Keskustelun avaukset

exLudvig

Taas kun lueskelee palstaa, niin huomaa että palstalaisten keskustelutaidot on surkeaa tasoa.

Suurin osa palstalaisista on apukoulutasoa, ja ne "taitavammat kirjoittelijat" ovat sitten muuten vain autistisia kirjoittajia joilta puuttuu keskustelutaito.

Keskustelu on vuorovaikutusta, ei tiedottamista, tarinointia tai pelkkää omien ajatusten pukemista sanoiksi. Suurin osa palstan avauksista olisi omimmillaan jossakin umpimielisten mielipideosastolla.

116

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sesiitäkeskustelusta

      Olen kyllä huomannut, ettei se kohdallasi paljoa eroa tee. Julistat kaikki muut trolleiksi, kun eivät ole samaa mieltä kanssasi.

    • wanhaämmä

      "..tai pelkkää omien ajatusten pukemista sanoiksi. Suurin osa palstan avauksista olisi omimmillaan jossakin umpimielisten mielipideosastolla."

      Kuten myös.

      • exLudvig

        Joku ero minun avauksissani on silti verrattuna suurimpaan osaan muista aloituksista, niihin kun voi myös vastata.

        Palstalla on paljon aloituksia jotka eivät edes pyri olemaan keskustelun aloituksia, niistä puuttuu tarttumapinta. Ne on vain mielipidekirjoituksia.


      • wanhaämmä
        exLudvig kirjoitti:

        Joku ero minun avauksissani on silti verrattuna suurimpaan osaan muista aloituksista, niihin kun voi myös vastata.

        Palstalla on paljon aloituksia jotka eivät edes pyri olemaan keskustelun aloituksia, niistä puuttuu tarttumapinta. Ne on vain mielipidekirjoituksia.

        Sun viimeaikaiset kirjoituksesi ovat olleet vain toisten haukkumisia. Tarpeeksi trollailua, niin joku viitsii sylkäistä päin...

        Kaikkiin muihinkin aloituksiin voi kirjoittaa vastineen jos haluaa. Parhaimmat jutustelut tulevat aina aiheen sivusta, ei juurikaan aloituksesta.


      • exLudvig
        wanhaämmä kirjoitti:

        Sun viimeaikaiset kirjoituksesi ovat olleet vain toisten haukkumisia. Tarpeeksi trollailua, niin joku viitsii sylkäistä päin...

        Kaikkiin muihinkin aloituksiin voi kirjoittaa vastineen jos haluaa. Parhaimmat jutustelut tulevat aina aiheen sivusta, ei juurikaan aloituksesta.

        Missä kohtaa olen haukkunut ketään? En tietääkseni harrasta sellaista, mutta annan toisinaan palautetta.

        Voisiko tuo aiheen vierestä keskustelu vaikuttaa myös aloituksiin? Olen joskus nähnyt palstakirjoituksia joissa on tuskailtu sitä kun pari kolme trollia ryhtyy keskustelemaan aloituksessa ihan omaa juttuaan.


      • wanhaämmä
        exLudvig kirjoitti:

        Missä kohtaa olen haukkunut ketään? En tietääkseni harrasta sellaista, mutta annan toisinaan palautetta.

        Voisiko tuo aiheen vierestä keskustelu vaikuttaa myös aloituksiin? Olen joskus nähnyt palstakirjoituksia joissa on tuskailtu sitä kun pari kolme trollia ryhtyy keskustelemaan aloituksessa ihan omaa juttuaan.

        "Olen joskus nähnyt palstakirjoituksia joissa on tuskailtu sitä kun pari kolme trollia ryhtyy keskustelemaan aloituksessa ihan omaa juttuaan."

        Nehän on sun kirjoituksiasi, puolin ja toisin.


      • exLudvig
        wanhaämmä kirjoitti:

        "Olen joskus nähnyt palstakirjoituksia joissa on tuskailtu sitä kun pari kolme trollia ryhtyy keskustelemaan aloituksessa ihan omaa juttuaan."

        Nehän on sun kirjoituksiasi, puolin ja toisin.

        Nopeastipa sulta loppuivat argumentit ja kävit henkilöhyökkäykseen.


      • wanhaämmä
        exLudvig kirjoitti:

        Nopeastipa sulta loppuivat argumentit ja kävit henkilöhyökkäykseen.

        Ei, vaan huomasit että noinhan se on. Turha kiistääkään, vai mitä.


      • exLudvig
        wanhaämmä kirjoitti:

        Ei, vaan huomasit että noinhan se on. Turha kiistääkään, vai mitä.

        Laiha anti sulta tähän keskusteluun. Vedit herneen nenuun siitä kun totesin ihan asiallisesti ettei se sinun korostamasi aiheiden ohi kirjoittelu parin palstakamun kanssa ole muille kovinkaan kiinnostavaa keskustelua.


      • wanhaämmä
        exLudvig kirjoitti:

        Laiha anti sulta tähän keskusteluun. Vedit herneen nenuun siitä kun totesin ihan asiallisesti ettei se sinun korostamasi aiheiden ohi kirjoittelu parin palstakamun kanssa ole muille kovinkaan kiinnostavaa keskustelua.

        Mä en ole täällä kirjoittelemassa saadakseni hyväksyntää. Siispä ei osunut. Kirjoitusten ei tarvitse viihdyttää kaikkia, joskus ei ketään.


      • wanhaämmä
        exLudvig kirjoitti:

        Laiha anti sulta tähän keskusteluun. Vedit herneen nenuun siitä kun totesin ihan asiallisesti ettei se sinun korostamasi aiheiden ohi kirjoittelu parin palstakamun kanssa ole muille kovinkaan kiinnostavaa keskustelua.

        Sun addiktioihisi sen verran, ettet tule täältäkään saamaan sitä tyydytystä mitä haet. Kannattaako...?


      • exLudvig
        wanhaämmä kirjoitti:

        Mä en ole täällä kirjoittelemassa saadakseni hyväksyntää. Siispä ei osunut. Kirjoitusten ei tarvitse viihdyttää kaikkia, joskus ei ketään.

        Olemme tuossa kohtaa samanlaisia, minäkään en hae hyväksyntää.

        Huomautin sulle vain siiitä, että toistuvasti muiden aloituksiin jumittuvat palstavakkarit eivät nauti kaikkien suosiota vaikka se heille itselleen voikin tulla yllätyksenä.


      • exLudvig
        wanhaämmä kirjoitti:

        Sun addiktioihisi sen verran, ettet tule täältäkään saamaan sitä tyydytystä mitä haet. Kannattaako...?

        Sano suoraan mihin "addiktioihini" viittaat?


      • wanhaämmä
        exLudvig kirjoitti:

        Sano suoraan mihin "addiktioihini" viittaat?

        Jyystö-Pertti lypsyllä :D


      • exLudvig
        wanhaämmä kirjoitti:

        Jyystö-Pertti lypsyllä :D

        En ymmärrä mitä ajat takaa.


      • Syömiestärotanlailla
        wanhaämmä kirjoitti:

        Mä en ole täällä kirjoittelemassa saadakseni hyväksyntää. Siispä ei osunut. Kirjoitusten ei tarvitse viihdyttää kaikkia, joskus ei ketään.

        Morjens v.tun apina!🤪

        Eikös joskus versoilevat keskustelut olleetkaan Ludden mieleen? Muistelin vaan....
        Minusta sama mistä aloitus lähtee, kunhan syntyy jonkinlaista vuoropuhelua ja näkökulmia. Se ruokkii ainakin minun kirjoittelua täällä palstalla. Mikä sattuu sit fiilis olemaankaan.

        Hitto, on muutes pikkusen kettumaista, kun lumilinko pihalla, lunta tolkuttomasti, mutta voit vaan todeta nuo asiat.... ei mitään asiaa tehdä yhtikäs mitään. Aika kirous tää polviremppa alkuun. 😤


      • exLudvig
        Syömiestärotanlailla kirjoitti:

        Morjens v.tun apina!🤪

        Eikös joskus versoilevat keskustelut olleetkaan Ludden mieleen? Muistelin vaan....
        Minusta sama mistä aloitus lähtee, kunhan syntyy jonkinlaista vuoropuhelua ja näkökulmia. Se ruokkii ainakin minun kirjoittelua täällä palstalla. Mikä sattuu sit fiilis olemaankaan.

