Valehtelu sinkkuudesta seksikumppanille pitäisi kriminalisoida

ToivotonIhmiskunta

Jos mies/nainen on valehdellut seksikumppanilleen olevansa sinkku tämän kysyessä asiasta, pitäisi sen olla laitonta ja lain edessäkin tuomittavaa.

Ihmistä, joille uskollisuus ja rehellisyys ovat korkeita arvoja, voi loukata todella syvästi, että on vasten tahtoaan joutunut harrastamaan seksiä pettäjän kanssa, tämän seurustelukumppaniakin ajatellen, olemaan vastentahtoisesti osana pettämässä toista ihmistä, usein saman sukupuolen edustajaa.
Sellaiseen osalliseksi joutuminen loukkaa etenkin moraalisesti korkeatasoisemman ihmisen kunniaa, seksuaalista koskemattomuutta ja päätösvaltaa. Jokaisen tulee saada itse päättää kenen kanssa harjoittaa seksiä; harjoittaako sitä vain vapaiden kanssa, vai käyvätkö varatut myös/ainoastaan.
Asiasta valehteleva ottaa käsiinsä oikeuden päättää asiasta seksikumppaninsa puolesta. Seksikumppanista tulee uhri, jos hän tulee valheen seurauksena harjoittamaan seksiä ihmisen kanssa, jonka kanssa ei olisi missään tapauksessa halunnut, jos olisi tiennyt tämän seurustelusuhteesta.
Pettäjät ja sen sallivat harrastakoon seksiä keskenään ja jättäkööt toisenlaisten elämänarvojen omaavat rauhaan- eikö olisikin reilumpaa..? Miksi pilata mahdollisimman monen elämää? Eikö pettäminen omanlaistensa kanssa riitä? Ja eikö itse seurustelukumppaninsa pettäminen ole jo tarpeeksi pahasti tehty? Pitääkö siihen ottaa mukaan muitakin viattomia osapuolia kärsimään..?
Ei voi ymmärtää sellaista sydämettömyyden määrää.
Eikö voi vaatia näin pientä tippaa moraalia jo lähtökohtaisesti niin ikäviin pettämistilanteisiin..?

18

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • haloopäljä

      Mitäs se muille kuuluu onko sinkku tai ei, se on yksityisyyttä.

    • Omasyyomavika

      ”Moraalisesti korkeampitasoinen ” tutustuu ensin vastapuoleen eikä kulje laput silmillä. Muutenkin kannattaa ensin hiukan kyseenalaistaa ventovierasta ihmistä. Kyllä se on sen sinkun oma syy jos hyppää heti sänkyyn tavattuaan sopivan ehdokkaan! Ketään muuta ei voi syyttää eikä syyllistää .
      Ei kannata olla liian helppo saalis!

      • KiltteysEiOleRikos

        Hah...pahimmat vedättäjät pystyy kuukausia toista huijaamaan. Ovat todella hyvä valehtelemaan.


      • fraser

        Toisen tunteilla leikkiminen voi olla vaarallista peliä.


    • Petturineksä

      Samaa mieltä. Pahalta tuntui kun jouduin petoksen kokemaan. Vieläkin mietin pitäisikö asiasta kertoa petturin puolisolle koska ainakin itse toivoisin saada tietää jos minua petetään tai vedätetään. Silloin voi itse harkita mitä tekee suhteelleen.

      • hullujaootte

        Pahin virhe on sekaantua toisten yksityiselämään, voi johtaa tie oikeuteen ja saada kunnon sakot, näitä on esille tullut. Kannatta harkita tarkkaan, en minä ainakaan kertois toisen puolisolle vaikka tietäisin, päinvastoin pitäisin salaisuuden.


      • hullujaootte kirjoitti:

        Pahin virhe on sekaantua toisten yksityiselämään, voi johtaa tie oikeuteen ja saada kunnon sakot, näitä on esille tullut. Kannatta harkita tarkkaan, en minä ainakaan kertois toisen puolisolle vaikka tietäisin, päinvastoin pitäisin salaisuuden.

