Dissin tunneilta

Dissihämmentää

Tunnetteko tunteen vai sotketteko sen todellisuuteen?
Missä menee raja?

Oletteko suoraan kysyneet ja miten ymmärrätte vastauksen?

Luuletteko tuntevanne toisen tunteet?

Kunhan kyselen. 😃

82

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • wanhaämmä

🐒🗯

Mitä sä oot vetäny?

• Vääntöfrendi

Olutta vaan. 🐒💨

Et vaan oo tottunut näihin... olit himpessä liian pitkään. 😁

• Että mitäh täh?

• Einiinihmeellistä

Että sitä täh! 😝

Mieti, tunne. 😊

• Onkolieskatperässä

Höpö nainen ja hätäinen! 😂

• NaineRuutunTakana

Oih ihana tissitentti<3 Koska tuoda minulle kukkia ja suklaa taas?
      Minulla ei mies, joten kelvata sina kaveriksi.

• Noronsulletoivon

Hanki nikki itse ja se toinen norovirus, niin opit jotain. 😂

• M184

Ehkä pessimistiset tunteet helpommin kuin positiiviset, negatiiviset olen pyrkinyt hautaamaan. Raja menee siinä jos en keksi faktapohjaista ratkaisua niin menee tunnemailmaan.

Olen kysynyt ja ymmärrettävyyden todennäköisyys on kääntäen verrannollinen vastauksen pituuteen.

Nuorena luulin, nykyään olen katsonut parhaaksi varmistaa monesta vinkkelistä.

• Miten mä en nyt ymmärrä tänä iltana mitään? Mitä te puhutte?

• Lakanatsileiks

Hyvä 184;n. My palstafriend!

Ollaan höpisty ristiin ja rastiin.

Oot huikea tyyppi. Uskotko itse siihen todella? Epäilen.

Kun etsit keinon ymmärtää oman ainutlaatuisuutesi, sen kaiken hyvän mitä olet ilman tekemättä mitään, olet lähellä.

Ja tuolle laskeskevalle luonnolle sanon yhden jutun....

Kaikelle on aina syy. Mä oon aina löytänyt syyn. Ihan kaikkeen. 😂

• Elähättäile
        misspönttöuuni kirjoitti:

Miten mä en nyt ymmärrä tänä iltana mitään? Mitä te puhutte?

Ymmärrät vielä! 😊

• Elähättäile kirjoitti:

Ymmärrät vielä! 😊

Ootko se sinä ite nyt siinä?

(naurua)

Miun pittää lähteä tästä suihkuun ja kohta alkaa Tuntematon Sotilas...

• Hassukamunenolet

Ootko se sinä ite nyt siinä?

(naurua)

Miun pittää lähteä tästä suihkuun ja kohta alkaa Tuntematon Sotilas...

No ihan ite ihan! 😊

Jos mietit sen että sun tunteita ei muut ymmärrä. Ei kaikki ole kylmyyttä. Vaan sitä ettei kaikki koe samoin miten sä koet...muistatsä tään?

https://youtu.be/vbQXQtQAIms

Kuuntele se niin että et tiedä mitä tuo nainen joka laulaa tekee sun eteen....se et ole sinä... mitä voit tehdä? Sanoa? Että välität? Miten hän uskoisikaan että haluat auttaa?

Ei sanat riitä... pitää kokea, tuntea. Niin se on. 🙄

Ja tääkin on vaan hipaus viimassa.... ei pystyselittämään. Oon tiedätkö yrittänyt. 😂

• Hassukamunenolet kirjoitti:

No ihan ite ihan! 😊

Jos mietit sen että sun tunteita ei muut ymmärrä. Ei kaikki ole kylmyyttä. Vaan sitä ettei kaikki koe samoin miten sä koet...muistatsä tään?

https://youtu.be/vbQXQtQAIms

Kuuntele se niin että et tiedä mitä tuo nainen joka laulaa tekee sun eteen....se et ole sinä... mitä voit tehdä? Sanoa? Että välität? Miten hän uskoisikaan että haluat auttaa?

Ei sanat riitä... pitää kokea, tuntea. Niin se on. 🙄

Ja tääkin on vaan hipaus viimassa.... ei pystyselittämään. Oon tiedätkö yrittänyt. 😂

Muistan minä tuon kappaleen...

Sinä kerrot niin monin sanoin, että minun pitää tässä hetki lukea ja yhdistellä :)

Sulla taitaa olla paljon mielen päällä?

• Haluauttaa

Muistan minä tuon kappaleen...

Sinä kerrot niin monin sanoin, että minun pitää tässä hetki lukea ja yhdistellä :)

Sulla taitaa olla paljon mielen päällä?

Mulls ois, mutta ei näitä voi vain kertoa.... nämä kaikki pitäis kokea, että ymmärtää. 😊

Mutta kyse on siitä tässä, että osaisi ottaa ne oikein vastaan. Sitä kai koitan sanoa. Envoi sanella mikä on oikein ja mikä väärin, mutta aina kannattaa miettiä vaihtoehtoja, jos joku ei mene oikein ja sina tulee seinä vastaan.