        Hitto, on muutes pikkusen kettumaista, kun lumilinko pihalla, lunta tolkuttomasti, mutta voit vaan todeta nuo asiat.... ei mitään asiaa tehdä yhtikäs mitään. Aika kirous tää polviremppa alkuun. 😤

        Minä en ole trolli enkä apina.


      • Onpastarkkaa
        exLudvig kirjoitti:

        Minä en ole trolli enkä apina.

        No kun oikein olisit tarkkaavainen keskustelija, huomaisit, että viesti ei ollutkaan osoitettu sinulle, vaan wanhalle ämmälle.

        Mutta monelle muulle keskustelijalle täällä on ihan sama, pidetäänkö trollina vai apinana, sitä tärkeämpi asia on se itse keskustelu. Siis se itse asia.... sinulle taas on selkeästi tärkeämpää henkilöityminen.


      • wanhaämmä
        Syömiestärotanlailla kirjoitti:

        Morjens v.tun apina!🤪

        Eikös joskus versoilevat keskustelut olleetkaan Ludden mieleen? Muistelin vaan....
        Minusta sama mistä aloitus lähtee, kunhan syntyy jonkinlaista vuoropuhelua ja näkökulmia. Se ruokkii ainakin minun kirjoittelua täällä palstalla. Mikä sattuu sit fiilis olemaankaan.

        Hitto, on muutes pikkusen kettumaista, kun lumilinko pihalla, lunta tolkuttomasti, mutta voit vaan todeta nuo asiat.... ei mitään asiaa tehdä yhtikäs mitään. Aika kirous tää polviremppa alkuun. 😤

        🐒🗯 👍

        Harmi jos et pääse tekemään vaikka huvittaisi. Sit täytyy keksiä muuta ajanvietettä..

        Mua taas huvittaisi mutta en saa nyt aikaiseksi. Sama resepti, eri nimellä: sijaistoimintaa :D


      • exLudvig
        Onpastarkkaa kirjoitti:

        No kun oikein olisit tarkkaavainen keskustelija, huomaisit, että viesti ei ollutkaan osoitettu sinulle, vaan wanhalle ämmälle.

        Mutta monelle muulle keskustelijalle täällä on ihan sama, pidetäänkö trollina vai apinana, sitä tärkeämpi asia on se itse keskustelu. Siis se itse asia.... sinulle taas on selkeästi tärkeämpää henkilöityminen.

        Tulit sitten trollailemaan tähän ketjuun.


      • wanhaämmä
        Syömiestärotanlailla kirjoitti:

        Morjens v.tun apina!🤪

        Eikös joskus versoilevat keskustelut olleetkaan Ludden mieleen? Muistelin vaan....
        Minusta sama mistä aloitus lähtee, kunhan syntyy jonkinlaista vuoropuhelua ja näkökulmia. Se ruokkii ainakin minun kirjoittelua täällä palstalla. Mikä sattuu sit fiilis olemaankaan.

        Hitto, on muutes pikkusen kettumaista, kun lumilinko pihalla, lunta tolkuttomasti, mutta voit vaan todeta nuo asiat.... ei mitään asiaa tehdä yhtikäs mitään. Aika kirous tää polviremppa alkuun. 😤

        Koitas keksiä mulle tehoa antava kierrepotku persuuksille, sillä toimivalla kintulla.. Mun pitäisi heitellä taas aikalailla roinaa roskiin ja lajitella Uffille. Tässä lomalla olenkin jo saanut paljon aikaan, mutta nyt vähän väsähti...


      • palataan.taaksepäin
        exLudvig kirjoitti:

        Missä kohtaa olen haukkunut ketään? En tietääkseni harrasta sellaista, mutta annan toisinaan palautetta.

        Voisiko tuo aiheen vierestä keskustelu vaikuttaa myös aloituksiin? Olen joskus nähnyt palstakirjoituksia joissa on tuskailtu sitä kun pari kolme trollia ryhtyy keskustelemaan aloituksessa ihan omaa juttuaan.

        Yybeen, misspönttiksen, mariaaaaan ja monen muun naisen olet haukkunut ja ajanut pois palstalta. Tekstisi ovat olleet rivoja ja solvaavia. Se ei ole keskustelua, että vastapuoli lynkataan. Aloittajalla itsellään olisi paljon opeteltavaa hyvässä keskustelukulttuurissa.


      • Taijanlähteekartsalle
        wanhaämmä kirjoitti:

        🐒🗯 👍

        Harmi jos et pääse tekemään vaikka huvittaisi. Sit täytyy keksiä muuta ajanvietettä..

        Mua taas huvittaisi mutta en saa nyt aikaiseksi. Sama resepti, eri nimellä: sijaistoimintaa :D

        No vielä pitäis kaks viikkoo olla varaamatta painoa tolle polvelle. Ja tietty haluun koiven kuntoon, niin pakkohan se on malttaa olla tekemättä mitään, mutta tiukkaa tekee. Jotenkin voisin normisti olla tekemättä mitään, mutta nyt se on niinkuin kielletty. On tää pää perhana ihmeellinen...


      • tietty.päämäärä
        wanhaämmä kirjoitti:

        Sun viimeaikaiset kirjoituksesi ovat olleet vain toisten haukkumisia. Tarpeeksi trollailua, niin joku viitsii sylkäistä päin...

        Kaikkiin muihinkin aloituksiin voi kirjoittaa vastineen jos haluaa. Parhaimmat jutustelut tulevat aina aiheen sivusta, ei juurikaan aloituksesta.

        Aloittaja on haukkunut paljon muita. Ihmetyttääkin miksei lopulta jo vaihda palstaa. Tähänkään aloitukseen ei olisi pitänyt kenenkään reagoida, koska tässäkin vain mitätöi toiset ja korostaa itseään.


      • exLudvig
        palataan.taaksepäin kirjoitti:

        Yybeen, misspönttiksen, mariaaaaan ja monen muun naisen olet haukkunut ja ajanut pois palstalta. Tekstisi ovat olleet rivoja ja solvaavia. Se ei ole keskustelua, että vastapuoli lynkataan. Aloittajalla itsellään olisi paljon opeteltavaa hyvässä keskustelukulttuurissa.

        Haukkumisista olen eri mieltä, olen ollut vain rehellinen.


      • Tottakainiinteen
        exLudvig kirjoitti:

        Tulit sitten trollailemaan tähän ketjuun.

        No trollailen missä lystää. Ja lystiähän se vasta onkin sitten, kun sinä saat siitä hiukankin lisää murpatuksen aihetta. Sinua on aina kiva ärsyttää.


      • wanhaämmä
        Taijanlähteekartsalle kirjoitti:

        No vielä pitäis kaks viikkoo olla varaamatta painoa tolle polvelle. Ja tietty haluun koiven kuntoon, niin pakkohan se on malttaa olla tekemättä mitään, mutta tiukkaa tekee. Jotenkin voisin normisti olla tekemättä mitään, mutta nyt se on niinkuin kielletty. On tää pää perhana ihmeellinen...

        Mun pitäisi aivan ehdottomasti liikkua enemmän! Jäänyt löysäilyvaihde päälle ja se jotenkin ahdistaa. Kun tiedän miten hyvä olo kovasta treenistä tulee, ja mä vaan nyperrän kotona tavaroiden keskellä, väännän rättiä ja rapistelen roskiksia!! Äh!! Ja vitutukseen syön suklaaneliöitä, ai että ne on syntisen hyviä, hirrveet määrät voita ja sokeria.. aah :D


      • Luddenkiusailukivaa
        tietty.päämäärä kirjoitti:

        Aloittaja on haukkunut paljon muita. Ihmetyttääkin miksei lopulta jo vaihda palstaa. Tähänkään aloitukseen ei olisi pitänyt kenenkään reagoida, koska tässäkin vain mitätöi toiset ja korostaa itseään.

        On välillä kiva kiusailla Luddea.... Ja tuollaisen setämiehen kiusailu on sopivaa viihdettä tylsään joulupyhäpäivään tässä kohdin...


