Mihin kuntosaleja tarvitaan?

Ei niitä ennenkään ollut ja ihmiset olivat kunnossa. Olen myös monta kuntoilijan sairaslomaa tehnyt ylitöinä kun ovat revähdyttäneet itsensä salilla.
Ilmoita

Aloittaja voisi heti alkuun listata kaikki muutkin asiat, joita hän ei uskalla tai kehtaa kokeilla, tai asiat, joista hän ei ole kiinnostunut. Ehkäpä hän voisi harrastuksen vuoksi vähätellä jalkakyykkyä tai penkkipunnerrusta? Tai vaikkapa postimerkkien keräilyä tai viulunsoittoa, uinnista puhumattakaan?
Ilmoita
kuntosaleja tarvitaan että ns."kynis" voi kasvattaa isot kunnioitusta herättävät baarilihakset. Naiset käy kuntosaleilla että voivat kasvattaa ison takapuolen.
Ilmoita
Noh, kuntoiluun.
Nykyään, kun elinikäkin on pitempi, fyysinen rieuhtominen ei enään kuulu työelämään niin tervettä ja monipuolista kuntoilua voi harrastaa kuntosalilla.
Ei ne tukkisavotat ole edes niin raskaita mitä porukka väittää. Äijät istu nuotiolla sätkä huulessa parantamassa maailmaa vähintään puolet työpäivästä. Ja iltasella sitten pullo alkoi kiertää. Jutut olikin jotain ihan muuta.
Muutenkin ne entisaikojen työsuoritteet olivat ihan täyttä paskaa.
Ilmoita
Miksi hiivatissa niiden "ennen" ihmisten keskimääräinen elinikä oli nykyistä lyhyempi?
Toki kesi-iän nousu ei ole kuntosalien ansiota mutta on kuitenkin osana ihmisten kiinnostusta fyysistä kuntoaan ja terveyttään kohtaan.

Olen nyt käynyt 15 vuotta eräällä kaupallisella puntti- / kuntosalilla. Vain muutama kaveri käy siellä tosimielessä bodaamassa. Suurin osa kävijöistä käyn hoitamassa lihaskuntoaan ja osa "bodaamassa".
Ohjatut liikuntaryhmät ovat oma lukunsa ja sellaisina täyttävät useampiakin tarpeita.

Minun mielestäni tarpeettoman penkin äheltäjistä osa särkee jossakin vaiheessa olkapäänsä mutta onnistuu se muutenkin mutta eipä juuri kuntosalivempeleillä oikein tehtynä.

Monet aikasemmat työt olivat raskaita ja kuluttavia joita ei kannata väheksyä. Niissä ei ollut kyse kunnosta vaan toimeentulosta. Suo-ojan kaivaminen käsipelissä, kuormurin hiekkakuorman mättäminen kourulapioilla jne. oli kaukana kuntoilusta ja yhdessä yksipuolisen ravinnon kanssa, tekivät ukoista lopun aikaisin. Joo! Joo! Olihan niitä poikkeuksellisen pitkäikäisiäkin mutta vähemmän.

Minun terveydelleni sali on välttämättön. Terveydellisesti samaan tulokseen pääsisi muutenkin mutta mikään muu kuntoilumuoto ei huvita.
Ilmoita
Suurin osa kuntosalilla kävijöistä ei pystyisi kaivamaan lapiolla ojaa puoltakaan päivää.
Ei tietysti tarvitsekaan, mutta se on oikeasti kovaa hommaa.
5 VASTAUSTA:
Mistä tiedät? Siitäkö, että sinua ei kiinnosta kuntosaliharjoittelu? Toki ymmärrän, että joillain ikäluokkasi edustajilla on tarve vähätellä muita ja kehua itseään, ettekä te tuolle hassulle ominaisuudelle mitään voi. Henkilökohtaisesti voin sinulle sanoa olleeni oikeissa lapiohommissa ja hyvin jaksoin. Harrastan kuntosalia. Kerro toki perusteet tuolle väitteellesi, että "suurin osa...". Mielenkiinnolla luen vastauksesi.
Kerrohan kirjoitti:
Mistä tiedät? Siitäkö, että sinua ei kiinnosta kuntosaliharjoittelu? Toki ymmärrän, että joillain ikäluokkasi edustajilla on tarve vähätellä muita ja kehua itseään, ettekä te tuolle hassulle ominaisuudelle mitään voi. Henkilökohtaisesti voin sinulle sanoa olleeni oikeissa lapiohommissa ja hyvin jaksoin. Harrastan kuntosalia. Kerro toki perusteet tuolle väitteellesi, että "suurin osa...". Mielenkiinnolla luen vastauksesi.
On vertailu- ja kokemuspohjaa melkoisen monipuolisista "lapiohommista" ja aivan oikeista lapiohommista aloitettuna jo alaikäisenä koska ei ollut lakia nuoren työvoiman suojelusta ikä nostamisen painorajoituksia.
Vain eräs työpaikka mainitaksini niin olin 17v ikäisenä EG:n tiilitehtaalla 3-vuorotyössä latomassa urakalla polttamattomia tiiliä uunivaunuihin. Rukkaset kuluivat puhki sekä kämmen, että selkäpuolelta viikossa.