Voi kun voisi vaan sanella omin sanoin kaiken...mutta ei voi. Jokaisella on oma ainutlaatuinen elämä. En voi tai pystykään tasoittaa tietä. Uskoa voin antaa jos sen ottaa joku vastaan. 😊

• Haluauttaa kirjoitti:

Mulls ois, mutta ei näitä voi vain kertoa.... nämä kaikki pitäis kokea, että ymmärtää. 😊

Mutta kyse on siitä tässä, että osaisi ottaa ne oikein vastaan. Sitä kai koitan sanoa. Envoi sanella mikä on oikein ja mikä väärin, mutta aina kannattaa miettiä vaihtoehtoja, jos joku ei mene oikein ja sina tulee seinä vastaan.

Voi kun voisi vaan sanella omin sanoin kaiken...mutta ei voi. Jokaisella on oma ainutlaatuinen elämä. En voi tai pystykään tasoittaa tietä. Uskoa voin antaa jos sen ottaa joku vastaan. 😊

Sie olet hirveän hyvä tukemaan, pidä se systeemi siinä. Siitä saa toinen jo paljon kun tulee joku notkahdus tai ei niin seesteinen kausi. Koska kaikkialla niitä tulee. Mä en uskokoaan, että koskaan missään tulee sellaista "tiimiä", että käsitys toisen sielunelämästä olisi edes 99 %. Pääkoppa on jokaisella niin uniikki.

Mutta ymmärrys (sen yritys) ja lämpö kantaa. Ja halit. Ja välimatkakin joskus.

Kuulepas, olet sellainen kaveri, että sua tarvii kuunnella tarkalla korvalla, niin se on. Toivottavasti saat vastinetta. Joskus pitää antaa tilaakin, antaa olla miehittämättömällä maalla...

(halaan sinuakin)

• Haluauttaa kirjoitti:

Mä nyt haluan tähän ottaa sen kun autoit minua kun läheinen sai sen pahan sairaskohtauksen.

Oon sulle vieläkin kiitollinen siitä tuesta. Olis ollu sekin pätkä kovaa ilman sun kannustussanoja ja keskusteluja. Ja mä mietin asioita sillon monelta kantilta.

Valoit minuun aika paljon uskoa sillä hetkellä Diuts. En minä unohda, kiitos. Tiukka paikka oli.

Että kyllä sun nykyisessäkin elämässä varmasti jossain kohtaa toisellakin puolella joku asia herättää, vaikka tulis mieleen ns. jälkilähetyksenäkin...

• Teethyvää

Mä nyt haluan tähän ottaa sen kun autoit minua kun läheinen sai sen pahan sairaskohtauksen.

Oon sulle vieläkin kiitollinen siitä tuesta. Olis ollu sekin pätkä kovaa ilman sun kannustussanoja ja keskusteluja. Ja mä mietin asioita sillon monelta kantilta.

Valoit minuun aika paljon uskoa sillä hetkellä Diuts. En minä unohda, kiitos. Tiukka paikka oli.

Että kyllä sun nykyisessäkin elämässä varmasti jossain kohtaa toisellakin puolella joku asia herättää, vaikka tulis mieleen ns. jälkilähetyksenäkin...

No tarraa tuossa kokemuksessas siihen, että mäkin oon kaikki sinua kohtaan antanut sinun vuoksi, en mitä sinä teet tai annat.

Tärkein oppi on tässä sulle tiedostaa mitä sä oletkaan. Ei liity minuun. Sinä olet aikaansaanut minussa sen hyvän mitä olet minulta saanutkaan. Ei se minulle ole ollut työtä, vaan sitä, että olet synnyttänyt sen kaiken hyvän minussa.

Opettele hyvä itsessäsi ja sulla on mitä tarviit. 😊

• Teethyvää kirjoitti:

No tarraa tuossa kokemuksessas siihen, että mäkin oon kaikki sinua kohtaan antanut sinun vuoksi, en mitä sinä teet tai annat.

Tärkein oppi on tässä sulle tiedostaa mitä sä oletkaan. Ei liity minuun. Sinä olet aikaansaanut minussa sen hyvän mitä olet minulta saanutkaan. Ei se minulle ole ollut työtä, vaan sitä, että olet synnyttänyt sen kaiken hyvän minussa.

Opettele hyvä itsessäsi ja sulla on mitä tarviit. 😊

Ohhoh...(huokaus)

tänä iltana piti hakea nenäliinapaketti... (niisk)

• Kissa reakoi sun kysymykseen täppäämällä tassun näyttöön...

🐈💨

• Selvääpläkkiä

Arvasin. Narsukissa! Silmäs suureni ja koki uhaksi! 😂😂😂

• Selvääpläkkiä kirjoitti:

Arvasin. Narsukissa! Silmäs suureni ja koki uhaksi! 😂😂😂

Taitat olla vähän kekkulissa..