      • exLudvig
        Tottakainiinteen kirjoitti:

        No trollailen missä lystää. Ja lystiähän se vasta onkin sitten, kun sinä saat siitä hiukankin lisää murpatuksen aihetta. Sinua on aina kiva ärsyttää.

        Murpatusta tai ei, mutta olen todistanut sinut trollaattoriksi.


      • Synnytyshommii
        wanhaämmä kirjoitti:

        Mun pitäisi aivan ehdottomasti liikkua enemmän! Jäänyt löysäilyvaihde päälle ja se jotenkin ahdistaa. Kun tiedän miten hyvä olo kovasta treenistä tulee, ja mä vaan nyperrän kotona tavaroiden keskellä, väännän rättiä ja rapistelen roskiksia!! Äh!! Ja vitutukseen syön suklaaneliöitä, ai että ne on syntisen hyviä, hirrveet määrät voita ja sokeria.. aah :D

        Voi ja sokeri on kompakti energianlähde.

        No sä synnytät jotain vissiin? Koita saada hyväksyminen sille laiskottelulles, niin sitä kautta pääset eteenpäin tuosta. Mullakin vähän sama juttu nyt, vaikka tässäsynnytetään vaan tilanteen hyväksymistä...


      • Ainoattodistukset
        exLudvig kirjoitti:

        Murpatusta tai ei, mutta olen todistanut sinut trollaattoriksi.

        Olet todistanut vaan itsesi setämiespelleksi.


      • melekosen.rehellistä
        exLudvig kirjoitti:

        Haukkumisista olen eri mieltä, olen ollut vain rehellinen.

        Muistajat tietävät, että olet käyttänyt niinkin hienoja haukkumasanoja kuin idioottitrolli, vajakki ja ..tun apina (tai paviaani).


      • exLudvig
        melekosen.rehellistä kirjoitti:

        Muistajat tietävät, että olet käyttänyt niinkin hienoja haukkumasanoja kuin idioottitrolli, vajakki ja ..tun apina (tai paviaani).

        Ne on olleet vain objektiivisia toteamuksia.


      • ajoi.pois
        Ainoattodistukset kirjoitti:

        Olet todistanut vaan itsesi setämiespelleksi.

        Monta naiskirjoittajaa setämies on ehtinyt karkottamaan. Eniten harmittaa misspönttöuuni. Pönttistä olisin lukenut, en tuota setämiespelleä.


      • neuvoa.antava
        exLudvig kirjoitti:

        Ne on olleet vain objektiivisia toteamuksia.

        Pertti-sedällä on aina puolustava vastaus olemassa vaikka rike olisi tapahtunut. Laadunparantamisen voit aloittaa itsestäsi.


      • Futuuum
        wanhaämmä kirjoitti:

        Koitas keksiä mulle tehoa antava kierrepotku persuuksille, sillä toimivalla kintulla.. Mun pitäisi heitellä taas aikalailla roinaa roskiin ja lajitella Uffille. Tässä lomalla olenkin jo saanut paljon aikaan, mutta nyt vähän väsähti...

        Mä lähden liikkeelle tästä, mutta kierrepotkuna ehdotan kylmää järjestelmällisyyttä. Ideoit kokonaisuuden ja alat vaan toteuttamaan sitä fakki-idiootisti. Jossainvaiheessa saat kyllä kiksiä edistymisestä.

        Palaillaan..


      • wanhaämmä
        Synnytyshommii kirjoitti:

        Voi ja sokeri on kompakti energianlähde.

        No sä synnytät jotain vissiin? Koita saada hyväksyminen sille laiskottelulles, niin sitä kautta pääset eteenpäin tuosta. Mullakin vähän sama juttu nyt, vaikka tässäsynnytetään vaan tilanteen hyväksymistä...

        Kiitos :)

        Totta tosiaan.. vaikka aina onkin muutos menossa, niin nyt olen ruoppannut yhdeltä sivulta vähän syvemmältä. Aika monta isompaa pyörremyrskyä on mennyt ihan huomaamatta ohi, jossain kohtaa pitää raivata tiet auki. Olisko se aika nyt... :)


      • se.on.huvittavaa
        wanhaämmä kirjoitti:

        "Olen joskus nähnyt palstakirjoituksia joissa on tuskailtu sitä kun pari kolme trollia ryhtyy keskustelemaan aloituksessa ihan omaa juttuaan."

        Nehän on sun kirjoituksiasi, puolin ja toisin.

        Huomattu on kuinka aloittaja monesti keskustelee yksinään eri nimimerkeillä, totta.


      • exLudvig
        ajoi.pois kirjoitti:

        Monta naiskirjoittajaa setämies on ehtinyt karkottamaan. Eniten harmittaa misspönttöuuni. Pönttistä olisin lukenut, en tuota setämiespelleä.

        Pönttötrolli sortui omaan näppäryyteensä, hän ryhtyi sotasille kanssani. Voi syytellä ihan itseään.

        Hyvä kirjoittaja, ei siinä mitään, mutta täysi trollaattori.


      • Totuudenperät
        exLudvig kirjoitti:

        Pönttötrolli sortui omaan näppäryyteensä, hän ryhtyi sotasille kanssani. Voi syytellä ihan itseään.

        Hyvä kirjoittaja, ei siinä mitään, mutta täysi trollaattori.

        Muistelemme, että kyseinen nainen kirjoitteli nk. Väliksen ketjuun (jossa äänestettiin palstalaisia). Tämän jälkeen Ludvig hyökkäsi misspönttiksen kimppuun. Asia herätti siinä määrin mielenkiintoa, että aloittaja tuumasi Pöntön hyökänneen Luddea vastaan eli välimerkitön on kuin onkin Ludvig itse? Siitä ei päästä mihinkään, että ajoit yhden palstan parhaimmista kirjoittajista pois vainoharhaisuuksissasi.


      • wanhaämmä
        exLudvig kirjoitti:

        Pönttötrolli sortui omaan näppäryyteensä, hän ryhtyi sotasille kanssani. Voi syytellä ihan itseään.

        Hyvä kirjoittaja, ei siinä mitään, mutta täysi trollaattori.

        Me ollaan täällä joka ainoa kirjoittaja täysiä trolleja. Tröllöllöö!

        Niin mitä sitten? Sama kuin syyttäisit meitä ihmisiksi. :D


      • Totuudenperät
        exLudvig kirjoitti:

        Pönttötrolli sortui omaan näppäryyteensä, hän ryhtyi sotasille kanssani. Voi syytellä ihan itseään.

        Hyvä kirjoittaja, ei siinä mitään, mutta täysi trollaattori.

        Asialliseen keskusteluun kuulu hyväksyä toisten osapuolten mielipiteet näkemättä niitä sotina. Olet pahasti epäonnistunut palstakirjoittelijana, koska et kykene kenenkään kohdalla asiallisuuteen. On nähty kuinka kaikki muut keskustelevat järkevästi, vain yksi täällä saa loppukilarit. Loppukilarit ovat yhtä varmat kuin syksyisin tuleva ensilumi. Hyvät keskustelijat ja avaukset erottuvat, valitettavasti et kuulu nyt niihin.


      • exLudvig
        Totuudenperät kirjoitti:

        Muistelemme, että kyseinen nainen kirjoitteli nk. Väliksen ketjuun (jossa äänestettiin palstalaisia). Tämän jälkeen Ludvig hyökkäsi misspönttiksen kimppuun. Asia herätti siinä määrin mielenkiintoa, että aloittaja tuumasi Pöntön hyökänneen Luddea vastaan eli välimerkitön on kuin onkin Ludvig itse? Siitä ei päästä mihinkään, että ajoit yhden palstan parhaimmista kirjoittajista pois vainoharhaisuuksissasi.

        Ei kyse ollut mistään yksittäisestä ketjusta, vaan ihan systemaattisesta toiminnasta.

        Pönttötrolli yritti monin eri keinoin luikerrella ihoni alle ja hyökkiä kimppuuni, mutta joutui kerta toisensa perään altavastaajaksi. Pönttötrolli on hyvä kirjoittelija, mutta sotiminen ei ole hänen lajinsa.