On vertailupohjaa vanhanaikaiselta punttisalilta ja nyt viimeiset 15 vuotta kaupalliselta kuntoslilta jossa on myös "kilinapuoli".
Olen ylempänä maininnut, että kuntosali on minulle välttämätön , paitsi kuntoni, niin siihen oleellisesti liittyvän terveyteni vuoksi.
Kun ikä alkaa rajoittamaan fyysisiä ominaisuuksia niin laitteiden merkitys kasvaa.
Lihaskuntoilun aloituspaikkana kuntosali on ylivoimaisen hyvä kohde.

Eräs asia joka minua riipoo on se, että monikin hehkuttaa "arkiliikunnan" korvaavan kaiken muun treenin! Potaskaa! Ok:n pihatyöt kesällä ja tavella on liikuntatarpeeseen nähden kuin itikan liri Itämeressä. Asuin myös ok:ssa 26 vuotta ja harrastin myös tonttiviljelyä.
Satunnaiset kivenkäännöt kesämökillä, kalpien sahaus käsin ja halkiminen yms. ovat liikunnan kannalta mitättömän vähäisiä.
Sanokoot mitä tahansa!
veeäm43 kirjoitti:
On vertailu- ja kokemuspohjaa melkoisen monipuolisista "lapiohommista" ja aivan oikeista lapiohommista aloitettuna jo alaikäisenä koska ei ollut lakia nuoren työvoiman suojelusta ikä nostamisen painorajoituksia.
Vain eräs työpaikka mainitaksini niin olin 17v ikäisenä EG:n tiilitehtaalla 3-vuorotyössä latomassa urakalla polttamattomia tiiliä uunivaunuihin. Rukkaset kuluivat puhki sekä kämmen, että selkäpuolelta viikossa.

On vertailupohjaa vanhanaikaiselta punttisalilta ja nyt viimeiset 15 vuotta kaupalliselta kuntoslilta jossa on myös "kilinapuoli".
Olen ylempänä maininnut, että kuntosali on minulle välttämätön , paitsi kuntoni, niin siihen oleellisesti liittyvän terveyteni vuoksi.
Kun ikä alkaa rajoittamaan fyysisiä ominaisuuksia niin laitteiden merkitys kasvaa.
Lihaskuntoilun aloituspaikkana kuntosali on ylivoimaisen hyvä kohde.