• Mitäsitten
        Wwuwuw kirjoitti:

Taitat olla vähän kekkulissa..

No helkutissa olen! 😃👌

😝🐒💨

• Nyt meni tunteet aivan sekaisin

• Tiedänsen

No sä nyt pärjäät! 😊💪

• Tiedänsen kirjoitti:

No sä nyt pärjäät! 😊💪

Eiköhän tässä pärjäillä, ei sentään pää ole sekaisin :D

• Laskeitse
        pujotteIija kirjoitti:

Eiköhän tässä pärjäillä, ei sentään pää ole sekaisin :D

No onko se sandelssista vai muitten tuomista oletuksista? Tänään mä itse vetäsen santtua ainakin, eikä taatusti nää ole muitten mietteitä. 😃

• Joo, ei toi tuollanen salamyhkäinen heittely kyllä mitään älykön vaikutelmaa luo vaikka sitä ehkä haettiin. Eikö sitä voisi ihan selkokielellä kysyä jos on kysyttävää? Laittaa tarkat speksit sille mille halutaan vastaus, ei pitäis olla vaikeeta.

• Kysymyshän oli aika selkeä.

• 3.14 kirjoitti:

Kysymyshän oli aika selkeä.

Tosi selkeä:

"Tunnetteko tunteen vai sotketteko sen todellisuuteen?
        Missä menee raja? "

Tunteet on ihan yhtä totta kuin kaikki muukin, mikä v..un raja muka?

"Oletteko suoraan kysyneet ja miten ymmärrätte vastauksen? "

Jaa keneltä? Millainen on vastaus? jos sekin on tuommoista salaperäistä hörhöilyä ei se ole edes ymmärrettävissä.

"Luuletteko tuntevanne toisen tunteet? "

Kenen toisen? seurustelukumppanin? Onko tuohon muka yhtä vastausta olemassa?

• Harmaaritari kirjoitti:

Tosi selkeä:

"Tunnetteko tunteen vai sotketteko sen todellisuuteen?
        Missä menee raja? "

Tunteet on ihan yhtä totta kuin kaikki muukin, mikä v..un raja muka?

"Oletteko suoraan kysyneet ja miten ymmärrätte vastauksen? "

Jaa keneltä? Millainen on vastaus? jos sekin on tuommoista salaperäistä hörhöilyä ei se ole edes ymmärrettävissä.

"Luuletteko tuntevanne toisen tunteet? "

Kenen toisen? seurustelukumppanin? Onko tuohon muka yhtä vastausta olemassa?

No joo, eihän tuossa kai ole jäfjen hiventäkään. Olisiko jonkun trollin tekemä provo?

• Kylläsedissioli

Setätmiettii yhessä niin sovissa! 😁👌

• Tämä on kyllä diutsinkin tekemäksi vähän liian UFO aloitus.

Luulen että trolli veti kaikkia höplästä.

• Kylläsedissioli kirjoitti:

Setätmiettii yhessä niin sovissa! 😁👌

Elä kuule setättele minua! :D Mie mikkää setä oo! Ne on nuo kaks tuossa

(naurua)

• 3.14 kirjoitti:

Tämä on kyllä diutsinkin tekemäksi vähän liian UFO aloitus.

Luulen että trolli veti kaikkia höplästä.

Taitaa se ite keikkua vihon viimen nenän edessä...

(naurua)

• misspönttöuuni kirjoitti:

Taitaa se ite keikkua vihon viimen nenän edessä...

(naurua)

En ole vieläkään varma.

Katsotaan kun lähtee purkamaan salakirjoitustaan, ehkä silloin vakuutun.

• Haulikolla_ammun

Elä kuule setättele minua! :D Mie mikkää setä oo! Ne on nuo kaks tuossa

(naurua)

No ei voi yksilöidä vastatessa vähän kaikille. 😁

• Tässähän minä, tai oikeastaan toisella palstalla mutta näen ilmoitukset.

• 3.14 kirjoitti:

Tässähän minä, tai oikeastaan toisella palstalla mutta näen ilmoitukset.

Sitä vaan, että kaikkea hyvää huomiselle,

tahdoin sanoa..

(rapsuttaa käsivarresta)

Sitä vaan, että kaikkea hyvää huomiselle,

tahdoin sanoa..

(rapsuttaa käsivarresta)

Kiitos sulle.

Olen hyvissä käsissä, joten ei tässä ole mitään hätää. Pidän vähän lomaa ja hoidatan itseni kuntoon.

• 3.14 kirjoitti:

Kiitos sulle.

Olen hyvissä käsissä, joten ei tässä ole mitään hätää. Pidän vähän lomaa ja hoidatan itseni kuntoon.

Hyvä tietää... tee niin.

(Minäkin olen talvilomalla, loppuviikolla töihin.).

Hyvä tietää... tee niin.

(Minäkin olen talvilomalla, loppuviikolla töihin.).

Tulevat viikot antanevat osviittaa breikin pituudesta, mutta yli puolesta vuodesta kait puhutaan kuitenkin, kenties pidemmästäkin savotasta.