      • exLudvig
        Totuudenperät kirjoitti:

        Asialliseen keskusteluun kuulu hyväksyä toisten osapuolten mielipiteet näkemättä niitä sotina. Olet pahasti epäonnistunut palstakirjoittelijana, koska et kykene kenenkään kohdalla asiallisuuteen. On nähty kuinka kaikki muut keskustelevat järkevästi, vain yksi täällä saa loppukilarit. Loppukilarit ovat yhtä varmat kuin syksyisin tuleva ensilumi. Hyvät keskustelijat ja avaukset erottuvat, valitettavasti et kuulu nyt niihin.

        Sinä et voi tietää kaikkia niitä käänteitä joita minun ja Pönttötrollin keskusteluissa oli, joten juttusi ovat silkkaa trollailua.


      • Totuudenperät
        exLudvig kirjoitti:

        Ei kyse ollut mistään yksittäisestä ketjusta, vaan ihan systemaattisesta toiminnasta.

        Pönttötrolli yritti monin eri keinoin luikerrella ihoni alle ja hyökkiä kimppuuni, mutta joutui kerta toisensa perään altavastaajaksi. Pönttötrolli on hyvä kirjoittelija, mutta sotiminen ei ole hänen lajinsa.

        Tällä kommentilla kerroitkin kaiken tarvittavan, nimittäin itsestäsi. Palstakirjoittelijana. Valitettavasti kunnioitusta ja arvostusta ei tuonkaan ansiosta jaeta. Tiesi olet oman ymmärtämyksesi rajoissa valinnut. Toivon, että misspönttöuuni tulee takaisin ja jättää jatkossa kaltaisesi kuran täysin noteeraamatta ja keskittyy löytämään palstalta mukavampaa, toimivampaa keskusteluseuraa.


      • Totuudenperät
        exLudvig kirjoitti:

        Sinä et voi tietää kaikkia niitä käänteitä joita minun ja Pönttötrollin keskusteluissa oli, joten juttusi ovat silkkaa trollailua.

        Olen päässyt tai valitettavasti joutunut kääntenne palstalta lukemaan. Ja kuten huomaamme, eriävän mielipiteen ilmaantuessa, vedät trolli-sanan heti mukaan, niin tässäkin. Tuo jos mikä on sotimista. Kuuntele vastakeskustelijaa ja anna sanoa mielipiteensä. Kehottaisin harjoittamaan itsehillintää.


      • exLudvig
        Totuudenperät kirjoitti:

        Tällä kommentilla kerroitkin kaiken tarvittavan, nimittäin itsestäsi. Palstakirjoittelijana. Valitettavasti kunnioitusta ja arvostusta ei tuonkaan ansiosta jaeta. Tiesi olet oman ymmärtämyksesi rajoissa valinnut. Toivon, että misspönttöuuni tulee takaisin ja jättää jatkossa kaltaisesi kuran täysin noteeraamatta ja keskittyy löytämään palstalta mukavampaa, toimivampaa keskusteluseuraa.

        Pönttötrolli sai aina keskustella rauhassa kunhan ei käynyt sotasille kanssani, mutta houkutus sotia oli aina liian ylivoimainen.

        Jos hän ei muuta keksinyt, niin ryhtyi levittämään juttua siitä että olisin palstasheriffi. Naurettavaa räpellystä ihmiseltä jolla olisi lahjoja tasokkaaseen kirjoitteluun.

        Toivottavasti hän löytää elämälleen uuden suunnan ja merkityksellisemmän sisällön kuin trollailun.


      • exLudvig
        Totuudenperät kirjoitti:

        Olen päässyt tai valitettavasti joutunut kääntenne palstalta lukemaan. Ja kuten huomaamme, eriävän mielipiteen ilmaantuessa, vedät trolli-sanan heti mukaan, niin tässäkin. Tuo jos mikä on sotimista. Kuuntele vastakeskustelijaa ja anna sanoa mielipiteensä. Kehottaisin harjoittamaan itsehillintää.

        Minä olen nähnyt palstatrollien toimintatavat, ja tiedän varsin hyvin mistä puhun.


      • Totuudenperät
        exLudvig kirjoitti:

        Pönttötrolli sai aina keskustella rauhassa kunhan ei käynyt sotasille kanssani, mutta houkutus sotia oli aina liian ylivoimainen.

        Jos hän ei muuta keksinyt, niin ryhtyi levittämään juttua siitä että olisin palstasheriffi. Naurettavaa räpellystä ihmiseltä jolla olisi lahjoja tasokkaaseen kirjoitteluun.

        Toivottavasti hän löytää elämälleen uuden suunnan ja merkityksellisemmän sisällön kuin trollailun.

        Et sinä paljoa tilaa etenkään palstan naiskirjoittajille ole antanut. Kyllä täällä luetaan. Mispönttöuunilla on yhtäläinen oikeus kuin myös yybeellä ja muilla naisilla olla täällä sellaisina kuin ovat ajattelematta sitä mitä herra Ludvig saattaisi pitää ”sotana”. Arvostan enemmän näitä naiskirjoittajia. Toivottavasti aloittaja tarkastelee tulevan vuoden myötä omaa tasoaan laadukkaampaan suuntaan. Yksittäisenä kirjoittajana Ludvig ei toimi määrittäjänä.


      • Totuudenperät
        exLudvig kirjoitti:

        Minä olen nähnyt palstatrollien toimintatavat, ja tiedän varsin hyvin mistä puhun.

        Sinun totuutesi ei vain ole kaikkien totuus. Antaa kaikkien kukkien kukkia.


      • Totuudenperät
        exLudvig kirjoitti:

        Pönttötrolli sai aina keskustella rauhassa kunhan ei käynyt sotasille kanssani, mutta houkutus sotia oli aina liian ylivoimainen.

        Jos hän ei muuta keksinyt, niin ryhtyi levittämään juttua siitä että olisin palstasheriffi. Naurettavaa räpellystä ihmiseltä jolla olisi lahjoja tasokkaaseen kirjoitteluun.

        Toivottavasti hän löytää elämälleen uuden suunnan ja merkityksellisemmän sisällön kuin trollailun.

        Nähdäkseni misspönttöuuni ei saanut kirjoitella rauhassa, koska setämies stalkkasi naista ahkerasti palstalla. Aloittaja poikkeuksetta sekaantui naisten kommentteihin. Näin on nähty. Pönttiksen ilmaantuessa palstalle ei mennyt aikaakaan kun Pertti-setämme kiilasi kylkeen. Tulevia keskustelutilanteita silmällä pitäen, anna naisille kirjoitusrauha päsmäröimättä itse niissä ketjuissa,


      • exLudvig
        Totuudenperät kirjoitti:

        Nähdäkseni misspönttöuuni ei saanut kirjoitella rauhassa, koska setämies stalkkasi naista ahkerasti palstalla. Aloittaja poikkeuksetta sekaantui naisten kommentteihin. Näin on nähty. Pönttiksen ilmaantuessa palstalle ei mennyt aikaakaan kun Pertti-setämme kiilasi kylkeen. Tulevia keskustelutilanteita silmällä pitäen, anna naisille kirjoitusrauha päsmäröimättä itse niissä ketjuissa,

        Millähän nikillä "totuudenperät" kirjoittelee aktiivisesti? Joku tuttu palstatrolli arvatenkin...

        Pönttis kyllä kiilaili itsekin ahkeraan kylkeeni, ja privakeskustelussamme hän näki sillä olevan jopa jonkinnäköistä itseisarvoa palstalle että keskustelemme yhdessä.

        Pönttö on vain trollihahmo, ja minä tiedän sen parhaiten koska kirjoittelin hänen kanssaan eniten. Vain trolli kutsuu Pönttötrollia vilpittömäksi keskustelijaksi.


      • Totuudenperät
        exLudvig kirjoitti:

        Millähän nikillä "totuudenperät" kirjoittelee aktiivisesti? Joku tuttu palstatrolli arvatenkin...

        Pönttis kyllä kiilaili itsekin ahkeraan kylkeeni, ja privakeskustelussamme hän näki sillä olevan jopa jonkinnäköistä itseisarvoa palstalle että keskustelemme yhdessä.