        Ja mikäköhän rikos se olisi, jos joku kertoisi vaikka mulle sen, että mun mies on käynyt vieraissa? Mikä rikos se olisi sen kertojan osalta? Kuka häntä siitä syyttäisi? En minä ainakaan syyttäisi ketään naista siitä, että hän kertoisi mulle naiskennelleensa mun aviomieheni kanssa. Vai koetatko tuolla "kannattaa harkita" -sanonnallasi koettaa painostaa niitä ihmisiä, jotka ajattelee kertomisen olevan hyvä ratkaisu. Että niinkuin koetetaan painostaa harkitsevat hiljaisiksi, ettei vain omat toimet tule esiin jonkun kertojan toimesta.


      • juoruakat
        LissuTee kirjoitti:

        Ja mikäköhän rikos se olisi, jos joku kertoisi vaikka mulle sen, että mun mies on käynyt vieraissa? Mikä rikos se olisi sen kertojan osalta? Kuka häntä siitä syyttäisi? En minä ainakaan syyttäisi ketään naista siitä, että hän kertoisi mulle naiskennelleensa mun aviomieheni kanssa. Vai koetatko tuolla "kannattaa harkita" -sanonnallasi koettaa painostaa niitä ihmisiä, jotka ajattelee kertomisen olevan hyvä ratkaisu. Että niinkuin koetetaan painostaa harkitsevat hiljaisiksi, ettei vain omat toimet tule esiin jonkun kertojan toimesta.

        Jokaisella on yksityisyyden suoja, liian tungetteleville käy usein huonosti.


      • juoruakat kirjoitti:

        Jokaisella on yksityisyyden suoja, liian tungetteleville käy usein huonosti.

        Kenen yksityisyydensuojaa se sitten rikkoisi? Ei ainakaan minun, sillä minä olisin vain hyvilläni siitä että saisin siitä faktat pöytään. Tuskinpa sen kertojankaan, koska hän itse omasta päätöksestään haluaa mulle tunnustaa antaneensa mun mieheni naida itseään. Rikkoisiko se mun mieheni yksityisyydensuojaa? Tuskinpa vain. Ja jos sä sanot että rikkoo, niin eihän mieheni sitä edes tiedä että mulle on kerrottu, ellei se nainen kerro siitä miehelleni tai jos minä en kerro. Mullehan riittää se että mä tiedän mitä on tapahtunut ja voin sitten itse vetää johtopäätökset miehestäni ja hänen uskollisuudestaan. Eroa pystyy hakemaan ihan hyvin yksinkin, en mä siihen mieheni hyväksyntää tarvitse.


      • gggbbv

        Se on totta, ei ole rikos. Se olisi kuitenkin jätetyn ja hyväksikäytetyn kosto. Miettisitte kuitenkin sitä kannattaako ylipäätään varattuihin sekaantua. Tiedot on saatavissa, jos haluaa. Housut voi pitää jalassa ja suhteen kaveripohjalla niin kauan kuin tietää kukas mies on miehijään.
        Ei ne varatut äijät mitään pulmusia ole.


      • fraser

        pitää valita sellainen mies tai nainen että muut ei kiinnosta elämä on muutakin kuin naimista.


      • fraser
        LissuTee kirjoitti:

        Kenen yksityisyydensuojaa se sitten rikkoisi? Ei ainakaan minun, sillä minä olisin vain hyvilläni siitä että saisin siitä faktat pöytään. Tuskinpa sen kertojankaan, koska hän itse omasta päätöksestään haluaa mulle tunnustaa antaneensa mun mieheni naida itseään. Rikkoisiko se mun mieheni yksityisyydensuojaa? Tuskinpa vain. Ja jos sä sanot että rikkoo, niin eihän mieheni sitä edes tiedä että mulle on kerrottu, ellei se nainen kerro siitä miehelleni tai jos minä en kerro. Mullehan riittää se että mä tiedän mitä on tapahtunut ja voin sitten itse vetää johtopäätökset miehestäni ja hänen uskollisuudestaan. Eroa pystyy hakemaan ihan hyvin yksinkin, en mä siihen mieheni hyväksyntää tarvitse.

