Kaikki alkaa alusta

No niin... Tässä pari (tai kolme) viikkoa sitten tuli viesti esimieheltä, että työni eivät jatku heidän yrityksessään 6.1.2019 jälkeen. Työskentelen siis henkilökohtainen avustajan työ ja ihan 8 tunnin päiviä oon tehnyt. Kyseisellä yrityksellä on muitakin toimipisteitä, joista aion kysellä töitä. Muutaman (tai yhden) avustettavan ottaminen ei taloudellisesti kannata, koska palkasta vähennetään sitten liiton päivärahat. Pelottaa taas että jos töitä ei löydykään ja kuitenkin kaksi tutkintoa taskussa.

3

145

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Veikkoleh

Hei, jos yritys vähentää työntekijöitä on heidän käytävä YT-neuvottelut. He ei voi vain ilmoittaa sinulle, ettei töitä ole vaikka toimit henkilökohtaisena avustajana. Jos kilpailutuksen on voittanut toinen yritys, niin siinä tapauksessa tulee myös käydä YT-neuvottelut ja tilanteessa on myös todennäköisesti liikkeenluovotus kyseessä ja sinulle tulisi tarjota työtä toisesta yrityksestä. Kolmas yleinen tilanne on se että avustettava, eli asiakas päättää ottaa palvelun muualta, mutta siinäkin tapauksessa työnantajalla on ensisijaisesti työntarjoamisvelvollisuus muun asiakkaan paikasta tai toimipisteestä

Jos olet JHL:n jäsen kuten suurinosa henkilökohtaisista avustajista, niin ota välittömästi yhteyttä luottamusmieheen, meillä on todella monessa henkilökohtaisen avun yrityksessä luottamusmiehet. Jos et tiedä kuka luottamusmiehesi on, niin voit olla yhteydessä aluetoimistoon https://www.jhl.fi/jhl/aluetoimistot/ tai henkilökohtaisten avustajien omalle sivulle www.henkilökohtaisetavustajat.fi jossa voit jättää kysymyksen/yhteydenottopyynnön. Se menee suoraan liiton toimitsijoille.

Terveisin
      Veikko Lehtonen / henkilökohtaisten avustajien asioista vastaava

• Anonyymi

Kerropa yrtiykset, joissa käytetään muita kuin tarvittaessa töihin kutsuttavia avustajia. Otan heti heiltä palvelun.

• Jee - sain sittenkin jatkaa kyseisessä firmassa mutta eri yksikössä!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      97
      1968
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      88
      1380
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1153
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1047
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      120
      1038
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      893
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      811
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      792
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      761
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      713
    Aihe