        Pönttö on vain trollihahmo, ja minä tiedän sen parhaiten koska kirjoittelin hänen kanssaan eniten. Vain trolli kutsuu Pönttötrollia vilpittömäksi keskustelijaksi.

        Kohtasit sitten kai itseäsi paremman? Muutenhan ei mikään olisi niin suuria palstunteita Pertissämme herättänyt?

        Pönttis oli hauska, Pertti vain kuivakka kiukkuinen setä.


      • exLudvig
        Totuudenperät kirjoitti:

        Kohtasit sitten kai itseäsi paremman? Muutenhan ei mikään olisi niin suuria palstunteita Pertissämme herättänyt?

        Pönttis oli hauska, Pertti vain kuivakka kiukkuinen setä.

        Pönttis on Teknodonna.


      • Totuudenperät
        exLudvig kirjoitti:

        Millähän nikillä "totuudenperät" kirjoittelee aktiivisesti? Joku tuttu palstatrolli arvatenkin...

        Pönttis kyllä kiilaili itsekin ahkeraan kylkeeni, ja privakeskustelussamme hän näki sillä olevan jopa jonkinnäköistä itseisarvoa palstalle että keskustelemme yhdessä.

        Pönttö on vain trollihahmo, ja minä tiedän sen parhaiten koska kirjoittelin hänen kanssaan eniten. Vain trolli kutsuu Pönttötrollia vilpittömäksi keskustelijaksi.

        Sinä eniten? Omit Pönttöä vieläkin, eiköhän ex-Dissi kirjoitellut naiselle eniten? Heillä oli palstailuhistoriaa.


      • Totuudenperät
        exLudvig kirjoitti:

        Pönttis on Teknodonna.

        Teknodonnasta on paha mennä kenenkään sanomaan. Hän voi olla kuka vaan.


      • exLudvig
        Totuudenperät kirjoitti:

        Sinä eniten? Omit Pönttöä vieläkin, eiköhän ex-Dissi kirjoitellut naiselle eniten? Heillä oli palstailuhistoriaa.

        Voi olla että kirjoittelivat eniten, mutta minä en nähnyt sellaista. Oikeastaan se onkin ihmeellisintä koko jutussa, silmiini ei ole sattunut moniakaan keskusteluita joissa Pönttötrolli ja Dissis kirjoittelisivat yhdessä.


      • exLudvig
        Totuudenperät kirjoitti:

        Teknodonnasta on paha mennä kenenkään sanomaan. Hän voi olla kuka vaan.

        Henkilö Teknotrollin takana ei ole kiintoisa, kiintoisampaa on se että sama henkilö kirjoittaa myös Pönttötrollia.


      • huomautus
        exLudvig kirjoitti:

        Voi olla että kirjoittelivat eniten, mutta minä en nähnyt sellaista. Oikeastaan se onkin ihmeellisintä koko jutussa, silmiini ei ole sattunut moniakaan keskusteluita joissa Pönttötrolli ja Dissis kirjoittelisivat yhdessä.

        Privaatisti....Hehän ovat nähneetkin.


      • exLudvig
        huomautus kirjoitti:

        Privaatisti....Hehän ovat nähneetkin.

        Toisella nikillä kerroit Dissin ja Pönttötrollin kirjoitelleen eniten keskenään. Ehkä sitten privana, mutta ei nähdäkseni palstalla.

        Sitä mitä tapahtuu privana, on vaikea arvioida ellei ole itse paikalla. Siksipä minä suhtaudunkin aina skeptisesti palstan käsikirjoittajan esittämiin väitteisiin palstalaisten privakirjoitteluista ja privakohtaamisista.


      • pikku.tieto
        exLudvig kirjoitti:

        Henkilö Teknotrollin takana ei ole kiintoisa, kiintoisampaa on se että sama henkilö kirjoittaa myös Pönttötrollia.

        Propagandaa. Misspönttöuuni on kaunis nainen, herttainen. Söpö ja suloinen.


      • palstavihaa.jouluna
        exLudvig kirjoitti:

        Henkilö Teknotrollin takana ei ole kiintoisa, kiintoisampaa on se että sama henkilö kirjoittaa myös Pönttötrollia.

        Kynsilleen saaneena vihainen mies toimii juuri kaltaisellasi tavalla, hyökkää aina misspönttiksen kimppuun. Ei se enää läpi mene.


      • exLudvig
        pikku.tieto kirjoitti:

        Propagandaa. Misspönttöuuni on kaunis nainen, herttainen. Söpö ja suloinen.

        Palstan käsikirjoittaja taas työssään.

        Mistä sinä tiedät Pönttötrollin ulkonäön?


      • sydämiä.sydämiä
        exLudvig kirjoitti:

        Palstan käsikirjoittaja taas työssään.

        Mistä sinä tiedät Pönttötrollin ulkonäön?

        Olemme tavanneet. Lisäksi minulla on yhä hänen kuvansa.


      • exLudvig
        sydämiä.sydämiä kirjoitti:

        Olemme tavanneet. Lisäksi minulla on yhä hänen kuvansa.

        Tarina kuuluu käsikirjoitukseen.


      • kiitän.tapaamisesta
        exLudvig kirjoitti:

        Tarina kuuluu käsikirjoitukseen.

        Tämä on elävää elämää, ei fiktiota jos saat kiinni.


      • wanhaämmä
        exLudvig kirjoitti:

        Tarina kuuluu käsikirjoitukseen.

        Vakoillaanko sua kotona pistorasioista?


      • muistoja.vain
        exLudvig kirjoitti:

        Palstan käsikirjoittaja taas työssään.

        Mistä sinä tiedät Pönttötrollin ulkonäön?

        Sinun mielestäsihän pönttis on pieni vihreä menninkäinen, peikonhäntäinen, pitkäkorvainen...

        Juu mut ei, oikeassa elämässä hän on kaunis nainen. Ja sekös sinua Perttiseni syö.


      • exLudvig
        muistoja.vain kirjoitti:

        Sinun mielestäsihän pönttis on pieni vihreä menninkäinen, peikonhäntäinen, pitkäkorvainen...

        Juu mut ei, oikeassa elämässä hän on kaunis nainen. Ja sekös sinua Perttiseni syö.

        Intä mitä intät, mutta Pönttötrollin ulkonäöstä ei ole muuta tietoa kuin käsikirjoittajan sanallinen "todistus".


    • Ilman tätäkin avausta maailma olisi tylsä paikka. Minkäköhän tasoiset kirjoitukset arvoisellesi kirjoittajalle olisi tyydyttäviä, jos tämä palsta vaan on sen tasoinen kun on, niin siitä ei voi vetää kuin yhden johtopäätöksen. Ota tai jätä :D

      • exLudvig

        Tietääkö herra/rouva modelli mitä on keskustelu?

        Keskustelu on vuorovaikutusta, ei pelkkää irrallista kommentointia. Suurin osa palstan keskustelun avauksista ei edes pyri luomaan keskustelua, vaan ehkä(?) provosoimaan.


      • exLudvig kirjoitti:

        Tietääkö herra/rouva modelli mitä on keskustelu?

        Keskustelu on vuorovaikutusta, ei pelkkää irrallista kommentointia. Suurin osa palstan keskustelun avauksista ei edes pyri luomaan keskustelua, vaan ehkä(?) provosoimaan.

        Herra. Jos haluan tasokasta keskustelua, niin keskustelen itseni kanssa. Niin tämä kuin moni muukin palsta ei motivoi paljon kirjoittamaan, koska kirjoituksia katoaa välillä koko ketjun verran. Tämä poistelu on vaikuttanut ainakin omaan kirjoittamiseen, ei ole mielekästä kirjoittaa kenttää täyteen ja hetken päästä todeta, että se on poistettu.


      • exLudvig
        modelli kirjoitti:

        Herra. Jos haluan tasokasta keskustelua, niin keskustelen itseni kanssa. Niin tämä kuin moni muukin palsta ei motivoi paljon kirjoittamaan, koska kirjoituksia katoaa välillä koko ketjun verran. Tämä poistelu on vaikuttanut ainakin omaan kirjoittamiseen, ei ole mielekästä kirjoittaa kenttää täyteen ja hetken päästä todeta, että se on poistettu.