Varmaan heitän joskus kommenttia kun on tylsää, luulisin että sellaistakin tulee. Katellaan mitä on edessä. Paistelette ehkä sen kanan ilman minua, mutta tiedät että curry on siipiveikolle hyvä mauste. Paistorasvaksi sopisi ghee, se antaa sellaisen pähkinäisen maun.

• 3.14 kirjoitti:

Tulevat viikot antanevat osviittaa breikin pituudesta, mutta yli puolesta vuodesta kait puhutaan kuitenkin, kenties pidemmästäkin savotasta.

Varmaan heitän joskus kommenttia kun on tylsää, luulisin että sellaistakin tulee. Katellaan mitä on edessä. Paistelette ehkä sen kanan ilman minua, mutta tiedät että curry on siipiveikolle hyvä mauste. Paistorasvaksi sopisi ghee, se antaa sellaisen pähkinäisen maun.

Ok. No opiskelut sun muut ehtii taas sitten, tai no ylipäätään, mitä haluaa tehdä.
        Ja jaksaa.

Kuulostat rohkealta, mikä on hyvä.

Kanan? Ja sinä mietit kanaa, höh...

Yrität nyt vaan tulla kuntoon. Jos tarviit tosiaan juttukavereita (missä aiheessa vaan), niin täällähän me pyöritään. Niin kuin tiedätkin : )

Viime ajat meno on näyttänyt siinä mielessä mukavalta, että jos lie iloa tahi surua, niin täällähän niitä on veivattu. Naurukin tekee välillä hyvää. Pitää keventää (kananrasvoja ja elämää). Jos en muuta osaa, niin ainakin vähän kutittaa toista : )

Ehkä mä uskaltaudun sulle antamaan palstahalin tässä julkisesti :D

Ok. No opiskelut sun muut ehtii taas sitten, tai no ylipäätään, mitä haluaa tehdä.
        Ja jaksaa.

Kuulostat rohkealta, mikä on hyvä.

Kanan? Ja sinä mietit kanaa, höh...

Yrität nyt vaan tulla kuntoon. Jos tarviit tosiaan juttukavereita (missä aiheessa vaan), niin täällähän me pyöritään. Niin kuin tiedätkin : )

Viime ajat meno on näyttänyt siinä mielessä mukavalta, että jos lie iloa tahi surua, niin täällähän niitä on veivattu. Naurukin tekee välillä hyvää. Pitää keventää (kananrasvoja ja elämää). Jos en muuta osaa, niin ainakin vähän kutittaa toista : )

Ehkä mä uskaltaudun sulle antamaan palstahalin tässä julkisesti :D

En minä tiedä yhtään mitä on edessä, ja halusin viettää vielä viikonlopun "terveenä" ennenkuin aletaan hommiin. Aamulla kait mulle sitten kerrotaan oikeuksistani ja velvollisuuksistani, siitä se lähtee.

On helppo olla rohkea, kun tässä ei voi jänistääkään. On vain mentävä tulta päin. Sanoisin kuitenkin että jännittää.

Tiedän teidän pyörivän täällä, ja varmaan minäkin pyörin seurassa aina kun jaksan (sekä henkisesti että fyysisesti) ja olen paikassa missä on nettiyhteys. Olen siinä käsityksessä että sairaalajaksojen aikana voipi olla vaikeampi päästä nettiin, mutta kotihoidossa ollessani ei ole rajoituksia.

Itseeni jo lähes 50 vuoden ajan tutustuneena, voisin kuitenkin ennakoida että tulee hetkiä jolloin en halua kirjoitella omalla nikilläni koska en usko että haluaisin keskustella itsestäni (l. tilanteestani). Ehkä joskus tunnistat minut vaikkapa lauserakenteistani tai ilmaisuistani, ja ei ole mitään syytä leikkiä ettei me tunneta, mutta tiedät että en puhu itsestäni kun "puskailen".

Kiitoksia sulle halista, sehän lämmitti mieltäni.

• 3.14 kirjoitti:

En minä tiedä yhtään mitä on edessä, ja halusin viettää vielä viikonlopun "terveenä" ennenkuin aletaan hommiin. Aamulla kait mulle sitten kerrotaan oikeuksistani ja velvollisuuksistani, siitä se lähtee.

On helppo olla rohkea, kun tässä ei voi jänistääkään. On vain mentävä tulta päin. Sanoisin kuitenkin että jännittää.

Tiedän teidän pyörivän täällä, ja varmaan minäkin pyörin seurassa aina kun jaksan (sekä henkisesti että fyysisesti) ja olen paikassa missä on nettiyhteys. Olen siinä käsityksessä että sairaalajaksojen aikana voipi olla vaikeampi päästä nettiin, mutta kotihoidossa ollessani ei ole rajoituksia.

