Asutaan Torniossa, kirjoilla Haaparannassa. Entiset "ruotsalaiset" eläkkeellä.
Miten asutaan?
21
169
Vastaukset
- Ihmisentuska
Neuvo on jotta asu siellä paikkakunnalla mihin haluat raatosi haudattavan. Et saa mithän mukhan.
Tuota se Suomen kaksoisverotus ja päättäjien jäässä oleva järki tekee , eläkeläiset jäävät rahoineen rikastuttamaan Haaparantaa !
Late Lapista.- LatetViePalvelumme
"eläkeläiset jäävät rahoineen rikastuttamaan "
Torniolla on huonot ajat edessä. Suurten ikäluokkien (vuosina 1945-1950 syntyneet) paluumuutto kohdistuu tämän eläkekikkailun vuoksi juuri rajakuntiin.
Ikääntyvälle väestölle suunnattujen palvelujen ylläpidosta aiheutuvat kustannukset nousevat huomattavasti.
Aika hoitaa tämän väestötulpan seuraavien vuosien aikana, mutta Tornion talouden elpyminen vie vielä vuosia sen jälkeen.
Ikävä kyllä, taitaa näistä mamuista tulla seuraava tekijä, joka vie torniolaisten rahat, kun näistä Ruotsista tulleista paluumuuttajista aika jättää.
Sanoisko, että rajan kiroja. Onneksi vain harva näistä palaajista on yhtä röyhkeä kuin mitä Late näyttää olevan . - tunarit
Ruotsinsuomalaiset elävät nyt sen kansankodin raunioilla, jonka uudet muuttovirrat ovat panneet sekaisin.
Mutta joka kerta, kun he sanovat sanan ”maahanmuuttaja”, heidän on pakko muistaa, että he puhuvat myös itsestään.
Ja usein ratkaisu näyttää olevan muutto takaisin rajakuntaan Suomen puolelle. Tätä ei pienet kunnat kestä, palvelut ja kuntien taloudet romahtavat. - mutteinimellään
"röyhkeä kuin ... Late "
sitä minäkin ihmetellyt, että kuinka kehtaa. LatetViePalvelumme kirjoitti:
"eläkeläiset jäävät rahoineen rikastuttamaan "
Torniolla on huonot ajat edessä. Suurten ikäluokkien (vuosina 1945-1950 syntyneet) paluumuutto kohdistuu tämän eläkekikkailun vuoksi juuri rajakuntiin.
Ikääntyvälle väestölle suunnattujen palvelujen ylläpidosta aiheutuvat kustannukset nousevat huomattavasti.
Aika hoitaa tämän väestötulpan seuraavien vuosien aikana, mutta Tornion talouden elpyminen vie vielä vuosia sen jälkeen.
Ikävä kyllä, taitaa näistä mamuista tulla seuraava tekijä, joka vie torniolaisten rahat, kun näistä Ruotsista tulleista paluumuuttajista aika jättää.
Sanoisko, että rajan kiroja. Onneksi vain harva näistä palaajista on yhtä röyhkeä kuin mitä Late näyttää olevan .Jaa että minä röyhkeä? minä olen lähes puolet työhistoriastani tehnyt Ruotsissa ja isomman osan Suomessa, nautin nyt ansaitsemaani eläkettä ja olen kirjoilla Suomessa! En saa kelalta centtiäkään vaan koko eläkkeeni tulee vakuutusyhtiöiden maksamista työeläkkeistäni! Veroja maksan sekä Suomeen että Ruotsiin, Suomeen jopa tuplana, kiinteistöveroni maksoin Suomeen Ruotsissa työskennessänikin! Aikoinani lähdin Suomen työttömyyttä karkuun Ruotsiin, koska arvelin saavani sielläkin aamupuuroni, en siis jäänyt Suomen sosiaalitoimistoja rasittamaan kuten eräät! Joten minun kaltaisilla jätkillä Suomi eikä Ruotsikaan ainakaan ole köyhtynyt, päinvastoin!
