta ois sitten huoletonta tavallaan myös.

        kyllä syön niitä pilleriä sitten( vaikka mies taas on erimieltä)koska minulla iso riski saada sitten veritulppia, ei se pahaa tee väliaikaisesti napsisi.☺️
        Taas sitten kikulin nokkaan taas sitten pistelee kierukka ja taas sitten kumi tappaa kokonaan halut. Ettei tässä kyllä haluta nipsiä johtojakaan ja se miehen ehkäsygeeliä kasseihin täytyy kysellä kun on tullut käyttöön.
        https://www.aamulehti.fi/maailma/miehen-ehkaisygeeli-toimii-hienosti-orgasmi-ja-siemensyoksy-tulevat-mutta-ilman-siittioita-24257961


    • Pillujen--asiantuntija

      Nainen antaa komealle miehelle pankkitietonsa ja se sitten voi tilata naisen nimiin kaikkea ja ottaa pikavippii ja nainen antaa pilluakin ja sitten nainen joutuu maksanaa vuosien ajan velkoja.
      Ei noissa jutuissa ole muuta syytä kun se että nainen pitää miestä komeana, luottaa heti mieheen.

    • Tommosia noi 2000 - luvun miehet kaikki aina on.

      • Parempi siis pysytellä sinkkuna ja hoitaa lapset klinikan avulla.


    • Totuus-

      No ei kelvannut asiansa hoitava kunnollinen mies naisille. Naisen kyllä maksaa jännämiesten aiheuttamat kulut koska eivät uskalla vastaan sanoa kun saavat muuten turpaan.

    • Mullaki oli tuossa joku aika sitten aikamoiset ulosottovelat. :D

    • ahdistaa

      Tilannehan on kunnollisen miehen kannalta hyvin epäreilu sillä rentuilla on aina rakkaudessa kilpailuetu. Jos naisella on kaksi miestä saatavilla, toinen renttu ja toinen kunnollinen ja hänellä on molempia kohtaan yhtä voimakkaita tunteita niin tietysti vaaka kallistuu rentun suuntaan koska nainen ajattelee että todelliset tunteet ovat renttua kohtaan huomattavasti voimakkaampia koska niiden tiellä on esteitä ja siltikin se rakkaus puskee jostain esiin.

    • 43-Sinkkumies

      Exäni jätti minut ja kelpuutti jännämiehen joka teki exälleni 30 tonnin velat. Makselee niitä vielä vuosia.

      • monille.käynyt.näin

        Exäni jätti minut, teki paljon tuhoa monella tapaa ja jätti huonoon asemaan. Hoiti tosin minun kustannuksellani itsensä mahdollisimman hyvään asemaan etc.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      133
      2616
    2. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      109
      1514
    3. Anna minulle anteeksi

      Anna minulle anteeksi. Minä pyydän.
      Ikävä
      137
      1357
    4. Peräti 95 % persujen kannattajista rasisteja

      Kertoo EVA:n teettämä kysely. Pakollista yhdenvertaisuuskoulutusta tarvitsee siis paljon laajempi joukko kuin pelkästää
      Maailman menoa
      353
      1288
    5. Kun viimeksi kohtasitte/näitte

      Mitä olitte tekemässä? Millainen ympäristö oli? Löydetään toisemme...
      Ikävä
      108
      1198
    6. Olet kyllä vaarallisen himokas

      Luova, kaunis, määrätietoinen, pervo, mielenkiintoinen, kovanaama, naisellinen ja erikoinen.
      Ikävä
      99
      1085
    7. Anna vielä vähän vihreää valoa

      Teen sitten siirtoni, nainen. Tiedän, että olet jo varovaisesti yrittänyt lähestyä, mutta siitä on jo aikaa. Jos tunnet
      Ikävä
      13
      781
    8. On minulla suunitelma

      Siitä ei vain tiedä kukaan muu kuin tällä hetkellä minä. Suunnitelma ja varasuunnitelma. Sinun takiasi nainen. Vain s
      Ikävä
      46
      779
    9. Palstan ylivoimaisesti suosituin keskustelunaihe

      Palstan suosituin keskustelunaihe näyttää olevan homoseksuaalisuus. Otsikoiden perusteella voisi kuvitella olevansa Seks
      Luterilaisuus
      252
      749
    10. 55
      734
    Aihe