Itseeni jo lähes 50 vuoden ajan tutustuneena, voisin kuitenkin ennakoida että tulee hetkiä jolloin en halua kirjoitella omalla nikilläni koska en usko että haluaisin keskustella itsestäni (l. tilanteestani). Ehkä joskus tunnistat minut vaikkapa lauserakenteistani tai ilmaisuistani, ja ei ole mitään syytä leikkiä ettei me tunneta, mutta tiedät että en puhu itsestäni kun "puskailen".

Kiitoksia sulle halista, sehän lämmitti mieltäni.

Joo, älä ota sanahelinänä, mutta kyllä mä ymmärrän.

Kukaan ei jaksa itseensä kohdistuvaa ylenpalttista voivottelua eikä sitä, että huomio kääntyy liikaa tiettyihin asioihin (siksihän niin moni salaa). Noin se pitää tehdä kuten olet suunnitellut. Sitten voi vetää keskustelutkin rennon letkeältä kädeltä ilman "tasotuksia".

Se on just hyvä. Kyllä minä tajuan. Asiat asioina, ja jos joskus tulee tunne, että nyt sanon itsestäni, niin sitten tekee tunnistettavasti. Selvät pelisäännöt ja muuvit.

Tsemppiä! Ja hyvää yötä samalla, taidan lähteä tästä lepäilemään pikku hiljaa.

Joo, älä ota sanahelinänä, mutta kyllä mä ymmärrän.

Kukaan ei jaksa itseensä kohdistuvaa ylenpalttista voivottelua eikä sitä, että huomio kääntyy liikaa tiettyihin asioihin (siksihän niin moni salaa). Noin se pitää tehdä kuten olet suunnitellut. Sitten voi vetää keskustelutkin rennon letkeältä kädeltä ilman "tasotuksia".

Se on just hyvä. Kyllä minä tajuan. Asiat asioina, ja jos joskus tulee tunne, että nyt sanon itsestäni, niin sitten tekee tunnistettavasti. Selvät pelisäännöt ja muuvit.

Tsemppiä! Ja hyvää yötä samalla, taidan lähteä tästä lepäilemään pikku hiljaa.

Kiitos sulle Pönttis, tässähän vierähti vissiin kyynel silmäkulmaan.

Herra tietää milloin törmäillään, mutta pidän sen omana tietonani. Öitä sulle hamsterille ja pysy sellaisena kun olet.

• 3.14 kirjoitti:

Kiitos sulle Pönttis, tässähän vierähti vissiin kyynel silmäkulmaan.

Herra tietää milloin törmäillään, mutta pidän sen omana tietonani. Öitä sulle hamsterille ja pysy sellaisena kun olet.

Oijoi..oijoi...ei vetistellä nyt...sitä ei saa nimittäin helposti loppumaan : )

Hamst...

Hamsteri on täällä sulle aina.

Ja samoin, on sinullakin taito saada minut elämään, sehän on selvää : )

• flowersreally

Kysymyksesi kuten nämä sanatkin ovat ”vain” mielen tuotoksia ja sellaisina irrallisia todellisuudesta, kuin kuu lammen pinnassa.

• Herätänkuolleista

Flowkin heräs ruususen unesta. 😝

Tunnistatko tunteet itse todellisuudesta? Osaatko piirtää viivsn veteen?

• Herätänkuolleista kirjoitti:

Nöh, kun jokaisella on oma todellisuutensa..

🐤💨

• Hassunainenoot
        Wwuwuw kirjoitti:

Nöh, kun jokaisella on oma todellisuutensa..

🐤💨

Höpö! 🐒💨

• flowersreally
        Herätänkuolleista kirjoitti:

Miksi haluaisin piirtää viivan veteen?

• Omituisiajuttuja
        flowersreally kirjoitti:

Olin leventänyt tajuntaa oluella, nyt ei aukea mullekaan. 😝
        Mitä lie kaikkea liikkunut päässä. 🤔

• Uusiksmietutty
        flowersreally kirjoitti:

Siis kai mä mietin, että vaikkapa tunne toista kohtaan saattaa rakentua tunteesta, minkä toisen tekeminen/sanominen aiheuttaa.

Jos minä kysyn sulta vaikka, että mitens miesrintamalla, niin sinä saatat pitää sitä vittuiluna ja minua siis vaan vittuilijana. Mihin vedetään viiva?

Minusta paljon ihmisien välisiä asioita/suhteita menee persielleen juuri tälläisen ymmärtämättömyyden takia.

Se kai se oli?

• flowersreally
        Uusiksmietutty kirjoitti:

Siis kai mä mietin, että vaikkapa tunne toista kohtaan saattaa rakentua tunteesta, minkä toisen tekeminen/sanominen aiheuttaa.

Jos minä kysyn sulta vaikka, että mitens miesrintamalla, niin sinä saatat pitää sitä vittuiluna ja minua siis vaan vittuilijana. Mihin vedetään viiva?

Minusta paljon ihmisien välisiä asioita/suhteita menee persielleen juuri tälläisen ymmärtämättömyyden takia.

Se kai se oli?

Onko se ymmärtämättömyyttä, että jokainen katsoo kuuta lammikossa omista lähtökohdistaan?