Elän edelleen omillani ja varmaan loppuun asti elänkin! mutta menkääpäs Kulmunin isoja tissejä äänestäneet kepulit iltapäivisin Rajalla kauppakeskukseen , se on kuin Persialainen tori ja siellä ne teidän pöydistänne syöjät kännyköi ja lusmuilee!
Väll kommen till! ja feel på ledningen, sanoisi Ruotsalainen!
Late Lapista.- köpölasu
Late_Lapista1 kirjoitti:
Jaa että minä röyhkeä? minä olen lähes puolet työhistoriastani tehnyt Ruotsissa ja isomman osan Suomessa, nautin nyt ansaitsemaani eläkettä ja olen kirjoilla Suomessa! En saa kelalta centtiäkään vaan koko eläkkeeni tulee vakuutusyhtiöiden maksamista työeläkkeistäni! Veroja maksan sekä Suomeen että Ruotsiin, Suomeen jopa tuplana, kiinteistöveroni maksoin Suomeen Ruotsissa työskennessänikin! Aikoinani lähdin Suomen työttömyyttä karkuun Ruotsiin, koska arvelin saavani sielläkin aamupuuroni, en siis jäänyt Suomen sosiaalitoimistoja rasittamaan kuten eräät! Joten minun kaltaisilla jätkillä Suomi eikä Ruotsikaan ainakaan ole köyhtynyt, päinvastoin!
Elän edelleen omillani ja varmaan loppuun asti elänkin! mutta menkääpäs Kulmunin isoja tissejä äänestäneet kepulit iltapäivisin Rajalla kauppakeskukseen , se on kuin Persialainen tori ja siellä ne teidän pöydistänne syöjät kännyköi ja lusmuilee!
Late Lapista.röyhkeys sitähän ei huomaa kun on narsismi
- Ploiro
"Jaa että minä röyhkeä? "
Tää on kuin suoraan jostain Loirin sketsistä.
Ja jatko kuului "Ei pidä paikkaansa, ei pidä paikkaansa!" Ja kaikki tiesivät, että taatusti piti. - paluumuuttajanasuomeen
Late_Lapista1 kirjoitti:
Jaa että minä röyhkeä? minä olen lähes puolet työhistoriastani tehnyt Ruotsissa ja isomman osan Suomessa, nautin nyt ansaitsemaani eläkettä ja olen kirjoilla Suomessa! En saa kelalta centtiäkään vaan koko eläkkeeni tulee vakuutusyhtiöiden maksamista työeläkkeistäni! Veroja maksan sekä Suomeen että Ruotsiin, Suomeen jopa tuplana, kiinteistöveroni maksoin Suomeen Ruotsissa työskennessänikin! Aikoinani lähdin Suomen työttömyyttä karkuun Ruotsiin, koska arvelin saavani sielläkin aamupuuroni, en siis jäänyt Suomen sosiaalitoimistoja rasittamaan kuten eräät! Joten minun kaltaisilla jätkillä Suomi eikä Ruotsikaan ainakaan ole köyhtynyt, päinvastoin!
Late Lapista.On näillä ihme jutut. Olisiko meidän kaikkien jotka lähdimme Ruotsiin töihin,pitänyt jäädä suomeen työttömäksi valtion elätettäväksi?
Vaikka moni halunnut tulla suomeen vanhoilla päivillään, jää ruotsista saatavat eläkerahat suomen hyväksi kulutuksena,ei suomalaiset häviä meidän takia mitään. Itseni lisäksi on suomeen tullut myös täysi-ikäiset lapseni ,jotka kävivät koulut ruotsissa ja nyt töissä suomessa. Suomi säästi hyvät rahat kun sai valmiiksi koulutettua työvoimaa. Niin että on aivan turha narista paluumuuttajista, eiköhän sinne teidän Tornioon mahdu vielä asukkaita,vai onko se ruuhkaseutua,ettei suomalaisille ole enää tilaa? - nähä
Olisimme jo ajat sitten muuttaneet takaisin suomeen, saamme vain työeläkettä ruotsista joten se olisi ollut helppoakin mutta verotuksellisista syistä tämä ei kannata. Nyt asumme edelleen ruotsissa ja vietämme muuten aika paljon aikaa mökillä suomessa ei kuitenkaan niin paljon että meitä alettaisiin katsoa siellä asuviksi. Voi v...… näitä byrokratioita joita ei siellä eussakaan ole voitu korjata muille kuin politikoille itselleen.
