Mikähän mahtaa olla vaivana, kun kipua alkanut lisääntymään jalkaterän ulkosyrjässä keskellä siinä kohtaa missä voi tuntea luunpään hieman ulompana. Kipu on lisääntynyt tällä viikolla kun on ollut kova viikko. Aiemmin kipua ei tuossa kohtaa ole ollut lainkaan, mutta kantapää vaivasi kyllä aiemmin. Lisäksi nyt on alkanut vaivaamaan päkiän ja kannan välinen jänne, mutta sitä olen hoitanut varvasjumpalla ja pyörittämällä sählypalloa jalan alla ja siitä ei ole suurta haittaa, mutta lähinnä tuo toinen vaiva huolestuttaa?! Fysioterapialle en varmaan ehdi/saa aikaa tälle viikolle enää, joten "pikaneuvoa" kaivataan ensihätään.
vaivoja jalkapohjassa
3
2338
Vastaukset
- raindog-
Sen verran tiedän, että joillekin voi päkiäpehmuste kengässä aiheuttaa kipuja. Riippuu jotenkin jalkapöydän luiden kaaresta.
- ex vaivainen
Levätessä kunto nousee ja vaivat paranee :)
- jrr
Itselläni oli viime kesänä vaivana juuri tuo jalkaterän ulkosyrjän keskellä oleva kipukohta, joka alkoi jo talvella hiidosta. Leppuutelin jalkaa, mutta kipu vain palasi aina. Kerran satuin lukemaan jonkin artikkelin tuosta vaivasta ja siinä sanottiin, että fysioterapeutit parantavat painelemalla ulkosyrjän keskikohtaa. Jos muistan oikein, niin painelulla pyritään saamaan jokin luun "kiilautuminen" vapautumaan. Niimpä sitten itse kokeilin peukaloilla painelemalla siitä luunpäästä jalkapohjasta päin aluksi varovasti ja sitten yhä voimmakkaammin. Ja kappas vain. Parin päivän päästä kipu helpotti ja vähitellen hävisi kokonaan.
Juuri tänään taas tein jalalle samaa hoitoa, kun hiidon takia tuntui hieman orastavaa kipua. Eli itse olen hoitanut vaivaa ja aloittanut painelun välittömästi, kun vähänkin on ollut oireita. Ehkä tämä on enemmäkin vaivan korjaamista, kun sen syyn etsimistä. Itse olen kuitenkin pärjännyt sen kanssa, kun painelulla saan kivun kokonaan poistumaan. Se että vaiva tulee myös hiihtäessä kumoaa osittain ajatuksen juostessa käytettävistä vääristä kengistä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 941759
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr2351602- 901361
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!661032Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46931- 47918
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38908Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9904- 46862
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika37849