        Hyvin ilmaistu tuollaisella ihmisellä joka pettää ei pidä olla mitään yksityisyyden suojaa se ei tajua mikä loukkaus se on toista kohtaan se voi murtaa ihmisen kokonaan,


      • fraser
        gggbbv kirjoitti:

        Se on totta, ei ole rikos. Se olisi kuitenkin jätetyn ja hyväksikäytetyn kosto. Miettisitte kuitenkin sitä kannattaako ylipäätään varattuihin sekaantua. Tiedot on saatavissa, jos haluaa. Housut voi pitää jalassa ja suhteen kaveripohjalla niin kauan kuin tietää kukas mies on miehijään.
        Ei ne varatut äijät mitään pulmusia ole.

        Ei vapaa ihminen ole velvollinen tekemään taustatutkimuksia kenestäkään.


      • fraser
        LissuTee kirjoitti:

        Ja mikäköhän rikos se olisi, jos joku kertoisi vaikka mulle sen, että mun mies on käynyt vieraissa? Mikä rikos se olisi sen kertojan osalta? Kuka häntä siitä syyttäisi? En minä ainakaan syyttäisi ketään naista siitä, että hän kertoisi mulle naiskennelleensa mun aviomieheni kanssa. Vai koetatko tuolla "kannattaa harkita" -sanonnallasi koettaa painostaa niitä ihmisiä, jotka ajattelee kertomisen olevan hyvä ratkaisu. Että niinkuin koetetaan painostaa harkitsevat hiljaisiksi, ettei vain omat toimet tule esiin jonkun kertojan toimesta.

        Minä jos olisin sinun miehen kanssa ollut en ilkeäisi silmiesi eteen tulla. pientä kunnioitusta hei, mutta ei kuulu tapoihini. toisaalta hyvä että joku kertoo minä haluaisin tietää.


    • Voijessusteitäihmiset

      Kyllä petturit pitää aina ilmiantaa puolisoille! Tyhmempikin sen tajuaa...

    • Samaamieltä123

      Aika hyvä aloitus.! Hyvin pohdittu ja kirjoitettu.

      • fraser

        Minä erehdyin tyyppiin joka ei kertonut olevansa toisenkin kanssa meni mielenkiinto,


    • leikistivarattu

      Tarvitseeko seksiä harrastaa ennen kuin on tutustunut toiseen kunnolla?! Siinä pihdatessa saa myös näppärästi selville kuinka tosissaan toinen on ;)
      Minusta esiaviollinen seksi ei kerro kovin korkeatasoisesta moraalista, eikä sinisilmäisyys korkeasta älystä. Tyhmyyderstäkin pitäisi lain edessä rankaista - siinähän meillä oikeuslaitoksella riittäisikin työtä :D

      Siviilisäädyn saa helposti selville, kun kysyy sitä pyytää todistusta asiasta. esimerkiksi maistraatin omatiedoista. Mulla inakin näkyy, et olen naimaton, lasten lukumäärä xx ja vanhempien nimet xxxxx ja yyyyy, myös entiset osoitteet ja entiset nimet näkyvät sieltä.

      Tarkistelemisiin.

      Luuletko, että mikään muuttuisi vaikka pieraisustakin sakotettaisiin?
      Maiilma ei valitettavasti pyöri sinun haluamllasi tavalla, eikä sinun moraalisi ole mikään absoluuttinen totuus, jota laikkienmuiden täytyisi ehdottomasti noudattaa, vain jotta SINÄ olisit tyytyväinen. Oletko muuten ehdottoman rehellinen aina kaikissa tilanteissa, ei edes pientä valkoista valhetta. Ja voiko kanssaihmisesi olla aivan varma sinun sinkkuudestasi ja vilpittömästä rehellisyydestäsi?!

      tuskin...

      Homma on kuitenkin niin, että jos joku pettää kumppaniaan ja väittää sinulle olevansa sinkku, niin hän on sinkku silloin. Suhteen toinen osapuoli ei vain tiedä olevansa suhteessaan yksin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1555
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1194
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1117
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1026
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      975
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      947
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      860
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      694
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      660
    Aihe