Joku kritisoi että on alentavaa kutsua vaimoa, avopuolisoa tai tyttöystävää muijaksi. No naiset on muijia, miehet äijiä tai ukkoja eikö. Avopuolisoni on toivonut että kutsuilla, bileissä tai muuten juhlissa esittelen hänet avopuolisona muuten voin sitten käyttää muija sanaa ja niin olen tehnyt. Eikä ole kyllä muijakaan mua juuri avopuolisonaan esitellut, aina sanoo kun joku mulle tuntematon kysyy et joo mun mieshän toi on. Mutta ei kai muija sana naista huononna ellei naisnen itse ja kun nuorena kuuntelin puheita niin vaan ne naimisssissa olevat miehetkin kuten isäkin puhui muijista ainakin meillä päin ja samoin kaverit, se kuulostaako se jonkun naisen korvassa alentavalta on sitten eri asia.
Aika yleistä kuitenkin
3
<50
Vastaukset
- 7570
Sanomisen sävy ja ilmaisun tausta ratkaisevat.
Vaimoni on parkkinahka selluliitti. Minä olen hänen väittämänsä mukaan monityydyttämätön rasvahappo.
Kummassakaan ilmaisussa ei ole loukkaavaa sävyä.- Retikka
Juuri näin, ei ne sanat vaan sanojen sävy. Mieheni on antanut minulle montakin lempinimeä, jotka eivät avaudu muille kuin minulle. Samoin minä hänelle.
Meistä kumpikaan tosin ei sano toista ukoksi tai akaksi, muijaksi tai äijäksi koska ne eivät vain kuullosta meidän korvaamme tai tapoihimme sopiviksi. Tiedän pariskuntia, joille nämä sanat ovat ihan luontevia mm. appivanhempani ovat toisilleen ukko ja akka, ja ihna hyvässä hengessä tyyliin "Tulehan akka ukkosi viereen istumaan".
Jos mieheni toivoisi, etten käyttäisi julkisesti jotain kutsumanimeä, en käyttäisi. Ei siinä sen kummempaa.
- yksmuija
Muija on hyvä sana.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mieleni harhailee sinussa
Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei205263Jännitän sinua J mies
Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.1271605- 1011470
Kuinka kauan kesti että ihastuit
Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi701429Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa
"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli3361349- 501341
Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti
Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk761292Tunneälyä testaamaan!
Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/12541085Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?
En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?50958- 86955