        Ikävää tietenkin tuo poistelu, mutta ehkäpä poistoihin on syynsä?

        Kentän täyteen kirjoittaminen kuulostaa enemmän luonnoimiselta kuin keskustelulta.


      • exLudvig kirjoitti:

        Ikävää tietenkin tuo poistelu, mutta ehkäpä poistoihin on syynsä?

        Kentän täyteen kirjoittaminen kuulostaa enemmän luonnoimiselta kuin keskustelulta.

        "(Kentän täyteen kirjoittaminen) kuulostaa enemmän luonnoimiselta kuin keskustelulta." Kuulostaa saivartelulta, tähän jos mihin on helppo ja samalla vaikeaa tarttua.


      • exLudvig
        modelli kirjoitti:

        "(Kentän täyteen kirjoittaminen) kuulostaa enemmän luonnoimiselta kuin keskustelulta." Kuulostaa saivartelulta, tähän jos mihin on helppo ja samalla vaikeaa tarttua.

        Minä sain idean omaan avaukseeni lukiessani juuri niitä avauksia joihin avaajat olivat ladanneet omasta mielestään paljon asiaa.

        Hyvä keskustelun avaus tai kommentti jättää toiselle väylän jatkaa keskustelua.


      • exLudvig kirjoitti:

        Minä sain idean omaan avaukseeni lukiessani juuri niitä avauksia joihin avaajat olivat ladanneet omasta mielestään paljon asiaa.

        Hyvä keskustelun avaus tai kommentti jättää toiselle väylän jatkaa keskustelua.

        Jospa kaikki maailman aiheet on täällä jo käsitelty, et vaan ole ollut paikalla tai sitten ei ole sattunut silmääsi. Olet nyt ottanut huoleksesi aika toivottoman asian, mutta jään seuraamaan sivusta josko saat asiaan muutoksen.


      • exLudvig
        modelli kirjoitti:

        Jospa kaikki maailman aiheet on täällä jo käsitelty, et vaan ole ollut paikalla tai sitten ei ole sattunut silmääsi. Olet nyt ottanut huoleksesi aika toivottoman asian, mutta jään seuraamaan sivusta josko saat asiaan muutoksen.

        Asia on tärkeä, ja koen että jonkun piti sanoa se ääneen.

        Jos halutaan hyvää keskustelua, niin ei se synny vain siitä että minä mainitsen asiasta. Hyvä lihakeittokin vaatii oikeat raaka-aineet, ilman niitä sitä lihakeittoa ei synny. Sama pätee keskusteluun, hyvä keskustelu vaatii hyvät keskustelijat.


      • exLudvig kirjoitti:

        Asia on tärkeä, ja koen että jonkun piti sanoa se ääneen.

        Jos halutaan hyvää keskustelua, niin ei se synny vain siitä että minä mainitsen asiasta. Hyvä lihakeittokin vaatii oikeat raaka-aineet, ilman niitä sitä lihakeittoa ei synny. Sama pätee keskusteluun, hyvä keskustelu vaatii hyvät keskustelijat.

        Tuskin kukaan pelkää joutuvansa lihamyllyysi tai soppaasi, edelleen pidän sivuston toimivuutta suurimpana esteenä hyville keskusteluille.


      • exLudvig
        modelli kirjoitti:

        Tuskin kukaan pelkää joutuvansa lihamyllyysi tai soppaasi, edelleen pidän sivuston toimivuutta suurimpana esteenä hyville keskusteluille.

        En ajatellutkaan tehdä jostakusta teistä lihakeittoa.

        Mitä meinaat sivuston toimivuudella tässä yhteydessä? Miten se liittyy tasottomiin keskustelijoihin?


      • exLudvig kirjoitti:

        En ajatellutkaan tehdä jostakusta teistä lihakeittoa.

        Mitä meinaat sivuston toimivuudella tässä yhteydessä? Miten se liittyy tasottomiin keskustelijoihin?

        "Herra. Jos haluan tasokasta keskustelua, niin keskustelen itseni kanssa. Niin tämä kuin moni muukin palsta ei motivoi paljon kirjoittamaan, koska kirjoituksia katoaa välillä koko ketjun verran. Tämä poistelu on vaikuttanut ainakin omaan kirjoittamiseen, ei ole mielekästä kirjoittaa kenttää täyteen ja hetken päästä todeta, että se on poistettu." Tämän lisäksi vaikea seurattavuus, mielestäni vanha puumalli toimi minulle paremmin.


      • exLudvig
        modelli kirjoitti:

        "Herra. Jos haluan tasokasta keskustelua, niin keskustelen itseni kanssa. Niin tämä kuin moni muukin palsta ei motivoi paljon kirjoittamaan, koska kirjoituksia katoaa välillä koko ketjun verran. Tämä poistelu on vaikuttanut ainakin omaan kirjoittamiseen, ei ole mielekästä kirjoittaa kenttää täyteen ja hetken päästä todeta, että se on poistettu." Tämän lisäksi vaikea seurattavuus, mielestäni vanha puumalli toimi minulle paremmin.

        Väitetään että joku Peris kirjoittelisi täällä päivästä toiseen itsekseen. Miksi et siis sinäkin?

        Minä en ole törmännyt mainitsemaasi "puumalliin". Ehkä se on vain hyvä, en tiedä tämän paremmasta mitään.


    • Ymmärrystä

      Eihän yksinäiset osaa keskustella koska eivät koskaan pääse keskustelemaan ihmisten kanssa. Palstalla suurin osa on yksinäisiä joista kukaan ei tykkää eikä kukaan halua keskustella yksinäisen kanssa. Ainoa tapa osata keskustella on mennä puhumaan ihmisille mutta suomalaiset ovat sellaisia etteivät puhu toisilleen eivätkä tuntemattomille. Jos ei ole omaa kumppania, siskoja, veljiä niin keskustelutaitoa ei tule. Yksinäiset ovat yksin, eivät miehet osaa puhua etenkään naisille ja jäävät ikisinkuiksi.

      • exLudvig

        Olen miettinyt itsekin tuota. Keskustelutaito on kaikkein tärkein taito parisuhteessa.


    • AsianVierestä

      Keskustelu voi myös olla vuorovaikutusta ilman puhetta tai kirjoituksia.
      Jokaisesta toisen henkilön kirjoittamasta lauseesta löytää jo vastauksia jos vain sellaisen haluaa sieltä löytää. Keskustelua voi olla myös vastaamatta jättäminen, sekin on vuorovaikutusta.

      • exLudvig

        Keskustelua voi olla myös vastaamatta jättäminen, mutta sitä vastaamatta jättämistä ei monikaan rekisteröi.


      • voitto-kotiin
        exLudvig kirjoitti:

        Keskustelua voi olla myös vastaamatta jättäminen, mutta sitä vastaamatta jättämistä ei monikaan rekisteröi.

        Jos joku jättää vastaamatta kommenttiini, tulkitsen sen niin, että henkilö on samaa mieltä kanssani tai ei keksi vasta-argumenttia.


      • exLudvig
        voitto-kotiin kirjoitti:

        Jos joku jättää vastaamatta kommenttiini, tulkitsen sen niin, että henkilö on samaa mieltä kanssani tai ei keksi vasta-argumenttia.

        Puhut nyt väittelystä.


    • Tämä-selvä

      Naiset ei halua keskustella rumille miehille. Miten siis voi osata keskustella kun rumillakin naisilla on naamaraja ja puhuvat vain komeille miehille.

      • exLudvig

        Valehtele olevasi komea, eihän naiset tiedä onko väitteesi tosi.

        Jos et anonyyminakaan saa keskustelua aikaiseksi, olet todennäköisimmin yksin puhtaasti huonoista vuorovaikutustaidoistasi johtuen.


      • exLudvig kirjoitti:

        Valehtele olevasi komea, eihän naiset tiedä onko väitteesi tosi.

        Jos et anonyyminakaan saa keskustelua aikaiseksi, olet todennäköisimmin yksin puhtaasti huonoista vuorovaikutustaidoistasi johtuen.