• Selväähänse
        flowersreally kirjoitti:

Onko se ymmärtämättömyyttä, että jokainen katsoo kuuta lammikossa omista lähtökohdistaan?

On, jos ajattelee, että se on ainoa oikea lähtökohta katsoa kuuta lammikosta.

• flowersreally
        Selväähänse kirjoitti:

On, jos ajattelee, että se on ainoa oikea lähtökohta katsoa kuuta lammikosta.

Ootsä vieläkin känäs?

• Diutsi tyhjensi pelipöydän...

Mitä noin niin kuin itse ajattelet vaikkapa omassa tilanteessa?

Laita nyt vähän kättä pidempää, niin yritetään...

• Jos pelleilee tuolla tavalla muka salaperäisenä tunnetulkkina sen naisensa kanssa saattaa tosiaankin pelipöytä tyhjentyä :D Minua lähinnä ärsyttää tuollaiset salamyhkäilyt jossa ensin kysellään päättömiä ja sitten kun joku jotain vastaa se on kuitenkin väärin, salaperäinen kyselijä sitten vasta alkaa tarkentamaan ja tarjoilemaan "oikeita" vastauksiaan. Toiset osapuolet on muka ihan tyhmiä kun ei heti tajunneet mitä guru kysymyksellään tarkoitti.

• Harmaaritari kirjoitti:

Jos pelleilee tuolla tavalla muka salaperäisenä tunnetulkkina sen naisensa kanssa saattaa tosiaankin pelipöytä tyhjentyä :D Minua lähinnä ärsyttää tuollaiset salamyhkäilyt jossa ensin kysellään päättömiä ja sitten kun joku jotain vastaa se on kuitenkin väärin, salaperäinen kyselijä sitten vasta alkaa tarkentamaan ja tarjoilemaan "oikeita" vastauksiaan. Toiset osapuolet on muka ihan tyhmiä kun ei heti tajunneet mitä guru kysymyksellään tarkoitti.

Tämä oli vähän nyt kieltämättä hieroglyfien maailmaa, mutta jospa se isäntä ite tulis pian jotain meille sanomaan? :D Mullakin on nyt tässä pikkusen vaikeutta. Olen viitisen kertaa tuon lukenut, ja taidan ottaa tuosta kuudennen kokkeiluun... : )

Odotellaan. En uskalla just sanoa mitään kun se voi mennä vikkaan :)

Mutta tuo guru on tavallaan hyvä sana (hymyä)

Tämä oli vähän nyt kieltämättä hieroglyfien maailmaa, mutta jospa se isäntä ite tulis pian jotain meille sanomaan? :D Mullakin on nyt tässä pikkusen vaikeutta. Olen viitisen kertaa tuon lukenut, ja taidan ottaa tuosta kuudennen kokkeiluun... : )

Odotellaan. En uskalla just sanoa mitään kun se voi mennä vikkaan :)

Mutta tuo guru on tavallaan hyvä sana (hymyä)

Love-guru Dissi :D

https://www.hindujagruti.org/wp-content/uploads/2014/09/theloveguru.jpg

• Tiettyvastaan

Ootappas Pönttis... mä käpäsin saunassa välissä. Pitää ihan tutkailla toi aloitus uusiks. Elän nyt hetkessä tänään, kun oon vähäsen hönössä. 😝

Hetki pien...

Eli tässä tää aloitus...

”Tunnetteko tunteen vai sotketteko sen todellisuuteen?
        Missä menee raja?
        Vastaus: en voi tuntea toisen tunteita, vaikka haluaisin. Ja tiedän että kun epäilen jotain, pitää kysyä suoraan. Muuten vaan olettaisin. Tiedän omat tunteet... siinä menee raja. Vain omat tunteet, en muuta.

Olen ja en aikoinaan ymmärtänyt suoraa vastausta, koska oletin tuntevani jotain toisen tunteista. Vrt. Edellistä vastausta.

En. Ennen luulin. Ei kukaan voi tuntea kuten toinen. Se on uniikkia ja sen ymmärtäminen vaikuttaa vahvasti elämääni nyt. 😊

Kelpasko?

• Tiettyvastaan kirjoitti:

Ootappas Pönttis... mä käpäsin saunassa välissä. Pitää ihan tutkailla toi aloitus uusiks. Elän nyt hetkessä tänään, kun oon vähäsen hönössä. 😝

Hetki pien...

Eli tässä tää aloitus...

Missä menee raja?
        Vastaus: en voi tuntea toisen tunteita, vaikka haluaisin. Ja tiedän että kun epäilen jotain, pitää kysyä suoraan. Muuten vaan olettaisin. Tiedän omat tunteet... siinä menee raja. Vain omat tunteet, en muuta.

Olen ja en aikoinaan ymmärtänyt suoraa vastausta, koska oletin tuntevani jotain toisen tunteista. Vrt. Edellistä vastausta.

En. Ennen luulin. Ei kukaan voi tuntea kuten toinen. Se on uniikkia ja sen ymmärtäminen vaikuttaa vahvasti elämääni nyt. 😊

Kelpasko?