- paluumuuttajanasuomeen
nähä kirjoitti:
Olisimme jo ajat sitten muuttaneet takaisin suomeen, saamme vain työeläkettä ruotsista joten se olisi ollut helppoakin mutta verotuksellisista syistä tämä ei kannata. Nyt asumme edelleen ruotsissa ja vietämme muuten aika paljon aikaa mökillä suomessa ei kuitenkaan niin paljon että meitä alettaisiin katsoa siellä asuviksi. Voi v...… näitä byrokratioita joita ei siellä eussakaan ole voitu korjata muille kuin politikoille itselleen.
Saan itsekin työeläkkeen Ruotsista ja vain pienen kansaeläke osuuden Suomesta. Verot pidätetään Ruotsissa, netto tulee suomen tilille.Suomeen en maksa veroja vain sairausvakuutus maksun.
Kaksois verotusta ei ole.
- tähhäh
Ottaako ruotti Haaparannan hautuumaahan nämä työpaikkakunnaltaan pakoilleet suurikäluokat vaiko pukkaa Tornion hautuumaahan. Late mihin kuopataan .
Minulla on maksettu hautapaikka sekä Alatornion että Haukiputaan kirkkomaihin, joten sinun ei tarvitse kuoppaamisestani huolta kantaa, ne olen maksanut kuten maatilanikin, jonne tuhkani myös voidaan levittää!
Late Lapista.- KukkolanKojamo
Late_Lapista1 kirjoitti:
Minulla on maksettu hautapaikka sekä Alatornion että Haukiputaan kirkkomaihin, joten sinun ei tarvitse kuoppaamisestani huolta kantaa, ne olen maksanut kuten maatilanikin, jonne tuhkani myös voidaan levittää!
Late Lapista.ja ruosteinen arkku jonka kanssa minut voi haudata ruostuu pihanmaalla.
- anti_manne
KukkolanKojamo kirjoitti:
ja ruosteinen arkku jonka kanssa minut voi haudata ruostuu pihanmaalla.
Vinkki kyöstille!
Miten asutaan?
Asutaan Torniossa, kirjoilla Haaparannassa. Entiset "ruotsalaiset" eläkkeellä.
- tähhäh
Röyhkeätä haudattaa Late ittensä Alatornion ja Haukiputaan ahtaasiin hautuumaihin ja silti pöllyttää tuhkat jonku maatilalle.
- LateAlkoTonttuileen
Pärkkele - nyt on totista.
Latelta mäni hermot. - näinson
En ole mikään etelän vetelä ei sitä late riepu kannata olla vielä kovin rehvakas jos on eläke ukolla vain 40 vuoden työrupeama niinhän sie olet poikasille rehvastellut . Mulla sattuu olemaan paljon pitenpi taisit päästä juomisen takia ennenaikaiselle kun näyttää kirjoitukset olevan kuin hermonsa menettäneen juoppoh.,,un
- Picapica
Vanha harakka.
- käkähähä
Portugalissa on sitten loput isänmaanpetturit ja Late arpelassa mämmiojan torpassa.
- kotona-asuja
onhanse varmaan häiritsevä tekiä missä kukanenkin asuu, eiksniin...
Ketjusta on poistettu 16 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista1038182- 1105733
- 2875158
- 535146
- 773803
- 583021
- 662737
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222538Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292522- 452471