Eräs asia joka minua riipoo on se, että monikin hehkuttaa "arkiliikunnan" korvaavan kaiken muun treenin! Potaskaa! Ok:n pihatyöt kesällä ja tavella on liikuntatarpeeseen nähden kuin itikan liri Itämeressä. Asuin myös ok:ssa 26 vuotta ja harrastin myös tonttiviljelyä.
Satunnaiset kivenkäännöt kesämökillä, kalpien sahaus käsin ja halkiminen yms. ovat liikunnan kannalta mitättömän vähäisiä.
Sanokoot mitä tahansa!
Ps. Huomenna on ikärillä mave tai tangon hack päivä.
Kerrohan kirjoitti:
On tullut nähtyä nykyhemmojen kuntopuoli.
Se on niin, että mitä enemmän kuntosaleja sitä huonommassa kunnossa kansa on. Jenkeissä on todella paljon kuntosaleja, me mennään perässä. Tyypit ajaa autolla salille kavelemään moottoriportaissa, siitä se johtuu.
Huomasin erään saapuvan kuntosalille sähköfillarillaan. Jos on kunnossa niin normaalissa polkupyöräilyssä ilman sähköavustusta ei kyllä tule hiki eikä rasitu ja sellainen kevyt liikunta tukee hyvin varsinaista kuntoilua.
+Lisää kommentti
Nykyajan töistä ei saa liikuntaa paljoakaan. Toimistossa istutaan päätteen vieressä. Fyysiset työt hoidetaan koneilla duunariammateissakin, Armeijakin muuttuu virtuaalipeleiksi. Ihmiset ovat nykyänsä kaupunkilaisia. Lähin kuntoilupaikka löytyy siksi kuntosalilta. Toki kotonakin voi jumpata välillä. Arkiliikunta on kaukana mitä se oli joskus muinoin. Ei ole edes mahdollisuuksia siihen.
Ilmoita
AIVAN!!!! JUST NÄIN!! senkin ajan minkä treenaat salilla - voisit olla LESTADIOLAISYRITTÄJIEN RÄÄKÄTTÄVÄNÄ työllä!!! nämä helvetin TYÖNJUMALOIJAT ovat ärsyttävintä porukkaa mitä IKINÄ TUNNEN!!!! mene lähinpään RauhanYhdistykseen ja kysy jumalauta niitä TÖITÄ!!!!! sitten saat RAATAA 15-tuntia ja sen jälkeen TALKOOTÖIHIN RAUHANYHDISTYKSELLE!!!!!
3 VASTAUSTA:
Juuri näin.
Yksi tapa hallita ihmismassoja on maksaa paskaa palkkaa ja teettää pitkää päivää.
Ei ole aika kritisoida:jumalaa, hallitusta, yhteiskuntaa.
Kaikki aika menee työhön ja pennin venytykseen.
Muutenkin nämä fyysisen työn supersankarit aina, siis ihan aina, liiottelevat rankasti työsuoritteitaan.
Yksi kokemus. Minulla oli yksi parin viikon työkeikka lesta-alueelle mutta firman nimeä en mainitse.
Yritys valmisti sarjoissa tiettyjä elementtejä.

Duunareilla oli käsittämätön työmoraali. Jätkät eivät edes pitäneet täysimittaisia ruoka- ja kahvitaukoja vaan singahtivat reilussa etuajassa jatkamaan hommia.
Eihän joku 5 - 10 minuuttia ruokapaussin lyhentämisessä ja muutama minuutti kahvitauoissa mekitse paljoakaan mutta merkillista alistuneisuutta ja nöyryyttä se osoittaa.
Töissä oli kaksi ei lestaa jotka huomasivat hämmästelyni. Kaverit kertoivat olevansa ainoat "vääräuskoiset" ja heidän oli mukauduttava paikalliseen "kulttuuriin".

Tuotannossa jäi yleisesti käyttökelpoista leikkuuhukkaa. Kysyin, että millä periaatteella henkilökunta saa sitä. Kuvittelin jonkin muodollisen korvauksen.
Lestaatti omistaja oli määrittänyt jätteen hinnan siihen tasoon, ettei kilpailua juuri ollut.

Lestaatin rikkaus on ulkoinen merkki hurskaudesta. Uskova rikastuu herran armosta. Mitä rikkaampi niin sitä hurskaampi.
Kokemuksesi vahvistaa tämän uskonnolla rikastumisen.
Pienessä mittakaavassa tapahtuu samaa kuin maailmanlaajuisessa.
Eli pieni vähemmistö rikastuu ja saa valtaa kun suuri enemmistö raataa puoli-ilmaiseksi pitkää päivää.
Uskonnolla ruoskitaan ja painostetaan aina vain kovempiin työsuorituksiin. Myös yhteisön paine on kova jolloin "tulos tai ulos" vie työpaikan, ystävät ja saa yhteisön halveksunnan.
+Lisää kommentti

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Mihin kuntosaleja tarvitaan?

Ei niitä ennenkään ollut ja ihmiset olivat kunnossa. Olen myös monta kuntoilijan sairaslomaa tehnyt ylitöinä kun ovat revähdyttäneet itsensä salilla.

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta