Oletn tuleva uusi äiti

nmnmnmnm

miehen viisi lasta oon jo nähny ohimennen. Miten kohtelen heitä kun he tulevat meille kylään? Olenko äitihahmo vai vieras äiti hahmo? Olisi kiva olla äiti ja opettaa heitä ja kasvattaa, mutta toisaalta en jaksais kun omani ovat jo isoja. Jos olen vaan vieras niin onko mulla oikeutta komentaa ja vaatia kotitöitä? Äintinä voisin enempi komentaa.
Lapset ovat hankalia kun olen ns ottanut heidän lapsuudenkotinsa ja nyt he asuvat kerrostalossa, mutta niin se menee kun vaimo ärsyttää miestä niin mies ei kauaa kattele vaan hakee uuden vaimon.
Hassua on kun onäiti ja kuitenkaan ei oo.
Maaliskuussa he tulevat tänne ja sillon mulla pittäisi olla homma hanskassa. Sillon alkaa ruljanssi pyrimään, suurperheen äiti ja ksavattaja. Toivotaan että pyörii hyvin perhe, osaan kyllä, mutta osaako miehen lapset.

3

74

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sopeuduvaiu

Sinä et ole äitihahmo etkä kasvattaja, toistaiseksi.
      Niinkauan kuin lasten oma äiti on heidän kuvioissaan mukana. Sinä olet Maija, isän uusi vaimo (olettaen että olette naimisissa). Tai Maija, isän naisystävä.
      Tekisit miehen kanssa viisaasti jos sopisitte käytännon asiat ennen lasten saapumista. Esim.:

-aterioitteko kaikki samaan aikaan vai lapset milloin heitä huvittaa.
      -siivoavatko lapset (ainakin suhteellisesti) jälkensä vai kuljetko sinä koko ajan heidän perässään keräämällä jokapaikkaan jätettyjä vaateita ym. tavaroita.
      -Käyttytyvätko he kohteliaasti sinua kohtaan ( heidän EI tarvitse rakastaa sinua, mutta minimi käytostavat ON hallittava).

On sanomattakin selvää että sinä vetäydyt taka-alalle; sallit miehen toimia isänä omille lapsilleen. Sallit heidän teillä-olo-ajan viettää mahdollisimman paljon vain isänsä kanssa.

Tuon ei pitäisi olla vaikeus! Päinvastoin, helpotus - nythän sinulla on "laillisesti" oikeus viettää "omaa" aikaa!!!!!

Vuosien mittaa lapset ovat tottuneet sinuun ja teidän kaikkien yhdessäolo saattaa hyvinkin toimia mutkattomasti.

• kaikkitukevatuuttaäitiä

Kyllä yleensä isän uusi nainen on pakolla miehen lasten äiti. Kun he viettävät paljon aikaa uuden äidin kanssa niin pakostakin he pitävät naista äitinä. kannattaa myös sanoa lapsille että häntä pitää sanoa äidiksi, silloin uusi nainen tuntee olevansa todella tärkeä ja hänelle tulee enemmän vastuuta ja kasvatusta. Se on hyvä asia, lapsetkin normalisoituvat ja pärjäävät elämässän. Ei pidä luovuttaa, uusi nainen on tärkeä osa lasten elämää. Ex vaimosta nyt ei tarvi välittää, hän on niin kateellinen kun mies haki lapsilleen uuden äidin. Miksi sitten käyttäytyi huonosti.

• prikaatikessu

Olettaisin aloittajan olevan Pietarin Tatjaana-trolli.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      26
      2778
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2312
    3. 148
      2264
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      53
      2190
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1802
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      389
      1662
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      98
      1597
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      298
      1485
    9. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1419
    10. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      133
      1418
    Aihe