        Ei ole oikein lähteä valehtelemaan, vaikka naisten tiedetään harrastavan tätä kroonisesti. Hyvän keskustelijan tulee myös noudattaa edes jonkun näköistä etikettiä. Status on arvostus, kunnioitus tai arvovalta, jonka kirjoittaja saavuttaa palstalla tai asemassaan yhteiskunnassa.


      • exLudvig
        modelli kirjoitti:

        Ei ole oikein lähteä valehtelemaan, vaikka naisten tiedetään harrastavan tätä kroonisesti. Hyvän keskustelijan tulee myös noudattaa edes jonkun näköistä etikettiä. Status on arvostus, kunnioitus tai arvovalta, jonka kirjoittaja saavuttaa palstalla tai asemassaan yhteiskunnassa.

        Ehdotin vain testiä.

        Nimimerkki "Tämä-selvä" olettaa että hän ei pääse keskusteluyhteyksiin ulkonäöllisistä seikoistaan johtuen. Mielestäni anonyymi keskustelupalsta olisi hyvä paikka kokeilla josko se vika olisi kuitenkin omissa keskustelutaidoissa.


      • exLudvig kirjoitti:

        Ehdotin vain testiä.

        Nimimerkki "Tämä-selvä" olettaa että hän ei pääse keskusteluyhteyksiin ulkonäöllisistä seikoistaan johtuen. Mielestäni anonyymi keskustelupalsta olisi hyvä paikka kokeilla josko se vika olisi kuitenkin omissa keskustelutaidoissa.

        Täällähän näitä kokeilijoita riittää, kuka esiintyy missäkin sukupuolessa tai persoonassa milloinkin.:))))))))))))))))))))))))))))))))))


      • exLudvig
        modelli kirjoitti:

        Täällähän näitä kokeilijoita riittää, kuka esiintyy missäkin sukupuolessa tai persoonassa milloinkin.:))))))))))))))))))))))))))))))))))

        Aika moni kokeilija kirjoittelee yksinään.


    • No minähän olen aina palstan tasottomuudesta valittajille sanonut että sitä voi sitten joko itse nostaa palstan tasoa tekemällä laadukkaita avauksia tai sitten suksia v..un jos ei taso riitä. No sinähän olet jo tuosta jälkimmäisestä päätöksen tehnyt ja kohtapuoliin poistut laadukkaammille areenoille mutta ehkä vielä muutaman laatuavauksen tännekin ehdit sitä ennen tekemään.

      Sinällään vain pelkkä mielipiteenilmaus siitä että palsta on p..tä ei vielä tasoa nosta, me muut jo ennestäänkin huonoiksi todetut hetkessä emme kykene paremmiksi muuttumaan, muutoksen pitää siis lähteä valittajasta itsestään tai jostakusta muusta asiasta innostuvasta tavalla tai toisella.

      • exLudvig

        Tervehdys sinnekin.

        Miten mittaat hyvän keskusteluketjun laadun? Eikös se laatu mitata siinä miten ketju kiinnostaa keskustelijoita?

        Jos joku väkertää palstalle omasta mielestään "laadukkaan" avauksen joka ei saa kuin pari-kolme irrallista kommenttia, niin ei se keskustelupalstalle ollut laadukas aloitus.

        En ehkä kuitenkaan poistu palstalta, vaan jään tänne kehittämään laatua.


      • exLudvig kirjoitti:

        Tervehdys sinnekin.

        Miten mittaat hyvän keskusteluketjun laadun? Eikös se laatu mitata siinä miten ketju kiinnostaa keskustelijoita?

        Jos joku väkertää palstalle omasta mielestään "laadukkaan" avauksen joka ei saa kuin pari-kolme irrallista kommenttia, niin ei se keskustelupalstalle ollut laadukas aloitus.

        En ehkä kuitenkaan poistu palstalta, vaan jään tänne kehittämään laatua.

        Väliheitto! En ole täällä miellyttämässä ketään, joten en voi vaatia itselleni ja kirjoituksilleni suurta suosiota.


      • exLudvig
        modelli kirjoitti:

        Väliheitto! En ole täällä miellyttämässä ketään, joten en voi vaatia itselleni ja kirjoituksilleni suurta suosiota.

        Väliheittosi on aika tarpeeton. Olen ollut palstalla 2,5 vuotta, enkä ole ennen tätä päivää nähnyt kuin ehkä puolenkymmentä kommenttiasi.

        Ei ole kohtuullista olettaa sinun kohottavan palstan laatua.


      • exLudvig kirjoitti:

        Tervehdys sinnekin.

        Miten mittaat hyvän keskusteluketjun laadun? Eikös se laatu mitata siinä miten ketju kiinnostaa keskustelijoita?

        Jos joku väkertää palstalle omasta mielestään "laadukkaan" avauksen joka ei saa kuin pari-kolme irrallista kommenttia, niin ei se keskustelupalstalle ollut laadukas aloitus.

        En ehkä kuitenkaan poistu palstalta, vaan jään tänne kehittämään laatua.

        Niin no kyllä minä uskon että laadukaskin avaus saattaa mennä "ohitse" muilta jos aika ja paikallaolijat eivät olleet oikeita silloin kun se laitetaan. Toisaalta myös aika laadutonkin avaus saattaa saada paljon kommentteja jos sattuu laadukkaita lukijoita paikalle jotka ikäänkuin alkavavat "viemään" keskustelua eteenpäin.

        Pelkkä kommenttien määrä ei kerro sinällään avauksen laadukkuudesta, varsinkaan jos itse avaaja siihen joka toisen kommentin heittää. Itse olen vähän pyrkinyt siihen että saisin herätetttyä keskustelun antamalla aiheen ja jos se alkaa elämään muiden toimesta en sitten siihen itse välttämättä enää hirveästi sitten enää sekaannukaan vaan annan muiden sanoa ja sanottavansa ja keskustella keskenään nini ei mene pelkästään minun puolelta jankkaukseksi koko ketju.


      • exLudvig kirjoitti:

        Väliheittosi on aika tarpeeton. Olen ollut palstalla 2,5 vuotta, enkä ole ennen tätä päivää nähnyt kuin ehkä puolenkymmentä kommenttiasi.

        Ei ole kohtuullista olettaa sinun kohottavan palstan laatua.

        En ole siihen pyrkinytkään, mikä jo aikaisemminkin tulikin sanottua. Uskoisin kyllä pystyväni tähän, mutta en näe siihen mitään tarvetta. Tunnistan kyllä tasokkaan kirjoittajan ja täällä niitä on muutama, joiden juttuja jaksan lukea.


      • exLudvig
        Harmaaritari kirjoitti:

        Niin no kyllä minä uskon että laadukaskin avaus saattaa mennä "ohitse" muilta jos aika ja paikallaolijat eivät olleet oikeita silloin kun se laitetaan. Toisaalta myös aika laadutonkin avaus saattaa saada paljon kommentteja jos sattuu laadukkaita lukijoita paikalle jotka ikäänkuin alkavavat "viemään" keskustelua eteenpäin.

        Pelkkä kommenttien määrä ei kerro sinällään avauksen laadukkuudesta, varsinkaan jos itse avaaja siihen joka toisen kommentin heittää. Itse olen vähän pyrkinyt siihen että saisin herätetttyä keskustelun antamalla aiheen ja jos se alkaa elämään muiden toimesta en sitten siihen itse välttämättä enää hirveästi sitten enää sekaannukaan vaan annan muiden sanoa ja sanottavansa ja keskustella keskenään nini ei mene pelkästään minun puolelta jankkaukseksi koko ketju.

        Pelkkä kommenttien määrä kertoo ehkä siitä että aihe kiinnostaa. Se on mielestäni tärkeintä keskustelupalstalla.

        Minä en koe saavani keskustelusta mitään jos vain seuraan ulkopuolelta keskustelua, siksi pysyttelen aktiivisena omissa ketjuissani.

        Joskus ketju voi lähteä sellaiseen suuntaan mikä ei kiinnosta minua, ja silloin voin jättäytyä siitä pois.


      • exLudvig
        modelli kirjoitti:

        En ole siihen pyrkinytkään, mikä jo aikaisemminkin tulikin sanottua. Uskoisin kyllä pystyväni tähän, mutta en näe siihen mitään tarvetta. Tunnistan kyllä tasokkaan kirjoittajan ja täällä niitä on muutama, joiden juttuja jaksan lukea.