Mä katon tän tykistökeskityksen ja palaan asiaan, alkaa olla kohta Karjalan kannaksella nimittäin kovat piipussa... Klo. 21.05 (jos tänään on sunnuntai?)

• Tiettyvastaan kirjoitti:

Hetki pien...

Eli tässä tää aloitus...

Missä menee raja?

Kelpasko?

No kelpasi ystävä hyvä : )

Miten nyt sitten menee kaikkinensa?

Se on kuules tämä elämä niiiin pitkä matka eikä koskaan olla valmihia. Välillä on kirkkaita hetkiä, että jotain on olevinaan ymmärtävinään ja oppineena, ja sitten taas sumua...että mitäs tekis ja minne menis, mitä sanoin ja mitä tapahtui. Nih.

Sinä olet siitä hyvä tyyppi, että tuolleen pysähdyt tuumailemaan. Kysymällä saa vastauksia.

Ootko ok?

• Liibalaabaakai

No kelpasi ystävä hyvä : )

Miten nyt sitten menee kaikkinensa?

Se on kuules tämä elämä niiiin pitkä matka eikä koskaan olla valmihia. Välillä on kirkkaita hetkiä, että jotain on olevinaan ymmärtävinään ja oppineena, ja sitten taas sumua...että mitäs tekis ja minne menis, mitä sanoin ja mitä tapahtui. Nih.

Sinä olet siitä hyvä tyyppi, että tuolleen pysähdyt tuumailemaan. Kysymällä saa vastauksia.

Ootko ok?

Oon ookoo!

Mä vaan oon tällänen että riipaisen vähän hönössä jotain sellaista mikä järkyttää tavallista kulkijaa. Mutta jos pysähtyy ja miettii voi kaapata jotain... tai niin mä toivon.

Johonkin tälläisiin juttuihin oon itsekin jumittunut aikoinaan ja sain jotain mitä haluisin jakaa, mutta ei se ole mitään mitä voisi osoittaa vaikka sormella. Kun sama mitä mä näen on sulle ihan muuta kuin mulle. 😃

Halu pitää olla! Halu hyvään. Se on mun naisellavaikks hän on muu kuin minä. 😊
        Huikea ihminen. 😊❤️

• Liibalaabaakai kirjoitti:

Oon ookoo!

Mä vaan oon tällänen että riipaisen vähän hönössä jotain sellaista mikä järkyttää tavallista kulkijaa. Mutta jos pysähtyy ja miettii voi kaapata jotain... tai niin mä toivon.

Johonkin tälläisiin juttuihin oon itsekin jumittunut aikoinaan ja sain jotain mitä haluisin jakaa, mutta ei se ole mitään mitä voisi osoittaa vaikka sormella. Kun sama mitä mä näen on sulle ihan muuta kuin mulle. 😃

Halu pitää olla! Halu hyvään. Se on mun naisellavaikks hän on muu kuin minä. 😊
        Huikea ihminen. 😊❤️

"Halu hyvään", no sitähä miekii... : )

Nyt nukkumaan hopiti hops.

Hyvää yötä sullekin mietiskelijälle, älä mene rillumareita, muista jalka,
        ja jos nainen on lähellä, ni se kainaloon :D

• Nukkumasanako

"Halu hyvään", no sitähä miekii... : )

Nyt nukkumaan hopiti hops.

Hyvää yötä sullekin mietiskelijälle, älä mene rillumareita, muista jalka,
        ja jos nainen on lähellä, ni se kainaloon :D

Tään illsn mä oon yksikseen, kun nyt pitää saada olla jo yksin. Kokoajan on joku kysymässä mitä ja miten tätä ja tuotanyt ja kohta.

Haluan olla yksin ja pärjään. En oo kuolemassa. Mutta kohta jo hyppäisin köyden jatkoksi jos en saa tehdä ja olla itse... siis minä.

Hyvää yötä.

• Hmm, mitä olis todellisuus ilman tunteita? Kysytääs näin takaspäin. 😋

Raja menee siinä mihin sen laittaa.

Oletteko suoraan kysyneet ja miten ymmärrätte vastauksen? - Ei näin kieroja kehtaa kysellä, saa pian suoran vastauksen, paitsi savolaiselta...joka pitäs vielä jotenki ymmärtääkin.

Luuletteko tuntevanne toisen tunteet? - En luule, tunnen kyllä...😉

• Huhuusittenkin

Hahaa... pistimpäs tänään luun kurkkuun palstan fiksulle... lues toi min vastaus pönttikselle ja mieti. 😃

Ei ihan kaikessa komppaillakaan. 😝

• Huhuusittenkin kirjoitti:

Hahaa... pistimpäs tänään luun kurkkuun palstan fiksulle... lues toi min vastaus pönttikselle ja mieti. 😃

Ei ihan kaikessa komppaillakaan. 😝

Ilmankos mun kurkkuun sattuu... :D

Joo, arvasin kyllä että vastaus on "et voi tietää toisen tunteita". Oommehan me tästä jutelleetkin. Siksi vastasinkin kuten vastasin.. ;)

Ja vinkkaa silmää...