        Tässä kohtaa olemme erilaisia.

        Mulle keskustelijan tasokkuus ei ole sitä että jaksan lukea hänen kirjoituksiaan, vaan haluan keskustella hänen kanssaan. Hyvä keskustelija aktivoi muita keskustelemaan.


      • exLudvig kirjoitti:

        Tässä kohtaa olemme erilaisia.

        Mulle keskustelijan tasokkuus ei ole sitä että jaksan lukea hänen kirjoituksiaan, vaan haluan keskustella hänen kanssaan. Hyvä keskustelija aktivoi muita keskustelemaan.

        Olemme myös sinnä kohtaa erilaisia, että minun on ensin luettava aihe, ennen kuin alan keskustelemaan. Koska en voi muuten tietää kiinnostaako aihe minua vai ei. En keskustele vain keskustelun ilosta, niin kuin nyt, vaan aiheen kiinnostavuudesta.


      • exLudvig
        modelli kirjoitti:

        Olemme myös sinnä kohtaa erilaisia, että minun on ensin luettava aihe, ennen kuin alan keskustelemaan. Koska en voi muuten tietää kiinnostaako aihe minua vai ei. En keskustele vain keskustelun ilosta, niin kuin nyt, vaan aiheen kiinnostavuudesta.

        Olen unohtanut sellaisen luksuksen kuin kiinnostavat aiheet.

        Ätmipalstalla on aika vähissä ne keskustelunaiheet.


      • wanhaämmä
        exLudvig kirjoitti:

        Olen unohtanut sellaisen luksuksen kuin kiinnostavat aiheet.

        Ätmipalstalla on aika vähissä ne keskustelunaiheet.

        Suomi24:sta löytyy varmasti sulle sopivampi palsta, terve menoa!


      • exLudvig
        wanhaämmä kirjoitti:

        Suomi24:sta löytyy varmasti sulle sopivampi palsta, terve menoa!

        Hahhahhaa!

        Päätän itse missä kirjoittelen.


      • sama.taso
        exLudvig kirjoitti:

        Hahhahhaa!

        Päätän itse missä kirjoittelen.

        Älä sitten tasosta valittelee hahhahhaa.


      • exLudvig
        sama.taso kirjoitti:

        Älä sitten tasosta valittelee hahhahhaa.

        Kuinka monella tasokkaalla keskustelupalstalla tämä aloitus saisi tällaisen huomion?

        Taso on huonompi kuin te käsitättekään.


      • Pymppy-Pertti
        exLudvig kirjoitti:

        Kuinka monella tasokkaalla keskustelupalstalla tämä aloitus saisi tällaisen huomion?

        Taso on huonompi kuin te käsitättekään.

        Missä tahansa vilkkaalla keskustelupalstalla hyökkäämällä keskustelijoita vastaan saa huomiota.


      • taso.määrätty
        exLudvig kirjoitti:

        Kuinka monella tasokkaalla keskustelupalstalla tämä aloitus saisi tällaisen huomion?

        Taso on huonompi kuin te käsitättekään.

        Olet vain inttäjä ja samanlaiset inttäjät sulle vastaavat hahhahhaa.


      • exLudvig
        taso.määrätty kirjoitti:

        Olet vain inttäjä ja samanlaiset inttäjät sulle vastaavat hahhahhaa.

        Tässä ketjussa taso on sitä mitä palstalla on totuttu näkemään.


      • omalla.tasolla
        exLudvig kirjoitti:

        Tässä ketjussa taso on sitä mitä palstalla on totuttu näkemään.

        Kuka on tehnyt aloituksen? Kuka se on pääkokkina? Hahhahhaa.


      • exLudvig
        omalla.tasolla kirjoitti:

        Kuka on tehnyt aloituksen? Kuka se on pääkokkina? Hahhahhaa.

        Ketjussa kuitenkin keskustellaan, toisin kuin ätmien lapsellisissa aloituksissa.


      • suomennus
        exLudvig kirjoitti:

        Ketjussa kuitenkin keskustellaan, toisin kuin ätmien lapsellisissa aloituksissa.

        Ketjussa heitetään herjaa. Suomennos.


    • Pymppy-Pertti

      Monesko aloitus sinulta palstan keskustelujen tason alhaisuudesta tämä on?

    • einarieinarise

      Kyllä tässä aloittajan asiassa voi olla samaa mieltä, ja erityisesti nyt, kun ajankohdan vuoksi yksinäiset "apukoulutasoiset ja autistit" ;) ovat enemmistönä paikalla, jotkut 'herkuttelemassa' rikosjutuilla ja huutelemassa kohtalostaan. Jotkut provoamassa itsemurhajutuilla, jospa joku kuuntelisi. Surkeaakin toki ja ymmärrettävää, mutta samalla keinotekoista, ei noista juuri aloittajan tarkoittamaa keskustelua synny. Seksifantasioita ja naisten vikaluetteloita löytyy aina
      Toki ihan normaalia arki- ja jouluoloistakin raportointia myös.

      Päättelen: se että aloittajan ketjut pituusmitalla pitkiäkin, johtuu voimakkaasta 'kontraamisesta' valikoituneeseen palstayleisöön. "Ätmipalstalla on aika vähissä ne keskustelunaiheet."
      Toisaalta kuhinaa ja tunteita on helppoa nostattaa vain sohaisemalla kekoa sopivasta kohtaa :)
      Agendaansa ajavia ja niille samanmielisten hakevia riittää, 'erimieliset ulos', anonyymipalstalla mielestäni suht tehotonta touhua tosin. Samalla seurauksena keskustelun taso ei kummoinen.

      Ei pitänyt kirjoittaa pitemmästi, mutta keskustelun olemukseen liittyen tuli mieleen seuraava:
      https://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/730594-laakari-antti-heikkilan-kohuttu-uutuuskirja-vedettiin-myynnista-s-ryhmassa-teimme

      Kirjan tekijä kontraa tässäkin vahvasti ns.virallista näkemystä vastaan, joka tietenkin herättää keskustelua. Ja myös näköjään toimenpiteitä, jopa epätavallisia.
      Tässä taas keskustelua käydään omilla nimillä ja julkisesti. Ja toivon mukaan jatkossa hyvinkin tasokasta. Mutta nyt valoisana aikana ulos.
      ps. kyllä keskustelua keskustelustakin voi olla, kunhan joku sitä hyvällä otteella johtaa,
      ja toiset olla siitä eri mieltä, tietenkin...

    • Kaisanoasaa

      Osaan kyllä keskustella ihan kenen kanssa vaan muttei huvita.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      127
      2386
    2. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      109
      1434
    3. Peräti 95 % persujen kannattajista rasisteja

      Kertoo EVA:n teettämä kysely. Pakollista yhdenvertaisuuskoulutusta tarvitsee siis paljon laajempi joukko kuin pelkästää
      Maailman menoa
      338
      1163
    4. Anna minulle anteeksi

      Anna minulle anteeksi. Minä pyydän.
      Ikävä
      113
      1141
    5. Kun viimeksi kohtasitte/näitte

      Mitä olitte tekemässä? Millainen ympäristö oli? Löydetään toisemme...
      Ikävä
      104
      1097
    6. Olet kyllä vaarallisen himokas

      Luova, kaunis, määrätietoinen, pervo, mielenkiintoinen, kovanaama, naisellinen ja erikoinen.
      Ikävä
      99
      1005
    7. On minulla suunitelma

      Siitä ei vain tiedä kukaan muu kuin tällä hetkellä minä. Suunnitelma ja varasuunnitelma. Sinun takiasi nainen. Vain s
      Ikävä
      44
      710
    8. Palstan ylivoimaisesti suosituin keskustelunaihe

      Palstan suosituin keskustelunaihe näyttää olevan homoseksuaalisuus. Otsikoiden perusteella voisi kuvitella olevansa Seks
      Luterilaisuus
      252
      709
    9. Ei koskaan saatu tuntea

      Mitä olisi ollut painautua toisiimme vasten. Hengittää syvään, hyväillä ja rakastella vailla kiirettä. Tai repiä vaattee
      Ikävä
      33
      700
    10. 50
      674
    Aihe