• Kekkulityyppioot
        mazy kirjoitti:

Ilmankos mun kurkkuun sattuu... :D

Joo, arvasin kyllä että vastaus on "et voi tietää toisen tunteita". Oommehan me tästä jutelleetkin. Siksi vastasinkin kuten vastasin.. ;)

Ja vinkkaa silmää...

Hähhäh!

Testaus, että luenko edes vastaukset... jotenkin arvasin, mutta sinusta ei aina tiedä.... vaikka oikeesti tiedän.

Joo. Tympeä tää komppaus. Mut minkäs teet? Ei jaksa vääntää ketsupista/sinapistakaan. 😂

• Kekkulityyppioot kirjoitti:

Hähhäh!

Testaus, että luenko edes vastaukset... jotenkin arvasin, mutta sinusta ei aina tiedä.... vaikka oikeesti tiedän.

Joo. Tympeä tää komppaus. Mut minkäs teet? Ei jaksa vääntää ketsupista/sinapistakaan. 😂

Tää on tämmöstä, minkäs mahtaa. :D

Hyvää yötä, se on mentävä pitkälleen. Aikanen herätys ja lomien jälkeen se on aina ihan kauheeta pari ekaa päivää orientoitua töihin...hyöh hyi helv.. :D

• Hörlömpöösamakai
        mazy kirjoitti:

Tää on tämmöstä, minkäs mahtaa. :D

Hyvää yötä, se on mentävä pitkälleen. Aikanen herätys ja lomien jälkeen se on aina ihan kauheeta pari ekaa päivää orientoitua töihin...hyöh hyi helv.. :D

Ei huolta mulla! Saikkua!

Öitä Maiz! 😊

• Arvelen

Olisikohan dissosiaatiohäiriöstä kyse?

• Neverknows

Helkatisko sen tietäis? 😂

• Justjoops

No siitäpä hyvinki

• helmiä_sioille

"Tunnetteko tunteen vai sotketteko sen todellisuuteen? "

Mites tää meni niinku omasta mielestä? :D

• Näinmenee

Tunnen hyvinkin tunteen, mutta en suoraan sitä pidä todellisuutena. Siihen vaikuttaa niin moni asia, mikä voi olla ihan mitä vaan.

Tämä palstahan on hyvä esimerkki. Täällähän kaikki tuntuu tietävän kaikista kaikki, vaikka totuus on päinvastaista. Ei tiedetä juuri mitään. 😝

• samamaa

Vanhemman tulee olla empaattisesti orientoitunut lapseensa. Lapsen tunteiden sanoitus, kuvailu ja ratkaisukeinot niihin on vanhemman yksi päätehtävä. Luultavasti vanhempi on siihen kyvykkäämpi kuin kukaan toinen. Omaahan lapsi biologista perimää ja siten tuskin ihan vierasta tunnemaailmaa temperamentteineen.

• Tottatuoon

Luulen ymmärtäväni mitä tarkoitat.

Lisäksi vanhempien pitää antaa lasten kokea tunteet itse. Pettymyksiltäkään ei pidä suojella, vaan virheitäkin pitää saada tehdä. Lapsellakin on oikeus omiin tunteisiin, mutta vanhemman pitää olla tukena alussa ottamaan ne karvaimmatkin pettymykset vastaan ja nostaa leukaa ylös ja antaa uskoa. Kertoa, että oppia siitä tuli vaikka puihin meni muuten.

Joskus on lapsenkin pärjättävä itse ja pystyttävä ottamaan itse vastuu tunteistaan.

Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nyt tajusin mitä haet takaa

En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä
      Ikävä
      43
      3703
    2. Kiitos kun sanoit ikävästi minulle, herkälle

Sait kesälomani pilattua😔
      Ikävä
      36
      2404
    3. Naiselle mieheltä

Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?
      Ikävä
      32
      1955
    4. Jalkapalloa

Ura ja Kokkola Cup?
      Kannus
      19
      1709
    5. Kaipaan niin....

Aaawww mikä kaipuun tunne iski ja lujaa🥺😭❤️
      Ikävä
      17
      1669
    6. Eiii...

Etkä! 😘
      Ikävä
      23
      1588
    7. Ihmetteletkö, mihin sinussa ihastuin?

Pikkuhiljaa huomasin, että olet ainutlaatuinen luonne, plussana tietysti ulkoiset avut. Toista ei taida löytyä koko maai
      Ikävä
      97
      1499
    8. Mikset vain

Unohtaisi?
      Ikävä
      24
      1447
    9. En ymmärrä miksi minä

Maailma on täynnä sinulle muita
      Ikävä
      22
      1399
    10. Mitä yhteistä on sulla ja kaivatulla?

Onko teillä samantyyppinen olemus tai luonne? Vai muistuttaako vartalonne toisiaan? Tai kasvot? Entä pukeutuminen? Onko
      Ikävä
      92
      1332
    Aihe